ΝΣΚ/108/2024
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Ερωτάται: α) Ποια είναι η αποκλειστική προθεσμία υποβολής αίτησης Επίκουρης Καθηγήτριας με θητεία της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών για τη μονιμοποίηση ή την εξέλιξή της στη βαθμίδα του Αναπληρωτή Καθηγητή, κατόπιν άγονης εκλογής και β) ποια είναι η καταληκτική ημερομηνία για να ασκήσει η ανωτέρω μία από τις ως άνω δυνατότητες.
Κατάσταση : Αποδεκτή
(...) α) Η αποκλειστική προθεσμία υποβολής αίτησης Επίκουρης Καθηγήτριας με θητεία της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών (Α.Σ.Κ.Τ) για τη μονιμοποίησή της ή την εξέλιξή της στη βαθμίδα του Αναπληρωτή Καθηγητή, κατόπιν άγονης εκλογής, είναι δύο μήνες από την παρέλευση ενός έτους πραγματικής υπηρεσίας της από την αρνητική απόφαση επί της αρχικής αίτησης εξέλιξης και β) η καταληκτική ημερομηνία για να ασκήσει η ανωτέρω μία από τις ως άνω δυνατότητες ήταν η 23η-09-2024 και τα αποτελέσματα της άπρακτης παρόδου της προθεσμίας αυτής επήλθαν από την επομένη, 24-09-2024 (κατά πλειοψηφία).
ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΡΕΧΟΝΤΟΣ ΕΓΓΡΑΦΟΥ : 1Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/110/2024
Εάν στον απαιτούμενο χρόνο εξέλιξης Επίκουρου Καθηγητή επί θητεία, που εξελέγη με προκήρυξη πριν την ισχύ του ν. 4957/2022 (Α΄ 141), δύναται να προσμετρηθεί η θητεία στην βαθμίδα του Επίκουρου Καθηγητή σε άλλο ΑΕΙ της χώρας, κατ’ εφαρμογή της παραγράφου 10 του άρθρου 77 του ν. 4009/2011 (Α΄ 195). (...) Επίκουρος Καθηγητής με θητεία, που εξελέγη με προκήρυξη πριν την ισχύ του ν. 4957/2022 (Α΄ 141), δύναται να υποβάλει αίτημα μονιμοποίησης ή εξέλιξης στην βαθμίδα του Αναπληρωτή Καθηγητή και πριν την συμπλήρωση τριετίας από τη δημοσίευση της πράξης διορισμού του, με προσμέτρηση της θητείας που εκπλήρωσε στην ίδια βαθμίδα σε ΑΕΙ της ημεδαπής, από την οποία παραιτήθηκε για την κατάληψη της θέσης που ήδη κατέχει, κατ’ εφαρμογή της ρύθμισης της παραγράφου 10 του άρθρου 77 του ν. 4009/2011 (Α΄ 195), με απώτατο χρονικό όριο το δίμηνο από την παρέλευση της τριετούς θητείας διορισμού του, κατά τα οριζόμενα στην παράγραφο 2 του άρθρου 16 του ν. 4009/2011, όπως αυτή ίσχυε πριν την κατάργησή της με την περίπτωση α΄ του άρθρου 485 του ν. 4957/2022.
ΝΣΚ/80/2020
Προθεσμία υποβολής αίτησης μονιμοποίησης Επίκουρης Καθηγήτριας, διορισθείσας επί τετραετή θητεία.(...)Η αίτηση Επίκουρης Καθηγήτριας για τη μονιμοποίησή της, η οποία υποβλήθηκε εντός έξι μηνών από τη συμπλήρωση τριετούς υπηρεσίας της στη βαθμίδα αυτή και, πάντως, πριν τη συμπλήρωση της τετραετούς θητείας για την οποία διορίσθηκε, είναι εμπρόθεσμη, ενόψει του ενδεικτικού χαρακτήρα της προθεσμίας του άρθρου 30 παρ. 1 περ. β΄ του ν. 4452/2017 και του ευλόγου χρόνου υποβολής της (ομόφωνα).
