ΕΣ/ΤΜ.6/1787/2016
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
Αποκατάσταση αναχώματος...ζητείται η ανάκληση της 15/2016 πράξης του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου...Τέλος, κρίνεται κατά πλειοψηφία ότι η προσβαλλόμενη Πράξη είναι ανακλητέα και κατά το μέρος αυτής, με το οποίο κρίθηκε ότι η αναθέτουσα αρχή όφειλε να διερευνήσει επί της ουσίας αν η παρεμβαίνουσα ήταν ασφαλιστικώς ενήμερη για το προαναφερόμενο έργο, μόνο δε σε αρνητική περίπτωση να προβεί στον αποκλεισμό αυτής. Και τούτο διότι το Κλιμάκιο δεν θεμελιώνει την κρίση του περί της υποχρέωσης της αναθέτουσας αρχής να προβεί σε ουσιαστικό έλεγχο της εκπλήρωσης των ασφαλιστικών υποχρεώσεων της παρεμβαίνουσας είτε σε διάταξη του Κ.Δ.Ε. ή είτε σε διάταξη της διακήρυξης είτε σε γενική αρχή του δικαίου των δημοσίων συμβάσεων. Ούτε, άλλωστε, μπορεί να γίνει δεκτό, ενόψει και της αυστηρά τυπικής διαδικασίας των δημοσίων διαγωνισμών, ότι με την Υ.Α. Φ. 11321/25754/1695/15.12.2011, στις διατάξεις της οποίας πάντως δεν παραπέμπει η οικεία διακήρυξη και η οποία ρυθμίζει αποκλειστικά τον τρόπο λειτουργίας του Ο.Π.Σ. του Ι.Κ.Α.-Ε.Τ.Α.Μ., παρέχεται διακριτική ευχέρεια στις αναθέτουσες αρχές να ζητούν από τους διαγωνιζόμενους και να δέχονται, μετά το πέρας διεξαγωγής του διαγωνισμού, την προσκόμιση απαραιτήτων κατά τη διακήρυξη δικαιολογητικών, τα οποία δεν είχαν προσκομισθεί εγκαίρως. Πολλώ δε μάλλον στην προκειμένη περίπτωση που η παρεμβαίνουσα ουδέποτε επικαλέστηκε ιδιαίτερο σοβαρό λόγο για την μη έγκαιρη προσκόμιση του ως άνω ελλείποντος δικαιολογητικού συμμετοχής. Κατόπιν αυτών, το Τμήμα κρίνει κατά πλειοψηφία ότι δεν έσφαλε η Οικονομική Επιτροπή της Περιφέρειας, η οποία, κατ’ αποδοχή της οικείας ενστάσεως της νυν αιτούσας εταιρείας και με σύμφωνη εισήγηση της Επιτροπής του Διαγωνισμού, απέκλεισε την παρεμβαίνουσα εταιρεία από την ελεγχθείσα διαγωνιστική διαδικασία, με την αιτιολογία ότι δεν προσκόμισε ασφαλιστική ενημερότητα για ένα από τα εκτελούμενα από αυτήν έργα, και ως εκ τούτου η προσβαλλόμενη Πράξη του Κλιμακίου, που έκρινε τα αντίθετα, είναι ανακλητέα στο σύνολό της. Μειοψήφησε η Σύμβουλος Μαρία Αθανασοπούλου, με την άποψη της οποίας συντάχθηκε και ο Πάρεδρος Γρηγόριος Βαλληνδράς. Κατά τη μειοψηφούσα γνώμη στην προκειμένη περίπτωση πρέπει να γίνει