ΕΣ/ΤΜ.1/56/2000
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
Αρχή της ειδικότητας των πιστώσεων. Ενόψει αυτού και δεδομένου ότι, σύμφωνα με το άρθρο 8 παρ. 8 περ. β' της 109734/16.10.1998 απόφασης του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων (ΦΕΚ Β' 1103), και οι αμοιβές του διοικητικού και βοηθητικού προσωπικού περιλαμβάνονται στις "επιλέξιμες δαπάνες" και ειδικότερα στην κατηγορία "έμμεσες δαπάνες υλοποίησης" του ανωτέρω Επιχειρησιακού Προγράμματος, που καλύπτονται απο χρηματοδότηση του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου, ορθώς επιβάρυναν οι αποδοχές μηνός Δεκεμβρίου 1999 της προαναφερόμενης υπαλλήλου του Κέντρου τις πιστώσεις του ΚΑΕ 9929 "Επενδύσεις από έσοδα Ε.Ο.Κ.", που έχουν προβλεφθεί για την αντιμετώπιση τέτοιου είδους δαπανών, οι οποίες γίνονται για την υλοποίηση προγραμμάτων, που χρηματοδοτούνται κατά τα ανωτέρω από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο. Κατά συνέπεια, τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα θα έπρεπε να θεωρηθούν, αν δεν είχε λήξει το οικον. έτος 1999, εις βάρος των πιστώσεων του προϋπολογισμού του οποίου έχουν αυτά εκδοθεί,
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕΣ/ΤΜ.1/188/2000
Έλεγχος δαπανων:Επειδή, σύμφωνα με όσα εκτίθενται στις προηγούμενες σκέψεις οι δαπάνες, προς συμψηφιστική τακτοποίηση των οποίων εκδόθηκαν τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα, είναι νόμιμες, δεν πρέπει όμως αυτά να θεωρηθούν, γιατί έχει λήξει το οικον. έτος 1999, εις βάρος των πιστώσεων του προϋπολογισμού δημοσίων επενδύσεων του οποίου έχουν εκδοθεί τα εν λόγω τακτικά συμψηφιστικά χρηματικά εντάλματα.
ΕΣ/ΤΜ.4/101/1999
Δαπάνη σε βάρος μη ορθού Κ.Α.Ε. (αρχής της ειδικότητας των πιστώσεων). Επειδή, κατά τον διαφωνούντα Επίτροπο οι εντελλόμενες δαπάνες δεν είναι νόμιμες, αφού, κατά παράβαση της δημοσιονομικής αρχής της ειδικότητας των πιστώσεων, έχουν βαρύνει τον Κ.Α.Ε. 4121 "Δαπάνες κάθε είδους για την εκπαίδευση των φοιτητών την επιστημονική έρευνα, τον εξοπλισμό και την λειτουργία των εδρών Εργαστηρίων, Σπουδαστηρίων Κλινικών και Μουσείων" αντί των ορθών Κ.Α.Ε. 7124 "προμήθεια φωτοτυπικών μηχανημάτων" και 1261 "Προμήθεια γραφικής ύλης και μικροαντικειμένων γραφείου", αντίστοιχα....Κατ' ακολουθία των ανωτέρω, μη νόμιμα εντέλλονται οι υπό κρίση δαπάνες ως βαρύνουσες, κατά παράβαση της δημοσιονομικής αρχής της ειδικότητας των πιστώσεων, τις πιστώσεις μη ορθού Κ.Α.Ε. (4121) ως εκ τούτου, τα υπό κρίση χρηματικά εντάλματα, όπως βάσιμα διατείνεται ο διαφωνών Επίτροπος, δεν πρέπει, για το λόγο αυτό, να θεωρηθούν.
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/82/2018
ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΔΑΠΑΝΩΝ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗΣ:.Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη νομική σκέψη II, το Κλιμάκιο κρίνει ότι οι εντελλόμενες με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα δαπάνες που διενεργήθηκαν προ της 8.3.2017, είναι μη κανονικές (οι δαπάνες των χρηματικών ενταλμάτων 24/17 και 25/17 και εκ του χρηματικού εντάλματος 26/17 εκείνες που αφορούν στις μετακινήσεις του …και .. κατά τις 2.3.2017). Και τούτο, διότι από τα επισυναπτόμενα στα εντάλματα δικαιολογητικά δεν αποδεικνύεται ότι οι εν λόγω δαπάνες αναλήφθηκαν νομίμως, καθόσον η σχετική απόφαση ανάληψης υποχρεώσεων εκδόθηκε το πρώτον στις 7.3.2017, ήτοι σε χρόνο μεταγενέστερο της πραγματοποίησης των επίμαχων δαπανών. Η απόφαση ανάληψης όμως πάσχει και για το λόγο ότι με αυτήν δεσμεύεται όχι μόνο το απαιτούμενο ποσό για την πληρωμή των συγκεκριμένων δαπανών, αλλά, ανεπιτρέπτως, το σύνολο των διαθέσιμων πιστώσεων, με συνέπεια να παρίστανται μη κανονικές και οι μεταγενέστερες αυτής δαπάνες (εκ του χρηματικού εντάλματος 26/17 εκείνες που αφορούν στις μετακινήσεις των .. και .., που πραγματοποιήθηκαν από 16.3.2017 έως 29.3.2017). Σύμφωνα όμως με όσα διαλαμβάνονται στο ΔΙΟΙΔ/Φ.01/4474/26.10.2017 έγγραφο του Διευθυντή Οικονομικής Διαχείρισης του ..., κατά την έναρξη λειτουργίας του νομικού προσώπου την 1.1.2017, έγιναν τροποποιήσεις των μηχανογραφικών συστημάτων των ενταχθέντων φορέων, προκειμένου να ενοποιηθούν και να προσαρμοστούν στα δεδομένα του νέου Οργανισμού, κατά τη διάρκεια υλοποίησης των οποίων δεν υπήρχε η δυνατότητα μεταβίβασης πιστώσεων και έκδοσης των οικείων αποφάσεων ανάληψης υποχρεώσεων σε περιφερειακό επίπεδο. Κατά τη μεταβατική αυτή περίοδο των πρώτων μηνών του έτους 2017, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η μεταγενέστερη και για το σύνολο των διαθέσιμων πιστώσεων ανάληψη της δαπάνης δεν έγινε με σκοπό την καταστρατήγηση των κειμένων διατάξεων, αλλά επειδή τα αρμόδια όργανα των οικονομικών υπηρεσιών του Γ΄ Τοπικού Υποκαταστήματος Μισθωτών … υπέλαβαν συγγνωστώς ότι δύνανται να καλύψουν με τον τρόπο αυτό τις υπηρεσιακές τους ανάγκες, τη στιγμή που και η ίδια η Κεντρική Διοίκηση του .. προέβη στην έκδοση της Μ1/3.1.2017 απόφασης ανάληψης υποχρέωσης δεσμεύοντας το σύνολο των εγγεγραμμένων στον προϋπολογισμό πιστώσεων και με την ολοκλήρωση των μηχανογραφικών τροποποιήσεων απομείωσε την αρχική απόφαση ανάληψης μεταβιβάζοντας τις σχετικές πιστώσεις στα υποκαταστήματα. Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, οι εντελλόμενες με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα πληρωμής δαπάνες είναι εν μέρει μη κανονικές, όμως αυτά θα μπορούσαν να θεωρηθούν, αν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος 2017, τις πιστώσεις του προϋπολογισμού του οποίου αυτές βαρύνουν
2/89995/0020/2010
«Έκδοση απόφασης διατάκτη για την κατανομή των πιστώσεων του προϋπολογισμού οικον. έτους 2011 του οικείου φορέα σε επιμέρους κωδικούς αριθμούς εξόδων.»
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/321/2019
Καταβολή αποδοχών...Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, ο προβαλλόμενος από την Επίτροπο λόγος διαφωνίας είναι νόμω αβάσιμος και απορριπτέος. Και τούτο διότι νομίμως, μέσω της αναμόρφωσης του προϋπολογισμού του Πανεπιστημίου ..., οικονομικού έτους 2018, έγινε μεταφορά πιστώσεων από τους κωδικούς 02.10.001.0842 «Φωτισμός, κίνηση και θέρμανση (με ηλεκτρισμό, φωταέριο και λοιπές μορφές ενέργειας)» και 02.10.001.0912 «Τέλη», στους κωδικούς 02.10.001.0212 «Βασικός Μισθός Εκτάκτων», 02.10.001.0224 «Οικογενειακή παροχή», 02.10.001.0244 «Επίδομα διδακτικής προετοιμασίας και εξωδιδακτικής απασχόλησης» και 02.10.001.0561 «Εισφ. ΕΦΚΑ για μισθωτούς με σχέση εργασίας (Ι.Δ. &Δ.Δ.) που έχουν διοριστεί από 1.1.2011 και μετά», εφόσον συνέτρεχαν οι προϋποθέσεις του άρθρου 63 του ν. 4270/2014, της 2/69327/ΔΠΚΓ/2018 υπουργικής απόφασης και του άρθρου 57 παρ. 3 του ν. 4009/2011. Εξάλλου, ούτε το αρχικά εγκεκριμένο δημοσιονομικό αποτέλεσμα του προϋπολογισμού μεταβλήθηκε ούτε υπήρξε μείωση πιστώσεων που είχαν προβλεφθεί για αποδοχές τακτικού προσωπικού, συντάξεις, μερίσματα, βοηθήματα και επιδόματα.
