Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕλΣυν.Κλ.Τμ.1/42/2018

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 4354/2015, 3731/2008

Καταβολή μισθοδοσίας:..Με τα δεδομένα αυτά και ενόψει των προδιαληφθεισών νομικών παραδοχών, το Κλιμάκιο κρίνει ότι μη νομίμως προκηρύχθηκε η πλήρωση της θέσης του Διευθυντή – Προϊσταμένου Διεύθυνσης Δημοτικής Αστυνομίας, κατ’ εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 16 παρ. 2 του ν. 3731/2008. Και τούτο, διότι, όπως βασίμως προβάλλει ο διαφωνών αναπληρωτής Επίτροπος, μετά την παρέλευση χρονικού διαστήματος εννέα (9) ετών από τη θέση σε ισχύ της εν λόγω μεταβατικής διάταξης, δεν ήταν πλέον δυνατή η ενεργοποίηση των ρυθμίσεών της και η συνακόλουθη επιλογή υπαλλήλου μη διαθέτοντος τα διαγραφόμενα από το εφαρμοστέο άρθρο 8 του ίδιου νόμου προσόντα για τη συγκεκριμένη θέση. Στο 51897/24.11.2017 έγγραφο επανυποβολής, προβάλλεται ότι ενόψει της σύστασης της Δημοτικής Αστυνομίας στο Δήμο … το έτος 2011, της κατάργησής της το έτος 2013 και της επανασύστασής της το έτος 2015, δεν έχει μεσολαβήσει χρονικό διάστημα ικανό, ώστε να είναι δυνατή η εφαρμογή των παγίων ρυθμίσεων του άρθρου 8 και ότι, συνεπώς, νομίμως εφαρμόστηκαν οι αντίστοιχες του άρθρου 16. Ο εν λόγω ισχυρισμός, όμως, είναι απορριπτέος, διότι η ιστορική πορεία του θεσμού της Δημοτικής Αστυνομίας, κατά το διαρρεύσαν μετά την ψήφιση του ν. 3731/2008 διάστημα δεν ασκεί επιρροή ως προς τον μεταβατικό χαρακτήρα του άρθρου 16, επιμηκύνοντας την εξ ορισμού περιορισμένη χρονική διάρκεια ισχύος του και μετατρέποντας αυτό σε διάταξη οιονεί επικουρική εκείνης του άρθρου 8.Κατά συνέπεια, η βάσει της διάταξης του άρθρου 16 παρ. 2 επιλογή του φερομένου ως δικαιούχου του ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος για τη θέση του Διευθυντή – Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Δημοτικής Αστυνομίας είναι μη νόμιμη..

Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΥΠΕΣ/1282/2009

Ενημέρωση σχετικά με τη δημοσίευση του νόμου 3731/19.12.2008 «Αναδιοργάνωση της δημοτικής αστυνομίας και ρυθμίσεις λοιπών θεμάτων αρμοδιότητας Υπουργείου Εσωτερικών»


ΥΠΕΧΩΔΕ/8683/2009

Έννοια διάταξης άρθρου 46 του ν. 3731/2008 , για παράταση ισχύος των πτυχίων ΜΕΕΠ


ΥΠΕΣ/10405/2009

Εκπαίδευση του προσωπικού της Δημοτικής Αστυνομίας που υπηρετούσε πριν το π.δ. 135/2006


ΕΣ/ΚΛ.ΤΜ.1/316/2015

ΑΠΟΔΟΧΕΣ:Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη μείζονα σκέψη (ΙΙ) της παρούσας, το Κλιμάκιο κρίνει ότι μη νομίμως ο φερόμενος ως δικαιούχος υπάλληλος κατατάχθηκε σε συνιστώμενη προσωποπαγή θέση του Δήμου ...... σε κατηγορία ΤΕ, ήτοι ανώτερη αυτής της καταργηθείσας θέσης (ΔΕ) της Δημοτικής Αστυνομίας, από την οποία προήλθε, κατ’ εφαρμογήν της διάταξης του άρθρου 19 παρ. 3β του ν. 4325/2015, δεδομένου ότι η κατάταξή του δεν ήταν επιτρεπτό, κατά τα προβλεπόμενα στην εφαρμοστέα διάταξη, να διενεργηθεί σε ανώτερη κατηγορία. Διαφορετικό, πάντως, είναι το ζήτημα μετάταξης του υπαλλήλου σε ανώτερη κατηγορία, εφόσον συντρέξουν οι όροι που διέπουν τις μετατάξεις κατά τα προβλεπόμενα στα άρθρα 76 και 79 του ν. 3584/2007, κατά τα βασίμως προβαλλόμενα από το Δήμο ....... 


ΔΙΑΔΠ/14395/2009

«Διευκρινήσεις σχετικά με την εφαρμογή της διάταξης της παρ. 8 του άρθρου 30 του Ν. 3731/08 για την επέκταση μειωμένου ωραρίου εργασίας σε υπαλλήλους (μονίμους και με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου) του Δημοσίου, Ν.Π.Δ.Δ. και Ο.Τ.Α. (α’ και β’ βαθμού) με αναπηρία.»

ΔΙΔΑΔ/Φ.69/100/10431/2019 εγκύκλιος με ΑΔΑ:ΨΙ2Ι465ΧΘΨ-ΝΝΝ.Κατόπιν των ανωτέρω, ανακαλούνται οι αριθ. ΔΙΔΑΔ/Φ.51/538/12254/14.5.2007 και ΔΙΑΔΠ/Φ.Β.3/14395/02.06.2009 εγκύκλιοιτης Υπηρεσίας μας, κατά το μέρος που με την παρούσα εγκύκλιο δίνονται νέες οδηγίες για την εφαρμογή των συγκεκριμένων διατάξεων.


ΥΠΕΣ/12863/2009

Επιλογή στις θέσεις της ιεραρχίας της Δημοτικής Αστυνομίας


ΠΔ 23/2002

Αρμοδιότητες, σύστημα πρόσληψης, προσόντα, καθήκοντα, δικαιώματα και υποχρεώσεις του προσωπικού της Δημοτικής Αστυνομίας.


N.3731/2008

Αναδιοργάνωση της δημοτικής αστυνομίας και ρυθμίσεις λοιπών θεμάτων αρμοδιότητας Υπουργείου Εσωτερικών.


ΕλΣυν.Κλ.1/229/2015

Διαθεσιμότητα:Νόμιμη η καταβολή από Δήμο ποσού 7.336,12 ευρώ, σε υπάλληλό του, ως δαπάνη αποδοχών μισθοδοσίας της για το χρονικό διάστημα από 14.4.2014 έως 31.12.2014, κατά το οποίο αυτή τελούσε σε καθεστώς διαθεσιμότητας, υπό την ιδιότητα της δημοτικής αστυνομικού στον οικείο Δήμο, καθόσον νομίμως ετέθη με την σχετική διαπιστωτική πράξη του Δημάρχου, η ανωτέρω υπάλληλος του Δήμου, με σχέση εργασίας δημοσίου δικαίου, κλάδου ΔΕ της δημοτικής αστυνομίας, με βαθμό ΣΤ' (άρθρο 6 του ν.4024/2011, α'226), σε καθεστώς διαθεσιμότητας από 14.4.2014 (ημερομηνία δημοσίευσης του ν.4257/2014) και για χρονικό διάστημα οκτώ (8) μηνών, λόγω αυτοδίκαιης κατάργησης του κλάδου της δημοτικής αστυνομίας, κατά τα προβλεπόμενα στις διατάξεις του άρθρου 70 του ν.4257/2014. Περαιτέρω, ανεξαρτήτως της νομιμότητας ή μη της αναδρομικότητας του διορισμού της, από 12.9.2010, σύμφωνα με την απόφαση (ΦΕΚ Γ'1159/27.8.2014) του Δημάρχου σε κενή οργανική θέση του κλάδου ΔΕ της δημοτικής αστυνομίας με βαθμό Δ' και ήδη βαθμό ΣΤ', η ως άνω πράξη διορισμού ουδόλως συνέχεται με την εντελλόμενη δαπάνη, που αφορά αποδοχές μισθοδοσίας της ως άνω υπαλλήλου του Δήμου για χρονικό διάστημα οκτώ (8) μηνών, ήτοι από 14.4.2014 έως 31.12.2014, κατά το οποίο αυτή τελούσε σε καθεστώς διαθεσιμότητας σύμφωνα με την κατά τα ανωτέρω διαπιστωτική πράξη του Δημάρχου και σε εφαρμογή των προβλεπομένων στις διατάξεις του άρθρου 70 του ν. 4257/2014.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/240/2017

Καταβολή επιδόματος θέσης ευθύνης.(..)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη μείζονα σκέψη της παρούσας, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η τοποθέτηση των ανωτέρω υπαλλήλων, ως αναπληρωτών, στις ως άνω επανασυσταθείσες θέσεις ευθύνης, για το χρονικό διάστημα μέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας επιλογής Προϊσταμένων από το αρμόδιο Υπηρεσιακό Συμβούλιο, πραγματοποιήθηκε νομίμως. .. Εξάλλου, η ανωτέρω δυνατότητα, πέραν του ότι αναφέρεται στη μεταβατικού χαρακτήρα διάταξη της παρ. 3 του άρθρου 16 του νόμου 3731/2008, προϋποθέτει τη διαπίστωση της μη συνδρομής των προϋποθέσεων του άρθρου 8 του ίδιου νόμου, περίπτωση που δεν προκύπτει από τα στοιχεία του φακέλου της υπόθεσης ότι συντρέχει. Τέλος, νόμιμη παρίσταται και η επιλογή των ως άνω δημοτικών αστυνομικών (…..), ως αναπληρωτών Προϊσταμένων για τα Τμήματα Αστυνόμευσης και Επιχειρησιακού Σχεδιασμού, αντίστοιχα, έναντι της ….., καθόσον, σε περίπτωση που στην ίδια οργανική μονάδα υπηρετούν περισσότεροι υπάλληλοι με τον ίδιο βαθμό και τον ίδιο χρόνο υπηρεσίας, καθήκοντα αναπληρωτή Προϊσταμένου ασκεί, κατ’ άρθρο 100, του Κ.Κ.Δ.Κ.Υ., αυτός που ορίζεται από το αρμόδιο προς διορισμό όργανο.