Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΤΜ.5/1640/2019

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Με την ένδικη αίτηση, που ασκείται κατ’ εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 5 του ν. 3943/2011 και 12 του ν. 3213/2003, o Γενικóς Επίτροπος της Επικρατείας στο Ελεγκτικό Συνέδριο ζητεί να καταλογιστεί υπέρ του Δημοσίου ο καθ’ ου η αίτηση, πρώην τελωνειακός υπάλληλος του Υπουργείου Οικονομικών και ήδη πολιτικός συνταξιούχος του Δημοσίου, με το ποσό των εκατόν τριών χιλιάδων οκτώ ευρώ (103.008,00), διότι, σύμφωνα με την ΕΜΠ ... έκθεση ελέγχου της Υποδιεύθυνσης Εσωτερικών Υποθέσεων της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών, δεν αποδείχθηκε η νόμιμη προέλευση ισόποσου περιουσιακού οφέλους που απέκτησε κατά τη διάρκεια της δημόσιας υπηρεσίας του και ειδικότερα επειδή δεν αποδείχθηκε ότι το ανωτέρω ποσό προήλθε από τις νόμιμες και εμφανείς πηγές των εισοδημάτων του.Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η ένδικη αίτηση πρέπει να γίνει εν μέρει δεκτή και, από το αιτούμενο προς καταλογισμό ποσό των 103.008,05 ευρώ, να αφαιρεθεί το συνολικό ποσό των 64.256,16 ευρώ 


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/ΠΡΩΤΟ ΤΜΗΜΑ/53/2024

Με την ένδικη αίτηση, που ασκείται κατ’ εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 5 του ν. 3943/2011 και 12 του ν. 3213/2003, o Γενικός Επίτροπος της Επικρατείας στο Ελεγκτικό Συνέδριο ζητεί να καταλογιστεί υπέρ του Δημοσίου ο καθ’ ου η αίτηση, υπάλληλος της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών (και ήδη Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων), του κλάδου Τελωνειακών, με το ποσό των εκατόν εξήντα έξι χιλιάδων εννιακοσίων εξήντα ευρώ και τριάντα έξι λεπτών (166.960,36), με την αιτιολογία ότι, σύμφωνα με την ... έκθεση ελέγχου περιουσιακής κατάστασης της Υποδιεύθυνσης Εσωτερικών Υποθέσεων της Α.Α.Δ.Ε., δεν αποδείχθηκε η νόμιμη προέλευση ισόποσου περιουσιακού οφέλους που απέκτησε κατά τη διάρκεια της δημόσιας υπηρεσίας του και ειδικότερα, επειδή δεν αποδείχθηκε ότι το ανωτέρω ποσό προήλθε από τις νόμιμες και εμφανείς πηγές των εισοδημάτων του


ΕΣ/ΤΜΗΜΑ V/656/2024

Με την ένδικη αίτηση του Γενικού Επιτρόπου της Επικρατείας στο Ελεγκτικό Συνέδριο, που ασκείται κατ’ εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 2 του ν. 3074/2002 και 12 του ν. 3213/2003, ζητείται να καταλογιστεί υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου ο καθ' ου η αίτηση δημόσιος υπάλληλος με το ποσό των 505.708,88 ευρώ, διότι, σύμφωνα με τα πορίσματα της 260/Α/2014 έκθεσης ελέγχου περιουσιακής κατάστασης του Σώματος Επιθεωρητών Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης, δεν αποδείχθηκε η νόμιμη προέλευση ισόποσου περιουσιακού οφέλους που αυτός απέκτησε κατά τη διάρκεια της δημόσιας υπηρεσίας του. 


ΕΣ/ΠΡΩΤΟ ΤΜΗΜΑ/649/2024

Με την ένδικη αίτηση του Γενικού Επιτρόπου της Επικρατείας στο Ελεγκτικό Συνέδριο, που ασκείται κατ’ εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 2 του ν. 3074/2002 (Α΄ 296) και 12 του ν. 3213/2003 (Α΄ 309), ζητείται να καταλογιστεί υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου ο καθ’ ου η αίτηση πρώην υπάλληλος του Δήμου Παλλήνης με το ποσό των 376.773,29 ευρώ, διότι, σύμφωνα με τα πορίσματα της 209/Α/2016 έκθεσης ελέγχου περιουσιακής κατάστασης του Σώματος Επιθεωρητών Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης (Σ.Ε.Ε.Δ.), δεν αποδείχθηκε η νόμιμη προέλευση ισόποσου περιουσιακού οφέλους που αυτός απέκτησε κατά τη διάρκεια της υπηρεσίας του και συγκεκριμένα κατά το διάστημα από 23.11.2007 έως και 1.11.2013. 


