Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/1168/2021

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Προμήθεια καυσίμων κίνησης...ζητείται η ανάκληση της 226/2021 Πράξης του Στ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου..Με την κρινόμενη προσφυγή, ο Δήμος ... ζητεί την ανάκληση της τελευταίας αυτής Πράξης, υποστηρίζοντας, κατ’ αρχάς, ότι αυτή εκδόθηκε από το Κλιμάκιο προώρως, στο μέτρο που ο υποβληθείς ενώπιόν του φάκελος δεν είχε ακόμη συμπληρωθεί με την απόφαση του Συντονιστή Αποκεντρωμένης Διοίκησης .... για τη νομιμότητα ή μη της 73/2021 απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής.  Ο λόγος αυτός προβάλλεται αβασίμως, δοθέντος ότι το Κλιμάκιο, με την προσβαλλόμενη Πράξη του, αποφαινόμενο ότι είναι αναρμόδιο να επιληφθεί του ελέγχου της κρίσιμης σύμβασης, διότι αυτή αποδεικνυόταν εκτελεσμένη στο σύνολό της, αιτιολόγησε πλήρως και επαρκώς την απόφασή του, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, χωρίς η νομιμότητα της αιτιολογίας του να επηρεάζεται από την έλλειψη του προβαλλόμενου στοιχείου, το οποίο είχε ζητηθεί σε αρχικό στάδιο της έρευνας της υπόθεσης. Ακολούθως, ο προσφεύγων Δήμος υποστηρίζει ότι η προσβαλλόμενη Πράξη πρέπει να ανακληθεί διότι (α) συνέτρεχαν λόγοι κατεπείγοντος που δικαιολογούσαν την προσφυγή στην εξαιρετική διαδικασία της απευθείας ανάθεσης και (β) συνέτρεχαν λόγοι δημοσίου συμφέροντος, στο πλαίσιο της αντιμετώπισης της πανδημίας της νόσου COVID-19, που κατέστησαν αναγκαία την άμεση προμήθεια καυσίμων για τα οχήματα του Δήμου. Εντούτοις οι λόγοι αυτοί προβάλλονται αλυσιτελώς, δοθέντος ότι συνδέονται με τη νομιμότητα της διαδικασίας ανάθεσης της κρίσιμης σύμβασης, την οποία το Ελεγκτικό Συνέδριο δεν δύναται να ελέγξει, λόγω αναρμοδιότητας, εφόσον, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, η σύμβαση αυτή έχει ήδη υπογραφεί και εκτελεστεί.  Απορρίπτει την προσφυγή ανάκλησης του Δήμου .... 


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕλΣυν/ΣΤ Κλ/64/2012

ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΚΑΥΣΙΜΩΝ:Με τα δεδομένα αυτά το Κλιμάκιο κρίνει ότι η ελεγχόμενη διαδικασία ανάθεσης της προμήθειας καυσίμων για τις ανάγκες του Δήμου ….. είναι νόμιμη και ως εκ τούτου αποφαίνεται ότι δεν συντρέχουν λόγοι που να κωλύουν την υπογραφή του υποβληθέντος για έλεγχο σχεδίου σύμβασης


ΕΣ/ΤΜ.4/119/2011

Προμήθεια κουφωμάτων αλουμινίου-ΚΑΤΑΤΜΗΣΗ:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Τμήμα κρίνει ότι οι εντελλόμενες με τα επίδικα χρηματικά εντάλματα δαπάνες δεν είναι νόμιμες, καθόσον αφορούν στην εξόφληση προμηθευθέντων υλικών (κουφώματα), η αξία των οποίων συναθροιζόμενη με τις αναγόμενες στο ίδιο έτος (2010) ομοειδείς δαπάνες (χρηματικά εντάλματα 625, 1029 και 1305), ανέρχεται στο συνολικό ποσό των 48.216,60 ευρώ (28.480 + 9.970,40 + 4.366,50 + 5.399,70) και επομένως υπερβαίνει, κατά παράβαση των σχετικών διατάξεων το τιθέμενο για την απευθείας ανάθεση ανώτατο επιτρεπτό όριο των 15.000 ευρώ, ενώ, περαιτέρω, από κανένα στοιχείο του φακέλου δεν αποδεικνύεται ότι συνέτρεχαν στην κρινόμενη περίπτωση λόγοι κατεπείγοντος, οφειλόμενοι σε απρόβλεπτες περιστάσεις, οι οποίοι καθιστούσαν δικαιολογημένη την προσφυγή στην ως άνω εξαιρετική διαδικασία. Συνεπώς, οι απευθείας αναθέσεις των ελεγχόμενων προμηθειών δεν είναι νόμιμες, αφού αυτές διενεργήθηκαν κατά κατάτμηση της συνολικής ετήσιας δαπάνης ομοειδών αγαθών - κουφωμάτων. Ο προβαλλόμενος από το Α.Τ.Ε.Ι.Θ. ισχυρισμός ότι συνέτρεχαν λόγοι κατεπείγοντος λόγω του κινδύνου καταστροφής των δειγμάτων που βρίσκονται στο εργαστήριο Εντομολογίας, ουδόλως αποδεικνύεται και πρέπει συνεπώς ν΄ απορριφθεί ενώ η επίκληση των αντιρρήσεων, που αναπτύχθηκαν στα πλαίσια προηγούμενης διαφωνίας γίνεται όλως αορίστως και χωρίς να περιλαμβάνονται στα έγγραφα της παρούσας διαφωνίας και ως εκ τούτου δεν είναι δυνατόν να εκτιμηθούν από το Τμήμα.


ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/20/2014

Προμήθεια υγρών καυσίμων και λιπαντικών:..Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω το Κλιμάκιο κρίνει ότι Α) δεν συντρέχουν λόγοι που να κωλύουν την υπογραφή των υποβληθέντων για έλεγχο νομιμότητας σχεδίων συμβάσεων που αφορούν στην προμήθεια των λιπαντικών, με την επισήμανση ότι η διάρκεια ισχύος των συμβάσεων άρχεται από της υπογραφής των από τα συμβαλλόμενα μέρη (που έπεται της ολοκληρώσεως του παρόντος ελέγχου του Κλιμακίου- άρθρο 36 παρ.4 του ν.4129/2013) και Β) κωλύεται η υπογραφή των σχεδίων συμβάσεων με αντικείμενο την προμήθεια υγρών καυσίμων για την κάλυψη των αναγκών του Δήμου ... και των νομικών προσώπων αυτού.


ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/412/2021

ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ:Να ελέγξει τη νομιμότητα της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχων και των σχεδίων συμβάσεων για την ανάθεση της προμήθειας καυσίμων για τις ανάγκες τις … Υγειονομικής Περιφέρειας (ΥΠΕ) … για ένα έτος(....)Όπως δε προκύπτει από την 85017/6.10.2021 βεβαίωση του Διοικητή της 5ης ΥΠΕ δεν εκκρεμούν ενστάσεις, προσφυγές, ασφαλιστικά μέτρα και λοιπά ένδικα βοηθήματα κατά των πράξεων της ελεγχόμενης διαδικασίας ανάδειξης αναδόχων προμήθειας καυσίμων.Αποφαίνεται ότι δεν κωλύεται η υπογραφή των υποβληθέντων για έλεγχο σχεδίων σύμβασης.


ΕΑΔΗΣΥ/988/2023

Με την υπό κρίση προδικαστική προσφυγή της, η προσφεύγουσα αιτείται την ακύρωση του αποσπάσματος της Συνεδρίασης του Δ.Σ. του … (αρ. πράξης 11ης της 5-4-2023) Θέμα Ε.Η.Δ. 17ο, καθ’ ό μέρος αποφασίσθηκε η ανάδειξη της εταιρείας «…» ως οριστικής αναδόχου, ως και κατά το μέρος που απορρίφθηκε η υποβληθείσα προσφορά της (προσφεύγουσας) στην διαγωνιστική διαδικασία, αλλά και καθ’ ό μέρος δεν διαγνώσθηκαν πρόσθετοι, κατά την προσφεύγουσα, λόγοι αποκλεισμού που συνέτρεχαν εις βάρος της ατομικής επιχείρησης «…» και της εταιρείας «…».


ΕΑΔΗΣΥ/542/2022

Με την προδικαστική προσφυγή του ο προσφεύγων αιτείται ν’ ακυρωθεί εν μέρει η προσβαλλόμενη προκειμένου να προστεθούν οι λόγοι αποκλεισμού που προβάλλει με την προσφυγή του.


