ΣΤΕ/ΕΑ/1040/2010
Τύπος: Δικαστικές Αποφάσεις
Ανάθεση υπηρεσιών φύλαξης...Με την κρινόμενη αίτηση, η αιτούσα, επαναλαμβάνοντας αντίστοιχο ισχυρισμό που είχε προβάλει με τη σιωπηρώς απορριφθείσα προδικαστική της προσφυγή, ισχυρίζεται ότι μη νομίμως έγινε δεκτή η προσφορά της εταιρείας «…», διότι δεν υπέβαλε πιστοποιητικό της αρμόδιας εποπτεύουσας αρχής, σύμφωνα με τις διατάξεις του Κ.Ν. 2190/1920, από το οποίο να προκύπτει ποιος εκπροσωπεί νόμιμα την εν λόγω εταιρεία, ποια είναι η τελευταία σύνθεση του Δ.Σ. αυτής, καθώς και ποιες είναι οι τυχόν δημοσιευθείσες στο ΦΕΚ τροποποιήσεις του καταστατικού της. Όπως προκύπτει από τα στοιχεία του φακέλου της υποθέσεως, η εταιρεία «…» υπέβαλε μαζί με την προσφορά της: ι) τεύχη Φύλλων Εφημερίδας της Κυβερνήσεως α) του έτους 1987, περί ανακοίνωσης καταχωρήσεως της συστάσεώς της στο Μητρώο Ανωνύμων Εταιρειών, β) του έτους 2008, περί ανακοίνωσης καταχώρησης στοιχείων της εν λόγω εταιρίας στο ίδιο ως άνω Μητρώο, στο οποίο περιέχεται η σύνθεση του Διοικητικού της Συμβουλίου (στο εξής Δ.Σ.), η θητεία του οποίου ορίζεται ότι λήγει στις 30-6-2011, καθώς και ρυθμίσεις περί εκπροσωπήσεως εν γένει της εταιρίας, και ιι) το υπ. αριθμ. 536/24-3-2010 πρακτικό του Διοικητικού της Συμβουλίου, με το οποίο αφενός μεν αποφασίζεται η συμμετοχή της στον ένδικο διαγωνισμό, αφετέρου δε εξουσιοδοτούνται συγκεκριμένα φυσικά πρόσωπα να την εκπροσωπήσουν κατά τη διεξαγωγή του, προβαίνοντας σε όλες τις σχετικές απαραίτητες ενέργειες (λ.χ. υπογραφή, κατάθεση της προσφοράς, υπογραφή των υπευθύνων δηλώσεων, μέριμνα για έκδοση και παραλαβή των ζητούμενων από τη διακήρυξη πιστοποιητικών). Δεδομένου ότι η ένδικη διακήρυξη δεν απαιτούσε ειδικώς και επί ποινή αποκλεισμού την υποβολή τέτοιου πιστοποιητικού, αρκούμενη στο γενικό όρο «δικαιολογητικά εκπροσώπησης», από τα δε ως άνω υποβληθέντα από την εν λόγω εταιρία δικαιολογητικά προκύπτει και η σύνθεση του εν ενεργεία Διοικητικού της Συμβουλίου, και τα πρόσωπα που έχουν εν γένει εξουσία να την εκπροσωπούν, και τα συγκεκριμένα πρόσωπα στα οποία έχουν ανατεθεί, ειδικά αναφορικά με τη συμμετοχή της εταιρίας στον ένδικο διαγωνισμό, συγκεκριμένες αρμοδιότητες, για τα οποία, άλλωστε, η αιτούσα δεν προβάλλει περαιτέρω ότι στερούντο της σχετικής εξουσίας, ο προβαλλόμενος λόγος δεν πιθανολογείται σοβαρώς ως βάσιμος..
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/49/2016
Μειοδοτικός διαγωνισμός – Συμμετοχή ανώνυμης εταιρείας – Παράλειψη της δημοσίευσης στοιχείων (ανακοίνωσης τελευταίου διοικητικού συμβουλίου Α.Ε. στο ΦΕΚ ΤΑΕ–ΕΠΕ και Γ.Ε.ΜΗ.), ως προϋπόθεση τήρησης όρου συμμετοχής στην διαγωνιστική διαδικασία – Νομιμότητα. Είναι σύμφωνη με τις διατάξεις του άρθρου 2 του ν. 4250/2014, η (παρά τους όρους της διακήρυξης ανοιχτού μειοδοτικού διαγωνισμού), δημοσίευση της ανακοίνωσης του τελευταίου διοικητικού συμβουλίου και της νόμιμης εκπροσώπησης ανώνυμης εταιρείας στο διαδικτυακό τόπο του Γ.Ε.ΜΗ.. Νόμιμη η συμμετοχή της εταιρείας στον διαγωνισμό. ΑΠΟΔΕΚΤΗ
ΔεφΑθ/196/2017
Παροχή υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας:.Υπό τα δεδομένα αυτά ο ανωτέρω υπάλληλος της αιτούσας ...... , ο οποίος υπέγραψε την προσφορά της, ενήργησε, κατά την έννοια της από 1.3.2016 αποφάσεως του Δ.Σ., ως νόμιμος εκπρόσωπος αυτής, επέχοντας στην συγκεκριμένη περίπτωση, θέση οργάνου εκπροσωπήσεως του νομικού προσώπου της αιτούσας ανωνύμου εταιρείας, συνδεόμενος με το νομικό πρόσωπο αυτής με σχέση οργανικής εκπροσωπήσεως, ομοίας με αυτήν του Διοικητικού Συμβουλίου προς την εταιρεία. Συνεπώς, δεν αρκούσε μόνον η αναφορά του εν λόγω προσώπου στο επίμαχο έγγραφο, αλλά απαιτείτο, επιπροσθέτως και η ψηφιακή υπογραφή αυτού, της αναφοράς των μελών του Δ.Σ. και υπογραφής του εν λόγω εγγράφου μόνον από τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο .......... , και όχι από τα λοιπά μέλη του Δ.Σ. όπως αβασίμως ισχυρίζεται η αιτούσα, μη αρκούσης για την νόμιμο συμμετοχή της στην ένδικο διαγωνιστική διαδικασία, σύμφωνα με τις προμνησθείσες νομικές διατάξεις και τους σχετικούς όρους της προκηρύξεως. Αντιθέτως, δεν απαιτείτο η υποβολή δηλώσεων και η ψηφιακή υπογραφή των κατονομαζομένων στην από 26.1.2017 έγγραφη εξουσιοδότηση του ως άνω υποκαταστάτου οργάνου του Δ.Σ. της αιτούσας,......... , καθότι, τα ως άνω φυσικά πρόσωπα ενήργησαν εν προκειμένω ως εντολοδόχοι και έμμεσοι αντιπρόσωποι του ν.π. της εταιρείας, για την εκτέλεση ήδη ειλημμένης από το υπακατάστατο αυτό πρόσωπο (.............), αποφάσεως, δηλαδή αυτή της συμμετοχής στον ένδικο διαγωνισμό (Α.Π.148/2013) .(..) Συνεπώς, η κρινόμενη αίτηση πρέπει να απορριφθεί,
ΣΤΕ ΕΑ 977/2007
Παροχή υπηρεσιών καθαριότητας-κοινοτικό δίκαιο-αποκλεισμός υποψηφίου:..Κατά την έννοια της διατάξεως αυτής της διακηρύξεως, κάθε ποινική καταδίκη που έχει επιβληθεί στον Πρόεδρο, Διευθύνοντα Σύμβουλο ή στα μέλη του Δ.Σ. ανωνύμου εταιρίας, για αδίκημα που σχετίζεται με την άσκηση από αυτούς επαγγελματικής δραστηριότητας, είναι ληπτέο υπόψη προκειμένου να αποκλεισθεί η συμμετοχή της εν λόγω ανώνυμης εταιρίας από τα περαιτέρω στάδια διαγωνισμού, στον οποίο έχει υποβάλει προσφορά, έστω και αν το αδίκημα έχει διαπραχθεί από κάποιο από τα ανωτέρω αναφερθέντα πρόσωπα σε χρόνο πριν τη σύσταση της εν λόγω ανωνύμου εταιρίας (πρβλ. ΣτΕ 1259/1991, ΕΑ 785/2007).Επειδή, με το μοναδικό για το ζήτημα τούτο λόγο, η αιτούσα με την κρινόμενη αίτηση, επαναλαμβάνοντας αντιστοίχου περιεχομένου αιτίαση που είχε προβάλει με την προδικαστική της προσφυγή, ισχυρίζεται ότι η καταδίκη του μέλους του Διοικητικού της Συμβουλίου, … για ποινικό αδίκημα που διαπράχθηκε από τον ίδιο σε προγενέστερο της συστάσεώς της χρόνο, εφόσον είναι εξ ορισμού άσχετη με τη δική της επαγγελματική δραστηριότητα, μη νομίμως λήφθηκε υπόψη, με συνέπεια ν’ αποκλεισθεί η συμμετοχή της από τα περαιτέρω στάδια του διαγωνισμού. Ο λόγος, όμως, αυτός, ενόψει της ερμηνείας που δόθηκε στο σχετικό όρο της διακήρυξης στην προηγούμενη σκέψη, δεν πιθανολογείται σοβαρώς ως βάσιμος. Συνεπώς, με νόμιμη κατά τα εκτεθέντα στην προηγούμενη σκέψη αιτιολογία αποκλείσθηκε η συμμετοχή της αιτούσης από τα περαιτέρω στάδια του ένδικου διαγωνισμού.
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/218/2019
Καταβολή απιδόματος θέσης ευθύνης...Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις νομικές σκέψεις που προηγήθηκαν, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η εντελλόμενη με τα χρηματικά εντάλματα δαπάνη είναι νόμιμη. Και τούτο διότι η αναδρομική τοποθέτηση της φερόμενης ως δικαιούχου στη θέση της Προϊσταμένης της Διεύθυνσης Παιδείας, Πολιτισμού και Αθλητισμού του Δήμου ... περιλαμβάνεται στις επιβαλλόμενες από τις ανωτέρω διατάξεις θετικές ενέργειες, στις οποίες έπρεπε να προβεί ο Δήμος σε συμμόρφωση προς την εκδοθείσα Α62/2018 ακυρωτική απόφαση του Διοικητικού Εφετείου ..., οι οποίες (ενέργειες) ανατρέχουν στο χρόνο συντέλεσης της κριθείσας ως παράνομης παράλειψης τοποθέτησης της εν λόγω υπαλλήλου σε θέση Προϊσταμένης Διεύθυνσης του Δήμου, ήτοι στο χρόνο έκδοσης της ακυρωθείσας 268/27.8.2015 αρχικής απόφασης τοποθέτησης Προϊσταμένων. Συνεπώς, τα αρμόδια όργανα του Δήμου όφειλαν να αποκαταστήσουν πλήρως τα πράγματα -και, ειδικότερα, τη νομική κατάσταση της θιγούσης –τοποθετώντας την υπάλληλο αναδρομικά στη θέση, στην οποία θα ευρίσκετο, αν από την αρχή δεν είχε χωρήσει η ακυρωθείσα, κατά τα προεκτεθέντα, παράλειψη της. Στην έννοια δε της αποκατάστασης αυτής περιλαμβάνεται, εκτός από την υπηρεσιακή, και η μισθολογική αποκατάσταση της δικαιούχου, η οποία συνίσταται στην αναδρομική καταβολή της οφειλόμενης διαφοράς που προέκυψε λόγω αλλαγής βαθμού από Γ΄ σε Β΄ και επιδόματος θέσης ευθύνης. Εξάλλου, αβασίμως προβάλλεται από την διαφωνούσα Επίτροπο ότι η καταβολή του επιδόματος θέσης ευθύνης προϋποθέτει την εν τοις πράγμασι άσκηση καθηκόντων στην θέση της Προϊσταμένης Διεύθυνσης, καθόσον κατά τον κρίσιμο χρόνο στους Προϊσταμένους Διευθύνσεων καταβαλλόταν το επίδομα θέσης ευθύνης παγίως και κατά τακτά χρονικά διαστήματα και, ως εκ τούτου, κατά την συνήθη πορεία των πραγμάτων θα καταβαλλόταν και στην φερόμενη ως δικαιούχο υπάλληλο αν δεν είχε μεσολαβήσει η προαναφερόμενη παρανομία.Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα δαπάνη είναι νόμιμη και, ως εκ τούτου, αυτά πρέπει να θεωρηθούν.
ΝΣΚ/40/2020
Συμμόρφωση της αρμόδιας Αρχής του άρθρου 1 παρ.4 ν.4182/2013 με αμετάκλητες δικαστικές αποφάσεις ως προς τη σύνθεση Διοικητικού Συμβουλίου ιδρύματος, με τροποποίηση του οργανισμού του.(...)1) Η αρμόδια Αρχή του άρθρου 1 παρ.4 ν.4182/2013 οφείλει να συμμορφωθεί με αμετάκλητες δικαστικές αποφάσεις, κατά το σκέλος αυτών που επηρεάζουν τη διοίκηση του κοινωφελούς ιδρύματος, και να τροποποιήσει τον οργανισμό του ως προς τη σύνθεση του Διοικητικού Συμβουλίου (Δ.Σ.) αυτού, με την έκδοση τροποποιητικού π.δ. και λαμβάνοντας υπόψη τόσο την ακύρωση συμβολαιογραφικής πράξης, τροποποιητικής της συστατικής, όσο και την αναγνώριση της εγκυρότητας ιδιόγραφης διαθήκης του ιδρυτή (ομόφωνα). 2) Σε εκτέλεση δε των διατάξεων της παραπάνω διαθήκης, πρέπει να οριστούν ως μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του ιδρύματος τα πρόσωπα που με αυτή καθορίζονται από τον ιδρυτή-διαθέτη, χωρίς να συνιστά κώλυμα η τυχόν παραίτηση των μελών αυτών σε προγενέστερο χρόνο, ενώ ελλείποντος, λόγω θανάτου, μέλους του Δ.Σ. η πλήρωση της θέσης του θα γίνει από την αρμόδια Αρχή, κατά τα άρθρα 16, 17 και 19 του ν.4182/2013 (ομόφωνα). 3) Μη νόμιμη παρίσταται απόφαση της αρμόδιας Αρχής περί διορισμού νέου Διοικητικού Συμβουλίου, διότι έρχεται σε αντίθεση προς τον ισχύοντα οργανισμό του ιδρύματος και δεν έχει έρεισμα στο νόμο. Σε περίπτωση δε ανάκλησής της, η οποία ανάγεται στη διακριτική ευχέρεια της Αρχής, καθίσταται άνευ αντικειμένου η έκδοση απόφασης παύσης των μελών του προηγούμενου Διοικητικού Συμβουλίου, δεδομένου ότι αναβιώνουν οι πράξεις περί ορισμού του και, έως την έγκριση και δημοσίευση του τροποποιητικού π.δ., η διοίκηση του ιδρύματος ασκείται από αυτό (ομόφωνα).
ΝΣΚ/21/2020
Αν είναι νόμιμη η απόδοση των οφειλόμενων επιχορηγήσεων ναυτιλιακής εταιρίας υπό εξυγίανση, σε εργαζόμενο ξηράς της εταιρίας, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 35 του ν. 4532/2018, όταν στο πρόσωπο του εργαζόμενου ξηράς (δικηγόρου με έμμισθη εντολή), συντρέχει και η ιδιότητα του μέλους του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρίας.(...)Εργαζόμενος ξηράς ναυτιλιακής, υπό εξυγίανση, εταιρίας, ο οποίος είναι συγχρόνως και μέλος του Δ.Σ. αυτής, δεν δικαιούται την καταβολή από το Δημόσιο των, αναγνωρισμένων προς αυτόν οφειλών της εταιρίας, καθόσον αυτές εξαιρούνται ρητά από την εφαρμογή της ρύθμισης του άρθρου 35 του ν. 4532/2018 (ομόφωνα).
39283/Δ5/2007
Ένταξη υπαλλήλων της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας στο συνταξιοδοτικό και ασφαλιστικό φορέα του δημοσίου και οργανική σύνθεση διοικητικού προσωπικού των σχολείων της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας.
ΕΣ/ΤΜ.4/316/2018
Εκδίκαση προσφυγής.( το ένδικο βοήθημα απορρίφθηκε ως απαράδεκτο) Με τα δεδομένα αυτά, το υπό κρίση ένδικο βοήθημα, στρεφόμενο αφενός κατά της ως άνω 10/9.2.2010 πράξης της Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στον .... περί μη θεώρησης του προαναφερόμενου χρηματικού εντάλματος και αφετέρου κατά της 134/2010 πράξης του IV Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου, οι οποίες αμφότερες εκδόθηκαν στο πλαίσιο της προπεριγραφείσας διαδικασίας προληπτικού ελέγχου δαπανών, είναι απαράδεκτο, καθόσον η διαδικασία αυτή είναι, σύμφωνα με όσα εκτέθηκαν στην προηγούμενη σκέψη, αποκλειστική και δεν προβλέπεται εκ του εφαρμοστέου νομοθετικού καθεστώτος η δυνατότητα άσκησης οποιουδήποτε ενδίκου βοηθήματος κατά πράξεων, όπως οι προσβαλλόμενες, που εκδίδονται στο πλαίσιο αυτής.... Κατ΄ ακολουθίαν τούτων, το κρινόμενο ένδικο βοήθημα πρέπει να απορριφθεί ως απαράδεκτο. Κατ΄ ακολουθίαν τούτων, το κρινόμενο ένδικο βοήθημα πρέπει να απορριφθεί ως απαράδεκτο
ΝΣΚ/209/2013
Εκτέλεση δικαστικής αποφάσεως ύστερα από προσκόμιση ισόποσης με τη χρηματική υποχρέωση του Δημοσίου εγγυητικής επιστολής Τράπεζας. Για την εκτέλεση της υπ’ αριθ. 3284/2012 αποφάσεως του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών, η οποία υπόκειται στο ένδικο μέσο της αιτήσεως αναθεωρήσεως, απαιτείται να προσκομίσει ο δικαιούχος ισόποση με τη χρηματική υποχρέωση του Δημοσίου εγγυητική επιστολή Τράπεζας, η ανωτέρω δε χρηματική υποχρέωση περιλαμβάνει και τους τόκους που επιδικάσθηκαν.
ΥΑΠ/Φ.40.4/163/2013
Ρυθμίσεις για α) τη διαδικασία και τον τρόπο ηλεκτρονικής επιβεβαίωσης της λήψης και της ασφαλούς χρονοσήμανσης, β) τις προδιαγραφές και τα πρότυπα του συστήματος για τη γνωστοποίηση εγγράφων σε φυσικά πρόσωπα ή Ν.Π.Ι.Δ. με χρήση ΤΠΕ και γ) την ηλεκτρονική διακίνηση εγγράφων μεταξύ φορέων του δημόσιου τομέα και των φυσικών προσώπων ή ΝΠΙΔ.