Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/78/2024

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

Ερωτάται εάν καθίσταται εξ αρχής νόμιμη η συγκρότηση και η σύνθεση του Εκλεκτορικού Σώματος και της Εισηγητικής Επιτροπής για την ολοκλήρωση της διαδικασίας εκλογής σε προκηρυχθείσα κενή θέση μέλους ΔΕΠ με τη συμμετοχή ως μέλους στα πιο πάνω συλλογικά όργανα, καθώς και τη Συνέλευση του Τμήματος που συγκρότησε το Εκλεκτορικό Σώμα, προσώπου που έχει ιδιαίτερο δεσμό ή ιδιάζουσα σχέση με έναν εκ των υποψηφίων, που συνιστά λόγο εξαιρέσεως κατά το άρθρο 7 παρ. 1 και 2 περ. γ΄ του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας (ν. 2690/1999 - Α΄ 45), στην περίπτωση που ο εν λόγω υποψήφιος παραιτήθηκε από την αίτηση υποψηφιότητάς του κατά το στάδιο της συγκλήσεως του Εκλεκτορικού Σώματος ενώπιον της Συνέλευσης του οικείου Τμήματος για την εκλογή και, σε αποφατική απάντηση, το συγκροτηθέν Εκλεκτορικό Σώμα θα διενεργήσει τη διαδικασία εκλογής με αναπλήρωση του μέλους, στο πρόσωπο του οποίου συντρέχει ο λόγος εξαίρεσης, από το πρώτο κατά σειρά μη κωλυόμενο μέλος του αντίστοιχου καταλόγου αναπληρωματικών μελών ή χωρίς αναπλήρωση του εν λόγω εξαιρεθέντος μέλους με τα λοιπά μέλη του Εκλεκτορικού Σώματος. (...) Η συμμετοχή του μέλους ΔΕΠ, το οποίο συνδεόταν με ιδιάζουσα σχέση με υποψήφιο στη διαδικασία πλήρωσης μιας προκηρυχθείσας κενής θέσης ΔΕΠ, ως μέλους της Συνέλευσης του Τμήματος στην ληφθείσα απόφαση συγκροτήσεως του Εκλεκτορικού Σώματος, καθιστά μη νόμιμη τη συγκρότηση του Εκλεκτορικού Σώματος λόγω κακής συνθέσεως της Συνέλευσης του Τμήματος. Τούτο δε, ασχέτως του ότι και η επιλογή του ιδίου πιο πάνω μέλους ΔΕΠ και ως μέλους του Εκλεκτορικού Σώματος θα μπορούσε αυτοτελώς να θεμελιώσει πλημμελή συγκρότηση του τελευταίου. Η εκ των υστέρων παραίτηση του υποψήφιου, κατά το στάδιο της συγκλήσεως του Εκλεκτορικού Σώματος ενώπιον της Συνέλευσης του Τμήματος, δεν θεραπεύει την πιο πάνω πλημμέλεια και, ανεξαρτήτως του τεκμηρίου της νομιμότητας των ληφθέντων αποφάσεων, προς θεραπεία της εν λόγω πλημμέλειας και αποφυγή της ενδεχόμενης ακυρώσεως της εν λόγω διαδικασίας εκλογής στον σχετικό διοικητικό έλεγχο νομιμότητας ή κατ’ αποδοχή σχετικού λόγου ακυρώσεως σε δικαστικό έλεγχο, επιβάλλεται η επανάληψη της διαδικασίας από το στάδιο της συγκροτήσεως του Εκλεκτορικού Σώματος από την Συνέλευση του Τμήματος (βλ. οπ., ΣτΕ 1083/2021, ΔΕφΑθ 2627/2014), με βάση τους εναπομείναντες υποψήφιους και τα επικαιροποιημένα μητρώα εσωτερικών και εξωτερικών μελών και, κατ’ ακολουθία των προεκτεθέντων, η απάντηση επί των τεθέντων ερωτημάτων είναι αποφατική.


ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΡΕΧΟΝΤΟΣ ΕΓΓΡΑΦΟΥ : 1Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/108/2024

Ερωτάται: α) Ποια είναι η αποκλειστική προθεσμία υποβολής αίτησης Επίκουρης Καθηγήτριας με θητεία της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών για τη μονιμοποίηση ή την εξέλιξή της στη βαθμίδα του Αναπληρωτή Καθηγητή, κατόπιν άγονης εκλογής και β) ποια είναι η καταληκτική ημερομηνία για να ασκήσει η ανωτέρω μία από τις ως άνω δυνατότητες.


Κατάσταση : Αποδεκτή


(...) α) Η αποκλειστική προθεσμία υποβολής αίτησης Επίκουρης Καθηγήτριας με θητεία της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών (Α.Σ.Κ.Τ) για τη μονιμοποίησή της ή την εξέλιξή της στη βαθμίδα του Αναπληρωτή Καθηγητή, κατόπιν άγονης εκλογής, είναι δύο μήνες από την παρέλευση ενός έτους πραγματικής υπηρεσίας της από την αρνητική απόφαση επί της αρχικής αίτησης εξέλιξης και β) η καταληκτική ημερομηνία για να ασκήσει η ανωτέρω μία από τις ως άνω δυνατότητες ήταν η 23η-09-2024 και τα αποτελέσματα της άπρακτης παρόδου της προθεσμίας αυτής επήλθαν από την επομένη, 24-09-2024 (κατά πλειοψηφία).


ΝΣΚ/109/2024

Ερωτάται, εάν μετά την υποβολή από εσωτερικό τακτικό μέλος εκλεκτορικού σώματος αίτησης εξαίρεσης και αποδοχής αυτής από το εν λόγω όργανο, νομίμως αυτό αναπληρώθηκε από το πρώτο μη κωλυόμενο αναπληρωματικό μέλος κατά τη σειρά παράθεσης των αναπληρωματικών μελών στη συγκρότησή του, αδιαφόρως εάν επρόκειτο για εσωτερικό ή εξωτερικό μέλος. (...) Μετά την απόφαση του Εκλεκτορικού Σώματος να εξαιρέσει από τις συνεδριάσεις του τον Μ.Κ., νομίμως μεν αυτός αναπληρώθηκε από άλλο, πλην όμως η αναπλήρωση έπρεπε να είχε λάβει χώρα από το πρώτο μη κωλυόμενο εσωτερικό και όχι εξωτερικό μέλος.


ΝΣΚ/101/2024

Εάν το Τμήμα Οδοντιατρικής της Σχολής Επιστημών Υγείας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης έχει υποχρέωση, κατ’ άρθρο 5 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας, να χορηγήσει έγγραφα της διαδικασίας εκλογής σε θέση μέλους Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού σε πρόσωπο που δεν ήταν υποψήφιο για τη θέση αυτή, αλλά είχε υποβάλει υποψηφιότητα για την εκλογή του σε θέση μέλους Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού του ίδιου γνωστικού αντικειμένου σε άλλο Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα και κατά της παράλειψης εκλογής του έχει ασκήσει αίτηση ακύρωσης, η οποία εκκρεμεί προς εκδίκαση. (...) Το Τμήμα Οδοντιατρικής της Σχολής Επιστημών Υγείας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (Α.Π.Θ.) δεν έχει υποχρέωση, κατ’ άρθρο 5 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας, να χορηγήσει στη Δ.Κ. αντίγραφα της εισηγητικής έκθεσης της Τριμελούς Εισηγητικής Επιτροπής, των υπομνημάτων που υπέβαλαν οι υποψήφιοι και του πρακτικού του Εκλεκτορικού Σώματος, που αφορούν τη διαδικασία εκλογής μέλους Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (Δ.Ε.Π.) σε κενή θέση στο παραπάνω Τμήμα, με γνωστικό αντικείμενο «Ορθοδοντική», που προκηρύχθηκε με απόφαση του Πρύτανη του Α.Π.Θ., διότι η Δ.Κ. δεν είχε υποβάλει αίτηση υποψηφιότητας για τη συγκεκριμένη θέση, μόνη δε η εκ μέρους της άσκηση αίτησης ακύρωσης κατά της παράλειψης εκλογής της σε κενή θέση μέλους Δ.Ε.Π. του ίδιου γνωστικού αντικειμένου σε διαφορετικό από το Α.Π.Θ. Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα δεν καθιστά εύλογο το ενδιαφέρον της να λάβει γνώση των εγγράφων αυτών (ομόφωνα).


