ΕΣ/Τμ.4(ΚΠΕ)/114/2014
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕΣ/Τμ.4(ΚΠΕ)/115/2014
Μη νόμιμη η δαπάνη Υπουργείου που αφορά στην καταβολή αμοιβής σε εταιρεία για την προμήθεια αβουλκάνιστου μορφοποιημένου ελαστικού διαφόρων τύπων, με σκοπό την κάλυψη αναγκών Εργοστασίου Βάσεως, κατόπιν διενέργειας τριών (3) πρόχειρων διαγωνισμών, καθόσον, επειδή πρόκειται για το ίδιο είδος, η συνολική αξία του οποίου υπερβαίνει, σε ετήσια βάση, το ποσό των 60.000 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) έπρεπε να διενεργηθεί ανοικτός δημόσιος διαγωνισμός .
211/11449/2019
Εισαγωγή, Ενδοκοινοτική Απόκτηση και Εγχώρια Παραγωγή Λιπασμάτων και Πρώτων Υλών παρασκευής λιπασμάτων
ΕΣ/ΤΜ.ΙV/50/2014
ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ:Ζητείται, η ανάκληση της 114/2014 πράξης του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών στο IV ΤμήμαΜε τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη νομική σκέψη, εφόσον πρόκειται για ομοειδή αγαθά (πρώτες ύλες για την παρασκευή χρωμάτων) και η συνολική αξία αυτών υπερβαίνει, σε ετήσια βάση, το ποσό των 60.000 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), μη νομίμως η Αναθέτουσα Αρχή προέβη στη διενέργεια δύο (2) πρόχειρων διαγωνισμών, κατόπιν επιμερισμού της συνολικής ποσότητας σε περισσότερες μικρότερες ποσότητες, παρακάμπτοντας τη νόμιμη διαδικασία της διενέργειας ενός ενιαίου ανοικτού δημόσιου διαγωνισμού. Κατ΄ ακολουθίαν αυτών πρόκειται για κατάτμηση δαπάνης ομοειδών ειδών και συνεπώς περί μη νόμιμης ενταλθείσης δαπάνης. Ενόψει όμως του ότι πρόκειται για προμήθεια πρώτων υλών, δηλαδή για είδος, κατά την κοινή πείρα και λογική μικρού ενδιαφέροντος στην αγορά, του ότι η αναθέτουσα Αρχή απευθύνθηκε και τις δύο φορές σε έξι (6) εταιρείες για να λάβει προσφορές, αλλά ανταποκρίθηκαν μόνο τρεις (3), αναπτύχθηκε δηλαδή ικανός ανταγωνισμός, σε συνδυασμό με το ότι πράγματι οι απαιτούμενες πιστώσεις, ύψους 70.000 ευρώ εκάστη περιλαμβανομένου Φ.Π.Α. εγκρίθηκαν τμηματικά, το Τμήμα κρίνει ότι η Αναθέτουσα Αρχή συγγνωστώς υπέλαβε ότι μπορούσε να ενεργήσει όπως ενήργησε. Συνεπώς πρέπει να γίνει δεκτή η αίτηση ανάκλησης του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας και να ανακληθεί η 114/2014 Πράξη του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών στο IV Τμήμα. Μετά δε την ανάκληση της ανωτέρω πράξης τα συγκεκριμένα χρηματικά εντάλματα πρέπει να θεωρηθούν λόγω συγγνωστής πλάνης.Ανακαλεί την 114/2014 Πράξη του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών στο IV Τμήμα λόγω συγγνωστής πλάνης
ΕΣ/Τμ.4(ΚΠΕ)96/2013
Μη νόμιμη η προμήθεια χερουργικού υλικού για τις ετήσιες ανάγκες Νοσοκομείου, καθόσον ανατέθηκε κατόπιν διενέργειας δύο (2) πρόχειρων διαγωνισμών αντί ενός (1) τακτικού διαγωνισμού, ενώ επρόκειτο για ομοειδή είδη, η συνολική ετήσια δαπάνη των οποίων υπερέβαινε το όριο των 60.000 ευρώ (αρθ.2 παρ.12 και 13 ν.2286/1995 σε συνδυασμό με Π1/3305/2010, ΦΕΚ Β’ 1789 Υ.Α.). Η επιβάρυνση διαφορετικών υποκωδικών του αρχείου ειδών, δεν ασκεί επιρροή στη νομιμότητα, καθόσον οι σχετικές συναφθείσες συμβάσεις δεν παρουσιάζουν αυτοτέλεια.
Π1/361/2008
«Μετάθεση ημερομηνίας διενέργειας διαγωνισμών – επανάληψη – ματαίωση – υπαγωγή στις κείμενες διατάξεις».
ΕΣ/Τμ.4(ΚΠΕ)102/2013
Μη νόμιμη η προμήθεια εξοπλισμού για τη συγκρότηση κινητών επικοινωνιακών κόμβων το πρώτο και προμήθειας εξοπλισμού για την επέκταση, αναβάθμιση του δορυφορικού δικτύου το δεύτερο, σε εκτέλεση των 2/7.12.2012 και 4/7.12.2012 συμβάσεων, αντίστοιχα, μεταξύ του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας και της εταιρείας ….. καθόσον ανατέθηκε κατόπιν διενέργειας δύο (2) πρόχειρων διαγωνισμών αντί ενός (1) τακτικού διαγωνισμού, ενώ επρόκειτο για ομοειδή είδη, η συνολική ετήσια δαπάνη των οποίων υπερέβαινε το όριο των 60.000 ευρώ Επιπλέον, μη εφαρμογή της διάταξης του άρθ.21 παρ.η’ του π.δ.118/2007 ,
ΕΣ/Τμ.4(ΚΠΕ)97/2013
Μη νόμιμη η προμήθεια αναλωσίμων υλικών αντιδραστηρίων για τις ετήσιες ανάγκες Νοσοκομείου, καθόσον ανατέθηκε κατόπιν διενέργειας δύο (2) πρόχειρων διαγωνισμών αντί ενός (1) τακτικού διαγωνισμού, ενώ επρόκειτο για ομοειδή είδη, η συνολική ετήσια δαπάνη των οποίων υπερέβαινε το όριο των 60.000 ευρώ (αρθ.2 παρ.12 και 13 ν.2286/1995 σε συνδυασμό με Π1/3305/2010, ΦΕΚ Β’ 1789 Υ.Α.). Η επιβάρυνση διαφορετικών υποκωδικών του αρχείου ειδών, δεν ασκεί επιρροή στη νομιμότητα, καθόσον οι σχετικές συναφθείσες συμβάσεις δεν παρουσιάζουν αυτοτέλεια.Επιπλέον, μη νόμιμη και η τροποποίηση ή κατάργηση ουσιωδών όρων της διακήρυξης, μετά την κατακύρωση του αποτελέσματος του διαγωνισμού και χωρίς ρητή πρόβλεψη στη σχετική διακήρυξη
ΥΑ 8238/2012
Τροποποίηση της υπ’ αριθμ. 5805/2012 (ΦΕΚ τ.Β΄ 2309/2012) Υπουργικής απόφασης περί «Ορισμού Φορέων διενέργειας για την υλοποίηση του Προγράμματος Προμηθειών Υπηρεσιών Υγείας, έτους 2012, πιστώσεις 2012 και 2013 και εξουσιοδότηση για την ανασυγκρότηση συλλογικών οργάνων για τη διεξαγωγή των διαγωνισμών.
ΝΣΚ/455/2006
Δημόσιος διαγωνισμός – Σύμβαση παροχής υπηρεσιών. α) Η Επιτροπή διενέργειας του διαγωνισμού οφείλει να αποκλείσει από την περαιτέρω διαδικασία τον υποψήφιο που προσκόμισε τα πιστοποιητικά της παρ. Β.1.3.5.3 της διακήρυξης εκδοθέντα σε χρόνο απέχοντα από την υποβολή των προσφορών πέραν του εξαμήνου που ορίζεται με την διακήρυξη. Δοθέντος δε ότι τα πιστοποιητικά αυτά εκδίδονται από τις αρμόδιες αρχές της χώρας εγκατάστασης του υποψηφίου, δεν είναι επιτρεπτή η αντικατάστασή τους με ένορκη βεβαίωση. (πλειοψ.) β) Ο διαγωνισμός μπορεί να ολοκληρωθεί και μετά τον αποκλεισμό ενός από τους δύο υποψηφίους που συμμετείχαν στη διαγωνιστική διαδικασία, χωρίς να θεωρηθεί ότι εκ του λόγου αυτού παραβιάζεται ο υγιής ανταγωνισμός. Η ουσιαστική κρίση κατά πόσο συμβαίνει ή όχι αυτό στη συγκεκριμένη περίπτωση εναπόκειται στην αναθέτουσα αρχή, η οποία έχει δικαίωμα, εάν κρίνει ότι ο ανταγωνισμός είναι ανεπαρκής ή ότι το αποτέλεσμα του διαγωνισμού δεν είναι συμφέρον, με αιτιολογημένη απόφασή της να ματαιώσει αζημίως για αυτήν το διαγωνισμό. (ομοφ.)
ΕλΣυν/Τμ.5/1/2010
Αρχαιολογικά έργα.Με βάση τα δεδομένα αυτά, και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω (II σκέψη), το Τμήμα κρίνει αφενός μεν ότι πρόκειται για έργο και όχι για υπηρεσίες δεδομένου ότι τα αποτελέσματα των ανωτέρω εργασιών συνάπτονται σταθερά και άμεσα με το έδαφος και δεν μπορούν αποσυνδεθούν χωρίς βλάβη αυτού, αφετέρου δε ότι κατά παράβαση του διπλασίου, προβλεπόμενου στην προαναφερθείσα 171/7446/14.1.2002 απόφαση του Υφυπουργού Ανάπτυξης, χρηματικού ορίου των 45.000 ευρώ για τη διενέργεια πρόχειρου διαγωνισμού, η αναθέτουσα αρχή μετά από κατάτμηση της συνολικής δαπάνης προσέφυγε στην εξαιρετική διαδικασία της διενέργειας τριών (3) πρόχειρων διαγωνισμών για το σχετικό έργο.