Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/4/2024

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 2960/1999, 4449/2017

Ανάκληση επαγγελματικής άδειας ελεγκτικής εταιρείας.:Η Επιτροπή Λογιστικής Τυποποίησης και Ελέγχων (ΕΛΤΕ) για τη νομιμότητα εξέτασης του ζητήματος ανάκλησης της επαγγελματικής άδειας ελεγκτικής εταιρείας, οφείλει να καλέσει την ενδιαφερομένη εταιρεία να εκφράσει τις απόψεις της κατά τη διαδικασία που ορίζεται στο άρθρο 6 του ν. 2690/1999.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/20/2022

Παραγραφή αξιώσεων κατά της Επιτροπής Λογιστικής Τυποποίησης και Ελέγχων (ΕΛΤΕ).(...)Οι αξιώσεις κατά της Επιτροπής Λογιστικής Τυποποίησης και Ελέγχων (ΕΛΤΕ) λόγω της συμμετοχής στο Δ.Σ. της ΕΛΤΕ, ως μέλους, προσώπου που δεν συνδέεται με υπαλληλική σχέση προς την ΕΛΤΕ υπόκεινται σε πενταετή παραγραφή.


2/81150/ΔΕΠ/2016

Καθορισμός αποζημίωσης του προέδρου και των μελών του Συμβουλίου Λογιστικής Τυποποίησης (ΣΛΟΤ) της Επιτροπής Λογιστικής Τυποποίησης και Ελέγχων (ΕΛΤΕ).


ΝΣΚ/120/2023

Καταβολή από την Επιτροπή Λογιστικής Τυποποίησης και Ελέγχων (ΕΛΤΕ) στα μέλη του Συμβουλίου Λογιστικής Τυποποίησης (ΣΛΟΤ) αποζημίωσης για τη συμμετοχή τους στις μη αποζημιούμενες συνεδριάσεις του ΣΛΟΤ.(..)Η Επιτροπή Λογιστικής Τυποποίησης και Ελέγχων (ΕΛΤΕ) υποχρεούται να καταβάλει στα μέλη του Συμβουλίου Λογιστικής Τυποποίησης (ΣΛΟΤ) την προβλεπομένη από την υπ’ αρ. 181724/ΕΞ2022 απόφαση του Υπουργού και του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών αποζημίωση για τη συμμετοχή τους στις μέχρι σήμερα μη αποζημιούμενες συνεδριάσεις του ΣΛΟΤ.


ΕΛΤΕ/233/13/2023

Τροποποίηση της παρ. Β του Κεφαλαίου 6, περί συγκρότησης Επιτροπής Συνεχούς Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, της υπ’ αρ. 005/2017 κανονιστικής πράξης της Επιτροπής Λογιστικής Τυποποίησης και Ελέγχων «Πρόγραμμα συνεχούς εκπαίδευσης των ορκωτών ελεγκτών λογιστών (άρθρο 12 του ν. 4449/2017)» (Β 4352). 


ΝΣΚ/138/2021

Διαδικασία του άρθρου 49Α του Κανονισμού της Βουλής. Εάν, μετά τον ορισμό του Προέδρου της Επιτροπής Λογιστικής Τυποποίησης και Ελέγχων (ΕΛΤΕ), κατά το άρθρο 20 του ν. 4735/2020, απαιτείται, επιπροσθέτως, η διατύπωση γνώμης της Επιτροπής του άρθρου 49Α του Κανονισμού της Βουλής.(...)Διαδικασία του άρθρου 49Α του Κανονισμού της Βουλής. Εάν, μετά τον ορισμό του Προέδρου της Επιτροπής Λογιστικής Τυποποίησης και Ελέγχων (ΕΛΤΕ), κατά το άρθρο 20 του ν. 4735/2020, απαιτείται, επιπροσθέτως, η διατύπωση γνώμης της Επιτροπής του άρθρου 49Α του Κανονισμού της Βουλής.


152/2/2018

Μεταβίβαση αρμοδιοτήτων στην Εκτελεστική Επιτροπή του άρθρου 3 παρ. 1γ του ν. 3148/2003 Επιτροπής Λογιστικής Τυποποίησης και Ελέγχων (Ε.Λ.Τ.Ε.) της αρμοδιότητας για «την έκδοση επιταγών και εντολών μεταφοράς κεφαλαίων του λογαριασμού ταμειακής διαχείρισης της ΕΛΤΕ που τηρείται στην Τράπεζα της Ελλάδος.


ΝΣΚ/87/2022

Έγκριση χορήγησης εκθέσεων ελέγχου που διενεργήθηκαν από την Επιτροπή Λογιστικής Τυποποίησης και Ελέγχων (ΕΛΤΕ).(...)Η ΕΛΤΕ δύναται να χορηγήσει στην ελεγκτική εταιρεία D. C. P. A. S.A. τις εκθέσεις που διενεργήθηκαν από την ΕΛΤΕ και εκδόθηκαν εντός του 2019 αναφορικά με α) την εφαρμογή του Διεθνούς Προτύπου Δικλίδων Ποιότητας 1 και β) τον υποχρεωτικό έλεγχο οικονομικών καταστάσεων, για την υποβολή τους στο Financial Reporting Council (FRC) στο Ηνωμένο Βασίλειο στο πλαίσιο της αίτησης εγγραφής της σε αυτό


ΝΣΚ/99/2023

Ερωτάται, εάν δύναται: α) η ΕΛΤΕ να αποδεχτεί ότι ο ασκούμενος ορκωτός ελεγκτής (ΑΟΕΛ) λογιστής Χ.Α. πληροί τα κριτήρια για τη χορήγηση επαγγελματικής άδειας ορκωτού ελεγκτή λογιστή και β) ασκούμενος ορκωτός ελεγκτής λογιστής ή ορκωτός ελεγκτής λογιστής να ασκεί παράλληλα υποχρεώσεις Δημάρχου ή Αντιδημάρχου, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.(...) α) Το ΔΣ της ΕΛΤΕ, εφόσον μετά την παροχή των αναγκαίων στοιχείων, πληροφοριών και διευκρινίσεων, κρίνει, κατόπιν νέας εισήγησης του ΣΠΕ, ότι ο εν λόγω υποψήφιος πληροί τα νόμιμα κριτήρια πρακτικής άσκησης, όπως αυτά ορίζονται στις διατάξεις του άρθρου 11 του ν. 4449/2017 και της 3/2017 κανονιστικής πράξης της ΕΛΤΕ, μη δεσμευόμενο από την εισήγηση, πρέπει να χορηγήσει την αιτουμένη επαγγελματική άδεια ορκωτού ελεγκτή λογιστή, διαφορετικά, να απορρίψει την αίτηση. β) Ασκούμενος ορκωτός ελεγκτής λογιστής ή ορκωτός ελεγκτής λογιστής δύναται να ασκεί παράλληλα υποχρεώσεις Δημάρχου ή Αντιδημάρχου, εφόσον λόγω των θέσεων αυτών δεν διακυβεύεται η ανεξαρτησία του νόμιμου ελεγκτή ή του ελεγκτικού γραφείου και του ελέγχου στην οντότητα που κατέχει τις ανωτέρω θέσεις.


