Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕλΣυν.Τμ.7(ΚΠΕ)/283/2015

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 3871/2010

Υπηρεσίες - Εργασίες διάφορες:Μη νόμιμη η καταβολή αμοιβής από ΦΟΔΣΑ σε ιδιώτη για την παροχή υπηρεσιών περιβαλλοντικής παρακολούθησης ΧΥΤΑ, καθόσον το αντικείμενο των ανατεθεισών υπηρεσιών περιλαμβανόταν ήδη σε προϊσχύουσες συμβάσεις των ιδίων ως άνω ΧΥΤΑ, που είχαν ήδη καταρτιστεί και εκτελούνταν από άλλους αναδόχους κατά τον χρόνο παροχής των εξοφλούμενων υπηρεσιών, με αποτέλεσμα την επικάλυψή αυτών ως προς τις εν λόγω υπηρεσίες.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕλΣυν.Τμ.7(ΚΠΕ)/145/2016

ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ:Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, το Κλιμάκιο κρίνει, κατ’ αντιστοιχία προς τους λόγους διαφωνίας, τα ακόλουθα : Α) Ο πρώτος λόγος διαφωνίας είναι βάσιμος, δοθέντος ότι όπως προκύπτει από τον Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας του Δήμου …οι ανατεθείσες υπηρεσίες εμπίπτουν στα συνήθη καθήκοντα της Διεύθυνσης Ηλεκτρολογικού του Δήμου, γεγονός το οποίο, άλλωστε δεν αμφισβητείται από αυτόν. Δεδομένου δε ότι σε περίπτωση ανάθεσης σε τρίτους εργασιών που εμπίπτουν στα συνήθη καθήκοντα των υπηρετούντων υπαλλήλων η αιτιολογία ως προς την αναγκαιότητα ανάθεσής τους σε ιδιώτη πρέπει να αναφέρεται στην απόφαση ανάθεσης των υπηρεσιών, .(..)B) Στον προϋπολογισμό των ανατεθεισών εργασιών αναφέρονται οι 8 κατηγορίες εργασιών .., όπου σε όλες τις κατηγορίες εργασιών αναγράφεται ως ποσότητα τεμάχιο 1 και περιλαμβάνεται η δαπάνη του υλικού και η δαπάνη της εργασίας, χωρίς περαιτέρω να εξειδικεύεται πόσα μέτρα αγωγών, σιδηροσωλήνων ή σκυροδέματος απαιτούνται για κάθε κατηγορία εργασιών, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να ελεγχθεί πώς υπολογίσθηκε η συνολική δαπάνη του υλικού και της εργασίας κάθε κατηγορίας εργασιών..(..) Γ) Τέλος, ως προς τον τρίτο λόγο διαφωνίας, σύμφωνα με τον οποίο, κατ΄ ορθή εκτίμηση αυτού, οι ποσότητες των ανατεθεισών εργασιών δεν προκύπτουν ούτε από το τιμολόγιο του παρόχου των υπηρεσιών, με αποτέλεσμα να μην προσδιορίζεται με σαφήνεια η απαίτησή του κατά βάση και ποσό, ναι μεν στο σχετικό τιμολόγιο αναγράφεται μόνο ο τίτλος των ανατεθεισών υπηρεσιών και το συνολικό ποσό της απαίτησης, σε κάθε περίπτωση, όμως, η αναφορά των ποσοτήτων των εργασιών που αποτελούν το αντικείμενο της ανάθεσης, εμπίπτει, όπως ήδη προεκτέθηκε, στο ελάχιστο περιεχόμενο του προϋπολογισμού της υπηρεσίας και δεν μπορεί να υποκατασταθεί με την αναφορά στο τιμολόγιο του αναδόχου.Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη με το υπό κρίση χρηματικό ένταλμα δαπάνη δεν είναι νόμιμη και, επομένως, το χρηματικό ένταλμα αυτό δεν πρέπει να θεωρηθεί.


ΕλΣυν.Κλ.Τμ.7/239/2017

ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΕΚΔΗΛΕΩΝ: Με δεδομένα αυτά, μη νομίμως ο … προέβη στην ανάθεση της παροχής των επίμαχων υπηρεσιών στο φερόμενο ως δικαιούχο του ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος πληρωμής σωματείο, καθόσον οι ανατεθείσες υπηρεσίες ανάγονται στη συνήθη λειτουργική δραστηριότητα του προβλεπόμενου στον οικείο ΟΕΥ Γραφείου Πολιτιστικών Εκδηλώσεων και Περιβάλλοντος του Οργανισμού, που έχει την ευθύνη για τη διοργάνωση πολιτιστικών και καλλιτεχνικών εκδηλώσεων. Περαιτέρω, στα γραφεία του … υπηρετούν τέσσερις (4) διοικητικοί υπάλληλοι (προϊσταμένη οικονομικών υπηρεσιών και προσωπικού, υπεύθυνη προμηθειών, προϊσταμένη κοινωνικών υπηρεσιών και υπεύθυνη λογιστηρίου) και ένας υπάλληλος ΥΕ εργατών, οι οποίοι θα μπορούσαν να αναλάβουν τη διεκπεραίωση των ανατεθεισών εργασιών στο πλαίσιο άσκησης των συνήθων καθηκόντων τους, βάσει στοιχειώδους οργάνωσης και επιμερισμού των απαιτούμενων εργασιών. Τέλος, ο ισχυρισμός, ότι η συμβατική αμοιβή δεν υπερβαίνει το προσήκον μέτρο προβάλλεται αλυσιτελώς, καθόσον η ελεγχόμενη ανάθεση είναι μη νόμιμη ως αντικείμενη στο άρθρο 33 του ν. 4270/2014 και όχι λόγω του ύψους της δαπάνης που συνεπάγεται.


Ν.2396/1996

Επενδυτικές υπηρεσίες στον τομέα των κινητών αξιών, επάρκεια ιδίων κεφαλαίων των επιχειρήσεων παροχής επενδυτικών υπηρεσιών και των πιστωτικών ιδρυμάτων και άυλες μετοχές


ΝΣΚ/202/2016

Παραμονή του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ στις νέες υπηρεσίες της ΟΤΕ ΑΕ – Φύση της σχέσεως μετά τη μετάβαση στο περιβάλλον του εθνικού δικτύου «Σύζευξις».Η παραμονή του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ στις νέες υπηρεσίες της ΟΤΕ ΑΕ, όπως αυτές έχουν σήμερα διαμορφωθεί, ήτοι η δημιουργία ενός ενιαίου λογαριασμού ΟΤΕ για τις διάφορες υπηρεσίες αυτού και η ομαλή και αδιατάρακτη τηλεπικοινωνιακή συνέχεια στο στάδιο της μετάβασης στο περιβάλλον του εθνικού δικτύου «Σύζευξις», δεν συνιστούν νέα σύμβαση αλλά έχουν παρεπόμενο χαρακτήρα και αποτελούν επέκταση, τροποποίηση και αναθεώρηση των ήδη συναφθεισών συμβάσεων παροχής υπηρεσιών της ΟΤΕ ΑΕ προς το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, που προϋπήρχαν για κάθε ένα προϊόν παροχής, για το οποίο είχε υποβληθεί αίτηση / σύμβαση του συνδρομητή ΙΚΑ-ΕΤΑΜ προς την ΟΤΕ ΑΕ για παροχή τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών.


