Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/163/2019

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 1069/1980, 2336/1995, 2224/1994

Διοργάνωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων..:Με δεδομένα αυτά, στην πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος αναφέρονται οι όροι και τα κριτήρια ανάθεσης της συγκεκριμένης εκπαιδευτικής υπηρεσίας και, ειδικότερα, η εμπειρία των υποψηφίων σε παρόμοια εκπαιδευτικά προγράμματα, τα οποία είναι συναφή με τη φύση και το σκοπό των ανατεθεισών υπηρεσιών. Ακολούθως, ευλόγως δόθηκε βαρύτητα στα συναφή με τις ανατεθείσες εργασίες ειδικότερα κριτήρια της εμπειρίας σε υλοποίηση παρόμοιων προγραμμάτων σε Δ.Ε.Υ.Α., καθώς και της τοπικής εγγύτητας της έδρας ή των οργα-νωμένων υποκαταστημάτων των διαγωνιζόμενων φορέων στον τόπο διεξαγωγής του προγράμματος κατάρτισης, προκειμένου να διασφαλίζεται η επιτυχής ολοκλήρωσή του σε κατάλληλους χώρους με τις απαραίτητες υποδομές, με συνέπεια να μην παραβιάζονται εν προκειμένω οι αρχές της ίσης μεταχείρισης και διαφάνειας κατά την αξιολόγηση των υποψηφίων που έλαβε χώρα βάσει των κριτηρίων αυτών. Περαιτέρω, δεδομένου ότι η εξόφληση της απαίτησης της αναδόχου για την καταβολή της αμοιβής της, όπως ρητά συμφωνήθηκε, προϋπέθετε την προηγούμενη αποπληρωμή του προγράμματος από τον ..., ώστε να καθίσταται αυτή δικαστικώς επιδιώξιμη, και η απόφαση περί αποπληρωμής εκ μέρους του ... εκδόθηκε το έτος 2017, η σχετική αξίωση της αναδόχου δεν έχει υποπέσει στην πενταετή παραγραφή. Κατ’ ακολουθία τούτων, η δαπάνη είναι νόμιμη και κανονική, το δε ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής θα μπορούσε να θεωρηθεί, εάν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος 2018, τις πιστώσεις  του οποίου βαρύνει.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

1486/22/19.03.2019

Τροποποίηση της με αριθμό 1375/19/29-04-2014 απόφασης του Δ.Σ. του Οργανισμού (ΦΕΚ 1683/ Β΄/24-06-2014) με την οποία εγκρίθηκε με αριθμό 228/16/29-04-2014 διατύπωση γνώμης της Επιτροπής του ΕΛΕΚΠ στο πλαίσιο του «Προγράμματος επιχορήγησης για την ενίσχυση της οργανωτικής ικανότητας της Γ.Σ.Ε.Β.Ε.Ε., της Ε.Σ.Ε.Ε. και των Οργανώσεων μελών αυτών, του Σ.Ε.Β, του Σ.Ε.Τ.Ε. καθώς και των Πανελλήνιων Οργανώσεων μελών του Σ.Ε.Τ.Ε.».


Δ.Σ/ΟΑΕΔ/4339/27-11-2018

Τροποποίηση της με αριθμ. 75/03/17-01-2017 απόφασης του Δ.Σ. του Οργανισμού (ΦΕΚ 342/ Β΄/08-02-2017) με την οποία εγκρίθηκε με αριθμό 20/02/17-01-2017 διατύπωσης γνώμης της Επιτροπής του ΕΛΕΚΠ στο πλαίσιο του Προγράμματος επιχορήγησης επιχειρήσεων με προσωπικό έως είκοσι θέσεων πλήρους απασχόλησης, για την πρόσληψη 10.000 ανέργων ηλικίας άνω των 50 ετών.


ΕλΣυν.Τμ.Μειζ-Επταμ.Συνθ/393/2013

Παροχή υπηρεσιών υποδοχής αποβλήτων και καταλοίπων πλοίων που προσεγγίζουν τη θαλάσσια περιοχή(...) Αίτηση αναθεώρησης της 3129/2012 απόφασης του VI Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου(...)Με τα δεδομένα αυτά, και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά σε προηγούμενη (υπό ΙΙ) σκέψη, το Τμήμα Μείζονος – Επταμελούς σύνθεσης άγεται στην κρίση, κατά πλειοψηφία, ότι εσφαλμένως τα περιλαμβανόμενα στη συγκεκριμένη διακήρυξη κριτήρια υπελήφθησαν από το δικάσαν Τμήμα ως κριτήρια ανάθεσης κατά την έννοια του άρθρου 46 του π.δ. 59/2007 και, συνακόλουθα, εσφαλμένως κρίθηκε ότι η διακήρυξη του ελεγχόμενου διαγωνισμού ήταν πλημμελής, συμβάλλοντας στην αλλοίωση τόσο της αξιολόγησης των προσφορών των διαγωνιζομένων όσο και στη διαμόρφωση του αποτελέσματος της δημοπρασίας. Τούτο, διότι τα εν λόγω κριτήρια  είναι πρόσφορα τόσο για τον έλεγχο της καταλληλότητας των υποψηφίων, βάσει των επαγγελματικών και τεχνικών τους γνώσεων και ικανοτήτων, όσο και για τον έλεγχο της ποιότητας των υπηρεσιών που αυτοί πρόκειται να προσφέρουν, δοθέντος ότι αφενός μεν στο άρθρο 45 του π.δ/τος 59/2007 δεν γίνεται αναφορά σε κριτήρια, τα οποία δύνανται να χρησιμοποιηθούν προκειμένου να κριθεί η καταλληλότητα των υποψηφίων και τα οποία, επομένως, προσδιορίζονται ελεύθερα από την αναθέτουσα αρχή, υπό την προϋπόθεση ότι είναι συναφή με το αντικείμενο της σύμβασης, και αφετέρου, διότι στη συγκεκριμένη περίπτωση τα ίδια κριτήρια είναι εξίσου πρόσφορα για τον έλεγχο της ποιότητας των παρασχεθησόμενων υπηρεσιών. Τούτο δε διότι, η προηγούμενη εμπειρία, το απασχολούμενο προσωπικό, ο τεχνικός εξοπλισμός, η δυνατότητα υποστήριξης του έργου σε έκτακτη ανάγκη, η χρηματοοικονομική ικανότητα αποτελούν μεν πρόσφορα κριτήρια ελέγχου της τεχνικής ικανότητας του υποψηφίου, συνακόλουθα δε, ενόψει και της απολύτως εξειδικευμένης υπηρεσίας που ανατίθεται με την ελεγχόμενη σύμβαση, διασφαλίζουν και την ποιότητα εκτέλεσης αυτής. Κατά τη γνώμη, όμως, των Συμβούλων Χρυσούλας Καραμαδούκη και Μαρίας Βλαχάκη,  τόσο το δικάσαν Τμήμα όσο και το Κλιμάκιο δεν έσφαλαν κρίνοντας ότι τα τεθέντα από την οικεία διακήρυξη ως κριτήρια αξιολόγησης των προσφορών στην ομάδα Α’ και Β΄ δεν είναι πρόσφορα για τον εντοπισμό της πλέον συμφέρουσας προσφοράς, αλλά αφορούν αποκλειστικά στην εξακρίβωση της καταλληλότητας των διαγωνιζομένων να εκτελέσουν τη σύμβαση και επομένως μη νομίμως τέθηκαν από τη διακήρυξη ως επιμέρους κριτήρια ανάθεσης της σύμβασης και ως εκ τούτου ο σχετικός λόγος περί αναθεωρήσεως πρέπει να απορριφθεί. Πλην όμως η γνώμη αυτή δεν κράτησε. Ενόψει των ανωτέρω και εφόσον ο ως άνω λόγος αναθεώρησης παρίσταται βάσιμος, παρέλκει η εξέταση των λοιπών προβαλλόμενων λόγων.Αναθεωρεί την 3129/2012 απόφαση του VI Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου.


ΕλΣυν/Κλ.7/193/2013

Εκπαίδευση υπαλλήλων-ΛΑΕΚ(...) Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η εντελλόμενη δαπάνη που αφορά στο κόστος υλοποίησης προγραμμάτων επαγγελματικής κατάρτισης και εκπαίδευσης από εκπαιδευτικό φορέα, στον οποίο ανέθεσε τη σχετική υπηρεσία ο Δήμος ... με την 1814/2012 απόφαση του Δημάρχου του, βρίσκει έρεισμα στις διατάξεις των άρθρων 14 του ν.2224/1994 και 1 του ν.2434/1996, όπου προβλέπεται η διάθεση του ποσού που αντιστοιχεί στο ποσοστό (0,45%) της εργοδοτικής εισφοράς για τη χρηματοδότηση προγραμμάτων επαγγελματικής κατάρτισης και εκπαίδευσης, καθώς και προγραμμάτων και δραστηριοτήτων για θέματα συνθηκών υγιεινής και ασφάλειας της εργασίας. Επομένως, απορριπτέος ως ερειδόμενος επί εσφαλμένης προϋπόθεσης είναι ο λόγος διαφωνίας της Επιτρόπου, που αφορά στην μη προσκόμιση απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου για την έγκριση συμμετοχής του Δήμου στο πρόγραμμα ΛΑΕΚ 0,45% για το έτος 2012, καθόσον στην προκειμένη υπόθεση δεν τυγχάνει εφαρμογής το άρθρο 96 του ν.3852/2010, που αφορά στη συμμετοχή των δήμων σε προγράμματα που συμβάλλουν στην οικονομική ανάπτυξη, την κοινωνική πρόνοια και συνοχή, την περιβαλλοντική προστασία και την εν γένει βελτίωση της ποιότητας ζωής της τοπικής κοινωνίας και ως εκ τούτου για τη συμμετοχή του Δήμου στο Πρόγραμμα Επαγγελματικής Κατάρτισης Εργαζομένων (ΛΑΕΚ 0,45%) έτους 2012 δεν απαιτείται εγκριτική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου


ΣτΕ ΕΑ 112/2011

Στε. Αίτηση ασφαλιστικών μέτρων.-Διακήρυξη-Ανάθεση. (...) Ο έλεγχος της καταλληλότητας των υποψηφίων προμηθευτών και η ανάθεση της σύμβασης, έστω και αν δεν διενεργούνται ταυτόχρονα , είναι διαδικασίες αυτοτελείς και διέπονται από διαφορετικούς κανόνες. Ειδικότερα, ενώ ο έλεγχος της καταλληλότητας των υποψηφίων διενεργείται από την αναθέτουσα αρχή, σύμφωνα με τα κριτήρια οικονομικής, χρηματοοικονομικής και τεχνικής ικανότητας, αντιθέτως, κριτήρια για την ανάθεση της σύμβασης είναι , είτε η χαμηλότερη τιμή, είτε η πλέον συμφέρουσα προσφορά από οικονομικής απόψεως . Συνεπώς, τα κριτήρια τα οποία δεν σκοπούν στον καθορισμό της πλέον συμφέρουσας από οικονομικής απόψεως προσφοράς , δεν συνιστούν κριτήρια ανάθεσης, αλλά αφορούν κυρίως την εκτίμηση της καταλληλότητας των συμμετεχόντων στον διαγωνισμό , να εκτελέσουν την οικεία σύμβαση . .. Επίσης, οι όροι της διακήρυξης , πρέπει να είναι αρκούντως ακριβείς και σαφείς, ώστε , αφενός μεν, να επιτρέπεται στους ενδιαφερομένους να κατανοούν αυτούς πλήρως και να τους ερμηνεύουν με τον ίδιο τρόπο, και αφετέρου, να παρέχεται επαρκής εγγύηση, περί της εφαρμογής αυτών από την διοίκηση κατά τρόπο αντικειμενικό και ενιαίο προς όλους τους προσφέροντες. Με την ένδικη αίτηση προβάλλεται, ότι, ενώ η προσβαλλόμενη διακήρυξη επιτρέπει την προσφορά για κάθε είδος χωριστά και προβλέπει την δυνατότητα υποβολής εγγύησης για συγκεκριμένο ποσοστό της αναλογικά προυπολογισθείσας δαπάνης για την ποσότητα του κάθε προσφερόμενου είδους ,εντούτοις δεν περιέχει αναλογικό προυπολογισμό των επιμέρους ειδών , ώστε να είναι τελικά εφικτός ο υπολογισμός της .... Η επιτροπή αναστολών ΣΕ δέχεται εν μέρει την αίτηση..


απόφ.75/03/2017

Τροποποίηση της με αριθμό 357/07/09-02-2016 απόφασης του Δ.Σ. του Οργανισμού (ΦΕΚ 455/ Β/24-02-2016) με την οποία εγκρίθηκε η με αριθμό 72/3/26-01-2016 διατύπωση γνώμης της Επιτροπής του ΕΛΕΚΠ και κατάρτιση δύο ξεχωριστών προγραμμάτων Απασχόλησης με διακριτικούς τίτλους: Α) «Πρόγραμμα επιχορήγησης επιχειρήσεων με προσωπικό άνω των είκοσι θέσεων πλήρους απασχόλησης, για την πρόσληψη 5.000 ανέργων που βρίσκονται σε μειονεκτική και ιδιαίτερα μειονεκτική θέση, ηλικίας άνω των 50 ετών» και Β) «Πρόγραμμα επιχορήγησης επιχειρήσεων με προσωπικό έως είκοσι θέσεων πλήρους απασχόλησης, για την πρόσληψη 10.000 ανέργων ηλικίας άνω των 50 ετών»


ΕΥΣΣΑΑΠ/1469/2007

Κριτήρια διαχειριστικής επάρκειας Δικαιούχων των Επιχειρησιακών Προγραμμάτων της περιόδου 2007-2013


ΕΕΤΕ/1325/2019

Σχετικά με τα προσόντα και τα κριτήρια των υποψηφίων δασκάλων στην ειδικότητα της Αγιογραφίας


ΣτΕ/71/2009

Βαθμολόγηση τεχνικών προσφορών. Δεν δικαιολογείται διαφοροποίηση στη βαθμολόγηση των τεχνικών προσφορών , όταν αυτές αξιολογούνται με τον ίδιο ακριβώς τρόπο .Η διαφορά στη βαθμολογία μεταξύ των υποψηφίων πρέπει να αντιστοιχεί σε, έστω κατ΄ελάχιστο, διαφορετική λεκτική διατύπωση του πορίσματος της αξιολόγησης των προσφορών, με άλλα λόγια δεν μπορεί να τίθεται διαφορετική βαθμολογία στα κριτήρια της τεχνικής προσφοράς όταν οι λεκτικοί χαρακτηρισμοί που συνιστούν το συμπέρασμα της αξιολόγησης ταυτίζονται απόλυτα


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/243/2017

Αμοιβές μελών Δ.Σ. Καταβολή αμοιβής στην Αντιπρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου αυτής, λόγω της πλήρους απασχόλησής της στην Επιχείρηση,     για τον Απρίλιο του έτους 2017. Κατ’ εκτίμηση, η Επίτροπος προέβαλε ως αιτιολογία της άρνησής της ότι α) δεν συντρέχουν οι προϋποθέσεις για την πλήρη απασχόληση με αμοιβή της Αντιπροέδρου της Δ.Ε.Υ.Α.Ω., καθόσον εάν οι αρμοδιότητές της ταυτιστούν με αυτές των υπολοίπων μελών του Δ.Σ. της επιχείρησης και καταλάβει και θέση πλήρους απασχόλησης με αμοιβή, στη σύνθεση του διοικητικού συμβουλίου θα υπολείπεται η θέση του Αντιπροέδρου και β) για την κάλυψη θέσης πλήρους απασχόλησης με αμοιβή θα έπρεπε   να τηρηθεί η προβλεπόμενη από τις διατάξεις του ν. 2190/1994 διαδικασία πρόσληψης με διαγωνισμό ή επιλογή σύμφωνα με προκαθορισμένα και αντικειμενικά κριτήρια. Με δεδομένα αυτά η εντελλόμενη δαπάνη είναι νόμιμη, καθόσον αφενός και ο Αντιπρόεδρος …., ως μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της, μπορεί να οριστεί ως πλήρους απασχόλησης με αμοιβή και αφετέρου στο άρθρο 3 του ν. 1069/1980 προβλέπεται ρητά η διαδικασία που πρέπει να τηρηθεί για τον ως άνω ορισμό, που προϋποθέτει απόφαση του αρμόδιου Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης, ύστερα από εισήγηση του εκάστοτε Δ.Σ. της Δ.Ε.Υ.Α., χωρίς να καταλείπεται κανένα πεδίο εφαρμογής του ν. 2190/1994. V. Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη είναι νόμιμη και το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πρέπει να θεωρηθεί