Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/263/2016

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 2690/1999

Αν μπορεί να προβεί η Υπηρεσία, όσον αφορά την Σύμβαση Αντισταθμιστικών Ωφελημάτων (ΣΑΩ) 29/1998, στην ανάκληση της Υπουργικής Απόφασης, με την οποία επιβλήθηκαν ποινικές ρήτρες σε αντισυμβαλλόμενη εταιρεία, σύμφωνα με τα άρθρα 21 και 33 του Ν. 2690/1999 ή αν τούτο κωλύεται, κατά το άρθρο 43 του Π.Δ. 284/1989. (...) Α. Δεν είναι επιτρεπτή, κατά το άρθρο 43 παρ. 4 του Π.Δ. 284/1989, η εκ μέρους της Διοίκησης ανάκληση της απόφασης περί επιβολής ποινικών ρητρών, σε βάρος προμηθευτή, για παράβαση των συμβατικών του υποχρεώσεων, εκτός αν συντρέχουν οι προϋποθέσεις του άρθρου 44 του ίδιου Π.Δ (πλειοψ.). Β. Δεν δύναται η Υπηρεσία, λαμβάνοντας υπόψη τα άρθρα 17, 18, 19 και 21 της Σύμβασης Αντισταθμιστικών Ωφελημάτων 29/1998 και το παράρτημα «Δ» της Σύμβασης αυτής, σε συνδυασμό με την παράγραφο 18 α (1) (ε) και (στ) των Κατευθυντηρίων Οδηγιών (Κ.Ο.) Μαΐου 1996, να προβεί στην ανάκληση της Υπουργικής Απόφασης, με την οποία επιβλήθηκαν ποινικές ρήτρες στον προμηθευτή, εφόσον θεωρεί τον οικείο φάκελο μη εγκαίρως υποβληθέντα ή/και συμπληρωθέντα, λόγω βραδύτητας ή αμέλειας του προμηθευτή, και σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 43 του Π.Δ. 284/1989 (ομοφ.).


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/127/2017

Αρμοδιότητα ΝΣΚ για παροχή γνωμοδότησης σχετικά με την νομιμότητα σύναψης νέας σύμβασης με την οποία θα ρυθμίζονται ζητήματα που αφορούν Σύμβαση Αντισταθμιστικών Ωφελημάτων (ΣΑΩ) η οποία έληξε χωρίς να εκτελεστεί συνολικά – Συμβατότητα της νέας σύμβασης με το ν. 4376/2016.α) Δεν υφίσταται γνωμοδοτική αρμοδιότητα του ΝΣΚ, κατά το άρθρο 66 του π.δ/τος 284/1989, για Σύμβαση Αντισταθμιστικών Ωφελημάτων, της οποίας έχει λήξει η διάρκεια. Η σύναψη της προτεινόμενης νέας σύμβασης δεν είναι δυνατή, διότι το περιεχόμενό της δεν είναι συμβατό με τις ρυθμίσεις του ισχύοντα σήμερα ν. 4376/2016. Η κατά παρέκκλιση του νόμου αυτού σύναψη νέας σύμβασης είναι δυνατή μόνο μετά από ειδική νομοθετική ρύθμιση του θέματος. β) Η αξίωση της πολιτείας για την ποινική δίωξη και καταδίκη προσώπων που τυχόν διέπραξαν αξιόποινες πράξεις, κατά την σύναψη και εκτέλεση της ΣΑΩ, δεν θίγεται από την προτεινόμενη νέα Σύμβαση, η οποία ρυθμίζει αστικές και μόνο αξιώσεις.


ΝΣΚ/211/2014

Τρόπος διεκδίκησης από τον προμηθευτή των θετικών ζημιών που υπέστη ο αγοραστής (Γ.Ε.Α.) από την εκπρόθεσμη παράδοση Α/Φ, στα πλαίσια υλοποίησης σύμβασης προμήθειας (εφαρμογή ή μη του άρθρου 47 του π.δ. 284/1989).
Το αρμόδιο Γενικό Επιτελείο του Κλάδου, επ’ ωφελεία του οποίου εκτελείται η προμήθεια και το οποίο ήδη έχει γνωστοποιήσει στον προμηθευτή τη σχετική απόφαση του Υ.ΕΘ.Α. για διεκδίκηση των θετικών ζημιών που υπέστη από την εκπρόθεσμη παράδοση των συμβατικών ειδών, θα υπολογίσει επακριβώς το ύψος των θετικών ζημιών και χωρίς την τήρηση άλλης διαδικασίας θα προχωρήσει, κατ’ άρθρο 47 του π.δ. 284/1989, στην είσπραξή τους από όσα οφείλονται σ’ αυτόν, παρακρατώντας απαιτήσεις του από οποιαδήποτε αιτία, ενώ σε περίπτωση που αυτά δεν υπάρχουν ή δεν επαρκούν, σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου περί είσπραξης Δημοσίων Εσόδων. (ομοφ.)

