Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕλΣυνΚλΤμ.1/313/2017

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 4354/2015, 4412/2016/A.6

Αποζημίωση για υπερωριακή απασχόληση:..Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη νομική σκέψη που προηγήθηκε, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η εντελλόμενη με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα δαπάνη είναι νόμιμη. Και τούτο, διότι οι 434/7.2.2017 και 369/25.1.2017 αποφάσεις του Περιφερειάρχη …, όπως αυτές συμπληρώνονται από τις αντίστοιχες αποφάσεις συγκρότησης συνεργείων υπερωριακής απασχόλησης και τα λοιπά στοιχεία του φακέλου, είναι νομίμως αιτιολογημένες και, ως εκ τούτου, μπορούν να αποτελέσουν νόμιμο έρεισμα για την καταβολή αποζημίωσης στους φερόμενους στα εντάλματα ως δικαιούχους υπαλλήλους, απορριπτομένου ως αβασίμου του σχετικού λόγου διαφωνίας. Ειδικότερα, η άρση των καταπτώσεων που έλαβαν χώρα σε συγκεκριμένα σημεία του οδικού δικτύου της .., καθώς και η επιφυλακή, ετοιμότητα και αντιμετώπιση των επικίνδυνων καιρικών φαινομένων και πυρκαγιών εντός των ορίων της αρμοδιότητας της Π.Ε. …, συνιστούν ανάγκες που συνδέονται με την παροχή πρόσθετης εργασίας για το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα (Μάρτιος έως Μάιος) και δικαιολογούν την καθιέρωση υπερωριακής απασχόλησης για τους υπαλλήλους της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων της Π.Ε. …, καθώς και για τους υπαλλήλους του Γραφείου ΠΑΜ – ΠΣΕΑ και του Τμήματος Πολιτικής Προστασίας αυτής, αντιστοίχως. Λαμβάνοντας, δε, υπόψη το ότι οι ανωτέρω υπάλληλοι απασχολούνται πέραν του υποχρεωτικού τους ωραρίου, αφού προηγουμένως οι Προϊστάμενοι της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων και της Διεύθυνσης Διοικητικού – Οικονομικού της Π.Ε. … διαπιστώσουν την πραγματική ύπαρξη ανάγκης προς αντιμετώπιση της οποίας απαιτείται η υπερωριακή αυτή απασχόληση, ο εποχικός και επείγων χαρακτήρας των ως άνω υπηρεσιακών αναγκών προσδιορίζεται στις προαναφερθείσες αποφάσεις του Περιφερειάρχη …, νομίμως, δε, συμπληρώνεται από τα λοιπά στοιχεία του φακέλου. Περαιτέρω, ούτε οι λοιποί λόγοι διαφωνίας του Αναπληρωτή Επιτρόπου μπορούν να οδηγήσουν σε μη νομιμότητα της υπό κρίση δαπάνης, δοθέντος ότι, στην προκειμένη περίπτωση, η εντελλόμενη με τα ελεγχόμενα εντάλματα δαπάνη πραγματοποιήθηκε σε τέτοιο χρονικό σημείο που επάγεται ότι οι αποφάσεις της ανάληψης της οικείας δαπάνης και της καθιέρωσης της υπερωριακής απασχόλησης των υπαλλήλων της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων, του Γραφείου ΠΑΜ – ΠΣΕΑ και του Τμήματος Πολιτικής Προστασίας της Π.Ε. … λήφθηκαν επίκαιρα. Συνεπώς, ο χρόνος εκτέλεσης της επίμαχης δαπάνης δικαιολογεί απόλυτα τόσο τον χρόνο ανάληψης αυτής όσο και τον χρόνο έκδοσης των αποφάσεων του Περιφερειάρχη … περί καθιέρωσης της εν λόγω υπερωριακής απασχόλησης. Σε κάθε, δε, περίπτωση οι ανωτέρω λόγοι διαφωνίας θα μπορούσαν να αφορούν μόνο μεταγενέστερες χρονικά δαπάνες που δεν βρίσκονται σε συνάφεια με τον χρόνο ανάληψης των οικείων δαπανών ούτε με τον χρόνο καθιέρωσης της υπερωριακής απασχόλησης. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη, με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα πληρωμής, δαπάνη είναι νόμιμη και, ως εκ τούτου, τα εντάλματα αυτά πρέπει να θεωρηθούν.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕλΣυν.Κλ.Τμ.1/48/2018

Αποζημίωση για υπερωριακή απασχόληση:..Η εντελλόμενη με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα δαπάνη δεν είναι νόμιμη. Και τούτο, διότι η 183130/3489/2.1.2017 απόφαση του Περιφερειάρχη … περί καθιέρωσης υπερωριακής απασχόλησης για τους υπαλλήλους της Περιφέρειας .. (Έδρα) και της Περιφερειακής Ενότητας (Π.Ε.) .., δεν διαλαμβάνει πλήρη και ειδική αιτιολογία, με αναφορά σε συγκεκριμένα και σαφή πραγματικά στοιχεία, από τα οποία να προκύπτει η συνδρομή ειδικών περιστάσεων (εκτάκτων, εποχικών ή όλως απρόβλεπτων υπηρεσιακών αναγκών), που να οφείλονται σε απολύτως εξαιρετικά αίτια που απαιτούν άμεση και δραστική διευθέτηση και συνεπώς δικαιολογούν την καθιέρωση υπερωριακής απασχόλησης των υπαλλήλων της οικείας Περιφέρειας κατά το επίμαχο χρονικό διάστημα.Αντ’ αυτού στην εν λόγω απόφαση γίνεται μία γενική και αόριστη επίκληση των έκτακτων γεγονότων που κατέστησαν αναγκαία την έγκριση της υπερωριακής αυτής απασχόλησης των υπαλλήλων, χωρίς, ωστόσο, να εξειδικεύονται οι ειδικοί λόγοι, για τους οποίους η πρόσθετη αυτή κατά ποσότητα εργασία δεν μπορεί να εκτελεστεί στο ωράριο εργασίας που ισχύει για το προσωπικό της Περιφέρειας.(..)Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη, με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα πληρωμής, δαπάνη είναι μη νόμιμη και μη κανονική και, ως εκ τούτου, τα εντάλματα αυτά δεν πρέπει να θεωρηθούν.


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/213/2018

ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗΣ ΓΙΑ ΥΠΕΡΩΡΙΑΚΗ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ:..Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με τα εκτιθέμενα στις προηγούμενες σκέψεις, κατά τα βασίμως προβαλλόμενα από τον Αναπληρωτή Επίτροπο, δεν προκύπτει ότι η κατά τα ως άνω υπερωριακή απασχόληση των υπαλλήλων της Δ/νσης Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας, καθώς και του υπαλλήλου του Τμήματος Πολιτικής Προστασίας της Π.Ε. ... οφείλεται σε οποιαδήποτε έκτακτη, εποχική ή επείγουσα ανάγκη (εδ. α παρ. 1 άρθρο 20 ν. 4354/2015), καθόσον στις αποφάσεις καθιέρωσης που προαναφέρθηκαν, δεν περιέχεται αιτιολογία με αναφορά σε συγκεκριμένα στοιχεία, από τα οποία να προκύπτουν εποχικές, έκτακτες ή επείγουσες περιστάσεις, που απαιτούν άμεση και δραστική διευθέτηση και επιβάλλουν πρόσθετη κατά ποσότητα εργασία που δεν μπορεί να εκτελεστεί στο διευρυμένο ωράριο εργασίας που ισχύει για το προσωπικό αυτό. Αντίθετα, από τα εκτιθέμενα στις αποφάσεις καθιέρωσης υπερωριακής απασχόλησης καθώς και στις αποφάσεις συγκρότησης συνεργείων, προκύπτει ότι  καλύπτονται συνήθεις υπηρεσιακές ανάγκες που δικαιολογούν, άλλωστε, τη λειτουργία των εν λόγω υπηρεσιών σε εικοσιτετράωρη βάση, σύμφωνα με την οικεία, 22520/22.12.2016 απόφαση του Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης ... Σημειωτέον, άλλωστε, ότι δεν απαιτείται από το νόμο η απόφαση καθιέρωσης της υπερωριακής απασχόλησης καθ’ υπέρβαση του υποχρεωτικού ωραρίου να εκδίδεται άπαξ και κατά την έναρξη του έτους για όλη τη διάρκειά του, όπως εν προκειμένω, αλλά σε αναφορά προς συγκεκριμένη ανάγκη και μετά από διαπίστωση των κατάλληλων και αναγκαίων ενεργειών αντιμετώπισής της, στην υλοποίηση των οποίων και αποσκοπεί, στοιχεία τα οποία, εν προκειμένω, δεν προκύπτουν.(...)Αποφαίνεται ότι: α) τα 5, 8, 12, 13 και 16, οικονομικού έτους 2018, χρηματικά εντάλματα πληρωμής της Π.Ε. ..., ποσού 968,53, 417,77, 1.718,68, 687,91 και 477,77 ευρώ, αντίστοιχα, δεν πρέπει να θεωρηθούν και β) τα 6, 7, 9, 10, 11, 14 και 15, οικονομικού έτους 2018, χρηματικά εντάλματα πληρωμής της Π.Ε. ..., ποσού 170,80, 152,56, 170,81, 330,56, 295,24, 209,94 και 537,31 ευρώ, αντίστοιχα, πρέπει να θεωρηθούν, κατά το σκεπτικό.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/204/2018

ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗΣ ΓΙΑ ΥΠΕΡΩΡΙΑΚΗ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις νομικές σκέψεις που προηγήθηκαν, κρίνεται ότι η πραγματοποίηση υπερωριακής απασχόλησης, καθ’ υπέρβαση των ωρών του υποχρεωτικού ωραρίου, από τους φερόμενους ως δικαιούχους των ελεγχόμενων χρηματικών ενταλμάτων υπαλλήλους, κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους 2017, δεν είναι νόμιμη, κατά τα βασίμως προβαλλόμενα από τον αναπληρωτή Επίτροπο με τον πρώτο λόγο διαφωνίας. Τούτο, καθόσον οι 25308/198/13.2.2017 και 56662/507/4.4.2017 αποφάσεις του Περιφερειάρχη …, περί καθιέρωσης υπερωριακής απασχόλησης, δεν διαλαμβάνουν την απαιτούμενη, κατά τα προεκτεθέντα, πλήρη και ειδική αιτιολογία, με αναφορά σε συγκεκριμένα στοιχεία, από τα οποία να προκύπτει η συνδρομή ειδικών περιστάσεων (εκτάκτων, εποχικών ή όλως απρόβλεπτων υπηρεσιακών αναγκών) που απαιτούν άμεση και δραστική διευθέτηση και, συνεπώς, δικαιολογούν την καθιέρωση υπερωριακής απασχόλησης των φερόμενων ως δικαιούχων υπαλλήλων της οικείας Περιφερειακής Ενότητας, κατά το επίμαχο χρονικό διάστημα. Αντ’ αυτού, στις εν λόγω αποφάσεις γίνεται μία γενική και αόριστη επίκληση έκτακτων υπηρεσιακών αναγκών κατά τη λειτουργία του Γραφείου Αντιπεριφερειάρχη, που προκύπτουν καθημερινά λόγω συσκέψεων με φορείς του νομού ή συναντήσεων με πολίτες και άλλους υπηρεσιακούς παράγοντες, καθιστώντας αναγκαία την έγκριση της υπερωριακής αυτής απασχόλησης των υπαλλήλων, χωρίς, ωστόσο, να εξειδικεύονται οι ειδικοί λόγοι και οι συγκεκριμένες περιστάσεις που επιβάλλουν τη χρονικώς αποκλίνουσα απασχόληση του προσωπικού προς διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας της υπηρεσίας αυτής.(...)Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη και για το λόγο αυτό τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα πληρωμής δεν πρέπει να θεωρηθούν. 


