ΕλΣυν/Τμ7/219/2009
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
Μη νόμιμη η προμήθεια επιβατικού αυτοκινήτου, με διενέργεια πρόχειρου διαγωνισμού, για τις μετακινήσεις του Δημάρχου, διότι : α) δεν προβλέπεται η δυνατότητα χρήσεως, πέραν του ενός (1) οχήματος και άλλου επιβατικού αυτοκινήτου για τις ανάγκες μετακίνησής του, σύμφωνα με το άρθρο 1 του ν. 2396/1953 και τα άρθρα 4 και 5 της 543/5543/2000 Κοινής Απόφασης των Υφυπουργών Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και Οικονομικών (ΦΕΚ Β΄ 376), β) δεν παρασχέθηκε η απαιτούμενη ειδική αιτιολογία για την επιλογή εκ μέρους του Δήμου να προβεί στην αγορά του ως άνω αυτοκινήτου από το ελεύθερο εμπόριο και όχι από τον Ο.Δ.Δ.Υ., σύμφωνα με την 6400/2060/1984 Απόφαση του Υπουργού Προεδρίας της Κυβέρνησης και γ) δεν προηγήθηκε δημοσίευση περίληψης της διακήρυξης σε μία ημερήσια ή εβδομαδιαία εφημερίδα πέντε (5) ημέρες πριν από τη διενέργειά του, κατά παράβαση της παρ. 5 του άρθρου 23 του Ε.Κ.Π.Ο.Τ.Α..
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕλΣυν/Τμ7/248/2009
Νόμιμη η προμήθεια τριών επιβατηγών αυτοκινήτων, για τις υπηρεσιακές ανάγκες των υπαλλήλων του δήμου, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν.2396/1953 και της 543/5543/2000(ΦΕΚ Β΄376) Κοινής Απόφασης.
ΕλΣυν/Τμ7/247/2009
Μη νόμιμη η προμήθεια τριών επιβατηγών αυτοκινήτων, για τις υπηρεσιακές ανάγκες των υπαλλήλων του δήμου, διότι υπερέβη το από τις περιστάσεις επιβαλλόμενο αναγκαίο μέτρο, δεδομένου ότι, ο Δήμος διαθέτει ήδη άλλα (11) επιβατηγά αυτοκίνητα για την εξυπηρέτηση των υπηρεσιακών του αναγκών, ενώ δεν προκύπτουν ειδικότερες χωροταξικές ή άλλες περιστάσεις που επιβάλλουν την αγορά επιπλέον οχημάτων. Επίσης, δεν προκύπτει η εκ του νόμου απαιτούμενη ειδική αιτιολογία για την απόφαση του Δήμου να προβεί στην αγορά των ως άνω αυτοκινήτων από το ελεύθερο εμπόριο και όχι από τον Ο.Δ.Δ.Υ. όπως κατ' αρχήν όφειλε, σύμφωνα με τις διατάξεις της 6400/2060/1984 απόφασης του Υπουργού Προεδρίας της Κυβέρνησης. Όμοια η 333/2009 πράξη του ιδίου Τμήματος
3715/19788/1999
Τροποποίηση της 6400/2060/1984 (ΦΕΚ 387/Β) απόφασης του Υπουργού Προεδρίας της Κυβέρνησης για τη διαδικασία αγοράς, διάθεσης κ.λπ. αυτοκινήτων των Υπηρεσιών του Δημόσιου Τομέα.
ΕλΣυν/Τμ7/96/2010
Κάθε Δήμος δύναται να διαθέτει ένα και μόνο επιβατικό όχημα, το οποίο δικαιούται να χρησιμοποιεί αποκλειστικά ο εκάστοτε Δήμαρχος για την εξυπηρέτηση των υπηρεσιακών του αναγκών και πάντοτε εντός των ορίων της διοικητικής περιφέρειας ή της ζώνης ευθύνης στην οποία ασκεί τα καθήκοντά του. Αντιθέτως, οι υπάλληλοι του Δήμου δεν δικαιούνται να κάνουν χρήση επιβατικού οχήματος για την εξυπηρέτηση των υπηρεσιακών τους αναγκών, καθόσον για τις εντός έδρας μετακινήσεις τους λαμβάνουν το προβλεπόμενο από τις διατάξεις του άρθρου 5 παρ. 3 του ν. 2685/1999 πάγιο επίδομα εξόδων κίνησης, όπως αυτό καθορίζεται από τις εκάστοτε ισχύουσες υπουργικές αποφάσεις, ενώ στις εκτός έδρας μετακινήσεις τους δεν μπορούν σε κάθε περίπτωση να κάνουν χρήση υπηρεσιακού οχήματος, καθώς αυτά δεν επιτρέπεται να κινούνται εκτός των ορίων της ζώνης ευθύνης στην οποία ασκεί τα καθήκοντά του το εξυπηρετούμενο προσωπικό ή ο Δήμος, κατά τα οριζόμενα στην παρ. 2 του άρθρου 2 του ν.δ/τος 2396/1953 και στο άρθρο 9 της ως άνω 543/5543/2000 απόφασης (βλ. Πράξεις VII Τμ. 161/2006, 130/2007, 103/2008).
