Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/13/2020

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Αμοιβή για υπηρεσίες καθαριότητας δημοτικών κτιρίων:..Με δεδομένα τα ανωτέρω, μη νομίμως ο Δήμος .... ανέθεσε σε ιδιώτες την παροχή των προαναφερόμενων υπηρεσιών, διότι, ενόψει του ότι αυτές ανήκουν στις αρμοδιότητες του Γραφείου Ανθρώπινου Δυναμικού και Διοικητικής Μέριμνας, με την εν λόγω ανάθεση καλύπτονται πάγιες και διαρκείς ανάγκες λειτουργίας του και καταστρατηγούνται οι διατάξεις περί προσλήψεων. Ως εκ τούτων οι ελεγχόμενες συμβάσεις είναι μη νόμιμες. Εξάλλου, οι φορείς του Δημοσίου δύνανται να υποβάλλουν αιτήματα πρόσληψης προσωπικού, κατ’ εφαρμογή των άρθρων 2 και 3 της Π.Υ.Σ. 33 της 27.12.2006 «Αναστολή Διορισμών και Προσλήψεων στο Δημόσιο Τομέα» (Α΄ 280), η ισχύς της οποίας παρατάθηκε διαδοχικά έως την 31.12.2019 με την Π.Υ.Σ. 23/2018,ΦΕΚ Α΄ 220 (Ελ.Συν. VII  Τμ. Πρ. 70/2016). Ενόψει όμως του ότι στον Δήμο δεν υπηρετεί προσωπικό καθαριότητας εσωτερικών χώρων τα αρμόδια όργανά του ενήργησαν χωρίς πρόθεση καταστρατήγησης των οικείων διατάξεων, καθότι υπέλαβαν ότι μπορούσαν να προβούν στη σύναψη των ελεγχόμενων συμβάσεων.Κατ’ ακολουθία, τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα πληρωμής θα έπρεπε να θεωρηθούν λόγω συγγνωστής πλάνης, αν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος, οι πιστώσεις του οποίου βαρύνονται.

Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/83/2018

Αμοιβή για παροχή ιατρικών υπηρεσιών.(..)Με δεδομένα τα ανωτέρω μη νομίμως ο Δήμος ... ανέθεσε σε ιδιώτη ιατρό την παροχή των προαναφερόμενων υπηρεσιών, διότι, ενόψει του ότι ανήκουν στις αρμοδιότητες του Γραφείου Προστασίας Τρίτης Ηλικίας και Ευπαθών Κοινωνικών Ομάδων αυτού, με την εν λόγω ανάθεση σκοπείται  η κάλυψη παγίων και διαρκών αναγκών λειτουργίας του. Καταστρατηγούνται επομένως οι διατάξεις περί προσλήψεων αλλά και οι περιορισμοί που έχουν τεθεί στον αριθμό των ετήσιων προσλήψεων και διορισμών του μόνιμου προσωπικού (άρθρο 64 ν. 4389/2016). Το συμπέρασμα αυτό ενισχύεται δε από το γεγονός ότι ο εν λόγω Δήμος είχε συνάψει και το έτος 2016 (από 1.7.2016 έως 30.6.2017) σύμβαση με την ίδια ιατρό, για την παροχή των ως άνω υπηρεσιών. Περαιτέρω, το γεγονός ότι δεν έχει προβλεφθεί θέση μόνιμου προσωπικού κλάδου ιατρών στον Ο.Ε.Υ. του Δήμου δεν τον νομιμοποιεί να καλύπτει τις μόνιμες και διαρκώς επαναλαμβανόμενες υπηρεσιακές του ανάγκες με τη σύναψη συμβάσεων παροχής υπηρεσιών, αλλά, αντιθέτως, επιβάλλει τη σύσταση αντίστοιχης οργανικής θέσης στον Ο.Ε.Υ. αυτού για   την εξυπηρέτηση των εν λόγω αναγκών (Ε.Σ. Πρ. Ι Τμ. 155/2009). Εξάλλου,   οι φορείς του Δημοσίου δύνανται να υποβάλλουν αιτήματα πρόσληψης προσωπικού, κατ’ εφαρμογή των άρθρων 2 και 3 της Π.Υ.Σ. 33 της 27.12.2006 ..., η ισχύς της οποίας έχει παραταθεί διαδοχικά από την ημερομηνία λήξης της  έως την 31η Δεκεμβρίου 2018 με την Π.Υ.Σ. 25/2017,ΦΕΚ Α΄ 199 (ΕΣ VII  Τμ. Πρ. 70/2016).(..)Ενόψει, όμως, της, επικαλούμενης από τον Δήμο, 25/16.12.2016 εγκυκλίου του Υπουργείου Εσωτερικών «Προγραμματισμός προσλήψεων τακτικού προσωπικού ανταποδοτικών υπηρεσιών Ο.Τ.Α. και Ν.Π.Ι.Δ.», η οποία αναφέρεται στην εξαίρεση από την αναστολή προσλήψεων τακτικού προσωπικού του προσωπικού που απασχολείται σε υπηρεσίες ανταποδοτικού χαρακτήρα, τα αρμόδια όργανα του Δήμου χωρίς πρόθεση καταστρατήγησης των οικείων διατάξεων υπέλαβαν ότι μπορούσαν να προβούν στη σύναψη της ελεγχόμενης σύμβασης παροχής ιατρικών υπηρεσιών για την κάλυψη των αντίστοιχων αναγκών του Κ.Α.Π.Η. με την φερόμενη ως δικαιούχο ιατρό... (συγγνωστή πλάνη.)


