Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΣΤΕ/ΕΑ/82/2013

Τύπος: Δικαστικές Αποφάσεις

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 3886/2010

Παροχή υπηρεσιών καθαριότητας...Η προσφυγή της αιτούσης απορρίφθηκε με την 5251/5.11.2012 απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ...., με την αιτιολογία ότι το ποσοστό της εργοδοτικής εισφοράς για τη συγκεκριμένη κατηγορία αναγράφεται ρητώς στον Οδηγό Σύνδεσης Κωδικών του ΙΚΑ ΕΤΑΜ, όπου αναφέρονται αναλυτικά για κάθε ειδικότητα εργασίας τα ποσοστά ασφαλισμένου και εργοδότη, οι δε συμμετέχουσες εταιρείες γνωρίζουν πολύ καλά τις οριζόμενες στο νόμο εισφορές. Πράγματι, η ανωτέρω κρίση της αναθέτουσας αρχής επιβεβαιώνεται από το σχετικό απόσπασμα από τον Οδηγό Σύνδεσης Κωδικών του ΙΚΑ ΕΤΑΜ που προσκόμισε στο Δικαστήριο, σχετικά με τα ποσοστά των εργοδοτικών εισφορών εις ό,τι αφορά τις δραστηριότητες καθαρισμού κτηρίων, μέσων μεταφοράς και άλλων χώρων (Κ.Α.Δ. ΙΚΑ 7470), στο οποίο έγγραφο ρητώς αναγράφεται ότι, για την ειδικότητα «χειριστές μηχανοκίνητων μηχανημάτων ανύψωσης» (Κ.Π.Κ. 106), που απασχολείται στις ανωτέρω δραστηριότητες, το ποσοστό της εργοδοτικής εισφοράς ανέρχεται σε 31,71%. Συνεπώς, και ενόψει του ότι, κατά τα προεκτεθέντα, ο διαγωνιζόμενος οφείλει να γνωρίζει το ποσοστό της ασφαλιστικής εισφοράς που ισχύει για κάθε ειδικότητα, προκειμένου να διαμορφώσει αναλόγως την οικονομική του προσφορά, πιθανολογείται σοβαρά ότι με νόμιμη αιτιολογία απορρίφθηκε η οικονομική προσφορά της αιτούσης, ο δε περί του αντιθέτου προβαλλόμενος με την υπό κρίση αίτηση λόγος, με τον οποίο, άλλωστε, δεν αμφισβητείται το ποσοστό, καθ’ εαυτό, της εργοδοτικής εισφοράς για την επίμαχη ειδικότητα, πρέπει να απορριφθεί ως αβάσιμος.Επειδή, εφ’ όσον ίσταται, κατά τα ανωτέρω, ο αποκλεισμός της αιτούσης αλυσιτελώς προβάλλονται αιτιάσεις κατά της συμμετοχής στον διαγωνισμό της παρεμβαίνουσας κοινοπραξίας (ενώσεως) και, συγκεκριμένα, ότι η οικονομική προσφορά της έπρεπε να απορριφθεί, καθόσον διαμορφώθηκε επί τη βάσει της Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας και όχι με βάση την από 14.9.2010 κλαδική Σ.Σ.Ε. (βλ. ΕΑ 64/2012, 621/2010, 311/2009 κά).

Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΑΠ/2003371/2013

ΘΕΜΑ: « Διευκρινιστικές οδηγίες για την καταβολή της εργοδοτικής εισφοράς για τον Ειδικό Λογαριασμό Παιδικών Κατασκηνώσεων »  ΣΧΕΤ: α) Η αριθμ.63/Ε20/3/24-10-2013 εγκύκλιος του ΙΚΑ  β) Το αριθμ.Ε10/8/26-11-2013 έγγραφο του ΙΚΑ

