Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΤΜ.1/219/2010

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 3584/2007

ΑΠΟΣΠΑΣΗ:Αίτηση ανάκλησης της 126/2010 Πράξης του Τμήματος.(...) Το Τμήμα, μετά από νέα έρευνα της υπόθεσης και επανεκτίμηση του συνόλου των στοιχείων του φακέλου, κρίνει ότι δεν συντρέχει νόμιμος λόγος να αποστεί από όσα δέχθηκε με την 126/2010 πράξη του, στις ορθές σκέψεις και αναλυτικές αιτιολογίες της οποίας αναφέρεται και πάλι για την αποφυγή περιττών επαναλήψεων. Περαιτέρω, ισχυρίζεται η φερόμενη ως δικαιούχος του χρηματικού εντάλματος ότι ο Δήμος...... αποδεχόταν τις υπηρεσίες της και συνεπώς πρόκειται για υποχρέωση καταβολής νομίμων αποδοχών. Το γεγονός δε ότι ο Δήμος...... αποδεχόταν τις υπηρεσίες της δεν ασκεί επιρροή στη νομιμότητα της εντελλόμενης δαπάνης, ενώ αν με τον ανωτέρω ισχυρισμό προβάλλεται αξίωση αδικαιολόγητου πλουτισμού αυτής έναντι του Δήμου......, ο ισχυρισμός αυτός είναι απορριπτέος, καθόσον η ικανοποίηση ανάλογης αξίωσης επιδιώκεται μόνο με άσκηση σχετικής αγωγής ενώπιον του καθ’ ύλην αρμόδιου δικαστηρίου (βλ. πράξεις Ι Τμ. 168/2010, 242/2007, 11/2005, 134/2004 κ.α.). Παρά ταύτα, λαμβάνοντας υπόψη ότι: α) Με την 88/2009 απόφαση του Δημάρχου …. δόθηκε η σύμφωνη γνώμη αυτού για τη μετάταξη της…., β) το Υπηρεσιακό Συμβούλιο Υπαλλήλων Ο.Τ.Α. Ν….., με την 5/28.5.2009 γνωμοδότησή του, απεφάνθη υπέρ της μετάταξης της ανωτέρω υπαλλήλου και γ) με την 63237(+44619)/7.11.2008 ερμηνευτική εγκύκλιο του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Εσωτερικών, ερμηνεύτηκε ο όρος «μοναδικότητα του κλάδου» ότι έχει την έννοια της μοναδικότητας του κλάδου και όχι της κατηγορίας του υπαλλήλου, το Τμήμα κρίνει ότι η μετάταξη της ανωτέρω υπαλλήλου έγινε χωρίς πρόθεση καταστρατήγησης των εφαρμοστέων διατάξεων, αλλά επειδή τα αρμόδια όργανα του Δήμου...... πίστεψαν συγγνωστά ότι συνέτρεχαν οι νόμιμες προϋποθέσεις για τη μετάταξη αυτής. Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, πρέπει να γίνει δεκτή η κρινόμενη αίτηση και να ανακληθεί η 126/2010 πράξη του Τμήματος τούτου.

Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕλΣυν.Κλ.Τμ.1/13/2016

Μετάταξη υπαλλήλου:Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη μείζονα σκέψη (ΙΙ) της παρούσας, το Κλιμάκιο κρίνει ότι νομίμως αποδεικνύεται η εμπειρία του μετατασσόμενου υπαλλήλου καθώς, αφενός μεν προσκομίζεται βεβαίωση του Δημάρχου ..., σύμφωνα με το εφαρμοστέο και στην περίπτωση της μετάταξης άρθρο 26 του π.δ/τος 50/2001, αφετέρου δε από το περιεχόμενό της αποδεικνύεται η πλήρης και αποκλειστική ενασχόληση του υπαλλήλου με τα καθήκοντα κατηγορίας ΔΕ Οδηγού Φορτηγού για χρονικό διάστημα πέραν της διετίας. Εξάλλου, αβασίμως ο Επίτροπος προβάλλει ότι για τη νόμιμη απόκτηση της εμπειρίας θα έπρεπε, επιπλέον, να συντρέχουν οι προϋποθέσεις του άρθρου 36 παρ. 6 του ν. 3801/2009 (Α΄ 163), προεχόντως διότι η διάταξη αυτή αναφέρεται ειδικά στην οδήγηση και τον χειρισμό μηχανημάτων εκτέλεσης τεχνικών έργων, δραστηριότητα που αντιστοιχεί στον διάφορο κλάδο του ΔΕ Χειριστών Μηχανημάτων Έργου και, ως εκ τούτου δεν εφαρμόζεται στην περίπτωση του κλάδου ΔΕ Οδηγών..Με βάση τα ανωτέρω, ο δεύτερος λόγος διαφωνίας του Επιτρόπου πρέπει να απορριφθεί ως αβάσιμος. Ομοίως αβάσιμος είναι και ο τρίτος λόγος διαφωνίας του Επιτρόπου, καθώς το άρθρο 183 του Κ.Κ.Δ.Κ.Υ. δεν απαγορεύει τη μετάταξη του υπαλλήλου σε θέση ανώτερης κατηγορίας εάν αυτός είναι ο μοναδικός υπάλληλος του κλάδου του, όπως συμβαίνει σε άλλες διατάξεις ..Ωστόσο, η επίμαχη μετάταξη δεν είναι νόμιμη, κατά τον βασίμως προβαλλόμενο πρώτο λόγο διαφωνίας, καθώς, μη υπαρχούσης κενής οργανικής θέσης Ι.Δ.Α.Χ. κλάδου ΔΕ Οδηγών Φορτηγού, ο φερόμενος ως δικαιούχος μετατάχθηκε σε αντίστοιχη συνιστώμενη προσωποπαγή θέση, χωρίς όμως την ταυτόχρονη δέσμευση κενής θέσης μόνιμου προσωπικού.Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δαπάνη δεν είναι νόμιμη και αυτό δεν πρέπει να θεωρηθεί.


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/22/2016

Καταβολή αναδρομικών αποδοχών:..Με δεδομένα αυτά, και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά σε προηγούμενες σκέψεις, το Κλιμάκιο κρίνει ότι μη νομίμως, με την 346/20618/16.4.2014 απόφαση του Δημάρχου ... (Γ΄ 741/11.6.2014), τροποποιήθηκε η 61812/1328/23.9.2013 (Γ΄ 1287/5.11.2013) προηγούμενη πράξη του και διαπιστώθηκε η αυτοδίκαιη μετάταξη, από 23.9.2013, της φερόμενης ως δικαιούχου σε συνιστώμενη προσωποπαγή θέση στο Δήμο κλάδου ΠΕ Διοικητικού και συνακόλουθα μη νομίμως, με την 104897/16985/11.12.2014 απόφαση του Δημάρχου … (Γ΄ 388/29.4.2015), τροποποιήθηκε η 36481/5928/6.5.2014 (Γ΄ 660/29.5.2014) προηγούμενη πράξη του και εγκρίθηκε η μετάταξη της υπαλλήλου σε συνιστώμενη με την πράξη της μετάταξης θέση κλάδου ΠΕ Διοικητικού. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη και το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δεν πρέπει να θεωρηθεί.


ΝΣΚ/47/2007

Μετάταξη δημοτικού υπαλλήλου κλάδου ΔΕ Διοικητικού στον κλάδο ΔΕ 23 της Δημοτικής Αστυνομίας του ίδιου Δήμου.Είναι επιτρεπτή η μετάταξη δημοτικού υπαλλήλου κλάδου ΔΕ Διοικητικού στον κλάδο ΔΕ 23 της Δημοτικής Αστυνομίας του ίδιου Δήμου, εφ’ όσον ο μετατασσόμενος έχει τα ειδικά προσόντα του κλάδου ΔΕ 23 και συντρέχουν οι προϋποθέσεις του άρθρου 134 του Ν 1188/1981.


