Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕλΣυν.Τμ.7/186/2011

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΕΣ ΑΝΤΑΛΛΑΓΕΣ Υπό τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα διαλαμβάνονται  στην προηγούμενη σκέψη, το Τμήμα κρίνει ότι η εντελλόμενη δαπάνη συντελεί, ως λειτουργική κατά την έννοια των διατάξεων της παρ. 2 του άρθρου 37 του ν. 3801/2009,  στην εκπλήρωση της ευρύτερης υπό του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων  προβλεπόμενης αρμοδιότητας του Δήμου .....  να μεριμνά για την ανάδειξη του  τοπικού   πολιτισμού  και να προωθεί πολιτιστικές ανταλλαγές εθνικής και διεθνούς εμβέλειας. Ως εκ τούτου,  οι λόγοι μη νομιμότητας της ελεγχόμενης δαπάνης που προβάλλονται  από τον αναπληρωτή Επίτροπο πρέπει να απορριφθούν ως ουσία αβάσιμοι,  το δε ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής θα μπορούσε να θεωρηθεί, αν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος, σε βάρος των πιστώσεων του  οποίου εκδόθηκε.

Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕλΣυν.Τμ.7/185/2011

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΕΣ ΑΝΤΑΛΛΑΓΕΣ (...) Κατά συνέπεια, οι διατάξεις της ΥΑ5100/1600/10.4/14.6.1984 «Καθορισμός διαδικασίας μίσθωσης ιδιωτικών αυτοκινήτων από Δημόσιες Υπηρεσίες και τις υπηρεσίες που αναφέρονται ή εμπίπτουν στις διατάξεις του άρθρου 1 του Ν.Δ. 2396/1953» (ΦΕΚ Β΄ 387), η οποία εκδόθηκε κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 1 παρ. 1 του ν.δ/τος 2396/1953 (ΦΕΚ Α΄ 117), με τις οποίες ορίζεται ότι για τη μίσθωση ιδιωτικών αυτοκινήτων δημόσιας χρήσης από τους Ο.Τ.Α. απαιτείται απόφαση του Γενικού Γραμματέα της οικείας Περιφέρειας, σύμφωνα με τα άρθρα 1 παρ. 1 περ. Α΄ εδ. 14 του ν. 2647/1998 – ΦΕΚ Α΄ 237 και 2 του π.δ/τος 373/1995 – ΦΕΚ Α΄ 201) και όχι απλά έγκριση από τον Γενικό Γραμματέα της Περιφέρειας των σχετικών αποφάσεων των Ο.Τ.Α. στα πλαίσια του ελέγχου νομιμότητας, πρέπει να θεωρούνται ως σιωπηρώς καταργημένες (βλ. και Πράξη VII Τμ. 39/2011). (...) Υπό τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα διαλαμβάνονται  στην προηγούμενη σκέψη, το Τμήμα κρίνει ότι η εντελλόμενη δαπάνη συντελεί, ως λειτουργική κατά την έννοια των διατάξεων της παρ. 2 του άρθρου 37 του ν. 3801/2009,  στην εκπλήρωση της υπό του νόμου προβλεπόμενης αρμοδιότητας του Δήμου..... να μεριμνά για την ανάδειξη του  τοπικού   πολιτισμού  και να προωθεί πολιτιστικές ανταλλαγές εθνικής και διεθνούς εμβέλειας. Ως εκ τούτου,  ο πρώτος λόγος μη νομιμότητας της δαπάνης που προβάλλεται από τον αναπληρωτή Επίτροπο είναι ουσία αβάσιμος και πρέπει να απορριφθεί. Περαιτέρω, σύμφωνα με όσα αναπτύχθηκαν στη σκέψη ΙΙ της παρούσας, η ΥΑ5100/1600/10.4/14.6.1984,  κατ’ επίκληση της οποίας διατυπώθηκε ο δεύτερος λόγος διαφωνίας του αναπληρωτή Επιτρόπου, πρέπει να θεωρείται πλέον καταργημένη. Συνεπώς,  ο λόγος αυτός  είναι απορριπτέος ως νόμω αβάσιμος. Κατ’ ακολουθίαν των προεκτεθέντων, η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δαπάνη είναι νόμιμη και χρηματικό ένταλμα θα μπορούσε  να θεωρηθεί εάν δεν είχε λήξει το οικονομικό  έτος, σε βάρος των πιστώσεων του οποίου εκδόθηκε.


ΕλΣυν/Κλ.7 (ΚΠΕ)/236/2012

Πολιτιστικές εκδηλώσεις-Τουριστική προβολή (...)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις προηγούμενες σκέψεις, το Κλιμάκιο κρίνει ότι, εφόσον η ανωτέρω διοργάνωση, περιλαμβάνει μία σειρά από πολιτιστικές, καλλιτεχνικές και επιμορφωτικές εκδηλώσεις για παιδιά και ενήλικες που λαμβάνουν χώρα καθημερινά καθόλη τη διάρκεια αυτής, οι οποίες συντελούν πρωτίστως στην πνευματική και πολιτιστική ανάταση των δημοτών της πόλης της .... και στην εν γένει βελτίωση της ποιότητας ζωής της ευρύτερης τοπικής κοινωνίας, ο προέχων χαρακτήρας αυτής είναι ο πολιτιστικός. Τούτο δε, ανεξαρτήτως του εάν η εκδήλωση αυτή εμμέσως επιδρά και στην τουριστική προβολή και ανάπτυξη του Δήμου .... προσελκύοντας κάθε χρόνο επισκέπτες από άλλες περιοχές που επιδιώκουν να βιώσουν από κοντά τη χριστουγεννιάτικη ατμόσφαιρα που προσφέρει. Συνεπώς, δεν απαιτείται για τη νομιμότητα της συγκεκριμένης δαπάνης η προηγούμενη υποβολή της στη Γενική Γραμματεία Τουρισμού για τη διατύπωση της προβλεπόμενης από τις παραπάνω διατάξεις σύμφωνης γνώμης του Γενικού Γραμματέα αυτής. Περαιτέρω, η ίδια ως άνω δαπάνη για τη διαφημιστική προβολή της εκδήλωσης μέσω του τηλεοπτικού καναλιού «ALFA» διενεργήθηκε μη νομίμως, και τούτο διότι δεν προηγήθηκε η ένταξη αυτής σε πρόγραμμα διαφημιστικών δαπανών που ο Δήμος όφειλε να καταρτίσει για το κρίσιμο έτος και να υποβάλει στον εποπτεύοντα Υπουργό και  ακολούθως στο Υπουργείο Τύπου και Μ.Μ.Ε. προς έγκριση ως προς τη νομιμότητά του (άρθρο 9 του ν. 2328/1995 και π.δ. 261/1997). Εντούτοις, το Κλιμάκιο εκτιμώντας τα όσα διαλαμβάνονται στο ανωτέρω έγγραφο αντιρρήσεων του Δήμου .... και ιδίως εν όψει του γεγονότος ότι τα προγενέστερα χρηματικά εντάλματα, που επίσης αφορούσαν στη διοργάνωση της συγκεκριμένης εκδήλωσης, ήτοι από το έτος 2004 έως το 2010, είχαν ήδη θεωρηθεί από τον αρμόδιο Επίτροπο, πρέπει να γίνει δεκτό ότι στη συγκεκριμένη περίπτωση τα αρμόδια όργανα του Δήμου πεπλανημένως πλην συγγνωστώς και χωρίς πρόθεση καταστρατήγησης των οικείων διατάξεων, υπέλαβαν ότι τήρησαν όλες τις απαραίτητες διατυπώσεις για την ενταλματοποίηση της επίμαχης δαπάνης


ΕλΣυν/Κλ.1(ΚΠΕ)320/2014

ΕΞΟΔΑ ΚΙΝΗΣΗΣ:Δαπάνη καταβολής εξόδων κίνησης έτους 2010, από Δήμο, σε Προέδρους Τοπικών Συμβουλίων και Τοπικών Διαμερισμάτων πρώην Δήμου:Α) Μη νόμιμη, ως προς την καταβολή των ως άνω εξόδων κίνησης σε Πρόεδρο Τοπικού Συμβουλίου, καθόσον ανεξαρτήτως της συμμετοχής του η μη στις συνεδριάσεις του οικείου Δημοτικού Συμβουλίου, δεν συζητήθηκε σ΄ αυτό, θέμα που να αφορά σε ζητήματα του τοπικού του διαμερίσματος.Β)  Νόμιμη, ως προς την καταβολή εξόδων κίνησης ενός μηνός, άλλου Προέδρου Τοπικού Συμβουλίου, λόγω της συμμετοχής του σε συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, ενώ είναι εξίσου μη νόμιμη η εν λόγω καταβολή, για τους υπόλοιπους μήνες του 2010, καθόσον, ανεξαρτήτως της συμμετοχής του ή μη στις συνεδριάσεις του οικείου Δημοτικού Συμβουλίου, δεν συζητήθηκε σ΄ αυτό θέμα που να αφορά σε ζήτημα του τοπικού του διαμερίσματος, (άρθρο 95, παρ.7 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων).


ΕλΣυν.Τμ.7(ΚΠΕ)386/2015

Πολιτιστικές εκδηλώσεις :Nόμιμη η καταβολή αμοιβής από Δήμο σε Δημοτική Κοινωφελή Επιχείρηση για τις πολιτιστικές εκδηλώσεις που αυτή  οργάνωσε, στο πλαίσιο εορτασμού της απελευθέρωσης της πόλης, σε εκτέλεση σύμβασής της με το Δήμο, καθόσον είναι νόμιμη η απευθείας ανάθεση των ανωτέρω εκδηλώσεων, αφού πληρούνται όλες οι οριζόμενες στο άρθρο 268 παρ. 1 του ΚΔΚ (ν. 3463/2006, ΦΕΚ Α΄114/2006),  προϋποθέσεις, διότι: α) οι άνω πολιτιστικές εκδηλώσεις δεν έχουν περιληφθεί στο πρόγραμμα δράσης έτους 2014 της άνω κοινωφελούς επιχείρησης, β) στους σκοπούς της άνω κοινωφελούς επιχείρησης περιλαμβάνεται και η οργάνωση πολιτιστικών εκδηλώσεων τοπικού χαρακτήρα, γ) το οικονομικό αντικείμενο της άνω σύμβασης δεν υπερβαίνει το ποσό των 45.000 ευρώ και δ) δεν προκύπτει, ότι κατά το έτος 2014 ανατέθηκαν από το Δήμο στην άνω κοινωφελή επιχείρηση συναφείς με το αντικείμενο της δραστηριότητάς της υπηρεσίες, αξίας μεγαλύτερης  των 150.000 ευρώ.


1061/6/2023

Έλεγχος και επικαιροποίηση του κόστους ανάπτυξης και λειτουργίας δικτύου ψηφιακής ευρυεκπομπής εθνικής εμβέλειας (ΚΑΛΔ) και περιφερειακής εμβέλειας (ΚΑΛΠΔ) για την υπηρεσία μεταφοράς και διανομής περιεχομένου εθνικής και περιφερειακής εμβέλειας. 


ΕΣ/ΤΜ.ΔΕΥΤΕΡΟ/2/2021

Έλλειμμα στη διαχείριση Δήμου...Το Δικαστήριο, όμως, συνεκτιμώντας, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 37 παρ. 1 του ν. 3801/2009, τις επικρατούσες κατά το έτος  1998  και εναρμονιζόμενες με τις τότε πεποιθήσεις των τοπικών κοινωνιών αντιλήψεις των οργάνων των Ο.Τ.Α. ως προς τη δυνατότητά τους να πραγματοποιούν εκδηλώσεις και να προβαίνουν σε έξοδα φιλοξενίας, κρίνει ότι η πραγματοποίηση των ανωτέρω μη νόμιμων δαπανών δεν οφείλεται σε πρόθεση καταστρατήγησης των σχετικών διατάξεων, αλλά στην πεπλανημένη, πλην συγγνωστή, πεποίθηση του εκκαλούντος ότι οι δαπάνες αυτές μπορούσαν νόμιμα να διενεργηθούν. Επομένως, πρέπει ο εκκαλών να απαλλαγεί από το συνολικό ποσό του καταλογισμού, που για την ως άνω αιτία επιβλήθηκε σε βάρος του με την προσβαλλόμενη πράξη (βλ. Ελ.Συν. αποφ. VII Τμ. 1846, 1318, 1319/2019, 656 - 658/2020). Ως εκ τούτου, αλυσιτελώς προβάλλεται ότι έχουν παραβιαστεί οι αρχές της αναλογικότητας, της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης, της καλής πίστης και της χρηστής διοίκησης, καθώς αυτές αντανακλώνται στις διατάξεις του εφαρμοστέου εν προκειμένω άρθρου 37 παρ. 1 του ν. 3801/2009 (βλ. Ελ.Συν.  VII Τμ.  308, 307/2018 ).


95099/5160/2021

«Περί ανάκλησης αποφάσεων αναδασωτέων, εκτάσεων μη υπαγομένων στις προστατευτικές διατάξεις της δασικής νομοθεσίας, λόγω συμπερίληψής τους στους δασικούς χάρτες ως τμήματα ευρύτερης αναδασωτέας» ΑΔΑ:ΨΠΙΨ4653Π8-50Χ


ΕΣ/ΤΜ.7/406/2009

Προμήθεια προσκλήσεων γενικής εισόδου στην 74η Δ.Ε.Θ.(..)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα εκτέθηκαν στην προηγούμενη σκέψη, το Τμήμα κρίνει ότι η εντελλόμενη δαπάνη για την προμήθεια προσκλήσεων είναι λειτουργική κατά την έννοια των διατάξεων της παρ. 2 του άρθρου 37 του ν. 3801/2009, καθόσον επιβάλλεται από τους κανόνες της σύγχρονης εθιμοτυπίας, σχετίζεται δε με τη συμμετοχή του Δήμου στη Δ.Ε.Θ., δραστηριότητα η οποία προάγει τα κοινωνικά και οικονομικά συμφέροντα των δημοτών, αφού η διοργάνωση της εν λόγω Έκθεσης αποτελεί γεγονός διεθνούς εμβέλειας, στο πλαίσιο του οποίου συναντώνται εκπρόσωποι οικονομικών και άλλων φορέων από όλο τον κόσμο. Περαιτέρω, ενόψει του αυξημένου αριθμού των εκπροσώπων των αρχών που έχει ένας μεγάλος Δήμος, όπως είναι ο Δήμος ..., το ύψος της επίμαχης δαπάνης δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι υπερβαίνει το προσήκον μέτρο...Κατ’ ακολουθίαv των ανωτέρω, το επίμαχο χρηματικό ένταλμα πρέπει να θεωρηθεί.


Ε/897/2023

«Καταχώριση εφημερίδων περιφερειακού και τοπικού τύπου στο ηλεκτρονικό Υπομητρώο περιφερειακού και τοπικού τύπου του άρθρου 26 του ν. 5005/2022 (Α’ 236)» ΑΔΑ: Ψ18746ΜΓΨ7-2Ψ3


608047/2022

Εξακολουθούν να εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθ. 20 του ν. 3801/2009 και μετά την ισχύ του άρθ. 1 του ν. 4554/2018

ΕΠΙΣΥΝΑΠΤΕΤΑΙ ΤΟ Φ.80020/120436/Σ.720/13.12.22