Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/645/2004

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 3051/2002

Μετά την ισχύ του Ν 3051/2002, δεν επιτρέπεται η απόσπαση, με βάση τη διάταξη του άρθρου 21 του Ν 2946/2001, υπαλλήλων του Δημοσίου, των Ν.Π.Δ.Δ. και των Ο.Τ.Α., οι οποίοι δεσμεύθηκαν, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 14, 17 και 18 του Ν 2190/1994, να υπηρετήσουν στις Υπηρεσίες ή τις περιοχές, που διορίσθηκαν, για ορισμένο χρόνο. Η απαγόρευση της απόσπασης ισχύει τόσο γι’ αυτούς που διορίσθηκαν μετά, όσο και γι’ αυτούς που διορίσθηκαν πριν την δημοσίευση του Ν 3051/2002.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/255/2016

Διορισμός υπαλλήλου σε παραμεθόριο ή προβληματική περιοχή (νήσο Λέρο), με μοριοδότηση λόγω εντοπιότητας, σύμφωνα με τις ευεργετικές διατάξεις του άρθρου 10 της παρ. 14 του ν. 3051/2002. Δυνατότητα μετάταξης ή απόσπασης λόγω προβλημάτων υγείας, τα οποία δεν αντιμετωπίζονται στη νήσο Λέρο.(...)Υπάλληλος που διορίζεται, μετατάσσεται ή μεταφέρεται σε παραμεθόριο ή προβληματική περιοχή με μοριοδότηση λόγω εντοπιότητας, κάνοντας χρήση των ευεργετικών διατάξεων του άρθρου 10 παρ. 14 του ν. 3051/2002, υποχρεούται να παραμείνει στη θέση που διορίστηκε μέχρι να συμπληρωθεί η προβλεπόμενη δεκαετία. Κατ’ εξαίρεση, μπορεί να αποσπαστεί, μετατεθεί ή μεταταχθεί, προ της παρόδου της δεκαετίας, όταν συντρέχει στο πρόσωπό του κάποια από τις ρητά προσδιοριζόμενες στο νόμο εξαιρέσεις, αλλά και εξαιρετικά σοβαρός λόγος υγείας, όπως δυσίατο νόσημα (εκ των αναφερομένων στην απόφαση Υ1/Γ.Π./οικ.16884/2001 του Υπουργού Υγείας Πρόνοιας), το οποίο παρουσιάστηκε ή διαπιστώθηκε για πρώτη φορά μετά τον διορισμό του υπαλλήλου και δεν μπορεί να αντιμετωπισθεί στην περιοχή που υπηρετεί ο υπάλληλος, ούτε και με χρήση των προβλεπόμενων στον Υπαλληλικό Κώδικα αναρρωτικών αδειών. Η ικανοποίηση του αιτήματος μετάθεσης, μετάταξης ή απόσπασης για εξαιρετικά σοβαρούς λόγους υγείας, δεν αναιρεί την υποχρέωση του υπαλλήλου να συμπληρώσει τη δεκαετία, εάν και όταν αρθούν οι λόγοι αυτοί. (ομόφωνα)


ΝΣΚ/379/2013

Δημοσίευση, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 10 παρ.12 του ν. 3051/2002, μη δημοσιευθείσας αρχικώς απόφασης διορισμού δημοτικού υπαλλήλου, χωρίς να προσδίδεται αναδρομικότητα του διορισμού – Ανάκληση ή όχι αυτής ως μη νόμιμης. Απόφαση διορισμού υπαλλήλου του Δημοσίου, Ν.Π.Δ.Δ. και Ο.Τ.Α. α’ και β’ βαθμού, εκδοθείσα κατ’ εφαρμογή του άρθρου 10 παρ.12 του ν. 3051/2002 και μη προβλέπουσα αναδρομικότητα του διορισμού, δύναται να ανακληθεί, ως μη νόμιμη, με νέα, αναδρομικής ισχύος, δημοσιευτέα μαζί με τη σχετική περίληψη κατά τις κείμενες διατάξεις. (ομοφ.)


ΝΣΚ/45/2017

Δυνατότητα έκδοσης πράξεως διορισμού δημοτικών υπαλλήλων, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 10 παρ. 12 του ν. 3051/2002.(...) Στην περίπτωση των δημοτικών υπαλλήλων Ι.Ε και Ν.Δ. του Δήμου Θήρας, οι οποίοι ορκίστηκαν και ανέλαβαν υπηρεσία χωρίς να εκδοθεί και δημοσιευθεί η σχετική απόφαση διορισμού τους, είναι δυνατή, κατ' ανάλογη εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 10 παρ. 12 του ν. 3051/2002, η έκδοση των ατομικών πράξεων διορισμού αυτών και η δημοσίευσή τους στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, με αναδρομική ισχύ από την ημερομηνία της αρχικής προσλήψεώς τους με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, αφού προηγουμένως προσκομισθούν όλα τα απαραίτητα για τον διορισμό τους δικαιολογητικά (ομοφ).


ΝΣΚ/309/2016

Δυνατότητα απόσπασης εργαζομένου του Ι.Κ.Α. - Ε.Τ.Α.Μ., χωρίς οργανική θέση, για συνυπηρέτηση με τον σύζυγό της, κατ' εφαρμογή του άρθρου 21, παρ. 1 του ν. 2946/2001.(...)Δεν επιτρέπεται η απόσπαση της Ε.Α. από το Υποκατάστημα Καλαμαριάς του Ι.Κ.Α. - Ε.Τ.Α.Μ. στο Υποκατάστημα Αγίας Παρασκευής του Ι.Κ.Α. - Ε.Τ.Α.Μ. λόγω συνυπηρέτησης με τον αξιωματικό της Πολεμικής Αεροπορίας σύζυγό της, διότι δεν κατέχει οργανική θέση (ομοφ.).


ΔΙΔΑΔ/Φ.48/52/12493/2024

Απόσπαση για λόγους συνυπηρέτησης κατ΄ άρθρο 21 του ν. 2946/2001 (Α΄ 224). ΑΔΑ:ΡΩ2Λ46ΜΤΛ6-ΩΗΜ


ΝΣΚ/123/2021

Εάν α) οι διατάξεις του άρθρου 36 του ν. 4778/2021, που απαγορεύουν τη μετάταξη, απόσπαση ή την καθ’ οιονδήποτε τρόπο μετακίνηση υπαλλήλων του e-ΕΦΚΑ κατισχύουν των διατάξεων των άρθρων 21 του ν. 2946/2001 και 48 του ν. 4440/2016 που επιτρέπουν την κατά παρέκκλιση των ισχυουσών διατάξεων, συνυπηρέτηση υπαλλήλων στην αλλοδαπή και β) αν οι ανωτέρω απαγορευτικές διατάξεις καταλαμβάνουν την περίπτωση απόσπασης της υπαλλήλου του e-ΕΦΚΑ Α.Θ., η οποία ήταν ήδη, κατά τη θέση σε ισχύ των ανωτέρω διατάξεων, αποσπασμένη στη Μόνιμη Ελληνική Αντιπροσωπεία στην Ευρωπαϊκή Ένωση, στις Βρυξέλλες, λόγω συνυπηρέτησης με τον ένστολο σύζυγό της.(...)α) Οι διατάξεις του άρθρου 36 του ν. 4778/2021 που απαγορεύουν τη μετάταξη, απόσπαση ή την καθ’ οιονδήποτε τρόπο μετακίνηση υπαλλήλων του e-ΕΦΚΑ και τη μη ολοκλήρωση των εκκρεμών σχετικών διαδικασιών, κατισχύουν, ως ειδικότερες, των διατάξεων του άρθρου 21 του ν. 2946/2001 και του άρθρου 48 του ν. 4440/2016 περί συνυπηρέτησης και β) οι ανωτέρω απαγορευτικές διατάξεις δεν καταλαμβάνουν την περίπτωση της Α.Θ., μονίμου υπαλλήλου του e-ΕΦΚΑ, η οποία, κατά τον χρόνο θέσης σε ισχύ των διατάξεων αυτών (19-02-2021), υπηρετούσε ήδη με απόσπαση, στη Μ.Ε.Α. στις Βρυξέλλες, λόγω συνυπηρέτησης με τον ένστολο σύζυγό της και ο χρόνος διάρκειας της απόσπασής της ταυτίζεται με τη διάρκεια θητείας του συζύγου της.


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/131/2019

Παροχή λογιστικών υπηρεσιών:Με δεδομένα αυτά, εφόσον, οι επίμαχες υπηρεσίες σύνταξης οικονο-μικών καταστάσεων σύμφωνα με το Κλαδικό Λογιστικό Σχέδιο Δήμων και Κοινοτήτων και εφαρμογής του διπλογραφικού μηχανογραφικού συστήματος εμπίπτουν στα συνήθη καθήκοντα των υπαλλήλων του Τμήματος Λογιστηρίου και Μισθοδοσίας του Δήμου ..... για την παροχή των οποίων αυτοί είχαν λάβει σχετική εκπαίδευση, στον Δήμο υπηρετεί υπάλληλος με άδεια λογιστή          Α΄ τάξης και στον Οργανισμό της Εσωτερικής του Υπηρεσίας προβλέπεται ικανός αριθμός οργανικών θέσεων υπαλλήλων με αντίστοιχες ειδικότητες, αυτές παρα-νόμως ανατέθηκαν σε τρίτο ιδιώτη. Εξάλλου, το άρθρο 22 παρ. 9 του ν. 3051/ 2002 αναφέρεται στη σύσταση δύο (2) θέσεων Οικονομικού - Λογιστικού για την τήρηση του διπλογραφικού συστήματος σε Δήμους άνω των 10.000 κατοίκων και όχι στην απασχόληση δύο (2) υπαλλήλων με πτυχίο Λογιστή Α΄ Τάξης, με αποτέλεσμα η απασχόληση ενός (1), αντί (2), υπαλλήλων με αυτό το προσόν να μην τεκμηριώνει, άνευ ετέρου, υποστελέχωση του Τμήματος Λογιστηρίου, όπως αβασίμως επικαλείται ο Δήμος.


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/130/2019

Παροχή λογιστικών υπηρεσιών:Με δεδομένα αυτά, εφόσον, οι επίμαχες υπηρεσίες εφαρμογής διπλογραφικού συστήματος σύμφωνα με το Κλαδικό Λογιστικό Σχέδιο Δήμων και Κοινοτήτων και σύνταξης οικονομικών καταστάσεων εμπίπτουν στα συνήθη καθήκοντα των υπαλλήλων του Τμήματος Λογιστηρίου και Μισθοδοσίας του Δήμου ..... για την παροχή των οποίων αυτοί είχαν λάβει σχετική εκπαίδευση, στο Δήμο υπηρετεί υπάλληλος με άδεια λογιστή Α΄ τάξης και στον Οργανισμό της Εσωτερικής του Υπηρεσίας προβλέπεται ικανός αριθμός οργανικών θέσεων υπαλλήλων με αντίστοιχες ειδικότητες, αυτές παρανόμως ανατέθηκαν σε τρίτο ιδιώτη. Εξάλλου, το άρθρο 22 παρ. 9 του ν. 3051/2002 αναφέρεται στη σύσταση δύο (2) θέσεων Οικονομικού - Λογιστικού για την τήρηση του διπλογραφικού συστήματος σε Δήμους άνω των 10.000 κατοίκων και όχι στην απασχόληση δύο (2) υπαλλήλων με πτυχίο Λογιστή Α΄ Τάξης, με αποτέλεσμα η απασχόληση ενός (1), αντί (2), υπαλλήλων με αυτό το προσόν   να μην τεκμηριώνει, άνευ ετέρου, υποστελέχωση του Τμήματος Λογιστηρίου, όπως αβασίμως επικαλείται ο Δήμος.


ΝΣΚ/143/2021

Εάν: 1) οι διατάξεις του άρθρου 71 του ν. 4635/2019 κατισχύουν των διατάξεων του άρθρου 61 του ν. 4607/2019 και 2) η διάταξη του άρθρου 71 του ν. 4635/2019 καταλαμβάνει ή όχι την περίπτωση του αναφερόμενου στο ιστορικό του ερωτήματος υπαλλήλου (Ι. Μ.), ο οποίος ήταν ήδη αποσπασμένος στην Επιτροπή Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων (ΕΕΕΠ) κατά το χρόνο θέσης σε ισχύ της διάταξης αυτής, με υπουργική απόφαση απόσπασης, η οποία είχε εκδοθεί προγενεστέρως του χρόνου έναρξης ισχύος του ν. 4635/2019, παρατείνοντας ήδη ισχύουσα απόσπαση με όμοια απόφαση.(....)Οι διατάξεις του άρθρου 71 του ν. 4635/2019, οι οποίες προαπαιτούν την χορήγηση σύμφωνης γνώμης του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων για την απόσπαση ή την παράταση απόσπασης υπαλλήλου του e-ΕΦΚΑ σε άλλους φορείς, είναι νεότερες αλλά και ειδικότερες εκείνων του άρθρου 61 του ν. 4607/2019, οι οποίες ορίζουν ότι για την παράταση απόσπασης υπαλλήλου στην Επιτροπή Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων (ΕΕΕΠ) αρκεί μόνη η έκδοση σχετικής απόφασης του Υπουργού Οικονομικών και ως τέτοιες κατισχύουν των τελευταίων. Υπάλληλος του e-ΕΦΚΑ αποσπασμένος στην ΕΕΕΠ με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών, η οποία εκδόθηκε πριν τη θέση σε ισχύ του ν. 4635/2019 και του οποίου υπαλλήλου η απόσπαση είχε λήξει κατά την 31η.12.2018, δεν εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής της διάταξης του άρθρου 61 παρ. 2 του ν. 4607/2019 και οποιοδήποτε θέμα αφορά τη σχετική απόσπαση εμπίπτει υποχρεωτικά στις διατάξεις του άρθρου 71 του ν. 4635/2019 (ομόφωνα).


ΕλΣυν/Τμ.1/155/2000

Δαπάνες απόσπασης.Με τα δεδομένα όμως αυτά και  όσα έγιναν δεκτά στη νομική σκέψη που προηγήθηκε, πρέπει να γίνει δεκτό,  κατά την κρίση του Τμήματος τούτου, ότι, ανεξαρτήτως του γεγονότος ότι, η ως άνω γενόμενη απόσπαση της προαναφερόμενης υπαλλήλου, δεν είναι νόμιμη, εφόσον οι υπουργικές αποφάσεις απόσπασης αυτής (αρχικής και παράτασης), κατά παράβαση των διατάξεων της παρ. 2 του άρθρου 68 του ν. 2683/1999 (ΦΕΚ Α' 19), δεν διαλαμβάνουν περιστατικά βάσει των οποίων να δύναται να γίνει δεκτό ότι συντρέχουν  «συγκεκριμένες υπηρεσιακές ανάγκες» που δικαιολογούν την απόσπαση αυτής,   μη νομίμως η ανωτέρω υπάλληλος προβάλλει τέτοια αξίωση, καθόσον, πέραν του εξωπραγματικού ενοικίου (372.000 το μήνα για δωμάτιο 15 τμ), ελλείπει η υπό του νόμου αξιούμενη προς τούτο προϋπόθεση της υποβολής δηλαδή τιμολογίου ή δελτίου παροχής υπηρεσιών για την καταβολή των ως άνω δαπανών. Παρέπεται λοιπόν ότι και η δαπάνη  που δίνεται εντολή να πληρωθεί με το επίμαχο χρηματικό ένταλμα προς ικανοποίηση της προβαλλόμενης από αυτήν αξιώσεως, δεν είναι νόμιμη, και γι' αυτό το ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί κατά παραδοχή των απόψεων του αρνηθέντος την θεώρηση Επιτρόπου.