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/173/2018

Αμοιβή κοινωνικού λειτουργού:Με τα δεδομένα αυτά, οι ως άνω υπηρεσίες ανατέθηκαν κατά παράβαση της αρχής της οικονομικότητας, διότι το αντικείμενό τους δεν είναι εξειδικευμένο και εμπίπτει στις αρμοδιότητες του Αυτοτελούς Τμήματος Κοινωνικής Προστασίας, Αλληλεγγύης και Παιδείας της Διεύθυνσης Κοινωνικής Προστασίας - Αλληλεγγύης της «Δημοτικής Κοινωνικής Αλληλεγγύης Δήμου .....». Το εν λόγω ν.π.δ.δ. δε αβασίμως επικαλείται ότι οι επίμαχες υπηρεσίες, που εμπεριέχονται στον καταστατικό σκοπό του, απαιτούν εξειδικευμένες γνώσεις και εμπειρία, ενώ, ως φορέας του Δημοσίου, μπορούσε να υποβάλλει αίτημα πρόσληψης προσωπικού, κατ’ εφαρμογή των άρθρων 2 και 3 της ΠΥΣ 33 της 27.12.2006 «Αναστολή Διορισμών και Προσλήψεων στο Δημόσιο Τομέα» (Α΄ 280), η ισχύς της οποίας έχει παραταθεί διαδοχικά από την ημερομηνία λήξης της έως την 31.12.2017,    με την ΠΥΣ 27/2016 (Ε.Σ. VII Τμ. Πρ. 70/2016). Ωστόσο, ενόψει του ότι τμήμα των ως άνω υπηρεσιών θα παρέχονταν κατά τις απογευματινές ώρες, τα αρμόδια όργανα του ελεγχόμενου νομικού προσώπου πεπλανημένως πλην συγγνωστώς υπέλαβαν ότι μπορούσαν να προβούν στην ανάθεση της επίμαχης υπηρεσίας.


