Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/100/2003

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 410/1995

Χορήγηση ή μη της ειδικής άδειας του άρθρου 298 παρ.7 του ΠΔ 410/95 σε μέλη ΔΕΠ ΑΕΙ, που έχουν εκλεγεί και Δήμαρχοι.(...)Τα μέλη ΔΕΠ ΑΕΙ που έχουν εκλεγεί και Δήμαρχοι, δικαιούνται την ειδική άδεια του άρθρου 298 παρ.7 του ΠΔ 410/95 για όλο το διάστημα που ασκούν τα καθήκοντά τους, το δε ΑΕΙ στο οποίο ανήκουν υποχρεούται να την χορηγήσει.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/361/2001

Δημοτικοί σύμβουλοι. Προϋποθέσεις εφαρμογής του άρθρου 47 παρ.2 και 8 του ΠΔ 410/1995.(...)Συντρέχουν οι προϋποθέσεις εφαρμογής του άρθρου 47 παρ.2 και 8 του ΔΚΚ (ΠΔ 410/95), περί αυτοδικαίας εκπτώσεως, από το οικείο αξίωμα, δημοτικού συμβούλου του Δήμου Αλμυρού Βόλου, εφόσον η ασκηθείσα, κατά το ιστορικό, υπαναχώρηση δεν ασκεί παρακωλυτική, έννομη, επιρροή. (πλειοψ.)


ΥΠΕΣ/22079/2008

Αρμόδιο όργανο ελέγχου νομιμότητας απόφασης οργάνου των ΟΤΑ α' βαθμού, που λήφθηκε κατά τις διατάξεις το πδ 410/ 1995.


Δ17α/07/91/2005

ΘΕΜΑ: Αποδοχή της αριθμ. 312/2005 γνωμοδότησης ΝΣΚ αναφορικά μετην απευθείας ανάθεση μελετών από τους ΟΤΑ(αρθρ.269 ΠΔ 410/95)-ΕΓΚ 22


ΝΣΚ/765/1997

Καθορισμός διαδικασίας μίσθωσης ιδιωτικών αυτοκινήτων από Δημόσιες Υπηρεσίες και τις υπηρεσίες που αναφέρονται ή εμπίπτουν στις διατάξεις του άρθρου 1 του ΝΔ 2396/53") δεν θίχθηκε από τη διάταξη του άρθρου 19 παρ.3 Ν.2503/97. Εξάλλου, προκειμένης μισθώσεως αυτοκινήτων έχουν εφαρμογή οι διατάξεις των άρθρων 82 επ. Ν.2362/95 για το Δημόσιο και του άρθρου 34 ΠΔ 410/95 για τους Ο.Τ.Α. α βαθμού.


ΝΣΚ/141/2020

α) Αν ως Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΑΕΙ) και Ανώτατα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΑΤΕΙ), κατά την παράγραφο 6 του άρθρου 34 του ν.δ/τος 1400/1973 (όπως αυτό αντικαταστάθηκε με την παράγραφο 1 του άρθρου 7 του ν. 2913/2001 και ισχύει) νοούνται τα περιοριστικά αναφερόμενα στον ν. 4485/2017 και β) αν μπορούν να υπαχθούν στην ανωτέρω διάταξη Αξιωματικοί που εκλέγονται μέλη Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού (ΔΕΠ), Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (ΑΕΙ) και Ανωτάτων Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (ΑΤΕΙ) της αλλοδαπής.(...)α) Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΑΕΙ) και Ανώτατα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΑΤΕΙ) της διάταξης της παραγράφου 6 του άρθρου 34 του ν.δ/τος 1400/1973 (όπως αυτό αντικαταστάθηκε με την παράγραφο 1 του άρθρου 7 του ν. 2913/2001 και ισχύει) νοούνται τα περιοριστικά αναφερόμενα στον ν. 4485/2017, ήτοι τα ανώτατα ιδρύματα της ημεδαπής (κατά πλειοψηφία). β) Δεν μπορούν να υπαχθούν στην ανωτέρω διάταξη Αξιωματικοί που εκλέγονται μέλη Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού (ΔΕΠ), Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (ΑΕΙ) και Ανωτάτων Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (ΑΤΕΙ) της αλλοδαπής, προκειμένου να απαλλαγούν της υποχρέωσης αποζημίωσης του άρθρου 64 του ιδίου ν.δ/τος (όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 1 του ν. 3257/2004 και ισχύει) (κατά πλειοψηφία).


ΝΣΚ/669/2002

Δεν είναι δυνατή η εξαίρεση του Δημάρχου, διότι η αρμοδιότητα του ως πειθαρχικού προϊσταμένου, κατ άρθρο 176 παρ.1, σε συνδυασμό με το άρθρο 178 παρ.1 του Ν. 1188/81 είναι αμεταβίβαστη, δεν προβλέπεται δε, κατά νόμο, η αναπλήρωσή του, ενώ στο δεύτερο ερώτημα το ζήτημα είναι διάφορο αν επιληφθεί, όταν τούτο προβλέπεται, η Δημαρχιακή Επιτροπή, διότι στην περίπτωση αυτή αν δεν έχει ορισθεί ο Αντιδήμαρχος ως Πρόεδρος της Δημαρχιακής Επιτροπής, κατ άρθρο 111 παρ.1 του ΠΔ 410/95 είναι δυνατή η αναπλήρωση του Δημάρχου, ως Προέδρου της Δημαρχιακής Επιτροπής, με την παρ.2 του άρθρου 113 του ιδίου διατάγματος, σύμφωνα προς την οποία αν απουσιάζει ή κωλύεται ο Πρόεδρος της Δημαρχιακής Επιτροπής προεδρεύει ο Αντιπρόεδρος.


ΝΣΚ/118/2021

Η κατ’ άρθρο 31 παρ. 5 του ν. 4485/2017 ανάληψη μεταπτυχιακού έργου από μέλη ΔΕΠ Τμήματος ΑΕΙ, ως προϋπόθεση για την εκλογή τους ως μελών της Συντονιστικής Επιτροπής Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ).(...)Η κατ’ άρθρο 31 παρ. 5 του ν. 4485/2017 προϋπόθεση της ανάληψης μεταπτυχιακού έργου από μέλη ΔΕΠ Τμήματος ΑΕΙ για την εκλογή τους ως μελών της Συντονιστικής Επιτροπής Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ), αφορά στην ανάληψη του έργου αυτού σ’ αυτό καθαυτό το ΠΜΣ, στο οποίο αφορά η συγκρότηση της Συντονιστικής Επιτροπής και όχι σε άλλα ΠΜΣ που διοργανώνει ή συνδιοργανώνει το Τμήμα.


ΝΣΚ/510/2008

Χορήγηση πτυχίου μελετητή σε μέλη ΔΕΠ ΑΕΙ. Εφαρμογή αποφάσεων του Σ.τ.Ε. σε άλλες όμοιες περιπτώσεις που δεν καταλαμβάνονται από το δεδικασμένο της απόφασης.Οι υπ’ αριθ. 515/2008 και 516/2008 αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας με τις οποίες ακυρώθηκε η άρνηση της Διοίκησης να εγγράψει ή να ανανεώσει την εγγραφή στο Μητρώο Μελετητών μέλη του Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (ΔΕΠ) σε Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα (ΑΕΙ), δεν αποτελούν δεδικασμένο για άλλες παρόμοιες περιπτώσεις και γι’ αυτό δεν υποχρεώνουν κατ’ αρχήν τη Διοίκηση να αποδέχεται παρόμοια αιτήματα (εγγραφής και αναθεώρησης εγγραφής) άλλων προσώπων που τελούν υπό το αυτό καθεστώς απασχόλησης, οφείλει όμως η Διοίκηση να προβεί στην ικανοποίηση τέτοιων αιτημάτων επί τη βάσει των αρχών του κράτους δικαίου, της νομιμότητας της δράσης της Διοίκησης και της χρηστής διοίκησης, προς αποφυγή άσκοπων δικαστικών αγώνων.

ΝΣΚ/184/2020

Αν οφείλονται αναδρομικές αποδοχές σε μέλη ΔΕΠ που διορίζονται αναδρομικά μετά από ακύρωση του αρχικού διορισμού τους και σε καταφατική περίπτωση αν επιτρέπεται συμψηφισμός της ωφέλειας που τυχόν αποκόμισαν κατά το χρονικό διάστημα από τον αναδρομικό διορισμό τους μέχρι την ανάληψη πραγματικής υπηρεσίας.(...)Τα μέλη ΔΕΠ των ΑΕΙ που διορίζονται αναδρομικά, κατόπιν επανάληψης της σύνθετης διοικητικής διαδικασίας εκλογής τους, μετά από ανάκληση των αρχικών πράξεων διορισμού τους, με απόφαση του αρμόδιου υπουργού στα πλαίσια ελέγχου νομιμότητας δικαιούνται αποζημίωση που περιλαμβάνει τους μισθούς που θα ελάμβαναν αν διορίζονταν εξυπαρχής. Από την αποζημίωση αυτή, η υπηρεσία δύναται να αφαιρέσει τα ποσά που τυχόν εισπράχθηκαν από απασχόληση για την ίδια αιτία.


ΝΣΚ/466/2008

Υπάλληλοι Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων, που έχουν εκλεγεί Δήμαρχοι. Λήψη ειδικής άδειας, για όλο το διάστημα της αιρετής θητείας τους. Συνέπειες για την υπηρεσιακή τους κατάσταση.(...)Προκειμένου για υπάλληλο Νομαρχιακής Αυτοδιοικήσεως, ο οποίος έχει εκλεγεί Δήμαρχος και έτυχε ειδικής άδειας, κατ άρθρο 139 Κ.Δ.Κ. για όλο το διάστημα της θητείας του: α) Δεν συντρέχει κώλυμα μονιμοποίησης εκ της μη ασκήσεως των καθηκόντων της οργανικής θέσης και εντεύθεν μη παροχής δυνατότητας προς αξιολόγηση της απόδοσης του υπαλλήλου. Το υπηρεσιακό συμβούλιο της Νομαρχιακής Αυτοδιοικήσεως θα διερευνήσει το στοιχείο χορήγησης ειδικής άδειας (κατ άρθρο 139 Κ.Δ.Κ.), καθώς και την παρέλευση διετούς χρονικού διαστήματος από του διορισμού του (πλειοψ.), β) ο προειρημένος υπάλληλος είναι δυνατόν να περιληφθεί στους πίνακες προακτέων, καίτοι δεν συντρέχει επιτυχής ολοκλήρωση της εισαγωγικής εκπαίδευσης, κατ άρθρο 47 παρ.2 του Υπαλληλικού Κώδικα (πλειοψ.), γ) προϋπόθεση προς μετάταξή του είναι η παρέλευση διετίας από το διορισμό του, σύμφωνα με το άρθρο 73 παρ.1 του Υπαλληλικού Κώδικα. (ομοφ.)