ΕΣ/Τ7/219/2009
Κάθε Δήμος δύναται να διαθέτει ένα και μόνο επιβατηγό όχημα, το οποίο δικαιούται να χρησιμοποιεί αποκλειστικά ο εκάστοτε Δήμαρχος για την εξυπηρέτηση των υπηρεσιακών του αναγκών και πάντοτε εντός των ορίων της διοικητικής περιφέρειας ή της ζώνης ευθύνης στην οποία ασκεί τα καθήκοντά του, πέραν δε του οχήματος αυτού, δεν δικαιούται να κάνει χρήση κανενός άλλου επιβατικού οχήματος. Περαιτέρω, για την προμήθεια επιβατηγού αυτοκινήτου απαιτείται προηγούμενη αίτηση του ενδιαφερόμενου φορέα και σχετική έγκριση από τον αρμόδιο Γενικό Γραμματέα της Περιφέρειας, ειδικότερα δε, για την επιλογή αγοράς του ως άνω επιβατικού οχήματος από το ελεύθερο εμπόριο και όχι από τον Ο.Δ.Δ.Υ. απαιτείται ειδική αιτιολογία, διαφορετικά η εν λόγω προμήθεια δεν είναι νόμιμη (βλ. Πράξη VII Τμ. 220/208).
543/5543/2000
Χρήση, κυκλοφορία και άλλα θέματα σχετικά με τα αυτοκίνητα-οχήματα των υπηρεσιών του δημόσιου τομέα. (ΚΑΤΑΡΓΗΘΗΚΕ η αριθμ. 543/5543/2000 (ΦΕΚ 376/Β΄) κοινή απόφασή μας, όπως τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε με τις αριθμ. 298/6466/2003 (ΦΕΚ 434/Β΄), 35/508/2006 (ΦΕΚ 221/Β΄) και 812/18504/2007 (ΦΕΚ 1339/Β΄) όμοιες με την Αριθμ. 129/2534 ΦΕΚ B 108/4.2.2010 )
543/5543/2000
Χρήση ,κυκλοφορία και άλλα θέματα σχετικά με τα αυτοκίνητα-οχήματα των Υπηρεσιών του Δημοσίου Τομέα.(ΚΑΤΑΡΓΗΘΗΚΕ η αριθμ. 543/5543/2000 (ΦΕΚ 376/Β΄) κοινή απόφασή μας, όπως τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε με τις αριθμ. 298/6466/2003 (ΦΕΚ 434/Β΄), 35/508/2006 (ΦΕΚ 221/Β΄) και 812/18504/2007 (ΦΕΚ 1339/Β΄) όμοιες με την Αριθμ. 129/2534 ΦΕΚ B 108/4.2.2010 )
ΕΣ/Κλ.Τμ.7/16/2017
ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΆ.Μίσθωσης επιβατικού αυτοκινήτου ιδιωτικής χρήσης.(....)Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη μείζονα σκέψη (ΙΙ) της παρούσας, η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη κατά το μέρος που αφορά τη δαπάνη μίσθωσης ιδιωτικού επιβατικού αυτοκινήτου (κόστος μίσθωσης, καυσίμων και διοδίων), όπως βασίμως προβάλλεται στην έκθεση διαφωνίας. Τούτο διότι, η 76/17.6.2016 εντολή μετακίνησης δεν φέρει τα απαιτούμενα νόμιμα στοιχεία, ούτε από το περιεχόμενό της αποδεικνύεται η πλήρωση των προϋποθέσεων της εν λόγω μίσθωσης. Ειδικότερα, σε αυτήν δεν αναφέρεται ότι ως μέσο μετακίνησης θα χρησιμοποιηθεί μισθωμένο ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητο, το κόστος της εκτιμώμενης δαπάνης, οι συγκεκριμένοι προορισμοί που, στο πλαίσιο της ανατεθείσας εντολής για την διεκπεραίωση της παραχώρησης ακινήτου στην Αγία Βαρβάρα…, έπρεπε να επισκεφθεί ο φερόμενος δικαιούχος, η έλλειψη συγκοινωνιακής σύνδεσης αυτών των προορισμών καθώς και η σύγκριση του κόστους μίσθωσης ιδιωτικού αυτοκινήτου με το κόστος χρήσης ταξί. Εξάλλου, η πλήρωση των νόμιμων προϋποθέσεων χρήσης μισθωμένου ιδιωτικού αυτοκινήτου δεν αποδεικνύεται ούτε από τη μεταγενέστερη 122/20.9.2016 απόφαση έγκρισης της σχετικής δαπάνης.
2/84797/0025/2011
Κατάργηση του Οργανισμού Διαχείρισης Δημόσιου Υλικού (ΟΔΔΥ) Α.Ε.(Αντικαταστάθηκε από την Αριθμ. Δ6Β/1036140/ΕΞ/2012 -ΦΕΚ 606 Β/5-3-2012 Κατάργηση του Οργανισμού Διαχείρισης Δημοσίου Υλικού (Ο.Δ.Δ.Υ.) Α.Ε.
ΝΣΚ/119/2021
Παραχώρηση ιδανικού μεριδίου επί της άδειας κυκλοφορίας Επιβατικού Αυτοκινήτου Δημόσιας Χρήσης (Ε.Δ.Χ.) – Τα πρόσωπα των δικαιούμενων παραχώρησης στο δικαίωμα άδειας κυκλοφορίας Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτου, σε περιπτώσεις πλην αυτών που ορίζονται στο άρθρο 19 του ν. 3109/2003(...)1. Εάν κατά την επαγωγή της κληρονομίας δεν υπάρξει κληρονόμος ή οι κληρονόμοι που καλούνται στην εξ αδιαθέτου διαδοχή κατά τις διατάξεις του Α.Κ. αποποιηθούν την κληρονομία, το δικαίωμα επί του ιδανικού μεριδίου της άδειας κυκλοφορίας Επιβατικού Αυτοκινήτου Δημόσιας Χρήσης (Ε.Δ.Χ.) παραχωρείται: α) κατ’ ανάλογη εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 19 του ν. 3109/2003, εφόσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις που τάσσονται σε αυτό, δηλαδή όταν το δικαίωμα αφορά ιδανικό μερίδιο ποσοστού 50% και άνω και για όχημα με έδρα που προβλέπεται σε αυτήν, σε φυσικό πρόσωπο που ασκεί το επάγγελμα του οδηγού Ε.Δ.Χ. και β) σε περίπτωση που δεν συντρέχουν οι ανωτέρω δύο προϋποθέσεις, κατ’ ανάλογη εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 4 του ν.δ. 1061/1971 στα λοιπά πρόσωπα που διατηρούν την άδεια κυκλοφορίας του αυτοκινήτου και αν δεν υπάρχουν τέτοια, στον συνιδιοκτήτη ή συνιδιοκτήτες του αποθανόντος, κατά ποσοστό ανάλογο και στις δύο περιπτώσεις, με τη συμμετοχή του καθενός επί του υπολοίπου της άδειας του αυτοκινήτου (ομόφωνα). 2. Τα πρόσωπα που δικαιούνται παραχώρησης δικαιώματος άδειας κυκλοφορίας Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτου που αφορά ιδανικό μερίδιο ποσοστού μικρότερου του 50% λόγω απώλειας ή αμετάκλητης ανάκλησης του ανωτέρω δικαιώματος κυκλοφορίας σε έδρες εκτός αυτών που ορίζονται στο άρθρο 19 του ν. 3109/2003, προσδιορίζονται από τις διατάξεις των άρθρων 4 και 6 του ν.δ. 1061/1971, ανάλογα αν πρόκειται για απώλεια ή για ανάκληση της άδειας κυκλοφορίας (ομόφωνα).