ΥΠΕΣ/10405/2009
Τύπος: Έγγραφα
Εκπαίδευση του προσωπικού της Δημοτικής Αστυνομίας που υπηρετούσε πριν το π.δ. 135/2006
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
Π.Δ.135/2006
Σύστημα πρόσληψης ειδικού ένστολου προσωπικού της Δημοτικής Αστυνομίας και τρόπος εκπαίδευσης αυτού.
Ν.5003/2022 - ΦΕΚ: 230/Α/14.12.2022 άρθρο 37:Από την έναρξη ισχύος του παρόντος καταργούνται: β) το π.δ. 135/2006 (Α΄ 153), περί συστήματος πρόσληψης ειδικού ένστολου προσωπικού της δημοτικής αστυνομίας και τρόπου εκπαίδευσης αυτού,
ΠΔ 23/2002
Αρμοδιότητες, σύστημα πρόσληψης, προσόντα, καθήκοντα, δικαιώματα και υποχρεώσεις του προσωπικού της Δημοτικής Αστυνομίας.
ΥΠΕΣ/6201/2009
Αρμοδιότητες Δημοτικής Αστυνομίας
ΥΠΕΣ/12863/2009
Επιλογή στις θέσεις της ιεραρχίας της Δημοτικής Αστυνομίας
N.3731/2008
Αναδιοργάνωση της δημοτικής αστυνομίας και ρυθμίσεις λοιπών θεμάτων αρμοδιότητας Υπουργείου Εσωτερικών.
ΥΠΕΣ/1282/2009
Ενημέρωση σχετικά με τη δημοσίευση του νόμου 3731/19.12.2008 «Αναδιοργάνωση της δημοτικής αστυνομίας και ρυθμίσεις λοιπών θεμάτων αρμοδιότητας Υπουργείου Εσωτερικών»
ΕλΣυν.Κλ.Τμ.1/42/2018
Καταβολή μισθοδοσίας:..Με τα δεδομένα αυτά και ενόψει των προδιαληφθεισών νομικών παραδοχών, το Κλιμάκιο κρίνει ότι μη νομίμως προκηρύχθηκε η πλήρωση της θέσης του Διευθυντή – Προϊσταμένου Διεύθυνσης Δημοτικής Αστυνομίας, κατ’ εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 16 παρ. 2 του ν. 3731/2008. Και τούτο, διότι, όπως βασίμως προβάλλει ο διαφωνών αναπληρωτής Επίτροπος, μετά την παρέλευση χρονικού διαστήματος εννέα (9) ετών από τη θέση σε ισχύ της εν λόγω μεταβατικής διάταξης, δεν ήταν πλέον δυνατή η ενεργοποίηση των ρυθμίσεών της και η συνακόλουθη επιλογή υπαλλήλου μη διαθέτοντος τα διαγραφόμενα από το εφαρμοστέο άρθρο 8 του ίδιου νόμου προσόντα για τη συγκεκριμένη θέση. Στο 51897/24.11.2017 έγγραφο επανυποβολής, προβάλλεται ότι ενόψει της σύστασης της Δημοτικής Αστυνομίας στο Δήμο … το έτος 2011, της κατάργησής της το έτος 2013 και της επανασύστασής της το έτος 2015, δεν έχει μεσολαβήσει χρονικό διάστημα ικανό, ώστε να είναι δυνατή η εφαρμογή των παγίων ρυθμίσεων του άρθρου 8 και ότι, συνεπώς, νομίμως εφαρμόστηκαν οι αντίστοιχες του άρθρου 16. Ο εν λόγω ισχυρισμός, όμως, είναι απορριπτέος, διότι η ιστορική πορεία του θεσμού της Δημοτικής Αστυνομίας, κατά το διαρρεύσαν μετά την ψήφιση του ν. 3731/2008 διάστημα δεν ασκεί επιρροή ως προς τον μεταβατικό χαρακτήρα του άρθρου 16, επιμηκύνοντας την εξ ορισμού περιορισμένη χρονική διάρκεια ισχύος του και μετατρέποντας αυτό σε διάταξη οιονεί επικουρική εκείνης του άρθρου 8.Κατά συνέπεια, η βάσει της διάταξης του άρθρου 16 παρ. 2 επιλογή του φερομένου ως δικαιούχου του ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος για τη θέση του Διευθυντή – Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Δημοτικής Αστυνομίας είναι μη νόμιμη..