ΝΣΚ/78/2024
Ερωτάται εάν καθίσταται εξ αρχής νόμιμη η συγκρότηση και η σύνθεση του Εκλεκτορικού Σώματος και της Εισηγητικής Επιτροπής για την ολοκλήρωση της διαδικασίας εκλογής σε προκηρυχθείσα κενή θέση μέλους ΔΕΠ με τη συμμετοχή ως μέλους στα πιο πάνω συλλογικά όργανα, καθώς και τη Συνέλευση του Τμήματος που συγκρότησε το Εκλεκτορικό Σώμα, προσώπου που έχει ιδιαίτερο δεσμό ή ιδιάζουσα σχέση με έναν εκ των υποψηφίων, που συνιστά λόγο εξαιρέσεως κατά το άρθρο 7 παρ. 1 και 2 περ. γ΄ του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας (ν. 2690/1999 - Α΄ 45), στην περίπτωση που ο εν λόγω υποψήφιος παραιτήθηκε από την αίτηση υποψηφιότητάς του κατά το στάδιο της συγκλήσεως του Εκλεκτορικού Σώματος ενώπιον της Συνέλευσης του οικείου Τμήματος για την εκλογή και, σε αποφατική απάντηση, το συγκροτηθέν Εκλεκτορικό Σώμα θα διενεργήσει τη διαδικασία εκλογής με αναπλήρωση του μέλους, στο πρόσωπο του οποίου συντρέχει ο λόγος εξαίρεσης, από το πρώτο κατά σειρά μη κωλυόμενο μέλος του αντίστοιχου καταλόγου αναπληρωματικών μελών ή χωρίς αναπλήρωση του εν λόγω εξαιρεθέντος μέλους με τα λοιπά μέλη του Εκλεκτορικού Σώματος. (...) Η συμμετοχή του μέλους ΔΕΠ, το οποίο συνδεόταν με ιδιάζουσα σχέση με υποψήφιο στη διαδικασία πλήρωσης μιας προκηρυχθείσας κενής θέσης ΔΕΠ, ως μέλους της Συνέλευσης του Τμήματος στην ληφθείσα απόφαση συγκροτήσεως του Εκλεκτορικού Σώματος, καθιστά μη νόμιμη τη συγκρότηση του Εκλεκτορικού Σώματος λόγω κακής συνθέσεως της Συνέλευσης του Τμήματος. Τούτο δε, ασχέτως του ότι και η επιλογή του ιδίου πιο πάνω μέλους ΔΕΠ και ως μέλους του Εκλεκτορικού Σώματος θα μπορούσε αυτοτελώς να θεμελιώσει πλημμελή συγκρότηση του τελευταίου. Η εκ των υστέρων παραίτηση του υποψήφιου, κατά το στάδιο της συγκλήσεως του Εκλεκτορικού Σώματος ενώπιον της Συνέλευσης του Τμήματος, δεν θεραπεύει την πιο πάνω πλημμέλεια και, ανεξαρτήτως του τεκμηρίου της νομιμότητας των ληφθέντων αποφάσεων, προς θεραπεία της εν λόγω πλημμέλειας και αποφυγή της ενδεχόμενης ακυρώσεως της εν λόγω διαδικασίας εκλογής στον σχετικό διοικητικό έλεγχο νομιμότητας ή κατ’ αποδοχή σχετικού λόγου ακυρώσεως σε δικαστικό έλεγχο, επιβάλλεται η επανάληψη της διαδικασίας από το στάδιο της συγκροτήσεως του Εκλεκτορικού Σώματος από την Συνέλευση του Τμήματος (βλ. οπ., ΣτΕ 1083/2021, ΔΕφΑθ 2627/2014), με βάση τους εναπομείναντες υποψήφιους και τα επικαιροποιημένα μητρώα εσωτερικών και εξωτερικών μελών και, κατ’ ακολουθία των προεκτεθέντων, η απάντηση επί των τεθέντων ερωτημάτων είναι αποφατική.
