Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΙΚΑ/Α05/1105/23/2016

Τύπος: Εγκύκλιοι

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Παροχή διευκρινήσεων και οδηγιών ως προς την διαχείριση: α) ανακεφαλαιωμένων χρόνων ασφάλισης, για τους οποίους δεν υφίστανται αποδεικτικά στοιχεία ασφάλισης & β) ασφαλιστικών βιβλιαρίων, που παραμένουν αζήτητα στις υπηρεσίες μας.(ΑΔΑ:69ΥΣ4691ΩΓ-ΚΦΨ )


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΙΚΑ/Τ01/652/24/2011

ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΑΡ. : 76 ΘΕΜΑ : «Διευκρινίσεις σχετικά με την αναγνώριση και εξαγορά χρόνων ασφάλισης στο Ε.Τ.Ε.Α.Μ.» ΣΧΕΤ. : Οι με αριθ. 12/2011, 13/2011 & 65/2011 Εγκ. της Δ/νσής μας. Σας

5377/2021

Απάντηση της επιστολής σας σχετικά με την καθορισμό του μέσου όρου των μηνιαίων αποδοχών όταν υπάρχουν αναγνωρίσεις πλασματικών χρόνων ασφάλισης με καταβολή ασφαλιστικών εισφορών


3405/1354/010/2014

Γνωστοποίηση ρυθμίσεων των άρθρων 1 & 5 του ν.4225/2014 ΦΕΚ 2/Α "Αναβάθμιση και βελτίωση των μηχανισμών είσπραξης, των ασφαλιστικών φορέων, πρόστιμα για την ανασφάλιστη εργασία και λοιπές διατάξεις αρμοδιότητάς Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας"


ΠΟΛ.1157/2015

Κοινοποίηση των οριζομένων της οικ. 11484/03.04.2015 ΦΕΚ 565Β΄/2015 Κοινής Απόφασης των Υπουργών Εσωτερικών & Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Οικονομικών, Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης & Κοινωνικής Αλληλεγγύης, η οποία εκδόθηκε κατ’ εξουσιοδότηση των διατάξεων της παρ. 2 του άρθρου 79 του ν.4316/2014 (ΦΕΚ Α΄270/24.12.2014) «Ίδρυση παρατηρητηρίου άνοιας, βελτίωση περιγεννητικής φροντίδας, ρυθμίσεις αρμοδιότητας Υπουργείου Υγείας και άλλες διατάξεις» και παροχή σχετικών οδηγιών στα θέματα αρμοδιότητάς μας επί των διατάξεων του ως άνω άρθρου.(ΑΔΑ:6ΣΛ1Η-80Π )


115038/2021

Προσδιορισμός των ασφαλιστικών εισφορών, λόγω αναστολής ή καταγγελίας των συμβάσεων εργασίας εργαζομένων, σε επιχειρήσεις – εργοδότες του ιδιωτικού τομέα των περιοχών των Περιφερειακών Ενοτήτων Σάμου, Ικαρίας & Χίου της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου, που επλήγησαν από το σεισμό της 30ης Οκτωβρίου 2020 – Απεικόνιση στην Α.Π.Δ. της ασφάλισης ΑΔΑ:6ΤΞΘ46ΜΑΠΣ-1ΕΜ  ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 22/2021


218767/2020

«Προσδιορισμός των ασφαλιστικών εισφορών και απεικόνιση της ασφάλισης στο πλαίσιο υλοποίησης:
• του Μηχανισμού ενίσχυσης της απασχόλησης «ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ»,
• των μέτρων οικονομικής ενίσχυσης εποχικά εργαζομένων, με ή χωρίς, δικαίωμα επαναπρόσληψης &
• των επιπρόσθετων μέτρων στήριξης εργαζομένων και εργοδοτών, που δραστηριοποιούνται σε τριτογενή τομέα και στους κλάδους των αεροπορικών και ακτοπλοϊκών μεταφορών, ενταγμένων ή μη, στο Μηχανισμό «ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ».ΟΡΘΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΑΔΑ: ΨΔΛΧ46ΜΑΠΣ-ΡΥ1  ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 39/2020