46554/2024
Καθορισμός του ειδικού διακριτικού σήματος της δημοτικής αστυνομίας, της στολής του ειδικού ένστολου προσωπικού, των διακριτικών όλων των βαθμών της ιεραρχίας και του τύπου της ειδικής ταυτότητας του ειδικού ένστολου προσωπικού δημοτικής αστυνομίας.
19943 οικ/2023
Εισαγωγική εκπαίδευση προσωπικού Δικαστικής Αστυνομίας.
ΕλΣυν/Τμ.6/2490/2012
Στην αρμοδιότητα των Δήμων ανήκει, μεταξύ άλλων, η φύλαξη και προστασία της δημοτικής περιουσίας εν γένει, καθώς και η διαχείριση και βελτίωση των υλικοτεχνικών υποδομών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας παιδείας και ιδιαίτερα η φύλαξη των σχολικών κτιρίων. Η φύλαξη και προστασία της δημοτικής περιουσίας έχει ανατεθεί με το ν. 3831/2008 – με τον οποίο, σύμφωνα με την εισηγητική επί αυτού έκθεση, επιχειρείται στα πλαίσια της αναβάθμισης της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, που επήλθε με το ν. 3643/2006 και η αναβάθμιση της Δημοτικής Αστυνομίας, η οποία είναι άρρηκτα συνυφασμένη με την τοπική αυτοδιοίκηση - στη Δημοτική Αστυνομία. Στη δημοτική δε περιουσία περιλαμβάνονται τόσο τα πράγματα που έχουν τεθεί απευθείας στη διάθεση του κοινού – χρήστη (κοινόχρηστα), όσο και τα πράγματα που είναι προορισμένα για την εξυπηρέτηση δημοτικών σκοπών (δημοτικά κτίρια και δημοτικές εγκαταστάσεις κ.λ.π.) (βλ. Ερμηνεία κατ΄ άρθρο Αστικός Κώδιξ, Τόμος V Εμπράγματο Δίκαιο, Απόστολου Γεωργιάδη – Μιχαήλ Σταθόπουλου, σελ. 99 επ., Εμπράγματο Δίκαιο Ι, Απόστολου Γεωργιάδη, σελ. 120 επ., βλ. επίσης άρθρο 179 του ν. 3463/2006, όπου στην έννοια της ακίνητης περιουσίας των δήμων εντάσσει και τα κοινόχρηστα ακίνητα). Ειδικά όμως, η φύλαξη των σχολικών εγκαταστάσεων εμπίπτει στα καθήκοντα των σχολικών φυλάκων, εφόσον στους οικείους Οργανισμούς Εσωτερικής Υπηρεσίας των Δήμων προβλέπονται σχετικές οργανικές θέσεις (Πρ. VII Τμ. 30/2009). Περαιτέρω, από τις ίδιες ως άνω διατάξεις συνάγεται ότι οι Ο.Τ.Α α΄ και β΄ βαθμού μπορούν καταρχήν να αναθέτουν τις ως άνω υπηρεσίες παροχής υπηρεσιών φύλαξης σε τρίτους ιδιώτες φυσικά ή νομικά πρόσωπα. Ενόψει όμως της αρχής της οικονομικότητας, που επιβάλλει την εκπλήρωση των σκοπών τους με την κατά το δυνατόν ελάχιστη επιβάρυνση του προϋπολογισμού τους, δύνανται να διαθέτουν πιστώσεις για την πληρωμή δαπανών που αφορούν στην ανάθεση παροχής υπηρεσιών φύλαξης σε τρίτους ιδιώτες, φυσικά ή νομικά πρόσωπα μόνο εφόσον αυτό επιβάλλεται από τις αρχές αναγκαιότητας και αποδοτικότητας, ήτοι μόνο εάν το υπηρετούν στη δημοτική αστυνομία και σε θέσεις φυλάκων και σχολικών φυλάκων προσωπικό δεν επαρκεί για την κάλυψη των ιδιαιτέρων, λόγω της έκτασης ή συγκρότησής τους, αναγκών τους.