Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕλΣυν/Κλ.1(ΚΠΕ)182/2015

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 3584/2007

ΕΙΔΙΚΟΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ:Μη νόμιμη η καταβολή ποσού 1.887,09 ευρώ σε ειδικό σύμβουλο Δημάρχου, ως αποδοχές μηνός Σεπτεμβρίου 2014, διότι συντρέχει στο πρόσωπό του ασυμβίβαστο, σύμφωνα με το άρθρο 163 παρ. 7 του Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων, λόγω της παράλληλης άσκησης ελευθέριου επαγγέλματος (Τοπογράφου Μηχανικού). Εξ’ άλλου και ο ίδιος ο Δήμος  σε σχετικό έγγραφο του Δημάρχου του συνομολογεί ότι συντρέχει ασυμβίβαστο στην παροχή εργασίας, για τον λόγο δε αυτό έγινε καταγγελία της σύμβασης του εν λόγω ειδικού συμβούλου κατόπιν σχετικής απόφασης του Δημάρχου .


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕλΣυν.Τμ.1(ΚΠΕ)353/2015

ΕΙΔΙΚΟΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ:Νόμιμη η καταβολή αποδοχών σε ειδικό συνεργάτη Δημάρχου, καθόσον: α) η απαίτηση της πρόσκλησης του Δημάρχου για πολυετή προϋπηρεσία σε συναφή αντικείμενα είναι κατάλληλο κριτήριο για την πρόσληψη ειδικού συνεργάτη, αφού με τον τρόπο αυτόν συγκεκριμενοποιείται η ζητούμενη «αξιόλογη επαγγελματική απασχόληση» και «σημαντική ειδική εμπειρία», που τίθενται ευθέως από το νόμο ως αναγκαία προσόντα πρόσληψης, δεν οδηγεί στην έμμεση υπόδειξη συγκεκριμένων υποψηφίων ως μόνων κατάλληλων και, επιπλέον, δεν περιορίζει υπέρμετρα τον κύκλο των δυνητικών ενδιαφερομένων, έστω και αν τελικώς εκδηλώθηκε ενδιαφέρον από έναν μόνο υποψήφιο και β) η αναστολή του δικηγορικού επαγγέλματος δεν αποτελεί προϋπόθεση για τη νομιμότητα της πρόσληψης του ειδικού συνεργάτη, αφού δεν συντρέχει ασυμβίβαστο μεταξύ των δύο ιδιοτήτων, η δε αναστολή  επέρχεται αυτοδικαίως με την πρόσληψη και δεν απαιτείται να συντρέχει (και να αποδεικνύεται) πριν από αυτήν, σε αντίθεση με τα ισχύοντα για άλλα ελεύθερα επαγγέλματα, η άσκηση των οποίων είναι κατά νόμο ασυμβίβαστη με τα καθήκοντα του ειδικού συνεργάτη (άρθρο 31 παρ. 2 Κώδικα Δικηγόρων – ν. 4194/2013 – ΦΕΚ Α΄208/2013 και άρθρο 163 του ν. 3584/2007, ΦΕΚ Α΄ 143/2007).


ΕλΣυν/Κλ.1(ΚΠΕ)312/2014

ΕΙΔΙΚΟΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ:Μη νόμιμη η καταβολή αποδοχών μηνός Σεπτεμβρίου 2014, από Δήμο, σε Ειδική Σύμβουλο, Ειδική Συνεργάτη και Επιστημονικούς Συνεργάτες του Δημάρχου, καθόσον οι ως άνω συνεργάτες μη νόμιμα παρείχαν τις υπηρεσίες τους στον Δήμο, κατά το κρίσιμο χρονικό διάστημα, δεδομένου ότι, οι σχετικές αποφάσεις του Δημάρχου, με τις οποίες διατηρήθηκαν αυτόν στις θέσεις τους και ανανεώθηκαν οι οικείες συμβάσεις εργασίας τους, δεν δημοσιεύθηκαν στην εφημερίδα της Κυβερνήσεως, και ως εκ τούτου, δεν έλαβαν νόμιμη υπόσταση.(ΣΥΓΓΝΩΣΤΗ ΠΛΑΝΗ)