ΕΣ/ΚΛ.Ζ/77/2017

ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ:Για να ελέγξει τη νομιμότητα του σχεδίου συμπληρωματικής σύμβασης των «Επειγουσών υπηρεσιών λειτουργίας – συντήρησης Μονάδας Επεξεργασίας Στραγγισμάτων του ΧΥΤΑ (τμήμα ΙΙ) … και του ΧΥΤΑ Α΄ Φάση του 2ου τμήματος του ΧΥΤΑ …»(....)Περαιτέρω, λαμβάνοντας υπόψη ότι α) οι πρόσθετες εργασίες παρουσιάζουν αναγκαία συνάφεια με το αρχικό συμβατικό αντικείμενο, εφόσον αφορούν σε επιπλέον των προεκτιμώμενων και περιλαμβανόμενων στην κύρια σύμβαση εργασιών λειτουργίας και συντήρησης των επίμαχων εγκαταστάσεων, και είναι απολύτως αναγκαίες για την απρόσκοπτη και αδιάλειπτη λειτουργία τους, ενόψει και των περιβαλλοντικών κινδύνων που προδήλως συνεπάγεται η αναστολή λειτουργίας των Μονάδων Επεξεργασίας Στραγγισμάτων που διαχειρίζονται επικίνδυνα υγρά απόβλητα των οικείων ΧΥΤΑ(....)Δεν κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος...σχεδίου συμπληρωματικής σύμβασης με αντικείμενο την παροχή της υπηρεσίας με τίτλο «Επείγουσες υπηρεσίες λειτουργίας – συντήρησης Μονάδας Επεξεργασίας Στραγγισμάτων του ΧΥΤΑ (τμήμα ΙΙ) … και του ΧΥΤΑ Α΄ Φάση του 2ου τμήματος του ΧΥΤΑ …»» μεταξύ του ΕΔΣΝΑ και της εταιρείας με την επωνυμία «ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ …» με διακριτικό τίτλο «… A.E.».

ΒΛΕΠΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΣ/ΚΛ.Ζ/61/2016.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/251/2017

Παροχή υπηρεσιών για την ανάπτυξη και υλοποίηση καινοτόμων εναλλακτικών μορφών τουρισμού.(..)Με τα δεδομένα αυτά οι εντελλόμενες δαπάνες είναι μη νόμιμες, διότι ούτε από το κείμενο των συμβάσεων ούτε από τα τεύχη των μελετών, βάσει των οποίων ανατέθηκαν οι επίμαχες υπηρεσίες, προκύπτει με ακρίβεια το είδος και η ποσότητα των ανατεθεισών υπηρεσιών και η τιμή μονάδας ανά υπηρεσία, ώστε να τεκμηριώνονται οι προϋπολογισμοί των επίμαχων αναθέσεων και να καθίσταται ευχερής ο έλεγχος τήρησης της αρχής της οικονομικότητας. Πλην όμως, τα αρμόδια όργανα του ελεγχόμενου νομικού προσώπου συγγνωστώς υπέλαβαν ότι οι επίμαχες υπηρεσίες μπορούσαν να ανατεθούν κατά την ανωτέρω διαδικασία, καθόσον κατά το παρελθόν (ήδη κατά το προηγούμενο οικονομικό έτος 2016) είχαν ανατεθεί αντίστοιχες υπηρεσίες με όμοια διαδικασία... Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, τα κρινόμενα χρηματικά εντάλματα πληρωμής πρέπει να θεωρηθούν λόγω συγγνωστής πλάνης.


ΕΣ/ΤΜ.7/6/2019

Παροχή υπηρεσιών τεχνικής υποστήριξης του μηχανογραφημένου συστήματος οικονομικής διαχείρισης :ζητείται παραδεκτώς η ανάκληση της 203/ 2018 πράξης του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών στο Τμήμα τούτο(...)Το Τμήμα, μετά την εξέταση του συνόλου των στοιχείων του φακέλου, στην αυτή άγεται κρίση, στην οποία ήχθη και το Κλιμάκιο με την ήδη προσβαλ-λόμενη πράξη του. Ειδικότερα, η δαπάνη των επίμαχων υπηρεσιών (44.354,80 ευρώ), οι οποίες αφορούν στην πραγματοποίηση αναβαθμίσεων των εφαρμογών και στην επέκταση αυτών, υπερβαίνει το προσήκον κατά τις συναλλακτικές αντιλήψεις και τη φύση των επίμαχων υπηρεσιών μέτρο, αφού υπερβαίνει σημαντικά το κόστος των αναφερόμενων στην προσβαλλόμενη πράξη του Κλιμακίου παρεμφερών συμβάσεων των Δήμων .,…. και …., συνολικών ποσών 11.962,32 ευρώ, 26.788,96 ευρώ και 24.575,56 ευρώ, αντίστοιχα. Εντούτοις, η ανάθεση των επίμαχων υπηρεσιών με το προαναφερόμενο τίμημα δεν έγινε, όπως προβάλλεται με την κρινόμενη αίτηση, προς καταστρατήγηση της αρχής της οικονομικότητας, αλλά επειδή τα αρμόδια όργανα του Δήμου πεπλανημένα, πλην συγγνωστά, υπέλαβαν ότι, ενόψει της προηγούμενης διενέργειας πρόχειρου διαγωνισμού, το ως άνω τίμημα ανταποκρινόταν στα δεδομένα της αγοράς. Για το λόγο αυτό, πρέπει η αίτηση να γίνει δεκτή και να ανακληθεί η προσβαλλόμενη με αυτή πράξη, πλην το επίμαχο χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί λόγω λήξης του οικονομικού έτους 2018.Ανακαλεί την 203/2018 πράξη του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών στο Τμήμα τούτο


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/203/2018

ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ: .Με αυτά τα δεδομένα, ο πρώτος λόγος διαφωνίας πρέπει να απορριφθεί διότι η χρονική ισχύς της σύμβασης αφορά στην εκτέλεσή της και δεν επηρεάζει την παραλαβή του αντικειμένου αυτής, που μπορεί να λάβει χώρα και μετά τη λήξη διάρκειας της σύμβασης, ενώ σε κάθε περίπτωση με την προαναφερθείσα απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου βεβαιώνεται η εμπρόθεσμη εκτέλεση της υπηρεσίας. Ωστόσο ο δεύτερος λόγος διαφωνίας παρίσταται βάσιμος, καθώς η κρινόμενη δαπάνη υπερβαίνει το προσήκον κατά τις συναλλακτικές αντιλήψεις και τη φύση των υπηρεσιών μέτρο, όπως αυτό οριοθετείται από τις προσκομιζόμενες από την Επίτροπο παρεμφερείς συμβάσεις. Συγκεκριμένα, από τις συμβάσεις με τίτλους α) «επιτόπια υποστήριξη εφαρμογών software & hardware έτους 2018» του Δήμου ..., ποσού 11.962,32 ευρώ με Φ.Π.Α. και με διάρκεια από 15.3.2018 για 12 μήνες, β) «συντήρηση, αναβάθμιση των λογισμικών προγραμμάτων για τις διοικητικές και οικονομικές υπηρεσίες του δήμου» του Δήμου …, συνολικού ποσού 26.788,96 ευρώ (εξ αυτού ποσό 7.208,00 ευρώ πλέον Φ.Π.Α. αφορά σε υπηρεσίες απομακρυσμένης υποστήριξης και on site παρουσία, ενώ το υπόλοιπο ποσό αφορά σε συντήρηση και αναβάθμιση των εφαρμογών), με διάρκεια από 3.11.2017 για ένα έτος και γ) «συντήρηση - τεχνική υποστήριξη εφαρμογών λογισμικού των υπηρεσιών του δήμου ..», συνολικού ποσού 24.575,56 ευρώ με Φ.Π.Α. (εξ αυτού ποσό 9.900,00 ευρώ πλέον Φ.Π.Α. αφορά σε υπηρεσίες τεχνικής υποστήριξης απομακρυσμένης ή επιτόπιας και το υπόλοιπο ποσό αφορά σε συντήρηση και αναβάθμιση του λογισμικού) με διάρκεια από 12.3.2018 έως 31.12.2018, προκύπτει ότι το κόστος για την υπηρεσία συντήρησης και αναβάθμισης εφαρμογών των λογισμικών προγραμμάτων των δήμων - για χρονικό μάλιστα διάστημα παροχής υπηρεσιών πολύ μεγαλύτερο από εκείνο της υπό κρίση σύμβασης, που ίσχυσε από 29.12.2017 έως 31.12.2017 - διαμορφώνεται στην αγορά σε ύψος σημαντικά κατώτερο της ελεγχόμενης δαπάνης (11.962,32, 17.851,04 και 12.299,56 ευρώ, έναντι του ποσού των 44.354,80 ευρώ της υπό κρίση σύμβασης). Οι δε προσκομιζόμενες από το Δήμο συμβάσεις δεν μπορούν να αποτελέσουν κριτήριο οριοθέτησης του προσήκοντος μέτρου της επίμαχης δαπάνης, διότι τα ποσά των συμβάσεων των Δήμων … και … και το προϋπολογισθέν ποσό της διακήρυξης του Δήμου …, ανέρχονται μεν σε 52.365,00 ευρώ με Φ.Π.Α., 76.000,00 ευρώ με Φ.Π.Α. και 59.337,66 ευρώ με Φ.Π.Α. αντιστοίχως, περιλαμβάνουν όμως και υπηρεσίες καθημερινής υποστήριξης (τηλεφωνικής, απομακρυσμένης πρόσβασης μέσω διαδικτύου η επιτόπιας, help desk, άμεση τεχνική απόκριση εντός 48 ωρών όπου απαιτείται), που παρέχονται για χρονικά διαστήματα πολύ μεγαλύτερα από εκείνα της ελεγχόμενης περίπτωσης (από 26.9.2017 έως 30.4.2018, 15.3.2018 έως 31.12.2018 ως προς τις δύο ως άνω συμβάσεις αντιστοίχως και ως προς τη διακήρυξη, από την υπογραφή της σύμβασης έως 31.12.2015, 7.7.2016 και 18.10.2016 αναλόγως της παρασχεθείσας υπηρεσίας) και διαφέρουν ως εκ τούτου ουσιωδώς από την υπό κρίση σύμβαση, τόσο ως προς τη διάρκεια όσο και ως προς το εύρος του αντικειμένου τους, αφού, αν και αυτή τιτλοφορείται «Ετήσια, επιτόπια & απομακρυσμένη τεχνική υποστήριξη…», οι υπηρεσίες καθημερινής υποστήριξης δεν θα μπορούσαν να παρασχεθούν εκτός του τριημέρου της ισχύος της.Κατ’ ακολουθία, η ελεγχόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη και το χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί.(...)Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η αίτηση ανάκλησης του Γενικού Νοσοκομείου ….«...», πρέπει να απορριφθεί.

ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ :ΕΣ/ΤΜ.7/6/2019


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/88/2019

Παροχή υπηρεσιών γραμματειακής-διοικτικής υποστήριξης...Με δεδομένα τα ανωτέρω μη νομίμως ο Σύνδεσμος προέβη στην ανάθεση σε ιδιώτη της παροχής των προαναφερόμενων υπηρεσιών, διότι, ενόψει του ότι αυτές ανήκουν στις αρμοδιότητες της Διεύθυνσης Περιβάλλοντος και Τεχνικών Υπηρεσιών, με την εν λόγω ανάθεση σκοπείται η κάλυψη παγίων και διαρκών αναγκών λειτουργίας της και καταστρατηγούνται οι διατάξεις περί προσλήψεων. Εντούτοις, λαμβανομένου υπόψη του φόρτου εργασίας του Συνδέσμου κατά το τελευταίο χρονικό διάστημα, ενόψει ολοκλήρωσης της δημοπράτησης της λειτουργίας του ΧΥΤΥ ..., δημοπράτησης της αποκατάστασης του ΧΥΤΑ ... και άλλων έργων και της ανάγκης άμεσης διοικητικής υποστήριξης του ΧΥΤΑ .., τα όργανα του Συνδέσμου δεν ενήργησαν με πρόθεση καταστρατήγησης των σχετικών διατάξεων αλλά με την πεποίθηση ότι μπορούσαν να προβούν στην ως άνω ανάθεση, λόγω των αυξημένων απαιτήσεων του τελευταίου διαστήματος και της ανάγκης άμεσης ολοκληρωμένης λειτουργίας του ΧΥΤΑ. Περαιτέρω, ενόψει ότι στον ΟΕΥ του Συνδέσμου προβλέπεται θέση ΔΕ Διοικητικού και με το από 16.3.2018 έγγραφο είχε ζητηθεί η συνδρομή προσωπικού ΔΕ για διοικητική υποστήριξη, για την εκτέλεση των ως άνω υπηρεσιών αρκούσε το γεγονός ότι η φερόμενη ως δικαιούχος είχε αποφοιτήσει από το ΤΕΛ .... Εξάλλου, η μη θεώρηση της μηνιαίας αναγραφής πεπραγμένων από τον Δ/ντη Περιβάλλοντος, σύμφωνα με το άρθρο 1 παρ. Α2 της οικείας σύμβασης, δεν ασκεί επιρροή, δεδομένου ότι ο ίδιος, με την από 30.4.2018 βεβαίωση παροχής υπηρεσιών, βεβαίωσε ότι η φερόμενη ως δικαιούχος εκτέλεσε την ως άνω υπηρεσία. Τέλος, ο προϋπολογισμός της ανάθεσης βασίστηκε στην αποτίμηση των σχετικών υπηρεσιών στο μηνιαίο ποσό 1.093,95 ευρώ και ως εκ τούτου δεν καθίσταται αόριστος, καθόσον στην συγκεκριμένη περίπτωση, ενόψει της φύσης των ανατεθεισών υπηρεσιών, δεν πρόκειται για παροχή επιμέρους ποσοτήτων εργασιών αλλά για παροχή γενικά υπηρεσιών διοικητικής υποστήριξης.Κατ’ ακολουθία, η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη, αλλά το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα θα μπορούσε να θεωρηθεί λόγω συγγνωστής πλάνης εάν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος 2018, τις πιστώσεις του οποίου βαρύνει.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/73/2016

