ΝΣΚ/256/2004
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Αυτοδίκαιη επάνοδος στη θέση του τακτικού αιρετού μέλους του ΑΠΥΣΔΕ εκπαιδευτικού που επανήλθε αυτοδίκαια στην υπηρεσία του, δυνάμει της διάταξης του άρθρου 12 του Ν 3231/2004.(...)Δεν δύναται να επανέλθει αυτοδίκαια στη θέση του τακτικού αιρετού μέλους του ΑΠΥΣΔΕ εκπαιδευτικός, ο οποίος, παραιτηθείς για να συμμετάσχει στις εθνικές εκλογές, επανήλθε στην υπηρεσία του αυτοδίκαια, δυνάμει της διάταξης του άρθρου 12 του Ν 3231/2004.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
Ν.3636/2008
Τροποποίηση του ν. 3231/2004 «εκλογή βουλευτών».
ΝΣΚ/121/2021
Εάν το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας δύναται να προβεί σε διορισμό ως μέλους ΔΕΠ στο βαθμό του Επίκουρου Καθηγητή με ένταξη στην κατηγορία μερικής απασχόλησης, στην περίπτωση κατά την οποία ο ενδιαφερόμενος είναι ήδη διορισμένος ως Σύμβουλος του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (ΑΣΕΠ) με εξαετή θητεία.(..)Ο κατέχων θέση Συμβούλου επί θητεία στον ΑΣΕΠ μπορεί να διοριστεί σε κενή θέση Επίκουρου Καθηγητή του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και να ενταχθεί αυτοδίκαια στην κατηγορία μελών ΔΕΠ μερικής απασχόλησης, σε εφαρμογή των άρθρων 3 παρ. 5 του ν. 4765/2021 και 23 παρ. 4 του ν. 4009/2011.
ΕΣ/Τ1/115/2007
Υπάλληλος που ορίστηκε μέλος του Πρωτοβάθμιου Υπηρεσιακού Συμβουλίου κατ’ εφαρμογή των μεταβατικών διατάξεων του άρθρου 11 του ν.3260/2004, μη νόμιμα στη συνέχεια, τοποθετήθηκε σε θέση Προϊσταμένης Διεύθυνσης για μία τριετία χωρίς να έχει προηγηθεί επιλογή της από το Υπηρεσιακό Συμβούλιο, κατ’ εφαρμογή του δεύτερου εδαφίου της παρ.2 του άρθρου 37 του ν.2190/1994, που επανήλθε σε ισχύ με την παρ.2 του άρθρου 9 του ν.3260/2004, αφού η εν λόγω διάταξη προϋποθέτει υπαλλήλους που έχουν επιλεγεί βάσει του πρώτου εδαφίου της ίδιας παραγράφου και πληρούν, ως εκ τούτου, τις προϋποθέσεις των παρ. 3 και 6 του άρθρου 36 του ν.2190/1994, που αξιώνουν, μεταξύ άλλων, επιλογή από Υπηρεσιακό Συμβούλιο.
