Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/34/2017

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Χορήγηση σε αιτούντες πολίτες σχεδίων εγγράφων υπηρεσιών Υπουργείου και συνημμένων τους για ποινική χρήση και βεβαίωσης από το Τμήμα Τεχνικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Εσωτερικών περί παραλαβής ή μη από το Υπουργείο Εσωτερικών συγκεκριμένου εγγράφου από Ο.Τ.Α. α' βαθμού – Εύλογο ενδιαφέρον αιτούντος.(...) Τα σχέδια των διοικητικών εγγράφων αποτελούν διοικητικά έγγραφα των οποίων μπορεί να λάβει γνώση και να του χορηγηθούν επικυρωμένα αντίγραφα καθένας που έχει εύλογο ενδιαφέρον, εφόσον έχει οριστικοποιηθεί το περιεχόμενό τους και δεν βρίσκονται στο στάδιο της επεξεργασίας, φέρουν τα στοιχεία της Υπηρεσίας που τα εξέδωσε, την ημερομηνία σύνταξής τους, τον αριθμό καταχώρησης στο πρωτόκολλο της υπηρεσίας και τις υπογραφές όλων των αρμόδιων για την έκδοσή τους οργάνων. Το ίδιο ισχύει και για τα συνημμένα τους είτε πρόκειται για διοικητικά έγγραφα είτε και για ιδιωτικά, εφόσον, και στις δύο περιπτώσεις, αποτελούν στοιχεία του διοικητικού φακέλου, τα οποία χρησιμοποιήθηκαν για τη διαμόρφωση της κρίσης του διοικητικού οργάνου. Στη συγκεκριμένη περίπτωση πάντως, στις αιτήσεις που υποβλήθηκαν δεν προσδιορίζεται ειδικότερα ο συγκεκριμένος προσωπικός λόγος ή η ιδιότητα του αιτούντος, λόγω της οποίας ζήτησε να του χορηγηθούν α) σχέδια εγγράφων της Υπηρεσίας με τα συνημμένα τους και β) βεβαίωση περί της παραλαβής από το Υπουργείο Εσωτερικών συγκεκριμένου εγγράφου από τον Δήμο Χαϊδαρίου. Υπό τα δεδομένα αυτά, δεν προκύπτει το απαιτούμενο εύλογο ενδιαφέρον του αιτούντος και δεν υφίσταται υποχρέωση της Διοίκησης να αποφανθεί επί των αιτημάτων του και να χορηγήσει τα ζητούμενα σχέδια, καθόσον μόνο το γενικό ενδιαφέρον του πολίτη για την τήρηση της νομιμότητας, την εύρυθμη άσκηση της Διοίκησης και την εφαρμογή των νόμων δεν καθιδρύει τέτοια υποχρέωση.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/51/2017

Δυνατότητα του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας (ΣΕΠΕ) χορήγησης αντιγράφων πινάκων προσωπικού που έχουν κατατεθεί από εργοδότη, στην Ι.Π, η οποία τα ζήτησε επικαλούμενη έννομο συμφέρον της, μετά από ασκηθείσα, από τον ανωτέρω εργοδότη, μήνυση εναντίον της. (Κατάσταση : Αποδεκτή) Πρέπει να χορηγηθούν στην Ι.Π. οι πίνακες προσωπικού που αφορούν τον Σ.Ζ., δεδομένου ότι αυτοί έχουν καταστεί δημόσια έγγραφα, η δε αιτούσα διαθέτει για τη λήψη τους, όχι μόνο το αναγκαίο εύλογο ενδιαφέρον, αλλά ειδικό έννομο συμφέρον (ομοφ.) Πρέπει να χορηγηθούν αντίγραφα των πινάκων προσωπικού και ωρών εργασίας που αφορούν τους Ν.Γ. και Γ.Π., εργαζόμενους στον ίδιο ανωτέρω εργοδότη, δεδομένου ότι η αιτούσα διαθέτει για τη λήψη των συγκεκριμένων ιδιωτικών εγγράφων το απαιτούμενο ειδικό έννομο συμφέρον. Τόσο οι πίνακες, που αφορούν τον Σ.Ζ., όσο και εκείνοι που αφορούν τους Ν.Γ. και Γ.Π., θα χορηγηθούν στην αιτούσα αφού προηγουμένως ενημερωθούν τα υποκείμενα των δεδομένων και διαγραφούν τα στοιχεία που αφορούν τις καταβαλλόμενες αποδοχές τους (πλειοψ.).