ΕΣ/Τμ.1(ΚΠΕ)129/2015

ΕΙΔΙΚΟΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ:Μη νόμιμη η καταβολή αποδοχών σε ειδικό συνεργάτη Δημάρχου, καθόσον η  πρόσκληση, που εξέδωσε ο Δήμος για την κάλυψη της θέσης, ήταν πλημμελής, κατά το μέρος που απαιτούσε ως τυπικό προσόν αποκλειστικά την κατοχή πτυχίου τεχνολογικής εκπαίδευσης, αποκλειομένης της κατηγορίας πανεπιστημιακής εκπαίδευσης, διότι, δεν δικαιολογείται ο λόγος για τον οποίο αποκλείστηκαν οι ενδιαφερόμενοι με πτυχία πανεπιστημιακής εκπαίδευσης να υποβάλλουν αιτήσεις συμμετοχής, λαμβανομένου μάλιστα υπόψη ότι, σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 13 του ν. 3850/2010, οι ειδικότητες που πρέπει να έχουν τα άτομα που ορίζονται ως τεχνικοί ασφαλείας για τα δημόσια έργα είναι: Πτυχιούχοι Α.Ε.Ι. «Πολιτικός Μηχανικός», «Αρχιτέκτων Μηχανικός» και Πτυχιούχοι Τ.Ε.Ι. «Τμήμα Πολιτικών έργων Υποδομής» και «Τμήμα Πολιτικών Δομικών έργων».(...)Κατ’ ακολουθίαν, η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη, πλην όμως, το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής πρέπει να θεωρηθεί λόγω συγγνωστής πλάνης


ΕλΣυν/Τμ.1(ΚΠΕ)/59/2015

Πρόσληψη ειδικού συνεργάτη.Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα εκτέθηκαν στην προηγούμενη σκέψη, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η απασχόληση του φερόμενου ως δικαιούχου σε θέση ειδικού συνεργάτη του Δημάρχου ...... είναι μη νόμιμη, καθόσον η προηγηθείσα δημόσια γνωστοποίηση, με την οποία καθορίζεται ως προσόν πρόσληψης η κατοχή πτυχίου μόνον Τμήματος Πολιτικής Επιστήμης και Διεθνών Σπουδών Σχολής Πολιτικών Επιστημών αποκλείει την προσέλευση πτυχιούχων άλλων Σχολών ή άλλων Τμημάτων Σχολών με προσανατολισμό στους τομείς εκείνους που συνιστούν το αντικείμενο της συγκεκριμένης προς πλήρωση θέσης (δημόσιες σχέσεις και επικοινωνία), δεδομένου, άλλωστε, ότι η διδασκαλία μαθημάτων στα αντικείμενα των πολιτικών επιστημών και των διεθνών σπουδών περιλαμβάνεται στα προγράμματα σπουδών διαφορετικών αυτοτελών Τμημάτων σε περισσότερα του ενός ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας. Επιπλέον, η απαίτηση σωρευτικά της πρόσκλησης για πολυετή προϋπηρεσία περιορίζει ανεπίτρεπτα τον κύκλο των ενδιαφερομένων να συμμετάσχουν στην εν λόγω διαδικασία προσώπων, καθόσον αποκλείει, χωρίς προφανή λόγο, τη δυνατότητα εκδήλωσης ενδιαφέροντος εκ μέρους υποψηφίων κατόχων πτυχίων συναφών με το αντικείμενο των καθηκόντων του ειδικού συνεργάτη, οι οποίοι δε διαθέτουν επταετή τουλάχιστον εμπειρία σε ανάλογη θέση, κάτι που επιβεβαιώνεται, εξάλλου, από το γεγονός ότι ο φερόμενος ως δικαιούχος ήταν και ο μοναδικός που υπέβαλε αίτηση για την κάλυψη αυτής (βλ. την 25625/15.12.2014 σχετική βεβαίωση του Δημάρχου). Επιπλέον, κατά το χρονικό διάστημα, στο οποίο αφορά το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα, ήτοι από 29.10.2014 έως 30.11.2014, συνέτρεχε στο πρόσωπο του ειδικού συνεργάτη ασυμβίβαστο, λόγω της παράλληλης άσκησης ελευθέριου επαγγέλματος