δεκτό ότι η βεβαίωση ασφαλιστικής ενημερότητας για το συγκεκριμένο έργο συνιστά δικαιολογητικό δυνάμενο να συμπληρωθεί εκ των υστέρων και ως εκ τούτου μη νομίμως δεν κατακυρώθηκε το αποτέλεσμα του διαγωνισμού στην παρεμβαίνουσα, δεδομένου ότι τα προσκομισθέντα εκ μέρους της, ως πρώτης κατά σειράς μειοδοσίας εργοληπτικής επιχείρησης, είχαν εκδοθεί ηλεκτρονικά μέσω του Ο.Π.Σ. του Ι.Κ.Α.-Ε.Τ.Α.Μ., το οποίο δεν επιτρέπει την έκδοση βεβαιώσεων εάν ο αιτών δεν είναι ασφαλιστικά ενήμερος, ενώ δεν αμφισβητείται ότι το επίμαχο έργο ήταν απογεγραμμένο στο Ο.Π.Σ. του Ι.Κ.Α.-Ε.Τ.Α.Μ....να ανακληθεί η 15/2016 πράξη του Ε΄ Κλιμακίου
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
Α20/251/73/2014
Ένταξη από 1/12/2013 των ασφαλισμένων του ΤΑ.Π.Ι.Τ. στην Α.Π.Δ. του Ο.Π.Σ. / Ι.Κ.Α. – Ε.Τ.Α.Μ. - Απεικόνιση ασφαλιστικών στοιχείων στην Α.Π.Δ. μέσω του Ο.Π.Σ. / Ι.Κ.Α. – Ε.Τ.Α.Μ. των υπαγόμενων στην ασφάλιση του ΤΑ.Π.Ι.Τ. - Καταβολή ασφαλιστικών εισφορών που αναλογούν». (ΑΔΑ:60Γ24691ΩΓ-5ΦΝ) (Εγκυκλίος αρ.63)
ΕλΣυν.Κλ.Τμ.4/149/2016
ΜΙΣΘΩΜΑΤΑ Κτηρίων..:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις προηγούμενες σκέψεις, η σχέση που διαπλάσθηκε, με την από 17.3.2003 σύμβαση μίσθωσης μεταξύ του Τοπικού Υποκαταστήματος Ι.Κ.Α.-Ε.Τ.Α.Μ. … και των φερόμενων ως δικαιούχων, ανεξαρτήτως του σκοπού που επιδιώκεται με αυτήν, δεν είναι διοικητική αλλά ιδιωτική, υπαγόμενη στη δικαιοδοσία των πολιτικών δικαστηρίων, δεδομένου ότι δεν συνήφθη βάσει εξαιρετικών ρητρών ή διατάξεων με τις οποίες να εξασφαλίζεται στο Ι.Κ.Α.-Ε.Τ.Α.Μ. υπερέχουσα θέση έναντι των αντισυμβαλλομένων. Επομένως, η επίμαχη 803/2016 διαταγή πληρωμής, σε συμμόρφωση προς την οποία εκδόθηκαν τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα, αρμοδίως εκδόθηκε από το Μονομελές Πρωτοδικείο …, όσα δε αντίθετα προβάλλονται από την Επίτροπο, σύμφωνα με τα οποία στην ως άνω μισθωτική σχέση, ως εκ της εφαρμογής του Κανονισμού Μισθώσεων του Ι.Κ.Α., εξασφαλίζεται στο Ι.Κ.Α.-Ε.Τ.Α.Μ. υπερέχουσα θέση, πρέπει να απορριφθούν ως αβάσιμα, δεδομένου ότι στον επικαλούμενο Κανονισμό δεν περιέχονται διατάξεις που να θέτουν το Ι.Κ.Α.-Ε.Τ.Α.Μ. σε υπερέχουσα θέση έναντι των αντισυμβαλλομένων του. Κατ’ ακολουθίαν των προεκτεθέντων, τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα πρέπει να θεωρηθούν.
ΝΣΚ/309/2016
Δυνατότητα απόσπασης εργαζομένου του Ι.Κ.Α. - Ε.Τ.Α.Μ., χωρίς οργανική θέση, για συνυπηρέτηση με τον σύζυγό της, κατ' εφαρμογή του άρθρου 21, παρ. 1 του ν. 2946/2001.(...)Δεν επιτρέπεται η απόσπαση της Ε.Α. από το Υποκατάστημα Καλαμαριάς του Ι.Κ.Α. - Ε.Τ.Α.Μ. στο Υποκατάστημα Αγίας Παρασκευής του Ι.Κ.Α. - Ε.Τ.Α.Μ. λόγω συνυπηρέτησης με τον αξιωματικό της Πολεμικής Αεροπορίας σύζυγό της, διότι δεν κατέχει οργανική θέση (ομοφ.).
ΕΣ/ΚΛ.ΤΜ.4/15/2018
Καταβολή μισθωμάτων.(....) Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις νομικές σκέψεις που προηγήθηκαν, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη. Τούτο, δε, διότι, μετά τη λήξη της μισθωτικής σχέσεως μεταξύ των μερών, την 1.1.2015, δεν τηρήθηκαν από τα αρμόδια όργανα του Ι.Κ.Α. – Ε.Τ.Α.Μ. οι προδιαληφθείσες ειδικές διατάξεις της νομοθεσίας που διέπει τις μισθώσεις του εν λόγω Ιδρύματος, οι οποίες, για μεν τη σύναψη νέας μισθώσεως επιβάλλουν τη διενέργεια διαγωνισμού, για δε την παράταση υφισταμένης μισθώσεως απαιτούν την έκδοση αιτιολογημένης αποφάσεως του Διοικητικού Συμβουλίου του Ιδρύματος, με την οποία να διαπιστώνεται η συνδρομή των προαναφερομένων ειδικών προς τούτο προϋποθέσεων, ήτοι επείγουσες ή εξαιρετικές περιπτώσεις ή διενέργεια διαγωνισμού ο οποίος απέβη άκαρπος ή κρίθηκε ασύμφορος (βλ. σκ. ΙΙ.Β και ΙΙΙ.A.). (...). Κατόπιν τούτων και δοθέντος ότι, σύμφωνα με τα γενόμενα δεκτά ανωτέρω, οι διατάξεις των άρθρων 601 και 611 του Αστικού Κώδικα, που προβλέπουν την καταβολή αποζημιώσεως χρήσεως και την καταβολή μισθωμάτων λόγω σιωπηρής αναμισθώσεως, αντιστοίχως, δεν δύνανται να τύχουν εφαρμογής στις μισθώσεις που συνάπτουν το Ι.Κ.Α.-Ε.Τ.Α.Μ. και τα Ν.Π.Δ.Δ., το Ι.Κ.Α.-Ε.Τ.Α.Μ. αρχικώς, και εν συνεχεία ο Ε.Φ.Κ.Α. δεν μπορούσαν να συνεχίζουν ακώλυτα τη χρήση του μισθίου, ενώ η χρήση αυτή δεν δύναται να παράσχει νόμιμο έρεισμα για την πληρωμή της επίμαχης δαπάνης. (...)Περαιτέρω όμως και δεδομένου ότι: 1) Η σύσταση του Ε.Φ.Κ.Α., ως οιονεί καθολικού διαδόχου του Ι.Κ.Α.-Ε.Τ.Α.Μ., με την αυτοδίκαιη ένταξη των υφισταμένων φορέων κοινωνικής ασφαλίσεως σε αυτόν, δημιούργησε ανακατατάξεις και επέφερε μεταβολές στις στεγαστικές ανάγκες των Υπηρεσιών του εν λόγω Φορέα, καθώς αυτές έπρεπε πλέον να καθοριστούν βάσει του υπηρετούντος ανθρώπινου δυναμικού στο σύνολο των Υπηρεσιών αυτού.....το Κλιμάκιο κρίνει, κατά πλειοψηφία, ότι τα αρμόδια όργανα του I.K.A.-E.T.A.M. και ακολούθως του ΕΦ.Κ.Α. ενήργησαν χωρίς πρόθεση καταστρατηγήσεως των οικείων διατάξεων, αλλά επειδή συγγνωστώς υπέλαβαν ότι μπορούσαν να ενεργήσουν όπως ενήργησαν.
