Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΣΤΕ 2284/2002

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 1268/1982

Καταλογισμός και παρακράτηση αποδοχών:Επειδή, όπως προκύπτει από τα εκτεθέντα στοιχεία του φακέλου, η θέση που κατείχε ο εφεσίβλητος στο Κρατικό Ωδείο … ήταν χρονικά πρώτη, ενώ η θέση που κατέλαβε στις 30.3.1993 ως υπάλληλος του Ε.Δ.Τ.Π. του .. Πανεπιστημίου ήταν δεύτερη, πράγμα που και το εκκαλούν συνομολογεί με την έφεσή του. Επομένως, σύμφωνα με την εκτεθείσα έννοια των διατάξεων των άρθρων 1 και 5 του Ν. 1256/1982, μπορούσαν να καταλογισθούν στον εφεσίβλητο, ως καταβληθείσες αχρεωστήτως, μόνον οι αποδοχές που έλαβε κατά το χρονικό διάστημα 30.3.1993-31.12.1993 από τη δεύτερη θέση του στο εκκαλούν Πανεπιστήμιο, εφόσον κατά το διάστημα αυτό ελάμβανε και τις αμοιβές από τη θέση του στο Κρατικό Ωδείο. Από την προηγηθείσα όμως αλληλογραφία του εν λόγω Ωδείου με το Πανεπιστήμιο σαφώς προκύπτει ότι το πρώτο ζήτησε από το δεύτερο να παρακρατήσει από τις αποδοχές του εφεσιβλήτου το ποσό των αμοιβών, ύψους δρχ. 1.264.667 που του κατέβαλε βάσει της μεταξύ τους συμβάσεως έργου, και να του τις αποδόσει. Προς το σκοπό δε αυτό εκδόθηκε η επίδικη καταλογιστική απόφαση 727/30.10.1996 του Πρυτανικού Συμβουλίου του εκκαλούντος και διατάχθηκε η παρακράτηση του ανωτέρω ποσού από τις αποδοχές του εφεσιβλήτου, η οποία συνεχίστηκε, όπως προκύπτει από το υπ' αριθμ. Δ.Υ. 2.11.2000 έγγραφο της Δ/νσης Οικονομικής Διαχείρισης του ιδίου Πανεπιστημίου προς το δικαστήριο, μέχρι την 1.8.1998, οπότε διεκόπη λόγω αναστολής εκτελέσεως της πράξεως που χορήγησε το δικάσαν Εφετείο. Ορθώς, κατά συνέπεια, το τελευταίο ακύρωσε με την εκκαλούμενη απόφαση την προσβληθείσα 727/30.10.1996 καταλογιστική απόφαση του Πρυτανικού Συμβουλίου του εκκαλούντος, αφού αυτό ενήργησε ως "εισπράκτωρ" του Κρατικού Ωδείου .., χωρίς να υπάρχει διάταξη που να του δίδει τέτοια αρμοδιότητα. Ο προβαλλόμενος δε με την έφεση του εκκαλούντος, όπως αναπτύσσεται με το από 27.11.2000 υπόμνημα, ισχυρισμός ότι το ανωτέρω καταλογισθέν ποσόν των δρχ. 1.264.667 αντιστοιχούσε στις αποδοχές του εφεσιβλήτου από τη δεύτερη θέση του, δηλαδή εκείνη του Ε.Δ.Τ.Π., συνιστά ανεπίτρεπτη υποκατάσταση της αιτιολογίας της αποφάσεως του Πρυτανικού Συμβουλίου, που εδέχθη την υπ' αριθμ. Γ.2747/23.10.1996 πρόταση της Δ/ντριας της Οικονομικής Υπηρεσίας του Πανεπιστημίου αυτού, να παρακρατηθεί το ανωτέρω ποσό για λογαριασμό του Κρατικού Ωδείου .., διότι το τελευταίο δεν είχε τη δυνατότητα τέτοιας παρακράτησης.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/132/2017

Πρόσληψη πτυχιούχου Σύνθεσης Μουσικού Τμήματος ΑΕΙ σε θέση Διδασκάλου Σύνθεσης Ωδείου. Το Πτυχίο στην κατεύθυνση Μουσικής Σύνθεσης, που χορηγείται από Μουσικό Τμήμα Ελληνικού ΑΕΙ, καλύπτει την έννοια του Ωδειακού Διπλώματος Σύνθεσης του άρθρου 16 του β.δ. 16/1966 και ο κάτοχός του δύναται να προσληφθεί σε θέση Διδασκάλου Σύνθεσης σε Ωδείο (ομοφ.)