ΝΣΚ/110/2024

Εάν στον απαιτούμενο χρόνο εξέλιξης Επίκουρου Καθηγητή επί θητεία, που εξελέγη με προκήρυξη πριν την ισχύ του ν. 4957/2022 (Α΄ 141), δύναται να προσμετρηθεί η θητεία στην βαθμίδα του Επίκουρου Καθηγητή σε άλλο ΑΕΙ της χώρας, κατ’ εφαρμογή της παραγράφου 10 του άρθρου 77 του ν. 4009/2011 (Α΄ 195). (...) Επίκουρος Καθηγητής με θητεία, που εξελέγη με προκήρυξη πριν την ισχύ του ν. 4957/2022 (Α΄ 141), δύναται να υποβάλει αίτημα μονιμοποίησης ή εξέλιξης στην βαθμίδα του Αναπληρωτή Καθηγητή και πριν την συμπλήρωση τριετίας από τη δημοσίευση της πράξης διορισμού του, με προσμέτρηση της θητείας που εκπλήρωσε στην ίδια βαθμίδα σε ΑΕΙ της ημεδαπής, από την οποία παραιτήθηκε για την κατάληψη της θέσης που ήδη κατέχει, κατ’ εφαρμογή της ρύθμισης της παραγράφου 10 του άρθρου 77 του ν. 4009/2011 (Α΄ 195), με απώτατο χρονικό όριο το δίμηνο από την παρέλευση της τριετούς θητείας διορισμού του, κατά τα οριζόμενα στην παράγραφο 2 του άρθρου 16 του ν. 4009/2011, όπως αυτή ίσχυε πριν την κατάργησή της με την περίπτωση α΄ του άρθρου 485 του ν. 4957/2022.


ΝΣΚ/114/2024

Eρωτάται: α) Αν, σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 463 παρ. 8 του ν. 4957/2022, η αίτηση μετακίνησης του Α.Σ., μέλους Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (Δ.Ε.Π.) στη βαθμίδα Καθηγητή, από το Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου προς το Ε.Μ.Π., η οποία έχει υποβληθεί πριν από τη δημοσίευση του ανωτέρω νόμου, θα αξιολογηθεί υπό το προϊσχύσαν νομοθετικό καθεστώς και β) αν, σε περίπτωση έγκρισης από τη Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών (Σ.Η.Μ.Μ.Υ.) του Ιδρύματος ως υπηρεσίας υποδοχής, της πιο πάνω αίτησης, η μετακίνηση, που θα λάβει χώρα, θα επηρεάσει τις μελλοντικές κατανομές νέων θέσεων Δ.Ε.Π. προς την ανωτέρω Σχολή. (...) α) Η αίτηση του Α.Σ. θα αξιολογηθεί υπό το προϊσχύσαν νομοθετικό καθεστώς, δηλαδή σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 16 παρ. 5 του ν. 4009/2011, όπως ίσχυαν πριν την κατάργησή τους με το άρθρο 485 παρ. α΄ του ν. 4957/2022. β) Η ενδεχόμενη έγκριση της αίτησης αυτής δεν πρόκειται να επηρεάσει τις μελλοντικές κατανομές νέων θέσεων Δ.Ε.Π. προς τη Σχολή υποδοχής.



ΝΣΚ/92/2024

Με το δεδομένο της υποβολής από τον τέως Αναπληρωτή Καθηγητή Κ.Λ. αίτησης στις 26/10/2009 για την εξέλιξή του σε θέση Δ.Ε.Π. της βαθμίδας καθηγητή, της συγκρότησης του οικείου Εκλεκτορικού Σώματος σε Σώμα στις 6/12/2012 και της αναπομπής της υπόθεσης στο Ίδρυμα με την υπ’ αριθμ. Φ.122.2/3063/Ζ2/11-1-2024 απόφαση του Υπουργού κατόπιν ελέγχου νομιμότητας της διαδικασίας, ερωτάται, εάν η διοίκηση οφείλει να συγκροτήσει εξ αρχής το Εκλεκτορικό Σώμα, ποιος ο αριθμός των Εκλεκτόρων, εάν πρέπει να περιληφθούν σ’ αυτό και αναπληρωματικά μέλη και εάν πρέπει να οριστεί εκ νέου η οικεία Εισηγητική Επιτροπή. (...) Δεν απαιτείται η εξ αρχής συγκρότηση του Εκλεκτορικού Σώματος, προκειμένου να κρίνει επί της υποθέσεως του Κ.Λ. μετά από αποπομπή αυτής από τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κατόπιν άσκησης από αυτόν ελέγχου νομιμότητας. Επειδή, όμως, το οικείο Εκλεκτορικό Σώμα συντίθεται σήμερα από επτά μόλις μέλη (τακτικά και αναπληρωματικά) πρέπει να ανασυγκροτηθεί, διατηρώντας, πάντως, τα υφιστάμενα μέλη του, εκ των οποίων τα αναπληρωματικά θα αναπληρώσουν τα τακτικά μέλη. Περαιτέρω, κατά την ανασυγκρότηση το Σώμα, πρέπει να διαθέτει, τελικά, έντεκα τακτικά μέλη και ισάριθμα αναπληρωματικά, τηρουμένης της αναλογίας της προέλευσης των μελών κατά τα 2/3 από το Τμήμα της Σχολής και κατά το 1/3 από άλλα Τμήματα του ίδιου ή άλλου Α.Ε.Ι. Η σημερινή μείωση του αριθμού των μελών Δ.Ε.Π. που υπηρετούν στην Μονοτμηματική Σχολή Ε.Μ.Φ.Ε. κάτω των 100 δεν ασκεί επιρροή στον αριθμό των εκλεκτόρων, που θα απαρτίσουν το νέο Εκλεκτορικό Σώμα, δεδομένης της ήδη υφισταμένης μείωσης των μελών τούτου κάτω του ελαχίστου ορίου των έντεκα. Μετά την ανασυγκρότησή του το νέο όργανο θα απαρτίζεται από έντεκα μέλη, όπως ανωτέρω έχει αναφερθεί. Κατά την ανασυγκρότηση του σώματος και αφού τα υπάρχοντα αναπληρωματικά μέλη αναπληρώσουν τα υπάρχοντα τακτικά, θα οριστούν νέα αναπληρωματικά μέλη μέχρι του αριθμού των έντεκα. Μετά την νόμιμη ανασυγκρότησή του το νέο εκλεκτορικό σώμα δεν θα ορίσει νέα τριμελή επιτροπή, αφού ο λόγος της ακύρωσης-αναπομπής δεν αφορά στη συγκρότηση και σύνθεση αυτής, ούτε έχει προκύψει κάποιος μεταγενέστερος λόγος, που την αφορά. Το νέο όργανο, επιλαμβανόμενο της υπόθεσης, θα εξετάσει τη βασιμότητα της αίτησης εξαίρεσης, που έχει υποβληθεί από τον ενδιαφερόμενο, κατά τις υποδείξεις της παραπεμπτικής Υπουργικής Απόφασης.


