Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕλΣυν/Κλ.7/372/2016

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Καταβολή ποσού ως εξόδων μετακίνησής στην Κύπρο μελών της Φιλαρμονικής για τη συμμετοχή  στο «Protaras Wind Youth Band Festival 2016.Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη, κατά τον βασίμως προβαλλόμενο λόγο διαφωνίας. Ειδικότερα, η συμμετοχή της Φιλαρμονικής του δημοτικού νομικού προσώπου σε πολιτιστικές εκδηλώσεις που διοργανώνει σύλλογος της αλλοδαπής εμπίπτει μεν στο πεδίο εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου 219 του Δ.Κ.Κ., πλην όμως, δεν πληρούται η τιθέμενη από τη διάταξη αυτή ουσιαστική προϋπόθεση που απαιτεί η συμμετοχή σε τέτοιου είδους εκδηλώσεις να περιλαμβάνεται μεταξύ των σκοπών του ν.π.δ.δ., διότι αυτοί συνίστανται στη μουσική εκπαίδευση και ψυχαγωγία των δημοτών του Δήμου ...... Όμως, το Κλιμάκιο, λαμβάνοντας υπόψη ότι, υπάρχει σχετική πρόβλεψη στο άρθρο 219 του Δ.Κ.Κ. περί διεθνών συνεργασιών των Δήμων και Κοινοτήτων με πρωτοβάθμιους Ο.Τ.Α. της αλλοδαπής για την ανάπτυξη της πολιτιστικής συνεργασίας, με την πραγματοποίηση καλλιτεχνικών εκδηλώσεων και την ανταλλαγή αποστολών, κρίνει ότι τα αρμόδια όργανα του δημοτικού ν.π.δ.δ. συγγνωστώς υπέλαβαν ότι μπορούσαν να διενεργήσουν την εν λόγω δαπάνη, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του ως άνω άρθρου του Δ.Κ.Κ.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕλΣυν.Τμ7/319/2009

Αθλητικές εκδηλώσεις Δήμων:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Τμήμα κρίνει ότι η εντελλόμενη δαπάνη κατά το μέρος που αφορά στη φιλοξενία των παραπάνω προπονητών που συμμετείχαν στις ως άνω αθλητικές εκδηλώσεις βρίσκει νόμιμο έρεισμα στη διάταξη του άρθρου 158 παρ. 3 εδ. α΄ του Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα, καθόσον εγκρίθηκε με απόφαση του αρμόδιου κατά νόμο οργάνου και πρόκειται για φιλοξενία καταξιωμένων προπονητών της διεθνούς φήμης ποδοσφαιρικής ομάδας «….» των οποίων η συμμετοχή συμβάλλει τα μέγιστα στην αθλητική ανάπτυξη και προβολή του Δήμου.


ΕΣ/Τ1/158/2007

Η δαπάνη υπερωριακή απασχόλησης μπορεί να βαρύνει τον Π/Υ του φορέα που διοργανώνει την εκδήλωση και στην περίπτωση που ο φορέας αυτός είναι ν.π.δ.δ., στις αρμοδιότητες του οποίου υπάγεται και η διοργάνωση τέτοιων εκδηλώσεων, αφού συντελεί στην εκπλήρωση των σκοπών για τους οποίους ιδρύθηκε, ακόμη και στην περίπτωση που οι φερόμενοι ως δικαιούχοι δεν είναι υπάλληλοί του.


ΕΣ/ΤΜ.7/15/2012

Πολιτιστικές Εκδηλώσεις. Μη νόμιμη δαπάνη υπηρεσιών.. «μεταφοράς ατόμων στο δημοτικό διαμέρισμα …. για τη διαφήμιση και προώθηση της ...... μουσικής στη …..» (..) οι λόγοι μη νομιμότητας αυτής εξειδικεύονται με την οικεία έκθεση διαφωνίας, ότι η ως άνω δαπάνη είναι μη νόμιμη, διότι: α) δεν προηγήθηκε απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, κατ’ άρθρο 158 παρ. 3 εδ. α΄ του Δ.Κ.Κ., για την συγκεκριμένη εκδήλωση ή συνάντηση στο πλαίσιο της οποίας έλαβε χώρα η εν λόγω μεταφορά, β) δεν προκύπτει η ταυτότητα των προσώπων που μετακινήθηκαν ούτε η εκδήλωση για την οποία έγινε η μετακίνηση και γ) υπερβαίνει το προσήκον μέτρο, αφού φέρεται ότι πρόκειται για μεταφορά 15 ατόμων (μουσικών) σε απόσταση μόλις 20 χιλιομέτρων. (..) Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, η εντελλόμενη δαπάνη, φέρεται μεν να σχετίζεται με τη διοργάνωση από το Δήμο εκδήλωσης που συνδέεται με την προαγωγή των πολιτιστικών ενδιαφερόντων των δημοτών του και την προβολή του τοπικού πολιτισμού, πλην όμως η διοργάνωση ή συμμετοχή του Δήμου στην εκδήλωση δεν εγκρίθηκε, σύμφωνα με τη διάταξη της παρ. 3 εδ. α΄ του άρθρου 158 του Δ.Κ.Κ., με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου. Περαιτέρω, η εν λόγω δαπάνη υπερβαίνει το προσήκον μέτρο που επιβάλλεται από τις ειδικές περιστάσεις, καθότι το κόστος της μεταφοράς δεν συσχετίζεται εύλογα και αναλογικά με τον αριθμό των μετακινούμενων προσώπων (15 μουσικοί και κανταδόροι) και της διανυθείσας εντός της εδαφικής περιφέρειας του οικείου Δήμου απόστασης (είκοσι χιλιόμετρα)


