ΕΣ/ΠΡΩΤΟ ΤΜΗΜΑ/650/2024
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
Με την ένδικη αίτηση, που ασκείται κατ’ εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 2 και 3 του ν. 2343/1995, 5 του ν. 3943/2011 και 12 του ν. 3213/2003, ο Γενικός Επίτροπος της Επικρατείας στο Ελεγκτικό Συνέδριο ζητεί τον, υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου, εις ολόκληρον καταλογισμό των καθ’ ων συζύγων, αμφότερων πρώην εφοριακών υπαλλήλων, με το συνολικό ποσό των 730.689,74 ευρώ, της ευθύνης της δεύτερης εξ αυτών εξικνουμένης μέχρι του ποσού των 395.790,94 ευρώ, καθώς προβάλλεται ότι, σύμφωνα με την ..... πορισματική έκθεση της Οικονομικής Επιθεωρήτριας Κωνσταντινιάς Μπαλάσκα της Υποδιεύθυνσης Εσωτερικών Υποθέσεων της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Τμήμα Ε΄ - Ελέγχου Περιουσιακής Κατάστασης), από τον διενεργηθέντα έλεγχο, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 5 του ν. 3943/2011, δεν αποδείχθηκε η νόμιμη προέλευση ισόποσου περιουσιακού οφέλους που απέκτησαν τα έτη 1999, 2001, 2002 και 2005, κατά τα οποία μάλιστα υπείχαν υποχρέωση υποβολής δήλωσης περιουσιακής κατάστασης. Κατόπιν τούτων, η αίτηση αυτή, για την οποία δεν απαιτείται η καταβολή παραβόλου (άρθρο 73 παρ. 1 του ισχύοντος κατά τον κρίσιμο χρόνο «Κώδικα Νόμων για το Ελεγκτικό Συνέδριο» - ν. 4129/2013, Α΄ 52), έχει ασκηθεί νομοτύπως και πρέπει να εξετασθεί περαιτέρω.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕΣ/ΠΡΩΤΟ ΤΜΗΜΑ/237/2024
Με την ένδικη αίτηση του Γενικού Επιτρόπου της Επικρατείας στο Ελεγκτικό Συνέδριο, που ασκείται κατά τις διατάξεις των άρθρων 3 του ν. 2343/1995, 2 του ν. 3074/2002 και 12 του ν. 3213/2003, ζητείται να καταλογιστεί υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου η καθ’ ης η αίτηση υπάλληλος του Υπουργείου Οικονομικών με το ποσό των 67.100,00 ευρώ, διότι, σύμφωνα με τα πορίσματα της 90/Α/2016 έκθεσης ελέγχου περιουσιακής κατάστασης του Σώματος Επιθεωρητών – Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης, δεν αποδείχθηκε η νόμιμη προέλευση ισόποσου περιουσιακού οφέλους που αυτή απέκτησε κατά τη διάρκεια της δημόσιας υπηρεσίας της στο Υπουργείο Οικονομικών και συγκεκριμένα τα έτη 2003, 2007, 2009 και 2010. Η αίτηση αυτή, για την οποία δεν απαιτείται η καταβολή παραβόλου (άρθρο 73 παρ. 1 του ισχύοντος κατά τον κρίσιμο χρόνο «Κώδικα Νόμων για το Ελεγκτικό Συνέδριο» - ν. 4129/2013, Α΄ 52), έχει ασκηθεί νομοτύπως και πρέπει να εξετασθεί περαιτέρω ως προς τη νομική και ουσιαστική της βασιμότητα
ΕΣ/ΠΡΩΤΟ ΤΜΗΜΑ/53/2024
Με την ένδικη αίτηση, που ασκείται κατ’ εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 5 του ν. 3943/2011 και 12 του ν. 3213/2003, o Γενικός Επίτροπος της Επικρατείας στο Ελεγκτικό Συνέδριο ζητεί να καταλογιστεί υπέρ του Δημοσίου ο καθ’ ου η αίτηση, υπάλληλος της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών (και ήδη Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων), του κλάδου Τελωνειακών, με το ποσό των εκατόν εξήντα έξι χιλιάδων εννιακοσίων εξήντα ευρώ και τριάντα έξι λεπτών (166.960,36), με την αιτιολογία ότι, σύμφωνα με την ... έκθεση ελέγχου περιουσιακής κατάστασης της Υποδιεύθυνσης Εσωτερικών Υποθέσεων της Α.Α.Δ.Ε., δεν αποδείχθηκε η νόμιμη προέλευση ισόποσου περιουσιακού οφέλους που απέκτησε κατά τη διάρκεια της δημόσιας υπηρεσίας του και ειδικότερα, επειδή δεν αποδείχθηκε ότι το ανωτέρω ποσό προήλθε από τις νόμιμες και εμφανείς πηγές των εισοδημάτων του
ΕΣ/ΤΜΗΜΑ V/656/2024
Με την ένδικη αίτηση του Γενικού Επιτρόπου της Επικρατείας στο Ελεγκτικό Συνέδριο, που ασκείται κατ’ εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 2 του ν. 3074/2002 και 12 του ν. 3213/2003, ζητείται να καταλογιστεί υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου ο καθ' ου η αίτηση δημόσιος υπάλληλος με το ποσό των 505.708,88 ευρώ, διότι, σύμφωνα με τα πορίσματα της 260/Α/2014 έκθεσης ελέγχου περιουσιακής κατάστασης του Σώματος Επιθεωρητών Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης, δεν αποδείχθηκε η νόμιμη προέλευση ισόποσου περιουσιακού οφέλους που αυτός απέκτησε κατά τη διάρκεια της δημόσιας υπηρεσίας του.
ΕΣ/ΠΡΩΤΟ ΤΜΗΜΑ/649/2024
Με την ένδικη αίτηση του Γενικού Επιτρόπου της Επικρατείας στο Ελεγκτικό Συνέδριο, που ασκείται κατ’ εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 2 του ν. 3074/2002 (Α΄ 296) και 12 του ν. 3213/2003 (Α΄ 309), ζητείται να καταλογιστεί υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου ο καθ’ ου η αίτηση πρώην υπάλληλος του Δήμου Παλλήνης με το ποσό των 376.773,29 ευρώ, διότι, σύμφωνα με τα πορίσματα της 209/Α/2016 έκθεσης ελέγχου περιουσιακής κατάστασης του Σώματος Επιθεωρητών Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης (Σ.Ε.Ε.Δ.), δεν αποδείχθηκε η νόμιμη προέλευση ισόποσου περιουσιακού οφέλους που αυτός απέκτησε κατά τη διάρκεια της υπηρεσίας του και συγκεκριμένα κατά το διάστημα από 23.11.2007 έως και 1.11.2013.
ΕΣ/ΠΡΩΤΟ ΤΜΗΜΑ/793/2024
Με την ένδικη αίτηση, η οποία ασκείται κατόπιν του ΣΕΕΔΔ/Φ.1/ΕΜΠ/32/9.1.2018 εγγράφου του Ειδικού Γραμματέα του Σώματος Επιθεωρητών Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης, ο Γενικός Επίτροπος της Επικρατείας στο Ελεγκτικό Συνέδριο ζητεί, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 2 του ν. 3074/2002 και 12 του ν. 3213/2003, τον καταλογισμό του καθ’ ου, υπαλλήλου του Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (ΟΑΕΔ) του Κλάδου ΤΕΙ-1 εκπαιδευτικού προσωπικού με βαθμό Α΄ στην ειδικότητα Μηχανικού Αυτοκινήτων, με το συνολικό ποσό των 58.367 ευρώ, διότι, σύμφωνα με την 286/Α/2017 έκθεση ελέγχου περιουσιακής κατάστασης του Σώματος Επιθεωρητών – Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης (ΣΕΕΔΔ), δεν απέδειξε την νόμιμη προέλευση ισόποσου περιουσιακού οφέλους, που αυτός απέκτησε κατά τη διάρκεια της δημόσιας υπηρεσίας του και συγκεκριμένα τα έτη 2009-2011 και 2013
ΝΣΚ/191/2013
Υπάλληλοι του Υπουργείου Οικονομικών – Έλεγχος της περιουσιακής τους κατάστασης (πόθεν έσχες) – Αρμοδιότητα της Υπηρεσίας Εσωτερικών Υποθέσεων για τον παραπάνω έλεγχο. Οι διατάξεις του άρθρου 5 του ν. 3943/2011 παρέχουν το νόμιμο έρεισμα για τον έλεγχο από την Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων του Υπουργείου Οικονομικών της περιουσιακής κατάστασης υπαλλήλων του ιδίου Υπουργείου, για το χρόνο κατά τον οποίο είχαν την υπαλληλική ιδιότητα, οι οποίοι πριν από την έναρξη του ελέγχου ή κατά τη διάρκεια αυτού, έχουν απολέσει την ιδιότητα αυτή. (ομοφ.)
ΕΣ/ΤΜΗΜΑ ΠΡΩΤΟ/238/2024
Με την ένδικη αίτηση του Γενικού Επιτρόπου της Επικρατείας στο Ελεγκτικό Συνέδριο, ζητείται να καταλογιστεί υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου, ο καθ' ου η αίτηση υπάλληλος της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, με το ποσό των 254.241,70 ευρώ, διότι, σύμφωνα με τα πορίσματα της 216/Α/2015 έκθεσης ελέγχου περιουσιακής κατάστασης του Σώματος Επιθεωρητών Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης, καθώς και της 399/Α/2015 συμπληρωτικής έκθεσης, δεν αποδείχθηκε η νόμιμη προέλευση ισόποσου περιουσιακού οφέλους που αυτός απέκτησε κατά τη διάρκεια της δημόσιας υπηρεσίας του. Ο καθ’ ου η αίτηση κατέθεσε ενώπιον του Τμήματος, νομίμως, το από 3.12.2019 υπόμνημα, στο οποίο αναπτύσσει τους λόγους για τους οποίους ζητεί την απόρριψη της υπό κρίση αίτησης στο σύνολό της.
6013/8/14− κη΄/2014
Τροποποίηση της υπ’ αριθ. 6013/8/14/ιζ΄ από 30.09.2005 απόφαση Υπουργού Δημόσιας Τάξης «Καθορισμός του χρόνου υποβολής της δήλωσης περιουσιακής κατάστασης του αστυνομικού προσωπικού, των συνοριακών φυλάκων και των ειδικών φρουρών της Ελληνικής Αστυνομίας των συζύγων και των τέκνων τους» (Β΄ 1363), όπως τροποποιήθηκε με την υπ’ αριθ. 6013/8/14?κστ΄ από 07.06.2012 απόφαση Υπουργού Προστασίας του Πολίτη (Β΄ 1841).
ΠΝΠ 28/2013
Παράταση προθεσμίας υποβολής δήλωσης περιουσιακής κατάστασης υποχρέων του ν.3213/2003».
8409/2021
Επιστροφή Παραβόλων Δηλώσεων Περιουσιακής Κατάστασης, δυνάμει των διατάξεων του άρθρου 29 του ν.4760/2020