ΝΣΚ/42/2024
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Ερωτάται, εάν οι διατάξεις του άρθρου 18 παρ. 1 του ν. 4492/2017 περί μεταβατικών τοποθετήσεων προϊσταμένων στις νέες οργανωτικές δομές, καθώς και του άρθρου 87 του ν. 3528/2007 («Υπαλληλικός Κώδικας») περί αναπλήρωσης προϊσταμένων, εμπίπτουν στο πεδίο της έννοιας «άλλες διατάξεις» που αναφέρεται στην ιστοσελίδα της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, ώστε η ερωτώσα Υπηρεσία να υποχρεούται να χορηγήσει στην αιτούσα Γ.Ι. τα ζητούμενα στοιχεία που αφορούν τη σειρά κατάταξής της για την ανάληψη και αναπλήρωση θέσης ευθύνης ή και σε ανάλογες περιπτώσεις να χορηγεί προσθέτως τις σχετικές ατομικές διοικητικές πράξεις ή επιπλέον στοιχεία από τα προσωπικά μητρώα των υπαλλήλων, άνευ ετέρου, απλά ενημερώνοντας τους υπαλλήλους – υποκείμενα των δεδομένων, χωρίς αυτοί να έχουν δικαίωμα εναντίωσης ή να ζητείται προηγουμένως η συναίνεσή τους. (...) Οι διαδικασίες της μεταβατικής τοποθέτησης προϊσταμένων στις νέες οργανωτικές δομές και της αναπλήρωσης προϊσταμένων που προβλέπονται στις διατάξεις του άρθρου 18 παρ. 1 του ν. 4492/2017 και του άρθρου 87 του ν. 3528/2007, αντίστοιχα, εμπίπτουν στις περιπτώσεις επιλογής προσωπικού, στις οποίες παρέχεται η δυνατότητα πρόσβασης των υποψήφιων για κατάληψη θέσης σε στοιχεία που αφορούν τους λοιπούς υποψήφιους, υπό τους όρους και τις προϋποθέσεις του ν. 4624/2019 και του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/679 (Γενικός Κανονισμός Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα) και ύστερα από τη στάθμιση εκ μέρους της υπηρεσίας των αμοιβαίων συμφερόντων των υπαλλήλων. Για τη χορήγηση των αιτούμενων στοιχείων, η Διοίκηση υποχρεούται να προβεί σε ενημέρωση των υποκειμένων των προσωπικών δεδομένων, χωρίς, όμως, να ζητηθεί η συναίνεσή τους και χωρίς να έχει έννομη σημασία οιαδήποτε εναντίωσή τους (ομόφωνα).
ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΡΕΧΟΝΤΟΣ ΕΓΓΡΑΦΟΥ : 1Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΔΙΔΑΔ/Φ.35.49/2356/οικ.38996/2017
Μεταβατικές Τοποθετήσεις Προϊσταμένων στις νέες οργανωτικές δομές, σύμφωνα με το άρθρο 18 του ν. 4492/2017.(ΑΔΑ:60Β0465ΧΘΨ-ΠΗΗ)
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/1/2020
Καταβολή επιδόματος θέσης ευθύνης...Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη II, κατά τα βασίμως προβαλλόμενα από την Επίτροπο, η καταβολή επιδόματος θέσης ευθύνης Αναπληρωτών Προϊσταμένων των ως άνω Τμημάτων της Περιφέρειας ... στους φερόμενους ως δικαιούχους των ελεγχόμενων χρηματικών ενταλμάτων είναι μη νόμιμη. Τούτο δε διότι το επίδομα θέσης ευθύνης Αναπληρωτή Προϊσταμένου Τμήματος καταβάλλεται νομίμως σε εκείνον που ασκεί εν τοις πράγμασι καθήκοντα προϊσταμένου, εφόσον όμως, έχοντας τα νόμιμα προς τούτο προσόντα, διορίζεται προηγουμένως για το σκοπό αυτό με πράξη του αρμόδιου οργάνου και ανεξαρτήτως της αιτίας στην οποία οφείλεται η απουσία Προϊσταμένου. Οι δε περί του αντιθέτου προβαλλόμενοι ισχυρισμοί της Περιφέρειας δεν δύνανται να καταστήσουν νόμιμη την εν τοις πράγμασι άσκηση από τους προαναφερθέντες υπαλλήλους καθηκόντων αναπλήρωσης Προϊσταμένων των αντίστοιχων Τμημάτων χωρίς προηγούμενη απόφαση του αρμόδιου οργάνου που να τους διορίζει ως αναπληρωτές.