ΕλΣυν/Τμ.7/365/2010

Από το συνδυασμό των διατάξεων αυτών συνάγεται ότι δύναται, με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου του Δήμου, να διατίθενται πιστώσεις για την πληρωμή δαπανών, που αφορούν πολιτιστικές και μορφωτικές εκδηλώσεις που διοργανώνει ο Δήμος και οι οποίες δεν προβλέπονται μεν από διάταξη νόμου, πλην όμως σχετίζονται με την εδαφική περιφέρειά του, συνδέονται με την προαγωγή των κοινωνικών, πολιτικών και οικονομικών συμφερόντων ή των πολιτιστικών και πνευματικών ενδιαφερόντων των δημοτών του και έχουν, ως εκ τούτου, λειτουργικό χαρακτήρα για τον οικείο Ο.Τ.Α.. Στην έννοια δε της πολιτιστικής εκδήλωσης, που προάγει τα πολιτιστικά και πνευματικά ενδιαφέροντα των κατοίκων εμπίπτει κάθε πολιτιστικό δρώμενο, που, απευθυνόμενο άμεσα στο σύνολο του τοπικού πληθυσμού, αναδεικνύει την πολιτιστική ευαισθησία των τοπικών φορέων, αφυπνίζει και ενισχύει την πολιτιστική και ιστορική συνείδηση των δημοτών (βλ. Πράξεις VII Τμήματος 10, 36/2010, 363/2009 κ.ά.).


ΠΔ 429/1989

Συμπλήρωση του Π.Δ. 219/73 “περί ασκήσεως προληπτικού ελέγχου επί των δαπανών της υπό την εποπτείαν της Γενικής Δ/νσεως, Απασχολήσεως του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας υπαγομένων Ν.Π.Δ.Δ. και Οργανισμών, (Α 200), όπως συμπληρώθηκε μεταγενέστερα με το Π.Δ. 179/86 (Α 96) .


Αριθ. Π1γ/ΑΓΠ/οικ.14963/2001

«Προϋποθέσεις ίδρυσης και λειτουργίας Κέντρων Ημερήσιας Φροντίδας Ηλικιωμένων (Κ.Η.Φ.Η) από Δημοτικές Επιχειρήσεις του άρθρου 277 και επόμενα του Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα (Δ.Κ.Κ.), Διαδημοτικές Επιχειρήσεις και Ενώσεις Δημοτικών Επιχειρήσεων και φορείς ιδιωτικού δικαίου μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα και κερδοσκοπικού χαρακτήρα.»


ΕλΣυν/Τμ.7(ΚΠΕ)183/2012

Οι δήμοι μπορούν, κατόπιν σχετικής απόφασης του δημοτικού συμβουλίου τους και υπό την προϋπόθεση της ύπαρξης σχετικής πίστωσης στον προϋπολογισμό τους, η οποία δεν υπερβαίνει το 1,5% των τακτικών εσόδων τους, να χορηγούν χρηματική ενίσχυση σε εκκλησιαστικά ν.π.δ.δ. που εδρεύουν εντός των διοικητικών ορίων τους, για την πραγματοποίηση, από τα εν λόγω ν.π.δ.δ., κοινωνικών εκδηλώσεων (βλ. Ελ.Συν., VII Τμήμ. πράξ. 111/2011, 332/2010, 271, 190, 105/2009, 388/2006). Εξάλλου, κατά την έννοια των ανωτέρω διατάξεων, όπως αυτή συνάγεται από τη γραμματική ερμηνεία τους και τη ρητή ένταξη των εκκλησιαστικών ν.π.δ.δ. στα δικαιούμενα επιχορήγησης από τους δήμους νομικά πρόσωπα, σε συνδυασμό με την αποστολή, ως καθαρώς θρησκευτικών οργανισμών, των εκκλησιαστικών ν.π.δ.δ., οι πραγματοποιούμενες, απ' αυτά, «κοινωνικές εκδηλώσεις» που μπορούν να επιχορηγούν οι δήμοι πρέπει να αφορούν σε υλοποίηση δράσεων που σκοπό έχουν την επιδίωξη του συλλογικού οφέλους της οικείας τοπικής κοινωνίας και την εξυπηρέτηση του κοινωνικού συμφέροντος των μελών της (πρβλ. Ελ.Συν., VII Τμήμ. πράξ. 377, 215/2010, 301, 60/2008).


