Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/73/2005

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 164/2004

Περί του απασχολουμένου κατ' έτος στο ΥΠ.ΠΟ. ωρομισθίου προσωπικού, δεν επιτρέπεται υπέρβαση του αριθμού των 1390 ωρών κατά 510 ώρες.Οι Προϊστάμενοι των Υπηρεσιών του ΥΠ.ΠΟ., μετά τη λήξη της συμβάσεως ωρομισθίου προσωπικού που συνήφθη για αριθμό ωρών μικρότερο των 1390, δεν επιτρέπεται να προβαίνουν στην παράταση της, μέχρι συμπληρώσεως 1390 ωρών. Μετά την εξάντληση τριών (3) διαδοχικών συμβάσεων με συνολική διάρκεια μικρότερη των είκοσι τεσσάρων (24) μηνών, μπορεί ο απασχολούμενος, μετά τη συμπλήρωση τριμήνων διακοπών, να συνάψει άλλες μη διαδοχικές συμβάσεις μέχρι τη συμπλήρωση του ανωτάτου ορίου των είκοσι τεσσάρων (24) μηνών.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/102/2011

Δυνατότητα ή μη παράτασης συμβάσεων εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου του προσωπικού, που προσλήφθηκε για την εκτέλεση έργου χρηματοδοτούμενου από το Γ΄ Κ.Π.Σ., το οποίο δεν έχει ολοκληρωθεί.Είναι δυνατή η παράταση των συμβάσεων εργασίας του εν λόγω προσωπικού πέραν των είκοσι τεσσάρων (24) μηνών συνολικού χρόνου εργασίας και μέχρι την περαίωση του έργου.

ΝΣΚ/326/2008

 Συμβάσεις μίσθωσης έργου καθαρισμού σχολικών μονάδων διδακτικού έτους 2008-2009.α) Οι συμβάσεις των καθαριστών/ριών για τον καθαρισμό των σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που θα συναφθούν για το διδακτικό έτος 2008-2009 (ήτοι από 1-9-2008 έως 30-6-2009) είναι γνήσιες συμβάσεις μίσθωσης έργου, χωρίς να υποκρύπτεται εξηρτημένη εργασία. β) Οι συμβάσεις μίσθωσης έργου με ήδη εργαζόμενες/νους καθαρίστριες/ές είναι επιτρεπτές και κατ’ επέκταση νόμιμες, μόνον εφόσον ο συνολικός χρόνος που οι ως άνω εργάσθηκαν μέχρι τώρα και θα εργασθούν με τις νέες υπό κατάρτιση συμβάσεις έργου, δεν υπερβαίνει συνολικά για την κάθε καθαρίστρια/ή τους είκοσι τέσσερις (24) μήνες. γ) Η σύναψη συμβάσεων έργου μεταξύ του Δημοσίου και νέων εργαζομένων καθαριστριών/τών είναι επιτρεπτή, εφόσον με αυτές εκπληρούται δημόσιος σκοπός και συντρέχει και ο κατά τα ως άνω χρονικός περιορισμός των είκοσι τεσσάρων (24) μηνών.

ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/67/2019

Καταβολή αποδοχών:..Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη νομική σκέψη που προηγήθηκε, έρεισμα της εντελλόμενης δαπάνης αποτελούν συμβάσεις εργασίας επικουρικού προσωπικού ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, που έχουν συναφθεί μετά από παράταση προηγούμενων όμοιων, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων της παραγράφου 1 του άρθρου 16 του ν. 4551/2018, διαδοχικά, χωρίς η διαδοχή αυτή να δικαιολογείται από αντικειμενικούς λόγους, σε αδιάλειπτη ακολουθία προς προηγούμενες, περισσότερες από τρεις, όμοιες συμβάσεις, για την κάλυψη πάγιων και διαρκών αναγκών, καθ’ υπέρβαση του ανώτατου επιτρεπόμενου ορίου των είκοσι τεσσάρων μηνών συνολικής διάρκειας των διαδοχικών συμβάσεων. Τούτο δε χωρίς να συντρέχει η προβλεπόμενη από την κείμενη νομοθεσία εξαιρετική περίπτωση συνολικής απασχόλησης ειδικής κατηγορίας εργαζομένων άνω των είκοσι τεσσάρων μηνών. Επομένως, η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη, διότι στηρίζεται σε μη νόμιμες, αυτοδικαίως άκυρες συμβάσεις, σύμφωνα με τα ειδικότερα εκτιθέμενα στη σκέψη 3 ανωτέρω, και συγκεκριμένα, διότι οι διατάξεις της παραγράφου 1 του άρθρου 16 του ν. 4551/2018 είναι αντίθετες προς τις διατάξεις του άρθρου 103 παρ. 7 (εδ. α) και 8 (εδ. α και β) του Συντάγματος και προς τις διατάξεις των άρθρων 5 και 6 του π.δ. 164/2004.Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δαπάνη δεν είναι νόμιμη και αυτό δεν πρέπει να θεωρηθεί.


ΝΣΚ/11/2001

Ο τρόπος και η διαδικασία προσλήψεως τόσον του προσωπικού για το οποίο η διάρκεια της συμβάσεως σε κάθε περίπτωση δεν μττορεί να υπερβαίνει κατ' έτος τον αριθμό των 1390 ωρών για κάθε απασχολούμενο, όσον και του προσωπικού για το οποίο επιτρέπεται η διάρκεια των συμβάσεων να είναι μέχρι ένα έτος και να ανανεώνονται ή παρατείνονται έως το τέλος του έργου, είναι ενιαίος και ρυθμίζεται από τις διατάξεις των άρθρων 81 παρ. 3 του ν. 1958/1991 και 10 του π.δ. 99/1992.


ΕΑΔΗΣΥ/222/2023

Με την προδικαστική προσφυγή η προσφεύγουσα ζητά την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής, που ελήφθη κατά τη συνεδρίαση της Επιτροπής Ερευνών & Διαχείρισης του … του … του Ακαδημαϊκού Έτους 2022-2023 με αριθμό 143, με την οποία αποφασίσθηκε η κήρυξη της εταιρείας «…» ως οριστικής αναδόχου του διαγωνισμού με αριθμό …/2022 για την «… για χρονικό διάστημα είκοσι τεσσάρων (24) μηνών από την υπογραφή της σύμβασης με δικαίωμα προαίρεσης εκ μέρους της Αναθέτουσας Αρχής δώδεκα (12) μηνών μετά τη λήξη της αρχικής σύμβασης».


ΕΑΔΗΣΥ/1669/2022

Με την υπό κρίση προδικαστική προσφυγή η προσφεύγουσα επιδιώκει να ακυρωθεί η υπ’ αριθμ. απόφαση 93/7/22.09.22 του πρυτανικού συμβουλίου της αναθέτουσας αρχής με θέμα: «Έγκριση του από 07/09/2022 πρακτικού αξιολόγησης της επιτροπής διενέργειας του ανοικτού διεθνούς ηλεκτρονικού διαγωνισμού για την παροχή υπηρεσιών καθαριότητας των κτηριακών εγκαταστάσεων του … … στις … στις πόλεις …, …, …, …, .. και .., για χρονικό διάστημα είκοσι τεσσάρων (24) μηνών από την υπογραφή της σύμβασης, με δικαίωμα προαίρεσης για άλλους είκοσι τέσσερις (24) μήνες, συνολικού προϋπολογισμού 1.206.000,00 ΕΥΡΩ χωρίς Φ.Π.Α., 1.495,440,00 ΕΥΡΩ συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α., με αριθμό διακήρυξης …/2021 και συστημικούς αριθμούς …, …, …, …, …, …»


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/91/2018

Καταβολή αποδοχών επικουρικού προσωπικού.. Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με τα εκτιθέμενα στις προηγούμενες νομικές σκέψεις, το Κλιμάκιο άγεται στην κρίση ότι: α) όσον αφορά στην … (αρχική πρόσληψη στις 21.8.2014), έρεισμα της εντελλόμενης δαπάνης αποτελούν συμβάσεις εργασίας επικουρικού προσωπικού ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου που έχουν συναφθεί μετά από παράταση προηγούμενων όμοιων, κατ’ εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 57 του ν. 4488/2017, διαδοχικά, χωρίς η διαδοχή αυτή να δικαιολογείται από αντικειμενικούς λόγους, σε αδιάλειπτη - από τον Αύγουστο του  έτους 2014 και εντεύθεν – ακολουθία προς προηγούμενη όμοια σύμβαση, για την κάλυψη πάγιων και διαρκών αναγκών, καθ’ υπέρβαση του ανώτατου επιτρεπόμενου ορίου εικοσιτεσσάρων μηνών συνολικής διάρκειας των διαδοχικών συμβάσεων, χωρίς να συντρέχει προβλεπόμενη από την κείμενη νομοθεσία εξαιρετική περίπτωση συνολικής απασχόλησης ειδικής κατηγορίας εργαζομένων άνω των εικοσιτεσσάρων μηνών. Επομένως, η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη, διότι στηρίζεται σε μη νόμιμες, αυτοδικαίως άκυρες συμβάσεις, σύμφωνα με τα ειδικότερα εκτιθέμενα στη σκέψη 5 ανωτέρω, και, συγκεκριμένα, διότι η διάταξη του άρθρου 57 του ν. 4488/2017 είναι αντίθετη προς τις διατάξεις του άρθρου 103 παρ. 7 (εδ. α) και 8 (εδ. α και β) του Συντάγματος και προς τις διατάξεις των άρθρων 5 και 6 του π.δ. 164/2004, β) όσον αφορά στους ... (αρχική πρόσληψη στις 26.11.2015) και … (αρχική πρόσληψη στις 2.11.2015), η εντελλόμενη με τον ελεγχόμενο τίτλο δαπάνη, που αφορά στην καταβολή των αποδοχών τους για το μήνα Οκτώβριο του 2017, είναι νόμιμη διότι, κατά τον μήνα αυτό, δεν έχουν συμπληρώσει το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο των εικοσιτεσσάρων μηνών συνολικής διάρκειας των διαδοχικών συμβάσεων, το οποίο συμπληρώνεται για αμφότερους τον Νοέμβριο του έτους 2017. Τούτο δε ανεξαρτήτως ότι και για αυτούς, μετά την υπέρβαση του ως άνω ορίου, ισχύουν τα προαναφερόμενα για την … και συνεπώς, και για τους εν λόγω υπαλλήλους, τυχόν εντελλόμενη δαπάνη μισθοδοσίας τους που θα εδράζεται στο διάστημα μετά την συμπλήρωση των εικοσιτεσσάρων μηνών συνολικής διάρκειας των διαδοχικών συμβάσεων και μέχρι την ως άνω ημερομηνία της παραίτησής τους, θα είναι μη νόμιμη κατά τα αμέσως ανωτέρω εκτεθέντα.Β. Συνεπώς, ενόψει του ότι το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα περιέχει κατ’ αρχήν εν μέρει μη νόμιμη δαπάνη, αυτό δεν πρέπει να θεωρηθεί. Το Κλιμάκιο, ωστόσο, κρίνει ότι σύμφωνα με τα εκτιθέμενα στη σκέψη 3Β ανωτέρω, το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πρέπει να θεωρηθεί, κατ’ εφαρμογή όσων ορίζονται στο εδάφιο α της παρ. 2 του άρθρου 7 του π.δ. 164/2004, το οποίο επιτάσσει, μεταξύ άλλων, την άμεση καταβολή στην … των οφειλόμενων βάσει άκυρης σύμβασης χρηματικών ποσών...Αποφαίνεται ότι το 01Β, οικονομικού έτους 2018, χρηματικό ένταλμα πληρωμής του Κέντρου Κοινωνικής Πρόνοιας Περιφέρειας ..., ποσού 4.154,50 ευρώ, καθώς και όσα όμοια τυχόν εκδοθούν μέχρι την ημερομηνία της παραίτησης εκάστου των φερόμενων ως δικαιούχων, που έλαβε χώρα πριν την κοινοποίηση της παρούσας πράξης, πρέπει να θεωρηθούν, κατά το σκεπτικό.


ΕΑΔΗΣΥ/655/2022

Με την ανωτέρω Προδικαστική Προσφυγή η προσφεύγουσα επιδιώκει, όπως ακυρωθεί η υπ΄ αριθμ. 286150/14.10.2021 Απόφαση του Γενικού Γραμματέα … − κατ΄ αποδοχή των, από 20.08.2021, 27.08.2021 και 17.09.2021, Πρακτικών της Επιτροπής Διενέργειας του υπόψη Διαγωνισμού - η οποία εκδόθηκε στο πλαίσιο του δημόσιου ανοικτού ηλεκτρονικού Διαγωνισμού για την παροχή υπηρεσιών καθαρισμού κτηρίoυ επί των οδών …, … στο οποίο στεγάζονται Υπηρεσίες του Υπουργείου …, συνολικού προϋπολογισμού 468.720,00€ συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α. για χρονικό διάστημα είκοσι τεσσάρων (24) μηνών, από την υπογραφή της με δικαίωμα προαίρεσης της σύμβασης για ένα (1) έτος και με κριτήριο κατακύρωσης την πλέον συμφέρουσα 


ΣΤΕ/2367/2021

ΑΔΕΙΑ ΑΝΑΤΡΟΦΗΣ ΤΕΚΝΟΥ«…Επειδή, σύμφωνα με τις προπαρατεθείσες διατάξεις του άρθρου 53 παρ. 2 του ν. 2721/1999, γονέας εκπαιδευτικός δικαιούται να λάβει για την ανατροφή του τέκνου του τις προβλεπόμενες για τον σκοπό αυτό διευκολύνσεις, δηλαδή μειωμένο διδακτικό ωράριο και απαλλαγή από πρόσθετες υπηρεσίες, ή, εναλλακτικώς, την κατ’ άρθρο 35 παρ. 2 του ν. 3528/2007 ειδική άδεια ανατροφής με αποδοχές, χρονικής διάρκειας εννέα (9) μηνών (και, πάντως, μέχρι να συμπληρώσει το τέκνο το απώτατο ηλικιακό όριο των τεσσάρων ετών). Για τη χορήγηση, εξάλλου, της άδειας αυτής τίθενται ως μόνες προϋποθέσεις αφενός ότι το τέκνο δεν έχει συμπληρώσει, κατά τον χρόνο υποβολής της σχετικής αίτησης, το τέταρτο έτος της ηλικίας του και αφετέρου ότι δεν έχει γίνει χρήση, για την ανατροφή του ίδιου τέκνου, των εναλλακτικώς προβλεπόμενων διευκολύνσεων. Επομένως, εκπαιδευτικός με τέκνο μικρότερο των δύο ετών κατά τον διορισμό του μπορεί να επιλέξει, βάσει των ιδιαίτερων οικογενειακών αναγκών του, είτε την παροχή εργασίας με μειωμένο ωράριο μέχρι να συμπληρώσει το τέκνο του την ηλικία των δύο ετών είτε τη λήψη εννεάμηνης άδειας ανατροφής. Αντιστοίχως, εκπαιδευτικός με τέκνο μεγαλύτερο των δύο ετών κατά τον χρόνο του διορισμού δεν δικαιούται μεν μειωμένο ωράριο για την ανατροφή του, μπορεί, όμως, να λάβει, για τον ίδιο σκοπό, ειδική άδεια διάρκειας εννέα (9) μηνών (ή μέχρι τη συμπλήρωση από το τέκνο της ηλικίας των τεσσάρων ετών, αν υπολείπεται των εννέα μηνών ο χρόνος που απομένει μέχρι το ηλικιακό αυτό όριο)…»,


116492/E2/2016

Πρόσκληση υποψήφιων αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ), Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, για ένταξη στους πίνακες αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών ΕΑΕ και πρόσληψη ως προσωρινών αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών ΕΑΕ σχολικού έτους 2016-2017. Δ.ΣΦ ΦΕΚ-2279/Β/22.7.2016:Διορθώνεται το εσφαλμένο:.................«iν) κύρια ειδικότητα πτυχιούχων ΤΕΦΑΑ της παρ. 1.3 περ. γ του άρθρου 20 του Ν.3699/2008 ή/και ν) σεμινάρια αποδεδειγμένης ετήσιας διάρκειας τουλάχιστον τετρακοσίων (400) ωρών στην ΕΑΕ, που έχουν υλοποιηθεί μέχρι τις 30/08/2010, από Πανεπιστήμια ή από αναγνωρισμένους κρατικούς φορείς που εποπτεύονται από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ή/και vi) προϋπηρεσία μεγαλύτερη των δέκα (10) διδακτικών μηνών, η οποία αποκτήθηκε κατόπιν προσλήψεως στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση», στο ορθό:«iν) σεμινάρια αποδεδειγμένης ετήσιας διάρκειας τουλάχιστον τετρακοσίων (400) ωρών στην ΕΑΕ, που έχουν υλοποιηθεί μέχρι τις 30/08/2010, από Πανεπιστήμια ή από αναγνωρισμένους κρατικούς φορείς που εποπτεύονται από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ή/καιν) προϋπηρεσία μεγαλύτερη των δέκα (10) διδακτικών μηνών, η οποία αποκτήθηκε κατόπιν προσλήψεως στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση».