ΕλΣυν/Τμ.7/345/2006
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
Ασφάλιση αυτοκινήτων.(....) Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, η ελεγχόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη καθόσον οι δήμοι, σύμφωνα με την προεκτεθείσα ειδική ρύθμιση του ν. 2623/1998, δεν μπορούν να προβαίνουν στην ασφάλιση της νομικής προστασίας των οχημάτων τους. Ενόψει δε της σαφούς διατυπώσεως του νόμου, δεν μπορεί να δικαιολογηθεί πλάνη των αρμοδίων οργάνων του δήμου ... ως προς την αληθή έννοια της διατάξεως και το υλικό πεδίο εφαρμογής της. Ως εκ τούτου, το υπό κρίση χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕΣ/Τ7/345/2006
Οι Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις και δήμοι δύνανται να ασφαλίζουν σε ασφαλιστικές επιχειρήσεις ιδιωτικού ή δημόσιου δικαίου την κινητή ή ακίνητη περιουσία τους και δραστηριότητές τους, καθώς και την αστική ευθύνη τους από ατυχήματα αυτοκινήτων και από δραστηριότητες που συντελούν στην εκπλήρωση των σκοπών τους. Στις ανωτέρω, περιοριστικώς αναφερόμενες περιπτώσεις, δεν περιλαμβάνεται η ασφάλιση νομικής προστασίας,
ΝΣΚ/83/2020
Εάν κατά την αληθή έννοια της διάταξης του άρθρου 28 παρ. 3 εδ. α΄ του ν. 4387/2016, όπως ίσχυε κατά τον κρίσιμο χρόνο εξόδου του ασφαλισμένου από την ασφάλιση, για τον προσδιορισμό των συντάξιμων αποδοχών που θα ληφθούν υπόψη προκειμένου να υπολογισθεί το ανταποδοτικό μέρος της σύνταξης, θα συμπεριληφθούν και τα πλασματικά χρόνια που αναγνώρισε και εξαγόρασε ως χρόνο ασφάλισης ο ενδιαφερόμενος με αίτησή του που υπέβαλε μετά το έτος 2002.(...)Κατά την αληθή έννοια της διάταξης του άρθρου 28 παρ. 3 εδ. α΄ του ν. 4387/2016, όπως ίσχυε κατά τον κρίσιμο χρόνο εξόδου του ασφαλισμένου από την ασφάλιση, για τον προσδιορισμό των συντάξιμων αποδοχών που θα ληφθούν υπόψη προκειμένου να υπολογισθεί το ανταποδοτικό μέρος της σύνταξης, θα συμπεριληφθούν και τα πλασματικά χρόνια που αναγνώρισε και εξαγόρασε ως χρόνο ασφάλισης ο ενδιαφερόμενος με αίτησή του που υπέβαλε μετά το έτος 2002 (ομόφωνα).
ΕλΣυν/Τμ.7/141/2006
Ομαδική ασφάλιση μαθητών Νηπιαγωγείων - Δημοτικών Σχολείων - Γυμνασίων - Λυκείων και ΤΕΕ από Δήμο.Με τα δεδομένα αυτά, και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Τμήμα κρίνει ότι η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη καθόσον δεν προβλέπεται μεταξύ των περιοριστικώς απαριθμούμενων περιπτώσεων της παρ. 13 του άρθρου 9 του ν.2623/1998 η δυνατότητα του Δήμου να ασφαλίζει τους μαθητές των σχολείων της εδαφικής του περιφέρειας. Περαιτέρω, δεν καθιδρύεται νόμιμος λόγος ευθύνης του Δήμου να αποκαταστήσει τη ζημία των μαθητών από τους αναφερόμενους στο ασφαλιστήριο συμβόλαιο κινδύνους. Σε κάθε περίπτωση δε, οι κίνδυνοι αυτοί δεν μπορούν άνευ ετέρου να αποδοθούν σε παράνομη πράξη ή παράλειψη των οργάνων του κατά την άσκηση των καθηκόντων τους, ώστε να θεμελιώσουν αδικοπρακτική του ευθύνη καθόσον η επίβλεψη των μαθητών κατά το χρόνο που αυτοί βρίσκονται στους σχολικούς χώρους δεν ανάγεται στη λειτουργική δραστηριότητα των οργάνων του Δήμου αλλά των οργάνων (δασκάλων, καθηγητών) της κεντρικής διοικήσεως (Υπουργείου Παιδείας).
ΝΣΚ/276/2010
Ιατροί Ε.Σ.Υ. – Δικαίωμα επισχέσεως εργασίας – Λήψη ή μη μισθού και εφημεριών – Συνυπολογισμός ή μη του χρόνου επισχέσεως για την βαθμολογική και μισθολογική τους εξέλιξη.α) Οι ιατροί του Ε.Σ.Υ. δεν δικαιούνται, ως δημόσιοι υπάλληλοι, να προβαίνουν σε επίσχεση εργασίας, λόγω οφειλομένων αμοιβών από δεδουλευμένες εφημερίες. β) Οι ανωτέρω ιατροί δεν δικαιούνται μισθού και λοιπών αποδοχών κατά το χρονικό διάστημα, κατά το οποίο προβαίνουν σε επίσχεση της μελλοντικής τους εργασίας. γ) Ο ως άνω χρόνος δεν υπολογίζεται για την καταβολή σ’ αυτούς επιδόματος χρόνου υπηρεσίας και δεν λαμβάνεται υπόψη για τη βαθμολογική τους εξέλιξη, καθώς και για τη μισθολογική εξέλιξη όσων εξ αυτών υπηρετούν σε Κέντρα Υγείας.
