Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΣΤΕ/1105/2010

Τύπος: Δικαστικές Αποφάσεις

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 2955/2001, 2286/1995

Προμήθεια αναλώσιμου υλικού χειρυργείων:..Επειδή, από την αιτιολογία που παρατίθεται στην προηγούμενη σκέψη, προκύπτει ότι η αναθέτουσα αρχή, επιδιώκοντας την αντιμετώπιση των αναγκών της χειρουργικής κλινικής του καθ’ ου νοσοκομείου με την αποτελεσματικότερη και ασφαλή διαχείριση των σύγχρονων απαιτήσεων χειρουργικής αντιμετώπισης διαφόρων περιστατικών, έχει συμπεριλάβει στις τεχνικές προδιαγραφές της επίδικης διακήρυξης, απαιτήσεις, στις οποίες ανταποκρίνεται η κατηγορία ραμμάτων με το χαρακτηριστικό της βακτηριοστατικής επίστρωσης, η οποία προορίζεται για χρήση σε επιλεγμένα περιστατικά με αυξημένο κίνδυνο σε περιεγχειρητικές λοιμώξεις και διαθέτει, σε αντίθεση με τα άλλα ράμματα (αντισηπτικά), την πρόσθετη ιδιότητα να αναστέλλει την ανάπτυξη (πολλαπλασιασμό) συγκεκριμένων μικροβίων ή την εξαρχής εξόντωσή τους. Η επιλογή αυτή της αναθέτουσας αρχής είναι νομίμως και επαρκώς αιτιολογημένη, καθ’ όσον προκύπτει από την ως άνω αιτιολογία ότι, κατά την ανέλεγκτη ακυρωτικώς τεχνική κρίση της διοίκησης, μόνον οι συγκεκριμένες προδιαγραφές εξυπηρετούν αποτελεσματικά τις προεκτεθείσες ανάγκες της χειρουργικής κλινικής του καθ’ ου νοσοκομείου και, επομένως, νομίμως περιορίζεται ο κύκλος των διαγωνιζομένων επιχειρήσεων ως αναγκαία συνέπεια της επιλογής αυτής, έστω και αν η επιλεγείσα κατηγορία ραμμάτων με το χαρακτηριστικό της βακτηριοστατικής επίστρωσης προσφέρεται τη δεδομένη χρονική στιγμή από μία μόνον εταιρία. Συνεπώς, πρέπει να απορριφθούν ως αβάσιμα τα περί του αντιθέτου προβαλλόμενα με την κρινόμενη αίτηση.Επειδή, εν όψει των ανωτέρω, η κρινόμενη αίτηση πρέπει να απορριφθεί στο σύνολό της.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/ΤΜ.4/105/2002

Προμήθεια ραμμάτων...Συνεπώς, οι εντελλόμενες δαπάνες, κατά το μέρος που αφορούν την πληρωμή για την προμήθεια ραμμάτων της πρώτης, τρίτης και τέταρτης κατηγορίας (πλην του ανωτέρω ράμματος W320 της ...), όπως αυτές αναφέρονται στην προαναφερθείσα διακήρυξη, είναι σύννομες, ενώ, κατά το μέρος που αφορούν την πληρωμή για την προμήθεια ραμμάτων της δεύτερης και έκτης κατηγορίας της ίδιας ως άνω διακήρυξης, καθώς και από την τέταρτη κατηγορία του ράμματος W320 της εταιρίας ..., στερούνται νομίμου ερείσματος. Κατ΄ ακολουθίαν των ανωτέρω, τα υπό κρίση χρηματικά εντάλματα 250, 376, 377, 624 και 730 πρέπει να θεωρηθούν, ενώ τα χρηματικά εντάλματα 329,625, τα οποία περιέχουν εν μέρει μη νόμιμη δαπάνη και το χρηματικό ένταλμα 763, που περιέχει καθ΄ ολοκληρίαν μη νόμιμη δαπάνη, δεν πρέπει να θεωρηθούν.


ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/177/2019

Προμήθεια δραστικών ουσιών...Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα αναφέρθηκαν ανωτέρω (βλ. σκέψη 4.Γ), το Κλιμάκιο κρίνει ότι η .... απόφαση του Διοικητικού ΔΣ της ΕΚΑΠΥ, κατά το μέρος που απέρριψε την υποβληθείσα, στο πλαίσιο του διενεργηθέντος ηλεκτρονικού πλειστηριασμού μεταξύ των οικονομικών φορέων «... Ανώνυμος Εταιρεία» και «...Ανώνυμη Εταιρεία» για το είδος της διακήρυξης με με Α/Α 53 «PROPOFOL INJ.EM.IN. 1% (W/V) 20ML», προσφορά του πρώτου («... Ανώνυμος Εταιρεία»), λόγω επιγενόμενης υπέρβασης της νοσοκομειακής τιμής της δραστικής ουσίας και κατακύρωσε το ως άνω είδος, σε ποσοστό 100%, στον οικονομικό φορέα «...Ανώνυμη Εταιρεία» είναι μη νόμιμη. Τούτο διότι, όπως προκύπτει από το άρθρο 17.2 της διακήρυξης, όπως τροποποιήθηκε, οικονομική προσφορά απορρίπτεται μόνον όταν κατά την ημέρα υποβολής της υπερβαίνει τη νοσοκομειακή τιμή της δραστικής ουσίας, όπως προκύπτει από το ισχύον, κατά το χρονικό σημείο εκείνο, Δελτίο Τιμών Φαρμάκων Ανθρώπινης Χρήσης. Αντίθετα, δεν συνιστά λόγο απόρριψης οικονομικής προσφοράς η επιγενόμενη υπέρβαση της νοσοκομειακής τιμής της δραστικής ουσίας, στην οποία αφορούσε η προσφορά. Επομένως, η Αναθέτουσα Αρχή όφειλε να κατακυρώσει το ως άνω είδος στον οικονομικό φορέα «...Ανώνυμη Εταιρεία», σε ποσοστό 70%, και στον οικονομικό φορέα «... Ανώνυμος Εταιρεία», σε ποσοστό 30%, όπως δηλαδή είχε προκύψει στο πλαίσιο του διενεργηθέντος πλειστηριασμού, και, ακολούθως, να αναπροσαρμόσει, σύμφωνα με το άρθρο 21.3 της διακήρυξης, την προσφορά του δεύτερου («... Ανώνυμος Εταιρεία), κατά το χρόνο υπογραφής της συμφωνίας - πλαίσιο, προκειμένου να μην υπερβαίνει, κατά το χρόνο υπογραφής, τη νοσοκομειακή τιμή του Δελτίου Τιμών Φαρμάκων Ανθρώπινης Χρήσης (Ελ.Σ. ΣΤ΄ Κλ. 454/2018, 66/2019).Κατ’ ακολουθίαν αυτών και δοθέντος ότι, πέραν της ανωτέρω αναφερόμενης, δεν διαπιστώθηκαν άλλες ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες της ελεγχόμενης διαγωνιστικής διαδικασίας, το Κλιμάκιο αποφαίνεται ότι κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος σχεδίου συμφωνίας - πλαίσιο μόνο κατά το μέρος που αφορά στο είδος με Α/Α 53 [«PROPOFOL INJ.EM.IN. 1% (W/V) 20ML»] της ... διακήρυξης της ΕΠΥ, ενώ δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου αυτού για τα λοιπά είδη.