ΕΣ/Τμ.1(ΚΠΕ)/167/2014

Μη νόμιμη η μετάταξη υπαλλήλου Δήμου από την κατηγορία ΔΕ Εποπτών Καθαριότητας στην κατηγορία ΤΕ-Διοικητικού Λογιστικού, καθόσον η μετάταξη του ανωτέρω δεν είναι νόμιμη, διότι δεν αιτιολογήθηκε επαρκώς, από τον ενδιαφεόμενο φορέα, η αναγκαιότητα προσφυγής στην εξαιρετική διαδικασία του άρθρου 35 παρ. 5 του ν. 4024/2011 (ΦΕΚ Α΄ 226/2011), ήτοι της υπηρεσιακής ανάγκης για αύξηση των οργανικών θέσεων της εν λόγω κατηγορίας, δεδομένου ότι η διαδικασία αυτή της μετάταξης, πραγματοποιείται χωρίς να υπάρχει κενή οργανική θέση στην υπηρεσία υποδοχής, αλλά με μεταφορά της θέσης που κατέχει ο υπάλληλος. Περαιτέρω, ο μεταταγείς υπάλληλος δεν κατείχε τον τίτλο σπουδών που ήταν αναγκαίος για τον κλάδο στον οποίο μετατάχθηκε (άρθρα 12 και 13 του π.δ. 50/2001). Ως χρόνος έναρξης της οκταετίας του άρθρου 76 του ν.3584/2007, λαμβάνεται αποκλειστικά η ημερομηνία διορισμού του υπαλλήλου και όχι ο χρόνος τυχόν προηγούμενης μετάταξης αυτού σε κατηγορία κατώτερη των προσόντων του.

Δεν ανακλήθηκε με την ΕλΣυν.Τμ.1/12/2015


ΕλΣυνΚλ.Τμ.1/119/2016

Καταβολή αποδοχών: Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη III της παρούσας, η εντελλόμενη δαπάνη είναι νόμιμη, απορριπτομένου ως αβασίμου του περί του αντιθέτου ισχυρισμού της διαφωνούσας Αναπληρώτριας Επιτρόπου. Συγκεκριμένα, η φερόμενη ως δικαιούχος του ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος μετατάχθηκε σε κενή οργανική θέση κλάδου ανώτερης κατηγορίας του ίδιου Δήμου, ως εκ τούτου η περίπτωσή της ρυθμίζεται από τα οριζόμενα στη διάταξη του άρθρου 76 του ν. 3584/2007, χωρίς να προκύπτει ανάγκη προσφυγής στην εξαιρετική διαδικασία που προβλέπεται στο άρθρο 35 παρ. 5 του ν. 4024/2011, για την εφαρμογή της οποίας απαιτείται η μετάταξη να έχει γίνει με μεταφορά της κατεχόμενης από τον υπάλληλο θέσης, ελλείψει κενών οργανικών θέσεων. Κατόπιν τούτου και δεδομένου ότι τηρήθηκε η οριζόμενη στο άρθρο 76 του ν. 3584/2007 διαδικασία για τη μετάταξη αυτή (αίτηση της ενδιαφερομένης υπαλλήλου και γνώμη του οικείου Υπηρεσιακού Συμβουλίου), το Κλιμάκιο κρίνει ότι δεν απαιτείτο επιπροσθέτως και αναλυτική αιτιολόγηση των υπηρεσιακών αναγκών που οδήγησαν στην εν λόγω μετάταξη, καθόσον αυτή είναι μεν αναγκαία, όταν η μετάταξη γίνεται χωρίς να υπάρχουν κενές οργανικές θέσεις, δυνάμει του άρθρου 35 παρ. 5 του ν. 4024/2011, πλην όμως ανάγεται πλέον στη σκοπιμότητα της δαπάνης, όταν η μετάταξη γίνεται σε κενή οργανική θέση, δυνάμει του άρθρου 76 του ν. 3584/2007 .., εκφεύγοντας, ως εκ τούτου, του παρόντος ελέγχου.Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δαπάνη είναι νόμιμη και πρέπει αυτό να θεωρηθεί.


ΕΣ/Τμ.1(ΚΠΕ)188/2014

Νόμιμη η μετάταξη υπαλλήλου του Ν.Α.Τ., με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου σε  ανώτερη θέση, κλάδου Π.Ε. Διοικητικού – Οικονομικού, καθόσον νομίμως πραγματοποιήθηκε σε προσωποπαγή θέση, σύμφωνα με το άρθρο 12 παρ. 5 του ν. 3230/2004, χωρίς να ασκεί επιρροή το γεγονός ότι η θέση προέλευσης ήταν επίσης προσωποπαγής, β) ο τίτλος σπουδών που προσκόμισε (πτυχίο ΕΑΠ) αποτελεί νόμιμο τυπικό προσόν για μετάταξη στον κλάδο αυτόν, σύμφωνα με το άρθρο 4 του π.δ/τος 50/2001 και γ) για τη μετάταξή του σε κλάδο ανώτερης κατηγορίας δεν απαιτείτο η συμπλήρωση οκταετίας από την προηγούμενη μετάταξή του στο Ν.Α.Τ., πρωτίστως διότι ο περιορισμός αυτός συνδέεται με το διορισμό και όχι τη μετάταξη του υπαλλήλου, και σε κάθε περίπτωση, διότι ο συγκεκριμένος υπάλληλος απέκτησε τον απαιτούμενο για τη μετάταξη σε ανώτερη κατηγορία τίτλο σπουδών μετά την ημερομηνία μετάταξής του στο Ν.Α.Τ. 

ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/2/2020

Καταβολή διαφοράς μισθοδοσίας υπαλλήλου...Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη II, το Κλιμάκιο κρίνει ότι νομίμως διενεργήθηκε η ως άνω υπηρεσιακή μεταβολή της μετάταξης του υπαλλήλου, καθόσον κατείχε τον τίτλο σπουδών που απαιτείτο για τον κλάδο στον οποίο αιτήθηκε να μεταταγεί. Δοθέντος δε ότι  ήταν μεν ο μοναδικός υπάλληλος που υπηρετούσε στον κλάδο των Καθαριστών,  πλην η μοναδική οργανική θέση του Κλάδου ΔΕ Ηλεκτρολόγων ήταν κενή, ανήκει στην αποκλειστική αρμοδιότητα της υπηρεσίας του η εκτίμηση της προτεραιότητας των υπηρεσιακών αναγκών και συνακόλουθα η σκοπιμότητα της επίμαχης μετακίνησης, πέραν του ότι η σχετική απαγόρευση μετάταξης προβλέπεται κατά τον Κ.Κ.Δ.Κ.Υ.  μόνο σε περιπτώσεις μετάταξης από Ο.Τ.Α. σε Ο.Τ.Α., η οποία δεν συντρέχει εν προκειμένω. Μειοψήφισε ο Πάρεδρος Κωνσταντίνος Δήμου, κατά την άποψη του οποίου στις περιπτώσεις όπου η μετάταξη του εργαζομένου σε ανώτερη εκπαιδευτική κατηγορία έχει ως συνέπεια και τη μετακίνησή του σε διαφορετικό κλάδο, η υπηρεσιακή αυτή μεταβολή θα πρέπει να διέπεται υπό τις αυτές οργανωτικές αρχές, που δεν επιτρέπουν την υποστελέχωση των δημοσίων υπηρεσιών και τη διενέργεια μετάταξης του μοναδικού υπαλλήλου που υπηρετεί στον κλάδο προέλευσης, σε κάθε δε περίπτωση θα πρέπει να αιτιολογείται ειδικά στη σχετική απόφαση η επιτακτική ανάγκη μετακίνησης του εργαζομένου και η επιλογή της υπηρεσίας να πληρώσει μέσω της διαδικασίας αυτής και όχι με άλλη διαδικασία (π.χ. νέα πρόσληψη) τις υπάρχουσες κενές οργανικές θέσεις. Η γνώμη όμως αυτή δεν εκράτησε.


ΕΣ/Τμ.1(ΚΠΕ)120/2015

ΜΕΤΑΤΑΞΗ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥ:Μη νόμιμη η καταβολή διαφοράς αποδοχών σε υπάλληλο Δήμου με σχέση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου (Ι.Δ.Α.Χ.), λόγω της μετάταξής της από τον κλάδο Δ.Ε. Διοικητικού στον κλάδο Π.Ε. Διοικητικού με μεταφορά της προσωποπαγούς θέσης που κατείχε, καθόσον κατά παράβαση του άρθρου 33 του ν. 4305/2014 (ΦΕΚ Α΄ 237/2014) η μετάταξη της ανωτέρω υπαλλήλου διενεργήθηκε με μεταφορά της προσωποπαγούς θέσης που κατείχε, διότι μετά τη θέση σε ισχύ της εν λόγω διάταξης, απαγορεύεται η μετάταξη, ως οιονεί διορισμός, χωρίς την ύπαρξη κενής οργανικής θέσης.


EΣ/Τμ.1(ΚΠΕ)142/2015

ΜΕΤΑΤΑΞΕΙΣ:Νόμιμη η καταβολή ποσού 511,58 ευρώ σε μόνιμη υπάλληλο του κλάδου ΥΕ16 Εργατών Καθαριότητας, με βαθμό ΣΤ΄, η οποία μετατάχθηκε από Δήμο και τον κλάδο ΥΕ1 Γενικών Καθηκόντων, με βαθμό ΣΤ΄, σε άλλο Δήμο και τον κλάδο ΥΕ16 Εργατών Καθαριότητας, στο πλαίσιο του προγράμματος εθελοντικής ενδοαυτοδιοικητικής κινητικότητας, που εισήχθη με το άρθρο 30 του ν. 4223/2013, ως αποδοχών της μηνός Οκτωβρίου 2014, καθόσον η μετάταξη της φερομένης ως δικαιούχου διενεργήθηκε νομίμως, διότι τηρήθηκε επακριβώς η περιγραφόμενη στο άρθρο 30 του ν. 4223/2013 διαδικασία (ιδίως παρ. 2 και 5), ήτοι χωρίς να απαιτείται η προηγούμενη σύμφωνη γνώμη Υπηρεσιακού Συμβουλίου, δεδομένου ότι κατά τον κρίσιμο χρόνο η εν λόγω απαίτηση είχε ήδη απαλειφθεί από το κείμενο της ανωτέρω διάταξης. Εξ άλλου, η διάταξη αυτή, που αφορά αποκλειστικά τις μετατάξεις που λαμβάνουν χώρα στο πλαίσιο του προγράμματος εθελοντικής ενδοαυτοδιοικητικής κινητικότητας, τυγχάνει εφαρμοστέα κατά παρέκκλιση κάθε άλλης γενικής ή ειδικής διάταξης (παρ. 7), ως τέτοιας νοουμένης και της διάταξης του άρθρου 74 του ν. 3584/2007, κατ’ ορθή ερμηνεία του λόγου διαφωνίας του αναπληρωτή Επιτρόπου, δοθέντος ότι η επικαλούμενη από αυτόν διάταξη του άρθρου 75 παρ. 1 του ίδιου ως άνω νόμου αναφέρεται σε μετάταξη υπαλλήλου εντός του ίδιου Δήμου.


ΕλΣυν.Τμ.1(ΚΠΕ)70/2016

Μετατάξεις:Νόμιμη η καταβολή διαφοράς αποδοχών σε μόνιμο υπάλληλο, λόγω μετάταξής του με βάση την εμπειρία σε κλάδο ανώτερης κατηγορίας στον ίδιο Δήμο και με ταυτόχρονη μεταφορά της κατεχόμενης θέσης του, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 77, 79 και 217 του Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων (Κ.Κ.Δ.Κ.Υ.), καθώς και του άρθρου  35 παράγραφος 5 του ν. 4024/2011, καθόσον: α) προκύπτει από βεβαίωση του Δημάρχου η υπερδιετής εμπειρία του ανωτέρω υπαλλήλου στην άσκηση των καθηκόντων της θέσης στην οποία ζητείται η μετάταξη, χωρίς να απαιτείται  από καμία διάταξη νόμου ή γενική αρχή επί ποινή ακυρότητας ή ανυποστάτου, οι διοικητικές πράξεις να φέρουν αύξοντα αριθμό εκδόσεως, άλλως δε αριθμό πρωτοκόλλου, β) η βεβαίωση αυτή αποτελεί νόμιμο δικαιολογητικό περί της απόδειξης της σχετικής εμπειρίας, κατά τα ρητώς προβλεπόμενα στο άρθρο 26 παρ. 6 περ. β΄ του π.δ/τος 50/2001 και γ) νομίμως, κατ’ επίκληση των άρθρων 77 του Κ.Κ.Δ.Κ.Υ, 33 και 35 του ν. 4024/2011, διενεργήθηκε η ανωτέρω μετάταξη του ως άνω μονίμου υπαλλήλου στον ίδιο Δήμο με αντίστοιχη μεταφορά της θέσης που κατείχε ο μετατασσόμενος