Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/5/2017

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 4369/2016, 3896/2010, 3528/2007

Δικαίωμα εργαζόμενης μητέρας να συνεχίσει να ασκεί τα καθήκοντα προϊσταμένης, που είχε αναλάβει με πράξη ανάθεσης και τα οποία ασκούσε πριν λάβει άδεια μητρότητας και ανατροφής τέκνου. Σχέση ανάμεσα στο άρθρο 16 του ν. 3896/2010 και το άρθρο 30 του ν. 4369/2016. (Κατάσταση : Αποδεκτή) Υπάλληλος με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, στην οποία ανατέθηκαν, με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, καθήκοντα Προϊσταμένης σε δημόσια κεντρική βιβλιοθήκη και επανήλθε στην εργασία στις 13.2.2015 μετά από άδεια κύησης, λοχείας και ανατροφής τέκνου, δικαιούται να αναλάβει τα ίδια καθήκοντα στην ίδια δημόσια κεντρική βιβλιοθήκη κατ' εφαρμογή του άρθρου 16 του ν. 3896/2010. Δεν υφίσταται σύγκρουση ανάμεσα στο άρθρο 16 του ν. 3896/2010 και το άρθρο 30 του ν. 4369/2016 (ομόφ).

Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/6/2020

Εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 98 του Υπαλληλικού Κώδικα, όπως αυτό αντικαταστάθηκε με το άρθρο 26 τταρ. 1 του ν. 4369/2016, και του εκδοθέντος κατ’ εξουσιοδότηση αυτού π.δ. 69/2016, για τη βαθμολογική εξέλιξη των υπαλλήλων του ενιαίου μισθολογίου του Υπουργείου Εξωτερικών, στο πλαίσιο της ανάλογης εφαρμογής των διατάξεων των άρθρων 25-27 του ν. 4369/2016.Οι διατάξεις του άρθρου 98 του ν. 3528/2007, όπως αυτό αντικαταστάθηκε με το άρθρο 26 παρ. 1 του ν. 4369/2016, και του εκδοθέντος κατ’ εξουσιοδότηση αυτού π.δ. 69/2016, εφαρμόζονται για τη βαθμολογική εξέλιξη των υπαλλήλων των κλάδων Πτυχιούχων Διοικητικών, Επικοινωνιών και Πληροφορικής, Διοικητικών Γραμματέων και Επιμελητών του Υπουργείου Εξωτερικών, στο πλαίσιο της ανάλογης εφαρμογής των διατάξεων των άρθρων 25-27 του ν. 4369/2016 (πλειοψ.). Σχετική η υπ’ αριθ. 256/2016 γνωμοδότηση Α΄ Τμήματος ΝΣΚ.


ΣΤΕ/2001/2012

Άδεια ανατροφής τέκνου:..Επειδή, ο λόγος που προβάλλει ο αιτών ότι κατά παραβίαση του δικαιώματος προστασίας της οικογένειας (άρθρο 21 παρ. 1 και 5), του άρθρου 25 παρ. 1 και 22 παρ. 1 του Συντάγματος και του άρθρου 53 του ν 3528/2007 δεν του χορηγήθηκε πλήρης εννεάμηνη άδεια ανατροφής τέκνου είναι αβάσιμος, καθώς σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην 7η σκέψη, όταν ο διορισμός ακολουθεί τη γέννηση τέκνου, ο γονέας δεν έχει δικαίωμα να λάβει πλήρη εννεάμηνη άδεια, αλλά, αν επιλέξει να λάβει συνεχόμενη άδεια, αυτή είναι ίση με τις ώρες του μειωμένου ωραρίου που απομένει μέχρι τη συμπλήρωση του τέταρτου έτους της ηλικίας του τέκνου του προσαυξημένη κατά ένα μήνα στην περίπτωση που είναι ανάπηρος σε ποσοστό άνω του 67%, όπως ο αιτών, ο οποίος εξάλλου δεν προβάλλει ότι η προσβαλλόμενη πάσχει γιατί δεν έχει υπολογιστεί σωστά σύμφωνα με τα ανωτέρω η άδεια που του χορηγήθηκε.Επειδή, μη υπάρχοντος άλλου λόγου, πρέπει να απορριφθεί η κρινόμενη αίτηση, να καταπέσει το παράβολο υπέρ του Δημοσίου και τέλος, εκτιμώντας τις περιστάσεις να απαλλαγεί ο αιτών από τη δικαστική δαπάνη του καθού ΝΠΔΔ το οποίο έχει υποβάλλει σχετικό αίτημα, (παρ. 1 άρθρου 275 Κ.Δ.Δ., που εφαρμόζεται δυνάμει της παρ. 1 περ. στ ν. 702/1977, όπως αυτή προστέθηκε με το άρθρο 50 του ν.3659/2008).


ΣΤΕ/2367/2021

ΑΔΕΙΑ ΑΝΑΤΡΟΦΗΣ ΤΕΚΝΟΥ«…Επειδή, σύμφωνα με τις προπαρατεθείσες διατάξεις του άρθρου 53 παρ. 2 του ν. 2721/1999, γονέας εκπαιδευτικός δικαιούται να λάβει για την ανατροφή του τέκνου του τις προβλεπόμενες για τον σκοπό αυτό διευκολύνσεις, δηλαδή μειωμένο διδακτικό ωράριο και απαλλαγή από πρόσθετες υπηρεσίες, ή, εναλλακτικώς, την κατ’ άρθρο 35 παρ. 2 του ν. 3528/2007 ειδική άδεια ανατροφής με αποδοχές, χρονικής διάρκειας εννέα (9) μηνών (και, πάντως, μέχρι να συμπληρώσει το τέκνο το απώτατο ηλικιακό όριο των τεσσάρων ετών). Για τη χορήγηση, εξάλλου, της άδειας αυτής τίθενται ως μόνες προϋποθέσεις αφενός ότι το τέκνο δεν έχει συμπληρώσει, κατά τον χρόνο υποβολής της σχετικής αίτησης, το τέταρτο έτος της ηλικίας του και αφετέρου ότι δεν έχει γίνει χρήση, για την ανατροφή του ίδιου τέκνου, των εναλλακτικώς προβλεπόμενων διευκολύνσεων. Επομένως, εκπαιδευτικός με τέκνο μικρότερο των δύο ετών κατά τον διορισμό του μπορεί να επιλέξει, βάσει των ιδιαίτερων οικογενειακών αναγκών του, είτε την παροχή εργασίας με μειωμένο ωράριο μέχρι να συμπληρώσει το τέκνο του την ηλικία των δύο ετών είτε τη λήψη εννεάμηνης άδειας ανατροφής. Αντιστοίχως, εκπαιδευτικός με τέκνο μεγαλύτερο των δύο ετών κατά τον χρόνο του διορισμού δεν δικαιούται μεν μειωμένο ωράριο για την ανατροφή του, μπορεί, όμως, να λάβει, για τον ίδιο σκοπό, ειδική άδεια διάρκειας εννέα (9) μηνών (ή μέχρι τη συμπλήρωση από το τέκνο της ηλικίας των τεσσάρων ετών, αν υπολείπεται των εννέα μηνών ο χρόνος που απομένει μέχρι το ηλικιακό αυτό όριο)…»,