ΕλΣυνΚλ.Τμ.1/51/2017

Καταβολή αποζημίωσης για την παροχή υπερωριακής απασχόλησης:..Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη ΙΙ της παρούσας, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η πραγματοποίηση υπερωριακής απασχόλησης για την υλοποίηση του προγράμματος «Στέγαση και Επανένταξη», καθ’ υπέρβαση των ωρών του υποχρεωτικού ωραρίου, από τις φερόμενες ως δικαιούχους τέσσερις υπαλλήλους του ..., κατά το χρονικό διάστημα από 1.3.2015 έως 31.12.2015, δεν είναι νόμιμη. Και τούτο, διότι, κατά παράβαση των διατάξεων του άρθρου 20 του ν. 4024/2011 και των άρθρων 48 και 176 του Κ.Κ.Δ.Κ.Υ., η 2/19.1.2015 απόφαση του Προέδρου του ως άνω νομικού προσώπου περί καθιέρωσης υπερωριακής απασχόλησης από τις προαναφερόμενες υπαλλήλους δεν διαλαμβάνει πλήρη και ειδική αιτιολογία, με αναφορά σε συγκεκριμένα και σαφή πραγματικά στοιχεία, από τα οποία να προκύπτει η συνδρομή ειδικών περιστάσεων (εκτάκτων, εποχικών ή όλως απρόβλεπτων υπηρεσιακών αναγκών), που να δικαιολογούν την ανάγκη υπερωριακής απασχόλησης τους κατά το επίμαχο χρονικό διάστημα.(..)Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, η εντελλόμενη με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα δαπάνη είναι μη νόμιμη και μη κανονική και, ως εκ τούτου, τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα δεν πρέπει να θεωρηθούν.


ΕλΣυν.Κλ1(ΚΠΕ)/258/2016

ΥΠΕΡΩΡΙΕΣ:(...)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η 16/396/14.4.2016 απόφαση καθιέρωσης υπερωριακής απασχόλησης του Προέδρου του ν.π.δ.δ. του Δήμου ......, με την επωνυμία «......(......"......"», δεν δύναται να αποτελέσει νόμιμο έρεισμα για την πραγματοποίηση, από τη φερόμενη ως δικαιούχο, υπερωριακής εργασίας κατά τους μήνες Ιανουάριο έως Ιούλιο του έτους 2016, καθόσον δεν δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Περαιτέρω, η 1100/26.7.2016 απόφαση του Προέδρου του ανωτέρω νομικού προσώπου, ανεξαρτήτως του ότι αφορά στην καθιέρωση υπερωριακής απασχόλησης για το β´ εξάμηνο του έτους 2016 και όχι για το χρονικό διάστημα από τον Ιανουάριο έως τον Ιούλιο του έτους αυτού, δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως το Σεπτέμβριο του έτους 2016, ήτοι μετά την πραγματοποίηση της επίμαχης υπερωριακής εργασίας. Εξάλλου, σε καμία περίπτωση δεν δύναται να τύχει εφαρμογής η ρύθμιση του άρθρου 20 του ν. 4354/2015, που προβλέπει τη δυνατότητα αναδρομικής ισχύος της απόφασης περί καθιέρωσης υπερωριακής απασχόλησης, καθόσον η εν λόγω ρύθμιση αναφέρεται αποκλειστικά σε αποφάσεις που δημοσιεύθηκαν εντός του α´ εξαμήνου του έτους 2016


ΕΣ/Τμ.1(ΚΠΕ)319/2014

ΥΠΕΡΩΡΙΕΣ:Μη νόμιμη η καταβολή αποζημίωσης, από Δήμο σε υπαλλήλους της Διεύθυνσης ΚΕΠ, λόγω υπερωριακής απασχόλησης αυτών, κατά το χρονικό διάστημα από 11.2.2013 έως 29.3.2013, καθόσον από τα επισυναπτόμενα δικαιολογητικά προκύπτει ότι απασχολήθηκαν υπερωριακά εννέα (9) υπάλληλοι κατηγορίας ΠΕ κατά το επίμαχο χρονικό διάστημα, παρ΄ όλο που με τις σχετικές αποφάσεις καθιέρωσης είχε εγκριθεί η υπερωριακή απασχόληση πέντε (5) συνολικά υπαλλήλων αυτής της κατηγορίας, και επιπλέον στις σχετικές αποφάσεις του Δημάρχου αναφέρονται γενικά οι λόγοι, για τους οποίους είναι δυνατή η έγκριση της υπερωριακής απασχόλησης χωρίς να διαλαμβάνεται πλήρης και ειδική αιτιολογία, με την αναφορά συγκεκριμένων στοιχείων, περί της αναγκαιότητας της συγκεκριμένης κατανομής της παρασχεθείσας υπερωριακής εργασίας.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/21/2018