ΣΤΕ/4707/1996

Εκπρόθεσμο αίτησης ακυρώσεως:..Επειδή, σύμφωνα με όσα εκτίθενται σε προηγούμενη σκέψη, μετά την από 24.6.1991 παραίτηση του αιτούντος από την υποψηφιότητά του προς κατάληψη της προκηρυχθείσης θέσεως, η διαδικασία εκλογής στη θέση αυτή ματαιώθηκε οριστικά ως προς αυτόν, ενώ, εξ άλλου, η από 27.11.1991 ανάκληση της παραιτήσεώς του δεν δύναται να θεωρηθεί ως έγκυρη υποβολή νέας υποψηφιότητας, διότι η προθεσμία υποβολής υποψηφιοτήτων για την επίδικη θέση, που προκηρύχθηκε στις 13.7.1987 είχε λήξει από τις 14.9.1987 (άρθρο 15 παρ. 1 περίπτ. δΆτου ν. 1268/1982, ΦΕΚ ΑΆ87, όπως τροποποιήθηκε από το άρθρο 70 παρ. 7 του ν. 1566/1985, ΦΕΚ ΑΆ167). Εν όψει των ανωτέρω, ο αιτών, ήδη από του χρόνου εκδόσεως της προσβαλλομένης 13/10.6.1992 αποφάσεως της Γενικής Συνελεύσεως και του Εκλεκτορικού Σώματος, με την οποία εξελέγη η παρεμβαίνουσα στην προκηρυχθείσα θέση, είχε απωλέσει την ιδιότητα του υποψηφίου προς κατάληψη της θέσεως αυτής και, συνεπώς, στερείται του κατά το άρθρο 47 παρ. 1 π.δ/τος 18/1989 (ΦΕΚ ΑΆ8) απαιτουμένου εννόμου συμφέροντος για την προσβολή της εκλογής της παρεμβαινούσης στην ανωτέρω θέση. Για τον λόγο αυτό, που προβάλλεται βάσιμα με το δικόγραφο της παρεμβάσεως και ο οποίος, άλλωστε, εξετάζεται και αυτεπαγγέλτως από το Δικαστήριο, η υπό κρίση αίτηση ακυρώσεως πρέπει να απορριφθεί ως απαράδεκτη.


Π.Δ.125/2000

Επαγγελματική κατοχύρωση των πτυχιούχων των Τμημάτων θεατρικών Σπουδών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και του Πανεπιστήμιου Πατρών και του Τμήματος θεάτρου του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου θεσσαλονίκης.


ΕΣ/ΤΜ.6/489/2017

ΚΑΤΑΛΟΓΙΣΜΟΣ.Απαραδέκτως ζητείται «ο περιορισμός του καταλογισθέντος ποσού κατά 2.500.000 δρχ. που φέρεται ότι αποτελούν τις νόμιμες κρατήσεις και το φόρο που αναλογεί στο ποσό των 4.419.000 δρχ., καθόσον η αναζήτηση εκ μέρους του εκκαλούντος-ανακόπτοντος των φερομένων ως αχρεωστήτως καταβληθέντων φόρων και κρατήσεων αφενός υπάγεται στην αρμοδιότητα των τακτικών διοικητικών δικαστηρίων, αφετέρου δεν μπορεί να στραφεί κατά του εφεσίβλητου - καθ’ού Οργανισμού». Η ως άνω κρίση έχει ήδη καταστεί αμετάκλητη, καθόσον όπως προκύπτει από το δικόγραφο της αίτησης αναίρεσης κατά της ανωτέρω απόφασης, το κεφάλαιο αυτό δεν επλήγη από τον εκκαλούντα και συνεπώς δεν ανετράπη από την 2497/2015 απόφαση της Ολομέλειας. Συνεπώς, δεν μπορεί να επανεξετασθεί από το δικαστήριο τούτο και ο προβαλλόμενος λόγος πρέπει να απορριφθεί ως απαράδεκτος.