ΝΣΚ/273/2017

Βαθμολογική και μισθολογική κατάταξη εκπαιδευτικών υπό μετάταξη σε διοικητικές θέσεις της Κ.Υ. και Περιφερειακών Υπηρεσιών του ΥΠΠΕΘ, σύμφωνα με τις διατάξεις των νόμων 4369/2016 και 4440/2016.1) Στις 2-12-2016 ίσχυε τόσο το άρθρο 5 παρ.7 του ν. 1824/1988, περί δυνατότητας μετάταξης εκπαιδευτικών της Α΄θμιας και Β΄θμιας Εκπαίδευσης σε διοικητικές θέσεις υπηρεσιών, όσο και το άρθρο 82 παρ. 9 του ν. 4172/2013, όπως αυτό αντικαταστάθηκε με το άρθρο 80 του ν. 4310/2014 περί δυνατότητας διενέργειας μετατάξεων εκπαιδευτικών σε διοικητικές θέσεις, δυνάμει των διατάξεων των ν. 1824/1988 και 4057/2012 και σε κλάδο κατώτερης κατηγορίας, εφόσον οι ενδιαφερόμενοι συναινούν προς αυτό (ομόφ). 2) Καθ’ ερμηνεία της διάταξης της παρ.7 του άρθρου 5 του ν. 1824/1988 και υπό το φως των συνταγματικών αρχών περί ισότητας και αξιοκρατίας, πρέπει η Διοίκηση, υλοποιώντας τις επίμαχες μετατάξεις, οι οποίες έχουν εκ του νόμου δυνητικό χαρακτήρα, να προβεί, κατ’ αντιστοίχιση του χρόνου υπηρεσίας εκάστου μετατασσομένου εκπαιδευτικού προς τους προβλεπόμενους, στον Υπαλληλικό Κώδικα, βαθμούς των τακτικών διοικητικών υπαλλήλων, σε επανακατάταξη αυτού στον αναλογούντα βαθμό της διοικητικής θέσης της κατηγορίας στην οποία ανήκει (ΠΕ ή ΤΕ), ανεξάρτητα από το βαθμό που κατείχε ως εκπαιδευτικός (πλειοψ.).(Ω62ΠΟΡΡΕ-9ΡΤ)


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/251/2017

Καταβολή επιδόματος θέσης ευθύνης.(..) Με τα δεδομένα αυτά, και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, η φερόμενη ως δικαιούχος του ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος πληρωμής, στην οποία ανατέθηκαν προσωρινά καθήκοντα Προϊσταμένης του Τμήματος Γραμματείας της Περιφερειακής Διεύθυνσης .. του ..., μέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας επιλογής Προϊσταμένων από τα οικεία συλλογικά υπηρεσιακά όργανα, δεν δικαιούται το σχετικό επίδομα θέσης ευθύνης, σύμφωνα με το τελευταίο εδάφιο της παραγράφου 6 του άρθρου 12 του ν. 4238/2014, όπως αυτό προστέθηκε με το άρθρο 90 του ν. 4368/2016 και ισχύει αναδρομικά από 17.2.2014. Και τούτο, διότι, ανεξαρτήτως του εάν αυτή ανήκε σε κλάδο,  του οποίου οι υπάλληλοι μπορούν να προΐστανται -δεδομένου ότι, ως εκτέθηκε, η διάταξη του άρθρου μόνου της Κ.Υ.Α. Φ.80000/οικ.26813/1651/2012 δεν καθορίζει τους κλάδους, από τους οποίους δύναται να προέρχονται οι Προϊστάμενοι των Τμημάτων των Περιφερειακών Διευθύνσεων του ...- σε κάθε περίπτωση, κατά τον κρίσιμο χρόνο, στο ίδιο Τμήμα, υπηρετούσαν ανώτεροι κατά βαθμό, σε σχέση με τη φερόμενη ως δικαιούχο, υπάλληλοι, οι οποίοι παραλείφθηκαν, χωρίς, από τα συνημμένα, στο ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής, δικαιολογητικά, να προκύπτει ότι οι εν λόγω ανώτεροι κατά βαθμό υπάλληλοι είτε δεν επιθυμούσαν είτε αδυνατούσαν να ασκήσουν τα σχετικά καθήκοντα...Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη, με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δαπάνη δεν είναι νόμιμη και, ως εκ τούτου, αυτό δεν πρέπει να θεωρηθεί.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/97/2017

Επιδόμα θέσης ευθύνης. (..)Με τα δεδομένα αυτά, και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, το Κλιμάκιο, λαμβάνοντας υπόψη ότι, εν προκειμένω, πρόκειται για προσωρινή ανάθεση καθηκόντων και όχι για «επιλογή» Προϊσταμένων και, συνεπώς, παρίστανται εφαρμοστέες οι διατάξεις της παραγράφου 4 του άρθρου 87 του ν. 3528/2007 (βλ. και παρ.1 και 2, στις οποίες παραπέμπει) σε συνδυασμό με αυτές του άρθρου 10 του ν. 4024/2011, και όχι η κατ’ εξουσιοδότηση της διάταξης του άρθρου 25 παρ. 7 του ν. 3918/2011 εκδοθείσα Φ.80000/οικ.26813/1651 ΚΥΑ, κρίνει ότι με βάση τις ανωτέρω διατάξεις, η φερόμενη ως δικαιούχος του ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος, στην οποία ανατέθηκαν προσωρινά καθήκοντα Προϊσταμένης του Τμήματος Υποστήριξης Χρηστών της Διεύθυνσης Πληροφορικής, μέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας επιλογής Προϊσταμένων από τα συλλογικά υπηρεσιακά όργανα, δικαιούται το σχετικό επίδομα θέσης ευθύνης, σύμφωνα με το τελευταίο εδάφιο  της παραγράφου 6 του άρθρου 12 του ν. 4238/2014, όπως αυτό προστέθηκε με το άρθρο 90 του ν. 4368/2016 και ισχύει αναδρομικά από 17.2.2014, ήτοι το χρόνο δημοσίευσης του τελευταίου αυτού νόμου. Και τούτο, διότι δεν υφίσταται στη συγκεκριμένη περίπτωση παράλειψη ανώτερου κατά βαθμό υπαλλήλου, παρότι κατά τον κρίσιμο χρόνο στο ίδιο Τμήμα υπηρετούσε υπάλληλος πράγματι ανώτερη κατά βαθμό (ήτοι με βαθμό Β1) από την δικαιούχο του χρηματικού εντάλματος (που κατείχε βαθμό Γ1 και ήταν η αμέσως ανώτερη κατά βαθμό από εκείνη, βλ. το από 3.11.2014 υπηρεσιακό σημείωμα του Προϊσταμένου Διεύθυνσης Διοικητικής Υποστήριξης),  καθόσον η πρώτη, όπως προκύπτει από το ΔΒ2Δ/ΔΥ/27.12.2016 έγγραφο, που φέρει την υπογραφή της και επισυνάπτεται στο έγγραφο επανυποβολής του ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος, είχε δηλώσει στον Προϊστάμενό της την επιθυμία της να μην της ανατεθούν καθήκοντα Προϊσταμένης στο Τμήμα αυτό, εξαιτίας αδυναμίας άσκησης από αυτήν ..., αποτελεί δε άλλο το ζήτημα η διατήρηση του αντίστοιχου επιδόματος θέσης ευθύνης από εκείνη.....Κατ' ακολουθία των ανωτέρω, η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δαπάνη είναι νόμιμη και αυτό πρέπει να θεωρηθεί


ΕλΣυνΤμ.1/8/2014

Καταβολή αποδοχών:Με την υπό κρίση αίτηση ζητείται παραδεκτώς η ανάκληση της 113/2012 Πράξης του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών του Ι Τμήματος(...)  Με δεδομένα τα ανωτέρω, ο προβαλλόμενος λόγος πρέπει να απορριφθεί ως αβάσιμος, διότι δεν υφίσταται νομοθετικό κενό, δεδομένου ότι η ανακύψασα στη ... περίπτωση αναπλήρωσης του Γενικού Διευθυντή, ρυθμίζεται με τις παρατιθέμενες στη σκέψη 3 διατάξεις, η συνδρομή των προϋποθέσεων νομιμότητας των οποίων δε συντρέχει, όπως ήδη εκτέθηκε, καθώς η άσκηση καθηκόντων ανατέθηκε κατά παράβαση των διατάξεων του ν. 3839/2010, κατ’ εφαρμογή των οποίων, άλλωστε, το αιτούν νομικό πρόσωπο, διαπίστωσε την πρόωρη λήξη της θητείας του Γενικού Διευθυντή που ασκούσε καθήκοντα πριν αναλάβει ο πρώτος αιτών. Με το δεύτερο λόγο ανάκλησης προβάλλεται ότι εσφαλμένα έγινε δεκτό με την προσβαλλόμενη ότι ο πρώτος αιτών λάμβανε κατά τον κρίσιμο χρόνο αμοιβή για την άσκηση των καθηκόντων του ως μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής. Ο λόγος αυτός είναι απορριπτέος ως αλυσιτελώς προβαλλόμενος διότι και δεκτός γενόμενος, δεν αναιρεί τις κύριες παραδοχές της προσβαλλόμενης πράξης, στην οποία, πάντως, πλεοναστικά γίνεται αναφορά στην ανωτέρω περίσταση. Με τον τρίτο λόγο ανάκλησης προβάλλεται ότι το Κλιμάκιο δεν έλαβε υπόψη ουσιώδη πραγματικά περιστατικά σύμφωνα με τα οποία καθ’ όλο το κρίσιμο χρονικό διάστημα ο πρώτος αιτών άσκησε πράγματι καθήκοντα αναπληρωτή Γενικού Διευθυντή και ότι χωρίς την άσκηση των καθηκόντων αυτών θα ήταν αδύνατη η εύρυθμη λειτουργία της σχολής. Και ο λόγος αυτός, ωστόσο, είναι απορριπτέος ως αβάσιμος, δεδομένου ότι από τα εκτιθέμενα στην προσβαλλόμενη πράξη προκύπτει ότι το Κλιμάκιο έλαβε υπόψη του τα ανωτέρω, και ορθώς τα απέρριψε ως αλυσιτελώς προβαλλόμενα, δεδομένου ότι και αληθή υποτιθέμενα δεν καθιστούν νόμιμη την εντελλόμενη με το χρηματικό ένταλμα δαπάνη.Διά ταύτα Απορρίπτει την αίτηση.


ΕλΣυν.Τμ.1/275/2010

Καταβολή αποδοχών:Σύμφωνα όμως με όσα αναφέρθηκαν στις προηγούμενες σκέψεις (ΙΙ, ΙΙΙ), ο διορισμός της ανωτέρω σε θέση δόκιμης υπαλλήλου του Οργανισμού έγινε κατά παράβαση των διατάξεων των άρθρων 104 παρ. 1 του Συντάγματος και 35 του ν.3528/2007, καθόσον κατά το χρόνο αποδοχής αυτού, που δηλώθηκε με την ορκωμοσία (19.2.2009), αυτή ασκούσε καθήκοντα Προϊσταμένης της Ειδικής Υπηρεσίας Κ.Π.Α. (υπαλλήλου με θητεία) και ως εκ τούτου δεν επιτρεπόταν, ελλείψει «ειδικού» νόμου, να διοριστεί υπάλληλος σε ν.π.δ.δ. (Ο.Α.Ε.Δ.). Συνεπώς, εφόσον αποδέχθηκε το διορισμό της στη δεύτερη θέση, θεωρείται, κατά πλάσμα του νόμου, ως αυτοδικαίως παραιτηθείσα από τη θέση της Προϊσταμένης της Ειδικής Υπηρεσίας Κ.Π.Α. του Οργανισμού και συνακόλουθα δεν δικαιούται αποδοχές από τη θέση της αυτή (πρώτη θέση). Περαιτέρω, εφόσον η νομοθεσία (άρθρο 12 παρ. 9 ν.3144/2003) δεν προβλέπει την πλήρωση της θέσης του προϊσταμένου της Ειδικής Υπηρεσίας Κ.Π.Α. με διορισμό σε αυτήν υπαλλήλων του Δημοσίου ή ν.π.δ.δ. ή του ευρύτερου δημόσιου τομέα, καθώς η απόσπαση δε συνιστά διορισμό, δεν τίθεται ζήτημα αμφίδρομης εφαρμογής της εν λόγω διάταξης, ήτοι το επιτρεπτό διορισμού του προϊσταμένου της Ειδικής Υπηρεσίας σε δημόσια υπηρεσία ή ν.π.δ.δ., όπως αβάσιμα επικαλείται ο Ο.Α.Ε.Δ. στο από 11.5.2009 έγγραφο του νομικού συμβούλου του. Σε κάθε περίπτωση, ακόμη και αν ήθελε θεωρηθεί ότι η εν λόγω διάταξη (άρθρο 12 παρ. 9 ν.3144/2003) έχει την έννοια που της προσδίδει ο Οργανισμός, ήτοι ότι επιτρέπει, ως εκ της αμφίδρομης εφαρμογής, το διορισμό του προϊσταμένου της Ειδικής Υπηρεσίας Κ.Π.Α. και σε δεύτερη θέση δημόσιας υπηρεσίας ή ν.π.δ.δ., τότε ο παραπάνω νόμος είναι κατά το σκέλος του αυτό ανίσχυρος, καθώς με βάση όσα έγιναν δεκτά στις προηγούμενες σκέψεις (ΙΙ, ΙΙΙ) δεν συνιστά «ειδικό» νόμο, κατά την έννοια του άρθρου 104 παρ. 1 του Συντάγματος, δηλαδή τέτοιον που ρυθμίζει το επιτρεπτό διορισμού και σε δεύτερη θέση (όπως λ.χ. ποιεί το άρθρο 1 του ν.1256/1982), καθώς το κύριο αντικείμενό του συνίσταται στον τρόπο πλήρωσης της θέσης του προϊσταμένου. Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, η εντελλόμενη με τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα δαπάνη είναι μη νόμιμη και συνεπώς αυτά δεν πρέπει να θεωρηθούν.


ΕΣ/(ΚΠΕ)ΤΜ.1/28/2019

Καταβολή αναδρομικών επιδόματος θέσης ευθύνης:..Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη νομική σκέψη που προηγήθηκε, η φερόμενη στο ελεγχόμενο ένταλμα ως δικαιούχος επανατοποθετήθηκε Προϊσταμένη του Τμήματος Παιδείας, Πολιτιστικών, Βιβλιοθηκών, Μουσείων, Αθλητικών Δραστηριοτήτων και Περιβάλλοντος του Δ.Ο.Κ.Α.Σ., κατ’ εφαρμογή του άρθρου 18 παρ. 1α του ν. 4492/2017, καθώς η εν λόγω υπάλληλος ασκούσε ήδη, κατά την έναρξη του τροποποιημένου Ο.Ε.Υ. του νομικού προσώπου, καθήκοντα Προϊσταμένου του ίδιου επιπέδου ευθύνης, ήτοι Τμήματος, κατόπιν επιλογής της από το Υπηρεσιακό Συμβούλιο Ο.Τ.Α. του Νομού ..., εξακολουθεί δε να υπηρετεί στο ίδιο νομικό πρόσωπο. Ωστόσο, κατά τον βασίμως προβαλλόμενο από την Αναπληρώτρια Επίτροπο λόγο διαφωνίας, η ανωτέρω υπάλληλος, κλάδου ΔΕ Βοηθών Βρεφοκόμων, δεν ανήκει σε κλάδο του οποίου οι υπάλληλοι, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα από τον οικείο Ο.Ε.Υ. του ως άνω ν.π.δ.δ., δύνανται να προΐστανται στο ανωτέρω Τμήμα και, ως εκ τούτου, δεν πληροί όλες τις αναγκαίες προϋποθέσεις της προαναφερόμενης διάταξης για την επανατοποθέτησή της ως Προϊσταμένης. Συνεπώς, μη νόμιμα εντέλλεται η καταβολή σ’ αυτήν του αντίστοιχου επιδόματος θέσης ευθύνης. Παρά ταύτα το Κλιμάκιο, λαμβάνοντας υπόψη ότι ενώ και στον αρχικό Ο.Ε.Υ. του Δ.Ο.Κ.Α.Σ. (Β΄ 2147/16.7.2012) προβλεπόταν ότι στο αντίστοιχο Τμήμα μπορούσαν να προΐστανται υπάλληλοι που ανήκαν στο κλάδο ΔΕ Βρεφονηπιοκόμων, η φερόμενη ως δικαιούχος υπάλληλος ορίστηκε Προϊσταμένη του Τμήματος αυτού μολονότι ανήκε στον κλάδο ΔΕ Βοηθών Βρεφοκόμων, καθώς και ότι το νομικό πρόσωπο κίνησε αμέσως τη διαδικασία τροποποίησης του Οργανισμού του, ο οποίος έχει ήδη τροποποιηθεί με την 16775/11.12.2018 απόφαση της Συντονίστριας Αποκεντρωμένης Διοίκησης ... (Β΄ 5879/31.12.2018) και πλέον προβλέπει, μεταξύ άλλων, ότι στο Τμήμα Παιδείας, Πολιτιστικών, Βιβλιοθηκών, Μουσείων, Αθλητικών Δραστηριοτήτων και Περιβάλλοντος του Δ.Ο.Κ.Α.Σ. μπορούν να προΐστανται υπάλληλοι που ανήκουν στον κλάδο ΔΕ Βοηθών Βρεφοκόμων – Παιδοκόμων, ισχύει δε από τις 31.12.2018, κρίνει ότι τα αρμόδια όργανα του Δ.Ο.Κ.Α.Σ. δεν ενήργησαν με πρόθεση καταστρατήγησης των οικείων διατάξεων, ενώ συμμορφώθηκαν στο σχετικό λόγο διαφωνίας της Αναπληρώτριας Επιτρόπου διορθώνοντας το αντίστοιχο άρθρο του Ο.Ε.Υ. του νομικού προσώπου.Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη, όμως το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής θα μπορούσε να θεωρηθεί λόγω συγγνωστής πλάνης, αν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος, τις πιστώσεις του οποίου βαρύνει.


ΕΣ/ΚΛ.Ζ/89/2021

Σύνταξη μελετών...Δεδομένου ότι ο Κύριος του Έργου δεν διαθέτει κατάλληλα στελεχωμένη Τεχνική Υπηρεσία για να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις άσκησης των αρμοδιοτήτων Διευθύνουσας Υπηρεσίας για την εκπόνηση των μελετών και την εκτέλεση των προαναφερόμενων έργων,  η .... έχει πολύ μεγάλη εμπειρία στην ανάθεση συμβάσεων μελετών με τις διαδικασίες του Ν. 4412/2016, η δε .... διαθέτει ικανό αριθμό τεχνικών στελεχών για την κάλυψη των προαναφερόμενων αναγκών του Δήμου .... στην επίβλεψη των μελετών και πρόσφατα έχει δημιουργήσει τεχνική υπηρεσία με τμήματα μελετών και έργων, προκειμένου να μπορεί να ασκήσει ρόλο διευθύνουσας υπηρεσίας για μελέτες και έργα αδύναμων φορέων (σύμφωνα με την ΥΑ 10926 Τροποποίηση της 31521/96 υπουργικής απόφασης «Έγκριση Εσωτερικού Κανονισμού Οργάνωσης της ...», Β’ 896, όπως εκάστοτε ισχύει, Β΄ 302/05.02.2020), τα συμβαλλόμενα μέρη προβαίνουν στη σύναψη της παρούσας Προγραμματικής Σύμβασης, με την οποία προσδιορίζουν το γενικό πλαίσιο και τους ειδικούς όρους για την εκτέλεση του αντικειμένου της. Σκοπός της σύμβασης είναι  να αναλάβει η ... με τα αρμόδια όργανά της την ανάθεση των μελετών και η .... με την Τεχνική της Υπηρεσία να αναλάβει το ρόλο της Διευθύνουσας Υπηρεσίας/Προϊσταμένης αρχής στην διαχείριση της σύμβασης. Οι μελέτες θα ανατεθούν από την ...., με βάση το άρθρο 32 παρ. 2γ του ν. 4412/2016, η οποία ως αναθέτουσα αρχή θα φροντίσει για τη σύναψη των αντίστοιχων συμβάσεων.Mε την 40/02-02-2021 απόφαση, η Οικονομική Επιτροπή του Δήμου .... ενέκρινε τη σύναψη προγραμματικής σύμβασης μεταξύ του Δήμου, της .... και της Μονάδας Οργάνωσης της Διαχείρισης Αναπτυξιακών Προγραμμάτων .... για την σύνταξη των ως άνω μελετών. Ωστόσο, δεν έχουν εκδοθεί αντίστοιχα εγκριτικές αποφάσεις από τα αρμόδια όργανα της ....  και της ΄΄ ....΄΄, όπως απαιτείται από το προεκτεθέν άρθρο 100 του ν. 3852/2010. Για αυτό το λόγο, ήτοι ότι ελλείπουν οι υπογραφές από το σύνολο των συμβαλλομένων μερών, είναι μη νόμιμη η σύναψη του υποβληθέντος σχεδίου της προγραμματικής σύμβασης .