ΝΣΚ/114/2024
Eρωτάται: α) Αν, σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 463 παρ. 8 του ν. 4957/2022, η αίτηση μετακίνησης του Α.Σ., μέλους Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (Δ.Ε.Π.) στη βαθμίδα Καθηγητή, από το Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου προς το Ε.Μ.Π., η οποία έχει υποβληθεί πριν από τη δημοσίευση του ανωτέρω νόμου, θα αξιολογηθεί υπό το προϊσχύσαν νομοθετικό καθεστώς και β) αν, σε περίπτωση έγκρισης από τη Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών (Σ.Η.Μ.Μ.Υ.) του Ιδρύματος ως υπηρεσίας υποδοχής, της πιο πάνω αίτησης, η μετακίνηση, που θα λάβει χώρα, θα επηρεάσει τις μελλοντικές κατανομές νέων θέσεων Δ.Ε.Π. προς την ανωτέρω Σχολή. (...) α) Η αίτηση του Α.Σ. θα αξιολογηθεί υπό το προϊσχύσαν νομοθετικό καθεστώς, δηλαδή σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 16 παρ. 5 του ν. 4009/2011, όπως ίσχυαν πριν την κατάργησή τους με το άρθρο 485 παρ. α΄ του ν. 4957/2022. β) Η ενδεχόμενη έγκριση της αίτησης αυτής δεν πρόκειται να επηρεάσει τις μελλοντικές κατανομές νέων θέσεων Δ.Ε.Π. προς τη Σχολή υποδοχής.
ΝΣΚ/92/2024
Με το δεδομένο της υποβολής από τον τέως Αναπληρωτή Καθηγητή Κ.Λ. αίτησης στις 26/10/2009 για την εξέλιξή του σε θέση Δ.Ε.Π. της βαθμίδας καθηγητή, της συγκρότησης του οικείου Εκλεκτορικού Σώματος σε Σώμα στις 6/12/2012 και της αναπομπής της υπόθεσης στο Ίδρυμα με την υπ’ αριθμ. Φ.122.2/3063/Ζ2/11-1-2024 απόφαση του Υπουργού κατόπιν ελέγχου νομιμότητας της διαδικασίας, ερωτάται, εάν η διοίκηση οφείλει να συγκροτήσει εξ αρχής το Εκλεκτορικό Σώμα, ποιος ο αριθμός των Εκλεκτόρων, εάν πρέπει να περιληφθούν σ’ αυτό και αναπληρωματικά μέλη και εάν πρέπει να οριστεί εκ νέου η οικεία Εισηγητική Επιτροπή. (...) Δεν απαιτείται η εξ αρχής συγκρότηση του Εκλεκτορικού Σώματος, προκειμένου να κρίνει επί της υποθέσεως του Κ.Λ. μετά από αποπομπή αυτής από τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κατόπιν άσκησης από αυτόν ελέγχου νομιμότητας. Επειδή, όμως, το οικείο Εκλεκτορικό Σώμα συντίθεται σήμερα από επτά μόλις μέλη (τακτικά και αναπληρωματικά) πρέπει να ανασυγκροτηθεί, διατηρώντας, πάντως, τα υφιστάμενα μέλη του, εκ των οποίων τα αναπληρωματικά θα αναπληρώσουν τα τακτικά μέλη. Περαιτέρω, κατά την ανασυγκρότηση το Σώμα, πρέπει να διαθέτει, τελικά, έντεκα τακτικά μέλη και ισάριθμα αναπληρωματικά, τηρουμένης της αναλογίας της προέλευσης των μελών κατά τα 2/3 από το Τμήμα της Σχολής και κατά το 1/3 από άλλα Τμήματα του ίδιου ή άλλου Α.Ε.Ι. Η σημερινή μείωση του αριθμού των μελών Δ.Ε.Π. που υπηρετούν στην Μονοτμηματική Σχολή Ε.Μ.Φ.Ε. κάτω των 100 δεν ασκεί επιρροή στον αριθμό των εκλεκτόρων, που θα απαρτίσουν το νέο Εκλεκτορικό Σώμα, δεδομένης της ήδη υφισταμένης μείωσης των μελών τούτου κάτω του ελαχίστου ορίου των έντεκα. Μετά την ανασυγκρότησή του το νέο όργανο θα απαρτίζεται από έντεκα μέλη, όπως ανωτέρω έχει αναφερθεί. Κατά την ανασυγκρότηση του σώματος και αφού τα υπάρχοντα αναπληρωματικά μέλη αναπληρώσουν τα υπάρχοντα τακτικά, θα οριστούν νέα αναπληρωματικά μέλη μέχρι του αριθμού των έντεκα. Μετά την νόμιμη ανασυγκρότησή του το νέο εκλεκτορικό σώμα δεν θα ορίσει νέα τριμελή επιτροπή, αφού ο λόγος της ακύρωσης-αναπομπής δεν αφορά στη συγκρότηση και σύνθεση αυτής, ούτε έχει προκύψει κάποιος μεταγενέστερος λόγος, που την αφορά. Το νέο όργανο, επιλαμβανόμενο της υπόθεσης, θα εξετάσει τη βασιμότητα της αίτησης εξαίρεσης, που έχει υποβληθεί από τον ενδιαφερόμενο, κατά τις υποδείξεις της παραπεμπτικής Υπουργικής Απόφασης.