ΕΣ/ΤΜΗΜΑ ΠΡΩΤΟ/238/2024

Με την ένδικη αίτηση του Γενικού Επιτρόπου της Επικρατείας στο Ελεγκτικό Συνέδριο, ζητείται να καταλογιστεί υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου, ο καθ' ου η αίτηση υπάλληλος της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, με το ποσό των 254.241,70 ευρώ, διότι, σύμφωνα με τα πορίσματα της 216/Α/2015 έκθεσης ελέγχου περιουσιακής κατάστασης του Σώματος Επιθεωρητών Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης, καθώς και της 399/Α/2015 συμπληρωτικής έκθεσης, δεν αποδείχθηκε η νόμιμη προέλευση ισόποσου περιουσιακού οφέλους που αυτός απέκτησε κατά τη διάρκεια της δημόσιας υπηρεσίας του. Ο καθ’ ου η αίτηση κατέθεσε ενώπιον του Τμήματος, νομίμως, το από 3.12.2019 υπόμνημα, στο οποίο αναπτύσσει τους λόγους για τους οποίους ζητεί την απόρριψη της υπό κρίση αίτησης στο σύνολό της.


ΕΣ/ΠΡΩΤΟ ΤΜΗΜΑ/237/2024

Με την ένδικη αίτηση του Γενικού Επιτρόπου της Επικρατείας στο Ελεγκτικό Συνέδριο, που ασκείται κατά τις διατάξεις των άρθρων 3 του ν. 2343/1995, 2 του ν. 3074/2002 και 12 του ν. 3213/2003, ζητείται να καταλογιστεί υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου η καθ’ ης η αίτηση υπάλληλος του Υπουργείου Οικονομικών με το ποσό των 67.100,00 ευρώ, διότι, σύμφωνα με τα πορίσματα της 90/Α/2016 έκθεσης ελέγχου περιουσιακής κατάστασης του Σώματος Επιθεωρητών – Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης, δεν αποδείχθηκε η νόμιμη προέλευση ισόποσου περιουσιακού οφέλους που αυτή απέκτησε κατά τη διάρκεια της δημόσιας υπηρεσίας της στο Υπουργείο Οικονομικών και συγκεκριμένα τα έτη 2003, 2007, 2009 και 2010. Η αίτηση αυτή, για την οποία δεν απαιτείται η καταβολή παραβόλου (άρθρο 73 παρ. 1 του ισχύοντος κατά τον κρίσιμο χρόνο «Κώδικα Νόμων για το Ελεγκτικό Συνέδριο» - ν. 4129/2013, Α΄ 52), έχει ασκηθεί νομοτύπως και πρέπει να εξετασθεί περαιτέρω ως προς τη νομική και ουσιαστική της βασιμότητα



ΕΣ/ΠΡΩΤΟ ΤΜΗΜΑ/650/2024

Με την ένδικη αίτηση, που ασκείται κατ’ εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 2 και 3 του ν. 2343/1995, 5 του ν. 3943/2011 και 12 του ν. 3213/2003, ο Γενικός Επίτροπος της Επικρατείας στο Ελεγκτικό Συνέδριο ζητεί τον, υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου, εις ολόκληρον καταλογισμό των καθ’ ων συζύγων, αμφότερων πρώην εφοριακών υπαλλήλων, με το συνολικό ποσό των 730.689,74 ευρώ, της ευθύνης της δεύτερης εξ αυτών εξικνουμένης μέχρι του ποσού των 395.790,94 ευρώ, καθώς προβάλλεται ότι, σύμφωνα με την ..... πορισματική έκθεση της Οικονομικής Επιθεωρήτριας Κωνσταντινιάς Μπαλάσκα της Υποδιεύθυνσης Εσωτερικών Υποθέσεων της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Τμήμα Ε΄ - Ελέγχου Περιουσιακής Κατάστασης), από τον διενεργηθέντα έλεγχο, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 5 του ν. 3943/2011, δεν αποδείχθηκε η νόμιμη προέλευση ισόποσου περιουσιακού οφέλους που απέκτησαν τα έτη 1999, 2001, 2002 και 2005, κατά τα οποία μάλιστα υπείχαν υποχρέωση υποβολής δήλωσης περιουσιακής κατάστασης. Κατόπιν τούτων, η αίτηση αυτή, για την οποία δεν απαιτείται η καταβολή παραβόλου (άρθρο 73 παρ. 1 του ισχύοντος κατά τον κρίσιμο χρόνο «Κώδικα Νόμων για το Ελεγκτικό Συνέδριο» - ν. 4129/2013, Α΄ 52), έχει ασκηθεί νομοτύπως και πρέπει να εξετασθεί περαιτέρω.



