ΝΣΚ/77/2008
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Απευθείας ανάθεση κατόπιν διαπραγμάτευσης για την παραγωγή ενός (1) ντοκιμαντέρ. Είναι νόμιμη, βάσει του άρθρου 83 παρ.3 περ.β’ Ν 2362/1995, λόγω ύπαρξης καλλιτεχνικών λόγων, η απευθείας ανάθεση από την Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης για την παραγωγή ενός ντοκιμαντέρ για την ανάδειξη της Ιστορίας, του Πολιτισμού, καθώς και της γεωφυσικής ποικιλίας εθνικής σημασίας περιοχών της χώρας, με σκοπό την προβολή του σε ραδιοτηλεοπτικούς οργανισμούς της αλλοδαπής ή της ημεδαπής.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
10469/2007
Καθορισμός ορίου προϋπολογισμού δαπάνης καλλιτεχνικών έργων που εκτελούνται με απευθείας ανάθεση.
1319/2007
Καθορισμός ορίου προϋπολογισμού δαπάνης καλλιτεχνικών έργων που εκτελούνται με απευθείας ανάθεση.
ΝΣΚ/135/2003
Σύναψη των συμβάσεων με απευθείας ανάθεση, όπως προβλέπονται ευθέως από την εξουσιοδοτική διάταξη του ν.2621/1998, αρ. 2 παρ. 24 περ.β' είναι σύννομες όταν υπερβαίνουν τη μέγιστη αποζημίωση
ΕΣ/Τ7/37/2006
Απευθείας ανάθεση σε συνθέτη για δισκογραφική παραγωγή συμφωνικύ έργου.Μη νόμιμη.Αόριστη αναφορά σε καλλιτεχνικούς λόγους που σχετίζινται με την προστασία δικαιωμάτων αποκλειστικότητας.Συγγνωστή πλάνη.
ΕλΣυν/Τμ.7/31/2011
Πολιτιστικέςεκδηλώσεις.Απευθείας ανάθεση.Το Τμήμα, μετά από νέα έρευνα της υπόθεσης, κρίνει ότι, κατά τα βασίμως προβαλλόμενα στην κρινόμενη αίτηση ανάκλησης, η εν λόγω σύμβαση με απευθείας ανάθεση στην ως άνω δημοτική επιχείρηση της διοργάνωσης των καλλιτεχνικών εκδηλώσεων του Π.Ο.Δ.Α. είναι νόμιμη, καθόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις της Κοινοτικής Οδηγίας (άρθρο 25 παρ.1β΄ του π.δ/τος 60/2007), δεδομένης της ιδιομορφίας και της ιδιαίτερης φύσης των παρεχομένων υπηρεσιών (καλλιτεχνικών) και λαμβανομένου υπόψιν του γεγονότος της δυσχέρειας αναζήτησης εκ μέρους του Π.Ο.Δ.Α. δεκάδων καλλιτεχνών, διαφορετικών ειδικοτήτων (που θα συμμετείχαν σε πάνω από 430 καλλιτεχνικές εκδηλώσεις σε διάφορες περιοχές της Αθήνας), της ιδιαιτερότητας καθορισμού της αμοιβής ανάλογα με τον καλλιτέχνη, την παραχώρηση δικαιώματος αποκλειστικής εκπροσώπησης του καλλιτέχνη από συγκεκριμένο φορέα, καθώς και την ιδιαίτερη υλικοτεχνική υποδομή που απαιτούνταν για κάθε καλλιτεχνική εκδήλωση, περιλαμβανομένων και των ιδιαιτέρων τεχνικών απαιτήσεων εκάστου καλλιτέχνη κατά την διάρκεια της εκδήλωσης που συμμετείχε. Στο πλαίσιο αυτό η πρόταση της δημοτικής επιχείρησης, που ήδη διέθετε την αποκλειστικότητα εκπροσώπησης μεγάλου αριθμού καλλιτεχνών και ποικιλίας δεξιοτήτων, που κάλυπταν απόλυτα τις απαιτήσεις της αναθέτουσας αρχής, ήταν η πλέον ενδεδειγμένη και αποτελούσε τη μοναδική διέξοδο για την ομαλή διεξαγωγή των εν λόγω καλλιτεχνικών εκδηλώσεων, δεδομένης και της μη δυνατότητας εκ μέρους της τελευταίας για δέσμευση των καλλιτεχνών προ πολλού χρόνου.Συνεπώς, σαφώς συνάγεται ότι, στην κρινόμενη περίπτωση, πληρούνταν οι προϋποθέσεις εφαρμογής της ανωτέρω διάταξης της Κοινοτικής Οδηγίας, ως προς την απευθείας ανάθεση, για καλλιτεχνικούς λόγους, στην ως άνω δημοτική επιχείρηση της διοργάνωσης των εν λόγω εκδηλώσεων και ως εκ τούτου πρέπει, κατά την κρίση του Τμήματος, να ανακληθεί η προσβαλλόμενη Πράξη (190/2010) ως προς την κρίση περί μη νομιμότητας της εντελλόμενης με το ..., οικονομικού έτους 2010, χρηματικό ένταλμα πληρωμής δαπάνης.