ΣΤΕ ΕΑ 81/2009

Εργασίες καθαρισμού νοσοκομείου-Κοινοτικό δίκαιο-Αποκλεισμός υποψηφίου:Υπό τα δεδομένα αυτά, και ενόψει των ήδη κριθέντων με την ΕΑ 428/2008, η ως άνω αιτιολογία απορρίψεως της προσφοράς της αιτούσας φαίνεται ότι στηρίζεται σε ορθή ερμηνεία των σχετικών όρων της διακηρύξεως καθώς και των διατάξεων του π.δ/τος 60/2007, δεδομένου ότι, σύμφωνα με τα προεκτεθέντα, η διάπραξη σοβαρού επαγγελματικού παραπτώματος εκ μέρους του ομορρύθμου εταίρου και διαχειριστή της ομόρρυθμης εταιρίας- μέλους της, συνιστά νόμιμο λόγο αποκλεισμού της από τον διαγωνισμό, τα περιστατικά δε τα οποία αποδίδονται στον εν λόγω εταίρο ότι, δηλαδή, διέπραξε σοβαρό επαγγελματικό παράπτωμα, ευρίσκουν επαρκές έρεισμα στα στοιχεία του φακέλου και δη στην προμνησθείσα 32/20.12.2002 απόφαση της Συγκλήτου του καθ΄ ου Πανεπιστημίου, με την οποία ο …… είχε κηρυχθεί έκπτωτος από τις προαναφερθείσες εργολαβίες λόγω της κατ’ επανάληψη παρατηρηθείσας πλημμελούς εκτέλεσης των ανατεθεισών σε αυτόν εργασιών


ΕΑΔΗΣΥ/1658/2022

Άρα, βάσει των ανωτέρω όλως αντικειμενικών δεδομένων που ήδη με σαφήνεια προκύπτουν εξ όσων ο ίδιος ο καθ’ ου δήλωσε με τις αιτιολογήσεις του και με την προσφορά του, η προσφορά του καθ’ ου προκύπτει ως προδήλως και σαφώς ζημιογόνος και αποδεικνύεται η ανεπάρκεια της να καλύψει με το προσφερόμενο τίμημα της ανάγκες εκτέλεσης του έργου, ως και το μετ’ αυτού συναρτώμενο εργατικό και ασφαλιστικό κόστος (δεδομένου, ότι είναι αντικειμενικά ζημιογόνος και άρα, δεν καλύπτει το σύνολο της δαπάνης εκτέλεσης). Κατ’ αποτέλεσμα των ανωτέρω, μη νομίμως κρίθηκαν δεκτές οι εξηγήσεις του καθ’ ου, ενώ η αναθέτουσα είχε δεσμία αρμοδιότητα, όπως απορρίψει αυτές, διότι δεν τεκμηριώνουν την επάρκεια του τιμήματος για την κάλυψη του κόστους εκτέλεσης και αντιθέτως εξ αυτών προκύπτει η σχετική ανεπάρκεια του τιμήματος. Αντιστοίχως και κατά συνέπεια, η αναθέτουσα όφειλε να απορρίψει και την προσφορά του καθ’ ου, ως αντικειμενικώς ζημιογόνο και ούτως, η προσφορά είναι απαράδεκτη και απορριπτέα κατά τον όρο 4.1 της διακήρυξης (που ορίζει, ότι «Αν οι εξηγήσεις δεν γίνουν αποδεκτές, η προσφορά απορρίπτεται, ωστόσο δεν καταπίπτει η εγγυητική επιστολή συμμετοχής.»). Παρέλκει δε προς τούτο, η εξέταση των λοιπών σωρευτικών κατά της προσφοράς του, ισχυρισμών της προσφυγής. 4. Επειδή, επομένως, πρέπει να γίνει δεκτή η Προδικαστική Προσφυγή. Να ακυρωθεί η προσβαλλομένη καθ’ ο μέρος κατ’ έγκριση των Αεξηγήσεων επί της οικονομικής προσφοράς του καθ’ ου, δέχθηκε την προσφορά του και τον όρισε προσωρινό ανάδοχο