Αποζημίωση υπερωριακής εργασίας.(..)Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, οι εντελλόμενες με τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα πληρωμής δαπάνες,....δεν είναι νόμιμες, διότι η 255042/20.12.2016 απόφαση του Περιφερειάρχη ..., με την οποία εγκρίθηκε η καθιέρωση υπερωριακής απασχόλησης με αμοιβή κατά τις απογευματινές ώρες για τους υπαλλήλους της Περιφέρειας ...ειδικότερα δε διαλαμβάνει την απαιτούμενη κατά τα προεκτεθένα πλήρη και ειδική αιτιολογία με αναφορά σε συγκεκριμένα στοιχεία, από τα οποία να προκύπτει η συνδρομή ειδικών περιστάσεων (εκτάκτων, εποχικών ή όλως απρόβλεπτων υπηρεσιακών αναγκών) που απαιτούν άμεση και δραστική διευθέτηση...η απόφαση καθιέρωση υπερωριακής εργασίας ετησίως και ποσοτικά για αόριστο αριθμό υπαλλήλων όλων των υπηρεσιών της Περιφέρειας ..., χωρίς κανέναν επιμερισμό, και χωρίς να συνδέει κάθε συγκεκριμένη ανάγκη με τις ώρες και τον αριθμό των υπαλλήλων που πρέπει να απασχοληθούν για την αντιμετώπισή της, δε φέρει νόμιμη αιτιολογία και δεν μπορεί να αποτελέσει το νόμιμο έρεισμα για την καταβολή αποζημίωσης στους φερόμενους ως δικαιούχους...Τέλος, η απαιτούμενη ειδική και πλήρης αιτιολογία που ελλείπει από τις ως άνω αποφάσεις δεν μπορεί να αναπληρωθεί από την εκ των υστέρων παράθεση λόγων που επέβαλαν την πραγματοποίηση των υπερωριών στο έγγραφο επανυποβολής για θεώρηση από το φορέα των ελεγχόμενων χρηματικών ενταλμάτων πληρωμής (Ε.Σ. Κλιμ. Προλ. Ελ. Δαπ. Ι Τμ. 191, 47/2016, 350/2015, 73/2014), διότι οι ειδικές περιστάσεις που επιβάλλουν την ενεργοποίηση της υπερωριακής απασχόλησης των υπαλλήλων των Ο.Τ.Α. απαιτείται να αναγράφονται στην απόφαση περί καθιέρωσης της υπερωριακής απασχόλησης των υπαλλήλων σε αντιστοίχιση προς τις ώρες που πράγματι θα απαιτηθούν για τη διεκπεραίωσή τους, προκειμένου να καθίσταται εφικτός ο προγραμματισμός της λειτουργίας των Υπηρεσιών υπό όρους διαφάνειας, τόσο για την προστασία των υπαλλήλων από τυχόν υπερβάσεις στο ωράριο εργασίας τους, όσο και για την τήρηση των αρχών της χρηστής δημοσιονομικής διαχείρισης κατά τη διάθεση των πρόσθετων δημοσίων πόρων που συνεπάγεται η απασχόληση του προσωπικού πέραν του τακτικού του ωραρίου....Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, οι εντελλόμενες με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα πληρωμής δαπάνες παρίστανται μη νόμιμες και δεν πρέπει αυτά να θεωρηθούν.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/181/2017

Υπερωριακή απασχόληση.(..) Με τα δεδομένα αυτά και με βάση όσα έγιναν δεκτά στη νομική σκέψη που προηγήθηκε, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η 183/4.4.2017 απόφαση καθιέρωσης υπερωριακής απασχόλησης του Δημάρχου .... ισχύει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, συνεπώς, δεν μπορεί να αποτελέσει νόμιμο έρεισμα για την πραγματοποίηση από το προσωπικό, στο οποίο αφορά, υπερωριακής εργασίας κατά το χρονικό διάστημα πριν την δημοσίευσή της. Ως εκ τούτου, μη νομίμως καταβάλλεται χρηματική αποζημίωση στους ως άνω υπαλλήλους λόγω υπερωριακής απασχόλησης κατά το Α΄ τρίμηνο του έτους 2017