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/241/2017
Αμοιβη μελών Ανεξαρτητης Αρχης (παραταση θητειας).(..) Με τα δεδομένα αυτά το Κλιμάκιο κρίνει ότι τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα πληρωμής υπάγονται στον προληπτικό έλεγχό του, διότι αποτελούν τα πρώτα χρηματικά εντάλματα που εκδόθηκαν μετά από την υπηρεσιακή μεταβολή της λήξης της θητείας των φερόμενων ως δικαιούχων, σύμφωνα με την απόφαση διορισμού τους, όπως αυτή παρατάθηκε δυνάμει της παρ. 3 του άρθρου 61 του ν.4146/2013. Περαιτέρω, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη ΙΙΙ της παρούσας, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η ελεγχόμενη δαπάνη καταβολής αμοιβής στους φερόμενους ως δικαιούχους, για το διάστημα μηνός Σεπτεμβρίου που έπεται της λήξης της θητείας τους, σύμφωνα με την απόφαση διορισμού τους, όπως αυτή παρατάθηκε δυνάμει της παρ. 3 του άρθρου 61 του ν.4146/2013, είναι νόμιμη. Και τούτο, διότι η θητεία των φερόμενων ως δικαιούχων έχει εκ του νόμου πενταετή διάρκεια από την δημοσίευση της 7535/ 2013 απόφασης διορισμού τους στο
νΦ.Ε.Κ., ήτοι από τις 12.11.2013, ανεξαρτήτως του χρονικού σημείου εκκίνησης που αναγράφεται σε αυτήν, δεδομένου ότι εν προκειμένω τυγχάνει εφαρμοστέος ο κανόνας της πενταετούς θητείας των μελών της Αρχής, κατά το άρθρο 3 του ν.4013/2011, καθώς για τον διορισμό τους ακολουθήθηκε πλήρης διαδικασία επιλογής τακτικού μέλους της Αρχής, ήτοι θετική γνωμοδότηση της επιτροπής θεσμών και διαφάνειας και απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου, και δεν πρόκειται περί απλής διαδικασίας αναπλήρωσης των αρχικών παραιτηθέντων μελών από τους αναπληρωτές τους, σύμφωνα με την αρχική απόφαση διορισμού 3396/2012 (όσον αφορά στον πρώτο φερόμενο ως δικαιούχο, ως προς τον οποίο υπήρχε αναπληρωτής του μέλους σε αντικατάσταση του οποίου διορίστηκε). Εξάλλου, οι φερόμενοι ως δικαιούχοι δεν επιλέχθηκαν ούτε με την απλοποιημένη διαδικασία διορισμού τακτικού ή αναπληρωματικού μέλους λόγω αποχώρησης τακτικού μέλους, κατά την παρ. 8 του άρθρου 3 του ν.4013/2011, αλλά με την ως άνω πλήρη διαδικασία επιλογής τακτικού μέλους, ενώ δεν συντρέχουν, εν προκειμένω, οι ειδικές περιστάσεις της πρώτης εφαρμογής της παρ. 3 του άρθρου 3 του ν.4013/2011, υπό τις οποίες κατ’ εξαίρεση προβλέπεται τριετής και τετραετής θητεία...Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, οι εντελλόμενες δαπάνες παρίστανται νόμιμες και τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα πρέπει να θεωρηθούν.
ΝΣΚ/9/2019
Καταβολή αναδρομικών αποδοχών από τη Διοίκηση σε δημόσιο υπάλληλο, ο οποίος είχε τεθεί σε δυνητική αργία, από τότε που κατά τη σχετική διαπιστωτική πράξη επανήλθε ο υπάλληλος στην υπηρεσία, χωρίς πραγματική εκτέλεση καθηκόντων, ή από την πραγματική ανάληψη καθηκόντων και την παροχή εργασίας.(..)Η αξίωση για παροχή μισθού δημοσίου υπαλλήλου, του οποίου ήρθη η θέση σε δυνητική αργία, γεννάται μόνο μετά, την «εν τοις πράγμασι» ανάληψη υπηρεσίας και την εκτέλεση των καθηκόντων του, κατ’ εφαρμογή της ειδικής και εξαιρετικού χαρακτήρα διάταξης της παραγράφου 4 του άρθρου 41 του ν. 3528/2007. (ομόφ.)