ΝΣΚ/Ολομέλεια/81/2024
Ερωτάται, ενόψει του γεγονότος ότι η ανάληψη των καθηκόντων του αναπληρωτή Προϊσταμένου Τμήματος, από την υπάλληλο του e-ΕΦΚΑ «Α.Τ.», δεν έλαβε χώρα νομότυπα, εάν αυτή δικαιούται να λάβει το επίδομα θέσης ευθύνης του άρθρου 16 του ν. 4354/2015, για το χρονικό διάστημα κατά το οποίο άσκησε εν τοις πράγμασι τα εν λόγω καθήκοντα.(...)Η χορήγηση του επιδόματος θέσης ευθύνης, του άρθρου 16 του ν. 4354/2015, στον αναπληρωτή προϊστάμενο, προϋποθέτει, πέραν της ουσιαστικής άσκησης καθηκόντων και τη νομιμότητα, κατά τις διατάξεις του άρθρου 87 του ν. 3528/2007, της ανάληψης των καθηκόντων αυτών και κατά συνέπεια η «.Α.Τ.», αν και άσκησε αποδεδειγμένα τα καθήκοντα αναπληρωτή προϊσταμένου Τμήματος, δεν δικαιούται να λάβει το επίδομα θέσης ευθύνης, διότι στη περίπτωσή της δεν τηρήθηκε η νόμιμη διαδικασία (αυτοδίκαιης) αναπλήρωσης (κατά πλειοψηφία). Παραπέμφθηκε στην Ολομέλεια του ΝΣΚ κατόπιν της υπ’ αριθμ. 30/2024 Γνωμοδότησης του ΣΤ΄ Τμήματος του ΝΣΚ επί της οποίας ζητήθηκε από τον Διοικητή του e-ΕΦΚΑ με το υπ’ αριθμ. πρωτ. 639839/30-4-2024 έγγραφό του η παραπομπή του α΄ σκέλους του πρώτου ερωτήματος.
ΝΣΚ/30/2024
Ερωτάται: 1) αν συντρέχουν οι νόμιμες, κατ’ άρθρο 87 ν. 3528/2007, προϋποθέσεις περί αναπλήρωσης του Προϊσταμένου του Τμήματος Ενστάσεων και Προσφυγών της Διεύθυνσης Β΄ Απονομής Συντάξεων της Γενικής Διεύθυνσης Συντάξεων του e-ΕΦΚΑ, στο πρόσωπο της «Α.Τ.», η οποία άσκησε εν τοις πράγμασι καθήκοντα προϊσταμένου και ποια τα έννομα αποτελέσματα της εν λόγω άσκησης καθηκόντων, τόσο ως προς το δικαίωμα λήψης του επιδόματος θέσης ευθύνης του άρθρου 16 ν.4354/2015 όσο και για την μελλοντική υπηρεσιακή της εξέλιξη και 2) ποια τα έννομα αποτελέσματα, κατά τις ανωτέρω διατάξεις, για την «Α.Μ.», η οποία αν και με απόφαση του Διοικητή ορίσθηκε Προϊσταμένη του ανωτέρω Τμήματος, το ίδιο χρονικό διάστημα είχε οριστεί, με σχετική απόφαση του Διοικητή, μέλος Ομάδας Εργασίας του e-ΕΦΚΑ, με πλήρη απασχόληση.(...)1) Ενόψει του γεγονότος ότι η ανάθεση των καθηκόντων του αναπληρωτή προϊσταμένου στην υπάλληλο του e-ΕΦΚΑ «Α.Τ.», δεν έλαβε χώρα νομότυπα: α) αυτή δεν δικαιούται να λάβει το επίδομα θέσης ευθύνης του άρθρου 16 του ν. 4354/2015, για το χρονικό διάστημα κατά το οποίο άσκησε, αποδεδειγμένα, καθήκοντα αναπληρωτή προϊσταμένου και β) το ανωτέρω χρονικό διάστημα, θα ληφθεί υπόψη για τη μελλοντική υπηρεσιακή εξέλιξη της εν λόγω υπαλλήλου, με τις διακρίσεις που θεσπίζει η διάταξη του εδαφίου ββ΄ της παραγράφου 3 του άρθρου 85 του ν. 3528/2007, όπως ισχύει (ομόφωνα). 2) α) Η «Α.Μ.» δεν δικαιούται να λάβει το επίδομα θέσης ευθύνης του άρθρου 16 του ν. 4354/2015 για το χρονικό διάστημα, κατά το οποίο, καθήκοντα αναπληρωτή προϊσταμένου εκτελούσε η «Α.Τ.», β) το ανωτέρω χρονικό διάστημα, δεν δύναται να ληφθεί υπόψη για τη μελλοντική υπηρεσιακή εξέλιξή της, αφού ως χρόνος άσκησης καθηκόντων προϊσταμένου, λαμβάνεται υπόψη αποκλειστικά ο πραγματικός και ενεργός χρόνος άσκησης τούτων και η υπάλληλος αυτή («Α.Μ.»), δεν άσκησε τα καθήκοντά της αυτά, λόγω της πλήρους απασχόλησής της στις ομάδες εργασίας στις οποίες είχε ορισθεί ως μέλος και γ) επιβάλλεται ο Φορέας να αναζητήσει από την υπάλληλό του «Α.Μ.», ως αχρεωστήτως καταβληθέν, το ανωτέρω επίδομα (ομόφωνα). Με το υπ’ αριθμ. πρωτ. 639839/30-4-2024 έγγραφό του ο Διοικητής του e-ΕΦΚΑ ζήτησε την παραπομπή του α΄ σκέλους του πρώτου ερωτήματος στην Ολομέλεια του ΝΣΚ. Εκδόθηκε η υπ’ αριθμ. 81/2024 Γνωμοδότηση της Β΄ Τακτικής Ολομέλειας του ΝΣΚ.
