Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/110/2018

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 315/1999

Παροχή λογιστικών υπηρεσιών. Με δεδομένα τα ανωτέρω, μη νομίμως η ως άνω Κοινωφελής Επιχείρηση ανέθεσε το σύνολο των προαναφερόμενων υπηρεσιών στη δικαιούχο του ελεγχόμενου εντάλματος, καθόσον δεν είναι εξειδικευμένες αλλά εμπίπτουν στις αρμοδιότητες του Τομέα Οικονομικού αυτής και στα καθήκοντα των εκεί υπηρετούντων υπαλλήλων της. Μπορούσε δε να αναθέσει σε τρίτους - λογιστές μόνο τις λογιστικές υπηρεσίες που συνδέονται με την τήρηση του Διπλογραφικού Συστήματος, καθόσον η ίδια δε διέθετε προσωπικό με τα απαραίτητα τυπικά προσόντα (ΕΣ Κ.Π.Ε.Δ 43/2018). Περαιτέρω, η Επιχείρηση προβάλλει μεν την έλλειψη Λογιστή Α΄ Τάξης και Πτυχιούχου ΠΕ Λογιστικού /Οικονομικού, δεν προκύπτει όμως ότι υπέβαλε σχετικό αίτημα πρόσληψης, κατ’ εφαρμογή των άρθρων 2 και 3 της ΠΥΣ 33 της 27.12.2006 «Αναστολή Διορισμών και Προσλήψεων στο Δημόσιο Τομέα» (Α΄ 280), η ισχύς της οποίας έχει παραταθεί (ΕΣ VII Τμ. Πρ.70/2016), ούτε αίτημα μετακίνησης υπαλλήλου, βάσει του άρθρου 15 του ν. 4257/2014 (Α΄ 93), με το οποίο ρυθμίζεται η μετακίνηση υπαλλήλου από Δήμο προς νομικό του πρόσωπο προς κάλυψη συγκεκριμένης υπηρεσιακής ανάγκης. Ομοίως δεν αποδεικνύεται ότι έκανε χρήση του ν. 4440/2016 (Α΄ 224), με τον οποίον καθιερώνεται Ενιαίο Σύστημα Κινητικότητας στη Δημόσια Διοίκηση και την Τοπική Αυτοδιοίκηση, ώστε να προβεί σε πλήρωση των κενών της θέσεων με μετάταξη ή μεταφορά προσω-πικού από άλλους φορείς. Ούτε, άλλωστε, η πρόβλεψη, στο άρθρο 16 του Ε.Κ.Υ. αυτής, της δυνατότητας ανάθεσης των ανωτέρω υπηρεσιών σε έκτακτο προσωπικό αφορά στο σύνολο των υπηρεσιών της λογιστικής και οικονομικής διαχείρισής της, αλλά αναφέρεται στην υποστήριξη του Τμήματος Οικονομικού για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα και με την ανάθεση συγκεκριμένου έργου (πρβλ. Κ.Π.Ε.Δ 21/2017). Επίσης, δεν ασκεί επιρροή το ότι η Επιχείρηση προγραμμάτισε την πρόσληψη με σχέση εργασίας ορισμένου χρόνου ενός υπαλλήλου ΠΕ Οικονομικού/Λογιστικού, καθόσον οι ανάγκες που θα κάλυπτε αυτή η πρόσληψη αλλά και η επίμαχη ανάθεση ανακύπτουν παγίως και όχι προσωρινά. Τέλος, εσφαλμένα εκκαθαρίζεται ποσό 1.033,33 ευρώ, αντί για το ποσό που αντιστοιχεί στο χρόνο που παρασχέθηκαν οι ως άνω εργασίες (24.1.2018 οπότε υπογράφηκε η ως άνω σύμβαση έως 6.2.2018 ημερομηνία έκδοσης του σχετικού τιμολογίου και της βεβαίωσης καλής εκτέλεσης)... Κατ’ ακολουθία, η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη και το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δεν πρέπει να θεωρηθεί.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/287/2017

Παροχή υπηρεσιών λογιστικής υποστήριξης-κατάρτισης των οικονομικών καταστάσεων.(..) Με τα δεδομένα αυτά μη νομίμως ανατέθηκε η λογιστική υποστήριξη της χρήσης 2017 και η κατάρτιση των οικονομικών καταστάσεων του τέλους της χρήσης 2016 σε εξωτερικό συνεργάτη, δεδομένου ότι η ... Δήμου ... διέθετε και διαθέτει, τουλάχιστον μέχρι 14.3.2018, υπάλληλο, κλάδου ΠΕ Οικονομικού – Λογιστικού, κάτοχο άδειας λογιστή - φοροτεχνικού Α΄ τάξης, τη μετακίνηση του οποίου αιτήθηκε, για την ομαλή διευθέτηση των οικονομικών και λογιστικών θεμάτων της, από τον Δήμο .... Σε κάθε περίπτωση όμως η ... διέθετε υπάλληλο και με την απαιτούμενη άδεια και με την απαιτούμενη γνώση, ειδικώς ως προς το ανωτέρω λογιστικό σύστημα, το οποίο εφαρμόζεται στους Δήμους από το έτος 1999. (..) Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δαπάνη είναι μη νόμιμη και αυτό δεν πρέπει να θεωρηθεί.


ΕΣ/Τμ.1(ΚΠΕ)23/2015

Μη νόμιμη η καταβολή επιδόματος θέσης ευθύνης σε υπάλληλο Δήμου, κλάδου ΔΕ Διοικητικού, λόγω άσκησης καθηκόντων αναπληρώτριας προϊσταμένης στη Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών του Δήμου, καθόσον η ανωτέρω υπάλληλος δεν ανήκει σε κλάδο (ΠΕ1, ΠΕ Διοικητικού και /ή Οικονομικού, ΠΕ1 Οικονομικού - Λογιστικού, TE Διοικητικού - Λογιστικού, ΤΕ 17), του οποίου οι υπάλληλοι δύνανται να προΐστανται στην ανωτέρω Διεύθυνση και επομένως δεν διαθέτει τα αναγκαία προσόντα για την τοποθέτησή της ως αναπληρώτριας Προϊσταμένης (άρθρο 10 του ν. 3584/2007, ΦΕΚ Α΄ 143/2007, όπως ισχύει μετά την τροποποίησή του με το άρθρο 38 παρ. 1 του ν. 3801/2009 και άρθρο 100 του ν. 3801/2009 ΦΕΚ Α΄163/2009).