ΕΣ/Τμ.1(ΚΠΕ)128/2015

ΕΙΔΙΚΟΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ:Νόμιμη η καταβολή αποδοχών σε ειδική συνεργάτιδα Δημάρχου, καθόσον: α) η πρόσληψή της δεν αποσκοπεί να υποκαταστήσει τις δημοτικές υπηρεσίες, αλλά να παρέχει συμβουλές προς τις δημοτικές αρχές, προκειμένου αυτές να αντιμετωπίσουν αρτιότερα και αποτελεσματικότερα τα ζητήματα για την προώθηση του κοινωνικού έργου του Δήμου και ως εκ τούτου η πρόσληψη της ανωτέρω ειδικής συνεργάτιδας δεν αντίκειται στην αρχή της οικονομικότητας, β) η πρόσκληση του Δημάρχου για την πλήρωση της ανωτέρω θέσης δεν ήταν πλημμελής, κατά το μέρος που καλούσε μόνο πτυχιούχους πανεπιστημιακής εκπαίδευσης (Π.Ε.) και όχι το σύνολο των κατηγοριών που επιτρέπεται κατά νόμο να προσληφθούν στις θέσεις αυτές (δηλ. πτυχιούχους τεχνολογικής εκπαίδευσης), διότι τα προσόντα πρόσληψης είναι δυνατόν να εξειδικεύονται ως προς τον απαιτούμενο τίτλο ή βαθμίδα εκπαίδευσης ή τομέα εξειδίκευσης, ανάλογα με τις ανάγκες της δραστηριότητας για την ενίσχυση της οποίας ζητείται ειδικός συνεργάτης, στην προκειμένη δε περίπτωση, το αντικείμενο των καθηκόντων της θέσης δεν συνδέεται με τεχνολογική εκπαίδευση (κατά την έννοια του άρθρου 4 παρ. 2 του ν. 4009/2011) και ως εκ τούτου η παράλειψη πρόσκλησης αποφοίτων τεχνολογικής εκπαίδευσης δεν περιορίζει υπέρμετρα τη δυνατότητα κατάλληλων ενδιαφερομένων να υποβάλουν υποψηφιότητα και γ) η προσληφθείσα προκύπτει ότι έχει σημαντική εμπειρία, ανάλογη με το αντικείμενο της απασχόλησης, διότι αποδεικνύει μακρόχρονη και συστηματική συναφή απασχόληση σε μέσα ενημέρωσης κάθε μορφής, η απασχόληση δε αυτή, παρότι, ως άμισθη, δεν αποτελούσε την κύρια βιοποριστική εργασία της, εντούτοις πληροί τις προϋποθέσεις του νόμου, κατά τις οποίες η εμπειρία δεν απαιτείται να είναι επαγγελματική, καθώς και τις απαιτήσεις της πρόσκλησης (άρθρο 163 του ν. 3584/2007, ΦΕΚ Α΄ 143/2007).


ΕλΣυν/Κλ.1(ΚΠΕ)181/2015

EIΔΙΚΟΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ:Νόμιμη η καταβολή σε ειδική συνεργάτιδα Δήμου μισθοδοσίας αναλογικώς για την τελευταία ημέρα του μηνός Μαρτίου 2015, καθόσον στους ειδικούς συνεργάτες Δήμων εφαρμόζονται οι διατάξεις της Κ.Υ.Α. 2/3850/0022/19.2.2008, όπως τροποποιήθηκε με την 2/32220/0022/23.4.12 όμοια, περί καταβολής κατ’ αποκοπήν αποζημίωσης για εκτός ωραρίου εργασίας και όχι οι διατάξεις του άρθρου 20 του ν.4024/2011 περί αμοιβής λόγω υπερωριακής εργασίας.


