Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/264/2007

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 3528/2007

Πολύτεκνος εκπαιδευτικός, που έχει διοριστεί στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, δεν δύναται να κατέχει και δεύτερη μόνιμη θέση ως ιατρός του Ε.Σ.Υ. (πλειοψ.)

Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/221/2018

Δυνατότητα ή μη διορισμού ιατρού, ο οποίος διορίστηκε σε θέση Διοικητή Νοσοκομείου ως πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης σε αντίστοιχη οργανική θέση της κατηγορίας ειδικών θέσεων του ν. 3528/2007, και σε δεύτερη θέση ιατρού κλάδου Ε.Σ.Υ., δεδομένων των διατάξεων του ν. 1256/1982 – Εάν οι διατάξεις του άρθρου 3 παρ.3 του ν. 3329/2005, όπως ισχύει, εφαρμόζονται στην περίπτωση αυτή.Ο διορισθείς σε θέση Διοικητή Νοσοκομείου του Ε.Σ.Υ. δεν μπορεί να διορισθεί, κατά τη διάρκεια της θητείας του ως Διοικητής, και σε οργανική θέση του κλάδου ιατρών Ε.Σ.Υ., παρά μόνον εάν παραιτηθεί προηγουμένως από τη θέση του Διοικητή του Νοσοκομείου. Οι διατάξεις του άρθρου 3 παρ.3 του ν. 3329/2005 δεν έχουν εφαρμογή στην εν λόγω περίπτωση. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/544/2006

Πρόσθετα απαιτούμενα προσόντα των κατόχων τίτλων σπουδών εξωτερικού για την πρόσληψή τους ως εκπαιδευτικών.:Κάτοχος τίτλου σπουδών εξωτερικού κλάδου ΔΕ 01 (Κομμωτική) προκειμένου να προσληφθεί ως αναπληρώτρια / ωρομίσθια εκπαιδευτικός ή να διοριστεί ως μόνιμη εκπαιδευτικός, οφείλει να προσκομίσει απολυτήριο Ελληνικού εξαταξίου γυμνασίου ή λυκείου ή ισότιμου σχολείου ή πιστοποιητικό για την πλήρη γνώση και την άνετη χρήση της Ελληνικής γλώσσας. Τα παραπάνω οφείλουν να προσκομίσουν γενικά και όλοι οι υποψήφιοι Εκπαιδευτικοί κλάδων ΔΕ 01 και ΤΕ 01, που είναι κάτοχοι τίτλων σπουδών εξωτερικού.


ΝΣΚ/134/2021

Εάν δύναται να διοριστεί εκπαιδευτικός στα ομογενειακά σχολεία της Τουρκίας, σε θέση «ομογενούς εκπαιδευτικού», όπως προβλέπεται στις διατάξεις του άρθρου 22 «Ομογενείς εκπαιδευτικοί σχολείου εξωτερικού» του ν. 817/1978 «Περί ρυθμίσεως ενίων εκπαιδευτικών και εκκλησιαστικών θεμάτων».(...)Εφόσον το ζήτημα της συνδρομής ή όχι στο πρόσωπο του εκπαιδευτικού της ιδιότητας του «ομογενούς ελληνικής καταγωγής» έχει ήδη κριθεί από τα αρμόδια όργανα του ΥΠΕΣ, στα πλαίσια απόκτησης ελληνικής ιθαγένειας µε τη διαδικασία της πολιτογράφησης του άρθρου 10 του ν. 3284/2004 και αυτός διαθέτει και τα λοιπά προσόντα που απαιτεί η κείμενη νομοθεσία (όπως πτυχίο από Τουρκικό Πανεπιστήμιο και προηγούμενο διορισμό από το Τουρκικό Κράτος) δύναται να διοριστεί σε θέση ομογενούς εκπαιδευτικού στα ομογενειακά σχολεία της Τουρκίας, σύμφωνα με όσα προβλέπονται από τις διατάξεις του άρθρου 22 «Ομογενείς εκπαιδευτικοί σχολείου εξωτερικού» του ν. 817/1978 «Περί ρυθμίσεως ενίων εκπαιδευτικών και εκκλησιαστικών θεμάτων»


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/323/2019

Καταβολή αποδοχών...Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη νομική σκέψη που προηγήθηκε, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δαπάνη είναι νόμιμη. Και τούτο διότι, λαμβάνοντας υπόψη ότι ο φερόμενος ως δικαιούχος είχε επιλέξει να λαμβάνει τις αποδοχές της οργανικής του θέσης, καθώς και ότι δεν έχει συνταξιοδοτηθεί, αλλά παραμένει ενεργός ιατρός του Ε.Σ.Υ., ο ανωτέρω δικαιούται να λαμβάνει τις πλήρεις αποδοχές της οργανικής του θέσης, όπως αυτές διαμορφώνονται κάθε φορά. Δεδομένου δε ότι οι επιβληθείσες, με τις διατάξεις του ν. 4093/2012, από 1.8.2012, περικοπές στις αποδοχές των ιατρών του Ε.Σ.Υ., κρίθηκαν αντισυνταγματικές με την προαναφερόμενη απόφαση της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας, ο ανωτέρω, προς αποκατάσταση της διαμορθωθείσας νομικής κατάστασης, δικαιούται να λάβει ό,τι θα ελάμβανε εάν δεν είχε μεσολαβήσει η κατά τα ανωτέρω ακυρωθείσα ως αντισυνταγματική διάταξη. Στην έννοια δε της αποκατάστασης αυτής περιλαμβάνεται η καταβολή σε αυτόν του ως άνω προβλεπόμενου εφάπαξ χρηματικού ποσού, το οποίο δικαιούται να λάβει, εφόσον κατά το διάστημα από 13.11.2014 έως 31.12.2016 ήταν ιατρός του Ε.Σ.Υ., ανεξαρτήτως μάλιστα της συμμετοχής του στο πρόγραμμα εφημεριών του Γενικού Νοσοκομείου – Κέντρου Υγείας ... στο οποίο κατέχει οργανική θέση.


60994/Ε2/2022

Διευκρινίσεις σχετικά με την υπηρέτηση στη θέση της οριστικής τοποθέτησης των εκπαιδευτικών της Εκκλησιαστικής εκπαίδευσης των οποίων οι οργανικές θέσεις μεταφέρθηκαν στη Γενική Πρωτοβάθμια/Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. ΑΔΑ:Ψ86Ρ46ΜΤΛΗ-4ΤΕ


ΔΙΔΑΔ/Φ.20.26/993/18448/2019

«Αυτοδίκαιη παραίτηση υπαλλήλου από την πρώτη θέση σε περίπτωση  αποδοχής διορισμού σε δεύτερη θέση" 


41903/Ε2/2024

Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για μετατάξεις εκπαιδευτικών της Σιβιτανιδείου Δημόσιας Σχολής Τεχνών και Επαγγελμάτων (Σ.Δ.Σ.Τ.Ε.) στη Δευτεροβάθμια Δημόσια Εκπαίδευση και εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Δημόσιας Εκπαίδευσης στη Σιβιτανίδειο Δημόσια Σχολή Τεχνών και Επαγγελμάτων (Σ.Δ.Σ.Τ.Ε.) για το σχολικό έτος 2024-2025. ΑΔΑ:ΡΞ7Τ46ΝΚΠΔ-Π6Δ


ΕλΣυν.Κλ.1/299/2015

ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ.Γενικά:Μη νόμιμη η καταβολή οδοιπορικών εξόδων σε μόνιμο εκπαιδευτικό -Ηλεκτρολόγο Μηχανικό και Μηχανικό Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Υπεύθυνο Σχολικών Δραστηριοτήτων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, καθόσον μη νομίμως υπολογίστηκε στον ανωτέρω εκπαιδευτικό αυξημένη δαπάνη ημερήσιας αποζημίωσης (56 ευρώ) έναντι της γενικώς προβλεπόμενης (29,35 ευρώ), για τις μετακινήσεις του, διότι αυτός ως μόνιμος εκπαιδευτικός, κατέχει μεν οργανική θέση Ηλεκτρολόγου Μηχανικού, πλην όμως, έχει τοποθετηθεί μετά από επιλογή και απόσπασή του στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση ως Υπεύθυνος Σχολικών Δραστηριοτήτων αυτής, για την άσκηση των καθηκόντων και αρμοδιοτήτων της οποίας, επιλέγονται, σύμφωνα με απόφαση του Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, μόνιμοι εκπαιδευτικοί απόφοιτοι της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, όλων των κλάδων. Επομένως, για την εκτέλεση των καθηκόντων και αρμοδιοτήτων του Υπεύθυνου Σχολικών Δραστηριοτήτων δεν απαιτείται η ιδιότητα του μηχανικού, αλλά μόνο αυτή του μόνιμου εκπαιδευτικού ανεξαρτήτως κλάδου και, ως εκ τούτου, δεν υφίσταται ειδικός λόγος, που να δικαιολογεί την καταβολή στο φερόμενο ως δικαιούχο της αυξημένης ημερήσιας αποζημίωσης σε σχέση με τους λοιπούς μόνιμους εκπαιδευτικούς που ασκούν τα ίδια ακριβώς καθήκοντα με αυτόν (2/33481/0022/2011 απόφαση του Υφυπουργού Οικονομικών, ΦΕΚ Β' 1069/2011 και ν. 2685/1999).