ΝΣΚ/80/2022
Υποχρέωση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής για συμμόρφωση προς ακυρωτική δικαστική απόφαση ως προς όλες τις διοικητικές και οικονομικές συνέπειες. Καταβολή αποδοχών λόγω αναδρομικού διορισμού σε θέση Επίκουρου Καθηγητή. Έναρξη παραγραφής σχετικής απαίτησης. Συμψηφισμός των αποδοχών που δικαιούται να λάβει το μέλος Δ.Ε.Π., λόγω αναδρομικού διορισμού του, με τυχόν αποδοχές που αποκόμισε λόγω της υπηρεσίας του στο Ίδρυμα στη βαθμίδα του Καθηγητή Εφαρμογών.(...)Το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, σε συνέχεια της έκδοσης διαπιστωτικής πράξης του Πρύτανη, με την οποία μετατράπηκε αναδρομικώς η προσωποπαγής θέση που κατείχε η Ε.Α., ως Καθηγήτρια Εφαρμογών, σε μόνιμη τακτική θέση Επίκουρης Καθηγήτριας, υποχρεούται, στο πλαίσιο της πλήρους συμμόρφωσής του με την ακυρωτική απόφαση, να καταβάλει στην Ε.Α. τις αποδοχές που αντιστοιχούν στη βαθμίδα της Επίκουρης Καθηγήτριας για το χρονικό διάστημα που μεσολαβεί μεταξύ του χρόνου στον οποίο ανατρέχει η μετατροπή της θέσης της ως Επίκουρης Καθηγήτριας και του χρόνου κατά τον οποίο εξελίχθηκε στη βαθμίδα αυτή, συμψηφίζοντας στο ποσό αυτό ότι η τελευταία έλαβε κατά το ανωτέρω διάστημα, υπηρετούσα στο Ίδρυμα ως Καθηγήτρια Εφαρμογών σε προσωποπαγή θέση και λαμβανομένου υπόψη ότι η σχετική αξίωση της Ε.Α. για λήψη αναδρομικών αποδοχών, γεννήθηκε σε χρόνο που ταυτίζεται με το χρόνο έκδοσης της πράξης αποκατάστασής της και δεν έχει υποπέσει στην προβλεπόμενη από το άρθρο 49 του ν.δ/τος 496/1974 διετή παραγραφή (ομόφωνα).
ΝΣΚ 125/2023
Ερωτάται: α) Εάν υπάρχει δυνατότητα εξέλιξης, κατά το άρθρο 11 του ν. 3187/2003, της Χ.-Π.Μ., αναδρομικά διορισθείσας Λέκτορα της Στρατιωτικής Σχολής Ευελπίδων, στη βαθμίδα της Επίκουρης Καθηγήτριας, μετά τη συμπλήρωση τριετίας από το χρονικό σημείο στο οποίο ανατρέχει ο διορισμός της (χρόνος πλασματικής υπηρεσίας) ή απαιτείται η συμπλήρωση τριετούς πραγματικής υπηρεσίας, και β) εάν εγείρεται ζήτημα αυτοδίκαιης λήξης της θητείας της, λόγω συμπλήρωσης του μέγιστου χρόνου (7 έτη) στη βαθμίδα του Λέκτορα.(..)α) Προϋπόθεση για την δυνατότητα εξέλιξης της αναδρομικώς διορισθείσας Λέκτορα, Χ.-Π.Μ., στην επόμενη βαθμίδα της Επίκουρης Καθηγήτριας στη Στρατιωτική Σχολή Ευελπίδων (Σ.Σ.Ε.), είναι, σύμφωνα με το άρθρο 11 του ν. 3187/2003, η συμπλήρωση τριετούς πραγματικής υπηρεσίας, στη βαθμίδα που υπηρετεί, κατά το χρόνο υποβολής της αίτησής της για εξέλιξη (ομόφωνα). β) Δεν εγείρεται ζήτημα αυτοδίκαιης λήξης της θητείας της Χ.-Π.Μ, λόγω συμπλήρωσης του μέγιστου χρόνου (7 έτη) παραμονής της στη βαθμίδα του Λέκτορα, διότι η επταετία άρχισε από τη δημοσίευση του διορισμού της στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης και όχι από την ημερομηνία στην οποία ανατρέχει ο διορισμός (ομόφωνα).
ΝΣΚ/109/2024
Ερωτάται, εάν μετά την υποβολή από εσωτερικό τακτικό μέλος εκλεκτορικού σώματος αίτησης εξαίρεσης και αποδοχής αυτής από το εν λόγω όργανο, νομίμως αυτό αναπληρώθηκε από το πρώτο μη κωλυόμενο αναπληρωματικό μέλος κατά τη σειρά παράθεσης των αναπληρωματικών μελών στη συγκρότησή του, αδιαφόρως εάν επρόκειτο για εσωτερικό ή εξωτερικό μέλος. (...) Μετά την απόφαση του Εκλεκτορικού Σώματος να εξαιρέσει από τις συνεδριάσεις του τον Μ.Κ., νομίμως μεν αυτός αναπληρώθηκε από άλλο, πλην όμως η αναπλήρωση έπρεπε να είχε λάβει χώρα από το πρώτο μη κωλυόμενο εσωτερικό και όχι εξωτερικό μέλος.
ΝΣΚ/67/2021
Επιτρεπτό ή μη μετακίνησης μόνιμης Επίκουρης Καθηγήτριας από το Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών της Φιλοσοφικής Σχολής του Εθνικού & Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.(...)Είναι επιτρεπτή κατ’ άρθρο 16 παρ. 5 περ. α΄ του ν. 4009/2011 η μετακίνηση της μόνιμης Επίκουρης Καθηγήτριας Ε.Κ., από το Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας προς το Τμήμα Μουσικών Σπουδών της Φιλοσοφικής Σχολής του Εθνικού & Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, ενόψει του επιτρεπτού της μετακίνησης μελών ΔΕΠ μεταξύ των ΑΕΙ των Νομών Θεσσαλονίκης και Αττικής και της συμπλήρωσης πενταετούς υπηρεσίας της στο Τμήμα και τριετούς υπηρεσίας της στην βαθμίδα που υπηρετεί, με την τήρηση των διαδικαστικών και τη συνδρομή των ουσιαστικών προϋποθέσεων των περιπτώσεων γ΄ και δ΄ της παραγράφου 5 του ως άνω άρθρου (κατά πλειοψηφία).
ΝΣΚ/203/2020
Δυνατότητα μετακίνησης Επίκουρης Καθηγήτριας του Τμήματος Δημόσιας και Κοινοτικής Υγείας στο Τμήμα Πολιτικών Δημόσιας Υγείας της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 16 παρ.5 περ.α΄ και η΄ του ν. 4009/2011.(...)Η Π.Σ. Επίκουρη Καθηγήτρια του Τμήματος Δημόσιας και Κοινοτικής Υγείας δεν μπορεί να μετακινηθεί στο Τμήμα Πολιτικών Δημόσιας Υγείας της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, διότι δεν έχει συμπληρώσει τριετία στη βαθμίδα της κατά τα οριζόμενα στη διάταξη του άρθρου 16 παρ.5 περ.α΄ του ν. 4009/2011, ενώ δεν συντρέχει περίπτωση εφαρμογής της περ.η΄ της ίδιας παραγράφου του άρθρου αυτού.