ΕλΣυν/Τμ.7/104/2012
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
Εκπαίδευση υπαλλήλων-ΛΑΕΚ(...)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Τμήμα κρίνει ότι η ελεγχόμενη σύμβαση που καταρτίστηκε μεταξύ του Δήμου .... και του ως άνω Κέντρου Επαγγελματικής Κατάρτισης, βρίσκει νόμιμο έρεισμα στις προαναφερθείσες διατάξεις του άρθρου 75 του Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα και του άρθρου 54 του Κώδικα Δημοτικών και Κοινοτικών υπαλλήλων, με τις οποίες επιτρέπεται η διάθεση πιστώσεων από το Δήμο στο πλαίσιο λειτουργίας του Λ.Α.Ε.Κ. 0,45% (το ποσό των οποίων θα επιστραφεί στο Δήμο μεταγενέστερα από τον Ο.Α.Ε.Δ.) για την υλοποίηση εκπαιδευτικού προγράμματος χρήσης Η/Υ, στα πλαίσια εκπλήρωσης από το Δήμο της υποχρέωσής του για διαρκή γενική επιμόρφωση του προσωπικού του.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕλΣυν/Τμ.7/67/2011
Εκπαίδευση υπαλλήλων-ΛΑΕΚ(...) Με δεδομένα τα ανωτέρω πραγματικά περιστατικά και σύμφωνα με όσα αναπτύχθηκαν στην προηγούμενη σκέψη, το Τμήμα κρίνει ότι το αντικείμενο της σύμβασης που συνάφθηκε μεταξύ του Δήμου .... και της «....» βρίσκει νόμιμο έρεισμα στις προαναφερθείσες διατάξεις του άρθρου 75 του Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα και 54 του Κώδικα Δημοτικών και Κοινοτικών υπαλλήλων, καθόσον αυτές επιτρέπουν τη διάθεση πιστώσεων από το Δήμο, στο πλαίσιο της λειτουργίας του Λ.Α.Ε.Κ. 0,45%(το ποσό των οποίων θα επιστραφεί στο Δήμο μεταγενέστερα από τον Ο.Α.Ε.Δ.), για την υλοποίηση εκπαιδευτικού προγράμματος πυροπροστασίας, το οποίο κατ' αρχήν θα εκπληρώσει την υποχρέωση του Δήμου για διαρκή γενική επιμόρφωση του προσωπικού του, αλλά και κατά τα διδάγματα της κοινής πείρας, αφενός θα καταστήσει ικανούς τους καταρτισθέντες υπαλλήλους να συνδράμουν το έργο πυρόσβεσης της οικείας πυροσβεστικής υπηρεσίας, αφετέρου θα διευκολύνει τον καλύτερο συντονισμό της πολιτικής προστασίας στην εδαφική περιφέρεια του Δήμου ...., στο πλαίσιο των νομοθετικά καθορισμένων αρμοδιοτήτων των δημοτικών αρχών. Κατ' ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δαπάνη είναι νόμιμη
3223/61/2013
Υλοποίηση προγράμματος επαγγελματικής κατάρτισης εργαζομένων (ΛΑΕΚ 0,45%) έτους 2014.