ΣΤΕ/325/2011

Παροχή υπηρεσιών ασφάλειας...Εν όψει των ανωτέρω και λαμβανομένου υπ’ όψιν ότι η αιτούσα εταιρεία δεν αμφισβήτησε ευθέως την νομιμότητα των μνημονευθέντων όρων της Διακήρυξης, ο προβαλλόμενος με την κρινόμενη αίτηση λόγος, κατά τον οποίο ο αποκλεισμός της από τον διαγωνισμό δεν είναι νόμιμος, διότι η ίδια δεν είναι μέλος συμβληθείσης εργοδοτικής οργάνωσης ούτε προσχώρησε στην οικεία κλαδική συλλογική σύμβαση ούτε, άλλωστε, η σύμβαση αυτή κηρύχθηκε υποχρεωτική, ώστε να την δεσμεύει, δεν πιθανολογείται σοβαρώς ως βάσιμος και πρέπει να απορριφθεί. Εξ άλλου, λαμβανομένου υπ’ όψιν ότι η ανωτέρω αιτιολογία στηρίζει αυτοτελώς τον αποκλεισμό της αιτούσης από τον διαγωνισμό, αποβαίνει αλυσιτελής η έρευνα του ετέρου λόγου της κρινόμενης αίτησης, ο οποίος πλήττει επάλληλη αιτιολογία αποκλεισμού της από τον διαγωνισμό αυτόν.


ΣΤΕ ΕΑ/260/2011

Παροχή υπηρεσιών καθαριότητας- ασφαλιστικά μέτρα:..Επειδή, περαιτέρω, προβάλλεται ότι η επίμαχη διακήρυξη παραβιάζει την ισχύουσα στους δημοσίους διαγωνισμούς αρχή της μυστικότητας, διότι, όπως ισχυρίζεται η αιτούσα, είναι γνωστή σε άπαντες η (μέλλουσα, πάντως, να υποβληθεί) οικονομική και τεχνική προσφορά της, αφού προηγήθηκε υποβολή προσφοράς εκ μέρους της σε προηγηθέντα (διακήρυξη 13/2008), αλλά τελικώς ματαιωθέντα (απόφαση 3436/25.8.2010 του Δ. Σ.) διαγωνισμό του καθ΄ου Οργανισμού με το ίδιο αντικείμενο. Λόγω, όμως, της αυτοτελείας, των δύο αυτών διαδικασιών, αλλά και της μεταξύ τους χρονικής αποστάσεως ούτε η αιτίαση αυτή πιθανολογείται βάσιμη. Επειδή, υπό τα δεδομένα που έχουν εκτεθεί στις προηγούμενες σκέψεις, η απόρριψη της προδικαστικής προσφυγής της αιτούσης με τις αιτιάσεις που περιείχε κατά της διακηρύξεως, φαίνεται νομίμως αιτιολογημένη..


ΣΤΕ/ΕΑ/108/2015

Παροχή υπηρεσιών....Επειδή, κατά την έννοια των ανωτέρω όρων της διακήρυξης, όπως διευκρινίσθηκαν, η προσφορά μηχανημάτων πώλησης κωδικών ανανέωσης τηλεφωνικού χρόνου σε ηλεκτρονική μορφή προβλέπεται ως προαιρετική, αφού η εγκατάσταση ή χρησιμοποίησή τους ορίζεται ρητώς ως δυνητική για τον διαχειριστή στην παράγραφο 7.3 της διακήρυξης, ενώ, εξάλλου, δεν μνημονεύεται ούτε στους πίνακες συμμόρφωσης, ως υποχρεωτική απαίτηση. Ως εκ τούτου, προσφορά διαγωνιζομένου, η οποία δεν περιλαμβάνει τα ανωτέρω μηχανήματα, δεν είναι απορριπτέα για τον λόγο αυτό.Επειδή, κατόπιν των ανωτέρω, ο ισχυρισμός της αιτούσας ένωσης εταιριών ότι η παρεμβαίνουσα κοινοπραξία θα έπρεπε να αποκλεισθεί από τον διαγωνισμό, αφού δεν προσέφερε μηχανήματα πώλησης κωδικών ανανέωσης τηλεφωνικού χρόνου σε ηλεκτρονική μορφή, σε περίπτερα ή άλλους μεταπωλητές, δεν πιθανολογείται σοβαρά ως βάσιμος. Μετά δε την απόρριψη του λόγου περί αποκλεισμού της παρεμβαίνουσας, παρέλκει ως αλυσιτελής η εξέταση των λόγων με τους οποίους πλήττεται η αιτιολογία απορρίψεως της προδικαστικής προσφυγής της αιτούσας ένωσης εταιριών.