ΕλΣυν.Τμ.1/275/2010

Καταβολή αποδοχών:Σύμφωνα όμως με όσα αναφέρθηκαν στις προηγούμενες σκέψεις (ΙΙ, ΙΙΙ), ο διορισμός της ανωτέρω σε θέση δόκιμης υπαλλήλου του Οργανισμού έγινε κατά παράβαση των διατάξεων των άρθρων 104 παρ. 1 του Συντάγματος και 35 του ν.3528/2007, καθόσον κατά το χρόνο αποδοχής αυτού, που δηλώθηκε με την ορκωμοσία (19.2.2009), αυτή ασκούσε καθήκοντα Προϊσταμένης της Ειδικής Υπηρεσίας Κ.Π.Α. (υπαλλήλου με θητεία) και ως εκ τούτου δεν επιτρεπόταν, ελλείψει «ειδικού» νόμου, να διοριστεί υπάλληλος σε ν.π.δ.δ. (Ο.Α.Ε.Δ.). Συνεπώς, εφόσον αποδέχθηκε το διορισμό της στη δεύτερη θέση, θεωρείται, κατά πλάσμα του νόμου, ως αυτοδικαίως παραιτηθείσα από τη θέση της Προϊσταμένης της Ειδικής Υπηρεσίας Κ.Π.Α. του Οργανισμού και συνακόλουθα δεν δικαιούται αποδοχές από τη θέση της αυτή (πρώτη θέση). Περαιτέρω, εφόσον η νομοθεσία (άρθρο 12 παρ. 9 ν.3144/2003) δεν προβλέπει την πλήρωση της θέσης του προϊσταμένου της Ειδικής Υπηρεσίας Κ.Π.Α. με διορισμό σε αυτήν υπαλλήλων του Δημοσίου ή ν.π.δ.δ. ή του ευρύτερου δημόσιου τομέα, καθώς η απόσπαση δε συνιστά διορισμό, δεν τίθεται ζήτημα αμφίδρομης εφαρμογής της εν λόγω διάταξης, ήτοι το επιτρεπτό διορισμού του προϊσταμένου της Ειδικής Υπηρεσίας σε δημόσια υπηρεσία ή ν.π.δ.δ., όπως αβάσιμα επικαλείται ο Ο.Α.Ε.Δ. στο από 11.5.2009 έγγραφο του νομικού συμβούλου του. Σε κάθε περίπτωση, ακόμη και αν ήθελε θεωρηθεί ότι η εν λόγω διάταξη (άρθρο 12 παρ. 9 ν.3144/2003) έχει την έννοια που της προσδίδει ο Οργανισμός, ήτοι ότι επιτρέπει, ως εκ της αμφίδρομης εφαρμογής, το διορισμό του προϊσταμένου της Ειδικής Υπηρεσίας Κ.Π.Α. και σε δεύτερη θέση δημόσιας υπηρεσίας ή ν.π.δ.δ., τότε ο παραπάνω νόμος είναι κατά το σκέλος του αυτό ανίσχυρος, καθώς με βάση όσα έγιναν δεκτά στις προηγούμενες σκέψεις (ΙΙ, ΙΙΙ) δεν συνιστά «ειδικό» νόμο, κατά την έννοια του άρθρου 104 παρ. 1 του Συντάγματος, δηλαδή τέτοιον που ρυθμίζει το επιτρεπτό διορισμού και σε δεύτερη θέση (όπως λ.χ. ποιεί το άρθρο 1 του ν.1256/1982), καθώς το κύριο αντικείμενό του συνίσταται στον τρόπο πλήρωσης της θέσης του προϊσταμένου. Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, η εντελλόμενη με τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα δαπάνη είναι μη νόμιμη και συνεπώς αυτά δεν πρέπει να θεωρηθούν.


ΝΣΚ/256/2004

Αυτοδίκαιη επάνοδος στη θέση του τακτικού αιρετού μέλους του ΑΠΥΣΔΕ εκπαιδευτικού που επανήλθε αυτοδίκαια στην υπηρεσία του, δυνάμει της διάταξης του άρθρου 12 του Ν 3231/2004.(...)Δεν δύναται να επανέλθει αυτοδίκαια στη θέση του τακτικού αιρετού μέλους του ΑΠΥΣΔΕ εκπαιδευτικός, ο οποίος, παραιτηθείς για να συμμετάσχει στις εθνικές εκλογές, επανήλθε στην υπηρεσία του αυτοδίκαια, δυνάμει της διάταξης του άρθρου 12 του Ν 3231/2004.