840/150442/2021
Χορήγηση ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) στον γεωργικό τομέα και ειδικότερα σε αιγοπροβατοτρόφους της νήσου Λέσβου, που διατηρούσαν ζωική εκμετάλλευση κατά τα έτη 2016, 2017 και 2018, με τουλάχιστον 20 ενήλικα θηλυκά (τουλάχιστον ενός έτους) αιγοπρόβατα και των οποίων οι εκμεταλλεύσεις επλήγησαν από την νόσο ευλογιά, των παραγωγών επιτραπέζιων σταφυλιών ποικιλίας grimson στις Π.Ε. Ημαθίας και Πέλλας και των παραγωγών σταφίδας ποικιλίας «σουλτανίνα» στην Π.Ε. Ηρακλείου Κρήτης, στο πλαίσιο του Κανονισμού (ΕΕ) 1408/2013 της Επιτροπής (L 352)
Δ19Ε/5039732/ΕΞ/2012
Ανάθεση αντικειμένου Δ/νσης Διαχείρισης Δημόσιου Υλικού στην περιφέρεια.(Ανάθεση αρμοδιοτήτων στις ΥΔΕ).
Η με αριθμό Δ19Ε5039732ΕΞ2012/12.10.2012 απόφαση του Υφυπουργού Οικονομικών «Ανάθεση αντικειμένου Διεύθυνσης Διαχείρισης Δημόσιου Υλικού στην περιφέρεια» (Β' 2870) καταργείται με την περ.β του άρθρου 37 του νόμου 4474/2017,ΦΕΚ-80/Α/7.6.2017
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/265/2018
Παροχή Υπηρεσίων:Με τα δεδομένα αυτά, συντρέχει κατεπείγουσα ανάγκη που δικαιολογεί την απευθείας ανάθεση παροχής των επίμαχων υπηρεσιών για σύντομο χρονικό διάστημα, που συνίσταται στη διασφάλιση της ομαλής λειτουργίας των υπηρεσιών καθαριότητας στο Δήμο ....., ενόψει και της επερχόμενης εορταστικής περιόδου του Πάσχα, όπου αυξάνεται ιδιαίτερα η τουριστική επισκεψιμότητα του Δήμου και συνακόλουθα η παραγωγή των απορριμμάτων του. Η κατεπείγουσα δε αυτή ανάγκη δεν οφείλεται σε υπαιτιότητα του Δήμου αλλά σε απρόβλεπτες περιστάσεις, καθόσον τα αρμόδια όργανά του δεν καθυστέρησαν να εγκρίνουν τη διενέργεια του σχετικού διαγωνισμού, ο οποίος κατά την έγκριση της απευθείας ανάθεσης, είχε ήδη ολοκληρωθεί και εκκρεμούσε ενώπιον του Ελεγκτικού Συνεδρίου για προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας. Συνεπώς, η απευθείας ανάθεση της παροχής των υπηρεσιών αυτών και, κατ’ επέκταση, η ελεγχόμενη δαπάνη είναι νόμιμες.
ΕΑΔΗΣΥ/1764/2022
Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα αιτείται να ακυρωθεί η με αριθ. 1376/2022 απόφαση της αναθέτουσας αρχής, κατά το μέρος που αποφασίστηκε η ματαίωση του Τμήματος Β΄ του ανοικτού διεθνή ηλεκτρονικού διαγωνισμού για την υλοποίηση του έργου «Ανάδειξη του … … … … ως εργαλείου για την ανάπτυξη και προβολή του Τουρισμού της ... ΤΜΗΜΑ Α: Αποτύπωση διαδρομών, αξιολόγηση και επεξεργασία υλικού τεκμηρίωσης, σχεδιασμός και παραγωγή έντυπου υλικού προβολής και σήμανσης (προϋπολογισμός 383.594,00 € συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 24%) ΤΜΗΜΑ Β: Σχεδιασμός και ανάπτυξη ψηφιακών εφαρμογών για την προβολή του έργου (προϋπολογισμός 216.406,00 € συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 24%)» (ΚΗΜΔΗΣ …/31-8-2021, ΕΣΗΔΗΣ για το επίμαχο Τμήμα Β΄ του διαγωνισμού: …)
ΝΣΚ/78/2023
Ορθή εφαρμογή του ν. 4957/2022, επί ζητημάτων κατά τη διαδικασία ανάδειξης εξωτερικών μελών του Συμβουλίου Διοίκησης της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών (Α.Σ.Κ.Τ.)(...)Εσωτερικό μέλος του Συμβουλίου Διοίκησης (Σ.Δ.) της Α.Σ.Κ.Τ. δεν δύναται να παραιτηθεί από την ιδιότητά του αυτή, ενώπιον του οικείου Πρύτανη κατά τη διάρκεια της διαδικασίας ανάδειξης των εξωτερικών μελών. Τυχόν παραίτηση δεν παράγει έννομες συνέπειες, δεν εκλαμβάνεται ως τέτοια (παραίτηση) για τα θέματα συγκρότησης του σώματος των εσωτερικών μελών του Σ.Δ., σχηματισμού της νόμιμης σύνθεσης, διαδικασίας ανάδειξης εξωτερικών μελών και εξομοιώνεται με αποχή. Μετά την αποχώρηση ενός εκ των έξι εσωτερικών μελών, το μέλος αυτό θεωρείται απόν, η δε αποχή του από τις συνεδριάσεις του Σ.Δ. δεν επηρεάζει τη νομιμότητα της συγκρότησης, σύνθεσης και τη διαδικασία ανάδειξης των εξωτερικών μελών (κατά πλειοψηφία). Η οικειοθελής αποχώρηση μέλους Δ.Ε.Π., πριν από τη συμπλήρωση του ορίου ηλικίας του από Α.Ε.Ι. της ημεδαπής, προκειμένου να αναλάβει θέση μέλους Δ.Ε.Π. σε Α.Ε.Ι. της αλλοδαπής (Καθηγητής αλλοδαπής), δεν εμπίπτει στον περιορισμό, που ορίζει η διάταξη της δεύτερης περίπτωσης του τέταρτου εδαφίου της παραγράφου 4 του άρθρου 8 του ν. 4957/2022 (ομόφωνα).