ΣΤΕ/542/2010

Προμήθειες..:Επειδή, όπως προκύπτει από τα στοιχεία του φακέλου, κατά την … συνεδρίαση του Δ.Σ. του καθ’ ου, κατά την οποία συζητήθηκε και αποφασίστηκε η απόρριψη της προδικαστικής προσφυγής της αιτούσης, περί αποκλίσεως της προσφοράς της εταιρείας … από τις τεχνικές προδιαγραφές της διακήρυξης, παρέστησαν ο Διευθυντής Διοικητικής Υπηρεσίας …, ο Υποδιευθυντής της Τεχνικής Υπηρεσίας …, πρόσωπα δηλαδή τα οποία δεν είναι μέλη ή γραμματείς του Δ.Σ. του καθ’ ου, δεν προκύπτει δε από την απόφαση που ελήφθη κατά τη συνεδρίαση αυτή (ούτε, άλλωστε, από οποιοδήποτε στοιχείο του φακέλου) ότι τα ανωτέρω τρίτα πρόσωπα αποχώρησαν πριν από την κρίσιμη συζήτηση και ψηφοφορία επί της προδικαστικής προσφυγής της αιτούσης. Υπό τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα εκτίθενται στην προηγουμένη σκέψη, το Δ.Σ. του καθ’ ου δεν είχε νόμιμη σύνθεση κατά την κρίσιμη συνεδρίασή του και, ως εκ τούτου, η ως άνω … απόφασή του, με την οποία απερρίφθη, κατά τα ανωτέρω, η προδικαστική προσφυγή της αιτούσης, είναι μη νόμιμη, με αποτέλεσμα να καθίσταται μη νόμιμη και η επακολουθήσασα … απόφαση του ιδίου οργάνου, με την οποία, κατά τα ήδη αναφερθέντα, κατακυρώθηκε το αποτέλεσμα του διαγωνισμού στην εταιρεία …. Συνεπώς, για το λόγο αυτό, ο οποίος βασίμως προβάλλεται, πρέπει η τελευταία αυτή απόφαση να ακυρωθεί, παρέλκει δε, ως αλυσιτελής, η εξέταση των λοιπών προβαλλομένων λόγων ακυρώσεως.


ΣΤΕ/ΕΑ/720/2006

Προμήθεια υγειονομικού υλικού...Με τα δεδομένα αυτά, η κρίση της επιτροπής αξιολόγησης των προσφορών του διαγωνισμού περί ακαταλληλότητας των προσφερομένων από την αιτούσα ειδών είναι κατ’ αρχήν, επαρκώς αιτιολογημένη. Με την υπό κρίση αίτηση η αιτούσα προβάλλει ότι στην προκείμενη περίπτωση δεν τηρήθηκαν, ως προς τις τεχνικές προδιαγραφές των υπό προμήθεια ειδών, οι προβλεπόμενες από την προαναφερθείσα υπ’ αριθ. ΔΥΤ/οικ2480/1994 κοινή υπουργική απόφαση μέθοδοι εξέτασης των ανωτέρω ειδών τα οποία αντεποκρίνοντο στα πρότυπα … και 2 και ISO10282, αλλά η εξέταση έγινε κατά τρόπο εμπειρικό, χωρίς να αναφέρονται οι ιδιότητες και τα χαρακτηριστικά των ανωτέρω ειδών τα οποία δεν προεβλέποντο από τη διακήρυξη του διαγωνισμού και τα ανωτέρω διεθνή πρότυπα, ισχυρίζεται δε περαιτέρω ότι αρμόδιος κατά νόμο φορέας προς έλεγχο της καταλληλότητας των ως άνω ειδών είναι ο ΕΟΦ και, συνεπώς, η κρίση περί ακαταλληλότητας των ειδών αυτών δεν αιτιολογείται νομίμως. Οι προβαλλόμενοι όμως αυτοί λόγοι της αιτήσεως δεν πιθανολογούνται ως βάσιμοι, διότι, κατά τα ήδη εκτεθέντα, είναι δυνατή η θέση αυστηροτέρων τεχνικών προδιαγραφών πέραν της παραπομπής σε διεθνή πρότυπα, εφόσον συντρέχουν ειδικοί προς τούτο λόγοι, συναπτόμενοι προς την προστασία της δημοσίας υγείας και το ειδικότερο είδος της χρήσεως για την οποία προορίζονται τα προς προμήθεια είδη και, συνεπώς, ήταν επιτρεπτό στην επιτροπή του διαγωνισμού και, κατ’ επέκταση, στο Διοικητικό Συμβούλιο του καθ’ ου η αίτηση Νοσοκομείου να κρίνουν, κατά την αξιολόγηση των τεχνικών προσφορών, ότι τα προσφερθέντα από την αιτούσα δείγματα των προς προμήθεια γαντιών δεν είναι δεκτά, με την επίκληση ελαττωμάτων τα οποία παρουσιάζουν τα γάντια αυτά κατά την χρησιμοποίησή τους και την ειδική, κατά τα προεκτεθέντα, αναφορά των συγκεκριμένων ιδιοτήτων των ως άνω γαντιών, οι οποίες καθιστούν αυτά ακατάλληλα για την χρήση για την οποία προορίζονται. Εξ άλλου, ο λόγος ότι η προσβαλλόμενη πράξη δεν είναι νομίμως αιτιολογημένη, διότι δεν αναφέρει διάταξη της διακηρύξεως που παραβιάσθηκε με την εν λόγω προσφορά της αιτούσας, δεν πιθανολογείται ως βάσιμος, διότι αντίστοιχη διάταξη, ότι δηλαδή τα προς προμήθεια είδη θα πρέπει να είναι κατάλληλα για τη χρήση για την οποία προορίζονται, και αν ρητώς δεν αναφέρεται στη διακήρυξη, είναι εξυπακουόμενη σε κάθε περίπτωση.