ΝΣΚ/143/2023

Νομιμότητα ή μη πράξεων Κοσμήτορα περί εντάξεως μέλους ΔΕΠ σε καθεστώς μερικής απασχόλησης πριν τη συμπλήρωση τριών ετών πραγματικής άσκησης καθηκόντων από την ημερομηνία της πρώτης εκλογής του, κατ’ εφαρμογή του τρίτου εδαφίου της παραγράφου 3 του άρθρου 154 του ν. 4957/2022 (Α΄ 141), με αιτιολογικό έρεισμα την κατοχή θέσεως Προϊσταμένου της Γενικής Διεύθυνσης του ΟΦΥΠΕΚΑ και β) Οφειλόμενη ενέργεια σε αποφατική απάντηση στο πρώτο ερώτημα.(...)Η κατοχή της θέσης του Προϊσταμένου της Γενικής Διεύθυνσης του Ο.ΦΥ.ΠΕ.Κ.Α. δεν υπάγεται στη ρύθμιση του τρίτου εδαφίου της παραγράφου 3 του άρθρου 154 του ν. 4957/2022, ούτε υπό την αρχική του μορφή, ούτε μετά την τροποποίησή του με το άρθρο 29 παρ. 1 του ν. 5029/2023 και, επομένως, ο Ι.Μ., επίκουρος καθηγητής, με τριετή θητεία, στον Τομέα Δασικής Παραγωγής - Προστασίας Δασών - Φυσικού Περιβάλλοντος του Τμήματος Δασολογίας, δεν μπορούσε να τεθεί σε καθεστώς μερικής απασχόλησης, εφόσον δεν είχε συμπληρώσει τρία (3) έτη πραγματικής άσκησης καθηκόντων από την ημερομηνία της εκλογής του και, ακολούθως, οι πράξεις του Κοσμήτορα της Σχολής Γεωπονίας, Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος, με τις οποίες τέθηκε, κατ’ εφαρμογή του τρίτου εδαφίου της παραγράφου 3 του άρθρου 154 του ν. 4957/2022, σε καθεστώς μερικής απασχόλησης ο ανωτέρω, είναι νομικά πλημμελείς. Η πρώτη από τις πιο πάνω πράξεις έχει ήδη λήξει και δεν καταλείπει άλλες έννομες συνέπειες, ώστε να επιβάλλεται εκ του λόγου αυτού η ανάκλησή της, η δεύτερη εξ αυτών, που εξακολουθεί να ισχύει, δύναται να ανακληθεί ελεύθερα προς αποκατάσταση της νομιμότητας, ανεξάρτητα του ευμενούς της χαρακτήρα για το πιο πάνω μέλος ΔΕΠ που τίθεται σε καθεστώς μερικής απασχόλησης, εφόσον δεν έχει παρέλθει πενταετία από την έκδοσή της.


ΝΣΚ/108/2022

Ερωτάται εάν υπάρχει η δυνατότητα αναδρομικού διορισμού του Γ.Χ. σε θέση καθηγητή πρώτης βαθμίδας με γνωστικό αντικείμενο «Υγιεινή Αγροτικών Ζώων» από 23.4.2012, δηλαδή με βάση την ημερομηνία της κοινής συνεδρίασης της Γενικής Συνέλευσης Ειδικής Σύνθεσης και του Εκλεκτορικού Σώματος του Τμήματος Ζωικής Παραγωγής και Υδατοκαλλιεργειών του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, η οποία είχε συγκληθεί τότε με σκοπό να καλυφθεί η συγκεκριμένη θέση, χωρίς, όμως, να καταστεί δυνατό να εκλεγεί κανείς από τους υποψηφίους, που είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον για την κατάληψη αυτής.(...)Ο διορισμός του καθηγητή πρέπει να ανατρέξει αναδρομικά και να ισχύσει από την 30.6.2014, ημερομηνία δηλαδή δημοσίευσης στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως της υπ’ αριθ. 5507/9.5.2013 πρυτανικής πράξης που ακυρώθηκε. Πρόσδωση αναδρομικής ισχύος στον διορισμό σε προγενέστερο του ανωτέρω χρόνο, και πιο συγκεκριμένα στον χρόνο της κοινής συνεδρίασης της Γ.Σ.Ε.Σ. και του Εκλεκτορικού Σώματος του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών που έλαβε χώρα στις 23.4.2012, κατά την οποία η διαδικασία είχε αποβεί τότε άγονη, δεν είναι νόμιμη.