ΣΤΕ/2745/2019

Ανάθεση συμβάσεων μελετών κτηματογράφησης...Κατ' ακολουθίαν των ανωτέρω, είναι απορριπτέοι ως αβάσιμοι οι λόγοι ακυρώσεως κατά τους οποίους: (α) η αναθέτουσα αρχή, προκειμένου να αποκλίνει από την αντίθετη εισήγηση της Ε.Δ., όφειλε να παραθέσει ειδικότερη αιτιολογία, την οποία παρέλειψε· (β) από την προσβαλλόμενη απόφαση ελλείπει η παράθεση ποσοτικών και κοστολογικών στοιχείων που να στηρίζουν το οικονομικά ασύμφορο της προσφοράς της αιτούσης· (γ) η αιτιολόγηση της οικονομικής προσφοράς της αιτούσης στηρίχθηκε στην ανάλυση των επί μέρους εργασιών, οι οποίες περιλαμβάνουν όλες τις υποχρεώσεις που προκύπτουν από τα τεύχη του διαγωνισμού, η δε προσφορά της, όσον αφορά τους απαιτούμενους πόρους σε προσωπικό, καθώς και τους χρόνους (σε ανθρωποημέρες) εκτελέσεως των σχετικών εργασιών, υπερκαλύπτει τους σχετικούς όρους της Συγγραφής Υποχρεώσεων· (δ) τα αιτιολογικά ερείσματα του αποκλεισμού της αιτούσης περιορίζονται σε 9 από 230 "πακέτα εργασίας", δηλαδή μόλις στο 3,9% του πλήθους αυτών ή το 2% του συνολικού κόστους· και (ε) ακόμη και αν γίνουν δεκτές οι παραδοχές της Διοικήσεως αναφορικά με την υποεκτίμηση των πόρων της αιτούσης για την εκτέλεση των επίμαχων εργασιών, η όλη επιβάρυνση της οικονομικής προσφοράς θα είναι 198.000 ευρώ, ποσό το οποίο υπερκαλύπτεται από το κονδύλιο 10% ή 705.000 ευρώ για "απρόβλεπτα", που έχει αναγράψει στην προσφορά της η αιτούσα. Εξάλλου, κατά το μέρος που η αιτούσα πλήττει ευθέως την ορθότητα των σχετικών ουσιαστικών κρίσεων της αναθέτουσας αρχής, οι ισχυρισμοί της είναι απορριπτέοι ως απαράδεκτοι. Τέλος, ο λόγος ακυρώσεως κατά τον οποίο η αναθέτουσα αρχή δέχθηκε κατά παράβαση της αρχής του ίσου μέτρου κρίσης την προσφορά της παρεμβαίνουσας, καθόσον, όπως προβάλλεται, αυτή προσέφερε έκπτωση 51% για την ανάθεση άλλης συμβάσεως κτηματογραφήσεως (ΚΤ5-01 για ..), είναι απορριπτέος, διότι παράβαση της ανωτέρω αρχής δεν νοείται, πάντως, από πράξεις που αφορούν την ανάθεση διαφορετικών συμβάσεων.


οικ. 10025/171/2020

Ειδικό πρόγραμμα διατήρησης 4.500 θέσεων εργασίας πλήρους απασχόλησης με επιχορήγηση της εργοδοτικής εισφοράς σε τουριστικές επιχειρήσεις, που επλήγησαν από την πτώχευση επιχειρήσεων του ομίλου της "Thomas Cook"


