Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕλΣυν/Κλ.Τμ.7/39/2013

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Συστήμα τηλεειδοποίησης.(....) Υπό τα ανωτέρω δεδομένα και σύμφωνα με τις νομικές σκέψεις που προηγήθηκαν, πρέπει να γίνουν δεκτά τα ακόλουθα: Οι εντελλόμενες με το επίμαχο χρηματικό ένταλμα δαπάνες, στο πλαίσιο της αρμοδιότητας των δήμων, σύμφωνα με το άρθρο 75 παρ. Ι περ. γ.1 του «Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων» (ν.3463/2006, ΦΕΚ 114 Α΄), για «κατασκευή, συντήρηση και διαχείριση συστημάτων ύδρευσης», έχουν, υπό την προεκτεθείσα (βλ. ανωτέρω σκέψη 5) έννοια, χαρακτήρα λειτουργικών δαπανών. Τούτο διότι συντελούν στην αποτελεσματικότερη εκπλήρωση του ανωτέρω σκοπού που, σύμφωνα με το νόμο, επιδιώκει ο Δήμος, καθόσον με την προμήθεια των ως άνω συνδέσεων κινητής τηλεφωνίας εξασφαλίζεται η απρόσκοπτη και έγκαιρη συντήρηση του δημοτικού δικτύου ύδρευσης (πρβλ. 229, 221/2012 πράξεις του Κλιμακίου τούτου). Εξάλλου, από τα στοιχεία του φακέλου δεν προκύπτει, ούτε ο διαφωνών Επίτροπος προβάλλει ότι οι ως άνω συνδέσεις χρησιμοποιήθηκαν για σκοπό άλλο από τη λειτουργία του συστήματος τηλεειδοποίησης των αντλιοστασίων του ανωτέρω δικτύου ύδρευσης. Περαιτέρω, η ως άνω δαπάνη, αφορώντας στον απαραίτητο, κατά την ουσιαστική κρίση της Διοίκησης, για τη λειτουργία του συστήματος τηλεειδοποίησης, αριθμό συνδέσεων κινητής τηλεφωνίας και στην προμήθεια των εν λόγω συνδέσεων σε παρεχόμενα, από την εταιρεία κινητής τηλεφωνίας, οικονομικά προγράμματα (42 συνδέσεις με μηνιαίο πάγιο 11,20 ευρώ και 5 με μηνιαίο πάγιο 16,... ευρώ), δεν υπερβαίνεικατά τα διδάγματα της κοινή πείρας και λογικής, το επιβαλλόμενο από τη φύση της συγκεκριμένης δαπάνης, προσήκον μέτρο, το οποίο, σε κάθε περίπτωση δεν αμφισβητείται από τον διαφωνούντα Επίτροπο. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, οι εντελλόμενες με το επίμαχο χρηματικό ένταλμα δαπάνες, έχουσες το χαρακτήρα λειτουργικών δαπανών, νομίμως βαρύνουν τις πιστώσεις του προϋπολογισμού του Δήμου.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΣΤ5/Φ.085/2420102001/ΑΣ18432/2024

Καθορισμός ανώτατου ορίου για τις συνδέσεις κινητής τηλεφωνίας/παροχή και χορήγηση συσκευών κινητής τηλεφωνίας, έτους 2025, για τις ανάγκες του Υπουργείου Εξωτερικών. 


ΚΥΑ 363.30−3/2014/14924/2014

Τροποποίηση κοινής υπουργικής απόφασης περί έγκρισης λειτουργίας και καθορισμού ορίου δαπανών συνδέσεων κινητής τηλεφωνίας. 

ΕλΣυν/Τμ.7/5/2009

Δαπάνες κινητής τηλεφωνίας.(,,,,) Με βάση τα ανωτέρω το Τμήμα κρίνει ότι η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη, δεδομένου ότι οι σχολικοί φύλακες δεν περιλαμβάνονται στις περιοριστικά αναφερόμενες ήδη από το νομοθέτη κατηγορίες οργάνων των Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού που δικαιούνται να κάνουν χρήση των υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας, ενώ εξάλλου, το γεγονός ότι ο Δήμος προέβη στη διακοπή των επίμαχων τηλεφωνικών συνδέσεων δεν νομιμοποιεί την ανωτέρω δαπάνη. Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη και το υπό κρίση χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί.


363.30−3/2014/ΑΣ/9386/2014

Τροποποίηση της αριθ. 363.30/39980/4.12.2012 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών και Ναυτιλίας και Αιγαίου, «Έγκριση λειτουργίας και καθορισμός ορίου δαπανών συνδέσεων κινητής τηλεφωνίας» (Β΄ 3373).  

ΔΠΔΑ/121547/ΚΤΥΠ/2024

Έγκριση παροχής σαράντα πέντε (45) συνδέσεων κινητής τηλεφωνίας για τις υπηρεσιακές ανάγκες επικοινωνίας των στελεχών του εποπτευόμενου από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών φορέα Γενικής Κυβέρνησης «ΚΤΙΡΙΑΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ (ΚΤ.ΥΠ. Α.Ε.)» και καθορισμός ανώτατου ύψους μηνιαίας δαπάνης αυτών, κατά το έτος 2024 


363.30/39980/2012

Έγκριση λειτουργίας και καθορισμός ορίου δαπανών, συνδέσεων κινητής τηλεφωνίας.(Τροποποιείται απο την Αριθμ. απόφ. 363.30-3/2014/ΑΣ/9386/2014/ΦΕΚ-501/Β/28.2.2014,Αριθμ. απόφ.363.30-3/2014/14924/ΦΕΚ-1343/Β/27.5.2014)


ΠΟΛ 1033/2014

Υποχρεώσεις πιστωτικών και χρηματοδοτικών ιδρυμάτων, ιδρυμάτων πληρωμών, Ελληνικών Ταχυδρομείων, Εταιριών Παροχής Επενδυτικών Υπηρεσιών, επιχειρήσεων ιδιωτικής ασφάλισης, ιδιωτικών θεραπευτηρίων, ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων, εταιριών σταθερής και κινητής τηλεφωνίας, εταιριών παροχή ηλεκτρικής ενέργειας και ύδρευσης, σύμφωνα με το άρθρο 15 του Ν. 4174/2013 (ΦΕΚ 170 Α΄/26?07?2013).


ΕλΣυν/Τμ.4/234/2011

Παροχή υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας.(....) Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Τμήμα κρίνει ότι κατά το βασίμως προβαλλόμενο λόγο διαφωνίας η 16553/3936/30.6.2009 Υ.Α. μη νόμιμα αναδράμει σε χρόνο προγενέστερο της εκδόσεως της, καθόσον δε συντρέχει καμμία από τις αναφερόμενες στη μείζονα σκέψη της παρούσας περιπτώσεις επιτρεπτής αναδρομικότητας.(….) Εξάλλου, εξαιρουμένων των τηλεφωνικών συνδέσεων που αντιστοιχούν στους αριθμούς 679697902 και 697000461, ούτε οι διατάξεις της 25634/5536/6.5.2008 Υ.Α. τυγχάνουν εφαρμογής για το χρονικό διάστημα από 12.12.2008 έως 30.6.2009, καθόσον, με την απόφαση αυτή δεν καθορίστηκαν τα όρια των επίμαχων τηλεφωνικών συνδέσεων αλλά των 39 προηγούμενων. (….) Πέραν όμως των ανωτέρω αριθμών στους επίμαχους λογαριασμούς συμπεριλαμβάνονται και λογαριασμοί που αντιστοιχούν σε αριθμούς τηλεφώνων που δεν αναφέρονται σε καμμία από τις προσκομισθείσες Υ.Α. (….). Ως εκ τούτου οι εντελλόμενες με προαναφερόμενα χρηματικά εντάλματα είναι και κατά το αντίστοιχο μέρος μη νόμιμες. Ακόμα, όσον αφορά στις συνδέσεις για την παροχή υπηρεσιών mobile internet, καταρχάς, πρέπει να επισημανθεί ότι στον επισυναπτόμενο στην 16553/3936/30.6.2009 Υ.Α. πίνακα με τους αριθμούς των τηλεφωνικών συνδέσεων έχει χειρόγραφα σημειωθεί σε δεκαεννέα από αυτούς ότι αφορούν ασύρματες συνδέσεις πρόσβασης στο διαδίκτυο. Συνεπώς, δοθέντος ότι στο κείμενο της Υ.Α. δεν γίνεται καμμία αναφορά ως προς τη δυνατότητα αυτή, ούτε από τα προσκομισθέντα στοιχεία προκύπτει με σαφήνεια ότι η εγκριτική αυτή Υ.Α. κάλυπτε κατά την έκδοσή της τη δυνατότητα αυτών των συνδέσεων, οι εντελλόμενες δαπάνες είναι και κατά το μέρος αυτό μη νόμιμες. Επίσης, το Τμήμα κρίνει ότι οι συνέπειες της μη θεώρησης των ενταλμάτων δεν ασκούν ουδεμία επιρροή επί της νομιμότητας των δαπανών και ως εκ τούτου ο ισχυρισμός με τον οποίο προβάλλεται ότι σε περίπτωση μη θεώρησης των χρηματικών ενταλμάτων το Δημόσιο θα υποχρεωθεί να καταβάλλει τόκους προς την ...., αν η ως άνω εταιρεία προσφύγει δικαστικά, είναι απορριπτέος (πρβλ. IV Τμήμα πράξεις 36/2010, 78/2008, 203/2007). Ομοίως, αλυσιτελώς προβάλλεται ότι οι ασύρματες συνδέσεις Internet εξυπηρετούν ανάγκες των συμβούλων της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου, καθόσον η μη νομιμότητα των δαπανών που αντιστοιχούν στο χρονικό διάστημα από 12.12.2008 έως 30.6.2009 έγκειται στο γεγονός ότι δεν είχε εκδοθεί εγκριτική Υ.Α. που να προβλέπει τη δυνατότητα προμήθειας τέτοιων συνδέσεων.


Α.1177/2019

Τροποποίηση της ΠΟΛ.1033/28.1.2014 (Β’ 276) απόφασης του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων αναφορικά με τις υποχρεώσεις πιστωτικών και χρηματοδοτικών ιδρυμάτων, ιδρυμάτων πληρωμών, Ελληνικών Ταχυδρομείων, Εταιρειών Παροχής Επενδυτικών Υπηρεσιών, επιχειρήσεων ιδιωτικής ασφάλισης, ιδιωτικών θεραπευτηρίων, ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων, εταιρειών σταθερής και κινητής τηλεφωνίας, εταιρειών παροχής ηλεκτρικής ενέργειας και ύδρευσης, σύμφωνα με το άρθρο 15 του ν. 4174/2013 (Α’ 170). 


Α.1271/2021

Τροποποίηση της υπό στοιχεία ΠΟΛ. 1033/28.1.2014 (Β’ 276) απόφασης του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων αναφορικά με τις υποχρεώσεις πιστωτικών και χρηματοδοτικών ιδρυμάτων, ιδρυμάτων πληρωμών, Ελληνικών Ταχυδρομείων, Εταιρειών Παροχής Επενδυτικών Υπηρεσιών, επιχειρήσεων ιδιωτικής ασφάλισης, ιδιωτικών θεραπευτηρίων, ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων, εταιρειών σταθερής και κινητής τηλεφωνίας, εταιρειών παροχής ηλεκτρικής ενέργειας και ύδρευσης, σύμφωνα με το άρθρο 15 του ν. 4174/2013 (Α’ 170).