ΝΣΚ/127/2021
Αν οι διατάξεις του άρθρου 36 του ν. 4778/2021 α) δεν καταλαμβάνουν την περίπτωση ανανέωσης απόσπασης του Π.Κ., υπαλλήλου του e-ΕΦΚΑ, ο οποίος ήταν ήδη αποσπασμένος στην Εθνική Αρχή Διαφάνειας κατά τη θέση σε ισχύ των διατάξεων αυτών, β) κατισχύουν των διατάξεων των άρθρων 96 και 118 του ν. 4622/2019 περί ανανέωσης απόσπασης του προσωπικού που αποσπάστηκε αυτοδίκαια από το Σώμα Επιθεωρητών Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης στην Εθνική Αρχή Διαφάνειας.(...)Η, κατά παρέκκλιση κάθε αντίθετης γενικής ή ειδικής διάταξης, απαγόρευση απόσπασης, μετάταξης ή οποιασδήποτε άλλης μετακίνησης, ανεξαρτήτως διαδικασίας και φορέα υποδοχής, υπαλλήλων του e-ΕΦΚΑ, που θεσπίστηκε με τις διατάξεις του άρθρου 36 του ν. 4778/2021, καταλαμβάνει και την ανανέωση απόσπασης του υπαλλήλου του e-ΕΦΚΑ Π.Κ., ο οποίος ήταν ήδη αποσπασμένος στην Εθνική Αρχή Διαφάνειας κατά την έναρξη ισχύος του νόμου αυτού. Οι ως άνω διατάξεις κατισχύουν ως νεότερες και ειδικότερες των διατάξεων των άρθρων 96 και 118 του ν. 4622/2019 περί ανανέωσης απόσπασης του προσωπικού που αποσπάστηκε αυτοδίκαια από το Σώμα Επιθεωρητών Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης στην Εθνική Αρχή Διαφάνειας.
ΥΠΕΣ/3401/2008
Για τη θέση σε αργία αιρετού οργάνου της τοπικής αυτοδιοίκησης κατά το άρθρο 146, παρ. 2βα ΚΔΚ αρκεί να προκύπτει, εκ του καθόλου σκεπτικού της καταδικαστικής απόφασης και από τα πραγματικά περιστατικά που η απόφαση δέχεται, η επενεχθείσα στο δήμο, την κοινότητα ή στα νομικά τους πρόσωπα οικονομική βλάβη, χωρίς να είναι αναγκαίο να προκύπτει και το ακριβές ύψος αυτής.
ΝΣΚ/270/2016
Συμμόρφωση του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών σε απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθήνας - Αναδρομικός διορισμός σε θέση μέλους Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού κλάδου I (Ε.Ε.Π.).
ΝΣΚ/383/2011
Αυτοδίκαιη παραίτηση υπαλλήλου του Δημοσίου, λόγω διορισμού σε δεύτερη θέση του δημόσιου τομέα – Διαφοροποίηση της έννοιας του δημόσιου τομέα στο Ν 1256/1982.Ο δημοσιογράφος Ι.Π. νομίμως κατείχε προσωποπαγή θέση Συμβούλου Επικοινωνίας Α΄ στις Γενικές Γραμματείες Επικοινωνίας και Ενημέρωσης εισπράττοντας αποδοχές μέχρι την 1-12-2010, οπότε παραιτήθηκε αυτοδίκαια κατ’ άρθρο 35 του Ν. 3528/2007, με την ανάληψη υπηρεσίας με σχέση εργασίας αορίστου χρόνου ιδιωτικού δικαίου στη Δημοτική Εταιρεία Πληροφόρησης, Θεάματος και Επικοινωνίας του Δήμου Θεσσαλονίκης, ενώ δεν τυγχάνουν εφαρμογής στην περίπτωσή του, οι διατάξεις του Ν. 1256/1982. (ομοφ.)
ΝΣΚ/205/2018
Διάρκεια της θητείας διοριζόμενου μέλους της Ενιαίας Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΑΔΗΣΥ), σε περίπτωση εκλείψεως ή αποχωρήσεως μέλους– Διαδικασία διορισμού.Στην περίπτωση κατά την οποία μέλος της Ενιαίας Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΑΔΗΣΥ), πλην του Προέδρου, εκλείψει ή αποχωρήσει για οποιονδήποτε λόγο πριν τη λήξη της θητείας του και στη θέση του διορισθεί νέο μέλος, το νέο μέλος πρέπει να διορισθεί για το υπόλοιπο της θητείας του αντικαθιστάμενου μέλους. (ομόφ.)