Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/1196/2023

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Αξιοποίηση μέσω μακροχρόνιας μίσθωσης του ακινήτου: Ζητείται η ανάκληση της 382/2023 πράξης του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.Με τα δεδομένα αυτά και λαμβάνοντας επιπλέον υπόψη ότι α) το συμβατικό αντικείμενο δεν εξαντλείται στην μίσθωση του ακινήτου ως έχει αλλά στην αξιοποίηση αυτού μέσω της μακροχρόνιας μίσθωσης, β) η εκτέλεση της σύμβασης και η αξιοποίηση του ακινήτου κατά τον νόμο (σκ. 5 έως 7) και το σύμφωνα με αυτόν συνταχθέν σχέδιο σύμβασης προϋποθέτει την χωροταξική, πολεοδομική και περιβαλλοντική ωρίμανση του ακινήτου και την τελική έγκριση του ΕΣΧΑΔΑ τουλάχιστον πριν από την υπογραφή της σύμβασης, γ) το ΕΣΧΑΔΑ δεν έχει ακόμα οριστικοποιηθεί δια της εγκρίσεώς του με προεδρικό διάταγμα, ενώ το γεγονός ότι η διαδικασία είχε προχωρήσει και το σχέδιο ήταν γνωστό στους επενδυτές δεν ασκεί επιρροή, καθώς θέματα διαφάνειας και ανταγωνισμού δεν τέθηκαν με την προσβαλλομένη, δ) η υπογραφή της σύμβασης μετά την έγκριση του ΕΣΧΑΔΑ διασφαλίζει επιπλέον την προστασία των συμφερόντων του ΤΑΙΠΕΔ και κατ΄ επέκταση του Δημοσίου, καθώς σε περίπτωση που δεν εγκριθεί, εν όλω ή εν μέρει, το ΕΣΧΑΔΑ για τη συγκεκριμένη μισθωτική δραστηριότητα, αναγκαίως θα ανακύψει πρόβλημα ανώμαλης εξέλιξης της μισθωτικής σχέσης και ε) η προσφεύγουσα ζητεί την απάλειψη του όρου και την υπογραφή της σύμβασης «ως έχει» (βλ. σχετικώς το υπόμνημά της σε σχέση με την διατυπωθείσα πρότασης της Γενικής Επιτροπείας περί τροποποίησής του), το Τμήμα κρίνει ότι ορθώς με την προσβαλλόμενη πράξη κρίθηκε, απορριπτομένων ως αβάσιμων των προβαλλομένων με την ένδικη προσφυγή ισχυρισμών, ότι το προεδρικό διάταγμα για την έγκριση του ΕΣΧΑΔΑ «Ιαματικών Πηγών Λουτρόπολης Καμένων Βούρλων», σύμφωνα με τους όρους της υπό σύναψη σύμβασης, ορίζεται ως αναπόσπαστο τμήμα αυτής και αποτελεί αναγκαία προϋπόθεση για την εκτέλεσή της και την υλοποίηση του επενδυτικού σχεδίου της μισθώτριας.Επομένως, ορθώς ετέθη με την προσβαλλόμενη πράξη ο όρος της προηγούμενης έκδοσης του εν λόγω προεδρικού διατάγματος, ο οποίος, εν όψει και του ότι η οικεία διαδικασία παραμένει εκκρεμής, πρέπει να διατηρηθεί. Για τους λόγους αυτούς  Απορρίπτει την προσφυγή ανάκλησης.


ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΡΕΧΟΝΤΟΣ ΕΓΓΡΑΦΟΥ : 1Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/ΚΛ.Ζ/382/2023

Αξιοποίηση μέσω μακροχρόνιας μίσθωσης του ακινήτου:Με τα δεδομένα αυτά, δεν διαπιστώνονται ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες που να κωλύουν την υπογραφή του ελεγχόμενου σχεδίου σύμβασης, υπό τον όρο της προηγούμενης έκδοσης του προεδρικού διατάγματος για την έγκριση του ΕΣΧΑΔΑ «Ιαματικών Πηγών Λουτρόπολης Καμένων Βούρλων», το οποίο, σύμφωνα με τους προαναφερθέντες όρους της υπό σύναψη σύμβασης (βλ. σκέψη 9), ορίζεται ως αναπόσπαστο τμήμα αυτής και αποτελεί αναγκαία προϋπόθεση για την εκτέλεση της σύμβασης και την υλοποίηση του Επενδυτικού Σχεδίου της μισθώτριας (πρβλ. ΕλΣυν Ζ΄ Κλ. 151/2023, 61/2014). 


ΔΕΝ ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/1196/2023 


Π.Δ. 248/1993

Περί Μεσιτών Αστικών Συμβάσεων (Από τη δημοσίευση του νόμου 4072/2012 ΦΕΚ Α 86/11.4.2012 ΚΑΤΑΡΓΕΙΤΑΙ το παρόν προεδρικό διάταγμα, με εξαίρεση την παρ. 1 του άρθρου 2 αυτού, η οποία παραμένει σε ισχύ έως την έναρξη της πλήρους λειτουργίας του Γ.Ε.ΜΗ.)


ΙΚΑ/Γ32/562/2013

ΘΕΜΑ : «Κλαδικό Λογιστικό Σχέδιο για τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης» ΣΧΕΤΙΚΟ : «Το υπ’ αριθμόν 80 Προεδρικό Διάταγμα [ΦΕΚ 68 τ. Α΄ 08 Μαΐου 1997]

ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/301/2024

Ενόψει των ανωτέρω –λαμβάνοντας, επίσης, υπόψη την ευελιξία, την οποία ο νομοθέτης έχει προσδώσει στη συναλλακτική δράση του ΤΑΙΠΕΔ (βλ. ανωτέρω σκ. 3), καθώς και το γεγονός ότι το συμφωνηθέν με την ελεγχόμενη σύμβαση εφάπαξ καταβαλλόμενο αντάλλαγμα, το οποίο σύμφωνα με το νόμο χρησιμοποιείται αποκλειστικά για την αποπληρωμή του δημοσίου χρέους της χώρας, ανέρχεται σε 6.500.000,00 ευρώ, που υπερβαίνει κατά πολύ το τεθέν με την Πρόσκληση όριο των 2.000.000,00 ευρώ– εσφαλμένα, όπως βασίμως προβάλλεται με τις κρινόμενες προσφυγές, κρίθηκε με την προσβαλλόμενη Πράξη ότι η προηγούμενη έγκριση του ΕΣΧΑΔΑ συνιστά αναγκαίο όρο για την υπογραφή της ελεγχόμενης σύμβασης μίσθωσης. Επομένως, ο πρόσθετος αυτός όρος ως προς τη νομιμότητα του σχεδίου της ελεγχόμενης σύμβασης πρέπει να αρθεί. Συναφώς, επισημαίνεται, όμως, ότι η δυνατότητα αξιοποίησης του ακινήτου, περιλαμβάνει μόνο τις ισχύουσες χωροταξικές και περιβαλλοντικές ρυθμίσεις (βλ. ανωτέρω σκ. 5) και όχι, όπως αβασίμως κατά τούτο προβάλλεται με την κρινόμενη προσφυγή της προσφεύγουσας μισθώτριας (βλ. σελ. 25) τις προβλεπόμενες στο εκπονηθέν ΕΣΧΑΔΑ, οι ρυθμίσεις του οποίου θα ισχύουν μόνο από την έγκρισή του με το οικείο προεδρικό διάταγμα (άρθρο 12 παρ. 3 του ν. 3986/2011).  Λαμβανομένου υπόψη του συνόλου των ανωτέρω σκέψεων, οι κρινόμενες προσφυγές ανάκλησης πρέπει να γίνουν δεκτές και να απαλειφθεί ο τιθέμενος με την προσβαλλόμενη Πράξη όρος για την υπογραφή της ελεγχόμενης σύμβασης. Γενόμενης δε δεκτής της προσφυγής ανάκλησης της προσφεύγουσας μισθώτριας πρέπει, σύμφωνα με τα άρθρα 310 παρ. 1 και 336 παρ. 1 του ν. 4700/2020, να αποδοθεί σ’ αυτήν το παράβολο που κατέβαλε για την άσκησή της.  Για τους λόγους αυτούς.Δέχεται τις προσφυγές ανάκλησης..Διατάσσει την απόδοση στην εταιρεία με την επωνυμία «..Α.Ε.» του κατατεθέντος απ’ αυτή παραβόλου.  Ανακαλεί, κατά το σκεπτικό της παρούσας απόφασης (σκέψη 16), την 653/2023 Πράξη του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.




ΕΣ/ΚΛ.Ζ/415/2023

ΕΚΜΙΣΘΩΣΗ ΑΚΙΝΗΤΟΥ:Η απευθείας εκμίσθωση του επίμαχου ακινήτου χωρίς να συντρέχουν οι προϋποθέσεις του Κανονισμού Εκμισθώσεων της ....... Α.Ε., όπως εκτέθηκε στην προηγούμενη σκέψη, συνιστά ουσιώδη πλημμέλεια της διαδικασίας σύναψης της υπό κρίση σύμβασης, καθώς πλήττει την ανάπτυξη του ανταγωνισμού και, συνακόλουθα, την αξιοποίηση του ακινήτου με τους, κατά τεκμήριο, επωφελέστερους δυνατούς όρους.


37396/2020

Εγκύκλιος ενημέρωσης Δημοσίων Υπηρεσιών και Οργανισμών σχετικά με την εφαρμογή της Οδηγίας (ΕΕ) 2015/1535, η οποία ενσωματώθηκε στην ελληνική έννομη τάξη με το Προεδρικό Διάταγμα 81/2018 (ΦΕΚ 151/ τ. Α/ 21.08.2018) «για την καθιέρωση μιας διαδικασίας πληροφόρησης στον τομέα των τεχνικών προδιαγραφών και των κανόνων σχετικά με τις υπηρεσίες της κοινωνίας των πληροφοριών».ΑΔΑ:ΨΓ0Η46ΜΤΛΡ-ΙΤΝ


ΝΣΚ/134/2020

Εάν είναι δυνατή η τροποποίηση κοινών υπουργικών αποφάσεων των Υπουργών Οικονομικών, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Τουρισμού, με τις οποίες εγκρίθηκε η πολεοδομική μελέτη της Ζώνης II του Ειδικού Σχεδίου Χωρικής Ανάπτυξης του Δημοσίου Ακινήτου (ΕΣΧΑΔΑ) «Άγιος Ιωάννης Σιθωνίας», χωρίς προηγούμενη τροποποίηση του ΕΣΧΑΔΑ (π.δ. 19.1.2015).Είναι δυνατή η τροποποίηση των με αριθμό ΓΓΔΠ16711ΕΞ2017/24.10.2017 και ΓΓΔΠ000920ΕΙ2018/29.5.2018 κοινών υπουργικών αποφάσεων των Υπουργών Οικονομικών, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Τουρισμού, χωρίς προηγούμενη τροποποίηση του από 19.1.2015 προεδρικού διατάγματος (ΕΣΧΑΔΑ Άγιος Ιωάννης Σιθωνίας) και τούτο διότι, παρά την πανομοιότυπη διατύπωση της διάταξης του εδαφίου ββ’ της περίπτωσης β’ της παραγράφου 2 του άρθρου 2 του από 19.1.2015 προεδρικού διατάγματος με την διάταξη της περίπτωσης 2 της παραγράφου Β’ του άρθρου 1 της με αριθμό ΓΓΔΠ16711ΕΞ2017/24.10.2017 κ.υ.α., αυτές δεν συμπίπτουν εννοιολογικά, καθόσον το περιεχόμενό τους διαφοροποιείται από το πλέγμα των διατάξεων στις οποίες εντάσσονται (κατά πλειοψηφία).


Π.Δ.42/2015

Διοικητικό Πρόστιμο σε οργανισμούς συλλογικής διαχείρισης ή/και προστασίας.

Ν. 4481/2017, ΦΕΚ-100 Α/20-7-17 παρ.  14 άρθρο 54: Το π.δ. 42/2015 (Α΄ 71) καταργείται από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου (Ν. 4481/17) . Για τις εκκρεμείς ενώπιον της Διοίκησης υποθέσεις εξακολουθεί να εφαρμόζεται το ως άνω προεδρικό διάταγμα


ΠΔ 81/2009

Τροποποίηση π.δ. 90/2008 «Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας προς τις διατάξεις της Οδηγίας 2005/85/ΕΚ του Συμβουλίου της 1ης Δεκεμβρίου 2005, σχετικά με τις ελάχιστες προδιαγραφές για τις διαδικασίες με τις οποίες τα κράτη μέλη χορηγούν και ανακαλούν το καθεστώς του πρόσφυγα» (L 326/13.12.2005).(Το παρόν προεδρικό διάταγμα καταργήθηκε με τη διάταξη του άρθρου 33 του πδ 114/2010 ΦΕΚ Α 195/22.11.2010)


ΝΣΚ/36/2024

Αξιοποίηση ακινήτου για την εκπλήρωση κοινωφελούς σκοπού, σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 3 του άρθρου 10 του ν. 4182/2013.(...) Μετά την έκδοση απόφασης από το αρμόδιο Εφετείο, με την οποία διαπιστώθηκε, ότι η επιθυμία του διαθέτη για την εκπλήρωση κοινωφελούς σκοπού υπό τον όρο του αναπαλλοτρίωτου του ακινήτου το οποίο κατέλειπε, θα μπορούσε να εκπληρωθεί πληρέστερα με την ανοικοδόμηση του ακινήτου με το σύστημα της αντιπαροχής, η ερωτώσα Ακαδημία Αθηνών διαπίστωσε, ότι ο τρόπος αυτός αξιοποίησης του ακινήτου κατέστη ανέφικτος. Σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 3 του άρθρου 10 του ν. 4182/2013, η Ακαδημία δεν είναι υποχρεωμένη να καταφύγει εκ νέου στο ίδιο δικαστήριο για να ζητήσει την έκδοση νέας δικαστικής απόφασης, με την οποία θα της επιτραπεί να αξιοποιήσει το συγκεκριμένο ακίνητο με διαφορετικό τρόπο από αυτόν που όρισε η προηγούμενη δικαστική απόφαση, ο οποίος όμως είναι απολύτως σύμφωνος με αυτόν που περιέγραψε ο διαθέτης στη διαθήκη του (εκμίσθωση του ακινήτου) (ομόφωνα).