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/4/2017
ΔΑΠΑΝΕΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗΣ:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις νομικές σκέψεις που προηγήθηκαν, το Κλιμάκιο κρίνει ότι κατά το χρόνο έκδοσης της ΑΑΥ Μ1221/31.5.2013 απόφασης ανάληψης υποχρέωσης σε βάρος του προϋπολογισμού εξόδων του Ι.Κ.Α. – Ε.Τ.Α.Μ., οικονομικού έτους 2013, ήτοι πριν την έναρξη ισχύος των διατάξεων του άρθρου 23 του νόμου 4210/2013 (21.11.2013), το Ι.Κ.Α. – Ε.Τ.Α.Μ. ναι μεν όφειλε να προβεί στην ανάρτηση της απόφασης αυτής στο Διαδίκτυο, μέσω του προγράμματος «ΔΙΑΥΓΕΙΑ», αφού αυτή αποτελεί πράξη περί των δαπανών, κατά τα προβλεπόμενα στην περίπτωση 6 της παραγράφου 4 του άρθρου 2 του ν. 3861/2010, όπως, εν συνεχεία, η περίπτωση αυτή, γνησίως ερμηνεύτηκε με τη διάταξη της παραγράφου 3 του άρθρου 23 του ν. 4210/2013, πλην όμως, ουδόλως, η παράλειψη ανάρτησής της στο Διαδίκτυο επηρέασε την ισχύ αυτής και, επομένως, ο σχετικός λόγος διαφωνίας της Επιτρόπου πρέπει να απορριφθεί ως αβάσιμος. Ωστόσο, η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη για τον αυτεπαγγέλτως εξεταζόμενο λόγο ότι ερείδεται επί εντολής μετακίνησης, η οποία εκδόθηκε από όργανο, στο οποίο δεν έχει μεταβιβαστεί νομίμως η σχετική αρμοδιότητα, ήτοι από τον Αναπληρωτή Υποδιευθυντή Τεχνικής του Περιφερειακού Υποκαταστήματος ......, και όχι από τον Διευθυντή του Υποκαταστήματος (πρβλ. ΕΣ Κλ. Πρ. Ελ. Δαπ. στο Ι Τμήμα Πράξη 228/2013). Και τούτο, καθόσον η Γ31/2061/2013/9.7.2013 απόφαση του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Τεχνικής και Στέγασης των Κεντρικών Υπηρεσιών του Ι.Κ.Α. – Ε.Τ.Α.Μ. περί μεταβίβασης της αρμοδιότητας έκδοσης των εντολών μετακίνησης των υπαλλήλων της Υποδιεύθυνσης Τεχνικής στον Προϊστάμενο της Υποδιεύθυνσης Τεχνικής δεν είναι νόμιμη, διότι ο Διοικητής του Ι.Κ.Α. – Ε.Τ.Α.Μ. έχει μεταβιβάσει την αρμοδιότητα αυτή στον Διευθυντή του Περιφερειακού Υποκαταστήματος ...... και όχι στο Διευθυντή Στέγασης των Κεντρικών Υπηρεσιών, και ούτε επιτρέπεται περαιτέρω μεταβίβαση της αρμοδιότητας αυτής σε άλλο όργανο, καθώς αυτό δεν προβλέπεται στην απόφαση του Διοικητή του Ι.Κ.Α. - Ε.Τ.Α.Μ.. Δοθέντος δε ότι συντρέχει ο λόγος αυτός μη νομιμότητας της δαπάνης, παρέλκει ως αλυσιτελής η εξέταση του έτερου προβαλλόμενου από τον Επίτροπο λόγου περί παραβίασης της αρχής της αμεροληψίας, λόγω της σύμπτωσης ελέγχοντος και ελεγχόμενου οργάνου στην εντολή μετακίνησης.
ΝΣΚ/258/2016
Χρόνος πληρωμής ασφαλίστρων αστικής ευθύνης αυτοκινήτων, τα οποία ανήκουν στην κυριότητα του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ.(...)Η πληρωμή των ασφαλίστρων που πρέπει να καταβληθούν για την ασφάλιση των αυτοκινήτων του Ι.Κ.Α. - Ε.Τ.Α.Μ., πρέπει να πραγματοποιηθεί πριν την παράδοση του σχετικού ασφαλιστηρίου στο Ι.Κ.Α. - Ε.Τ.Α.Μ..
ΕΣ/ΚΛ.Ε/15/2016
Αποκατάσταση αναχώματος...Με τα δεδομένα αυτά, το Κλιμάκιο διαπιστώνει ότι:i. Μη νομίμως, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη IIB της παρούσας, χώρησε η διαγωνιστική διαδικασία για την ανάθεση του ελεγχόμενου έργου, χωρίς να εκδοθούν αποφάσεις του καθ’ ύλην αρμόδιου Περιφερειακού Συμβουλίου της Περιφέρειας ... για την ένταξη του ελεγχόμενου έργου στο πρόγραμμα εκτελεστέων έργων της Περιφέρειας και για την επιλογή της διαδικασίας ανάθεσης και του συστήματος υποβολής προσφορών. Η έλλειψη αυτή δεν θεραπεύθηκε με την έκδοση της 665/10.9.2015 απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής της ως άνω Περιφέρειας, δεδομένου ότι το εν λόγω συλλογικό όργανο είναι αρμόδιο, σύμφωνα με το άρθρο 176 του Ν. 3852/2010, για την κατάρτιση των όρων της διακήρυξης, τη διεξαγωγή και την κατακύρωση του διαγωνισμού, και όχι για τον προγραμματισμό και την έγκριση της διαδικασίας δημοπράτησης έργου της Περιφέρειας, μόνον δε κατ’ εξαίρεση δύναται να αποφασίζει για την απευθείας ανάθεση εκτέλεσης έργων σε εξαιρετικά επείγουσες περιπτώσεις. Εξάλλου, αβασίμως προβάλλεται με το Η-12193/7.1.2016 έγγραφο της αναπληρώτριας Προϊσταμένης της Δ.Τ.Ε. της Π.Ε. ... της εν λόγω Περιφέρειας ότι δεν απαιτείται απόφαση Περιφερειακού Συμβουλίου για την ένταξη του έργου στο πρόγραμμα εκτελεστέων έργων της Περιφέρειας, καθόσον το συγκεκριμένο έργο χρηματοδοτείται από πιστώσεις του Π.Δ.Ε.. Και τούτο διότι με την ένταξη του έργου στο Π.Δ.Ε., η οποία αποσκοπεί στην εξασφάλιση της αναγκαίας πίστωσης για τη χρηματοδότηση της εκτέλεσης αυτού, δεν υποκαθίστανται στην άσκηση των κατά νόμο αρμοδιοτήτων τους τα καθ’ ύλην αρμόδια όργανα της εν λόγω Περιφέρειας, ενόψει άλλωστε και της συνταγματικής κατοχύρωσης της τοπικής αυτοδιοίκησης και της διοικητικής και οικονομικής αυτοτέλειας των Ο.Τ.Α. α΄ και β΄ βαθμού (άρθρο 102 παρ. 1, 2 και 4 του Συντάγματος).ii. Μη νομίμως αποκλείστηκε η καταταγείσα πρώτη κατά σειρά μειοδοσίας εργοληπτική επιχείρηση «….», δεδομένου ότι υπέβαλε τις προαναφερόμενες, εκδοθείσες μέσω του Ο.Π.Σ. του Ι.Κ.Α. - Ε.Τ.Α.Μ. βεβαιώσεις τόσο για την ίδια όσο και για δύο εκτελούμενα από αυτή δημόσια έργα (σκ. IV στ. iv) , καθεμία από τις οποίες πληροί αυτοτελώς, σύμφωνα με όσα έγιναν ανωτέρω δεκτά (σκ. III Γ), τις απαιτήσεις του νόμου και της διακήρυξης για την απόδειξη της ασφαλιστικής της ενημερότητας ως προς τις οφειλές της προς το Ι.Κ.Α. – Ε.Τ.Α.Μ. με βάση τα άρθρα 20 παρ. 3 της Κ.Δ.Ε και 22 περ. 3 και 23 παρ. 23.2.2. περ. β. της διακήρυξης. Συνεπώς, δεν απαιτείτο η υποβολή χωριστής βεβαίωσης για την απόδειξη της ασφαλιστικής ενημερότητας της εν λόγω επιχείρησης ως προς το εκτελούμενο από αυτή έργο του Δήμου .... «Ανακατασκευή Κτιρίου (πρώην Νοσοκομείου), προκειμένου να χρησιμοποιηθεί από σχολεία». Σε κάθε περίπτωση, τα αρμόδια όργανα του αναθέτοντος φορέα όφειλαν, εφόσον, κατά την εκτίμησή τους, καταλείπονταν σχετικώς αμφιβολίες, να διερευνήσουν επί της ουσίας αν η ως άνω επιχείρηση ήταν ασφαλιστικώς ενήμερη για το προαναφερόμενο έργο, μόνο δε σε αρνητική περίπτωση να προβούν στον αποκλεισμό αυτής.
ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/ΤΜ.6/1787/2016
ΝΣΚ/296/2016
Υπόχρεος φορέας για την τήρηση αρχειακού υλικού του Ι.Κ.Α.-Ε.Τ.Α.Μ. και την καταβολή των μισθωμάτων σε νέα μισθωμένα κτίρια, μετά την ένταξη των υπηρεσιών του κλάδου υγείας παροχών εις είδος του ως άνω φορέα στον Ε.Ο.Π.Υ.Υ..(...)Μετά την ένταξη στον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. των υπηρεσιών του κλάδου υγείας παροχών εις είδος του Ι.Κ.Α.- Ε.Τ.Α.Μ., ο Ε.Ο.Π.Υ.Υ., δια των οργάνων του (και μόνο αυτός): 1) Είναι αρμόδιος α) για την τήρηση, αποθήκευση και φύλαξη των λογαριασμών φαρμακείων, των οποίων δεν είχε γίνει εκκαθάριση μέχρι της εντάξεως των υπηρεσιών του κλάδου υγείας παροχών εις είδος του Ι.Κ.Α. - Ε.Τ.Α.Μ., αλλά είχε καταβληθεί στους συμβεβλημένους με το Ι.Κ.Α. - Ε.Τ.Α.Μ. φαρμακοποιούς το συνολικό ποσό της δαπάνης που είχαν αυτοί αιτηθεί και β) για την ανάληψη και καταβολή της δαπάνης τήρησης, αποθήκευσης και φύλαξης αυτών των λογαριασμών. 2) Υποχρεούται να καταβάλει και τα μισθώματα των χρησιμοποιούμενων μισθίων ακινήτων για την τήρηση, αποθήκευση και φύλαξη των ως άνω λογαριασμών.
ΣΤΕ/ΕΑ/142/2016
ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ:«Εγκατάσταση Αφαλάτωσης – Θέση Αγία Παρασκευή Δήμου …», Με την κρινόμενη αίτηση προβάλλεται, κατ'επανάληψη των προβληθέντων με την προδικαστική προσφυγή, ότι μη νομίμως δεν αποκλείσθηκε από τη συνέχεια του διαγωνισμού η παρεμβαίνουσα για τον λόγο ότι το μέλος της εταιρία «...», κατά παράβαση του άρθρου 24.1 της διακήρυξης, παρέλειψε να προσκομίσει δικαιολογητικά ονομαστικοποίησης των μετοχών της μετόχου της ανωνύμου εταιρίας “... – ...” μέχρι φυσικού προσώπου, καθώς και ότι η πλημμέλεια αυτή δεν θεραπεύθηκε εκ του ότι η παρεμβαίνουσα προσκλήθηκε και προσκόμισε τα ελλείποντα στοιχεία. Ο λόγος, όμως, αυτός, ο οποίος προβάλλεται με έννομο συμφέρον, αφού ήδη πιθανολογήθηκε σοβαρώς ότι η αιτούσα μη νομίμως αποκλείσθηκε από τον διαγωνισμό, δεν πιθανολογείται σοβαρώς ως βάσιμος, κατά τα ήδη εκτεθέντα στην προηγούμενη σκέψη, αφού δεν φαίνεται να υπήρχε τέτοια απαίτηση από τη διακήρυξη. Δέχεται εν μέρει την αίτηση. Αναστέλλει την εκτέλεση της σιωπηρής απόρριψης της προδικαστικής προσφυγής της αιτούσας κοινοπραξίας κατά της 114/27.11.2015 αποφάσεως του Διοικητικού Συμβουλίου της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης Αποχέτευσης …, κατά το μέρος που αφορά τον αποκλεισμό της από τον διαγωνισμό. Απορρίπτει την αίτηση κατά τα λοιπά.
ΕλΣυν/Τμ.4/94/2008
Εκπαίδευση υπαλλήλων(...) στο πλαίσιο της υποχρέωσης της Διοίκησης να μεριμνά για την επιμόρφωση των υπαλλήλων, δεν αποκλείεται η ανάθεση της εκτέλεσης του έργου αυτού και σε ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς φορείς, τούτο, όμως, μόνον υπό την προϋπόθεση ότι οι σχετικές ανάγκες δεν μπορούν να καλυφθούν από τα αντίστοιχα προγράμματα του Ινστιτούτου ή του αρμόδιου Υπουργείου είτε εξ αιτίας του γεγονότος ότι τέτοιο πρόγραμμα δεν υφίσταται είτε λόγω του τυχόν επείγοντος χαρακτήρα της επιμόρφωσης, προκειμένου με αυτή, στη συνέχεια, να εξυπηρετηθούν πιεστικές υπηρεσιακές ανάγκες (βλ. την 176/2006 Πράξη IV Τμ. Ελ. Συν.).(...)Με βάση τα ανωτέρω δεδομένα, το Τμήμα άγεται στην κρίση ότι η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη. Τούτο διότι, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, η ανάληψη της επιμόρφωσης των υπαλλήλων από ιδιωτικό οργανισμό επιτρέπεται μόνον όταν οι σχετικές υπηρεσιακές ανάγκες δεν είναι δυνατόν, για λόγους αντικειμενικούς (έλλειψη προγραμμάτων με το ζητούμενο αντικείμενο ή επείγων χαρακτήρας της επιμόρφωσης), να καλυφθούν στο πλαίσιο των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων είτε του Ινστιτούτου Επιμόρφωσης (ΙΝ.ΕΠ.), είτε του οικείου δημόσιου φορέα (εν προκειμένω του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης). Η συνδρομή τέτοιων εξαιρετικών περιστάσεων, αν και συντρέχει στη συγκεκριμένη περίπτωση, καθ' όσον η εφαρμογή του π.δ/τος 118/2007, για το καθεστώς του οποίου ενημερώθηκαν οι υπάλληλοι του Ι.Κ.Α. – Ε.Τ.Α.Μ. στο σεμινάριο της ιδιωτικής σχολής, ξεκινούσε από την 1.1.2008 (άρθρο 42 αυτού), δεν ασκεί, όμως, επιρροή εν προκειμένω, διότι, όπως προκύπτει από το Φ075/478/14.5.2008 έγγραφο του Τμήματος Επιμόρφωσης του Ι.Κ.Α. – Ε.Τ.Α.Μ., κατά το χρονικό διάστημα από 5.12.2007 έως 7.12.2007 διενεργήθηκε από το ΙΝ.ΕΠ. σεμινάριο με το ίδιο ακριβώς θέμα, το οποίο και θα έπρεπε να παρακολουθήσουν οι εν λόγω υπάλληλοι.