ΝΣΚ/130/2020

Εάν η Επιτροπή Λογιστικής Τυποποίησης & Ελέγχων (ΕΛΤΕ) λαμβάνοντας υπόψη το νομικό πλαίσιο που διέπει τα θέματα προστασίας προσωπικών δεδομένων (Γενικός Κανονισμός Προστασίας Δεδομένων ΓΚΠΔ, GDPR) δύναται να χορηγήσει στο Σώμα Ορκωτών Ελεγκτών και Λογιστών (ΣΟΕΛ), στοιχεία από πειθαρχικές κυρώσεις τις οποίες έχει επιβάλει το Πειθαρχικό Συμβούλιο της ΕΛΤΕ σε ορκωτούς ελεγκτές και λογιστές ή/και σε ελεγκτικές εταιρείες, σύμφωνα με το άρθρο 35 του ν. 4449/2017.(...)Η χορήγηση στοιχείων πειθαρχικών φακέλων, κρίνεται κατ’ αρχήν αναγκαία και πρόσφορη, για τη χορήγηση βεβαιώσεων περί μη πειθαρχικής καταδίκης στους ορκωτούς ελεγκτές. Βέβαια -κατά την άποψή μου- πρέπει να χορηγηθούν, όχι γενικώς για όλους τους ελεγκτές, αλλά μόνο στις περιπτώσεις εκείνες που έχει υποβληθεί αίτηση για χορήγηση βεβαίωσης περί μη πειθαρχικής καταδίκης, ώστε να τηρείται η αρχή της αναλογικότητας για την αιτούμενη διαβίβαση. Εξάλλου εφόσον κριθεί ότι, για την έκδοση των βεβαιώσεων περί μη πειθαρχικής καταδίκης, αρκεί απόσπασμα της πειθαρχικής αποφάσεως, είναι προφανές ότι δεν χρειάζεται να δοθεί ολόκληρος ο πειθαρχικός φάκελος, γιατί κάτι τέτοιο υπερακοντίζει τον σκοπό της επεξεργασίας και κατά συνέπεια παραβιάζει την αρχή της αναλογικότητας. Τέλος, η ΕΛΤΕ οφείλει, ως υπεύθυνος επεξεργασίας, να ενημερώσει το υποκείμενο των δεδομένων για τη διαβίβαση των προσωπικών του δεδομένων στο ΣΟΕΛ, καθόσον παγίως γίνεται δεκτό ότι: ΣτΕ 1847/2017 «….η γνωστοποίηση προς τρίτα πρόσωπα στοιχείων πειθαρχικών διώξεων……, τα οποία δεν εμπίπτουν σε κάποια από τις απαριθμούμενες στην περίπτωση β΄ του άρθρου 2 του ν. 2472/1997 κατηγορίες (αφορά σε θρησκευτικές ή φυλετικές πεποιθήσεις, πολιτικά φρονήματα κ.λ.π.), συνιστά επεξεργασία απλών και όχι ευαίσθητων δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, για την οποία υφίσταται πάντως σε κάθε περίπτωση υποχρέωση προηγούμενης ενημερώσεως του υποκειμένου των δεδομένων ακόμη και όταν, κατ’ εξαίρεση, δεν απαιτείται για την ανακοίνωση των συγκεκριμένων δεδομένων η συγκατάθεση αυτού.


ΝΣΚ/45/2018

Εφαρμογή διατάξεων του ν. 4440/2016, για το Ενιαίο Σύστημα Κινητικότητας (ΕΣΚ), σε υπαλλήλους αποσπασμένους στην Επιτροπή Λογιστικής Τυποποίησης και Ελέγχων (ΕΛΤΕ) για την άσκηση των καθηκόντων των εντεταλμένων ελεγκτών.

Η διάταξη του άρθρου 19 παρ. 1δ του ν. 4440/2016, κατά την οποία δεν καταργούνται οι ειδικές διατάξεις που αφορούν τις αποσπάσεις σε ελεγκτικά σώματα της Διοίκησης, για θέσεις επιθεωρητών ελεγκτών, δεν τυγχάνει εφαρμογής στους κατόπιν αποσπάσεως εντεταλμένους ελεγκτές της ΕΛΤΕ, διότι αυτή αποτελεί ανεξάρτητη αρχή και όχι ελεγκτικό σώμα της Διοίκησης (ομόφ.)