Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/13/1997

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 410/1995

Ο.Τ.Α. Δήμαρχοι-Αντιδήμαρχοι. Αποδοχές.(...)Οι υπάλληλοι φορέων του δημόσιου τομέα, που ασκούν καθήκοντα Δημάρχου ή Αντιδημάρχου, δικαιούνται να λαμβάνουν τις αποδοχές της θέσης από την οποία προέρχονται, δεδομένου ότι τα αξιώματα αυτά είναι τιμητικά και άμισθα σύμφωνα δε με τις διατάξεις του άρθρου 173 του Δ.Κ.Κ., τα αιρετά αυτά όργανα δικαιούνται να λαμβάνουν μόνον έξοδα παραστάσεως.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

Δ12A 1072191/2014

Φορολογική μεταχείριση των αμοιβών που λαμβάνουν Δήμαρχοι Αντιδήμαρχοι


ΝΣΚ/100/2003

Χορήγηση ή μη της ειδικής άδειας του άρθρου 298 παρ.7 του ΠΔ 410/95 σε μέλη ΔΕΠ ΑΕΙ, που έχουν εκλεγεί και Δήμαρχοι.(...)Τα μέλη ΔΕΠ ΑΕΙ που έχουν εκλεγεί και Δήμαρχοι, δικαιούνται την ειδική άδεια του άρθρου 298 παρ.7 του ΠΔ 410/95 για όλο το διάστημα που ασκούν τα καθήκοντά τους, το δε ΑΕΙ στο οποίο ανήκουν υποχρεούται να την χορηγήσει.


ΝΣΚ/473/2000

Δήμοι-Κοινότητες. Κώλυμα εκλογιμότητος και ασυμβίβαστο, για τα αιρετά όργανα των ΟΤΑ, κατ άρθρο 47 παρ.2 του Δ.Κ.Κ.(...)Στο οικονομικό αντικείμενο (ύψος ποσού) των συμβάσεων, κατ εφαρμογή του άρθρου 47 παρ.2 του Δ.Κ.Κ., προκειμένου να κριθεί η συνδρομή κωλύματος εκλογιμότητος ή ασυμβίβαστου, για τα αιρετά όργανα των ΟΤΑ, δεν θα συνυπολογίζεται ο αναλογών Φ.Π.Α., αλλά θα λαμβάνεται υπόψη μόνον το ποσόν, που καρπούται ο αντισυμβαλλόμενος λήπτης.


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/83/2012

Καταβολή αποζημίωσης σε αντιδήμαρχο για τη συμμετοχή του σε συνεδριάσεις..Με τα δεδομένα αυτά, και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, το Τμήμα κρίνει ότι η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη, διότι οι αντιδήμαρχοι που συμμετέχουν στις συνεδριάσεις της οικονομικής επιτροπής με την ιδιότητα του πρόεδρου, δεν δικαιούνται να λαμβάνουν την προβλεπόμενη στο άρθρο 140 παρ. 3 του ν. 3463/2006 ειδική κατά συνεδρίαση αποζημίωση. Ως εκ τούτου, το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί.


ΕλΣυν.Τμ.1/206/2005

Δαπάνες φιλοξενίας κρατικών οργάνων:Με τα δεδομένα αυτά το Τμήμα τούτο, λαμβάνοντας επιπροσθέτως υπόψη του ότι οι Γενικοί Γραμματείς Περιφερειών λαμβάνουν έξοδα κίνησης (βλ. με αριθμ. 2/70481/0022/ 15.12.2004 κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και Οικονομίας και Οικονομικών, ΦΕΚ Β΄1874 ), άγεται στην κρίση ότι η εντελλόμενη με το επίμαχο χρηματικό ένταλμα δαπάνη δεν είναι νόμιμη και ως εκ τούτου αυτό δεν πρέπει να θεωρηθεί, καθόσον, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, αφού οι Δήμοι δεν δύνανται κατά το νόμο να αναλαμβάνουν τις δαπάνες φιλοξενίας κρατικών οργάνων (κεντρικών ή περιφερειακών), που δικαιούνται έξοδα κίνησης και τα οποία επισκέπτονται την εδαφική τους περιφέρεια στα πλαίσια της αποτελεσματικής άσκησης των αρμοδιοτήτων τους.