EΣ/Τμ.4(ΚΠΕ)/9/2014
Υπηρεσίες φύλαξης Mη νόμιμη η ανάθεση παροχής υπηρεσιών έκτακτης και τακτικής φύλαξης, καθόσον η προσφυγή στη διαπραγμάτευση με τις εταιρείες που είχαν συμμετάσχει στον ματαιωθέντα διαγωνισμό, δεν δύναται να δικαιολογηθεί κατά την έννοια του άρθρου 2 παρ. 13 Ι εδαφ. α΄ του ν. 2286/1995.
ΕΣ/Τμ.4(ΚΠΕ)9/2014
Υπηρεσίες φύλαξης: Mη νόμιμη η ανάθεση παροχής υπηρεσιών έκτακτης και τακτικής φύλαξης, καθόσον η προσφυγή στη διαπραγμάτευση με τις εταιρείες που είχαν συμμετάσχει στον ματαιωθέντα διαγωνισμό, δεν δύναται να δικαιολογηθεί κατά την έννοια του άρθρου 2 παρ. 13 Ι εδαφ. α΄ του ν. 2286/1995.
ΔΕΚ/C-574/2010
Ο τεχνητός κατακερματισμός της αξίας συμβάσεως με ενιαίο αντικείμενο δεν μπορεί να δικαιολογηθεί από λόγους δημοσιονομικής διαχειρίσεως οι οποίοι επιβάλλουν την κατάτμηση σε επιμέρους έργα. Μια ενιαία συμφωνία, η οποία εκτελείται σε περισσότερα στάδια για αμιγώς δημοσιονομικούς λόγους, δεν μπορεί για αυτόν και μόνο τον λόγο να λογίζεται ως πλειάδα εξατομικευμένων συμβάσεων, με συνέπεια να περιορίζεται το πεδίο εφαρμογής της οδηγίας, διότι αυτό δεν συνάδει προς τον σκοπό των ευρωπαϊκών οδηγιών περί δημοσίων συμβάσεων. Το άρθρο 9, παράγραφος 3, της οδηγίας απαγορεύει μια τέτοια τεχνητή κατάτμηση συμφωνίας που έχει ενιαίο αντικείμενο.
ΕΣ/Κλ.Τμ.7/22/2017
ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΤΑΜΕΙΑ.Καταβολή επιχορήγησης, σε αθλητικό σωματείο.(....)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη, διότι από καμία διάταξη νόμου δεν προβλέπεται η δυνατότητα των δημοτικών λιμενικών ταμείων να προβαίνουν σε επιχορηγήσεις αθλητικών σωματείων, η δε διάταξη του άρθρου 202 ΚΔΚ, δυνάμει της οποίας δίνεται η δυνατότητα στους Δήμους να παρέχουν χρηματικές επιχορηγήσεις, υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις στα περιοριστικώς προβλεπόμενα νομικά πρόσωπα και κατόπιν τηρήσεως ειδικής διαδικασίας, δεν εφαρμόζεται αναλογικώς στα δημοτικά λιμενικά ταμεία.
ΕΣ/Τμ.Γ/127/2006
Υπαγωγή στην ασφάλιση ΙΚΑ . Δεν ασφαλίζονται στο ΙΚΑ, οι ιδιώτες που προσλαμβάνονται σε νπδδ, με σύμβαση έργου, κατά την διαδικασία του άρθρου 6 του ν 2527/97.Το δημόσιο υποχρεούται να ασφαλίζει στο ΙΚΑ , το προσωπικό, που εμπίπτει στις διατάξεις του ανωτέρου νόμου, μόνο, όταν η παρεχόμενη εργασία, υποκρύπτει εξαρτημένη εργασία. Επίσης, το δημόσιο υποχρεούται να ασφαλίσει στο ΙΚΑ , τα πρόσωπα που απασχολεί με άλλη σχέση , εφόσον με ρητή διάταξη νόμου , δεν υπάγονται στην ασφάλιση άλλου κυρίου ασφαλιστικού φορέα . Δεν ασφαλίζονται στο ΙΚΑ, αλλά στο ΤΕΒΕ, ιδιώτες, που προσλαμβάνονται σε δημοτικό παιδικό σταθμό, οι οποίοι εμπίπτουν στην διάταξη του ανωτέρω νόμου
ΝΣΚ/73/2005
Περί του απασχολουμένου κατ' έτος στο ΥΠ.ΠΟ. ωρομισθίου προσωπικού, δεν επιτρέπεται υπέρβαση του αριθμού των 1390 ωρών κατά 510 ώρες.Οι Προϊστάμενοι των Υπηρεσιών του ΥΠ.ΠΟ., μετά τη λήξη της συμβάσεως ωρομισθίου προσωπικού που συνήφθη για αριθμό ωρών μικρότερο των 1390, δεν επιτρέπεται να προβαίνουν στην παράταση της, μέχρι συμπληρώσεως 1390 ωρών. Μετά την εξάντληση τριών (3) διαδοχικών συμβάσεων με συνολική διάρκεια μικρότερη των είκοσι τεσσάρων (24) μηνών, μπορεί ο απασχολούμενος, μετά τη συμπλήρωση τριμήνων διακοπών, να συνάψει άλλες μη διαδοχικές συμβάσεις μέχρι τη συμπλήρωση του ανωτάτου ορίου των είκοσι τεσσάρων (24) μηνών.