ΕΣ/ΤΜ.6/6020/2015

Προμήθεια ραμμάτων:..ζητείται η εν μέρει ανάκληση της 93/2015 πράξης του Στ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου..Κατά συνέπεια, σύμφωνα με όσα προηγουμένως κρίθηκαν και έγιναν δεκτά, η ένδικη αίτηση πρέπει, υπό τον όρο ότι θα απαλειφθεί ο συμβατικός όρος του άρθρου 8 των σχεδίων συμφωνίας-πλαισίου, που προβλέπει τη δυνατότητα του προμηθευτή, μετά από προηγούμενη γραπτή συγκατάθεση της Αναθέτουσας Αρχής α) να μεταβιβάζει το σύνολο ή μέρος των δικαιωμάτων της συμφωνίας - πλαισίου, ή το σύνολο ή μέρος των υποχρεώσεων του που απορρέουν από αυτήν, σε οποιοδήποτε άλλο φυσικό ή νομικό πρόσωπο και β) να αναθέτει σε άλλο φυσικό ή νομικό πρόσωπο την εκτέλεση οποιασδήποτε παραγγελίας, σύμφωνα με τους όρους της Συμφωνίας - πλαίσιο,..Ανακαλεί εν μέρει την 93/2015 πράξη του Στ΄ Κλιμακίου.


ΕΣ/Τμ.4/(ΚΠΕ)126/2014

Μη νόμιμες οι δαπάνες που αφορούσαν την προμήθεια ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού, για την κάλυψη αναγκών Καρδιοχειρουργικής Κλινικής Νοσοκομείου, καθόσον προέκυψαν ύστερα από κατάτμηση της συνολικής ποσότητας ομοειδών αγαθών, δηλαδή του απαιτούμενου ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού, που προοριζόταν για τη λειτουργία της ίδιας κλινικής, μολονότι ο συνολικός ετήσιος προϋπολογισμός για την προμήθειά τους υπερέβαινε, το όριο των 60.000 ευρώ και ως εκ τούτου, έπρεπε για την προμήθεια να εγκριθεί η διενέργεια ανοικτού δημόσιου διαγωνισμού και όχι τριών πρόχειρων διαγωνισμών (άρθρο 2 παρ. 12 και 13  του ν. 2286/1995, ΦΕΚ Α΄ 19/1995, σε συνδυασμό  με την Π1/3305/2010 απόφαση του Υφυπουργού Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, ΦΕΚ Β΄ 1789/2010).

ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/17/2016

Προμήθεια ραμμάτων:..Με τα δεδομένα αυτά, το Κλιμάκιο διαπιστώνει τις ακόλουθες ουσιώδεις πλημμέλειες:Α. Η ελεγχόμενη διαγωνιστική διαδικασία δεν μπορεί να ολοκληρωθεί με τη σύναψη των υποβληθεισών για έλεγχο συμβάσεων, διότι, σύμφωνα με τα εκτιθέμενα στη σκέψη ΙΙ-Α της παρούσας, η προθεσμία ολοκλήρωσης των διαδικασιών σύναψης των συμβάσεων του Π.Π.Υ.Υ. έτους 2011, εντός του οποίου είχε ενταχθεί η ελεγχόμενη προμήθεια, παρατάθηκε μεν μέχρι τις 31.12.2015, πλην η παράταση αυτή προϋπέθετε ότι είχαν προηγηθεί οι αντίστοιχες δημοσιονομικές δεσμεύσεις των οικείων φορέων από τους προϋπολογισμούς τους έτους 2015 (βλ. 3349/2015 απόφαση του Υπουργού Υγείας), προϋπόθεση που, όμως, δεν προκύπτει ότι συντρέχει εν προκειμένω. Και τούτο διότι οι προσκομισθείσες στο Κλιμάκιο δημοσιονομικές δεσμεύσεις, ούτε προέρχονται από το σύνολο των φορέων για τους οποίους προορίζεται η επίμαχη προμήθεια, ούτε μπορεί με βεβαιότητα να συναχθεί ότι επαρκούν ποσοτικά για τις προμήθειες ραμμάτων που προορίζονται γι’ αυτούς, έχοντας ληφθεί για χρηματικά ποσά ιδιαιτέρως χαμηλού ύψους, σε σύγκριση με το σύνολο της προϋπολογισθείσας δαπάνης του διαγωνισμού, που μάλλον υποδηλώνουν ανεπάρκεια των οικείων πιστώσεων, παρά διαθεσιμότητα αυτών η οποία και μόνο θα καθιστούσε δυνατή την παράταση της προθεσμίας ολοκλήρωσης των σχετικών διαδικασιών μέχρι 31.12.2015 (για την ανεπάρκεια των πιστώσεων βλ. και την προσκομισθείσα στο Κλιμάκιο ανεπίσημη κατάσταση δαπανών ανά φορέα και εταιρία στην οποία αναγράφεται ότι «τα νοσοκομεία ... και ... είναι εκτός λόγω υπέρβασης προϋπολογισμού άνω των 50%»). Σημειωτέον, άλλωστε, ότι ακόμη και αν είχαν προσκομισθεί δημοσιονομικές δεσμεύσεις από όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς, δεν θα ήταν εφικτός ο έλεγχος της ακρίβειάς τους, αφού δεν περιήλθε στο Κλιμάκιο, σε εκτέλεση της 229/2015 αναβλητικής Πράξης του, κανένα στοιχείο σχετικά με την προϋπολογισθείσα δαπάνη των αναγκών εκάστου από τους φορείς αυτούς, με την εξαίρεση του Π.Γ.Ν. ..., οι ανάγκες του οποίου είχαν, κατά την έγκριση του Προγράμματος έτους 2011, προσδιορισθεί στο ποσό των 300.000 ευρώ (βλ. 4/31.1.2011 απόφαση Δ.Σ.). Κατ’ αποτέλεσμα η παράταση του ως άνω Προγράμματος μέχρι το τέλος του έτους 2015, εντός του οποίου έλαβε χώρα η οριστική κατακυρωτική απόφαση, δεν καταλαμβάνει τον ελεγχόμενο διαγωνισμό, ο οποίος έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί με τη σύναψη των οικείων συμβάσεων το αργότερο μέχρι 31.12.2014, σύμφωνα με την 5572/2013 απόφαση του Υπουργού Υγείας.(...)Οι παρατεθείσες στην προηγούμενη σκέψη πλημμέλειες παρίστανται, κατά την κρίση του Κλιμακίου, ουσιώδεις και, κατ’ επέκταση, κωλύουν την υπογραφή των υποβληθέντων για έλεγχο επτά (7) σχεδίων συμβάσεων.


ΣΤΕ/3719/2011

Προμήθεια διαφόρων ραμμάτων(...)Ενόψει του περιεχομένου της ανωτέρω αιτιολογίας, ο προβαλλόμενος λόγος, με τον οποίο η αιτούσα περιορίζεται στο να επαναλάβει τις προβληθείσες με την προδικαστική της προσφυγή ενώπιον της αναθέτουσας αρχής αιτιάσεις κατά της ένδικης απαίτησης της διακήρυξης, χωρίς, πάντως, να πλήσσει, περαιτέρω, την ως άνω αιτιολογία, μολονότι είχε εγκαίρως λάβει γνώση της προσβαλλόμενης πράξης, όπως, άλλωστε, προκύπτει και απ’ το υπ’ αριθμ. 1034/12-2-2007 έγγραφο της αναθέτουσας αρχής είναι προεχόντως για το λόγο αυτό απορριπτέος ως αβάσιμος (βλ. ΕΑ 208/2011, 1091/2010). Τούτο δε, ανεξαρτήτως της αοριστίας του λόγου, κατά το μέρος που προβάλλεται ότι η απαίτηση να προσφερθούν βελόνες μαύρου χρώματος συνιστά ειδική προδιαγραφή που δεν υφίσταται στις Κοινές Προδιαγραφές του Υπουργείου Ανάπτυξης ή στην Ευρωπαϊκή Φαρμακοποιία, δεδομένου ότι με την κρινόμενη αίτηση δεν γίνεται συγκεκριμένη και τεκμηριωμένη επίκληση των κανόνων της Ευρωπαϊκής Φαρμακοποιίας ή των Κοινών Προδιαγραφών του Υπουργείου Ανάπτυξης που παραβιάζονται εξαιτίας της πληττόμενης αυτής απαίτησης (πρβλ. ΕΑ 1091, 961, 429/2010, 603/2009). Εξάλλου, ούτε το γεγονός της ταύτισης των πληττόμενων προδιαγραφών με ορισμένα προϊόντα, αρκεί για να θεωρηθεί ότι οι προβλέψεις αυτές είναι φωτογραφικές (πρβλ. ΕΑ 1140, 1024-1025/2010, 836/2010, 201/2007), ούτε από μόνη την αναφορά σε τεχνική προδιαγραφή διακήρυξης ένδειξης που υπάρχει σε διαφημιστικό φυλλάδιο εταιρίας, όπως εν προκειμένω όπου, όπως διατείνεται η αιτούσα, η ένδειξη ”………….” απαντάται σε διαφημιστικά φυλλάδια της εταιρίας ……………….., μπορεί να συναχθεί ότι η διακήρυξη φωτογραφίζει προϊόντα της εταιρίας αυτής (πρβλ. ΕΑ 429/2010). Συνεπώς, ο προβαλλόμενος λόγος περί του φωτογραφικού χαρακτήρα της πληττόμενης τεχνικής προδιαγραφής είναι εν πάση περιπτώσει απορριπτέος ως αβάσιμος. Τούτο δε επιρρωνύεται και απ’ τα σχετικώς διαλαμβανόμενα στην υπ’ αριθμ. 33/2/4.2.2009 απόφαση του ΔΣ του καθ’ ου νοσοκομείου, που απέρριψε την προδικαστική προσφυγή της αιτούσης με την οποία είχε προβάλει αιτιάσεις σε σχέση με τον αποκλεισμό της τεχνικής της προσφοράς της, μεταξύ άλλων, και για την ένδικη κατηγορία ραμμάτων κατ’ επίκληση της πληττόμενης εν προκειμένω τεχνικής προδιαγραφής, σύμφωνα με τα οποία «Η χρήση του όρου …………. προφανώς έγινε εκ παραδρομής και συνήθειας αφού οι μόνες μαύρες βελόνες που κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά στο εμπόριο από οποιαδήποτε εταιρεία λέγονταν ……….…»