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/174/2018

ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ:Με τα δεδομένα αυτά, οι ως άνω υπηρεσίες ανατέθηκαν σε τρίτο κατά παράβαση της αρχής της οικονομικότητας, διότι το αντικείμενό τους (φωτοτυπία, σκανάρισμα, αρχειοθέτηση οικοδομικών αδειών) δεν είναι εξειδικευμένο και ως εκ τούτου εμπίπτει στις αρμοδιότητες του Γραφείου έκδοσης οικοδομικών αδειών σε συνεργασία με το Αυτοτελές Τμήμα Προγραμματισμού, Οργάνωσης και Πληροφορικής. Ο Δήμος προκειμένου να δικαιολογήσει την αναγκαιότητα της ανάθεσης, αβασίμως επικαλείται την ανεπάρκεια του προσωπικού, καθόσον οι φορείς του Δημοσίου δύνανται να υποβάλλουν αιτήματα πρόσληψης τακτικού προσωπικού, κατ’ εφαρμογή των άρθρων 2 και 3 της ΠΥΣ 33 της 27.12.2006 «Αναστολή Διορισμών και Προσλήψεων στο Δημόσιο Τομέα» (Α΄ 280), η ισχύς της οποίας έχει παραταθεί διαδοχικά. Από το γεγονός δε ότι ο χρόνος εκτέλεσης της σύμβασης είναι σύντομος (60 μέρες), συνάγεται ότι οι ως άνω υπηρεσίες θα μπορούσαν να διεκπεραιωθούν με έγκαιρο προγραμματισμό και ορθή κατανομή των ωρών απασχόλησης του προσωπικού. Ωστόσο, ενόψει του ότι κατά το έτος 2017 ο Δήμος είχε αναθέσει όμοιες υπηρεσίες και έστω και καθυστερημένα προέβη σε ενέργειες προκειμένου να στελεχωθεί με προσωπικό ειδικότητας πολιτικού μηχανικού, το Κλιμάκιο αποφαίνεται ότι τα αρμόδια όργανά του δεν ενήργησαν με πρόθεση καταστρατήγησης των διατάξεων, αλλά πεπλανημένα πλην συγγνωστά υπέλαβαν ότι μπορούσαν να προβούν στην ανάθεση της επίμαχης υπηρεσίας.


ΠΥΣ/28/2012

Τροποποίηση της παρ. 1 του άρθρου 2 της Π.Υ.Σ. 33/2006 «Αναστολή διορισμών και προσλήψεων στο Δημόσιο Τομέα» (Α΄ 280), όπως τροποποιήθηκε με την ΠΥΣ 6/2010 (Α΄ 25).


ΕλΣυν.Τμ.1(ΚΠΕ)339/2015

Νόμιμη η πληρωμή από Δήμο σε υπαλλήλους Δημοτικής Κοινωφελούς Επιχείρησης, οι οποίοι μεταφέρθηκαν στον ανωτέρω Δήμο, καθόσον οι ανωτέρω υπάλληλοι νομίμως μετακινήθηκαν στο Δήμο, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 15 του ν. 4257/2014 (ΦΕΚ Α΄ 93/2014), για την προσωρινή κάλυψη των υπηρεσιακών αναγκών αυτού, διότι, ενόψει του ότι δεν είναι δυνατή η πρόσληψη υπαλλήλων στον εν λόγω Δήμο είτε για πραγματικούς είτε για νομικούς λόγους, με τη διαδικασία των προαναφερόμενων διατάξεων, οι κενές θέσεις του Δήμου καλύπτονται για περιορισμένο χρονικό διάστημα, χωρίς η εν λόγω μετακίνηση να αποτελεί πρόσληψη, λόγω του προσωρινού της χαρακτήρα, με συνέπεια να μην καταστρατηγούνται οι διατάξεις περί μη προσλήψεων υπαλλήλων στους Δήμου.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/167/2019

Παροχής υπηρεσιών υποστήριξης:Με δεδομένα τα ανωτέρω μη νομίμως η Επιχείρηση προέβη στην ανάθεση σε ιδιώτες της παροχής των προαναφερόμενων υπηρεσιών, διότι αυτές ανήκουν στα συνήθη καθήκοντα του υπηρετούντος προσωπικού της των Γραφείων Τύπου και Δημόσιων Σχέσεων και Πολιτισμού - Αθλητισμού και Περιβάλλοντος. Επισημαίνεται δε ότι η παροχή των επίμαχων υπηρεσιών (σχεδιασµός, υλοποίηση, καθοδήγηση, επικοινωνία με φορείς και καλλιτέχνες, σχεδιασµός εκπαιδευτικών εκδηλώσεων, υποβολή προτάσεων για την χωροταξική ανάπτυξή της) δεν απαιτεί εξειδικευμένες γνώσεις και δεδομένου ότι η διοργάνωσή της διεξάγεται εδώ και 15 έτη το προσωπικό θα έπρεπε να έχει εξοικειωθεί με τη σχετική διαδικασία. Ενόψει δε της αρχής της συνέχειας των δημόσιων υπηρεσιών και της διοικητικής δράσης η εμπειρία και η τεχνογνωσία που έχει αποκτηθεί θα έπρεπε να μεταφέ-ρεται στο νεότερο προσωπικό. Οι διαπιστώσεις αυτές δεν αναιρούνται από το γεγονός ότι απαιτείται παρουσία ατόμου στην Ονειρούπολη «πέραν του ωραρίου λειτουργίας της Επιχείρησης», καθόσον, η ανάγκη αυτή δύναται να καλυφθεί από το προσωπικό της με την παροχή υπερωριακής εργασίας. Εξάλλου, ήδη υπηρετούν 29 υπάλληλοι (από 29.11.2018 βεβαίωση προσωπικού Δ.Ε.Κ.ΠΟ.Τ.Α. .....), ενώ δεν προβάλλονται συγκεκριμένοι λόγοι που εμπόδισαν την περαιτέρω στελέχωσή της, ακόμη και κατά την περίοδο αναστολής των προσλήψεων, καθόσον οι φορείς του Δημοσίου δύνανται να υποβάλλουν αιτήματα πρόσληψης προσωπικού κατ’ εφαρμογή των άρθρων 2 και 3 της ΠΥΣ 33 της 27.12.2006 «Αναστολή Διορισμών και Προσλήψεων στο Δημόσιο Τομέα» (Α΄ 280), η ισχύς της οποίας παρατάθηκε διαδοχικά από την ημερομηνία λήξης της έως και τις 31.12.2018 με την ΠΥΣ 25/2017 (Α΄ 199). Επιπλέον, ο …..δεν είναι ασφαλιστικά ενήμερος, καθόσον διατηρεί ατομική επιχείρηση και δεν προσκομίστηκε η ασφαλιστική ενημερό-τητά του ως ελεύθερου επαγγελματία.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/171/2019

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΛΥΜΑΤΩΝ.Με δεδομένα τα ανωτέρω, μη νομίμως η Δ.Ε.Υ.Α. ..... ανέθεσε σε ιδιώτη την παροχή των προαναφερόμενων υπηρεσιών, διότι, ενόψει του ότι αυτές ανήκουν στις αρμοδιότητες του Γραφείου Λειτουργίας - Συντήρησης - Ποιοτικού Ελέγχου ΕΕΛ Φερών, με την εν λόγω ανάθεση σκοπείται η κάλυψη παγίων και διαρκών αναγκών λειτουργίας της και καταστρατηγούνται οι διατάξεις περί προσλήψεων. Ως εκ τούτων η ελεγχόμενη σύμβαση είναι μη νόμιμη. Ενόψει, όμως, α) της 13/30.1.2017 απόφασης προγραμματισμού προσλήψεων τακτικού προσωπικού, με την οποία ζητείται από τη Δ.Ε.Υ.Α. ..... η πρόσληψη με σύμβαση εργασίας αορίστου χρόνου 1 υπαλλήλου ΠΕ ηλεκτρολόγων μηχανικών και 1 ΔΕ ηλεκτρολόγων,         β) της 109/25.4.2018 Πρόσκλησης για μετάταξη στη Δ.Ε.Υ.Α. 9 ατόμων διάφορων ειδικοτήτων και γ) της 183/26.6.2018 απόφασης για πρόσληψη 3 ατόμων κατ’ εφαρμογή του άρθρου 82 του ν. 4483/2017, κρίνεται ότι τα αρμόδια όργανά της ενήργησαν χωρίς πρόθεση καταστρατήγησης των οικείων διατάξεων, καθότι υπέλαβαν ότι μπορούσαν να προβούν στη σύναψη της ελεγχόμενης σύμβασης παροχής υπηρεσιών για την κάλυψη των αντίστοιχων αναγκών της. Περαιτέρω, υφίσταται ανάλυση του προϋπολογισμού (τεύχος προϋπολογισμός-τιμολόγιο) της ως άνω υπηρεσίας, όπου παρατίθεται ο αριθμός του προσωπικού που απαιτείται, οι ώρες απασχόλησης καθώς και η ωριαία αμοιβή.