ΕΣ/Τμ.1(ΚΠΕ)114/2015

Ειδικοί συνεργάτες:Μη νόμιμη η καταβολή αποδοχών σε ειδικό συνεργάτη Δημάρχου, κατά το χρονικό διάστημα από 1.12.2014 έως 31.12.2014, καθόσον: α) μη νομίμως στη δημόσια γνωστοποίηση πρόσληψης του ειδικού συνεργάτη καθορίζεται ως προσόν πρόσληψης η κατοχή πτυχίου Α.Ε.Ι. στον Τομέα Αγρονόμων Τοπογράφων Μηχανικών, διότι αποκλείει την προσέλευση πτυχιούχων άλλων Σχολών ή άλλων Τμημάτων Σχολών με προσανατολισμό τους τομείς εκείνους που συνιστούν το αντικείμενο της συγκεκριμένης προς πλήρωση θέσης, χωρίς να προκύπτει ο λόγος για τον οποίο αναζητήθηκε ως προσόν πρόσληψης το συγκεκριμένο πτυχίο Α.Ε.Ι. (άρθρο 163 παρ. 3 περ. β΄ του ν. 3584/2007, ΦΕΚ Α΄ 143/2007), β) δεν αποδεικνύεται η συστηματική και σε βάθος ενασχόληση του ανωτέρω ειδικού συνεργάτη με τον οικείο τομέα αρμοδιοτήτων των Ο.Τ.Α., καθόσον αυτός έλαβε το πτυχίο του μόλις το έτος 2013, η δε πρακτική άσκησή του πραγματοποιήθηκε πριν από τη λήψη του πτυχίου και η επαγγελματική του εμπειρία είναι μικρή, γ) κατά την υπογραφή της σύμβασης του ανωτέρω ειδικού συνεργάτη, συνέτρεχε στο πρόσωπό του ασυμβίβαστο, σύμφωνα με το άρθρο 163 παρ. 7 του Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων, λόγω της παράλληλης άσκησης ελευθέριου επαγγέλματος εκ μέρους του, το οποίο ήρθη μόλις την 4.2.2015, ημερομηνία έκδοσης της απόφασης τού Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης, Αιγαίου, με την οποία επετράπη σε αυτόν η άσκηση του ελεύθερου επαγγέλματός του παράλληλα με την άσκηση των καθηκόντων του στον Δήμο και η οποία, ως ατομική διοικητική πράξη, δεν έχει αναδρομική ισχύ και δ) μη νομίμως η ανωτέρω δαπάνη, που αφορά υποχρέωση οικονομικού έτους 2014 του Δήμου, βαρύνει τις πιστώσεις των Κ.Α.Ε. 00- 6031 και 00- 6053, ενώ έπρεπε να βαρύνει τις πιστώσεις του Κ.Α.Ε. 811 «Πληρωμές Υποχρεώσεων ΠΟΕ» του προϋπολογισμού οικονομικού έτους 2015 του Δήμου. Επιπλέον, μη κανονική η δαπάνη, καθόσον η απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου για την ανατροπή των σχετικών αναλήψεων υποχρεώσεων που είχαν εκδοθεί κατά το οικονομικό έτος 2014, εκδόθηκε και αναρτήθηκε στη «Διαύγεια» κατά το επόμενο οικονομικό  έτος (2015).


ΝΣΚ/260/2016

Αποσπάσεις δημοτικών υπαλλήλων – Σύμφωνη γνώμη Δημάρχου.(..) Είναι αναγκαία, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 73 του Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών Υπαλλήλων, η χορήγηση σύμφωνης γνώμης του αρμοδίου Δημάρχου, για την απόσπαση δημοτικού υπαλλήλου σε γραφείο βουλευτή του Ελληνικού Κοινοβουλίου (ομοφ.). Δεν απαιτείται η ως άνω σύμφωνη γνώμη για την απόσπαση δημοτικού υπαλλήλου στο Ανώτατο Συμβούλιο Επιλογής Προσωπικού (πλειοψ


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/118/2018

Πρόσληψη Ειδικού Συνεργάτη.Με δεδομένα τα ανωτέρω και σε συνδυασμό με όσα έγιναν δεκτά στη μείζονα σκέψη της παρούσας κρίνεται ότι νόμιμα ο φερόμενος ως δικαιούχος προσελήφθη σε θέση ειδικού συνεργάτη στο Δήμο .... Ειδικότερα, η προαναφερθείσα πλούσια τεχνοκρατική και επιτελική δράση του σε ευρύ φάσμα των φορέων της δημόσιας διοίκησης  και του ιδιωτικού τομέα, αλλά και το σύγχρονο ίχνος του, ως ασκούντος το ελεύθερο επάγγελμα του πολιτικού μηχανικού και διευθύνοντος τις προαναφερόμενες εταιρείες παροχής μελετητικών, αδειοδοτικών και λοιπών υπηρεσιών, άγουν στο συμπέρασμα ότι, με την πρόσληψή του ως ειδικού συνεργάτη, σκοπούμενη είναι η επικουρία του Δημάρχου και της δημοτικής αρχής εν γένει στη συγκοινωνιολογική και περιβαλλοντική αναδιάταξη της ..., με επιτελική και συμβουλευτική εκ μέρους του δράση στους σχετικούς τομείς και όχι η υποκατάσταση και αναπλήρωση των αρμοδιοτήτων του υπαλληλικού προσωπικού συγκεκριμένων οργανωτικών μονάδων του Δήμου, απορριπτόμενων των περί του αντιθέτου προβαλλόμενων από την Επίτροπο. Ενώ, ως εκ του εύρους της προπεριγραφείσας επαγγελματικής του σταδιοδρομίας και του γεγονότος ότι εξακολουθεί να προσφέρει ενεργά τις υπηρεσίες του ως ελεύθερος επαγγελματίας διευθύνοντας δύο μελετητικές εταιρείες και εξ’ αυτού του λόγου αιτήθηκε και του επετράπη να ασκεί, κατ’ εξαίρεση, το ελεύθερο επάγγελμα εκ παραλλήλου με την άσκηση των καθηκόντων του ως ειδικού συνεργάτη, αποκλείεται εν τοις πράγμασι η υπαλληλική δραστηριοποίησή του στο Δήμο, υπό την εκδοχή απασχόλησής του σε αυτόν με ωράριο ίδιο με εκείνο των δημοτικών υπαλλήλων, λόγω της σχετικής αναγραφής περί ωραρίου στην ανωτέρω υπογραφείσα σύμβασή του με το Δήμο, όπως αβασίμως προβάλλει η Επίτροπος....Τούτο δε διότι, η αίτηση του ενδιαφερομένου προδήλως εκφράζει την πρόθεσή του να συνεχίσει την ιδιωτική επαγγελματική του δράση με τις εξ’ αυτής απορρέουσες οικονομικές απολαβές, ενώ η συναίνεση του Δημάρχου στην εξαίρεση από το εν λόγω ασυμβίβαστο εδράζεται στην ειδική σχέση εμπιστοσύνης που τον συνδέει με τον προσλαμβανόμενο ως ειδικό συνεργάτη του για την επιτέλεση του έργου του ως τοπικού άρχοντα, στην φύση των επιτελικών καθηκόντων που του αναθέτει και στην επιδίωξη προσέλκυσης των περισσότερο ικανών και προσοντούχων προσώπων που θα συνδράμουν το έργο του και δεν χρήζουν, επομένως, περαιτέρω αιτιολόγησης. Σε ότι αφορά δε στην ανωτέρω απόφαση του Γενικού Συντονιστή, δοθέντος ότι αυτή δεν συνιστά πράξη ελέγχου της αποφάσεως του Δημάρχου περί προσλήψεως του προαναφερόμενου ειδικού συνεργάτη, στο πλαίσιο της εποπτείας που ασκεί το Κράτος στους Ο.Τ.Α. (άρθρο 214 του ν.3852/2010), αλλά έχει την έννοια της άδειας του αρμόδιου προς τούτο κρατικού οργάνου (της Αποκεντρωμένης Διοίκησης) στον ανωτέρω πολιτικό μηχανικό που προσλήφθηκε ως ειδικός συνεργάτης του Δημάρχου να ασκεί ταυτόχρονα και το ελεύθερο επάγγελμα, ως όρου νόμιμης ασκήσεως του ελευθέρου επαγγέλματός του, ως τέτοια δεν έχρηζε ειδικότερης αναφοράς των λόγων που δόθηκε. ...Κατ’ ακολουθίαν τούτων, η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δαπάνη είναι νόμιμη και, ως εκ τούτου, το ένταλμα αυτό πρέπει να θεωρηθεί. 


ΕΣ/Τμ.1(ΚΠΕ)111/2015

Ειδικοί συνεργάτες:Μη νόμιμη η καταβολή μηνιαίων αποδοχών σε ειδικές συνεργάτιδες Δημάρχου, καθόσον μη νόμιμα παρείχαν τις υπηρεσίες τους στον Δήμο, δεδομένου ότι οι αποφάσεις του Δημάρχου, με τις οποίες αυτές διατηρήθηκαν στις θέσεις τους, δεν είχαν δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και, ως εκ τούτου δεν είχαν λάβει νόμιμη υπόσταση.(...)Οι εντελλόμενες δαπάνες δεν είναι νόμιμες, πλην όμως, τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα πληρωμής πρέπει να θεωρηθούν λόγω συγγνωστής πλάνης.