ΕλΣυν/Κλ.7/193/2013
Εκπαίδευση υπαλλήλων-ΛΑΕΚ(...) Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η εντελλόμενη δαπάνη που αφορά στο κόστος υλοποίησης προγραμμάτων επαγγελματικής κατάρτισης και εκπαίδευσης από εκπαιδευτικό φορέα, στον οποίο ανέθεσε τη σχετική υπηρεσία ο Δήμος ... με την 1814/2012 απόφαση του Δημάρχου του, βρίσκει έρεισμα στις διατάξεις των άρθρων 14 του ν.2224/1994 και 1 του ν.2434/1996, όπου προβλέπεται η διάθεση του ποσού που αντιστοιχεί στο ποσοστό (0,45%) της εργοδοτικής εισφοράς για τη χρηματοδότηση προγραμμάτων επαγγελματικής κατάρτισης και εκπαίδευσης, καθώς και προγραμμάτων και δραστηριοτήτων για θέματα συνθηκών υγιεινής και ασφάλειας της εργασίας. Επομένως, απορριπτέος ως ερειδόμενος επί εσφαλμένης προϋπόθεσης είναι ο λόγος διαφωνίας της Επιτρόπου, που αφορά στην μη προσκόμιση απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου για την έγκριση συμμετοχής του Δήμου στο πρόγραμμα ΛΑΕΚ 0,45% για το έτος 2012, καθόσον στην προκειμένη υπόθεση δεν τυγχάνει εφαρμογής το άρθρο 96 του ν.3852/2010, που αφορά στη συμμετοχή των δήμων σε προγράμματα που συμβάλλουν στην οικονομική ανάπτυξη, την κοινωνική πρόνοια και συνοχή, την περιβαλλοντική προστασία και την εν γένει βελτίωση της ποιότητας ζωής της τοπικής κοινωνίας και ως εκ τούτου για τη συμμετοχή του Δήμου στο Πρόγραμμα Επαγγελματικής Κατάρτισης Εργαζομένων (ΛΑΕΚ 0,45%) έτους 2012 δεν απαιτείται εγκριτική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου
2262/52/2022
Πρόγραμμα επαγγελματικής κατάρτισης εργαζομένων σε μικρές επιχειρήσεις ΛΑΕΚ 1-49 έτους 2022.
Ν.5001/2022
Επιλογή, κατάρτιση και επιμόρφωση των δικαστικών υπαλλήλων στην Εθνική Σχολή Δικαστικών Λειτουργών - Τροποποιήσεις στον ν. 4871/2021 και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Δικαιοσύνης.
2465/69/2012,2464/68/2012
Aριθμ. 2465/69 Επιμόρφωση εργοδοτών για θέματα άσκησης καθηκόντων τεχνικού ασφάλειας στις επιχειρήσεις τους εφόσον αυτές υπάγονται στην Γ΄ κατηγορία σύμφωνα με το άρθρο 10 του κώδικα νόμων για την υγεία και την ασφάλεια των εργαζομένων (Ν. 3850/2010) και απασχολούν λιγότερους από 50 εργαζόμενους – Προγράμματα 2012. Αριθμ. 2464/68 Επιμόρφωση εργοδοτών και εργαζομένων για θέματα άσκησης καθηκόντων τεχνικού ασφάλειας – Προγράμματα 2012.
ΕΣ/Κλ.Τμ.7/138/2017
Καταβολή αμοιβής ποσού για υπηρεσίες που παρασχέθηκαν σε εκτέλεση συναφθείσας προγραμματικής σύμβασης με σκοπό την επιμόρφωση υπαλλήλων του Δήμου.(...)Με τα δεδομένα αυτά, από το προπαρατεθέν περιεχόμενο της ελεγχόμενης σύμβασης προκύπτει ότι αυτή δεν φέρει τα χαρακτηριστικά της προγραμματικής συμφωνίας του άρθρου 100 του ν. 3852/2010, αλλά συνιστά κατ’ ουσία απευθείας ανάθεση δημόσιας σύμβασης υπηρεσιών από το Δήμο ... στο Κέντρο Ερευνών Πανεπιστημίου Πειραιώς. Και τούτο διότι τα συμβαλλόμενα μέρη δεν συμπράττουν ισόρροπα, εκκινώντας από κοινή αφετηρία, με σκοπό την εκτέλεση κοινά εξυπηρετούμενου δημόσιου σκοπού, αλλά επιδιώκουν την ικανοποίηση όλως διακριτών και αντιθέτων συμφερόντων, καθόσον ο Δήμος ..., λειτουργώντας ως Αναθέτουσα Αρχή η οποία ασκεί εποπτεία κατά την εκτέλεση των υπηρεσιών, αποσκοπεί στην επιμόρφωση των υπαλλήλων του, το δε Κέντρο Ερευνών Πανεπιστημίου Πειραιώς επέχει θέση κοινού αντισυμβαλλομένου, που ελέγχεται ως προς την προσήκουσα εκπλήρωση της σύμβασης και αποβλέπει στη λήψη του καθορισμένου συμβατικού ανταλλάγματος (πρβλ. Ε.Σ. Πράξ. Κ.Π.Ε.Δ στο VII Τμ. 12/2016).(...)Σημειώνεται δε ότι η ως άνω απευθείας ανάθεση της ελεγχόμενης σύμβασης αντιβαίνει στο άρθρο 118 του ν. 4412/2016, αφού η δαπάνη της υπερβαίνει το ανώτατο όριο των 20.000 ευρώ, μέχρι του οποίου είναι επιτρεπτή, βάσει του άρθρου αυτού, η απευθείας ανάθεση από τους δήμους των συμβάσεων παροχής υπηρεσιών, περαιτέρω, δεν αποδεικνύεται, από τον έχοντα το σχετικό βάρος απόδειξης Δήμο, ότι συντρέχουν, οι προϋποθέσεις εφαρμογής του άρθρου 32 του ν. 4412/2016 για την προσφυγή στην εξαιρετική διαδικασία της ανάθεσης με διαπραγμάτευση χωρίς δημοσίευση σχετικής προκήρυξης.(...)Τέλος, βάσιμος καθίσταται και ο τρίτος λόγος διαφωνίας της Επιτρόπου, καθόσον από τα στοιχεία του φακέλου δεν αποδεικνύεται η συνδρομή υπηρεσιακών αναγκών επιμόρφωσης των υπαλλήλων του ανωτέρω Δήμου, που για λόγους αντικειμενικούς δεν μπορούσαν να καλυφθούν στο πλαίσιο των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων είτε του Ινστιτούτου Επιμόρφωσης του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης, είτε του οικείου δημόσιου φορέα (βλ. Πρ. VII Τμ. 256/2010).
ΕλΣυν.ΚλΤμ.7/274/2015
Εκπαίδευση υπαλλήλων-ΛΑΕΚ:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η εντελλόμενη δαπάνη αφορά την καταβολή της αμοιβής εκπαιδευτικού φορέα για την εκπαίδευση εργαζομένων της δημοτικής επιχείρησης σε θέματα υγιεινής και ασφάλειας της εργασίας στο πλαίσιο του προγράμματος επαγγελματικής κατάρτισης (ΛΑΕΚ 0,45%) του Ο.Α.Ε.Δ. για το έτος 2009. Για την ανάθεση της ως άνω υπηρεσίας, προϋπολογιζόμενης δαπάνης 7.487 ευρώ, δεν απαιτείτο η σύνταξη μελέτης, όπως αβασίμως προβάλλεται από τη διαφωνούσα Αναπληρώτρια Επίτροπο, δεδομένου ότι τα προγράμματα επαγγελματικής κατάρτισης διενεργούνται αποκλειστικά από εισηγητές εγγεγραμμένους στο μητρώο εισηγητών του Ο.Α.Ε.Δ. και υλοποιούνται υπό τους όρους που καθορίζει η εκάστοτε ισχύουσα απόφαση του Δ.Σ. του Ο.Α.Ε.Δ., εν προκειμένω δε η υπ’ αριθμ. Β150529/18.12.2008 απόφαση του ως άνω οργάνου σχετικά με το πρόγραμμα επαγγελματικής κατάρτισης ΛΑΕΚ 0,45% έτους 2009, και, ως εκ τούτου, δεν απαιτούνται άλλες γνώσεις ή εμπειρία για την παροχή τους. Εντούτοις, πριν από την υπογραφή της σύμβασης μεταξύ του Προέδρου της Δ.Ε.Υ.