ΝΣΚ/278/2017

Χορήγηση αντιγράφων υπηρεσιακών εγγράφων.Η διοίκηση οφείλει να χορηγήσει στον αιτούντα αντίγραφα των εγγράφων με απόψεις της διοίκησης που διαβιβάστηκαν στο Τριμελές Συμβούλιο του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών, του εγγράφου του Υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης με θέμα «Σύνθεση Υπηρεσιακού Συμβουλίου καθώς και του εγγράφου του Γραφείου Νομικού Συμβούλου της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού, εφόσον προκύπτει ότι τα ως άνω έγγραφα δεν υπάγονται στους περιορισμούς του αρθρ. 1 του πδ  28/2015 και ότι επιπλέον ο αιτών έχει εύλογο ενδιαφέρον προς λήψη των αντιγράφων των αιτούμενων εγγράφων.


ΝΣΚ/312/2013

Δικαίωμα αναφοράς – Πρόσβαση σε διοικητικά έγγραφα – Μηνυτήρια αναφορά. Το δικαίωμα της αιτούσας για πληροφόρηση, που άσκησε με τις από 29-11-2012 και 20-5-2013 αναφορές της, έχει πλήρως ικανοποιηθεί με την έγγραφη και αιτιολογημένη ενημέρωσή της με τα υπ’ αριθ. Ζ3-812/31-1-2013, Ζ3-2394/11-4-2013 και Ζ3-4520/28-6-2013 έγγραφα της Υπηρεσίας και δεν στοιχειοθετείται υποχρέωση αυτής για τη χορήγηση αντιγράφων των εγγράφων που αποδεικνύουν τη βασιμότητα όσων αναφέρονται στα απαντητικά της έγγραφα. Περαιτέρω, με την υπό κρίση αίτηση δεν γίνεται επίκληση, ούτε άλλως προκύπτει, κατά τρόπο αντικειμενικό, η ύπαρξη συγκεκριμένης προσωπικής έννομης σχέσης ή ιδιότητας που συνδέει την αιτούσα εταιρεία με τα αιτούμενα έγγραφα. Ομοίως, δεν γίνεται επίκληση, ούτε άλλως προκύπτει, η ύπαρξη ειδικού εννόμου συμφέροντος για την πρόσβαση αυτής στα αιτούμενα ιδιωτικά έγγραφα. Ως εκ τούτου, δεν στοιχειοθετείται υποχρέωση της Διοίκησης να χορηγήσει, κατά τους όρους του άρθρου 5 του ν. 2690/1999, άλλα έγγραφα, εκτός από εκείνα που αφορούν την αιτούσα και για τα οποία τεκμαίρεται ότι έχει εύλογο ενδιαφέρον, ενώ δεν δύναται να χορηγήσει αντίγραφα μηνυτήριων αναφορών που έχουν υποβληθεί στον Εισαγγελέα και εκκρεμεί η ποινική τους αξιολόγηση.  

ΝΣΚ/318/2016

Αν θεωρείται δημόσιο έγγραφο, εισηγητικό σημείωμα προς τα μέλη της Επιτροπής Συντονισμού Ελέγχων (ΕΣΕΛ) - Χορήγηση εγγράφων κατά τη διάρκεια διαδικασίας ελέγχου(...)Το εισηγητικό σημείωμα προς τα μέλη της ΕΣΕΛ, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 3492/2006, περιλαμβάνεται στα διοικητικά έγγραφα που είναι δυνατόν να χορηγούνται σε κάθε ενδιαφερόμενο, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 5 του ν.2690/1999. Είναι δυνατή η χορήγηση από την Υπηρεσία Ελέγχων σε άλλη Υπηρεσία ή και ενδιαφερόμενο τρίτο πρόσωπο έγγραφων αντιρρήσεων φυσικών προσώπων που συνδέονται με υπαλληλική σχέση με τον φορέα ή ιδιωτών, οι οποίες εξετάστηκαν στην ΕΣΕΛ. Η έγγραφη απάντηση της Διοίκησης, σε περίπτωση άρνησης χορήγησης των αιτούμενων εγγράφων, πρέπει να περιέχει επαρκή και ειδική αιτιολογία (με επίκληση συγκεκριμένων λόγων που στηρίζουν την άρνησή της), σύμφωνα με τις ανωτέρω διατάξεις και ειδικά εάν κρίνεται ότι στη συγκεκριμένη περίπτωση ο αιτών δεν τεκμηριώνει το εύλογο ενδιαφέρον του για γνώση του αιτούμενου εγγράφου.(ομόφ.)