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/200/2019

Καταβολή αποζημίωσης υπερωριακής απασχόλησης...Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη νομική σκέψη που προηγήθηκε, κρίνεται ότι η πραγματοποίηση υπερωριακής απασχόλησης από τον φερόμενο ως δικαιούχο υπάλληλο, κατά το μήνα Σεπτέμβριο 2018, δεν είναι νόμιμη, διότι η προαναφερθείσα απόφαση καθιέρωσης υπερωριακής απασχόλησης των μόνιμων και με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου διοικητικών του υπαλλήλων δεν διαλαμβάνει πλήρη και ειδική αιτιολογία, με αναφορά σε συγκεκριμένα στοιχεία, από τα οποία να προκύπτει η συνδρομή ειδικών περιστάσεων (εκτάκτων, εποχικών ή επειγουσών υπηρεσιακών αναγκών), που να δικαιολογούν την καθιέρωση της υπερωριακής απασχόλησης των υπαλλήλων αυτών, κατά το επίμαχο χρονικό διάστημα. Αντίθετα, κρίνεται ότι στην ως άνω απόφαση, καθώς και στις αποφάσεις συγκρότησης συνεργείων και τις βεβαιώσεις πραγματοποίησης υπερωριακής εργασίας, περιγράφονται συνήθη καθήκοντα του διοικητικού προσωπικού του νοσοκομείου, χωρίς να στοιχειοθετείται για ποιο λόγο δεν ήταν δυνατός ο χρονικός προγραμματισμός και η εκτέλεση των σχετικών εργασιών από τους υπηρετούντες  διοικητικούς υπαλλήλους στο πλαίσιο του υποχρεωτικού ωραρίου τους. Ωστόσο, αβασίμως προβάλλεται από την Αναπληρώτρια Επίτροπο ότι η απόφαση της Διοικητού του Νοσοκομείου για τη συγκρότηση συνεργείου υπερωριακής απασχόλησης, κατά τον κρίσιμο μήνα (Σεπτέμβριος 2018), αναρτήθηκε στο πρόγραμμα «Διαύγεια» σε χρόνο μεταγενέστερο εκείνου της πραγματοποίησης των υπερωριών, δοθέντος ότι, όπως προαναφέρθηκε, η απόφαση αυτή αναρτήθηκε στο πρόγραμμα «ΔΙΑΥΓΕΙΑ» στις 31.8.2018. Ως εκ τούτου, αβασίμως η Αναπληρώτρια Επίτροπος έκρινε ότι η υπερωριακή εργασία παρασχέθηκε από προσωπικό που δεν είχε νομίμως οριστεί προς τούτο, και ότι, για το λόγο αυτό, η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη. Περαιτέρω, το Κλιμάκιο, λαμβάνοντας ιδίως υπόψη ότι το Νοσοκομείο λειτουργεί σε 24ωρη βάση, καλύπτοντας ανάγκες υγείας των πολιτών, και ότι δεν αμφισβητείται η πραγματοποίηση της υπερωριακής απασχόλησης,  κρίνει ότι τα αρμόδια όργανα του Νοσοκομείου δεν ενήργησαν με πρόθεση καταστρατήγησης των οικείων διατάξεων, αλλά επειδή πίστεψαν, συγγνωστώς, ότι η παροχή της εν λόγω εργασίας ήταν νόμιμη.Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη με τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα δαπάνη είναι μη νόμιμη, ωστόσο, αυτά θα μπορούσαν να θεωρηθούν λόγω συγγνωστής πλάνης, αν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος 2018, τις πιστώσεις του οποίου βαρύνουν.


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/147/2018

ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗΣ ΓΙΑ ΥΠΕΡΩΡΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ:.Με δεδομένα τα ανωτέρω και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη μείζονα σκέψη της παρούσας, κατά τον βασίμως προβαλλόμενο από την Επίτροπο λόγο διαφωνίας οι εντελλόμενες δαπάνες είναι μη νόμιμες διότι, εφόσον οι σχετικές αποφάσεις συγκρότησης συνεργείων υπερωριακής απασχόλησης δεν αναρτήθηκαν στο ιστότοπο «ΔΙΑΥΓΕΙΑ», δεν παρήγαγαν έννομα αποτελέσματα. Άλλωστε, ο κατ’ εκτίμηση προβαλλόμενος με το έγγραφο επανυποβολής λόγος θεώρησης των χρηματικών ενταλμάτων πληρωμής λόγω συγγνωστής πλάνης είναι απορριπτέος προεχόντως ενόψει της διαπλασθείσας ήδη από το έτος 2015 νομολογίας του Ι Τμήματος και του Κλιμακίου τούτου.Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, οι εντελλόμενες με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα πληρωμής δαπάνες είναι μη νόμιμες και, ως εκ τούτου, αυτά δεν πρέπει να θεωρηθούν.