Εργασίες λειτουργίας και επιτήρησης της παραλίας.(..) το Κλιμάκιο κρίνει ότι : Με το προεκτεθέν περιεχόμενο οι ανωτέρω μελέτες του Δήμου ... και τα συνοδεύοντα αυτές τεύχη για τις εργασίες λειτουργίας και επιτήρησης των παραλιών Πλατύ Γιαλού        Δ.Ε. ... και Μύρτου Δ.Ε. ... είναι εμπεριστατωμένες. Τούτο δε διότι, στην τεχνική έκθεση και στον προϋπολογισμό αυτών, οι ανατεθείσες εργασίες εξειδικεύονται επαρκώς και κοστολογείται η κάθε ομάδα εργασιών χωριστά. Ειδικότερα, περιέχονται με σαφήνεια οι προς ανάθεση υπηρεσίες που αφορούν στην οργάνωση των εν λόγω ακτών και συγκεκριμένα, στη διαχείριση του λειτουργικού εξοπλισμού τους για την παροχή των συναφών υπηρεσιών στους λουόμενους και επισκέπτες αυτών, στη λειτουργία κυλικείου σε αυτές, στη μέριμνα για τον καθαρισμό και τον ευπρεπισμό τους και στην επιτήρηση αυτών για την ασφάλεια τόσο των επισκεπτών, όσο και του εξοπλισμού....Συνεπώς, για την χρονική αφετηρία των παρεχόμενων υπηρεσιών (δηλ. από την υπογραφή των σχετικών συμβάσεων) δεν απαιτείτο κάποια άλλη ειδικότερη απόφαση της αναθέτουσας Αρχής, όπως εσφαλμένως υπολαμβάνει ο Αναπληρωτής Επίτροπος...Ο προβαλλόμενος λοιπόν λόγος διαφωνίας ότι ενώ περιορίστηκε το χρονικό διάστημα των παρεχόμενων υπηρεσιών από 4,5 σε 2,5 μήνες δεν υπήρξε και ανάλογη αναπροσαρμογή (περικοπή) των δαπανών που αντιστοιχούσαν σε αυτές, είναι απορριπτέος  ως  προβαλλόμενος  προώρως  στην  παρούσα  φάση  που   αφορά στην 1η πληρωμή των επίμαχων συμβάσεων, καθόσον θα ενεργοποιηθεί κατά την τελική εκκαθάριση του μισθολογικού κόστους και την  τυχόν μείωση αυτού σε περίπτωση μη παρασχεθέντων εντέλει υπηρεσιών και είναι αβάσιμος, κατά το σκέλος του που αφορά στο, εξ’ αυτής της αιτίας, μη σύννομο των υπογραφεισών συμβάσεων...Κατ’  ακολουθίαν  των  ανωτέρω,  τα  ..,  οικονομικού  έτους 2015, χρηματικά εντάλματα πληρωμής του Δήμου ..., ποσού ..., αντίστοιχα, θα μπορούσαν να θεωρηθούν αν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος, τις πιστώσεις του οποίου βαρύνουν.