ΕλΣυν/ΣΤ Κλ/64/2012
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΚΑΥΣΙΜΩΝ:Με τα δεδομένα αυτά το Κλιμάκιο κρίνει ότι η ελεγχόμενη διαδικασία ανάθεσης της προμήθειας καυσίμων για τις ανάγκες του Δήμου ….. είναι νόμιμη και ως εκ τούτου αποφαίνεται ότι δεν συντρέχουν λόγοι που να κωλύουν την υπογραφή του υποβληθέντος για έλεγχο σχεδίου σύμβασης
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕλΣυν/ΣΤΚλιμ/109/2017
ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΚΑΥΣΙΜΩΝ: Με τα δεδομένα αυτά δεν διαπιστώνονται ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες που να κωλύουν την υπογραφή των υποβληθέντων για έλεγχο σχεδίων συμβάσεων, υπό τον όρο ότι η δυνατότητα παράτασης, που προβλέπεται στις συμβάσεις των καυσίμων, δεν θα συνεπάγεται υπέρβαση των ποσοτήτων της διακήρυξης, και της προϋπολογιζόμενης δαπάνης της διακήρυξης.
ΕΣ/ΚΛΙΜ.ΣΤ/239/2022
ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΚΑΥΣΙΜΩΝ-ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΤΙΚΗ ΣΥΜΒΑΣΗ:να ελέγξει τη νομιμότητα του σχεδίου τροποποίησης της 28977/22.6.2021 σύμβασης, μεταξύ του Δήμου … και της εταιρείας «… ΚΑΙ ΣΙΑ Α.Ε.», για την «Προμήθεια υγρών καυσίμων και πετρελαίου θέρμανσης για τις ανάγκες του Δήμου …», κατά το μέρος που αφορά την προμήθεια καυσίμων κίνησης (πετρελαίου κίνησης και βενζίνης αμόλυβδης).(....)Συνακόλουθα, στην ελεγχόμενη περίπτωση, δοθείσας και της φύσης της επίμαχης σύμβασης, που αφορά πάγια και διαρκή ανάγκη, η αναθέτουσα Αρχή όφειλε να είχε εκκινήσει εγκαίρως τη νέα διαγωνιστική διαδικασία, ώστε να είχε ολοκληρωθεί αυτή κατά τον εκ των προτέρων γνωστό χρόνο λήξης της αρχικής σύμβασης (22.6.2022). Εξάλλου, δεν προέκυψε από τα προσκομισθέντα ενώπιον του Κλιμακίου στοιχεία ότι η έγκαιρη εκκίνηση του νέου διαγωνισμού κατέστη ανέφικτη για λόγους που εκφεύγουν της σφαίρας επιρροής της αναθέτουσας Αρχής(....)Η μόνη δε διαφοροποίηση των δύο σχεδίων, ως προς το φυσικό και οικονομικό αντικείμενο της σχεδιαζόμενης προμήθειας, έγκειται στη διαφορετική κατανομή, ανά έτος, των προς προμήθεια ποσοτήτων καυσίμων για τις ανάγκες του Δήμου … και, κατ’ επέκταση, της οικείας δαπάνης.Αποφαίνεται ότι κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος για έλεγχο σχεδίου τροποποίησης της ... σύμβασης, μεταξύ του Δήμου … και της εταιρείας «… ΚΑΙ ΣΙΑ Α.Ε.».
ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/1391/2022.
ΕλΣυν/ΣΤ Κλ/42/2013
ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ ΚΑΥΣΙΜΩΝ:(...)Με τα δεδομένα αυτά, το Κλιμάκιο δε διαπιστώνει ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες κατά τη διαδικασία απευθείας ανάθεσης της προμήθειας καυσίμων στον άνω ανάδοχο. Συνακόλουθα, δεν κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος για έλεγχο σχεδίου σύμβασης.
ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/400/2021
ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ:Να ελέγξει τη νομιμότητα της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχων και των σχεδίων συμβάσεων για την ανάθεση της προμήθειας πετρελαιοειδών για τις ανάγκες του Δήμου … και των νομικών του προσώπων για τρία έτη(....)Τούτων δοθέντων, το Κλιμάκιο δεν διαπιστώνει ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες που να κωλύουν την υπογραφή των υποβληθέντων για έλεγχο δέκα τριών σχεδίων συμβάσεων για την προμήθεια πετρελαιοειδών για την κάλυψη των αναγκών του Δήμου … και των νομικών του προσώπων, υπό τον όρο ότι στο προοίμιο των συμβάσεων προμήθειας καυσίμων κίνησης και θέρμανσης θα προσδιορισθεί ότι το ποσοστό έκπτωσης, το οποίο καθορίσθηκε με την οικονομική προσφορά των αναδόχων, θα εφαρμόζεται στη διαμορφούμενη, για έκαστο είδος, μέση τιμή για το Νομό … του Παρατηρητηρίου Τιμών Υγρών Καυσίμων του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας. Αποφαίνεται ότι δεν κωλύεται η υπογραφή των υποβληθέντων για έλεγχο σχεδίων σύμβασης, υπό τον όρο που τέθηκε στη σκέψη 5 της παρούσας.
ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/412/2021
ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ:Να ελέγξει τη νομιμότητα της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχων και των σχεδίων συμβάσεων για την ανάθεση της προμήθειας καυσίμων για τις ανάγκες τις … Υγειονομικής Περιφέρειας (ΥΠΕ) … για ένα έτος(....)Όπως δε προκύπτει από την 85017/6.10.2021 βεβαίωση του Διοικητή της 5ης ΥΠΕ δεν εκκρεμούν ενστάσεις, προσφυγές, ασφαλιστικά μέτρα και λοιπά ένδικα βοηθήματα κατά των πράξεων της ελεγχόμενης διαδικασίας ανάδειξης αναδόχων προμήθειας καυσίμων.Αποφαίνεται ότι δεν κωλύεται η υπογραφή των υποβληθέντων για έλεγχο σχεδίων σύμβασης.
ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/256/2023
Προμήθεια νωπών κρεάτων και παρασκευασμάτων κρέατος για κάλυψη αναγκών των Μονάδων Στρατού Ξηράς.(...)Τούτων δοθέντων, το Κλιμάκιο κρίνει ότι συντρέχουν εν προκειμένω ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες, που κωλύουν την υπογραφή του υποβληθέντος για έλεγχο σχεδίου, με το οποίο τροποποιείται η 5/20.3.2023 σύμβαση μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου, εκπροσωπούμενου από τον Διευθυντή του…, και της εταιρείας «….». Αποφαίνεται ότι κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος για έλεγχο σχεδίου για την τροποποίηση της 5/20.3.2023 σύμβασης με αντισυμβαλλόμενος αφενός μεν το Ελληνικό Δημόσιο, εκπροσωπούμενο από τον Διευθυντή του…, και αφετέρου την εταιρεία «...».
ΕΣ/ΚΛΙΜ.ΣΤ/171/2017
ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΚΑΥΣΙΜΩΝ:Με τα δεδομένα αυτά κατά πλειοψηφία κρίνεται ότι δεν διαπιστώνονται ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες που να κωλύουν την υπογραφή των υποβληθέντων για έλεγχο σχεδίων συμβάσεων, δοθέντος ότι η κατάστρωση της διακήρυξης και του τρόπου υποβολής των προσφορών ανήκει στη διακριτική ευχέρεια της αναθέτουσας. Αν και κατά την άποψη της Παρέδρου Νικολέτας Ρένεση, η ανωτέρω διαδικασία ανάθεσης είναι πλημμελής, καθόσον από τα στοιχεία του φακέλου δεν αιτιολογείται σύμφωνα με το άρθρο 59 του ν. 4412/2016 η απόφαση της αναθέτουσας αρχής να επιτρέψει την υποβολή αυτοτελούς προσφοράς μόνο για το σύνολο των ομάδων του διαγωνισμού και όχι και για μια ή περισσότερες από τις (τέσσερις) ομάδες στις οποίες διαιρείται η ελεγχόμενη προμήθεια, όπως επίσης δεν αιτιολογείται και η απόφασή της για δυνατότητα αυτοτελούς υποβολής προσφοράς μόνο για μία υποομάδα (1.Β της ομάδας 1) των δημοπρατούμενων καυσίμων.
ΕλΣυν.Κλ.Στ/1/2017
ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΚΑΥΣΙΜΩΝ ΚΑΙ ΛΙΠΑΝΤΙΚΩΝ: Με τα δεδομένα αυτά δεν διαπιστώνονται ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες στη διαδικασία ανάδειξης αναδόχων για την προμήθεια καυσίμων και λιπαντικών για τις ανάγκες του Δήμου … και των νομικών του προσώπων και συνεπώς δεν κωλύεται η υπογραφή των υποβληθέντων προς έλεγχο σχεδίων συμβάσεων, υπό τον όρο ότι στα σχέδια συμβάσεων για την προμήθεια των καυσίμων, (ήτοι μεταξύ αφενός του ... και αφετέρου του Δημάρχου … και του Προέδρου των Δημοτικών Παιδικών Σταθμών) θα συμπληρωθεί ότι η τιμή των καυσίμων θα υπολογίζεται στη διαμορφούμενη, για έκαστο είδος, μέση τιμή της περιοχής του Παρατηρητηρίου Τιμών Υγρών Καυσίμων του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας (αρ.63 του ν.4257/2014, ΦΕΚ Α΄ 93)..Δεν κωλύεται η υπογραφή των υποβαλλόμενων για έλεγχο νομιμότητας σχεδίων συμβάσεων, κατά τα ειδικότερα αναφερόμενα στο σκεπτικό.
ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/20/2014
Προμήθεια υγρών καυσίμων και λιπαντικών:..Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω το Κλιμάκιο κρίνει ότι Α) δεν συντρέχουν λόγοι που να κωλύουν την υπογραφή των υποβληθέντων για έλεγχο νομιμότητας σχεδίων συμβάσεων που αφορούν στην προμήθεια των λιπαντικών, με την επισήμανση ότι η διάρκεια ισχύος των συμβάσεων άρχεται από της υπογραφής των από τα συμβαλλόμενα μέρη (που έπεται της ολοκληρώσεως του παρόντος ελέγχου του Κλιμακίου- άρθρο 36 παρ.4 του ν.4129/2013) και Β) κωλύεται η υπογραφή των σχεδίων συμβάσεων με αντικείμενο την προμήθεια υγρών καυσίμων για την κάλυψη των αναγκών του Δήμου ... και των νομικών προσώπων αυτού.
ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/26/2019
ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΚΑΥΣΙΜΩΝ:Επομένως, απαραδέκτως υποβλήθηκαν για προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας τα σχέδια τρίμηνης χρονικής παράτασης, χωρίς αύξηση των συμβατικών ποσοτήτων και τιμών, των από 5.2.2018 συμβάσεων προμήθειας καυσίμων μεταξύ αφενός της εταιρείας «....» και αφετέρου του Δήμου ..., της Σχολικής Επιτροπής Μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου ..., της Σχολικής Επιτροπής Μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου ... και της Δημοτικής Θεατρικής Κοινωφελούς Επιχείρησης του ίδιου Δήμου, αντίστοιχα, σε εφαρμογή του όρου 3.1 των συμβάσεων αυτών, που το Κλιμάκιο έχει κρίνει ότι δεν κωλύεται η υπογραφή τους με την 14/2018 Πράξη του. Ως εκ τούτου, το Κλιμάκιο κρίνει ότι πρέπει να απόσχει του ελέγχου αυτού