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/36/2019

Παροχή υπηρεσιών σχεδιασμού, προγραμματισμού, οργάνωσης και υλοποίησης του συνόλου πολιτιστικών εκδηλώσεων... Με δεδομένα τα ανωτέρω η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δαπάνη είναι μη νόμιμη, διότι η Επιχείρηση δεν απέδειξε ότι το υπηρετούν σε αυτή προσωπικό δεν επαρκεί ποιοτικά και ποσοτικά για την εκτέλεση των ανατεθεισών σε εξωτερικό συνεργάτη υπηρεσιών, οι οποίες αποτελούν το σκοπό για τον οποίο υπάρχει και λειτουργεί η Δ.Ε.Κ.ΠΟ.Τ.Α. του Δήμου … και, συνεπώς, η παροχή τους αποτελεί πάγια και διαρκή ανάγκη αυτής. Και τούτο, διότι α) η παροχή των υπηρεσιών αυτών δεν απαιτεί εξειδικευμένες γνώσεις, όπως προκύπτει από την από 19.7.2018 τεχνική περιγραφή, σύμφωνα με την οποία απαιτείται εμπειρία σε ζητήματα γενικής διοικητικής φύσης, β) για την παροχή τους αρκεί η εργασία ενός ανθρώπου, όπως προκύπτει από την ίδια ως άνω μελέτη και γ) στο έγγραφο επανυποβολής αναλύονται μεν τα καθήκοντα του υπαλλήλου κλάδου ΠΕ Λογιστικού - Οικονομικού, από τα οποία προκύπτει η αδυναμία ανάληψης και λοιπών καθηκόντων, δεν αποδεικνύεται, ωστόσο, η αδυναμία υλοποίησης των υπηρεσιών αυτών από το λοιπό προσωπικό με αρμοδιότητες διοικητικής φύσης, όπως η υπάλληλος του Κλάδου ΠΕ Διοικητικού - Οικονομικού, καθώς και ο ένας εκ των τεσσάρων υπαλλήλων γραμματειακής υποστήριξης για τον οποίο δεν γίνεται καμία αναφορά στο είδος και εύρος των καθηκόντων του. Σε κάθε περίπτωση, το αντικείμενο των ανατεθεισών υπηρεσιών αποτελεί ένα εκ των βασικών σκοπών της Δ.Ε.Κ.ΠΟ.Τ.Α. και, συνεπώς, αυτή όφειλε να έχει φροντίσει για την πλήρωση της σχετικής της πάγιας ανάγκης, ενώ ούτε από τα στοιχεία του φακέλου προκύπτουν ούτε από την επιχείρηση προβάλλονται συγκεκριμένοι λόγοι που εμπόδισαν την άρτια στελέχωσή της, ακόμη και κατά την περίοδο αναστολής των προσλήψεων, αφού οι φορείς του Δημοσίου δύνανται να υποβάλλουν αιτήματα πρόσληψης προσωπικού, κατ’ εφαρμογή των άρθρων 2 και 3 της ΠΥΣ 33 της 27.12.2006 «Αναστολή Διορισμών και Προσλήψεων στο Δημόσιο Τομέα» (Α΄ 280), η ισχύς της οποίας παρατάθηκε διαδοχικά από την ημερομηνία λήξης της έως και τις 31.12.2018 με την ΠΥΣ 25/2017 (Α΄ 199).Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δαπάνη είναι μη νόμιμη και αυτό δεν πρέπει να θεωρηθεί.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/108/2018

Καταβολή επιδόματος θέσης ευθύνης :Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα εκτέθηκαν στην προηγούμενη σκέψη (II), μη νομίμως η ως άνω υπάλληλος συνέχισε μετά την 9η.11.2017 να ασκεί τα καθήκοντα της Προϊσταμένης του Τμήματος Εσόδων και Περιουσίας της Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Δήμου ....., καθώς μετά την ημερομηνία αυτή έπαψε να ανήκει σε Κλάδο μεταξύ εκείνων που προβλέπονται από τον OEY ότι πρέπει να ανήκουν οι δυνάμενοι να προΐστανται στο Τμήμα Εσόδων και Περιουσίας υπάλληλοι (ΠΕ Διοικητικού – Οικονομικού ή ΠΕ Οικονομικού – Λογιστικού ή ΤΕ Διοικητικού- Λογιστικού ή ΤΕ Διοίκησης Μονάδων Τ.Α. ή ΠΕ Καθηγητών). Στο Τμήμα δε αυτό, που έχει αμιγώς οικονομικό αντικείμενο, ο Δήμος εδύνατο, εντός της εξουσιοδοτήσεως του άρθρου 10 του ν. 3584/2007, να περιορίσει τους Κλάδους κάθε κατηγορίας, από τους οποίους θα προέρχονται οι προϊστάμενοι, σε εκείνους που διαθέτουν οικονομικό προσανατολισμό. Επιπροσθέτως, όπως και ο ίδιος ο Δήμος ..... συνομολογεί (με το συνημμένο στο έγγραφο επανυποβολής ΔΥ/12.12.2017 έγγραφο του Γενικού Γραμματέα του), η τελευταία μετάταξη της υπαλλήλου στον κλάδο ΠΕ – Διοικητικών έγινε με κριτήριο την καλύτερη αποτύπωση των τυπικών της προσόντων, ενώ και η αρχική της επιλογή στη θέση της Προϊσταμένης του συγκεκριμένου Τμήματος έγινε «μολονότι, η προηγούμενη εμπειρία της, όπως αυτή καταγραφόταν στο σχετικό πιστοποιητικό υπηρεσιακών μεταβολών δεν ήταν σε αρμονία με τον τομέα των εσόδων».


ΕλΣυν.Κλ.Τμ.1/207/2017

Καταβολή αναδρομικών :. Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη II της παρούσας, το Κλιμάκιο κρίνει ότι νομίμως εχώρησε η μετάταξη της φερόμενης ως δικαιούχου του ελεγχόμενου εντάλματος υπαλλήλου στην ανώτερη κατηγορία ΠΕ Διοικητικού - Οικονομικού με μεταφορά της οργανικής θέσης της, κατ’ εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 35 παρ. 5 του ν. 4024/2011, καθόσον, όπως προκύπτει από την 7/22.11.2016 γνωμοδότηση του Κοινού Υπηρεσιακού Συμβουλίου, η συγκεκριμένη κατηγορία ήταν κατά τον κρίσιμο χρόνο υποστελεχωμένη, αφού παρέμεναν εκκρεμείς οι διαδικασίες για την πλήρωση των 4 κενών οργανικών θέσεων, οι οποίες, όπως αναφέρεται στο μεταγενέστερο 942599/30.6.2017 έγγραφο της Προϊσταμένης της Διεύθυνσης Ανθρώπινου Δυναμικού του ..., δεν έχουν εισέτι ολοκληρωθεί. Στο τελευταίο αυτό έγγραφο, εξάλλου, αναφέρεται, προς επίρρωση των ανωτέρω, ότι κατά το χρόνο μετάταξης της υπαλλήλου υπηρετούσαν στον κλάδο ΔΕ Διοικητικού – Λογιστικού δεκατέσσερις (14) υπάλληλοι, έναντι μόλις οκτώ (8) στον κλάδο ΠΕ Διοικητικού – Οικονομικού. Ως εκ τούτου, από την προαναφερόμενη γνωμοδότηση του Κοινού Υπηρεσιακού Συμβουλίου, σε συνδυασμό με τα λοιπά στοιχεία του φακέλου, προκύπτει επαρκής αιτιολόγηση της επίμαχης μετάταξης και, συνεπώς, η εντελλόμενη δαπάνη παρίσταται νόμιμη, παρά τον αβασίμως προβαλλόμενο λόγο διαφωνίας της Επιτρόπου. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δαπάνη είναι νόμιμη και πρέπει αυτό να θεωρηθεί.


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/269/2019

Αμοιβή για λογιστική υποστήριξη:..Με δεδομένα τα ανωτέρω η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη καθόσον αυτή αφορά σε εργασίες που υπάγονται στα καθήκοντα του προσωπικού του Γραφείου Οικονομικών Υπηρεσιών του Δήμου και ως εκ τούτου μη νομίμως ανατέθηκαν στην ανάδοχο εταιρία. Περαιτέρω, ούτε στη σχετική μελέτη, ούτε σε κάποιο άλλο έγγραφο της ανάθεσης παρέχεται οποιαδήποτε αιτιολογία ως προς την ανάγκη ανάθεσης των σχετικών υπηρεσιών σε τρίτο, λόγω αδυναμίας του προσωπικού να τις εκτελέσει, ή λόγω έλλειψης των σχετικών τυπικών προσόντων. Ενόψει, όμως, του εγγράφου επανυποβολής, στο οποίο ο Δήμαρχος βεβαιώνει αφενός ότι δεν διαθέτει επαρκές προσωπικό για την εκτέλεση των ανατεθεισών υπηρεσιών και αφετέρου ότι δεν διαθέτει λογιστή Α΄ τάξης, που απαιτείται      για όσες ανατεθείσες υπηρεσίες άπτονται της τήρησης του διπλογραφικού συστήματος, το Κλιμάκιο κρίνει ότι τα όργανα του Δήμου δεν ενήργησαν εν προκειμένω με πρόθεση καταστρατήγησης των προαναφερθεισών διατάξεων, αλλά με την πεποίθηση ότι μπορούσαν νομίμως να προβούν στην ελεγχόμενη ανάθεση λόγω της αριθμητικής αλλά και γνωστικής ανεπάρκειας του υπηρετούντος προσωπικού. Αντίθετα δεν συντρέχει αοριστία ως προς τη διάρκεια της σύμβασης, αφού στο έγγραφο ανάθεσης του Δημάρχου αναφέρεται ρητά η λήξη αυτής έως την 31.12.2018. Τέλος, η αναφερόμενη στη δυνατότητα παράτασης της σύμβασης πλημμέλεια αλυσιτελώς προβάλλεται εν προκειμένω, καθόσον η σύμβαση εκτελέστηκε εμπροθέσμως (από 2.1.2019 πρωτόκολλο οριστικής παραλαβής) και δεν παρατάθηκε.