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/36/2019

Παροχή υπηρεσιών σχεδιασμού, προγραμματισμού, οργάνωσης και υλοποίησης του συνόλου πολιτιστικών εκδηλώσεων... Με δεδομένα τα ανωτέρω η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δαπάνη είναι μη νόμιμη, διότι η Επιχείρηση δεν απέδειξε ότι το υπηρετούν σε αυτή προσωπικό δεν επαρκεί ποιοτικά και ποσοτικά για την εκτέλεση των ανατεθεισών σε εξωτερικό συνεργάτη υπηρεσιών, οι οποίες αποτελούν το σκοπό για τον οποίο υπάρχει και λειτουργεί η Δ.Ε.Κ.ΠΟ.Τ.Α. του Δήμου … και, συνεπώς, η παροχή τους αποτελεί πάγια και διαρκή ανάγκη αυτής. Και τούτο, διότι α) η παροχή των υπηρεσιών αυτών δεν απαιτεί εξειδικευμένες γνώσεις, όπως προκύπτει από την από 19.7.2018 τεχνική περιγραφή, σύμφωνα με την οποία απαιτείται εμπειρία σε ζητήματα γενικής διοικητικής φύσης, β) για την παροχή τους αρκεί η εργασία ενός ανθρώπου, όπως προκύπτει από την ίδια ως άνω μελέτη και γ) στο έγγραφο επανυποβολής αναλύονται μεν τα καθήκοντα του υπαλλήλου κλάδου ΠΕ Λογιστικού - Οικονομικού, από τα οποία προκύπτει η αδυναμία ανάληψης και λοιπών καθηκόντων, δεν αποδεικνύεται, ωστόσο, η αδυναμία υλοποίησης των υπηρεσιών αυτών από το λοιπό προσωπικό με αρμοδιότητες διοικητικής φύσης, όπως η υπάλληλος του Κλάδου ΠΕ Διοικητικού - Οικονομικού, καθώς και ο ένας εκ των τεσσάρων υπαλλήλων γραμματειακής υποστήριξης για τον οποίο δεν γίνεται καμία αναφορά στο είδος και εύρος των καθηκόντων του. Σε κάθε περίπτωση, το αντικείμενο των ανατεθεισών υπηρεσιών αποτελεί ένα εκ των βασικών σκοπών της Δ.Ε.Κ.ΠΟ.Τ.Α. και, συνεπώς, αυτή όφειλε να έχει φροντίσει για την πλήρωση της σχετικής της πάγιας ανάγκης, ενώ ούτε από τα στοιχεία του φακέλου προκύπτουν ούτε από την επιχείρηση προβάλλονται συγκεκριμένοι λόγοι που εμπόδισαν την άρτια στελέχωσή της, ακόμη και κατά την περίοδο αναστολής των προσλήψεων, αφού οι φορείς του Δημοσίου δύνανται να υποβάλλουν αιτήματα πρόσληψης προσωπικού, κατ’ εφαρμογή των άρθρων 2 και 3 της ΠΥΣ 33 της 27.12.2006 «Αναστολή Διορισμών και Προσλήψεων στο Δημόσιο Τομέα» (Α΄ 280), η ισχύς της οποίας παρατάθηκε διαδοχικά από την ημερομηνία λήξης της έως και τις 31.12.2018 με την ΠΥΣ 25/2017 (Α΄ 199).Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δαπάνη είναι μη νόμιμη και αυτό δεν πρέπει να θεωρηθεί.


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/220/2018

ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ:Με δεδομένα τα ανωτέρω, μη νομίμως η ως άνω Επιχείρηση ανέθεσε τις ως άνω υπηρεσίες στη δικαιούχο του ελεγχόμενου εντάλματος, διότι, ενόψει του ότι αυτές ανήκουν στις αρμοδιότητες του Τμήματος Οικονομικού, με την εν λόγω ανάθεση σκοπείται η κάλυψη παγίων και διαρκών αναγκών λειτουργίας της και καταστρατηγούνται οι διατάξεις περί προσλήψεων. Εξάλλου, με την ανάθεση αυτή υποκρύπτεται πρόσληψη προσωπικού, δοθέντος ότι προβλέπεται ρητά η παροχή των υπηρεσιών στα γραφεία της επιχείρησης εντός του ωραρίου λειτουργίας της. Ειδικότερα, η Επιχείρηση μπορούσε να αναθέσει σε τρίτους - λογιστές μόνο τις λογιστικές υπηρεσίες που συνδέονται με την τήρηση του Διπλογραφικού Συστήματος, καθόσον η ίδια δε διαθέτει στον Οργανισμό της, θέση προσωπικού λογιστή με τα απαραίτητα τυπικά προσόντα. Εξάλλου, αλυσιτελώς επικαλείται το άρθρο 34 παρ. 2 του ν. 4024/2011 «Συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις, ενιαίο μισθολόγιο - βαθμολόγιο, εργασιακή εφεδρεία και άλλες διατάξεις εφαρμογής του μεσοπρόθεσμου πλαισίου δημοσιονομικής στρατηγικής 2012 - 2015» (ΦΕΚ Α΄ 226), σύμφωνα με το οποίο καταργούνται οι κενές, κατά την έναρξη ισχύος του ως άνω νόμου, θέσεις εργαζομένων με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου. Πέραν του ότι τα αρμόδια όργανα δεν μερίμνησαν ώστε να προκηρύξουν την πλήρωση των θέσεων λογιστών πριν την, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 34 παρ. 2 του ν. 4024/2011, κατάργηση των κενών οργανικών θέσεων προσωπικού, δεν προκύπτει ούτε   ότι κίνησαν τη νόμιμη διαδικασία για την τροποποίηση του Εσωτερικού Οργανισμού, ώστε να συμπεριληφθούν σε αυτόν οι οργανικές θέσεις που είναι απαραίτητες για την εύρυθμη λειτουργία της Επιχείρησης, ούτε ότι υπέβαλαν αίτημα πρόσληψης προσωπικού, κατ’ εφαρμογή των άρθρων 2 και 3 της ΠΥΣ 3 της 27.12.2006, η ισχύς της οποίας έχει παραταθεί (Ε.Σ. VII Τμ. Πρ.70/2016). Περαιτέρω, οι ανατεθείσες υπηρεσίες ορίζονται μεν στην οικεία σύμβαση, χωρίς όμως να προσδιορίζονται ποσοτικά ούτε σε συνάρτηση με ορισμένη τιμή μονάδας, ώστε να καθορίζεται έστω η κατ’ εκτίμηση δαπάνη του συνόλου κάθε ομάδας ομοειδών εργασιών. Εντούτοις, λαμβανομένου υπόψη ότι παρατίθενται συγκριτικά στοιχεία από την προηγούμενη σύμβαση παρόμοιου περιεχομένου και αντικειμένου, ώστε να τεκμηριώνεται ότι η αμοιβή της αναδόχου δεν υπερβαίνει το, κατά τα διδάγματα της κοινής πείρας, λογικής και των συναλλα-κτικών αντιλήψεων, προσήκον μέτρο καθώς και ότι η παροχή των ίδιων υπηρεσιών είχε ανατεθεί κατά το προηγούμενο έτος από την Επιχείρηση και πάλι σε τρίτο, τα όργανά της δεν ενήργησαν με πρόθεση καταστρατήγησης των προαναφερθεισών διατάξεων, αλλά με την πεποίθηση ότι μπορούσαν νομίμως να προβούν στην ελεγχόμενη ανάθεση.


ΙΚΑ/Α23/269/21/2011

ΘΕΜΑ : Συμπληρωματικές οδηγίες για την εφαρμογή της παραγράφου 2 του άρθρου 141 του ν. 3655/2008, που αφορά στην μείωση κατά 50% των εισφορών του κλάδου Κύριας Σύνταξης, με τις οποίες βαρύνονται οι μητέρες ασφαλισμένες του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ κατά το δωδεκάμηνο απασχόλησης τους μετά τον τοκετό. ΣΧΕΤ. : Οι υπ΄ αριθμ. 15/2010 και 48/2010 Εγκύκλιες διαταγές ΙΚΑ-ΕΤΑΜ