ΕΣ/ΤΜ.1/308/2020

Καταλογισμός ποσού...Με δεδομένα αυτά το Τμήμα, συνεκτιμώντας το ύψος του βεβαιωθέντος σε βάρος του αιτούντος ποσού ως προς το οποίο επαπειλείται άμεση εκτέλεση και, το οποίο μετά την έκδοση της 812/2018 απόφασης του παρόντος Τμήματος έχει περιορισθεί σε μόλις 5.000,00 ευρώ από σύνολο καταλογισθέντος και βεβαιωθέντος ποσού 144.843,26 ευρώ δηλαδή, το ποσό των 139.843,26 τελεί σε αναστολή λήψης οιονδήποτε μέτρων διοικητικής εκτέλεσης κατ’ αυτού καθώς και τα λοιπά στοιχεία της πρόσφατης οικονομικής του κατάστασης, που δεν έχει πάντως διαφοροποιηθεί ουσιωδώς από  τα προγενέστερα έτη,  κρίνει πως  δεν πιθανολογείται ότι από την άμεση εκτέλεση της προσβαλλόμενης ταμειακής βεβαίωσης που όπως προαναφέρθηκε περιορίσθηκε στο ποσό των 5.000,00 ευρώ ο ίδιος θα υποστεί ανεπανόρθωτη οικονομική βλάβη. Κατ' ακολουθία των ανωτέρω η ένδικη αίτηση πρέπει να απορριφθεί και να διαταχθεί η κατάπτωση του υπέρ του Δημοσίου κατατεθέντος παραβόλου.


ΕΣ/ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ/1277/2018

ΠΑΡΑΚΡΑΤΗΣΗ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥ-ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ:Με την υπό κρίση αγωγή, ο ενάγων, πρώην δικαστικός λειτουργός (Αντιπρόεδρος του Ελεγκτικού Συνεδρίου) και ήδη από το έτος 2005 πολιτικός συνταξιούχος του Δημοσίου, ζητεί να αναγνωρισθεί ότι το εναγόμενο Ελληνικό Δημόσιο οφείλει να του καταβάλει εντόκως, με το εκάστοτε ισχύον επιτόκιο υπερημερίας, αφότου κάθε επί μέρους μηνιαία παροχή κατέστη ληξιπρόθεσμη,  μέχρι την εξόφλησή της, άλλως από την επίδοση της αγωγής, το ποσό των 29.518,92 ευρώ, άλλως το ποσό των 13.500,00 ευρώ, το οποίο αντιστοιχεί στο ποσό, κατά το οποίο, όπως αναλυτικά εκτίθεται στην αγωγή, περιορίσθηκε η σύνταξή του(....)Τέτοια στοιχεία για το σύνολο των συνταξιούχων του Δημοσίου δεν αναδεικνύονται στην κρινόμενη υπόθεση, τα δεδομένα της οποίας άλλωστε δεν είναι αντιπροσωπευτικά για την πλειοψηφία των συνταξιούχων του Δημοσίου, καθόσον ο ενάγων ως εκ της ιδιότητάς του υπάγεται σε ειδικό μισθολόγιο. Κατόπιν των ανωτέρω, δεν μπορεί να γίνει δεκτό ότι η επίδικη διάταξη του ν. 4093/2012 δεν είναι συμβατή με το Σύνταγμα για το λόγο και μόνο ότι ο νομοθέτης δεν αιτιολόγησε επαρκώς τη μη ανατροπή της αναλογίας αποδοχών και σύνταξης. Με βάση τα προεκτεθέντα και εφόσον η επίδικη μείωση υπό το πρίσμα του σκοπού δημοσίου συμφέροντος για τον οποίο θεσπίστηκε δεν συνιστά υπέρμετρη παρέμβαση στο συνταξιοδοτικό δικαίωμα ούτε θίγει τον πυρήνα αυτού (....) δεν ανακύπτει θέμα αντίθεσης της διάταξης του άρθρου πρώτου, υποπαράγραφος B3 παρ. Β του ν. 4093/2012, στις επικαλούμενες από τον ενάγοντα συνταγματικές διατάξεις(....).Επιλύει το νομικό ζήτημα της συμφωνίας ή μη προς το Σύνταγμα των  διατάξεων του άρθρου πρώτου παράγραφος Β υποπαράγραφος Β.3 του ν. 4093/2012, κατά τα αναφερόμενα  στο σκεπτικό.


88642/2020

Καθορισμός των ειδών επενδυτικών σχεδίων του τομέα πρωτογενούς γεωργικής παραγωγής των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων (ΜΜΕ) καθώς και των μεγάλων επιχειρήσεων, που μπορούν να υπαχθούν σε καθεστώτα ενισχύσεων του ν. 4399/2016 (A΄ 117), για τα οποία το αιτούμενο ποσό ενίσχυσης σε ακαθάριστο ισοδύναμο επιχορήγησης ανά επενδυτικό σχέδιο και ανά επιχείρηση υπερβαίνει το ποσό των πεντακοσίων χιλιάδων (500.000) ευρώ, και των προδιαγραφών, πρόσθετων όρων, περιορισμών και προϋποθέσεων, καθώς και κάθε σχετικού θέματος για την παροχή των ενισχύσεων σε αυτά τα επενδυτικά σχέδια.

Ν.4887/2022- ΦΕΚ: 16/Α/4.2.2022 άρθρο 130 παρ.7γ:7γ. Η υπ’ αριθμ. 86642/28.8.2020 κοινή απόφαση των Υπουργών Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων (Β΄ 3539), αναφορικά με τον καθορισμό των ειδών επενδυτικών σχεδίων του τομέα πρωτογενούς γεωργικής παραγωγής των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων (ΜμΕ), καθώς και των μεγάλων επιχειρήσεων, που μπορούν να υπαχθούν σε καθεστώτα ενισχύσεων του ν. 4399/2016, για τα οποία το αιτούμενο ποσό ενίσχυσης σε ακαθάριστο ισοδύναμο επιχορήγησης ανά επενδυτικό σχέδιο και ανά επιχείρηση υπερβαίνει το ποσό των πεντακοσίων χιλιάδων (500.000) ευρώ, και των προδιαγραφών, πρόσθετων όρων, περιορισμών και προϋποθέσεων, καθώς και κάθε θέματος σχετικού με την παροχή των ενισχύσεων σε αυτά τα επενδυτικά σχέδια, διατηρείται σε ισχύ μέχρι την έκδοση της κοινής απόφασης της παρ. 2 του άρθρου 71 του παρόντος.

54123/2021ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΤΗΣ ΠΛΗΡΩΣΗΣ ΟΡΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΩΝ ΤΩΝ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΩΝ ΣΧΕΔΙΩΝ ΠΟΥ ΕΜΠΙΠΤΟΥΝ ΣΤΗΝ ΥΠ΄ ΑΡΙΘΜΟ 88642/25-08-2020 ΚΟΙΝΗ ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΠΡΩΤΟΓΕΝΟΥΣ ΓΕΩΡΓΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ. ΑΔΑ:ΩΜΓΦ46ΜΤΛΡ-Ι2Ν


ΕΣ/ΠΡΩΤΟ ΤΜΗΜΑ/789/2024

Με την υπό κρίση αίτηση του Γενικού Επιτρόπου της Επικρατείας στο Ελεγκτικό Συνέδριο, που ασκείται κατ’ εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 12 του ν. 3213/2003 και 5 παρ. 3 του ν. 3943/2011, όπως αυτή τροποποιήθηκε με την παρ. 3 του άρθρου 12 του ν. 4110/2013, ζητείται ο καταλογισμός του…, πρώην υπαλλήλου του Υπουργείου Οικονομικών και, ακολούθως, συνταξιούχου, με το ποσό των εβδομήντα έξι χιλιάδων τριακοσίων δύο ευρώ και εβδομήντα επτά λεπτών (76.302,77 ευρώ), διότι κατά τον έλεγχο που διενεργήθηκε από Οικονομικό Επιθεωρητή για τα έτη 2001- 2010, δεν αποδείχθηκε η νόμιμη προέλευση περιουσιακού οφέλους του ανωτέρω, ισόποσου με το ποσό για το οποίο ζητείται ο καταλογισμός του. Μετά τον θάνατο του καθ’ου στις 8-3-2020 (βλ. την από 9-3-2020 ληξιαρχική πράξη θανάτου της Ληξιάρχου Αθηνών) τη δίκη συνεχίζουν οι νόμιμες κληρονόμοι του…., το γένος…, και η θυγατέρα του…., οι οποίες κατέθεσαν στη Γραμματεία του Τμήματος το από 3-4-2023 υπόμνημα προς αντίκρουση της αίτησης καταλογισμού.