ΕΣ/ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ/381/2022

ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ:Ζητείται η αναθεώρηση της 1815/2021 απόφασης του Εβδόμου Τμήματος, καθ’ ο μέρος απορρίφθηκαν, ως απαράδεκτες, αμφότερες οι προσφυγές ανάκλησης της πρώτης και της δεύτερης προσφεύγουσας κατά της 486/2021 πράξης του Ζ΄ Κλιμακίου(....)με αντικείμενο την παροχή υπηρεσιών παρασκευής, συσκευασίας και διανομής ζεστών γευμάτων (Σχολικά Γεύματα) σε μαθητές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, για τα σχολικά έτη 2021-2022 και 2022-2023, με δυνατότητα παράτασης για το σχολικό έτος 2023-2024, για 158 σχολικές ημέρες ανά σχολικό έτος, συνολικής προϋπολογιζόμενης δαπάνης (συμπεριλαμβανομένου του δικαιώματος προαίρεσης) 224.335.075,50 ευρώ πλέον ΦΠΑ.(....)Οι προβαλλόμενοι λόγοι  (α) ότι δεν επιτρέπεται η έκδοση αναβλητικής πράξης εκ μέρους του Κλιμακίου, παρά μόνο λόγω έλλειψης στοιχείων και όχι λόγω εκκρεμοδικίας ενώπιον του αρμοδίου διοικητικού δικαστηρίου που αφορά στη νομιμότητα της διαγωνιστικής διαδικασίας, (β) ότι η προσβαλλόμενη απόφαση του Τμήματος δεν αιτιολογεί με ποιόν τρόπο η υφιστάμενη εκκρεμοδικία, που εγείρεται με τα ένδικα μέσα ενώπιον του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών για το τμήμα 49 του διαγωνισμού, επηρεάζει τη νομιμότητα της προσφοράς των προσφευγουσών και (γ) ότι κακώς κρίθηκε από το Κλιμάκιο ότι το δεδικασμένο, αναφορικά με τη νομιμότητα της προσφοράς της ένωσης οικονομικών φορέων «… A.E.» και «… Α.Ε.» για το τμήμα 49, επηρεάζει τη νομιμότητα της προσφοράς των προσφευγουσών, είναι επίσης απορριπτέοι ως μη νόμιμοι. Τούτο διότι, οι λόγοι αυτοί άγουν σε έλεγχο  από την Ολομέλεια της ανέλεγκτης κατ’ αρχήν ευχέρειας που έχει το Κλιμάκιο, κατά την άσκηση της πρωτογενούς ελεγκτικής του αρμοδιότητας, να αναζητήσει και συλλέξει τα κρίσιμα κατά την κρίση του στοιχεία για το σχηματισμό ασφαλούς πεποίθησης σχετικά με τη νομιμότητα των συμβάσεων των επίμαχων τμημάτων. Απορρίπτει τις προσφυγές.


ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/89/2018

ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ:να ελέγξει τη νομιμότητα των διαδικασιών (αρχικής και επαναληπτικής), που διενεργήθηκαν από τον Δήμο … για την ανάδειξη αναδόχων και των οικείων σχεδίων σύμβασης με αντικείμενο αντιστοίχως την «Προμήθεια καυσίμων και λιπαντικών» (αρχική διαδικασία) και την «Προμήθεια καυσίμων» (επαναληπτική διαδικασία)(....)Πριν την υπογραφή των ως άνω έξι σχεδίων, στο άρθρο 2 αυτών θα απαλειφθεί ο όρος ότι η «συνολική διάρκεια της σύμβασης μπορεί να περιλαμβάνει δικαίωμα προαίρεσης 10% (σύμφωνα με το άρθρο 6 παρ. 1 του ν. 4412/2016)», διότι τέτοιο δικαίωμα προαίρεσης δεν προβλέφθηκε στη διακήρυξη του αρχικού διαγωνισμού καθώς και στη διακήρυξη του επαναληπτικού διαγωνισμού, ενώ ο όρος του άρθρου 6 της συγγραφής υποχρεώσεων ότι «η διάρκεια των συμβάσεων θα είναι για τριάντα μήνες … με δικαίωμα προαιρέσεως ή τυχόν παράτασης της σύμβασης» είναι παντελώς αόριστος και ασαφής(....)η ως άνω πρόβλεψη για παράταση είναι μη νόμιμη, καθόσον τίθεται επιπλέον και πέραν της ως άνω προβλεπόμενης στον νόμο τροποποίησης.Δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης μεταξύ του Δήμου … και της εταιρείας … με αντικείμενο την «Προμήθεια καυσίμων και ελαιολιπαντικών», καθώς και των πέντε σχεδίων σύμβασης μεταξύ αφενός του Δήμου …, της Κοινωφελούς Επιχείρησης Δήμου …, του ν.π.δ.δ. με την επωνυμία «Αθλητικός Οργανισμός Δήμου …», της Σχολικής Επιτροπής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δήμου … και της Σχολικής Επιτροπής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δήμου … και αφετέρου της εταιρείας … Ε.Π.Ε. με αντικείμενο την «Προμήθεια καυσίμων», υπό τους όρους που τέθηκαν στην IV σκέψη της παρούσας Πράξης.


ΕλΣυν.Τμ.6/2263/2011

ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ:...ο αιτών Δήμος, με την υπό κρίση αίτησή του, ζητεί την ανάκληση της ως άνω πράξης του Κλιμακίου, προβάλλοντας τους παρακάτω λόγους: Α) ότι οι ποσότητες και τα είδη των προς προμήθεια αγαθών αναγράφονται στην 35/6.4.2011 έκθεση της Τεχνικής Υπηρεσίας, η οποία, μετά την έγκρισή της με την 105/12.4.2011 απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου, κατέστη αναπόσπαστο μέρος της διακήρυξης..Β) Ότι η περίληψη της διακήρυξης που απεστάλη για δημοσίευση στην Επίσημη Εφημερίδα των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων (Ε.Ε.Ε.Κ.) ανέγραφε εσφαλμένη ποσότητα καυσίμων λόγω τυπογραφικού λάθους..Γ) Ότι ο ελεγχόμενος διαγωνισμός νομίμως διενεργήθηκε από την Επιτροπή που συγκροτήθηκε με την 144/3.6.2011 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, η οποία αντικατέστησε την Επιτροπή που είχε συγκροτηθεί με την 10/3.2.2010, όμοιου περιεχομένου, απόφαση του ίδιου οργάνου..Δ) Ότι ο Δήμος θεώρησε ως δεδομένη τη χορήγηση εξουσιοδότησης για την ανάδειξη προμηθευτή και για το έτος 2012, καθόσον, από το έτος 1993 και εφεξής, η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση δεν ασκούσε η ίδια την αρμοδιότητα του άρθρου 41 του Ε.Κ.Π.Ο.Τ.Α., αλλά παρείχε σχετική εξουσιοδότηση στους ενδιαφερόμενους Δήμους...) Ότι συντρέχουν λόγοι δημοσίου συμφέροντος, οι οποίοι συνίστανται στο ενδεχόμενο να υποχρεωθεί να επαναλάβει τον ελεγχόμενο διαγωνισμό, ο οποίος έχει ήδη αποβεί άγονος δύο φορές κατά το έτος 2010, με κίνδυνο να μην προλάβει να ολοκληρώσει τη διαγωνιστική διαδικασία μέχρι τη λήξη της ισχύουσας σύμβασης προμήθειας καυσίμων..Με τα δεδομένα αυτά, και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις προεκτεθείσες σκέψεις, ορθά το ΣΤ΄ Κλιμάκιο, με την προσβαλλόμενη πράξη του, έκρινε ότι δεν ήταν νόμιμη η διαγωνιστική διαδικασία για την ανάθεση της ελεγχόμενης σύμβασης προμήθειας. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, πρέπει να απορριφθεί η υπό κρίση αίτηση ανάκλησης.


ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/68/2018

Προμήθεια υγρών καυσίμων και λιπαντικών: Να ελέγξει τη νομιμότητα της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου για την ομάδα ΣΤ΄ του διαγωνισμού «Προμήθεια υγρών καυσίμων και λιπαντικών Δήμου Αλεξάνδρειας και των νομικών του προσώπων για τα έτη 2017 – 2018»(....)Εξάλλου, επισημαίνεται ότι η 355/31.8.2017 απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου παρίσταται πλημμελώς αιτιολογημένη και ως προς την απόρριψη της από 18.8.2017 προδικαστικής προσφυγής της εταιρείας … Α.Ε. κατά της αποδοχής της τεχνικής προσφοράς του δεύτερου μειοδότη …, διότι αναφέρει γενικά ότι το επίμαχο είδος 15 ακολουθεί τις προδιαγραφές της μελέτης του διαγωνισμού, χωρίς να προσδιορίζει τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά που του προσδίδουν το χαρακτήρα του συνθετικού λιπαντικού. Κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης του Δήμου Αλεξάνδρειας ως προς την ομάδα ΣΤ΄ του διαγωνισμού «Προμήθεια υγρών καυσίμων και λιπαντικών Δήμου Αλεξάνδρειας και των νομικών του προσώπων για τα έτη 2017 – 2018».