ΕΑΔΗΣΥ/1636/2023

Με την προδικαστική προσφυγή η προσφεύγουσα ζητά να ακυρωθεί η απόφαση του Πρυτανικού Συμβουλίου του ***** Πανεπιστημίου *****με αριθμό *****/30.08.2023, με την οποία εγκρίθηκε η απόφαση του Πρυτανικού Συμβουλίου με αριθμό *****/02.06.2023 και η απόφαση του Πρυτανικού Συμβουλίου με αριθμό *****/25.07.2023 (έγκριση του πρακτικού αξιολόγησης δικαιολογητικών συμμετοχής – τεχνικών προσφορών και οικονομικών προσφορών), κατά το μέρος αυτής με το οποίο απορρίφθηκε η προσφορά της και κατά το μέρος αυτής με το οποίο έγινε αποδεκτή η προσφορά της εταιρείας «*****», η οποία αναδείχθηκε και ανάδοχος της σύμβασης.


Π.Δ.29/1993

'Ιδρυση Ειδικού Νομικού Προσώπου Ιδιωτικού Δικαίου για την αξιοποίηση και διαχείριση της περιουσίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.4/42/2018

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ. Με αυτά τα δεδομένα και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη νομική σκέψη της παρούσας, το Κλιμάκιο κρίνει ότι, κατά τα βασίμως προβαλλόμενα από την Επίτροπο, μη νομίμως επιβαρύνθηκε ο προϋπολογισμός του .... με τη δαπάνη για τη λειτουργία και συντήρηση του δικτύου αποχέτευσης και του αντλιοστασίου κενού της πανεπιστημιακής κατασκήνωσης στο …. Και τούτο, διότι, δυνάμει απόφασης της Συγκλήτου του Πανεπιστημίου (βλ. 2899/5 και 8.12.2014 Συνεδρίαση), η διαχείριση της κατασκήνωσης και η συντήρηση και επιμέλεια των εγκαταστάσεών της έχουν ανατεθεί να πραγματοποιούνται από την ...., σύμφωνα με τους κανόνες της ιδιωτικής οικονομίας, με αποτέλεσμα να επιβαρύνεται μόνον η τελευταία με τα εν γένει έξοδα της διαχείρισης αυτής. Και, ναι μεν, η ανωτέρω απόφαση της Συγκλήτου ουδέν διαλαμβάνει σχετικά με το ενδεχόμενο τα έσοδα της διαχείρισης της κατασκήνωσης να είναι λιγότερα από τα έξοδα, πλην όμως, το κενό αυτό καλύπτεται από τις διατάξεις του άρθρου 27 του π.δ. 349/1994, όπου ρυθμίζεται ειδικώς το ζήτημα της εξαγωγής των καθαρών κερδών της .... δια της αφαίρεσης από τα ακαθάριστα έσοδα (μεταξύ αυτών και το οριζόμενο ποσοστό επί της διαχείρισης της κατασκήνωσης) τυχόν εξόδων, ζημιών και κάθε άλλου βάρους. Ενόψει δε τόσο των προαναφερθεισών διατάξεων αλλά και των υπόλοιπων του ανωτέρω π.δ., με τις οποίες καταστρώνεται ένα ειδικό σύστημα διαχείρισης της ιδιωτικής περιουσίας του Πανεπιστημίου από ένα διακριτό από αυτό νομικό πρόσωπο (ανώνυμη εταιρεία), με κανόνες ιδιωτικής οικονομίας και με κατάρτιση ξεχωριστών λογαριασμών διαχείρισης, δεν καταλείπεται πεδίο συμπληρωματικής εφαρμογής των διατάξεων περί εντολής του ΑΚ,...Επιπροσθέτως, οι επικαλούμενες από την .... γνωμοδοτήσεις του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους (ΝΣΚ Γν. 455/2003 και 121/2014) προς επίρρωση των ισχυρισμών της, πέραν του ότι δεν δεσμεύουν το παρόν Κλιμάκιο, δεν ασκούν επιρροή, εν προκειμένω, αφού βασίζονται σε διαφορετικά πραγματικά και νομικά δεδομένα. Σημειωτέον, τέλος, ότι, ενόψει της κατά τα ανωτέρω μη νομιμότητας της επίμαχης δαπάνης, υπό την έννοια δηλαδή ότι το .... δεν ηδύνατο εκ του νόμου να την αναλάβει, παρά τα περί του αντιθέτου προβαλλόμενα από την Επίτροπο, δεν χωρεί πεδίο εφαρμογής της αρχής της οικονομικότητας (ειδικότερη έκφανση της αρχής της χρηστής δημοσιονομικής διαχείρισης), η οποία προϋποθέτει για την εφαρμογή της ότι ο οικείος φορέας δύναται, κατ’ αρχήν, να αναλάβει τη σχετική δαπάνη....Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη και, συνεπώς, το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί.


ΝΣΚ/113/2019

Νομιμότητα της απόφασης διορισμού πτυχιούχου δοκίμου υπαλλήλου σε θέση του κλάδου ΠΕ Διοικητικού– Οικονομικού του ΥΠΠΟΑ και δυνατότητα μετάταξής του σε θέση του κλάδου ΠΕ Αρχαιολόγων.α) Το πτυχίο του Τμήματος Ιστορίας, Αρχαιολογίας και Διαχείρισης Πολιτισμικών Αγαθών, θεματικού κύκλου Αρχαιολογίας και Διαχείρισης Πολιτισμικών Αγαθών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, περιλαμβάνεται στους οριζόμενους από το άρθρο 79 παρ. 3 του π.δ. 4/2018 τίτλους σπουδών που απαιτούνται για το διορισμό σε θέση του κλάδου/ειδικότητας ΠΕ Αρχαιολόγων του Υπουργείου Πολιτισμού (ομόφ.). β) Είναι νόμιμη η απόφαση διορισμού πτυχιούχου του ανωτέρω Τμήματος του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, σε θέση του κλάδου ΠΕ Διοικητικού- Οικονομικού του Υπουργείου Πολιτισμού και υπάρχει δυνατότητα μετάταξής του σε θέση ΠΕ Αρχαιολόγων, σύμφωνα με το άρθρο 69 του Υπαλληλικού Κώδικα είτε με πρωτοβουλία της Υπηρεσίας είτε μετά από αίτησή του (ομόφ.). 


ΝΣΚ/32/2015

Δυνατότητα ή μη κατοχής θέσης μερικής απασχόλησης μουσικού της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών σε Ωδείο.
Υπάλληλος που προσφέρει εργασία με σχέση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου ως μουσικός στην Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, δεν είναι δυνατόν να κατέχει νόμιμα και δεύτερη θέση, έστω και μερικής απασχόλησης, στο Δημοτικό Ωδείο Ελληνικού- Αργυρούπολης και να εργάζεται προσφέροντας σ’ αυτό διδακτικό έργο, αφού η εν λόγω υπηρεσία χαρακτηρίζεται ως δημοτική και όχι κρατική και έτσι δεν καλύπτει την πρώτη και κύρια απαίτηση του νομοθέτη της διάταξης του άρθρου 69 ενότητα Β παρ.2 του ν. 2065/1992. (ομοφ.)


ΕΑΔΗΣΥ/1331/2022

Με την προσφυγή επιδιώκεται να ακυρωθεί, άλλως ανακληθεί ή τροποποιηθεί η με αρ. 11/22-07-2022 Πράξη του Πρυτανικού Συμβουλίου του Πανεπιστημίου …, με την οποία αποφασίστηκε ομόφωνα η έγκριση του με αριθμ. πρωτ. 65561/14-07-2022 1ου Πρακτικού της Επιτροπής Διενέργειας Ηλεκτρονικού Διεθνούς Ανοικτού Διαγωνισμού για την «Καθαριότητα Κτιρίων και Χώρων του Πανεπιστημίου …» για το χρονικό διάστημα τριών (3) ετών, ήτοι από 01-07-2021 έως 30-06-2024, κατά το μέρος που έκρινε ως αποδεκτή και νόμιμη τη συμμετοχή και προσφορά της εταιρείας με την επωνυμία «…», προκειμένου να αποκλειστεί η ανωτέρω εταιρεία από τη συνέχεια του διαγωνισμού και να της επιστραφεί το κατατεθέν παράβολο.