ΝΣΚ/3/2017

Ανάγκη έκδοσης γνωμοδότησης από το ΝΣΚ, σύμφωνα με το άρθρο 66 παρ. 2 του π.δ 284/1989, για την υπογραφή του Σχεδίου της 5ης Τροποποίησης της Σύμβασης 034Α/2003. (...)Από τα στοιχεία του φακέλου της Σύμβασης και το υποβληθέν Σχέδιο Σύμβασης δεν προκύπτει βλάβη στα συμφέροντα του Ελληνικού Δημοσίου, αν αυτό υπογράψει την 5η Τροποποίησης της Σύμβασης 034Α/2003. Αντιθέτως, προκύπτει ότι η επιδιωκόμενη 5η Τροποποίηση είναι επωφελής για το Ελληνικό Δημόσιο. Ως εκ τούτου, δεν απαιτείται η έκδοση γνωμοδότησης του ΝΣΚ, κατ’ άρθρο 66 παρ. 2 π.δ. 284/1989.(ομόφ.)


ΝΣΚ/195/2020

Ένοπλες Δυνάμεις – Νομιμότητα της 4ης τροποποίησης της σύμβασης 1/98 – Έκδοση γνωμοδότησης από το ΝΣΚ, σύμφωνα με το άρθρο 66 παρ. 2 του π.δ. 284/1989.(...) Δεν απαιτείται η έκδοση γνωμοδότησης του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, που προβλέπεται στην παράγραφο 2 του άρθρου 66 του π.δ. 284/1989, διότι με την επιδιωκόμενη 4η τροποποίηση της σύμβασης 1/98 μεταξύ της Πολεμικής Αεροπορίας και αλλοδαπής εταιρείας, δεν επέρχεται βλάβη στα συμφέροντα του Ελληνικού Δημοσίου (ομόφωνα).


ΝΣΚ/109/2021

Γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, κατά το άρθρο 66 παράγραφος 2 του π.δ. 284/1989, για τη νομιμότητα της διάλυσης της 224/2004 σύμβασης με κοινή συγκατάθεση των συμβαλλομένων, Ελληνικού Δημοσίου και της εταιρείας με την επωνυμία “M….. S.A.”.(...)Το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους γνωμοδοτεί ομόφωνα θετικά για τη νομιμότητα της διάλυσης της 224/2004 σύμβασης με κοινή συγκατάθεση των συμβαλλομένων, Ελληνικού Δημοσίου και της εταιρείας με την επωνυμία “M…..S.A.”. Όροι και προϋποθέσεις διάλυσης της σύμβασης με κοινή συγκατάθεση των συμβαλλομένων. Τοκοφορία χορηγηθείσας στον προμηθευτή προκαταβολής.


ΝΣΚ/541/2008

Tροποποίηση Συμβάσεως προμηθείας των Ενόπλων Δυνάμεων. Το Ν.Σ.Κ. δεν έχει αρμοδιότητα να γνωμοδοτήσει για τις τροποποιήσεις των χρονοδιαγραμμάτων παραδόσεων, διότι η περίπτωση υπάγεται στην παρ.1 του άρθρου 66 του ΠΔ 284/1989. Η τροποποίηση του χρόνου ασκήσεως option μετά τον προβλεπόμενο χρόνο ασκήσεώς του, εμπίπτει στη γνωμοδοτική αρμοδιότητα του άρθρου 66 παρ.2 του ΠΔ 284/1989, πλην όμως για μια τέτοια τροποποίηση είναι εξεταστέον αν συντρέχουν οι προϋποθέσεις εφαρμογής των διατάξεων του Ν 3433/2006 (άρθρο 51).