ΕΣ/Τμ.1(ΚΠΕ)187/2014

Δαπάνη καταβολής αμοιβής για έξοδα μετακίνησής τους, σε μουσικούς της Φιλαρμονικής, Νομικού Προσώπου Δήμου με την επωνυμία «Δημοτικό Ωδείο …», που εκτέλεσαν υπηρεσίες σε εθνικές γιορτές και λοιπές εκδηλώσεις. Ενόψει του ότι η εντελλόμενη δαπάνη δεν αποτελεί μισθό, ούτε πρόσθετη αμοιβή προσωπικού, κατά την έννοια του άρθρου 1 παρ.2 β i και ii του π.δ. 136/2011 και δεν υπερβαίνει το όριο των 5.000 ευρώ, που καθορίζεται στο άρθρο 1 παρ.1 α iii του ίδιου π.δ/τος, όπως αυτό ίσχυε κατά τον κρίσιμο χρόνο, αφού το εντελλόμενο ποσό ανέρχεται στα 2.840 ευρώ, το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δεν υπόκειται σε προληπτικό έλεγχο από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Το Κλιμάκιο εξέτασε, κατ΄οικονομίαν της διαδικασίας, την κρινόμενη διαφωνία, αν και αρμόδιο ήταν το Κλιμάκιο προληπτικού ελέγχου δαπανών στο VΙΙ Τμήμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου, καθόσον η εντελλόμενη δαπάνη αφορά στην καταβολή χρηματικού ποσού από δημοτικό ν.π.δ.δ. σε φυσικά πρόσωπα, τα οποία δεν συνδέονται με υπαλληλική ή εργασιακή σχέση με το νομικό αυτό πρόσωπο.


ΕλΣυν/Τμ.1/201/2009

Από τις παρατιθέμενες διατάξεις (2685/1999,άρθρα 1 και 3 )συνάγεται, ειδικότερα, ότι οι μετακινούμενοι υπάλληλοι ν.π.δ.δ., με εντολή του αρμοδίου οργάνου αυτών, δικαιούνται δαπανών μετακίνησης, στις οποίες μεταξύ άλλων περιλαμβάνεται και η ημερήσια αποζημίωση, όταν μετακινούνται εκτός έδρας για εκτέλεση υπηρεσίας, η οποία, κατά την έννοια των ίδιων διατάξεων, πρέπει να εξυπηρετεί τις ανάγκες για την κάλυψη των οποίων ιδρύθηκε το οικείο ν.π.δ.δ. και να μην είναι άσχετη και ξένη με τους σκοπούς του, όπως αυτοί προσδιορίζονται στις οργανικές του διατάξεις.Κατ’ ακολουθία αυτών, οι υπάλληλοι του ως άνω δημοτικού ν.π.δ.δ. που μετακινούνται, με εντολή του αρμόδιου οργάνου αυτού, για εκτέλεση υπηρεσίας, δικαιούνται κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 9 του ν. 2685/1999 ημερήσιας αποζημίωσης, εφόσον η εκτελούμενη από αυτούς υπηρεσία συνάπτεται με τα πολιτιστικά δρώμενα του Δήμου ..., δηλαδή εκδηλώσεις πολιτιστικού περιεχομένου που πραγματοποιούνται υπό την αιγίδα του Δήμου ... στην εδαφική του περιφέρεια προς όφελος των τοπικών συμφερόντων και προαγωγή και ανάπτυξη του πολιτιστικού επιπέδου των δημοτών και λοιπών κατοίκων αυτού.


ΕλΣυν.Τμ.7/44/2006

ΠΑΡΑΘΕΣΗ ΓΕΥΜΑΤΩΝ:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Τμήμα κρίνει ότι η ελεγχόμενη δαπάνη βρίσκει νόμιμο έρεισμα στην προαναφερόμενη διάταξη του άρθρου 218 παρ.4 εδ. β΄ του Δ.Κ.Κ., καθόσον εγκρίθηκε με απόφαση του αρμόδιου κατά νόμο οργάνου, δηλαδή του Δημοτικού Συμβουλίου ..., σε βάρος της ως άνω εγγεγραμμένης στον οικείο προϋπολογισμό πίστωσης, και σχετίζεται με τη συμμετοχή του Δήμου σε διοργάνωση πολιτιστικής εκδήλωσης, που διενεργείται στην εδαφική του περιφέρεια και στο πλαίσιο της επίδειξης του πνεύματος φιλοξενίας εκ μέρους του Δήμου, συμβάλλει δε στην πολιτιστική κυρίως προαγωγή των ενδιαφερόντων των δημοτών, χωρίς να υπερβαίνει το προσήκον μέτρο.