ΑΕΠΠ/188/2020

Προμήθεια και τοποθέτηση εξοπλισμού παιδικών χαρών...Επομένως, τίθεται τεχνική προδιαγραφή περί των φωτιστικών ο κατασκευαστής τους να είναι πιστοποιημένος και όσον αφορά μεταξύ άλλων, το πεδίο εφαρμογής της εγκατάστασης ηλεκτρολογικού και φωτιστικού υλικού, παρότι ουδόλως θα εκτελέσει τυχόν ο κατασκευαστής οιαδήποτε εργασία εγκατάστασης τέτοιου υλικού, ενώ αντίθετα ο μόνος κατά το συμβατικό αντικείμενο περί τούτου υπεύθυνος είναι ο ανάδοχος, κατά τον όρο 1.3 της διακήρυξης και το ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Ι-ΤΕΧΝΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ, κατά το οποίο η τοποθέτηση φωτιστικών συνιστά αποκλειστική ευθύνη του αναδόχου και αντικείμενο των συμβατικών υποχρεώσεων του ιδίου. Συνεπώς, η ως άνω απαίτηση δεν σκοπεί σε οτιδήποτε έχον ή δυνάμενο να έχει σημασία περί της προμήθειας, αφού απαιτεί προσόν κατασκευαστή υπό προμήθεια αγαθού, το οποίο προσόν ουδόλως θα χρησιμοποιηθεί ή ενδέχεται ή προβλέπεται να χρησιμοποιηθεί στην υπό ανάθεση σύμβαση. Άρα, η παραπάνω απαίτηση είναι προδήλως άσχετη με κάθε εύλογο σκοπό περί των υπό προμήθεια αγαθών και κατ’ αποτέλεσμα, αδικαιολόγητη καθ’ ο μέρος παρεμποδίζει την εκ των προσφερόντων επιλογή αγαθών προς σύνταξη της προσφοράς τους, κατασκευαζόμενα από όλως κατάλληλους και ποιοτικούς κατασκευαστικής, επί τη βάσει μη πιστοποίησης των τελευταίων ως προς δραστηριότητα όλως ασύνδετη με οιαδήποτε, ως προς τον κατασκευαστή, πρόβλεψη της διακήρυξης. Περαιτέρω, προδήλως άσχετες με τα προσόντα κατασκευής φωτισμού, σε αντίθεση με όσα η αναθέτουσα επικαλείται είναι οι απαιτήσεις περί εγκατάστασης του, όπως κανένα δίδαγμα κοινής λογικής δεν υφίσταται βάσει του οποίου η ποιοτική κατασκευή φωτιστικού (από ένα εργοστάσιο κατασκευής τέτοιων αγαθών) προϋποθέτει ή συνεπάγεται ότι το εργοστάσιο παραγωγής προβαίνει το ίδιο σε εγκαταστάσεις, δραστηριοποιείται σε τυχόν εκτελέσεις οικείων έργων ή τα εγκαθιστά το ίδιο σε καταναλωτές και τούτο πέραν του ότι ακόμη και αν υπάρχει τέτοια τεχνογνωσία, ουδόλως εν προκειμένω είναι εύλογο να ζητείται πιστοποίηση περί εργασίας που δεν αφορά το αντικείμενο του φορέα επί του οποίου ζητείται, ήτοι του κατασκευαστή. Η δε τυχόν ικανότητα του κατασκευαστή περί εγκατάστασης των φωτιστικών που κατασκευάζει ουδεμία σχέση έχει με την ποιότητα των φωτιστικών και τούτο ενώ, δεν υφίσταται ευλόγως ενδιαφέρον και λόγος για ένα εργοστάσιο κατασκευής να πιστοποιηθεί στην εγκατάσταση, όταν δεν εγκαθιστά, ενώ το όποιο εύλογο ενδιαφέρον της αναθέτουσας όσον αφορά την ποιοτική εγκατάσταση ικανοποιείται με την απαίτηση πιστοποίησης για την εγκατάσταση από αυτόν που θα αναλάβει να εγκαταστήσει και όχι από αυτόν που θα κατασκευάσει τα  αγαθά που άλλος θα εγκαταστήσει. Άρα, ο έκτος λόγος της δεύτερης προσφυγής πρέπει να γίνει δεκτός και να ακυρωθεί ο ως άνω όρος του άρ. 12 του ΜΕΡΟΥΣ Δ-ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΩΝ του ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΟΣ Ι της διακήρυξης, καθ’ ο μέρος απαιτεί για τα υπό προμήθεια αγαθά, οι κατασκευαστές τους να είναι πιστοποιημένοι όσον αφορά τα πρότυπα ISO 9001:2015, ISO 14001:2015, OHSAS 18001:2007 και ISO 50001:2011 ή τα ισοδύναμα τους στο πεδίο εφαρμογής της εγκατάστασης ηλεκτρολογικού και φωτιστικού υλικού.