ΝΣΚ/197/2009

Προστασία θαλασσίου περιβάλλοντος – Επιβολή διοικητικών κυρώσεων – Αίτηση θεραπείας κατ’ άρθρο 24 παρ. 1 του Ν 2690/1999, υποβαλλομένη στη Διοίκηση από παραβάτη των διατάξεων του ΠΔ 55/1998 – Ανάκληση ή τροποποίηση των κυρώσεων.(...)Η Διοίκηση δεν μπορεί να επιληφθεί νομίμως της κατ’ ουσίαν εξέτασης αίτησης θεραπείας, υποβαλλόμενης κατ’ άρθρο 24 παρ. 1 Ν 2690/1999, από παραβάτη των διατάξεων του Π.Δ. 55/1998, και να ανακαλέσει ή τροποποιήσει αποφάσεις της, με τις οποίες επιβλήθηκαν κυρώσεις για παραβάσεις της νομοθεσίας περί προστασίας θαλασσίου περιβάλλοντος. (πλειοψ.)


ΠΔ 284/1989

Τροποποίηση, συμπλήρωση και μεταγγλώτιση του Π.Δ. 785/1978 "Περί Προμηθειών, Εργολαβιών και Εκτελέσεως Εργασιών των Ενόπλων Δυνάμεων" (Α' 181), όπως το Δ/γμα αυτό έχει τροποποιηθεί με τα Π.Δ. 909/1981 (Α' 231), 525/1985 (Α' 190) και 292/1988 (Α' 136). (Διόρθ. σφαλμ. στο ΦΕΚ Α' 196/8-9-1989) ( Από την έναρξη ισχύος του νόμου 3433/2006 ΦΕΚ Α/20/7.2.2006 καταργούνται οι διατάξεις του π.δ. 284/1989 (ΦΕΚ133 Α') και κάθε αντίθετη διάταξη που αφορά τις προμήθειες αμυντικού υλικού των Ενόπλων Δυνάμεων και αναφέρεται σε θέματα ρυθμιζόμενα από το νόμο αυτόν.)


Π.Δ.26/1990

Τροποποίηση και συμπλήρωση των: α) Π.Δ. 101/1985 (Α 32), Π.Δ. 599/1985 (Α 213), γ) Π.Δ. 125/1986 (Α 43) και δ) Π.Δ. 9/ 1989 (Α 3), σε συμμόρφωση προς τις οδηγίες: 88/289/ΕΟΚ του Συμβουλίου της 3.5.1988, 88/406/ΕΟΚ του Συμβουλίου της 14.6.1988 και 89/360/ΕΟΚ του Συμβουλίου της 30.5.1989.

 

ΕλΣυν/Ε Κλ/36/2010

Μη νόμιμη η προσφυγή στην εξαιρετική διαδικασία της διαπραγμάτευσης χωρίς δημοσίευση προκήρυξης (άρθρο 25 Π.Δ/τος 59/2007) μετά από διαγωνισμό, στον οποίο δεν υποβλήθηκε καμία κατάλληλη προσφορά, αφού όροι της διακήρυξης του διαγωνισμού που αφορούσαν στις ποινικές ρήτρες, στον τρόπο αναθεώρησης των τιμών και στην καταβολή του τιμήματος και κρίνονται ουσιώδεις, τροποποιήθηκαν κατά το στάδιο της διαπραγμάτευσης. Το VI Τμήμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου με την 703/2010 απόφασή του ανακάλεσε την Πράξη αυτή και έκρινε ότι: α) οι τροποποιήσεις, που αφορούν σε μείωση του συμβατικού τιμήματος σε περίπτωση μη εκτέλεσης των δοκιμών τύπου, τον τρόπο πληρωμής και την αναθεώρηση τι¬μών, δεν είναι ουσιώδεις (παρατίθενται στοιχεία αναλυτικά), β) ως προς τις ποινικές ρήτρες η μείωση του προβλεπόμενου ανωτάτου ορίου ποινικών ρητρών για μη επίτευξη εγγυημένων μεγεθών από 15% σε 5% συνιστά ουσιώδη τροποποίηση όρου της αρχικής σύμβασης. Κρίθηκε δε, ότι δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης, εφόσον απαλειφθεί το εδάφιο περί υπολογισμού των ποινικών ρητρών για καθυστερήσεις με βάση την αξία του καθυστερούμενου τμήματος, δεδομένου ότι το έργο είναι συνολικό και το όριο του 5% για την επιβολή ποινικών ρητρών προσδιοριστεί στο 15%.