ΕλΣυν.Τμ.7/44/2006

ΠΑΡΑΘΕΣΗ ΓΕΥΜΑΤΩΝ:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Τμήμα κρίνει ότι η ελεγχόμενη δαπάνη βρίσκει νόμιμο έρεισμα στην προαναφερόμενη διάταξη του άρθρου 218 παρ.4 εδ. β΄ του Δ.Κ.Κ., καθόσον εγκρίθηκε με απόφαση του αρμόδιου κατά νόμο οργάνου, δηλαδή του Δημοτικού Συμβουλίου ..., σε βάρος της ως άνω εγγεγραμμένης στον οικείο προϋπολογισμό πίστωσης, και σχετίζεται με τη συμμετοχή του Δήμου σε διοργάνωση πολιτιστικής εκδήλωσης, που διενεργείται στην εδαφική του περιφέρεια και στο πλαίσιο της επίδειξης του πνεύματος φιλοξενίας εκ μέρους του Δήμου, συμβάλλει δε στην πολιτιστική κυρίως προαγωγή των ενδιαφερόντων των δημοτών, χωρίς να υπερβαίνει το προσήκον μέτρο.


ΣΤΕ/378/2008

Δημοσίευση απόφασης δημοτικού συμβουλίου:..Επειδή, στην προκειμένη περίπτωση, στον αποσταλέντα στο Δικαστήριο φάκελο δεν υπάρχουν στοιχεία δημοσιεύσεως της 86/22-3-1999 αποφάσεως της Επιτροπής του άρθρου 18 ν. 2218/1994 της Νομαρχίας ..., αλλά ούτε και των ως άνω 126/1997 και 29/1999 αποφάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου ... Με το από 27-9-2005 έγγραφο του Δικαστηρίου προς τον Δήμο ...ζητήθηκε η αποστολή, μεταξύ άλλων, και των στοιχείων δημοσιεύσεως των εν λόγω αποφάσεων, ο Δήμος όμως απήντησε με το από 29-9/5-10-2005 έγγραφό του ότι τα στοιχεία αυτά δεν υπάρχουν στο αρχείο του. Με τα δεδομένα αυτά, όλες οι ως άνω αποφάσεις ουδέποτε απέκτησαν νόμιμη υπόσταση, η δε επίμαχη μετονομασία της οδού ... σε Μ. …… ουδέποτε έλαβε χώρα στο νομικό κόσμο. Περαιτέρω, η ως άνω 86/22-3-1999 απόφαση της Επιτροπής του άρθρου 18 ν. 2218/1994 της Νομαρχίας ..., ως ανυπόστατη, δεν υπέκειτο στην κατ’ άρθρο 177 παρ. 4 του Δ.Κ.Κ. σε συνδυασμό με το άρθρο 8 του ν. 3200/1955 προσφυγή, και, επομένως, νομίμως ο Υφυπουργός Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, με την 26189/2-8-1999 απόφασή του απέρριψε, αν και με διαφορετική αιτιολογία, την κατά της αποφάσεως αυτής προσφυγή του αιτούντος (ΣΕ 5745/1996).


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/207/2019

Καταβολή επιδόματος θέσης ευθύνης:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη νομική σκέψη που προηγήθηκε, η εντελλόμενη δαπάνη, ανεξαρτήτως του εσφαλμένου χαρακτηρισμού της ως επιδόματος θέσης ευθύνης, - αφού οι Γενικοί Γραμματείς των Δήμων δεν δικαιούνται επίδομα θέσης ευθύνης, πλην όμως δικαιούνται της τυχόν προκύπτουσας διαφοράς με τις αποδοχές των υπαλλήλων ειδικών θέσεων 1ου βαθμού, - είναι νόμιμη. Και τούτο διότι οι αποδοχές του φερόμενου ως δικαιούχου Γενικού Γραμματέα του Δήμου ....., κατά παράβαση του κατά τα ανωτέρω τιθέμενου κατώτερου ορίου των αποδοχών του, είναι κατώτερες των αποδοχών των υπαλλήλων ειδικών θέσεων 1ου βαθμού, το δε εντελλόμενο ποσό αντιστοιχεί στην προκύπτουσα διαφορά προκειμένου να εξομοιωθούν οι σχετικές αποδοχές. Δεν ασκεί δε επιρροή το γεγονός ότι με την καταβολή της διαφοράς αυτής στον Γενικό Γραμματέα του Δήμου, οι μηνιαίες αποδοχές του υπερβαίνουν τις αποδοχές που αντιστοιχούν στο προβλεπόμενο ποσοστό 65% επί της αντιμισθίας του οικείου Δημάρχου (2.565 ευρώ), καθόσον, σύμφωνα με τη διέπουσα το μισθολογικό καθεστώς των Γενικών Γραμματέων των Δήμων κ.υ.α. το κατώτερο όριο των αποδοχών του φερόμενου ως δικαιούχου μετακλητού υπαλλήλου, το οποίο αντιστοιχεί στο ύψος των αποδοχών των υπαλλήλων ειδικών θέσεων 1ου βαθμού, όπως αυτές νοούνται κατά το ν. 4354/2015, τίθεται ανεξαρτήτως των αποδοχών που προκύπτουν από την ανωτέρω ποσόστωση επί της αντιμισθίας του Δημάρχου.


ΝΣΚ/148/2017

Δασικοί Υπάλληλοι - Δυνατότητα χορήγησης του επιδόματος των ασκούντων καθήκοντα δασοπροστασίας σε μεταταχθέντες σε διοικητικό κλάδο ανώτερης κατηγορίας υπαλλήλους.
Κατάσταση : Αποδεκτή.Δεν χαρακτηρίζονται ως δασικοί οι υπάλληλοι της πρώην Ελληνικής Αγροφυλακής, οι οποίοι, μετά από την κατάργησή της, μετατάχθηκαν στις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις για τη στελέχωση των δασικών υπηρεσιών τους, εντασσόμενοι στον κλάδο ΔΕ Γεωτεχνικών και, στη συνέχεια, μετατάχθηκαν στον διοικητικό κλάδο ανώτερης κατηγορίας ΠΕ Διοικητικού-Οικονομικού. Ούτε οι υπάλληλοι που προέρχονται από τη Δημοτική Αστυνομία και στη συνέχεια μετατάχθηκαν στον κλάδο ΠΕ Διοικητικού-Οικονομικού και υπηρετούν σε δασικές υπηρεσίες. Κατόπιν τούτου οι εν λόγω υπάλληλοι δεν δικαιούνται το επίδομα των δασικών υπαλλήλων, αυτών, δηλαδή, που ασκούν καθήκοντα δασοπροστασίας σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. 2/27837/0022/30-4-2012 κ.υ.α. (Ομόφωνα.)


ΝΣΚ/202/2014

Εφαρμογή του συστήματος επιλογής προϊσταμένων οργανικών μονάδων – Αναδρομική τοποθέτηση υπαλλήλων κατ’ εφαρμογή ακυρωτικής δικαστικής απόφασης – Μοριοδότηση του χρόνου υπηρεσίας σε θέσεις ευθύνης και σε περιπτώσεις αδειών μητρότητας και υπηρεσιακής εκπαίδευσης.1. α) Υπάλληλοι, οι οποίοι είχαν αρχικώς παραλειφθεί και κατ’ εφαρμογή ακυρωτικής δικαστικής απόφασης επελέγησαν και τοποθετήθηκαν αναδρομικά σε θέσεις ευθύνης, λαμβάνουν τη μοριοδότηση του κριτηρίου της διοικητικής εμπειρίας, που αντιστοιχεί στο χρονικό διάστημα της αναδρομικής τοποθέτησής τους (ομοφ.). β) Υπάλληλοι, οι οποίοι είχαν επιλεγεί, τοποθετηθεί και ασκήσει τα καθήκοντα της θέσης ευθύνης, αλλά στη συνέχεια η επιλογή τους ακυρώθηκε σε εκτέλεση δικαστικής απόφασης, δεν λαμβάνουν τη μοριοδότηση της διοικητικής εμπειρίας για το χρονικό διάστημα που άσκησαν, βάσει της ακυρωθείσης επιλογής, τα καθήκοντα της θέσης ευθύνης (πλειοψ.). 2. α) Υπάλληλοι, οι οποίοι έχουν επιλεγεί και τοποθετηθεί σε θέσεις ευθύνης, σε περίπτωση που δεν ασκούν τα καθήκοντα της θέσης αυτής για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο του μηνός, λόγω λήψης άδειας υπηρεσιακής εκπαίδευσης, τα δε καθήκοντά τους ασκήθηκαν από το νόμιμο αναπληρωτή τους, δεν μπορούν να λάβουν τα μόρια που αντιστοιχούν στη διοικητική εμπειρία για το χρονικό διάστημα που είχαν λάβει την άδεια αυτή. Τη μοριοδότηση του κριτηρίου της διοικητικής εμπειρίας δικαιούνται οι νόμιμοι αναπληρωτές των υπαλλήλων, που είχαν επιλεγεί και τοποθετηθεί σε θέσεις ευθύνης και έλαβαν τις άδειες μητρότητας ή υπηρεσιακής εκπαίδευσης, για το χρονικό διάστημα που αυτοί άσκησαν τα σχετικά καθήκοντα, κατ’ αναπλήρωση των αρχικώς επιλεγέντων υπαλλήλων (ομοφ.). β) Οι γυναίκες υπάλληλοι που επιλέγονται και τοποθετούνται σε θέσεις ευθύνης και στη συνέχεια λαμβάνουν άδεια μητρότητας δικαιούνται τη μοριοδότηση, ως προς το κριτήριο της διοικητικής εμπειρίας, και για το χρονικό διάστημα που έλαβαν την άδεια αυτή (πλειοψ.).