Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΤΜ.1/938/2013

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 3528/2007

Καταλογισμός για  αχρεωστήτως, καταβολής ποσού λόγω άδειας μετεκπαίδευσης.Επιδιώκεται η ακύρωση της 1468/2009 Πράξης του Α΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.(....)Με δεδομένα τα ανωτέρω εκτιμάται ότι η εκ μέρους της επιστροφή, μετά την πάροδο μακρού χρόνου από την είσπραξή του, του ποσού των 2.000 ευρώ, θα προκαλέσει την επίρριψη υπερβολικού βάρους σ’ αυτήν, με άμεση δυσμενή επίδραση στα μέσα διαβίωσης της ιδίας και της οικογένειάς της. Επομένως, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, ο καταλογισμός της αντίκειται στις αρχές της χρηστής και εύρυθμης διοίκησης και για το λόγο αυτό που προβάλλεται βάσιμα με την κρινόμενη έφεση πρέπει να αρθεί στο σύνολό του.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/Tμ.1/938/2015

Με την έφεση αυτή επιδιώκεται η ακύρωση της 1468/2009 Πράξης του Α΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.Με την προσβαλλόμενη Πράξη καταλογίσθηκε σε βάρος της εκκαλούσας, υπαλλήλου του κλάδου ΤΕ Επισκεπτριών Υγείας του Γενικού Νοσοκομείου .., ποσό 2.000 ευρώ, το οποίο αντιστοιχεί σε μέρος των αποδοχών και της προσαύξησης ποσοστού 15% επί του βασικού μισθού, που φέρεται ότι της καταβλήθηκε αχρεωστήτως, λόγω άδειας μετεκπαίδευσης (...) Με δεδομένα τα ανωτέρω εκτιμάται ότι η εκ μέρους της επιστροφή, μετά την πάροδο μακρού χρόνου από την είσπραξή του, του ποσού των 2.000 ευρώ, θα προκαλέσει την επίρριψη υπερβολικού βάρους σ’ αυτήν, με άμεση δυσμενή επίδραση στα μέσα διαβίωσης της ιδίας και της οικογένειάς της. Επομένως, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, ο καταλογισμός της αντίκειται στις αρχές της χρηστής και εύρυθμης διοίκησης και για το λόγο αυτό που προβάλλεται βάσιμα με την κρινόμενη έφεση πρέπει να αρθεί στο σύνολό του. Κατά την ειδικότερη γνώμη του Προέδρου του Τμήματος και της Εισηγήτριας της υπόθεσης η αναζήτηση μετά την πάροδο τόσο μακρού χρόνου των αχρεωστήτως καταβληθέντων αποδοχών, που καλοπίστως εισπράχθηκαν από την εκκαλούσα, αντίκειται στην αρχή της χρηστής διοίκησης, χωρίς να απαιτείται περαιτέρω και η εκ μέρους της απόδειξη του οικονομικού της κλονισμού, καθόσον, υπό τις προεκτεθείσες περιστάσεις, η ίδια η Διοίκηση όφειλε να αναλάβει τον κίνδυνο των εσφαλμένων ενεργειών των οργάνων της. V. Kατ’ ακολουθία αυτών που προηγουμένως κρίθηκαν, η ένδικη έφεση πρέπει να γίνει δεκτή και να ακυρωθεί η προσβαλλόμενη πράξη του Α΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.


ΕλΣυν.Τμ.1/1131/2016

Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα εκτέθηκαν στις προηγούμενες σκέψεις, το Τμήμα κρίνει ότι νομίμως καταλογίστηκε ο εκκαλών με το ως άνω ποσό που έλαβε ως επίδομα μεταπτυχιακών σπουδών για το χρονικό διάστημα από 15.12.1997 έως 30.4.2009, δεδομένου ότι ανήκει στον κλάδο ΠΕ Οικονομικών Επιθεωρητών, οι αποδοχές των οποίων καθορίζονται αποκλειστικά και κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διάταξης, από τις προαναφερθείσες 20497901/7800/0022/7.7.1997 και 2/70489/0022/15.12.2004 υπουργικές αποφάσεις. Ως εκ τούτου, εισέπραξε το προβλεπόμενο από τις διατάξεις του άρθρου 8 παρ. 3 του ν. 2470/1997, όπως αυτές αντικαταστάθηκαν από τις διατάξεις του άρθρου 8 παρ. Α1 του ν. 3205/2003, επίδομα μεταπτυχιακών σπουδών κατά το επίμαχο χρονικό διάστημα χωρίς να το δικαιούται.(....)Εντούτοις, λαμβανομένων, περαιτέρω, υπ' όψιν α) της καλής πίστης του εκκαλούντος ως προς την είσπραξη του ως άνω ποσού, δοθέντος ότι αυτός είχε την εύλογη πεποίθηση ότι ελάμβανε νόμιμα το επίμαχο επίδομα, ... και β) των προσκομισθέντων στοιχείων οικονομικής κατάστασης και ιατρικών βεβαιώσεων, το Τμήμα κρίνει, κατά παραδοχή του σχετικού λόγου έφεσης, ότι η εκ μέρους του εκκαλούντος επιστροφή, μετά την πάροδο ήδη μακρού χρόνου, ποσού πλέον των 1.500,00 ευρώ θα έχει άμεση δυσμενή επίδραση στα μέσα διαβίωσης του ιδίου και της συζύγου του και ότι, ως εκ τούτου, ο επίδικος καταλογισμός θα πρέπει να περιορισθεί στο ποσό αυτό, λόγω της εφαρμογής της αρχής της χρηστής και εύρυθμης διοίκησης.Κατ' ακολουθίαν των ανωτέρω, η ένδικη έφεση πρέπει να γίνει εν μέρει δεκτή...


ΕλΣυν.Τμ.1/239/2015

Αχρεωστήτως καταβληθείσες αποδοχές:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις προηγούμενες νομικές σκέψεις (βλ. σκ. IV), το Δικαστήριο κρίνει ότι, εφόσον η αυτοδίκαιη έκπτωση του εκκαλούντος από την υπηρεσία επήλθε από την ημερομηνία δημοσίευσης, στις 7.7.2008, της 1764/2008 απόφασης του Αρείου Πάγου, με την οποία κατέστη αμετάκλητη η ποινική του καταδίκη για την τέλεση εγκλήματος στρεφόμενου κατά της γενετήσιας ελευθερίας, ο ένδικος καταλογισμός, κατά το μέρος που αφορά στα ποσά που εισέπραξε ο εκκαλών ως αποδοχές κατά το χρονικό διάστημα από 7.7.2008 έως 30.9.2011, παρίσταται νόμιμος, αφού κατά τον χρόνο αυτό είχε επέλθει η λύση της υπαλληλικής του σχέσης και δεν είχε πλέον νόμιμη αξίωση για καταβολή μισθούΕπομένως, είναι απορριπτέος ως αβάσιμος ο προβαλλόμενος με την έφεση ισχυρισμός ότι υφίστατο ενεργή σχέση εργασίας μεταξύ του εκκαλούντος και του Δημοσίου και, ως εκ τούτου, είχε αξίωση καταβολής μισθού για την προσφερόμενη εργασία του. Συναφώς, απορριπτέος ως αβάσιμος είναι ο ισχυρισμός ότι ο ένδικος καταλογισμός αντιβαίνει στο άρθρο 1 του Πρώτου Πρόσθετου Πρωτοκόλλου της Ε.Σ.Δ.Α. για την προστασία της ιδιοκτησίας και στο άρθρο 4 του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Χάρτη (ν. 1426/1984) περί του δικαιώματος σε δίκαιη αμοιβή, καθόσον ο ένδικος καταλογισμός αποτελεί άμεση συνέπεια των προαναφερόμενων διατάξεων περί αυτοδίκαιης έκπτωσης, που απορρέουν από την αρχή της αξιοκρατίας, η δε αναζήτηση των αποδοχών, που καταβλήθηκαν σε αυτοδικαίως εκπεσόντα υπάλληλο, ο οποίος συνέχισε να παρέχει τις υπηρεσίες του μετά την αμετάκλητη καταδίκη του, υπηρετεί θεμιτό σκοπό δημοσίου συμφέροντος, δηλαδή την αφαίρεση από τον υπάλληλο κάθε κινήτρου για την απόκρυψη από την υπηρεσία της σε βάρος του καταδίκης.(..)Κατ’ ακολουθίαν, η ένδικη έφεση πρέπει να γίνει εν μέρει δεκτή, να μεταρρυθμιστεί η προσβαλλόμενη απόφαση με μείωση του καταλογισθέντος ποσού στο ύψος των 65.333,85 ευρώ (78.664,77 - 13.330,92), να αποδοθεί στον εκκαλούντα ανάλογο της μειώσεως μέρος του παραβόλου που καταβλήθηκε για την άσκηση της έφεσής του, ύψους 133,31 ευρώ (άρθρο 73 παρ. 4 εδ. β΄ του κυρωθέντος με το άρθρο πρώτο του ν. 4129/2013 «Κώδικα Νόμων για το Ελεγκτικό Συνέδριο», Α΄ 52) και το υπόλοιπο ύψους 653,34 ευρώ να καταπέσει υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου και να συμψηφισθούν μεταξύ των διαδίκων, λόγω μερικής νίκης και μερικής ήττας αυτών, τα δικαστικά έξοδα, σύμφωνα με την αναλόγως εφαρμοστέα διάταξη του άρθρου 275 παρ. 1 του Κώδικα Διοικητικής Δικονομίας.


