Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/Κλ.Τμ.7/22/2017

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΤΑΜΕΙΑ.Καταβολή επιχορήγησης, σε αθλητικό σωματείο.(....)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη, διότι από καμία διάταξη νόμου δεν προβλέπεται η δυνατότητα των δημοτικών λιμενικών ταμείων να προβαίνουν σε επιχορηγήσεις αθλητικών σωματείων, η δε διάταξη του άρθρου 202 ΚΔΚ, δυνάμει της οποίας δίνεται η δυνατότητα στους Δήμους να παρέχουν χρηματικές επιχορηγήσεις, υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις στα περιοριστικώς προβλεπόμενα νομικά πρόσωπα και κατόπιν τηρήσεως ειδικής διαδικασίας,  δεν  εφαρμόζεται  αναλογικώς  στα  δημοτικά  λιμενικά  ταμεία.  

Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/133/2011

Γενική Γραμματεία Αθλητισμού – Εκτελεστότητα θετικής δήλωσης του Δημοσίου, ως τρίτου, σχετικής με κατάσχεση αθλητικής επιχορήγησης.α) Δεν είναι δυνατή η εκταμίευση στον κατασχόντα του χρηματικού ποσού, το οποίο δίνεται ως επιχορήγηση από την Γενική Γραμματεία Αθλητισμού προς αθλητικό σωματείο. β) Η θετική δήλωση του Δημοσίου, ως τρίτου, η σχετική με αυτή την κατάσχεση, αποτελεί εκτελεστό τίτλο εις βάρος του.


ΕΣ/(ΚΠΕ)ΤΜ.7/97/2019

Επιχορηγήσεις: Από τις άνω δράσεις, η μόνη που αφορά σε συγκεκριμένη αθλητική εκδήλωση και μπορεί νόμιμα, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, να επιχορηγηθεί είναι η υπ’ αριθ. 10 (αγώνες μπάσκετ μεταξύ των σχολείων), συνολικού κόστους 1.000 ευρώ, που εντέλλεται προς πληρωμή με το 342  ΧΕ. Περαιτέρω, όμως, οι ως άνω επιχορηγήσεις δεν μπορούν, κατά νόμο, να χαρακτηριστούν υπέρμετρες, δοθέντος ότι, συναθροιζόμενες με τις λοιπές κατά το έτος 2018 επιχορηγήσεις, δεν υπερβαίνουν το 1,5% των τακτικών εσόδων του Δήμου .... - .... (από 25.7.2018 βεβαίωση Προϊσταμένης Λογιστηρίου του άνω Δήμου).

Ανακλήθηκε με την ΕΣ/ΤΜ.7/17/2019


ΝΣΚ/34/2015

Υπάλληλοι Πυροσβεστικού Σώματος – Κώλυμα κατάταξης Δοκίμων Πυροσβεστών Γενικών Καθηκόντων, συνεπεία καταδικαστικής αποφάσεως σε έγκλημα που προβλέπεται ρητώς στη διάταξη της παρ.1 του άρθρου 34 του ν.4029/2011.
Η καταδίκη, στα ρητώς και περιοριστικώς αναφερόμενα εγκλήματα του άρθρου 34 του ν. 4029/2011, αποτελεί κώλυμα κατάταξης υποψηφίων Δοκίμων Πυροσβεστών Γενικών Καθηκόντων, ανεξάρτητα από το ύψος των ποινών που τους έχουν επιβληθεί δικαστικά. (ομοφ.)


ΝΣΚ/43/2023

Ερωτάται: α) εάν μπορεί το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων να αποδώσει ακινδύνως στον εκτελεστή διαθήκης, χρηματικές παρακαταθήκες που συστήθηκαν από τον μεσεγγυούχο που ορίστηκε και διατάχθηκε προς τούτο με δικαστική απόφαση, ύστερα από τη σφράγιση του ιδιωτικού χώρου διαθέτη περιουσίας υπέρ κοινωφελούς σκοπού, ενόσω υφίσταται εκκρεμής δίκη κατόπιν άσκησης αγωγής νόμιμης μοίρας των τέκνων του διαθέτη και β) εάν απαιτείται η έκδοση δικαστικής απόφασης για άρση της μεσεγγύησης με διάταξη προς το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων για απόδοση των παρακαταθηκών στους αναγνωρισθησόμενους δικαιούχους.(...)α) Το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων νομίμως αποδίδει στον εκτελεστή διαθήκης, χρηματικές παρακαταθήκες που συστήθηκαν από τον μεσεγγυούχο που ορίστηκε και διατάχθηκε προς τούτο με δικαστική απόφαση, ύστερα από τη σφράγιση του ιδιωτικού χώρου διαθέτη περιουσίας υπέρ κοινωφελούς σκοπού, ενόσω υφίσταται εκκρεμής δίκη κατόπιν άσκησης αγωγής νόμιμης μοίρας των τέκνων του διαθέτη και β) δεν απαιτείται η έκδοση δικαστικής απόφασης για άρση της μεσεγγύησης με διάταξη προς το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων για απόδοση των παρακαταθηκών στους αναγνωρισθησόμενους δικαιούχους (ομόφωνα).


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/96/2016

Επιχορήγηση σε αθλητικά σωματεία (...)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με τις νομικές σκέψεις που προηγήθηκαν, πρέπει να γίνει δεκτό ότι δεν συντρέχουν οι νόμιμες προϋποθέσεις για την επιχορήγηση των σωματείων από το Δήμο, κατά τον βασίμως προβαλλόμενο λόγο της Επιτρόπου. Ειδικότερα, αν και αποτελούν αθλητικά, κατά την έννοια του νόμου, σωματεία, από το περιεχόμενο των υποβληθεισών αιτήσεων προς το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου αλλά και από απαντητικά έγγραφα των σωματείων προκύπτει ότι οι επίμαχες επιχορηγήσεις αφορούσαν στην κάλυψη εξόδων μουσικών εκδηλώσεων, μη συναφών με τον αθλητικό χαρακτήρα των συλλόγων όπως αυτός περιγράφεται και εξειδικεύεται στα οικεία καταστατικά, ο οποίος επιβάλλει οι εκδηλώσεις αυτών να έχουν αθλητικό προεχόντως χαρακτήρα. Η δε ειδικότερη αιτίαση του Α.Ο. ..... ότι στο άρθρο 4 του καταστατικού του προβλέπεται η διοργάνωση εορτών, επομένως οι επίμαχες εκδηλώσεις συμπεριλαμβάνονται στους καταστατικούς σκοπούς του, πρέπει να απορριφθεί διότι και οι εορτές αυτές, ενταγμένες μέσα σε ένα ευρύτερο πλαίσιο διαφώτισης και επιμόρφωσης των αθλουμένων, προορίζονται σύμφωνα με το καταστατικό να εξυπηρετήσουν τους αθλητικούς σκοπούς του σωματείου, πρέπει συνεπώς να είναι συναφείς προς αυτούς και να έχουν αθλητικό χαρακτήρα. Τέλος, ο ισχυρισμός της Επιτρόπου, που προβάλλεται το πρώτον με την έκθεση διαφωνίας, πρέπει να απορριφθεί προεχόντως διότι από την πράξη επιστροφής της Αναπληρώτριας Επιτρόπου δεν προκύπτει ότι ζητήθηκαν τα αναφερόμενα έγγραφα. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, οι εντελλόμενες δαπάνες δεν είναι νόμιμες και τα υπό κρίση χρηματικά εντάλματα πληρωμής δεν πρέπει να θεωρηθούν.


ΕΣ/Ε ΚΛ/381/2014

ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ:Προγραμματικές συμβάσεις:Κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου της προγραμματικής σύμβασης μεταξύ  Περιφέρειας και Ερασιτεχνικού Αθλητικού Σωματείου, με αντικείμενο την αναβάθμιση γηπέδου, καθόσον είναι μη νόμιμη η χρηματοδότηση του ανωτέρω έργου από πόρους της Περιφέρειας, διότι: α) οι επιχορηγήσεις των αθλητικών σωματείων πρέπει πρωτίστως να αποσκοπούν, κατά το άρθρο 16 παρ. 9 του Συντάγματος, στη θεραπεία του δημοσίου συμφέροντος, δηλαδή τη συστηματική και διαρκή προαγωγή του αθλητισμού, η οποία δεν εξυπηρετείται εν προκειμένω, ενόψει του χρονικά πολύ περιορισμένου ορίζοντα λειτουργίας του ανωτέρω γηπέδου (έχει προγραμματισθεί να κατασκευασθεί άλλο ποδοσφαιρικό γήπεδο) και επιπλέον, η λειτουργία του δεν εξυπηρετεί τους γενικούς αναπτυξιακούς στόχους που συνάπτονται με τη χρησιμότητα των αθλητικών εγκαταστάσεων κατά τον προορισμό τους, δηλαδή ως έργων κοινωνικού εξοπλισμού και υποδομής που τίθενται στη διάθεση των κατοίκων μιας οικιστικής περιοχής σε πάγια και διαρκή βάση, β) ενόψει της αρχής της οικονομικότητας η διάθεση οικονομικών πόρων της Περιφέρειας παρίσταται ανορθολογική, εφόσον προορίζεται για τον εκσυγχρονισμό ενός γηπέδου, ενώ αποστερεί την Περιφέρεια από σημαντικά ποσά που θα μπορούσαν να διατεθούν για τις λοιπές αποστολές της και γ) οι εργασίες αναβάθμισης του γηπέδου περιλαμβάνουν προσθήκες που συνεπάγονται την αύξηση του όγκου του, δεδομένου ότι δίνεται η δυνατότητα επέκτασης των υφιστάμενων αθλητικών εγκαταστάσεων ποδοσφαίρου εκτός του νομίμου περιγράμματος του κτιρίου με προσθήκη νέων κερκίδων (άρθρα 13 – 19 του ν. 4258/2014).

ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΛ/ΣΥΝ/ΤΜ.VI/4305/2014

 
 

ΕΣ/ΤΜ.4/46/1992

ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΦΩΤΟΤΥΠΙΚΩΝ:Με τα δεδομένα αυτί και σύμφωνα με τα εκτιθέμενα στην προηγούμενη σκέψη το Τμήμα κρίνει, ότι η επίμαχη δαπάνη προμήθειας  φωτοτυπικών  μηχανήματων, ως εκ της φύσεως της είναι λειτουργική  εξυπηρετούσα τις ανάγκες του Πανεπιστημίου για την την ; εκπλήρωση των σκοπών που επιδιώκονται απ’ αυτό, και ως εκ τούτου δεν δύναται να υπαχθεί σε μία από  τις περιοριστικώς  αναφερόμενες  περιπτώσεις, στην προμνησθείσα διάταξη του άρθρου 1 παρ.1 του ν.2957/1954, δημοσίων επενδύσεων. Μετά ταύτα, ορού η υπό κρίση δαπάνη δεν μπορεί να υπαχθεί στο πρόγραμμα των δημοσίων επενδύσεων, δεν εντέλλεται νόμιμα η  πληρωμή αυτής σε βάρος των πιστώσεων του προϋπολογισμού των δημόσιων επενδύσεων, γ’ αυτό και δεν πρέπει να θεωρηθεί το  επίμαχο χρηματικό ένταλμα, Kατά  παραδοχή τρίτου λόγου διαφωνίας:, του επιτρόπου 