ΣΤΕ ΕΑ 1162/2009

ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ:Επειδή η αιτούσα κοινοπραξία είχε προβάλει με την προσφυγή και επαναφέρει με την υπό κρίση αίτηση της ότι η προσφορά της παρεμβαίνουσας ένωσης πρέπει να απορριφθεί, διότι δεν έχει προσκομισθεί η υπεύθυνη δήλωση που προβλέπεται στην παράγραφο .. της διακήρυξης, δηλαδή υπεύθυνη δήλωση νομίμως θεωρημένη για το γνήσιο της υπογραφής, στην οποία να δηλώνονται οι ασφαλιστικοί φορείς στους οποίους ο υποψήφιος ανάδοχος είναι υπόχρεος για την καταβολή εισφορών κοινωνικής ασφάλισης. Ο ισχυρισμός αυτός δεν πιθανολογείται σοβαρά ως βάσιμος, διότι η προσκομιδή της ανωτέρω υπεύθυνης δήλωσης, αφορά, σύμφωνα με την παράγραφο . της διακήρυξης, η οποία φέρει τον τίτλο «Έλεγχος καταλληλότητας αναδόχου», επόμενο στάδιο του διαγωνισμού, και συγκεκριμένα το στάδιο μετά την αξιολόγηση των προσφορών και την ανάδειξη του διαγωνιζόμενου στον οποίο πρόκειται να γίνει η κατακύρωση, και ορίζει, κατά τη ρητή διατύπωση του πρώτου εδαφίου της, τα δικαιολογητικά που πρέπει να προσκομίσει ο εν λόγω διαγωνιζόμενος.Επειδή, ενόψει των ανωτέρω, πρέπει να γίνουν δεκτές οι συνεκδικαζόμενες αιτήσεις και να απορριφθούν οι ασκηθείσες παρεμβάσεις, να ανασταλεί δε η εκτέλεση της προσβαλλόμενης 130/14.7.2009 απόφασης της Α΄ Νομαρχιακής Επιτροπής της …, καθώς και η περαιτέρω διαδικασία του επίδικου διαγωνισμού. Εξυπακούεται ότι η Διοίκηση έχει την ευχέρεια, μέχρι να ασκηθεί ή να εκδοθεί απόφαση επί των αιτήσεων ακυρώσεως, τις οποίες πρέπει οι αιτούσες, ένωση εταιρειών και κοινοπραξία, να ασκήσουν, κατά το άρθρο 3 παρ. 7 του ν. 2522/1977 ..., προκειμένου να διατηρηθεί η ισχύς των ήδη διατασσομένων ασφαλιστικών μέτρων, να επιληφθεί εκ νέου της υποθέσεως και να κρίνει, με ειδική και προσήκουσα αιτιολογία, εκδίδοντας νέα πράξη, αν οι αιτούσες πληρούν τις προϋποθέσεις συμμετοχής στο διαγωνισμό, αφού λάβει υπόψη τα εκτεθέντα ανωτέρω ..


ΝΣΚ/110/2023

Ερωτάται εάν: α) μετά τη σύσταση της Ανεξάρτητης Αρχής «Επιθεώρηση Εργασίας», σύμφωνα με το άρθρο 102 του ν. 4808/2021 (Α΄ 101) και την έναρξη λειτουργίας της Αρχής αυτής, η Σ.Κ., η οποία απασχολήθηκε από 08-03-2007 έως 07-09-2008 και από 03-12-2008 έως και 03-06-2010 σε υπηρεσία του τότε Υπουργείου Εργασίας (και νυν υπηρεσία της ως άνω Ανεξάρτητης Αρχής Επιθεώρησης Εργασίας) και πιο συγκεκριμένα στη Διεύθυνση Κοινωνικής Επιθεώρησης Δυτικής Αττικής – Τμήμα Επιθεώρησης Εργασιακών Σχέσεων Ελευσίνας του πρώην Σώματος Επιθεωρητών Εργασίας (Σ.ΕΠ.Ε.) μέσω συμφωνητικών συνεργασίας στο πλαίσιο προγράμματος απόκτησης εργασιακής εμπειρίας (stage) του O.A.E.Δ., και συνέχισε να παρέχει τις υπηρεσίες της στην ίδια Υπηρεσία δυνάμει της με αριθμό 6920/2010 απόφασης ασφαλιστικών μέτρων του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών, θα εξακολουθήσει να παρέχει τις υπηρεσίες της στην προαναφερθείσα Διεύθυνση της ανωτέρω Αρχής (πρώην Σ.ΕΠ.Ε) η οποία, μέχρι σήμερα, αποδέχεται μεν, τις προσφερόμενες υπηρεσίες της, χωρίς ωστόσο, να τις καταβάλλει αποδοχές ή θα πρέπει το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων (ήδη Κοινωνικής Ασφάλισης), ως διάδικος στην ανωτέρω δίκη, να αποδεχτεί από τούδε και στο εξής τις υπηρεσίες αυτής (και μάλιστα σε διαφορετική θέση εργασίας και διαφορετικό τόπο εργασίας από τον υφιστάμενο) και β) από 01.02.2023 που ανέλαβαν τη διαχείριση των οικονομικών θεμάτων της Επιθεώρησης Εργασίας οι οικείες υπηρεσίες της νεοσύστατης αυτής Αρχής, και στο εξής, και μέχρι την τελεσίδικη κρίση της εριζόμενης εργασιακής σχέσης, οι αποδοχές της Σ.Κ. θα καταβάλλονται πλέον από την εν λόγω Αρχή ή το Υπουργείο, το οποίο τις κατέβαλε έως και την ανωτέρω ημερομηνία.(..)α) Μετά τη σύσταση, σύμφωνα με το άρθρο 102 παρ. 1 του ν. 4808/2021, της Ανεξάρτητης Αρχής «Επιθεώρηση Εργασίας», καθολικής διαδόχου του καταργηθέντος Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας (Σ.ΕΠ.Ε.) - όπως ρητώς ορίζεται στην παράγραφο 5 της προαναφερθείσας διάταξης - και την έναρξη λειτουργίας της εν λόγω Αρχής την 19.07.23, η Σ.Κ. θα συνεχίσει να παρέχει ως διοικητική υπάλληλος τις υπηρεσίες της προς τη Διεύθυνση Κοινωνικής Επιθεώρησης Δυτικής Αττικής – Τμήμα Επιθεώρησης Εργασιακών Σχέσεων Ελευσίνας, η οποία πλέον, σύμφωνα με το άρθρο 125 παρ. 6 εδάφ. α΄ του ίδιου ως άνω νόμου, ως οργανική μονάδα του καταργηθέντος πρώην Σ.ΕΠ.Ε. έχει μεταφερθεί στην Ανεξάρτητη Αρχή, υπαγόμενη σε αυτή, από την ανωτέρω ημερομηνία έναρξης της λειτουργίας της. β) Η εν λόγω Ανεξάρτητη Αρχή η οποία εντάσσεται στο νομικό πρόσωπο του Ελληνικού Δημοσίου και έχει οικονομική αυτοτέλεια, υποχρεούται στην καταβολή των αποδοχών της Σ.Κ. από 1.2.23 και έως την έκδοση τελεσίδικης απόφασης, σύμφωνα με το διατακτικό της με αριθ. 6920/2010 απόφασης των ασφαλιστικών μέτρων (ομόφωνα).


ΕΣ/ΚΛ.Ζ/311/2023

ΣΥΜΦΩΝΙΑ-ΠΛΑΙΣΙΟ-ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΉΣ ΙΣΤΟΡΊΑΣ ΤΟΥ e-ΕΦΚΑ ΚΑΙ ΥΠΟΣΤΉΡΙΞΗΣ ΤΟΥ ΣΥΣΤΉΜΑΤΟΣ ΑΠΟΝΟΜΉΣ ΣΎΝΤΑΞΗΣ: Κατόπιν τούτων, το Κλιμάκιο κρίνει ότι ο ανωτέρω περιγραφόμενος τρόπος ανάθεσης των εκτελεστικών συμβάσεων της ελεγχόμενης συμφωνίας-πλαίσιο θέτει εκποδών, κατ’ ουσίαν, το αποτέλεσμα του διενεργηθέντος διαγωνισμού και τον εξυπηρετούμενο δι’ αυτού στόχο ανεύρεσης της καλύτερης (value for money) προσφοράς, μετατρέποντας την υπό κρίση συμφωνία-πλαίσιο σε ένα οιονεί απλό σύστημα προεπιλογής παρόχων υπηρεσιών, καθόσον ματαιώνεται εν προκειμένω η λειτουργία του συστήματος ανάθεσης της συμφωνίας-πλαίσιο βάσει της βέλτιστης σχέσης ποιότητας – τιμής (πρβλ. S. Arrowsmith, The Law of Public and Utilities Procurement - Regulation in the EU and UK (vol.1, 3rd ed. Sweet & Maxwell 2014, σελ. 374, και Marta Andrecka, EPPPL 4/2015, Framework Agreements: Transparency in the Call-off Award Process, σελ. 241). Συνακόλουθα, το συγκεκριμένο σχήμα ανάθεσης των εκτελεστικών συμβάσεων, όπου το επιλεγέν κριτήριο ανάθεσης της βέλτιστης σχέσης ποιότητας – τιμής ουδόλως επενεργεί ουσιαστικά κατά την υλοποίηση της ελεγχόμενης συμφωνίας-πλαίσιο (βλ. σκ. 5 της παρούσας), αντίκειται στην αρχή της χρηστής δημοσιονομικής διαχείρισης που επιτάσσει στις αναθέτουσες αρχές να προβαίνουν σε προμήθεια υπηρεσιών με τον πλέον οικονομικό και αποδοτικό τρόπο, όταν επιλεγέν κριτήριο ανάθεσης σύμβασης είναι αυτό της βέλτιστης σχέσης ποιότητας - τιμής. Περαιτέρω, το Κλιμάκιο σημειώνει ότι ο αναφερόμενος από την αναθέτουσα αρχή σκοπός της αποτροπής του κινδύνου υπερφόρτωσης ενός οικονομικού φορέα και εξάντλησης των πόρων του συνιστά πράγματι έναν παράγοντα που πρέπει οι αναθέτουσες αρχές να λαμβάνουν υπόψη κατά τον σχεδιασμό των διαγωνιστικών διαδικασιών, ώστε να εξυπηρετείται η εύρυθμη εκτέλεση της συμφωνίας-πλαίσιο και η απρόσκοπτη παροχή των ζητούμενων υπηρεσιών. Ωστόσο, δεν τεκμηριώνεται επαρκώς γιατί αυτός ο σκοπός δεν ήταν δυνατόν να επιτευχθεί με ηπιότερα μέσα [λ.χ. με χρήση της μεθόδου cascade, ήτοι με ανάθεση εκτελεστικών συμβάσεων αρχικώς στον ανάδοχο με την καλύτερη προσφορά και προσφυγή στον δεύτερο φορέα και ούτω καθεξής, όταν ο πρώτος ή ο επόμενος δεν είναι ικανός ή δεν ενδιαφέρεται να παράσχει τις ζητούμενες υπηρεσίες και με ενδεχόμενη χρήση ίδιων ασφαλιστικών δικλίδων με της ελεγχόμενης διακήρυξης (πλαφόν επιτρεπτής απόκλισης προσφορών 10%) ή και άλλων, βλ. και προαναφερόμενη Ερμηνευτική Ανακοίνωση Επιτροπής ΕΕ (2016) 810203/16.2.2016]. Τούτο δε προκειμένου να τηρείται μια εύλογη ισορροπία μεταξύ του σκοπού απρόσκοπτης υλοποίησης της συμφωνίας-πλαίσιο και της επιταγής για χρηστή δημοσιονομική διαχείριση κατά τη συναλλακτική δράση της αναθέτουσας αρχής. Εν προκειμένω, αυτή η εύλογη ισορροπία παραβιάζεται, καθότι με το ανωτέρω σύστημα ανάθεσης προεξοφλείται ότι ο ανάδοχος με την καλύτερη προσφορά δεν μπορεί να υλοποιήσει επιτυχώς το σύνολο ή τουλάχιστον το μεγαλύτερο ποσοστό του ζητούμενου «έργου» ψηφιοποίησης του χαρτώου αρχείου του e-ΕΦΚΑ, αλλά μόνον ένα προαποφασισμένο ποσοστό αυτού (μόλις 1/3), το οποίο είναι ίδιο ακριβώς με αυτό των λοιπών αναδόχων (πρβλ. ΕλΣυν VI Tμ. 596/2019, όπου στον εκεί ελεγχθέντα διαγωνισμό για τη σύναψη συμφωνιών-πλαίσιο για την προμήθεια ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού υπήρχε κλιμάκωση της ποσόστωσης του προς ανάθεση φυσικού αντικειμένου ανάλογα με τη σειρά κατάταξης των αναδόχων), ακόμη και αν η προσφορά αυτού, η οποία υποβλήθηκε βάσει των κριτηρίων επιλογής και των επιμέρους κριτηρίων ανάθεσης της οικείας διακήρυξης για το σύνολο του «έργου», αξιολογείται ως ικανή να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της αναθέτουσας αρχής για όλο το φυσικό αντικείμενο της σύμβασης. ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/1162/2023