ΕλΣυνΤμ.7/15/2011

Προμήθεια πυροτεχνημάτων:..Με τα δεδομένα αυτά και ενόψει όσων αναπτύχθηκαν στη σκέψη ΙΙ, το Τμήμα κρίνει ότι η εντελλόμενη δαπάνη συντελεί στην καλύτερη εκπλήρωση των σκοπών του Αθλητικού Οργανισμού Δήμου ..., καθώς πραγματοποιήθηκε για να δώσει φως και χρώμα σε τελετή λήξης τουρνουά ποδοσφαίρου όλων των μαθητών του Δήμου, την οποία διοργάνωσε ο εν λόγω Οργανισμός στα πλαίσια των ανωτέρω προεκτεθέντων καταστατικών του σκοπών. Περαιτέρω, λαμβανομένων υπόψη αφενός της σπουδαιότητας της εκδήλωσης για τους μαθητές του Δήμου ... και αφετέρου του πλήθους όσων συμμετείχαν σε αυτή και όσων είχαν εύλογο ενδιαφέρον να την παρακολουθήσουν, δεν υπερβαίνει το επιβαλλόμενο από τις περιστάσεις μέτρο. Κατ’ ακολουθίαν τούτων, η εντελλόμενη δαπάνη είναι νόμιμη, ο λόγος διαφωνίας με τον οποίο προβάλλεται το αντίθετο είναι απορριπτέος ως αβάσιμος, το υπό κρίση, όμως, χρηματικό ένταλμα πληρωμής δεν μπορεί να θεωρηθεί, λόγω λήξεως του οικονομικού έτους 2010, σε βάρος των πιστώσεων του οποίου έχει εκδοθεί.


ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/149/2017

Προμήθεια καυσίμων...Με τα δεδομένα αυτά, το Κλιμάκιο, μη διαπιστώνοντας άλλες ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες στην διαδικασία ανάθεσης της προμήθειας καυσίμων για τις ανάγκες του Δήμου …Ν. … και των ως άνω νομικών του προσώπων, πλην των αναφερομένων στις σκέψεις V και VI, κρίνει ότι δεν κωλύεται η υπογραφή των υποβληθέντων προς έλεγχο πέντε (5) σχεδίων συμβάσεων με την αναδειχθείσα ανάδοχο εταιρεία «…. Ε.Ε.», που αφορούν στην προμήθεια καυσίμων, όπως το πρώτο από αυτά επανυποβλήθηκε τροποποιημένο κατά τ’ ανωτέρω (σκέψη IV), υπό τους ακόλουθους όρους: 1. στα σχέδια συμβάσεων που αφορούν στις ομάδες 3, 4, 6 και 7, να διορθωθεί το ποσό του αναλογούντος στην δαπάνη καυσίμων Φ.Π.Α., αφού υπολογισθεί με συντελεστή 24%, ακολούθως δε να διορθωθεί και το συνολικό ποσό εκάστης σύμβασης, 2. πριν από την υπογραφή των σχεδίων συμβάσεων απαιτείται, κατά περίπτωση, να έχουν εκδοθεί από τους συμβαλλόμενους φορείς όλες οι αποφάσεις ανάληψης υποχρέωσης έτους 2017 και δημοσιονομικής δέσμευσης για τα αναγραφόμενα στα οικεία σχέδια ποσά (άρθρο 66 ν. 4270/2014 και π.δ. 80/2016 «Ανάληψη υποχρεώσεων από τους διατάκτες»), 3) δοθέντος ότι η έδρα του αναδόχου προμηθευτή βρίσκεται στην …, ήτοι σε απόσταση 60 και πλέον χιλιομέτρων από την πόλη της …, θα πρέπει στα σχέδια συμβάσεων που αφορούν στα καύσιμα κίνησης να προστεθεί όρος, σύμφωνα με τον οποίο ο προμηθευτής δεσμεύεται να παραδίδει τα προς προμήθεια καύσιμα σε εγκατάστασή του ή σε εγκατάσταση τυχόν υπεργολάβου του που δεν θα απέχει πέρα από ένα εύλογο όριο χιλιομετρικής απόστασης από την έδρα του Δήμου …, μη υπερβαίνον, λαμβανομένων υπόψη και των τοπικών συνθηκών, τα δέκα (10) χιλιόμετρα και 4) στο άρθρο 2 παρ. 1 των σχεδίων συμβάσεων, μετά τις λέξεις «με δυνατότητα την παράτασή της» να προστεθεί η φράση «κατ’ ανώτατο όριο 6 μηνών, σύμφωνα με το άρθρο 1.3. της διακήρυξης».


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/96/2019

Προμήθεια μέσων ατομικής προστασίας:Με δεδομένα αυτά, η δαπάνη που αφορά στην προμήθεια των ειδών: -Γυαλιά προστασίας προσωπικού καθαριότητας, - μπουφάν για το ψύχος, - φόρμα εργασίας ολόσωμη και - γάντια για χρήση σε υψηλές θερμοκρασίες είναι μη νόμιμη, διότι στην Κ.Υ.Α. 53361/2.10.2006 δεν προβλέπονται τα ανωτέρω είδη ως μέσα  ατομικής προστασίας των εργαζομένων. Περαιτέρω τα είδη αυτά δεν αποτελούν προσαρμογή των προβλεπόμενων στην Κ.Υ.Α. ειδών, ώστε να μπορούν να χορηγηθούν μετά από αιτιολογημένη γνώμη του τεχνικού ασφαλείας, ενώ ειδικά ως προς τα ενδύματα, αυτά συνιστούν είδη συνήθους ένδυσης, τα οποία ρητά εξαιρούνται από τα είδη ατομικής προστασίας του π.δ. 396/1994. Περαιτέρω μη νόμιμη είναι και η δαπάνη για την προμήθεια των ειδών – Γυαλιά προστασίας από ηλιακή ακτινοβολία, - άρβυλα ασφαλείας, - μπουφάν για το ψύχος, - νιτσεράδες και - γαλότσες για τους ναυαγοσώστες του νπδδ, διότι αυτοί δεν περιλαμβάνονται στις ειδικότητες της ως άνω ΚΥΑ και, συνεπώς, δεν προβλέπεται καθόλου η χορήγηση μέσων ατομικής προστασίας σε αυτούς. Ομοίως μη νόμιμη είναι και η δαπάνη για την προμήθεια των ειδών: - γάντια δερματοπάνινα, σε ηλεκτρολόγους, καθαρίστριες εσωτερικών χώρων, μάγειρες, τραπεζοκόμους, φύλακες, ψυκτικούς και υδραυλικούς  - γάντια από PVC σε υδραυλικούς και καθαρίστριες εσωτερικών χώρων, - γάντια από νιτρίλιο σε ηλεκτρολόγους, καθαρίστριες εσωτερικών χώρων, μάγειρες, τραπεζοκόμους, εργάτες γενικών καθηκόντων, τεχνίτες, ψυκτικούς και υδραυλικούς, - γάντια από ύφασμα και νιτρίλιο σε ηλεκτρολόγους, - φίλτρο μάσκα P1 σε εργάτες καθαριότητας εξωτερικών χώρων, καθαρίστριες εσωτερικών χώρων, μάγειρες, τραπεζοκόμους, φύλακες και ψυκτικούς, - νιτσεράδες σε ηλεκτρολόγους και υδραυλικούς και – ανακλαστικά γιλέκα σε ηλεκτρολόγους, διότι οι ως άνω ειδικότητες δεν περιλαμβάνονται στους δικαιούχους των σχετικών ειδών, σύμφωνα με την ΚΥΑ και για τη χορήγησή τους δεν υπάρχει ειδική αιτιολογία στη σχετική γνωμοδότηση του τεχνικού ασφαλείας, στην οποία να γίνεται ανάλυση, ποιοτική και ποσοτική, των ιδιαίτερων κινδύνων, που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι των ως άνω ειδικοτήτων, ώστε να κρίνεται απαραίτητη η χορήγηση σε αυτούς και επιπλέον μέσων προστασίας πέραν αυτών που έχει προβλέψει η ΚΥΑ.


ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/133/2024

Προμήθεια κοχλιακών εμφυτευμάτων.(...) Αναφορικά με τη φύση της εν λόγω πλημμέλειας ως ουσιώδους ή μη, το Δικαστήριο, λαμβάνοντας υπόψη ότι α) στη δημοσιευθείσα στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης προκήρυξη και στις δημοσιευθείσες, στον εθνικό τύπο και στο διαδίκτυο, περιλήψεις, αναγράφεται η ηλεκτρονική διεύθυνση, στην οποία αναρτήθηκε το πλήρες κείμενο της διακήρυξης (www.promitheus.gov.gr.) και η ηλεκτρονική διεύθυνση της αναθέτουσας αρχής (www.ahepahosp.gr), και, ως εκ τούτου, παρεσχέθη σε κάθε ενδιαφερόμενο οικονομικό φορέα -και όχι μόνο σε όσους είχαν ήδη εκδηλώσει ενδιαφέρον- η δυνατότητα δωρεάν και άμεσης πρόσβασης στο αναλυτικό περιεχόμενό της και, επομένως, σε όλους τους όρους αυτής (βλ. ΕλΣυν VI Τμ. 1766/2019, σκ. VI), β) ενώ, με βάση το άρθρο 2.1.3 της διακήρυξης, υφίστατο δυνατότητα παροχής διευκρινίσεων στους ενδιαφερομένους για την άρση τυχόν ασαφειών της διακήρυξης, δεν προκύπτει ότι υποβλήθηκε οποιοδήποτε σχετικό αίτημα και γ) κανένας οικονομικός φορέας δεν άσκησε προδικαστική προσφυγή, αιτιώμενος ότι εμποδίστηκε η συμμετοχή του στον ένδικο διαγωνισμό (βλ. ΕλΣυν Έβδ. Τμ. 1444/2023, σκ. 15), η ως άνω διαπιστωθείσα από την Επίτροπο πλημμέλεια δεν είναι ουσιώδης, καθόσον δεν αναδεικνύεται πλήγμα στην αντικειμενική ακεραιότητα της ένδικης διαγωνιστικής διαδικασίας, και δεν δύναται να αποτελέσει διακωλυτικό λόγο σύναψης των ελεγχόμενων σχεδίων συμβάσεων. Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, πρέπει η κρινόμενη προσφυγή να γίνει δεκτή, να ανακληθεί η προσβαλλόμενη Πράξη και να υπογραφούν τα υποβληθέντα προς έλεγχο δύο (2) σχέδια συμβάσεων, με την επισήμανση ότι, στα εν λόγω σχέδια, το εναρκτήριο χρονικό σημείο των συμβάσεων πρέπει να καθορισθεί, ούτως ώστε να συμπίπτει με τον χρόνο υπογραφής τους (βλ. ΕλΣυν Έβδ. Τμ. 1080/2022, σκ. 12). Για τους λόγους αυτούς.Δέχεται την προσφυγή ανάκλησης.Ανακαλεί την 41/2023 Πράξη της Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου 



ΝΣΚ/243/2000

Διοίκηση. Χορήγηση αντιγράφων εγγράφων.Υπάρχει υποχρέωση της Διοίκησης για χορήγηση στον αιτούντα, μέλος Κοινοπραξίας αντιγράφου της υποβληθείσας υπ αυτής (Κοινοπραξίας) μελέτης εφαρμογής του έργου, διότι η μελέτη εφαρμογής, που εκπονείται από ανάδοχο Κοινοπραξία, μετά από την εκ μέρους του Δημοσίου δημοπράτηση έργου με το σύστημα μελέτη-κατασκευή, πρέπει να θεωρηθεί ότι έχει τον χαρακτήρα του διοικητικού εγγράφου, αν και δεν συντάσσεται από δημόσια υπηρεσία, δεδομένου ότι υποβάλλεται στην Διοίκηση (αρμόδιο φορέα) προς έγκριση και σφράγιση και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της διοικητικής σύμβασης. Για την χορήγηση αντιγράφου απαιτείται μόνον εύλογο ενδιαφέρον, το οποίο στην προκειμένη περίπτωση αναμφισβήτητα υπάρχει, εφόσον ο αιτών είναι μέλος της Κοινοπραξίας, στην οποία ανατέθηκε το ως άνω έργο με το σύστημα μελέτη-κατασκευή.