ΙΚΑ/Ε20/3/2013

ΘΕΜΑ: «Διευκρινιστικές οδηγίες για την καταβολή της εργοδοτικής εισφοράς για τον Ειδικό Λογαριασμό Παιδικών Κατασκηνώσεων (Ε.Λ.Π.Κ.) που αποτελεί πόρο του Ενιαίου Λογαριασμού για την Εφαρμογή Κοινωνικών Πολιτικών του Ο.Α.Ε.Δ.»EΓΚΥΚΛΙΟΣ  63/2013


ΝΣΚ/204/2014

Τήρηση συμβατικής υποχρέωσης από τον εργολάβο καθαριότητας του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ .Ο εργολάβος καθαριότητας του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ Γαλατσίου τήρησε τις συμβατικές του υποχρεώσεις ως προς το σημείο που αναφέρεται στο προσωπικό που δήλωσε με την προσφορά του, στην οποία είχε συμπεριλάβει τον ίδιο ως εργαζόμενο. Στην προσφορά του δεν θα έπρεπε να δηλώσει ότι δεν θα εργάζεται ο ίδιος, αν και γνώριζε εκ των προτέρων ότι έχει αναπηρία σε ποσοστό 67%. (πλειοψ.)


ΣΤΕ/2611/2018

Προμήθειες.Επειδή, με την κρινόμενη αίτηση προβάλλεται ότι μη νομίμως αποκλείστηκε η προσφορά της αιτούσης για το ένδικο είδος, λαμβανομένου υπόψη ότι, σύμφωνα με τη σαφή και πλήρη ρύθμιση των όρων 16.4. και 16.5 της διακήρυξης, δεν προβλέπεται η υποβολή των δειγμάτων - mock ups με την κατάθεση ηλεκτρονικώς του φακέλου της προσφοράς, αλλά το πρώτον εντός τριημέρου από την ηλεκτρονική κατάθεση της προσφοράς, μέσα σε κλειστό φάκελο, μαζί με τα πρωτότυπα φύλλα οδηγιών χρήσης των ουσιών. Στους όρους δε αυτούς της Διακήρυξης προβάλλεται ότι συμμορφώθηκε η αιτούσα υποβάλλοντας εμπροθέσμως μέσα σε κλειστό φάκελλο τα πρωτότυπα δείγματα mock ups, γεγονός που δεν αμφισβητείται μεν από την αναθέτουσα αρχή, πλην, όμως, δεν αξιολογήθηκε από αυτήν. Ενόψει των γενομένων δεκτών στην προηγούμενη σκέψη ως προς την έννοια των δύο αυτών όρων της διακήρυξης, σε συνδυασμό και με την αρχή της τυπικότητας που διέπει τις διαγωνιστικές διαδικασίες, μη νομίμως αποκλείστηκε η τεχνική προσφορά της αιτούσης για το ένδικο είδος, κατά τα βασίμως προβαλλόμενα με την κρινόμενη αίτηση, δεδομένου ότι η ένδικη Διακήρυξη δεν προβλέπει υποχρέωση του διαγωνιζόμενου να καταθέσει ηλεκτρονικώς τα πρωτότυπα δείγματα των συσκευασιών των δραστικών ουσιών, παρελκούσης ως αλυσιτελούς της έρευνας των λοιπών λόγων ακυρώσεως. Τα δε περί του αντιθέτου προβαλλόμενα από το Δημόσιο με το 390/16-2-2018 έγγραφο των απόψεών του, καθώς και με το από 7-12-2018 υπόμνημά του είναι απορριπτέα ως αβάσιμα.


ΣΤΕ/ΕΑ/21/2013

Ανάθεση φύλαξης συστήματος...Επειδή, κατόπιν του ως άνω αποκλεισμού της αιτούσης από τον επίδικο διαγωνισμό και της απορρίψεως της σχετικής αιτήσεως ασφαλιστικών μέτρων αυτής από την ρηθείσα Επιτροπή Αναστολών, έχει εκλείψει το έννομο συμφέρον της αιτούσης εταιρείας να αμφισβητήσει τη νομιμότητα της διακηρύξεως του διαγωνισμού αυτού (βλ. Ε.Α. 197/2009, 337/2005 κ.ά.). Πρέπει, συνεπώς, να απορριφθεί η κρινομένη αίτηση.