ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/259/2019
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
Παροχή υπηρεσιών ενισχυτικής διδασκαλίας:..Με δεδομένα αυτά και λαμβανομένων υπόψη ότι α) οι ελεγχόμενες με το επίμαχο χρηματικό ένταλμα υπηρεσίες ενισχυτικής διδασκαλίας δεν απευθύνονται στο γενικό πληθυσμό αλλά ειδικά σε παιδιά Ρομά ή σε παιδιά που ανήκουν σε ευπαθείς κοινωνικές ομάδες και αποσκοπούν στην ομαλή ένταξή τους στη κοινωνική και πολιτιστική ζωή της τοπικής κοινωνίας και β) με την 743/11.7.2015 απόφαση της Επιτροπής του άρθρου 4 παρ.2 του ν. 3345/2005 κρίθηκε ότι η συμμετοχή του Δήμου .... στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα URBACT III εμπίπτει στις αρμοδιότητές του σύμφωνα με το άρθρο 75 του ν. 3463/2006, οι εν λόγω υπηρεσίες εμπίπτουν πράγματι στην αρμοδιότητα του Δήμου ... (βλ. άρθρο 75 παρ.2 ε) περ. 5 του ν. 3463/2006) και ως εκ τούτου, η εντελλόμενη με το επίμαχο χρηματικό ένταλμα δαπάνη είναι νόμιμη και αυτό πρέπει να θεωρηθεί.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
Φ.MNAE/109083/Δ4/2021
Οργάνωση, λειτουργία και υλοποίηση για το σχολικό έτος 2021-2022 της Εναλλακτικής Ενισχυτικής Διδασκαλίας στα μαθήματα «Νέα Ελληνικά» και «Μαθηματικά» των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑ.Λ.) στο πλαίσιο της Πράξης «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ. - Υποστήριξη σχολικών μονάδων ΕΠΑ.Λ.».
145308/ΓΔ4/2021
Πρόσληψη αναπληρωτών μειωμένου ωραρίου και ωρομισθίων εκπαιδευτικών για την πλήρωση κενών θέσεων σε τμήματα Ενισχυτικής Διδασκαλίας Ειδικών Μαθημάτων για το σχολικό έτος 2021-22 και έναρξη του προγράμματος ΑΔΑ:Ψ46746ΜΤΛΗ-ΨΡΔ
126215/ΓΔ4/2022
Πρόσληψη αναπληρωτών μειωμένου ωραρίου και ωρομισθίων εκπαιδευτικών για την πλήρωση κενών θέσεων σε τμήματα Ενισχυτικής Διδασκαλίας Ειδικών Μαθημάτων για το σχολικό έτος 2022-23 και έναρξη του προγράμματος ΑΔΑ: 6ΔΒΜ46ΜΤΛΗ-ΡΝΩ
ΝΣΚ/225/2007
Εν όψει των οριζομένων στο άρθρο 75 του Ν.3463/2006 η διενέργεια λογοτεχνικών διαγωνισμών με απονομή χρηματικού Βραβείου από τους Ο.Τ.Α. Α' βαθμού δεν εμπίπτει στις αρμοδιότητες τους.
153324/ΓΔ4/2024
Πρόσληψη αναπληρωτών μειωμένου ωραρίου και ωρομισθίων εκπαιδευτικών για την πλήρωση κενών θέσεων σε τμήματα Ενισχυτικής Διδασκαλίας Ειδικών Μαθημάτων για το σχολικό έτος 2024-25 και έναρξη του προγράμματος. ΑΔΑ:6ΚΙΧ46ΝΚΠΔ-Ν3Ρ
ΣΥΝΗΜΜΕΝΑ (ΒΛΕΠΕ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΕΓΓΡΑΦΟΥ):
ΣΥΝ1_ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΠΟΘ_ΕΔΕΜ_2024_25.doc (119 KB)
ΣΥΝ2_ΚΑΤ_ΚΛΑΔΩΝ_ΩΡΩΝ_ΕΔΕΜ_ 2024_25.xlsx (74 KB)
Ελσυν/Τμ7/128/2009
Η διενέργεια προμηθειών για τις ανάγκες και τη συντήρηση των μη ενοριακών Ιερών Ναών των κοιμητηρίων, που βρίσκονται εντός της εδαφικής του περιφέρειας, όπως είναι και η προμήθεια κεριού, ανήκει στην αρμοδιότητα του Δήμου, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 75 παρ.1 του ν. 3463/2006 και του ν.547/1977
ΕλΣυν.Τμ.7(ΚΠΕ)340/2015
Υπηρεσίες προβολής :Μη νόμιμη η καταβολή αμοιβής από Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο σε ιδιώτη για την ψηφιοποίηση του ιστορικού του αρχείου, καθόσον η ανάδειξη και προστασία του τοπικού πολιτισμού και η ανάπτυξη του τοπικού πολιτιστικού τουρισμού, στις οποίες αποσκοπεί το άνω «έργο», υπάγονται, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 75 του ΚΔΚ (ν. 3463, ΦΕΚ Α΄ 114/2006), στην αρμοδιότητα του Δήμου.(ΣΥΓΓΝΩΣΤΗ ΠΛΑΝΗ)
ΕΣ/Τμ.7(ΚΠΕ)116/2015
ΜΙΣΘΩΣΕΙΣ – ΜΙΣΘΩΜΑΤΑ:Mη νόμιμη η καταβολή ποσού από Δήμο στην ανώνυμη Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου (ΕΤΑΔ ΑΕ) που αφορά στην πληρωμή μισθωμάτων 14 ετών για τη μίσθωση από αυτή ενός ακινήτου του Δημοσίου, καθόσον η μίσθωση από Δήμο αλλότριου ακινήτου με σκοπό την ανέγερση επ’ αυτού, με δαπάνες του, σχολικής μονάδας δεν προβλέπεται από καμία διάταξη νόμου, δεν είναι λειτουργική και δεν συντελεί άμεσα ή έμμεσα στην αποτελεσματικότερη εκπλήρωση των σκοπών του (άρθρα 75 και 186 παρ. 5 του ν. 3463/2006, ΦΕΚ Α΄ 114/2006).
ΕλΣυν.Τμ.7/176/2009
ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΕΙΔΩΝ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Τμήμα κρίνει ότι η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη διότι δεν βρίσκει έρεισμα στις διατάξεις της παρ. 3 περ. γ΄ του άρθρου 158 του ν. 3463/2006, ούτε σε άλλη γενική ή ειδική διάταξη νόμου. Περαιτέρω, η ανωτέρω δαπάνη δεν αποδείχθηκε ότι συντελεί άμεσα ή έμμεσα στην καλύτερη εκπλήρωση των σκοπών του Δήμου, όπως αυτοί καθορίζονται στο άρθρο 75 παρ. 1 του προαναφερόμενου ν. 3463/2006, ούτε ότι συμβάλλει στην καλύτερη λειτουργία του... Το Τμήμα, όμως, λαμβάνοντας υπόψη τα αναφερόμενα στο 7287/26.3.2009 έγγραφο του Δήμου, κρίνει ότι τα όργανα του Δήμου δεν ενήργησαν με πρόθεση καταστρατήγησης των οικείων διατάξεων, αλλά διότι πεπλανημένως πλην συγγνωστώς υπέλαβαν ότι η επίμαχη δαπάνη εξυπηρετούσε λειτουργικές ανάγκες της υπηρεσίας.(συγγνωστή πλάνη)
ΕλΣυν/Κλ.7/131/2016
Καταβολή αμοιβής για την παραγωγή και διανοµή ενηµερωτικών εντύπων.(....) Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δαπάνη δεν είναι νόμιμη ούτε λειτουργική, καθώς από το περιεχόμενο του οικείου εντύπου (16σέλιδη περιοδική ενηµερωτική έκδοση του Δήµου ….που τυπώθηκε σε 18.000 αντίτυπα) συνάγεται ότι αυτό αφορά σχεδόν αποκλειστικώς στην παρουσίαση και προβολή του έργου της δημοτικής Αρχής σε διάφορους τομείς, που, σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του ν. 3463/2006, μπορεί να πραγματοποιηθεί με άλλους οικονομικότερους τρόπους. Συγκεκριμένα, οι δημότες μπορούν: α) να παρακολουθήσουν τις δημόσιες συνεδριάσεις του δημοτικού συμβουλίου (βλ. άρθρο 96 παρ. 1 εδ. α΄ του ν. 3463/2006), β) να ενημερωθούν για τα θέματα που απασχόλησαν το δημοτικό συμβούλιο και για το περιεχόμενο των σχετικών αποφάσεών του από τον οικείο πίνακα που αναρτάται στο δημοτικό κατάστημα ή μέσω της επίσημης ιστοσελίδας του Δήμου …www…..gr, επιπροσθέτως δε, μπορούν να ζητήσουν και επικυρωμένο αντίγραφο των πρακτικών και αποφάσεων του δημοτικού συμβουλίου (βλ. άρθρο 97 παρ. 6, 7 και 8 του ν. 3463/2006), γ) να καταθέσουν ατομικώς ή συλλογικώς στο Δήμο αναφορές και ερωτήσεις προς ενημέρωσή τους για τις αποφάσεις που τους ενδιαφέρουν (βλ. άρθρο 215 παρ. 2 του ν. 3463/2006) και δ) να ενημερωθούν για τα πεπραγμένα της δημοτικής Αρχής μέσα από την ειδική και αδάπανη διαδικασία της ετήσιας λογοδοσίας του δημάρχου (βλ. άρθρο 217 του ν. 3463/2006).