ΣΤΕ/1909/1997

Εκπρόθεσμο αίτησης ακυρώσεως:..Επειδή, στο άρθρο 6 παρ. ΣΤ 9 του ν. 2083/1992 (ΦΕΚ 159) ορίζεται ότι : "Ο διορισμός και η μονιμοποίηση του μέλους ΔΕΠ γίνεται με πράξη του πρύτανη που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Η σχετική πράξη με τα πρακτικά εκλογής ή μονιμοποίησης διαβιβάζονται χωρίς καθυστέρηση από το ΑΕΙ στο Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και κοινοποιούνται σε όλους τους υποψηφίους. Η δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και η εκτέλεση της πράξης αυτής αναστέλλεται επί ένα μήνα από την περιέλευσή της στο Υπουργείο για έλεγχο νομιμότητας. Αν μέσα στην προθεσμία αυτή διαπιτωθεί έλλειψη νομιμότητας στην πράξη του πρύτανη, η υπόθεση αναπέμπεται στο ΑΕΙ". Κατά την έννοια της πιο πάνω διατάξεως επιβάλλεται μεν η κοινοποίηση της πράξεως διορισμού μέλους ΔΕΠ και των πρακτικών εκλογής σε όλους τους υποψηφίους, αλλά η κοινοποίηση αυτή δεν αποτελεί την αφετηρία της προθεσμίας για την άσκηση της αιτήσεως ακυρώσεως. Η προθεσμία της αιτήσεως ακυρώσεως για τους τρίτους, μεταξύ των οποίων είναι και οι λοιποί υποψήφιοι για κατάληψη της θέσεως ΔΕΠ, κινείται και στην περίπτωση αυτή από τη δημοσίευση της πρυτανικής πράξεως στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, δεδομένου ότι δεν προβλέπεται από το νόμο κοινοποίησή της στους λοιπούς, πλην του διοριζομένου, υποψηφίους (βλ. Σ.τ.Ε. 311/1989).Επειδή, στην προκειμένη περίπτωση, η κρινόμενη αίτηση ακυρώσεως που κατατέθηκε στη Γραμματεία του Συμβουλίου της Επικρατείας στις 22.7.1993, δηλαδή μετά την πάροδο εξήντα ημερών από τη δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως της προσβαλλόμενης πρυτανικής πράξεως (27.4.1993), πρέπει να απορριφθεί ως εκπρόθεσμη.


ΝΣΚ/35/2021

Ζητήματα σχετικά με την επανάληψη της συγκρότησης από τη Συνέλευση του Τμήματος Μαιευτικής του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής (ΠΑΔΑ) του Εκλεκτορικού Σώματος, προς επανάληψη της διαδικασίας εκλογής μέλους Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (ΔΕΠ) στη βαθμίδα Αναπληρωτή Καθηγητή, σε συμμόρφωση με απόφαση Διοικητικού Εφετείου.(...)α) Η Γενική Συνέλευση του Τμήματος, απαρτιζόμενη από τα μέλη ΔΕΠ του Τμήματος (πρώην Ειδικής Σύνθεσης), με τη σημερινή της σύνθεση, θα ανασυγκροτήσει το Εκλεκτορικό Σώμα, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις του άρθρου 19 του ν. 4009/2011 και της απόφασης του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων με αριθ. Φ.122.1/6/14241/Ζ2/27.1.2017, β) το Εκλεκτορικό Σώμα θα αποτελείται από νέα μέλη, που θα προέρχονται από τα επικαιροποιημένα, κατά το χρόνο της συγκρότησης του, μητρώα εσωτερικών και εξωτερικών μελών, σύμφωνα με τα οριζόμενα στις ισχύουσες σήμερα διατάξεις του άρθρου 19 του ν.4009/2011 και στην υπουργική απόφαση με αριθ. Φ.122.1/6/14241/Ζ2/27.1.2017, γ) στο Εκλεκτορικό Σώμα μπορούν να συμμετάσχουν και τα παραλειπόμενα κατά την αρχική εκλογή μέλη εφόσον εξακολουθούν να είναι εν δυνάμει εκλέκτορες, δ) υφίσταται υποχρέωση των υπηρεσιών του Πανεπιστημίου να συμμορφωθούν άμεσα και χωρίς καθυστέρηση στα διατασσόμενα με την ακυρωτική απόφαση (ομόφωνα). Η επαναληπτική εκλογική διαδικασία θα λάβει χώρα χωρίς τη συμμετοχή της αρχικώς διορισθείσας, η οποία δεν έχει κανένα ενδιαφέρον ή έννομο συμφέρον για τη διεκδίκηση της θέσης αυτής, διότι σε χρόνο προγενέστερο της ακυρωτικής απόφασης παραιτήθηκε από τη θέση της, αποδεχόμενη τον αναδρομικό από 30.8.2010 διορισμό της σε άλλη θέση της ίδιας βαθμίδας (κατά πλειοψηφία).