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/269/2019

Αμοιβή για τη λογιστική υποστήριξη δήμου:..Με δεδομένα τα ανωτέρω η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη καθόσον αυτή αφορά σε εργασίες που υπάγονται στα καθήκοντα του προσωπικού του Γραφείου Οικονομικών Υπηρεσιών του Δήμου και ως εκ τούτου μη νομίμως ανατέθηκαν στην ανάδοχο εταιρία. Περαιτέρω, ούτε στη σχετική μελέτη, ούτε σε κάποιο άλλο έγγραφο της ανάθεσης παρέχεται οποιαδήποτε αιτιολογία ως προς την ανάγκη ανάθεσης των σχετικών υπηρεσιών σε τρίτο, λόγω αδυναμίας του προσωπικού να τις εκτελέσει, ή λόγω έλλειψης των σχετικών τυπικών προσόντων. Ενόψει, όμως, του εγγράφου επανυποβολής, στο οποίο ο Δήμαρχος βεβαιώνει αφενός ότι δεν διαθέτει επαρκές προσωπικό για την εκτέλεση των ανατεθεισών υπηρεσιών και αφετέρου ότι δεν διαθέτει λογιστή Α΄ τάξης, που απαιτείται      για όσες ανατεθείσες υπηρεσίες άπτονται της τήρησης του διπλογραφικού συστήματος, το Κλιμάκιο κρίνει ότι τα όργανα του Δήμου δεν ενήργησαν εν προκειμένω με πρόθεση καταστρατήγησης των προαναφερθεισών διατάξεων, αλλά με την πεποίθηση ότι μπορούσαν νομίμως να προβούν στην ελεγχόμενη ανάθεση λόγω της αριθμητικής αλλά και γνωστικής ανεπάρκειας του υπηρετούντος προσωπικού. Αντίθετα δεν συντρέχει αοριστία ως προς τη διάρκεια της σύμβασης, αφού στο έγγραφο ανάθεσης του Δημάρχου αναφέρεται ρητά η λήξη αυτής έως την 31.12.2018. Τέλος, η αναφερόμενη στη δυνατότητα παράτασης της σύμβασης πλημμέλεια αλυσιτελώς προβάλλεται εν προκειμένω, καθόσον η σύμβαση εκτελέστηκε εμπροθέσμως (από 2.1.2019 πρωτόκολλο οριστικής παραλαβής) και δεν παρατάθηκε.Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη, αλλά το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πρέπει να θεωρηθεί λόγω συγγνωστής πλάνης.


ΝΣΚ/113/2019

Νομιμότητα της απόφασης διορισμού πτυχιούχου δοκίμου υπαλλήλου σε θέση του κλάδου ΠΕ Διοικητικού– Οικονομικού του ΥΠΠΟΑ και δυνατότητα μετάταξής του σε θέση του κλάδου ΠΕ Αρχαιολόγων.α) Το πτυχίο του Τμήματος Ιστορίας, Αρχαιολογίας και Διαχείρισης Πολιτισμικών Αγαθών, θεματικού κύκλου Αρχαιολογίας και Διαχείρισης Πολιτισμικών Αγαθών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, περιλαμβάνεται στους οριζόμενους από το άρθρο 79 παρ. 3 του π.δ. 4/2018 τίτλους σπουδών που απαιτούνται για το διορισμό σε θέση του κλάδου/ειδικότητας ΠΕ Αρχαιολόγων του Υπουργείου Πολιτισμού (ομόφ.). β) Είναι νόμιμη η απόφαση διορισμού πτυχιούχου του ανωτέρω Τμήματος του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, σε θέση του κλάδου ΠΕ Διοικητικού- Οικονομικού του Υπουργείου Πολιτισμού και υπάρχει δυνατότητα μετάταξής του σε θέση ΠΕ Αρχαιολόγων, σύμφωνα με το άρθρο 69 του Υπαλληλικού Κώδικα είτε με πρωτοβουλία της Υπηρεσίας είτε μετά από αίτησή του (ομόφ.). 