2/89017/0020/2011
ΟΡΘΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΘΕΜΑ: «Έκδοση απόφασης διατάκτη για την κατανομή των πιστώσεων του προϋπολογισμού οικον. έτους 2012 του οικείου φορέα σε επιμέρους κωδικούς αριθμούς εξόδων»
Ε.2146/2019
Συμπλήρωση της ΠΟΛ.1103/2015 εγκυκλίου αναφορικά με την φορολογική αντιμετώπιση της ανέγερσης κτίσματος ή βελτιώσεων και επεκτάσεων με δαπάνες του μισθωτή σε ακίνητο κυριότητας του εκμισθωτή, σε περίπτωση πρόωρης λύσης της μίσθωσης.(ΑΔΑ:Ψ1Δ346ΜΠ3Ζ-ΗΩ8)
60417/11902/2017
Ορισμός δευτερευόντων διατακτών των πιστώσεων του Προϋπολογισμού του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας (Σ.ΕΠ.Ε.) ειδικός φορέας 33/120 «δαπάνες Σ.ΕΠ.Ε.».
12642/Δ1. 4472/2020, ΦΕΚ: 1033/Β/26.03.2020,Αρθρο 8: Από τη δημοσίευση της απόφασης καταργούνται οι: α)...β) αριθμ. 60417/11902/18-12-2017 (Β' 4609/28-12-2017)
ΕλΣυν/Τμ.4/2384/2007
Από το συνδυασμό των διατάξεων των άρθρων 7, 9 παρ. 1 και 2 και 11 του ν.δ/τος 496/1974 «Περί Λογιστικού των Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου» συνάγεται, πλην άλλων, ότι για τη νόμιμη διενέργεια δαπανών σε βάρος του προϋπολογισμού νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου απαιτείται να έχει προβλεφθεί η δαπάνη και να υφίσταται σχετική πίστωση στο νομίμως εγκεκριμένο προϋπολογισμό. Σε περίπτωση που τέτοια πίστωση δεν υπάρχει ή έχει εξαντληθεί, οι δαπάνες μπορούν να καλυφθούν είτε μετά από αναμόρφωση του προϋπολογισμού είτε με χρήση των πιστώσεων του τακτικού ή έκτακτου αποθεματικού αυτού. ΄Αλλως, αν δηλαδή διενεργηθούν δαπάνες χωρίς την ύπαρξη πιστώσεως, δημιουργείται ισόποσο έλλειμμα στη διαχείριση του νομικού προσώπου (πρβλ. αποφ. ΙV Τμ ΕΣ 1517, 1519/2000), το οποίο καταλογίζεται σε βάρος των υπολόγων οργάνων της οικείας διαχείρισης, που με υπαίτιες ενέργειές τους προκάλεσαν το σχετικό έλλειμμα.
ΕΣ/ΤΜ.1/15/2004
Έξοδα απόσπασης ιατρού.(αρχή της ειδικότητας των πιστώσεων). μη νόμιμα ενταλματοποιήθηκε εις βάρος του κωδικού αριθμού εξόδων 0859 «Λοιπές δαπάνες δημοσίων σχέσεων», ενώ έπρεπε να ενταλματοποιηθεί εις βάρος των αντίστοιχων για την εν λόγω δαπάνη απόσπασης κωδικών αριθμών εξόδων. Εξάλλου, εφόσον το επίμαχο χρηματικό ένταλμα δεν εκδόθηκε, σύμφωνα με την προεκτεθείσα γενική αρχή, στο όνομα του δικαιούχου της δαπάνης, δηλαδή του αποσπασθέντος γιατρού ...---, αλλά στο όνομα της ξενοδοχειακής επιχείρησης «..», η εντελλόμενη με αυτό δαπάνη δεν είναι, και για το λόγο αυτό, νόμιμη και το υπό κρίση χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί.