ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/271/2023
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
Προμήθεια οχημάτων για τις ανάγκες των Διευθύνσεων Καθαριότητας και Ανακύκλωσης και Ηλεκτρομηχανολογικού του Δήμου Πειραιά.(...)Κατ’ ακολουθίαν, το Κλιμάκιο κρίνει ότι κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης με αντισυμβαλλόμενο τον οικονομικό φορέα «…», για την ανάθεση της Ομάδας Γ, και ότι δεν κωλύεται κατά τα λοιπά, ήτοι κατά το μέρος που αφορά την ανάθεση των Ομάδων Α, Β και Δ στον οικονομικό φορέα «…», Ε στον οικονομικό φορέα «…» και ΣΤ (Τμήμα 1) στον οικονομικό φορέα «…». Αποφαίνεται ότι έλεγχος απέβη εν μέρει θετικός, κατά τα διαλαμβανόμενα στο σκεπτικό.
ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΡΕΧΟΝΤΟΣ ΕΓΓΡΑΦΟΥ : 1Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/207/2023
Προμήθεια «ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΗΡΙΑ ΑΝΟΣΟΛΟΓΙΚΩΝ ΒΙΟΧΗΜΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ».(...)Κατ’ ακολουθίαν, το Κλιμάκιο κρίνει ότι δεν διαπιστώνονται ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες και, κατ’ αποτέλεσμα, δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου τροποποίησης της, από 03.06.2022, 01.4448.1 σύμβασης, μεταξύ του Γενικού Νοσοκομείου Λαμίας και του οικονομικού φορέα «…», κατά το μέρος αυτού, που αφορά τη μείωση των προς προμήθεια ποσοτήτων. Πλην, όμως, ως προς το μέρος αυτού, κατά το οποίο επιχειρείται η αύξηση των αρχικώς κατακυρωθεισών ποσοτήτων, με αντίστοιχη αύξηση του συμβατικού τιμήματος, το Κλιμάκιο κρίνει ότι συντρέχει ουσιώδης νομική πλημμέλεια, η οποία συνίσταται στη μη συνδρομή των σωρευτικά προβλεπόμενων προϋποθέσεων του άρθρου 132 παρ. 1 περ. γ΄ του ν. 4412/2016, και, ως εκ τούτου, κωλύεται η υπογραφή του.Αποφαίνεται ότι έλεγχος απέβη εν μέρει θετικός, κατά τα διαλαμβανόμενα στο σκεπτικό.
ΕΣ/ΚΛ.Ζ/204/2019
Παροχή υποστηρικτικών υπηρεσιών καθαριότητας...Με τα δεδομένα αυτά δεν διαπιστώνονται ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες στην ελεγχόμενη διαδικασία, καθόσον οι επιπλέον υποστηρικτικές υπηρεσίες (απασχόληση τριών οδηγών) που ανατίθενται στον .... .... μπορούν να αποτελέσουν αντικείμενο της υπό έλεγχο β΄ τροποποίησης και νομίμως ανατίθενται στον αντισυμβαλλόμενο φορέα για τρεις μήνες με την κατά τα ανωτέρω συμφωνηθείσα δαπάνη. Συνακόλουθα, δεν κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος, με το .....2019 έγγραφο του Προϊσταμένου Οικονομικών Υπηρεσιών του Δήμου ..., σχεδίου της β΄ τροποποίησης της από 19.10.2018 προγραμματικής σύμβασης, αντίγραφο του οποίου τηρείται σε ηλεκτρονική μορφή στη Γραμματεία του παρόντος Κλιμακίου.
ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/248/2023
Προμήθεια τροφίμων για τις ανάγκες του Δήμου Χανίων και των Νομικών Προσώπων του.(...)Κωλύεται η υπογραφή των σχεδίων συμβάσεων με αντισυμβαλλόμενους α) τον Δήμο Χανίων και τον οικονομικό φορέα «…» για την προμήθεια ειδών παντοπωλείου (Τμήμα 2), αξίας 115.233,35 ευρώ (πλέον ΦΠΑ), β) τον Δήμο Χανίων και τον οικονομικό φορέα «…» για την προμήθεια ελαιόλαδου για το κοινωνικό παντοπωλείο (Τμήμα 3), αξίας 149.495,17 ευρώ (πλέον ΦΠΑ) και γ) το Δημοτικό Γηροκομείο και τον οικονομικό φορέα «…» για την προμήθεια ελαιόλαδου (Τμήμα 21), αξίας 32.340 ευρώ (πλέον ΦΠΑ). Αποφαίνεται ότι δεν κωλύεται η υπογραφή των σχεδίων συμβάσεων με αντισυμβαλλόμενους α) το Δήμο Χανίων και την εταιρεία «….» για το Τμήμα 4, β) τον Δ.Ο.ΚΟΙ.Π.Π. και τον οικονομικό φορέα «…» για το Τμήμα 9, γ) τον Δ.Ο.ΚΟΙ.Π.Π. και τον οικονομικό φορέα «…» για το Τμήμα 10, δ) τον Δ.Ο.ΚΟΙ.Π.Π. και τον οικονομικό φορέα «…» για το Τμήμα 17, ε) το Δημοτικό Γηροκομείο και τον οικονομικό φορέα «…» για το Τμήμα 19, στ) το Δημοτικό Γηροκομείο και τον οικονομικό φορέα «…» για το Τμήμα 20, ζ) το Δημοτικό Γηροκομείο και την εταιρεία «...» για το Τμήμα 22, η) το Δημοτικό Γηροκομείου και την εταιρεία «...» για το Τμήμα 23, θ) το Δημοτικό Γηροκομείο και τον οικονομικό φορέα «…» για το Τμήμα 24 και ι) το Δημοτικό Γηροκομείο και τον οικονομικό φορέα «…» για το Τμήμα 25.Αποφαίνεται ότι κωλύεται η υπογραφή των σχεδίων συμβάσεων με αντισυμβαλλόμενους α) τον Δήμο Χανίων και τον οικονομικό φορέα «…» για το Τμήμα 2, β) τον Δήμο Χανίων και τον οικονομικό φορέα «…» για το Τμήμα 3 και γ) το Δημοτικό Γηροκομείο και τον οικονομικό φορέα «…» για το Τμήμα 21. ΔΕΝ ΑΝΑΘΕΩΡΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/Α΄ ΕΛΑΣΣΟΝΑ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ/1577/2023
ΕΣ/ΣΤ ΚΛΙΜΑΚΙΟ/64/2022
ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΚΑΥΣΙΜΩΝ:Με δεδομένα αυτά και λαμβανομένου υπόψη ότι, σύμφωνα με το υπ’ αριθμ. πρωτοκ. 14330/20.12.2021 έγγραφο του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης της Διοικητικής – Οικονομικής Υπηρεσίας του Γενικού Νοσοκομείου Πέλλας, για την ελεγχόμενη διαγωνιστική διαδικασία δεν υφίσταται καμία εκκρεμοδικία, το Κλιμάκιο κρίνει ότι δεν διαπιστώνονται ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες στη διαδικασία ανάδειξης αναδόχων και, κατ’ αποτέλεσμα, δεν κωλύεται η υπογραφή των ελεγχομένων σχεδίων συμβάσεων, κατά το μέρος που αφορά την ανάθεση των Τμημάτων 1 έως 5 της ελεγχόμενης διαδικασίας. Πλην, όμως, ως προς το, περιλαμβανόμενο στο σχέδιο σύμβασης με αντισυμβαλλόμενο τον οικονομικό φορέα…., Τμήμα 6 (Αμόλυβδη Βενζίνη Νοσοκομείου Γιαννιτσών) της ελεγχόμενης προμήθειας, το Κλιμάκιο κρίνει ότι, κατά παράβαση των αναφερθεισών στην σκέψη 2 διατάξεων, στο φάκελο της ελεγχόμενης σύμβασης, όπως αυτός συμπληρώθηκε σε εκτέλεση της 19/2022 αναβλητικής πράξης του παρόντος Κλιμακίου, δεν περιλαμβάνεται κανένα στοιχείο για την τεκμηρίωση της ποσότητας ούτε και της αναγκαιότητας αυτού, έλλειψη, η οποία, πλήττουσα το κύρος της οικείας προκήρυξης, καθιστά μη νόμιμη την διαδικασία ανάθεσης και αποτελεί ουσιώδη πλημμέλεια, διακωλυτική της υπογραφής του οικείου σχεδίου σύμβασης, κατά το μέρος που αφορά αυτό (Τμήμα 6).
ΕΣ/ΚΛ.Ε/203/2022
ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ:«ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΕΡΓΟΥ ΠΑΡΑΚΑΜΨΗΣ ΝΙΚΟΠΟΛΗΣ – ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΑ ΕΡΓΑ ΑΝΑΔΕΙΞΗΣ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ ΝΙΚΟΠΟΛΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΗΠΕΙΡΟΥ»(...)Ακολούθως, διαπίστωσε, ότι η εταιρεία με την επωνυμία «…» και δ.τ. «… Α.Τ.Ε.» (2η κατά σειρά μειοδοσίας) έχει απαντήσει καταφατικά στο υποβληθέν Ε.Ε.Ε.Σ. στο ερώτημα «Έχει συνάψει ο οικονομικός φορέας συμφωνίες με άλλους οικονομικούς φορείς με σκοπό τη στρέβλωση του ανταγωνισμού;» και δήλωσε τα μέτρα αυτοκάθαρσης που έχει λάβει προσκομίζοντας τα σχετικά αποδεικτικά στοιχεία.(...)Η Επιτροπή Διαγωνισμού, αφού έλεγξε τα προσκομισθέντα δικαιολογητικά, τα οποία έκρινε πλήρη, ... εισηγήθηκε την ανάθεση του έργου στον προαναφερθέντα οικονομικό φορέα. Το τελευταίο αυτό Πρακτικό εγκρίθηκε με τη ... απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής της Περιφέρειας Ηπείρου(...)Δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης μεταξύ της Περιφέρειας Ηπείρου και του οικονομικού φορέα «ΑΦΟΙ …»
ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/738/2022
ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ:Ζητείται η ανάκληση της 12/2022 Πράξης της Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στην Υπηρεσία Επιτρόπου στην Περιφερειακή Ενότητα Φθιώτιδας, με την οποία κρίθηκε ότι κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης ανάμεσα στον προσφεύγοντα και στον οικονομικό φορέα με την επωνυμία «... ΙΚΕ», για την υλοποίηση του έργου «Αποκατάσταση ζημιών δημόσιων υποδομών από τη φυσική καταστροφή της 4ης και 5ης Απριλίου 2020 που έπληξε περιοχές του Δήμου …», προϋπολογιζόμενης δαπάνης 806.451,61 € (προ ΦΠΑ), 1.000.000,00 € (με ΦΠΑ 24 %), διότι η επιλογή αναδόχου αιτιολογήθηκε πλημμελώς.(....)Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με τα εκτιθέμενα στη μείζονα σκέψη της παρούσας, το Δικαστήριο κρίνει ότι η διαπιστωθείσα ελλείπουσα αιτιολογία της βαθμολογίας της τεχνικής προσφοράς της μοναδικής συμμετέχουσας έχει συμπληρωθεί με το προσκομισθέν ενώπιόν του πρακτικό που κατήρτισε η Επιτροπή του Διαγωνισμού και έχει ήδη εγκριθεί αρμοδίως. Σε αυτό αιτιολογείται επαρκώς η βαθμολόγηση κάθε επιμέρους κριτηρίου, με σαφή και ειδική λεκτική διατύπωση και τεκμηρίωση κατά παραπομπή στα συγκεκριμένα στοιχεία της τεχνικής προσφοράς σε αντιστοιχία προς τα προβλεπόμενα και απαιτούμενα από τη διακήρυξη. Με τον τρόπο αυτό καθίσταται επαληθεύσιμο ότι η προσφορά ανταποκρίνεται στις οριζόμενες τεχνικές προδιαγραφές.Αποφαίνεται ότι δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης ανάμεσα στον προσφεύγοντα και στον οικονομικό φορέα με την επωνυμία «… ΙΚΕ», για την υλοποίηση του έργου «Αποκατάσταση ζημιών δημόσιων υποδομών από τη φυσική καταστροφή της 4ης και 5ης Απριλίου 2020 που έπληξε περιοχές του Δήμου …».
ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/177/2019
Προμήθεια δραστικών ουσιών...Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα αναφέρθηκαν ανωτέρω (βλ. σκέψη 4.Γ), το Κλιμάκιο κρίνει ότι η .... απόφαση του Διοικητικού ΔΣ της ΕΚΑΠΥ, κατά το μέρος που απέρριψε την υποβληθείσα, στο πλαίσιο του διενεργηθέντος ηλεκτρονικού πλειστηριασμού μεταξύ των οικονομικών φορέων «... Ανώνυμος Εταιρεία» και «...Ανώνυμη Εταιρεία» για το είδος της διακήρυξης με με Α/Α 53 «PROPOFOL INJ.EM.IN. 1% (W/V) 20ML», προσφορά του πρώτου («... Ανώνυμος Εταιρεία»), λόγω επιγενόμενης υπέρβασης της νοσοκομειακής τιμής της δραστικής ουσίας και κατακύρωσε το ως άνω είδος, σε ποσοστό 100%, στον οικονομικό φορέα «...Ανώνυμη Εταιρεία» είναι μη νόμιμη. Τούτο διότι, όπως προκύπτει από το άρθρο 17.2 της διακήρυξης, όπως τροποποιήθηκε, οικονομική προσφορά απορρίπτεται μόνον όταν κατά την ημέρα υποβολής της υπερβαίνει τη νοσοκομειακή τιμή της δραστικής ουσίας, όπως προκύπτει από το ισχύον, κατά το χρονικό σημείο εκείνο, Δελτίο Τιμών Φαρμάκων Ανθρώπινης Χρήσης. Αντίθετα, δεν συνιστά λόγο απόρριψης οικονομικής προσφοράς η επιγενόμενη υπέρβαση της νοσοκομειακής τιμής της δραστικής ουσίας, στην οποία αφορούσε η προσφορά. Επομένως, η Αναθέτουσα Αρχή όφειλε να κατακυρώσει το ως άνω είδος στον οικονομικό φορέα «...Ανώνυμη Εταιρεία», σε ποσοστό 70%, και στον οικονομικό φορέα «... Ανώνυμος Εταιρεία», σε ποσοστό 30%, όπως δηλαδή είχε προκύψει στο πλαίσιο του διενεργηθέντος πλειστηριασμού, και, ακολούθως, να αναπροσαρμόσει, σύμφωνα με το άρθρο 21.3 της διακήρυξης, την προσφορά του δεύτερου («... Ανώνυμος Εταιρεία), κατά το χρόνο υπογραφής της συμφωνίας - πλαίσιο, προκειμένου να μην υπερβαίνει, κατά το χρόνο υπογραφής, τη νοσοκομειακή τιμή του Δελτίου Τιμών Φαρμάκων Ανθρώπινης Χρήσης (Ελ.Σ. ΣΤ΄ Κλ. 454/2018, 66/2019).Κατ’ ακολουθίαν αυτών και δοθέντος ότι, πέραν της ανωτέρω αναφερόμενης, δεν διαπιστώθηκαν άλλες ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες της ελεγχόμενης διαγωνιστικής διαδικασίας, το Κλιμάκιο αποφαίνεται ότι κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος σχεδίου συμφωνίας - πλαίσιο μόνο κατά το μέρος που αφορά στο είδος με Α/Α 53 [«PROPOFOL INJ.EM.IN. 1% (W/V) 20ML»] της ... διακήρυξης της ΕΠΥ, ενώ δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου αυτού για τα λοιπά είδη.
ΕΣ/ΚΛ.Ε/58/2002
ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ:Να ελέγξει τη νομιμότητα της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου του έργου «Κατασκευή έργων υποδομής τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου στο τμήμα μεταξύ Τριών Γεφυρών και Σιδηροδρομικού Κέντρου Αχαρνών (ΣΚΑ), έργων υποδομής για την ολοκλήρωση του ΣΚΑ και όλων των απαιτούμενων έργων επιδομής, σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης, ηλεκτροκίνησης και σιδηροδρομικών σταθμών, για την πλήρη λειτουργία των σιδηροδρομικών γραμμών στο Τμήμα Τρεις Γέφυρες – ΣΚΑ – Νέο Αεροδρόμιο Αθηνών στα Σπάτα» προϋπολογιζόμενης δαπάνης ύψους 331.621.423 ΕΥΡΩ.(....)Από τα στοιχεία του φακέλου και από όσα έχουν ήδη εκτεθεί προκύπτει ότι η ελεγχόμενη διαδικασία διενέργειας του διαγωνισμού, καθώς και το οικείο σχέδιο της σύμβασης (μετά των προμνησθέντων πιστοποιητικών του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης) που υποβλήθηκε και που αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του παρόντος Πρακτικού, κινούνται στο πλαίσιο των κειμένων για την ανάθεση δημοσίων έργων διατάξεων και της διακήρυξης (με τα συνημμένα αυτής συμβατικά τεύχη).Ο έλεγχος απέβη θετικός κατά το σκεπτικό.
ΕΑΔΗΣΥ/1230/2023
Με την προδικαστική προσφυγή η προσφεύγουσα ζητά να ακυρωθεί η απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής της … με αριθμό 1101/2023, με την οποία εγκρίθηκε το 3° Πρακτικό της Επιτροπής Διαγωνισμού για το έργο «…», στο οποίο η Επιτροπή Διαγωνισμού εισηγήθηκε την ανάθεση της σύμβασης στον οικονομικό φορέα «…», με μέσο ποσοστό έκπτωσης 37,60 % και σύνολο δαπάνης του έργου κατά την προσφορά 766.069,82 ευρώ μη συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ.
ΕΑΔΗΣΥ/1227/2022
Με την προδικαστική προσφυγή του ο προσφεύγων αιτείται να ακυρωθεί η προσβαλλόμενη απόφαση κατά το σκέλος που κρίνεται αποδεκτή η προσφορά και κατακυρώνεται ο διαγωνισμός στον οικονομικό φορέα «…».