Α. και της φερόμενης ως δικαιούχου εταιρείας για την απευθείας ανάθεση της ως άνω υπηρεσίας έπρεπε κατ’ αρχάς να προηγηθεί απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της Δ.Ε.Υ.Α., που να υποκαθιστά τη μελέτη, με αναφορά στην προϋπολογιζόμενη δαπάνη, στην περιγραφή της υπηρεσίας και σε κάθε άλλο απαραίτητο στοιχείο για την παροχή αυτής, όπως ο τόπος και ο χρόνος διεξαγωγής του προγράμματος κατάρτισης, αφετέρου απόφαση του Προέδρου της Δ.Ε.Υ.Α. για την απευθείας ανάθεση της ως άνω υπηρεσίας, όπως βασίμως προβάλλεται από την Αναπληρώτρια Επίτροπο. Επίσης, από τα προσκομισθέντα με το έγγραφο επανυποβολής στοιχεία και, ειδικότερα, από την εκτυπωμένη από τον κόμβο του Ο.Α.Ε.Δ. - ΛΑΕΚ σελίδα (http://laek.oaed.gr), μέσω του οποίου γίνεται ο έλεγχος της διαδικασίας υλοποίησης των προγραμμάτων κατάρτισης, προκύπτει ότι η φερόμενη ως δικαιούχος εταιρεία υλοποίησε ως εκπαιδευτικός φορέας πρόγραμμα κατάρτισης 21 υπαλλήλων της δημοτικής επιχείρησης, οι οποίοι αναφέρονται ονομαστικά, με τίτλο «Ασφάλεια και υγιεινή στην εργασία» στις 17 και 18 Δεκεμβρίου 2009 για συνολικά 12 ώρες, εντός ωραρίου, στην αίθουσα του Διοικητικού Συμβουλίου της επιχείρησης με εισηγητή τον …..(κωδικός 26280), με αποτέλεσμα ο σχετικός λόγος διαφωνίας της Επιτρόπου να έχει καταστεί άνευ αντικειμένου. Τέλος, ελλείψει Κανονισμού Λειτουργίας της Δ.Ε.Υ.Α. ... η διαδικασία πραγματοποίησης των δαπανών της ως άνω δημοτικής επιχείρησης διενεργείται σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις του β.δ. 17.5/15.6.1959, οι οποίες εξακολουθούν να ισχύουν για τα νομικά πρόσωπα που δεν εμπίπτουν στους φορείς της Γενικής Κυβέρνησης, κατά παράβαση δε των διατάξεων αυτών η απόφαση ανάληψης υποχρέωσης εκδόθηκε, το πρώτον, το έτος 2015, χωρίς να προηγηθεί πράξη ανάληψης της δαπάνης κατά τα προηγούμενα έτη, κατά τα οποία είχε γεννηθεί η απαίτηση της φερομένης ως δικαιούχου του εντάλματος, και η δέσμευση της σχετικής πίστωσης σε βάρος του οικείου Κ.Α. του προϋπολογισμού της δημοτικής επιχείρησης, ούτε αποφάσεις ανατροπής της υποχρέωσης αυτής για κάθε προηγούμενο έτος, όπως βασίμως προβάλλεται από την Αναπληρώτρια Επίτροπο, ο δε ισχυρισμός της Δ.Ε.Υ.Α. ότι δεν εμπίπτει στους φορείς της Γενικής Κυβέρνησης προβάλλεται αλυσιτελώς.
ΔΙΕΚ/10/οικ.25699/2013
ΘΕΜΑ: «Επιμόρφωση δημοσίων υπαλλήλων που εντάσσονται σε καθεστώς κινητικότητας στο πλαίσιο του προγράμματος κινητικότητας των άρθρων 90 και 91 του ν. 4172/2013»
ΕΣ/Τ1/98/2006
Πρόσληψη από Δήμο με σύμβαση μίσθωσης έργου ιατρού μικροβιολόγου, προκειμένου να πραγματοποιήσει μικροβιολογικές εξετάσεις στους κατοίκους αυτού. Μη νόμιμη, καθόσον η επίμαχη σύμβαση η οποία καλύπτει πάγιες και διαρκείς ανάγκες του Δήμου, καταρτίστηκε κατά παράβαση του άρθρου 6 του ν.2527/95. Συγγνωστή πλάνη, λόγω έγκρισης της ανωτέρω πρόσληψης από το Γεν. Γραμματέα της οικείας Περιφέρειας.