Δ.Εφ.Αθ./813/2024
ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΩΝ(...)Συνεπώς, οι παρεμβαίνοντες διαθέτουν τα τυπικά προσόντα της παρ.3 του άρθρου 84 του Ν.3528/2007, η οποία εφαρμόζεται ως προς τον βαθμό, απορριπτομένου του περί του ισχυρισμού των αιτούντων περί μη κατοχής του εν λόγω βαθμού κατά τον χρόνο τοποθέτησης τους, καθόσον η προαγωγή γίνεται σύμφωνα με το σύστημα προαγωγών του Υ.Κ., και τους χρόνους που αυτό καθορίζει, συντελείται από την ημέρα που ο υπάλληλος συμπληρώνει τον χρόνο υπηρεσίας (άρθρο 83 παρ.3 Υ.Κ.), ήτοι ανατρέχει στο χρόνο πλήρωσης των προϋποθέσεων που τίθενται για την προαγωγή στον επόμενο βαθμό, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 82 και 83 του Ν.3528/2007 (ΦΕΚ Α΄26), το οποίο εφαρμόζεται δυνάμει του ως άνω άρθρου 31 του Ν.4622/2019. Περαιτέρω, ενόψει του προσωρινού χαρακτήρα της ανάθεσης καθηκόντων, εφόσον αναπληρώνουν μεταβατικό Προϊστάμενο και της ανάγκης ταχείας ολοκλήρωσης της διαδικασίας επιλογής, το αρμόδιο όργανο δεν είναι υποχρεωμένο να προβεί σε συγκριτική αξιολόγηση των τυπικών και ουσιαστικών προσόντων των υποψηφίων, διαθέτοντας ευρεία διακριτική ευχέρεια για την επιλογή του, όμως οφείλει να λάβει υπόψη τα ουσιαστικά προσόντα των υπαλλήλων, την ποιότητα της υπηρεσιακής δραστηριότητάς τους, τη γνώση του αντικειμένου του φορέα, της οργάνωσης και λειτουργίας της δημόσιας διοίκησης γενικότερα και τις διοικητικές ικανότητές τους (ΣτΕ 382/2016), κατά το προαναφερόμενο άρθρο 116 του Ν. 4622/2019, στοιχεία που ελήφθησαν υπόψη, βάσει του μνημονευθέντος στις προσβαλλόμενες αποφάσεις ..../27-5-2022 Εισηγητικού Σημειώματος του Γενικού Γραμματέα Συντονισμού και προσκομισθέντος εντός του διοικητικού φακέλου, απορριπτομένων των προβαλλομένων, περί έλλειψης αιτιολογίας των προσβαλλόμενων πράξεων ως αβασίμων.
32746/Γ1/2021
Σύσταση Β’ Ειδικής Επιτροπής Αξιολόγησης του άρθρου 21 του ν. 4369/2016 (Α’ 33), στο Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, ειδικά για θέματα που αφορούν στις Περιφερειακές Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, στις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και στις υπαγόμενες σε αυτές οργανωτικές δομές.
ΝΣΚ/29/2022
Επίδομα θέσης ευθύνης σε υπαλλήλους που άσκησαν αυτοδίκαια καθήκοντα αναπληρωτών προϊσταμένων, κατά τις διατάξεις του άρθρου 87 του Υπαλληλικού Κώδικα (ν. 3528/2007).(...)Η αναπλήρωση προϊσταμένων, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 87 Υ.Κ., δύναται να λάβει χώρα αυτοδίκαια (χωρίς την προηγούμενη έκδοση πράξης ορισμού του αναπληρωτή προϊσταμένου από το αρμόδιο όργανο), χωρίς το γεγονός αυτό να ασκεί επιρροή στην καταβολή του επιδόματος θέσης ευθύνης, υπό την προϋπόθεση ότι συναρτάται με τη νομιμότητα της αναπλήρωσης και την ουσιαστική άσκηση καθηκόντων προϊσταμένου. Οι χορηγηθείσες βεβαιώσεις της υπηρεσίας, βάσει στοιχείων του υπηρεσιακού φακέλου των υπαλλήλων από τις οποίες αποδεικνύονται οι ως άνω προϋποθέσεις, αρκούν για την καταβολή του επιδόματος θέσης ευθύνης στους αναπληρωτές προϊσταμένους (ομόφωνα).
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/80/2019
Καταβολή επιδόματος θέσης ευθύνης:Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη 2, κατά τα βασίμως προβαλλόμενα από τον Επίτροπο, η καταβολή του επίμαχου επιδόματος θέσης ευθύνης Αναπληρώτριας Προϊσταμένης της Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας της Μητροπολιτικής Ενότητας ........ στην φερόμενη ως δικαιούχο του ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος είναι μη νόμιμη. Τούτο δε διότι, το επίδομα θέσης ευθύνης Αναπληρώτριας Προϊσταμένης Διεύθυνσης Περιφερειακής Ενότητας καταβάλλεται νομίμως σε εκείνον που ασκεί εν τοις πράγμασι καθήκοντα προϊσταμένου εφόσον, όμως, έχοντας τα νόμιμα προς τούτο προσόντα, διορίζεται προηγουμένως για το σκοπό αυτό με πράξη του αρμόδιου οργάνου, και ανεξαρτήτως της αιτίας στην οποία οφείλεται η απουσία Προϊσταμένου, δηλαδή ακόμα και στην περίπτωση, όπως εν προκειμένω, που η απουσία αυτή οφείλεται σε παραίτηση του υπηρετούντος Αναπληρωτή Προϊσταμένου στην άνω Διεύθυνση. Οι δε περί του αντιθέτου προβαλλόμενοι ισχυρισμοί της Περιφέρειας δεν δύνανται να καταστήσουν νόμιμη την εν τοις πράγμασι άσκηση από την ανωτέρω υπάλληλο καθηκόντων αναπλήρωσης Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας της Μητροπολιτικής Ενότητας ........ χωρίς προηγούμενη απόφαση του αρμόδιου οργάνου που να την διορίζει ως αναπληρώτρια. Τούτο επιρρωνύεται άλλωστε και από το γεγονός ότι ορίστηκε τελικά, στις 18.1.2018, με την 33573(430)/18.1.2018 απόφαση του Εκτελεστικού Γραμματέα της ΠΚΜ, έτερη υπάλληλος ως αναπληρώτρια προϊσταμένη της εν λόγω Διεύθυνσης, με την μετακίνηση της ....., κλάδου ΠΕ Ιατρών με βαθμό Α', από τη θέση της Προϊστάμενης της Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας Περιφερειακής Ενότητας Κιλκίς και την τοποθέτησή της στην επίμαχη θέση.
ΔΙΔΑΔ/Φ.35.40/2057/οικ.30264/2014
Επιλογή προϊσταμένων σύμφωνα με τις διατάξεις του Υπαλληλικού Κώδικα (ν.3528/2007), όπως τροποποιήθηκε με τις διατάξεις του ν. 4275/2014 (Α΄ 149) – «Τροποποίηση διατάξεων του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ. (ν. 3528/2007) − Επιλογή προϊσταμένων οργανικών μονάδων και άλλες διατάξεις» - Έκδοση της αριθ. 1ΓΔ/2014 Προκήρυξης πλήρωσης οριζόντιων θέσεων ευθύνης επιπέδου Γενικής Διεύθυνσης των Υπουργείων
774/2018
Λήψη απόφασης περί της τροποποίησης από τους Διαχειριστές Συστημάτων Μεταφοράς της πρότασής τους για τις βασικές οργανωτικές απαιτήσεις, καθήκοντα και αρμοδιότητες (στο εξής «ΒΟΑΚΑ») που σχετίζονται με την ανταλλαγή δεδομένων σύμφωνα με το άρθρο 40 παράγραφος 6 του κανονισμού (ΕΕ) 2017/1485 της Επιτροπής, της 2ας Αυγούστου 2017, σχετικά με τον καθορισμό κατευθυντήριων γραμμών για τη λειτουργία του συστήματος μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας.