Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΤΜ.7/65/2016

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ-ΕΛΕΓΧΟΣ ΔΑΠΑΝΩΝ:να αποφανθεί επί της αίτησης του Δήμου … με την οποία ζητείται η ανάκληση της 185/2016 πράξης του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών στο Τμήμα τούτο.(...)δεν προκύπτει ότι συντρέχουν ειδικοί λόγοι που δικαιολογούν την ανάγκη προσφυγής σε τρίτο(...)Εξάλλου, ο πρώτος λόγος ανάκλησης είναι απορριπτέος ως αλυσιτελώς προβαλλόμενος, καθώς δεν εξηγεί για ποιο λόγο οι συγκεκριμένοι τρεις υπηρετούντες στο αρμόδιο Τμήμα του Δήμου υπάλληλοι, ενόψει της συγκεκριμένης εξειδίκευσης και πρακτικής ενασχόλησής τους, αδυνατούσαν να παράσχουν έστω εν μέρει τις επίμαχες υπηρεσίες, μέρος των οποίων σχετικό με τα στάδια της ανάλυσης και δοκιμής της προς υλοποίηση εφαρμογής αφορά, όπως παραδέχεται και ο ίδιος ο αιτών (...), στην πραγματοποίηση επαφών με τις αρμόδιες υπηρεσίες του και διεκπεραιώθηκε από μη εξειδικευμένους υπαλλήλους της αναδόχου εταιρείας.Απορρίπτει την αίτηση.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

2222.1-1.2/75162/2019

Έγκριση και αποδοχή του Διεθνούς Κώδικα Εφαρμογής Διαδικασιών Δοκιμής Πυρός (Κώδικας FTP), ο οποίος υιοθετήθηκε την 5 Δεκεμβρίου 1996 με την υπ’ αρίθμ. MSC.61 (67) απόφαση της Επιτροπής Ναυτικής Ασφάλειας (MSC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ).


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/30/2020

Παροχή υπηρεσιών...Με τα δεδομένα αυτά η ελεγχόμενη δαπάνη είναι νόμιμη. Ειδικότερα, οι ανατεθείσες υπηρεσίες δεν εντάσσονται στην επισκευή, συντήρηση και καλή λειτουργία των υδραυλικών έργων ύδρευσης που αποτελούν καθήκοντα του προσωπικού του Δήμου αλλά αποτελούν ειδικό αντικείμενο που έγκειται στον έλεγχο της ποιότητας και ασφάλειας των πηγών από τις οποίες αντλεί την υδροδότησή του ο Δήμος και σε προτάσεις βελτίωσης της υγειονομικής ασφάλειάς τους, διενεργείται δε από εξειδικευμένους επαγγελματίες με γνώσεις των δυνητικών πηγών ρύπανσης και δυνατότητα αναγνώρισής τους στο πεδίο, σε συνδυασμό με γνώση και εμπειρία στην πιθανότητα ρύπανσης ή μόλυνσης των πηγών. Ως εκ τούτου οι υπηρεσίες αυτές νομίμως ανατέθηκαν σε τρίτο. Περαιτέρω, στον προϋπολογισμό της μελέτης προσδιορίζεται ο τρόπος υπολογισμού της τιμής μονάδος, ήτοι του προβλεπόμενου κόστους για την κάθε πηγή ξεχωριστά σε σύνολο εξήντα ενός (61) πηγών, καθόσον συμπληρώνεται από ανάλυση με βάση τις ώρες που απαιτούνται για την επιτόπια καταγραφή των υγειονομικών συνθηκών κάθε πηγής καθώς και η τιμή μονάδας της κάθε ανθρωποώρας.


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/304/2019

Δαπάνη για την υλοποίηση συνοδευτικών μέτρων προγράμματος επισιτιστικής βοήθειας..:Με δεδομένα αυτά, ο Δήμος, αναθέτοντας απευθείας στη συνεταιριστική επιχείρηση την εκτέλεση των συνοδευτικών μέτρων του συγχρηματοδοτούμενου προγράμματος ΕΒΥΣ δεν παραβίασε την αρχή της οικονομικότητας διότι τα δημοτικά Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών που θα μπορούσαν να αναλάβουν την εκτέλεση αυτών των μέτρων, εν προκειμένω αδυνατούσαν λόγω διάθεσης των υποδομών και του προσωπικού τους σε άλλη δράση. Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, η ελεγχόμενη δαπάνη είναι νόμιμη και το υπό κρίση χρηματικό ένταλμα πρέπει να θεωρηθεί.


ΕλΣυν.Τμ.4(ΚΠΕ)181/2015

ΠΡΟΣΥΜΒΑΤΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑΣ ΓΕΝΙΚΑ. ΠΑΡΑΛΕΙΨΗ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΠΡΟΣ ΕΛΕΓΧΟ:Μη νόμιμη η καταβολή αμοιβής από Οργανισμό σε ανώνυμη εταιρεία για την παροχή υπηρεσιών φύλαξης κτιρίων του, δυνάμει σύμβασης, καθόσον η ανωτέρω σύμβαση, κατά παράβαση των διατάξεων του άρθρου 35 παρ. 1 του ν. 4129/2013 (ΦΕΚ Α΄ 52/2013), δεν υποβλήθηκε σε προηγούμενο της σύναψής της έλεγχο νομιμότητας από το Ελεγκτικό Συνέδριο, αφού  η επίμαχη σύμβαση αποτελεί τμήμα ενός ενιαίου μείζονος αντικειμένου, που αφορούσε στην παροχή υπηρεσιών φύλαξης των κτιρίων του ν.π.δ.δ. σε όλη την Ελλάδα και για τα οποία η οικονομική αξία υπερβαίνει το χρηματικό όριο υπαγωγής στον προσυμβατικό έλεγχο.


ΕΣ/ΤΜ.7/43/2013

Αμοιβή Αναπτυξιακής εταιρείας για την κατάρτιση επιχειρησιακού προγράμματος. Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Τμήμα κρίνει ότι με τους προβαλλόμενους λόγους ανάκλησης δεν αναιρείται η διαπίστωση που περιέχεται στην προσβαλλόμενη πράξη ότι σύμφωνα με τη σύμβαση και το παράρτημά της, όπου εξειδικεύονται οι συμβατικές υποχρεώσεις των μερών, οι παρεχόμενες από την εταιρεία υπηρεσίες περιέχουν, εκτός από υποστηρικτικές, συμβουλευτικές και υπηρεσίες σχεδιασμού, τη «σύνταξη του οριστικού επιχειρησιακού προγράμματος, αξιοποιώντας και συνθέτοντας τις προτάσεις των υπηρεσιών (…)» (σελ. 10 της προσβαλλόμενης) και ότι το παραδοτέο της σύμβασης συνίσταται στο στρατηγικό σχεδιασμό του Δήμου, για την α΄ φάση και στον επιχειρησιακό και οικονομικό προγραμματισμό για τη β΄ φάση, τα οποία αποτελούν τη βασική δομή των επιχειρησιακών προγραμμάτων, υπηρεσίες οι οποίες δεν ανατέθηκαν νομίμως.....Περαιτέρω, ο λόγος ανάκλησης ότι η 264/2011 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου εγκρίθηκε κατά τον έλεγχο νομιμότητας από τον αρμόδιο Γενικό Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης, είναι απορριπτέος ως αλυσιτελής, διότι ο έλεγχος αυτός δε δεσμεύει το Ελεγκτικό Συνέδριο κατά την άσκηση του προληπτικού ελέγχου νομιμότητας των δαπανών (..) Τέλος, και ο ισχυρισμός ότι συνέτρεξε συγγνωστή πλάνη λόγω του δυσερμήνευτου των διατάξεων που διέπουν την ελεγχόμενη δαπάνη, είναι απορριπτέος ως αβάσιμος, διότι με σαφήνεια από τις διατάξεις αυτές ορίζονται οι υπηρεσίες που επιτρέπεται να ανατίθενται σε τρίτους στο πλαίσιο εκπόνησης επιχειρησιακών προγραμμάτων....Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, η εξεταζόμενη αίτηση ανάκλησης πρέπει να απορριφθεί και η προσβαλλόμενη πράξη δεν πρέπει να ανακληθεί...(Δεν ανακαλεί την ΕλΣυν.Κλ.7/36/2013 πράξη του  Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου δαπανών  στο VII Τμήμα)


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.4/26/1999

ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ:Ο ισχυρισμός του τελευταίου ότι η ενταλθείσα δαπάνη προβλέπεται από τη διάταξη του άρθρου 218 παρ. 4 του μνησθέντος κώδικα, που αφορά δαπάνη για "τιμητικές διακρίσεις, αναμνηστικά δώρα και φιλοξενία" (βλ. 789/1.12.1998 έγγραφο του ως άνω Διαμερίσματος του Δήμου), είναι αβάσιμος, γιατί αυτά παρέχονται σε πρόσωπα τα οποία συνέβαλαν ιδιαίτερα στην κοινωνική και πολιτιστική ανάπτυξη του Δήμου και συνεπώς δεν δικαιολογείται η προσφορά δώρου στους μαθητές αδιακρίτως, με μοναδικό κριτήριο το γεγονός της αποφοίτησής τους από σχολεία της περιφέρειας του Διαμερίσματος.(...)Περαιτέρω, η αναγραφή πιστώσεως στον προϋπολογισμό του Διαμερίσματος δεν αρκεί για να καταστήσει νόμιμη την εντελλόμενη δαπάνη, εφόσον ελλείπει και η προϋπόθεση προβλέψεώς της από διάταξη νόμου κατά τα ανωτέρω εκτεθέντα. Παρά ταύτα, το Τμήμα κρίνει ότι η ενταλματοποίηση της ως άνω δαπάνης για την παροχή αναμνηστικών δώρων, μετά από αίτημα του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων που αδυνατούσαν να ανταπεξέλθουν στα έξοδα αυτά, δεν οφείλεται σε πρόθεση του αρμόδιου οργάνου (Συμβουλίου) να καταστρατηγήσει τις προβλέπουσες τις δαπάνες του Δήμου διατάξεις, αλλά σε πλάνη για την αληθή έννοια αυτών, η οποία είναι συγγνωστή και πρέπει για το λόγο αυτό να θεωρηθεί το επίμαχο χρηματικό ένταλμα.


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/174/2018

ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ:Με τα δεδομένα αυτά, οι ως άνω υπηρεσίες ανατέθηκαν σε τρίτο κατά παράβαση της αρχής της οικονομικότητας, διότι το αντικείμενό τους (φωτοτυπία, σκανάρισμα, αρχειοθέτηση οικοδομικών αδειών) δεν είναι εξειδικευμένο και ως εκ τούτου εμπίπτει στις αρμοδιότητες του Γραφείου έκδοσης οικοδομικών αδειών σε συνεργασία με το Αυτοτελές Τμήμα Προγραμματισμού, Οργάνωσης και Πληροφορικής. Ο Δήμος προκειμένου να δικαιολογήσει την αναγκαιότητα της ανάθεσης, αβασίμως επικαλείται την ανεπάρκεια του προσωπικού, καθόσον οι φορείς του Δημοσίου δύνανται να υποβάλλουν αιτήματα πρόσληψης τακτικού προσωπικού, κατ’ εφαρμογή των άρθρων 2 και 3 της ΠΥΣ 33 της 27.12.2006 «Αναστολή Διορισμών και Προσλήψεων στο Δημόσιο Τομέα» (Α΄ 280), η ισχύς της οποίας έχει παραταθεί διαδοχικά. Από το γεγονός δε ότι ο χρόνος εκτέλεσης της σύμβασης είναι σύντομος (60 μέρες), συνάγεται ότι οι ως άνω υπηρεσίες θα μπορούσαν να διεκπεραιωθούν με έγκαιρο προγραμματισμό και ορθή κατανομή των ωρών απασχόλησης του προσωπικού. Ωστόσο, ενόψει του ότι κατά το έτος 2017 ο Δήμος είχε αναθέσει όμοιες υπηρεσίες και έστω και καθυστερημένα προέβη σε ενέργειες προκειμένου να στελεχωθεί με προσωπικό ειδικότητας πολιτικού μηχανικού, το Κλιμάκιο αποφαίνεται ότι τα αρμόδια όργανά του δεν ενήργησαν με πρόθεση καταστρατήγησης των διατάξεων, αλλά πεπλανημένα πλην συγγνωστά υπέλαβαν ότι μπορούσαν να προβούν στην ανάθεση της επίμαχης υπηρεσίας.


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/17/2016

Προμήθεια καρτών απεριόριστων διαδρομών, για όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς :Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, ο ν. 2685/1999 καταλαμβάνει και τους συμβασιούχους με μίσθωση έργου που απασχολούνται σε ν.π.δ.δ., με συνέπεια, πριν την πραγματοποίηση της μετακίνησης των προσώπων αυτών για υπηρεσιακούς λόγους, να πρέπει, καταρχήν, να προηγείται γραπτή εντολή μετακίνησής τους από το αρμόδιο για τον διορισμό τους όργανο. Ωστόσο, στην προκειμένη περίπτωση, το Κλιμάκιο, λαμβάνοντας υπόψη το αντικείμενο των συμβάσεων μίσθωσης έργου που συνήψαν οι συγκεκριμένοι υπάλληλοι με το Κ.Υ.Α.Δ.Α., καθώς και την ίδια τη φύση του έργου που ανέλαβαν να εκτελέσουν, και, ειδικότερα, το γεγονός ότι πρέπει εκείνοι να διατρέχουν συνεχώς τους δρόμους της Αθήνας προκειμένου να εντοπίσουν και να καταγράψουν τους ουσιοεξαρτώμενους αστέγους, ώστε να μπορέσουν να τους ενημερώσουν για το επίμαχο πρόγραμμα και να τους παράσχουν ψυχοκοινωνική στήριξη, κρίνει ότι, εν προκειμένω, η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο ένταλμα δαπάνη είναι νόμιμη. Και τούτο διότι, η προμήθεια των καρτών απεριόριστων διαδρομών στους υπαλλήλους αυτούς είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την εκτέλεση της εν λόγω εργασίας τους, ενώ δεδομένου ότι απαιτείται η συνεχής μετακίνησή τους στους δρόμους του Δήμου ......, δεν είναι εφικτό να εκδίδεται πριν από κάθε μετακίνησή τους γραπτή εντολή μετακίνησης από την Πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου του Κ.Υ.Α.Δ.Α.. Εξάλλου, τόσο από το αντικείμενο της ανατεθείσας σε αυτές εργασίας όσο και από τους καταστατικούς σκοπούς του Κ.Υ.Α.Δ.Α., προκύπτει ότι η εκτέλεση της εργασίας αυτής δεν δύναται να περιορίζεται μόνο στην έδρα του Κ.Υ.Α.Δ.Α., αλλά εκ της φύσεώς της απαιτείται να επεκτείνεται σε όλους τους δρόμους του Δήμου ......, ώστε να είναι εφικτή η λειτουργία του αναληφθέντος από το ως άνω ν.π.δ.δ. προγράμματος. 


ΕλΣυν.Τμ.7(ΚΠΕ)/264/2016

ΠΡΟΣΥΜΒΑΤΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ-ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις προηγούμενες σκέψεις, το Κλιμάκιο άγεται στην κρίση ότι, καθόσον ο       προϋπολογισμός της διακήρυξης του διαγωνισμού που προκηρύχθηκε για την ανάθεση του αποχιονισμού ανερχόταν σε 206.226,00 ευρώ (μη συμπεριλαμβα-νομένου του Φ.Π.Α.) και υπερέβαινε το σχετικώς τασσόμενο όριο, η από 26.2.2016 σύμβαση με το φερόμενο ως δικαιούχο του εντάλματος ανάδοχο έπρεπε, ασχέτως της κήρυξης άγονου του διαγωνισμού για το συγκεκριμένο αντικείμενο και της κατ’ ιδίαν αξίας της, να υποβληθεί, προ της σύναψής της, σε έλεγχο από Επίτροπο του Ελεγκτικού Συνεδρίου


Υπόθεση C-292/2015

Υπόθεση C-292/15: Απόφαση του Δικαστηρίου (τέταρτο τμήμα) της 27ης Οκτωβρίου 2016 [αίτηση του Vergabekammer Südbayern (Γερμανία) για την έκδοση προδικαστικής αποφάσεως] — Hörmann Reisen GmbH κατά Stadt Augsburg, Landkreis Augsburg [Προδικαστική παραπομπή — Δημόσιες συμβάσεις — Δημόσιες υπηρεσίες επιβατικών μεταφορών με λεωφορείο — Κανονισμός (ΕΚ) 1370/2007 — Άρθρο 4, παράγραφος 7 — Υπεργολαβία — Υποχρέωση του φορέα να παράσχει ο ίδιος σημαντικό μέρος των δημοσίων υπηρεσιών επιβατικών μεταφορών — Περιεχόμενο — Άρθρο 5, παράγραφος 1 — Διαδικασία αναθέσεως συμβάσεως — Ανάθεση της συμβάσεως σύμφωνα με την οδηγία 2004/18/ΕΚ]