ΣΤΕ/260/2019

Λαθρεμπορία. Προϋποθέσεις για την κήρυξη του κυρίου ή του παραλήπτη του λαθρεμπορεύματος «αλληλεγγύως συνυπεύθυνου αστικώς» με τον υπαίτιο καθώς και για την απαλλαγή του από την ευθύνη. Η κήρυξη νομικού προσώπου ως αστικώς συνυπεύθυνου πρέπει να συνάδει προς τις αρχές της αναλογικότητας και της ασφάλειας δικαίου. Νόμιμη η κήρυξη εταιρείας πετρελαιοειδών ως συνυπεύθυνης για την καταβολή των δασμοφορολικών επιβαρύνσεων και των πολλαπλών τελών, εφόσον καταλογίζεται στο νόμιμο εκπρόσωπο δόλια συμμετοχή στη λαθρεμπορία. Οι εταιρείες πετρελαιοειδών έχουν δικαίωμα συμψηφιστικής αποκατάστασης μόνο για τις ποσότητες ελεύθερων αποθεμάτων που διέθεσαν οι ίδιες σε κάθε πρατηριούχο και οι οποίες χρησιμοποιήθηκαν πράγματι για ατελή εφοδιασμό πλοίων. Εικονικός εφοδιασμός πλοίων με ατελή καύσιμα. Η εταιρεία γίνεται κυρία και παραλήπτης λαθρεμπορικού εμπορεύματος και κηρύσσεται αστικώς συνυπεύθυνη. Απαλλαγή της από την ευθύνη αν αποδείξει ότι έλαβε τα απαραίτητα μέτρα για την αποτροπή της λαθρεμπορίας. Η επίρριψη σε αυτήν του βάρους απόδειξης δεν παραβιάζει το άρθρο 6 παρ. 2 της ΕΣΔΑ. Για το παραδεκτό της αναίρεσης, όταν καταλογίζονται δασμοί ή/και φόροι, καθώς και πολλαπλά τέλη, συναθροίζονται τα δύο ποσά για την εξεύρεση του ποσού της διαφοράς. Απορρίπτεται η αναίρεση ως απαράδεκτη κατά το άρθρο 12 παρ. 1 του ν.3900/2010 (επικυρώνει την 386/2015 απόφαση του ΔΕφΛαρ).


ΕΣ/ΟΛΟΜ.2457/2012

Συνταξιούχος - Γενικός Γραμματέα σε Δήμο. Oι συνταξιούχοι του Δημοσίου που προσλαμβάνονται στο δημόσιο τομέα υποχρεούνται να δηλώσουν στην Υπηρεσία Συντάξεων του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους (ΓΛΚ) την κατοχή από αυτούς δημόσια θέσης και σε περίπτωση που παραλείψουν να υποβάλλουν την εν λόγω δήλωση και συνεχίσουν να λαμβάνουν ολόκληρη τη σύνταξη καταλογίζονται με το ποσό της σύνταξης που εισέπραξαν αχρεώστητα. Είναι δε η υποχρέωση ενημέρωσης της Υπηρεσίας Συντάξεων του ΓΛΚ ανεξάρτητη και αυτοτελής έναντι της ευθύνης την οποία έχει ο εκκαθαριστής αποδοχών της θέσης να αναστέλλει την καταβολή αποδοχών στην περίπτωση που δεν έχει προσκομιστεί βεβαίωση της Υπηρεσίας Συντάξεων του ΓΛΚ ότι δηλώθηκε η κατοχή αυτής (θέσης), σύμφωνα με το άρθρο 5 παρ. 13 του Ν 2703/1999. Στις περιπτώσεις που έχουν καταβληθεί αχρεώστητα χρηματικά ποσά από αποδοχές ή συντάξεις, η αναζήτηση και επιστροφή αυτών αντίκειται στις αρχές της εύρυθμης και χρηστής διοίκησης όταν: α) κρίνεται, μετά από εκτίμηση των συγκεκριμένων σε κάθε περίπτωση συνθηκών και της συμπεριφοράς των αρμόδιων κρατικών αρχών ότι δημιουργήθηκε σ' εκείνον που εισέπραξε τα παραπάνω ποσά σταθερή και δικαιολογημένη πεποίθηση ότι ήταν δικαιούχος αυτών και συνεπώς καλόπιστα τα εισέπραξε και β) προκύπτει από την εκτίμηση των στοιχείων της προσωπικής, οικογενειακής και περιουσιακής κατάστασης του ανωτέρω ότι η αναζήτηση μετά παρέλευση ικανού χρονικού διαστήματος και η επιστροφή τους θα δημιουργήσει σ' αυτόν απρόβλεπτες οικονομικές δυσχέρειες με άμεση δυσμενή επίδραση στα μέσα διαβίωσης του ιδίου και της οικογένειάς του. Οι έννοιες δε της καλής πίστης και της οικονομικής αδυναμίας είναι νομικές υποκείμενες στον αναιρετικό έλεγχο σχετικά με το αν ορθώς το δικαστήριο της ουσίας υπήγαγε τα ανελέγκτως δεκτά γενόμενα πραγματικά περιστατικά στο νόμο.


ΕΣ/ΤΜ.7/246/2011

Έλλειμμα διαχείρισης Δήμου...Με τα δεδομένα αυτά και ενόψει του ύψους του καταλογισθέντος σε βάρος του αιτούντος ποσού, το Τμήμα πιθανολογεί ότι η άμεση καταβολή από αυτόν του βεβαιωθέντος ποσού θα επιφέρει δυσχερώς επανορθώσιμη βλάβη στα μέσα διαβίωσης αυτού και της οικογένειάς του σε περίπτωση ευδοκίμησης της ασκηθείσας από αυτόν ανακοπής και, επομένως, συντρέχει νόμιμος λόγος χορήγησης της αιτούμενης αναστολής. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, πρέπει να διαταχθεί η αναστολή της εκτέλεσης της 2754/20.11.2009 ταμειακής βεβαίωσης, μέχρις ότου εκδοθεί οριστική απόφαση επί της ανακοπής του αιτούντος ή να καταργηθεί η επί της ασκηθείσας ανακοπής δίκη, και να αποδοθεί σε αυτόν το παράβολο της αίτησης (βλ. το άρθρο 277 παρ. 9 του Κώδικα Διοικητικής Δικονομίας).


ΕλΣυν/Κλ.Ζ/207/2013

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ: Μη νόμιμη προγραμματική σύμβαση.(...)Κατά παράβαση του προεκτεθέντος κανονιστικού πλαισίου (σκέψεις υπό ΙΙ Α & Β)  για την κατανομή αρμοδιοτήτων μεταξύ των ΟΤΑ α΄ βαθμού και των ΦΟΔΣΑ και ειδικώς του ΕΔΣΝΑ, που λειτουργεί ως ΦΟΔΣΑ της Μητροπολιτικής Περιφέρειας …………. και του άρθρου 100 του ν. 3852/2010,  με την επίμαχη προγραμματική συμφωνία μεταβιβάζονται οι αρμοδιότητες της κατασκευής,  λειτουργίας και συντηρήσεως του ΣΜΑ στον ……………. από τον έχοντα την σχετική αρμοδιότητα ΕΔΣΝΑ στον Δήμο …………. και μάλιστα για 27 συνολικώς έτη.(...) Η συντελούμενη με την υπό έλεγχο προγραμματική συμφωνία επίρριψη του βάρους κατασκευής και λειτουργίας του ΣΜΑ αποκλειστικώς στον Δήμο ……….., με την αιτιολογία ότι το μεγαλύτερο μέρος των υπό διαχείριση αποβλήτων προέρχονται από αυτόν συνιστά παράκαμψη του οικονομικού πλαισίου λειτουργίας των ΦΟΔΣΑ, που προβλέπει την άσκηση των σχετικών υπηρεσιών από τον εν λόγω φορέα χωρίς την δυνατότητα μεταβιβάσεως της αρμοδιότητος σε τρίτους, έναντι εισφοράς υπολογιζομένης βάσει τιμολογιακής πολιτικής, όπως αυτή αποτυπώνεται στις  ΚΥΑ 2527/23.1.2009, 52546/16.12.2011 και στα άρθρα 9 του ν. 3854/2010 και 17 του ν. 4071/2012,  καθοριζομένης συμφώνως προς τις αρχές «ο ρυπαίνων πληρώνει», της ανταποδοτικότητος και της διαφάνειας.(...) Ακολούθως, από το κείμενο της υπό έλεγχο συμφωνίας, δεν προκύπτει με σαφήνεια, κατά παράβαση της αρχής της διαφάνειας,  το σύνολο των οικονομικών επιπτώσεων της υλοποιήσεώς της και κυρίως α) η επίδραση της κατασκευής και λειτουργίας ΣΜΑ στην διαμόρφωση του ύψους της εισφοράς των μελών του ΦΟΔΣΑ, ήτοι εάν τούτο θα αυξηθεί και αν θα το εισπράττει ο ΕΔΣΝΑ παρά το γεγονός ότι δεν έχει ουσιαστική οικονομική συμβολή στην κατασκευή του έργου και την λειτουργία του με συνέπεια την διατάραξη της οικονομικής  ισορροπίας που επιβάλλεται διά της τιμολογιακής πολιτικής και του συστήματος τελών και εισφορών, ιδίως δε, της αρχής της ανταποδοτικότητος.


ΣΤΕ/171/2020

Εικονικά και πλαστά φορολογικά στοιχεία...Εξ άλλου, όπως προκύπτει από την αναιρεσιβολλαμένη απόφαση, το δικάσαν Διοικητικό Εφετείο σχημάτισε πλήρη δικανική πεποίθηση ως προς την στοιχειοθέτηση εκ μέρους της αναιρεσείουσας της παραβάσεως της λήψεως και καταχωρίσεως 108 εικονικών ως προς την ανυπαρξία συναλλαγής στοιχείων, χωρίς να διατυπώσει ερμηνευτική κρίση σχετικά με την επίρριψη στην αναιρεσείουσα του βάρους αποδείξεως ως προς το ως άνω ζήτημα, αλλά ούτε να προβεί, συναφώς, σε κατανομή του βάρους αποδείξεως μεταξύ των διαδίκων. Επιπροσθέτως, όλοι οι προβαλλόμενοι λόγοι αναιρέσεως πλήττουν κρίσεις της αναιρεσιβαλλομένης αποφάσεως, εξενεχθείσες κατ’ εκτίμηση των πραγματικών δεδομένων της υπόθεσης, κατά την υπαγωγή του πραγματικού αυτής στον εφαρμοστέο κανόνα δικαίου, όπως δε αναπτύσσονται, αναφέρονται μόνον σε ζητήματα εκτιμήσεως των αποδείξεων και αιτιολογίας της αναιρεσιβαλλομένης αποφάσεως. Εξ άλλου, όλες οι αποφάσεις που επικαλείται η αναιρεσείουσα, “προς ενίσχυση” των λόγων της, αφορούν είτε σε διαφορετικά νομικά ζητήματα (όπως στις ΣτΕ 1773/2010 που αφορά ειδικό φόρο κατανάλωσης σε μπανάνες, 2091/2008 που αφορά σε φόρο μεταβιβάσεως ονομαστικών μετοχών α.ε. μη εισηγμένων στο Χρηματιστήριο, 3518/2006, 2842/2007 που αφορούν σε έκδοση εικονικών φορολογικών στοιχείων και 496/2009 που αφορά σε συμπληρωματική πράξη προσδιορισμού ΦΠΑ), είτε σε ζητήματα νομιμότητος της αιτιολογίας των αναιρεσιβαλλομένων στις ως άνω υποθέσεις αποφάσεων, σε σχέση με την εικονικότητα ή μη των ενδίκων σε κάθε περίπτωση τιμολογίων και των σχετικών με αυτά συναλλαγών. Κατόπιν των ανωτέρω, οι λόγοι αναιρέσεως είναι απορριπτέοι ως απαράδεκτοι σύμφωνα με την προπαρατεθείσα διάταξη του άρθρου 53 παρ. 3 του π.δ. 18/1989.


ΕλΣυν.Τμ.1/497/2016

Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις νομικές σκέψεις που προηγήθηκαν, το Τμήμα κρίνει ότι η εκκαλούσα δεν εδικαιούτο να λάβει την προβλεπόμενη από τις ανωτέρω διατάξεις αποζημίωση (ΔΙΒΕΕΤ), καθόσον κατά τα κρίσιμα χρονικά διαστήματα δεν παρείχε πραγματική υπηρεσία λόγω λήψης αναρρωτικής άδειας, σύμφωνα με την εφαρμοστέα 1064071/5180/0016/4.6.1996 απόφαση του Υπουργού Οικονομικών. Ως εκ τούτου, ο καταλογισμός σε βάρος της παρίσταται νόμιμος, ο δε προβαλλόμενος λόγος έφεσης περί εσφαλμένης ερμηνείας των εφαρμοστέων διατάξεων, είναι απορριπτέος ως αβάσιμος..


ΕΣ/ΤΜ.4/276/2016

Καταλογισμός ποσού.:Περαιτέρω, με την αίτησή του, ο αιτών ισχυρίζεται ότι η άμεση εκ μέρους του καταβολή του ποσού των 54.410,49 ευρώ θα επιφέρει ανεπανόρθωτη βλάβη στον ίδιο και την οικογένειά του. Προς απόδειξη του ισχυρισμού του αυτού επικαλείται και προσκομίζει, μεταξύ άλλων: α) το εκκαθαριστικό σημείωμα φόρου εισοδήματος οικ. έτους 2014 της Δ.Ο.Υ. Ψυχικού, σύμφωνα με το οποίο το ετήσιο φορολογητέο εισόδημά του ανέρχονταν στο ποσό των 18.655,90 ευρώ και της συζύγου του στο ποσό των 6.741,34 ευρώ, β) βεβαίωση μισθοδοσίας του Τμήματος Οικονομικού του Ε.Κ.Ε.Φ.Ε «….», μηνός Οκτωβρίου 2015, σύμφωνα με την οποία ο μηνιαίος μισθός του ανέρχεται στο καθαρό ποσό των 963,18 ευρώ, γ) την από 22.6.2015 βεβαίωση δηλωθείσης περιουσιακής κατάστασης (Ε9), από την οποία προκύπτει ότι η ακίνητη περιουσία του αποτελείται από ένα διαμέρισμα 1ου ορόφου στην Αργυρούπολη, επιφανείας 47,90 τ.μ., στο οποίο, κατά δήλωσή του, κατοικεί και μία εξοχική κατοικία στο Ξυλόκαστρο Κορινθίας, επιφανείας 120 τ.μ.. Τέλος, όπως ο ίδιος αναφέρει στο ανωτέρω υπόμνημά του, πλην της συζύγου του, συντηρεί και την 25χρονη άνεργη κόρη του, καθώς και την 84χρονη μητέρα του. Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα εκτέθηκαν στη σκέψη ΙΙ, εν όψει και του συνολικού ύψους του καταλογισθέντος εις βάρος του αιτούντος ποσού, το Δικαστήριο πιθανολογεί ότι από την άμεση εκτέλεση της 87/2014 καταλογιστικής πράξης του Β΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου υπάρχει κίνδυνος να υποστεί αυτός ανεπανόρθωτη ή δυσχερώς επανορθώσιμη βλάβη στα μέσα διαβίωσης του ίδιου και της οικογένειάς του και, συνεπώς, συντρέχει νόμιμος λόγος χορήγησης της αιτούμενης αναστολής.Συνακόλουθα, πρέπει η ένδικη αίτηση να γίνει δεκτή, να ανασταλεί η εκτέλεση της 87/2014 καταλογιστικής πράξης του Β΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, κατά το μέρος που αφορά τον αιτούντα, μέχρις ότου περατωθεί ή καταργηθεί η επί της έφεσης του αιτούντος δίκη και να επιστραφεί σε αυτόν το παράβολο της αίτησης (βλ. άρθρο 51 παρ. 2 του π.δ/τος 1225/1981, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 83 παρ. 2 του ν. 4055/2012).