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.4/44/2017

Υπηρεσιες υποστήριξης διπλογραφικού συστήματος. Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, το Κλιμάκιο κρίνει τα ακόλουθα: α) Η ανατεθείσα υπηρεσία υποστήριξης του προγράμματος διπλογραφικού συστήματος του Νοσοκομείου αφορά συνήθεις λογιστικές εργασίες, οι οποίες ανάγονται στην αρμοδιότητα των υπαλλήλων του Τμήματος Οικονομικού του Νοσοκομείου, το οποίο είναι επιφορτισμένο με το σύνολο της λογιστικής δραστηριότητας του Νοσοκομείου....Περαιτέρω, με δεδομένο ότι από τα γνωστά στο Κλιμάκιο από προηγούμενες πράξεις του (Κ.Π.Ε.Δ. IV Τμ. 208, 195/2015), για τα οποία δεν επικαλείται μεταβολή το Νοσοκομείο, από τις συνολικά 13 προβλεπόμενες οργανικές θέσεις των κλάδων ΠΕ Διοικητικού - Λογιστικού και ΤΕ Λογιστικής έχουν καλυφθεί οι 11,...δεν προκύπτει υστέρηση  του υπηρετούντος προσωπικού σε τέτοια έκταση, που να δικαιολογεί την εν λόγω ανάθεση....Επιπλέον, η υποχρέωση για την εφαρμογή του Κλαδικού Λογιστικού Σχεδίου δεν είναι χρονικά πρόσφατη και, ως εκ τούτου, έκτακτη και δυνάμενη να δημιουργήσει αντικειμενική δυσχέρεια εξεύρεσης λύσης, αλλά εκκινεί προοδευτικά από το έτος 2003 (βλ. άρθρο 3 π.δ/τος 146/2003)...β) Κατά τα βασίμως προβαλλόμενα από την Επίτροπο, αναρμοδίως η Επιτροπή για τη διενέργεια και αξιολόγηση του πρόχειρου διαγωνισμού, συγκροτήθηκε με απόφαση του Διοικητή του Νοσοκομείου και όχι με απόφαση του Διοικητικού του Συμβουλίου,...Τέλος, η επίμαχη δαπάνη δεν δύναται να νομιμοποιηθεί δυνάμει της διάταξης του άρθρου 38 του ν. 4461/2017, δεδομένου ότι στο πεδίο εφαρμογής της εμπίπτουν μόνο οι δαπάνες που κρίθηκαν μη νόμιμες για το λόγο ότι δεν παρίσταται δικαιολογημένη η ανάθεση των εργασιών λογιστικής υποστήριξης σε τρίτους, η οποία συναρτάται με την επικαλούμενη από τα Νοσοκομεία αδυναμία διεκπεραίωσής τους από τους ήδη υπηρετούντες υπαλλήλους τους, ενώ, περαιτέρω, δεν νομιμοποιούνται λοιπές περιπτώσεις δαπανών, των οποίων η μη νομιμότητα έγκειται σε παράβαση άλλων διατάξεων της κείμενης νομοθεσίας,...Κατ’ ακολουθίαν των προεκτεθέντων, η ελεγχόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη και το επίμαχο χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί


ΕλΣυνΚλ.Τμ.7/43/2018

ΠΑΡΟΧΗ ΛΟΓΙΣΤΙΚΩΝ-ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ:Με δεδομένα τα ανωτέρω μη νομίμως η ως άνω Κοινωφελής Επιχείρηση προέβη στην ανάθεση της παροχής όλων των προαναφερόμενων υπηρεσιών στη φερόμενη ως δικαιούχο του ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος, καθόσον με τη συναφθείσα σύμβαση σκοπείται η κάλυψη των πάγιων και διαρκών αναγκών λειτουργίας της που ανήκουν στην αρμοδιότητα των υπαλλήλων της και δεν δύνανται να ανατεθούν σε τρίτους. Ειδικότερα, η Επιχείρηση μπορούσε να αναθέσει σε τρίτους - λογιστές μόνο τις λογιστικές υπηρεσίες που συνδέονται με την τήρηση του Διπλογραφικού Συστήματος, καθόσον η ίδια δε διέθετε προσωπικό με τα απαραίτητα τυπικά προσόντα και όχι το σύνολο των αρμοδιοτήτων του Τομέα Οικονομικών της, το οποίο εμπίπτει στα καθήκοντα των υπαλλήλων της, ορισμένες δε από αυτές, όπως  η εκκαθάριση των δαπανών και η έκδοση των χρηματικών ενταλμάτων, συναρτώνται άμεσα με την εξυπηρέτηση σκοπού δημοσίου συμφέροντος και δεν δύνανται να ανατίθενται σε τρίτους. Περαιτέρω, ενώ η Επιχείρηση προβάλλει την έλλειψη Λογιστή Α΄ Τάξεως και Πτυχιούχου ΠΕ Λογιστικού / Οικονομικού, που συνδέονται με την παροχή των λογιστικών υπηρεσιών, και επικαλείται την αναστολή των προσλήψεων, ουδέν αναφέρει ως προς το λοιπό προσωπικό που προβλέπεται στον Εσωτερικό Κανονισμό Υπηρεσιών της (βοηθό Λογιστηρίου, Ταμία και Υπεύθυνο Προμηθειών) και δύναται να στελεχώνει τον ως άνω Τομέα, ούτε προκύπτει ότι υπέβαλε αίτημα πρόσληψης του ελλείποντος προσωπικού της. Αντίθετα προέβη στη σύναψη της ως άνω σύμβασης, η οποία υποκρύπτει κατ’ ουσία προσλήψεις προσωπικού κατά καταστρατήγηση των σχετικών περιορισμών, δοθέντος ότι προβλέπει ρητά την καθημερινή φυσική παρουσία δύο υπαλλήλων της αναδόχου οκτώ ώρες ημερησίως (Δευτέρα - Παρασκευή 8:00 π.μ. - 16:00) με άδεια Β΄ ή Γ΄ Τάξεως, για όλο το χρονικό διάστημα ισχύος της, ενώ η παρουσία του Λογιστή - Φοροτέχνη Α΄ Τάξης, που απαιτείται για την τήρηση του διπλογραφικού συστήματος, προβλέπεται μία με δύο φορές εβδομαδιαίως, χωρίς ωράριο.(...)Εντούτοις, λαμβανομένου υπόψη ότι η παροχή των ίδιων υπηρεσιών είχε ανατεθεί κατά το προηγούμενο έτος από την ανωτέρω Επιχείρηση και πάλι σε τρίτο, δυνάμει διακήρυξης που περιείχε τους ίδιους ακριβώς όρους και απαιτούσε τα ίδια δικαιολογητικά, τα σχετικά δε εντάλματα θεωρήθηκαν από την Υπηρεσία Επιτρόπου, κρίνεται ότι τα όργανα της Επιχείρησης δεν ενήργησαν εν προκειμένω με πρόθεση καταστρατήγησης των προαναφερθεισών διατάξεων, αλλά με την πεποίθηση ότι μπορούσαν νομίμως να προβούν στην ελεγχόμενη ανάθεση.Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη, το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα, όμως, θα μπορούσε να θεωρηθεί λόγω συγγνωστής πλάνης αν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος 2017, τις πιστώσεις του οποίου βαρύνει.