ΝΣΚ/92/2023
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Δυνατότητα αναδρομικής ισχύος, από την 1η Φεβρουαρίου 2023, των από 1 Μαρτίου 2023 συμβάσεων που έχει συνάψει το Πολεμικό Ναυτικό με τους εργαζόμενους της πρώην Διεύθυνσης Τροχαίου Υλικού του οικονομικού φορέα με την επωνυμία «Ελληνικά Ναυπηγία Ανώνυμη Εταιρεία» (ΕΝΑΕ), στο πλαίσιο των διατάξεων του άρθρου 26 παρ.8 και 9 του ν.4258/2014 (Α’94), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 37 του ν.5024/2023 (Α’41), λαμβανομένων υπόψη: α) του εδαφίου β’ της παραγράφου 9 του άρθρου 26 του ν.4258/2014, β) της έναρξης ισχύος του ν. 5024/2023 (Α’41), με τον οποίο προστέθηκαν οι παράγραφοι 8 και 9 στο άρθρο 26 του ν. 4258/2014 (Α’94), στις 24 Φεβρουαρίου 2023 και γ) του γεγονότος ότι οι συγκεκριμένοι εργαζόμενοι παρείχαν αδιαλείπτως τις υπηρεσίες τους κατά τον μήνα Φεβρουάριο του έτους 2023.(...)Οι συμβάσεις που συνήψε το Πολεμικό Ναυτικό την 1η Μαρτίου 2023 με τους εργαζόμενους της πρώην Διεύθυνσης Τροχαίου Υλικού του οικονομικού φορέα «ΕΝΑΕ Α.Ε», στερούνται αναδρομικής ισχύος (κατά πλειοψηφία).
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
686/2024
ΔΗΜΟΣΙΑ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ Νο3/2024 Ειδικό πρόγραμμα απασχόλησης ανέργων, πρώην εργαζόμενων της εταιρείας με την επωνυμία «ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ Α.Ε.» και εν γένει όσων συμπεριλαμβάνονται στην περ. β΄ της παρ.9 του άρθρου 26 του ν. 4258/2014 (Α΄94).ΑΔΑ: ΨΝΙΟ4691Ω2-Θ7Ζ
30366/2014
Παράταση ισχύος οικ.αδειών σύμφωνα με τον Ν.4258/14
Δ15/οικ/8178/2014
Παράταση ισχύος βεβαιώσεων εγγραφής στο Μ.Ε.ΕΠ. σύμφωνα με το άρθρο 30 του ν. 4258/2014(ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 6)(ΑΔΑ: ΒΙ0Ω1-ΨΘΤ)
N.4460/2017
Κύρωση της Τεχνικής Διευθέτησης μεταξύ των Σουηδικών Ενόπλων Δυνάμεων και του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας της Ελληνικής Δημοκρατίας για τη Συνεργασία των Σουηδικών Ενόπλων Δυνάμεων με το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό στον Τομέα Ανταλλαγής και Εκπαίδευσης των Ειδικών Δυνάμεων και άλλες διατάξεις.
οικ.140055/2017
Τεχνικές προδιαγραφές σύνταξης του περιεχομένου του φακέλου οριοθέτησης κατ' εφαρμογή της παραγράφου 5 του άρθρου 2 του ν. 4258/2014 - Διευκρινίσεις για την εφαρμογή της διαδικασίας οριοθέτησης.
3134/2024
Ανάθεση αρμοδιοτήτων εκπόνησης, μελέτης και εκτέλεσης υλοποίησης έργων διευθέτησης/αντιπλημμυρικής προστασίας και εργασιών συντήρησης σε υδατορέματα, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 7, του ν. 4258/2014 (Α΄ 94).
Ν.4732/2020
Κύρωση της Συμφωνίας Απόκτησης και Αμοιβαίας Εξυπηρέτησης (Εφαρμοστική Διευθέτηση) μεταξύ του Υπουργείου Άμυνας των Ηνωμένων Πολιτειών εκπροσωπούμενου από την Υπηρεσία Αμύνης Διοικητικής Μέριμνας – Ενέργειας και του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας της Ελληνικής Δημοκρατίας εκπροσωπούμενου από το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό σχετικά με τον αμοιβαίο εφοδιασμό καυσίμων.
ΠΟΛ.1110/2014
Κοινοποίηση των διατάξεων της παραγράφου 4 του άρθρου 33 του ν.4258/2014 (ΦΕΚ Α΄94) «Διαδικασία Οριοθέτησης και ρυθμίσεις θεμάτων για τα υδατορέματα –ρυθμίσεις Πολεοδομικής νομοθεσίας και άλλες διατάξεις(ΑΔΑ: ΒΙΗΧΗ-ΦΒΕ)
ΕΣ/ΤΜ.6/6018/2015
ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΥΠΟΒΡΥΧΙΩΝ:..Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις προηγηθείσες νομικές σκέψεις, το Τμήμα κρίνει τα εξής:Τα υπό προμήθεια είδη, εν προκειμένω, υπαγόμενα στην κατηγορία του εξοπλισμού πρόωσης υποβρυχίων του Πολεμικού Ναυτικού, αποτελούν συστατικά μέρη, κατά την έννοια του άρθρου 953 του Α.Κ., πολεμικού πλοίου (στρατιωτικού υποβρυχίου), το οποίο περιλαμβάνεται ρητά, ως πολεμικό υλικό, στον κατάλογο της Επιτροπής της 15ης Απριλίου 1958 και αποσκοπούν στη ικανοποίηση αμιγώς στρατιωτικών αναγκών. Πλην όμως, η επίμαχη προμήθεια δεν εντάσσεται στην εξαίρεση του παραπάνω άρθρου 346 της ΣΛΕΕ, δοθέντος ότι ούτε το αιτούν Ελληνικό Δημόσιο επικαλείται ούτε από τα στοιχεία του φακέλου προκύπτουν λόγοι εθνικής ασφάλειας που επιβάλλουν την εξαίρεση της επίμαχης προμήθειας από τις διατάξεις του δικαίου της Ένωσης.(...)Ορθώς κρίθηκε από το Κλιμάκιο, με την προσβαλλόμενη πράξη του, ότι, εν προκειμένω, δεν συντρέχουν οι προϋποθέσεις της παραγράφου 2 στοιχ. δ΄ και ε΄ και της παραγράφου 4 στοιχ. α΄ του άρθρου 42 του ν. 3971/2011 για τη σύναψη της επίμαχης σύμβασης με τη διαδικασία της απευθείας ανάθεσης. Ειδικότερα: α) ως προς τη δυνατότητα απευθείας ανάθεσης λόγω κατεπείγουσας και απρόβλεπτης ανάγκης, κατά την κρίση του Τμήματος, παρά την αδιαμφισβήτητη αδήριτη ανάγκη ολοκλήρωσης του υπολειπόμενου ναυπηγικού έργου των τεσσάρων υποβρυχίων, προκειμένου να καταστεί εφικτή η πλήρης επιχειρησιακή τους ένταξη για την άμυνα της Χώρας, η ανάγκη διενέργειας της επίμαχης προμήθειας δεν οφείλεται σε γεγονότα απρόβλεπτα για το Δημόσιο, τα δε περί του αντιθέτου προβαλλόμενα με την κρινόμενη αίτηση και την υπέρ αυτής παρέμβαση πρέπει να απορριφθούν ως αβάσιμα. (...)Ορθώς κρίθηκε από το Κλιμάκιο ότι μη νομίμως, σύμφωνα με την εξουσιοδοτική διάταξη της παραγράφου 4 του άρθρου 26 του ν. 4258/2014, η εντολή διενέργειας της προμήθειας προέβλεψε στο άρθρο 15 αυτής ότι η Υπηρεσία διατηρεί το δικαίωμα για αυξομείωση ποσοτήτων. (...)Από τα ανωτέρω προκύπτει ότι η επιπλέον συστοιχία δεν είναι απολύτως αναγκαία σύμφωνα με το σκοπό της εξουσιοδοτικής διάταξης, αλλά η χρησιμοποίησή της είναι ενδεχόμενη, ενώ πρέπει να ληφθεί υπόψη το γεγονός ότι το προς προμήθεια υλικό, εάν δε συντηρηθεί ορθά, φθίνει η απόδοσή του. Άλλωστε, η απευθείας ανάθεση του επιπλέον αυτού υλικού υπερβαίνει σε κάθε περίπτωση το απολύτως απαραίτητο μέτρο που πρέπει να τηρείται στην εξαιρετική διαδικασία της παραγράφου 2 στοιχ. δ΄ του άρθρου 42 του ν. 3978/2011.Κατ’ ακολουθία όσων κρίθηκαν προηγουμένως, η ένδικη αίτηση και η υπέρ αυτής παρέμβαση πρέπει να απορριφθούν και να μην ανακληθεί η 73/2015 πράξη του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
ΑΝΑΘΕΩΡΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/ΤΜ.Μ.Ε.Σ./6627/2015
2605/2024
Καθορισμός λεπτομερειών για την εφαρμογή της παρ. 4 του άρθρου 16 του ν. 5024/2023 (Α’ 41).