ΝΣΚ/137/2020

Εάν η σύναψη σύμβασης μεταξύ κεφαλαιουχικής εταιρείας, της οποίας ο κύριος μέτοχος και διευθύνων σύμβουλος έχει εκλεγεί στο αξίωμα του Περιφερειακού Συμπαραστάτη του Πολίτη και της Επιχείρησης, και της Περιφέρειας εντός της οποίας ο ανωτέρω έχει εκλεγεί, δημιουργεί ασυμβίβαστο του αξιώματος αυτού με τη συγκεκριμένη ιδιότητα.(...) Τα κωλύματα (και τα ασυμβίβαστα) που προβλέπονται από τη διάταξη του άρθρου 117 του ν. 3852/2010 για την εκλογή των περιφερειακών αρχών, ισχύουν, κατ’ αναλογική εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 77 του ίδιου νόμου, αναλογικώς, και αναφορικά με αξίωμα του Περιφερειακού Συμπαραστάτη του Πολίτη και της Επιχείρησης, που θεσμοθετήθηκε από τη διάταξη του άρθρου 179. Με την, αναλογικώς εφαρμοζόμενη, διάταξη του άρθρου 77, με την οποία θεσπίσθηκε, το όμοιας αποστολής και αρμοδιοτήτων με το ανωτέρω, αξίωμα του Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης, γίνεται ευθεία παραπομπή στο άρθρο 14 του ν. 3852/2010, έτσι ώστε τα σε αυτό προβλεπόμενα κωλύματα (και ασυμβίβαστα) για την εκλογή των δημοτικών αρχών, να ισχύουν και για το αξίωμα του Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης. Επομένως, η σύναψη σύμβασης μεταξύ κεφαλαιουχικής εταιρείας και της Περιφέρειας, εντός της οποίας κατέχει το αξίωμα του Περιφερειακού Συμπαραστάτη του Πολίτη και της Επιχείρησης πρόσωπο, με ποσοστό συμμετοχής στο συνολικό εταιρικό κεφάλαιο ανώτερο του 5%, [περίπτωση ζ) της παραγράφου 1 του άρθρου 117 του ν. 3852/2010], δημιουργεί ασυμβίβαστο με το αξίωμα αυτό (ομόφωνα).


Ελ.Συν.Τμ.1(ΚΠΕ)317/2014

ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙΣ ΛΟΓΩ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΣΗΣ:Μη νόμιμη η καταβολή ποσού που αντιστοιχεί σε τρίμηνες αποδοχές από το ν.π.δ.δ.δ. ΄΄Πνευματικό Κοινωνικό Αθλητικό Κέντρο Δήμου …΄΄, σε υπάλληλό του, μετά την αυτοδίκαιη απόλυσή του από την υπηρεσία, βάσει των διατάξεων των άρθρων 156,159 και 160 του Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων (ν.3584/2007), καθόσον παρ΄όλο που οι τρίμηνες αποδοχές αποτελούν μισθό, η αξίωση για την καταβολή τους από την Υπηρεσία, στην οποία υπηρετούσε ο υπάλληλος πρέπει να προβλέπεται από ρητή διάταξη της συνταξιοδοτικής νομοθεσίας, πλην όμως το συνταξιοδοτικό καθεστώς του ως άνω υπαλλήλου δεν διέπεται ούτε από τις διατάξεις του Κώδικα  Πολιτικών και Στρατιωτικών Συντάξεων, ούτε  από τις διατάξεις του ν.3163/1995 και συνεπώς ως πρώην υπάλληλος του συγκεκριμένου δημοτικού ν.π.δ.δ. δεν δικαιούται τρίμηνες αποδοχές. 


ΕλΣυν.Κλ.Ε/136/2017

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ:Κατόπιν των ανωτέρω και δεδομένου ότι στο άρθρο 8 της αρχικής προγραμματικής σύμβασης προβλεπόταν η δυνατότητα παράτασής της μέχρι δύο (2) έτη, ενώ στο άρθρο 11 αυτής προβλεπόταν η δυνατότητα τροποποίησης των όρων αυτής-πλην του αντικειμένου και του τρόπου εκτέλεσης του ως άνω έργου- κατόπιν συμφωνίας των συμβαλλομένων μερών, τα τελευταία νομίμως προβαίνουν στην ελεγχόμενη τροποποίηση-παράταση ύστερα από νεότερη έγγραφη συμφωνία τους. Περαιτέρω, ως προς τα λοιπά, ισχύουν οι όροι της αρχικής σύμβασης, όπως τούτο ρητά προβλέπεται στο σχέδιο της ελεγχόμενης τροποποιητικής προγραμματικής σύμβασης. Με τα δεδομένα αυτά, το Κλιμάκιο δεν διαπιστώνει ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες, οι οποίες κωλύουν την υπογραφή του ελεγχόμενου σχεδίου τροποποίησης – παράτασης της ως άνω προγραμματικής σύμβασης με το συνημμένο στο σχέδιο χρονοδιάγραμμα, το οποίο (σχέδιο) επισυνάπτεται και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της παρούσας.