Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕλΣυν.Κλ.1/293/2014

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 2082/1992, 86/2009

ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΕΙΣ:Λαμβάνοντας, ωστόσο, υπόψη το μεν ότι στο θεσμικό πλαίσιο της αναδοχής ανηλίκου (άρθρο 9 ν. 2082/1992 και π.δ. 86/2009) δεν προβλέπεται λήξη της αναδοχής με την ενηλικίωση του προσώπου σε αναδοχή ..., το δε ότι με τη διάταξη του άρθρου 4 παρ. 1 του π.δ/τος 86/2009 προβλέπεται καταβολή της θεσπισθείσας με την ανωτέρω 92798/2006 κ.υ.α. οικονομικής ενίσχυσης για όσο χρονικό διάστημα διαρκεί η αναδοχή, πρέπει να γίνει ερμηνευτικά δεκτό ότι σε οικογένειες αναδόχων ενηλίκων προσώπων, τα οποία τελούσαν υπό αναδοχή κατά το στάδιο της ανηλικότητάς τους και ακολούθως ενηλικιώθηκαν, χωρίς για οποιοδήποτε λόγο να παύσει η αναδοχή, επιτρεπτώς καταβάλλεται η ανωτέρω προβλεφθείσα μηνιαία οικονομική ενίσχυση υπό την προϋπόθεση ότι τα υπό αναδοχή ενήλικα πλέον πρόσωπα έχουν την ιδιότητα του ατόμου με ειδικές ανάγκες, δοθέντος ότι αναδοχή ενηλίκου προσώπου προβλέπεται αποκλειστικά στην περίπτωση φροντίδας προσώπου με ειδικές ανάγκες...


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

Φ253/30978/Α5/2018

Τροποποίηση της αριθμ. Φ.253/155439/Β6 (ΦΕΚ 2544 Β΄/2009) υπουργικής απόφασης «Εξέταση μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» .


ΕλΣυν.Κλ.Τμ.1/5/2017

Καταβολή επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας:..Με δεδομένα αυτά, το Κλιμάκιο κρίνει ότι ο λόγος διαφωνίας είναι αβάσιμος, καθώς, όπως βασίμως το … προβάλλει, από την προμνησθείσα απόφαση του ΔΣ για τη χορήγηση του επίμαχου επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας στην ανωτέρω υπάλληλο και το ως άνω έγγραφο του Διευθυντή του Αναρρωτηρίου …, αποδεικνύεται πλήρως ότι στο πρόσωπό της πληρούνται όλες οι εκτεθείσες στη σκέψη ΙΙ νόμιμες προϋποθέσεις για τη χορήγηση του εν λόγω επιδόματος. Κι αυτό, διότι αποτελεί μόνιμη υπάλληλο του Κλάδου ΤΕ Επισκεπτών/τριών Υγείας, που υπηρετούσε κατά το επίμαχο χρονικό διάστημα ως νοσηλευτικό (μη διοικητικό) προσωπικό στη νοσηλευτική υπηρεσία του Αναρρωτηρίου … του Παραρτήματος Προστασίας Παιδιού … «..» του … για ανηλίκους που αναρρώνουν από φυματιώδεις νόσους, πλευρίτιδα και οζώδη ερύθημα, για προς υιοθεσία και προς ή υπό ή μετά την αναδοχή άτομα, που το Αναρρωτήριο προστατεύει, ασκώντας πλήρως και αποκλειστικώς για όλο το χρονικό αυτό διάστημα καθήκοντα Επισκέπτριας Υγείας, ακόμα και στο πλαίσιο της εκ μέρους της άσκησης εποπτείας περιπτώσεων αναδοχής ανηλίκων της επαρχίας, που το Αναρρωτήριο προστατεύει, αλλά και περιπτώσεων χορήγησης σπουδαστικών και στρατιωτικών επιδομάτων σε ενήλικους πρώην αναδοχούμενους, που επίσης το Αναρρωτήριο προστατεύει, η οποία της ανατέθηκε με την ανωτέρω σχετική απόφαση του Διευθυντή του Αναρρωτηρίου (νοσηλευτική φροντίδα προστατευόμενων-φιλοξενούμενων βρεφών, νηπίων και παιδιών σε επίπεδο πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας, κατ’ οίκον νοσηλευτική φροντίδα και συμβουλευτική υγείας τόσο σε αναδοχούμενα παιδιά, σε πρώην αναδοχούμενα - εποπτευόμενα παιδιά υγιή, με ελαφρά ή βαριά αναπηρία, με ειδικές λοιμώξεις και με νοσήματα, όσο και στο πλαίσιο της εποπτείας των περιπτώσεων αναδοχής της επαρχίας).


100792/ΙΒ/2004

Δωρεάν παροχή ακουστικών βαρηκοϊας σε μαθητές ιδιωτικών σχολείων και σε μαθητές δημόσιων σχολείων όπου δεν λειτουργούν τμήματα ειδικής αγωγής. α) Οι μαθητές που έχουν πρόβλημα ακοής δικαιούνται σε δωρεάν λήψη των ακουστικών βαρηκοϊας, εφόσον έχει νομίμως πιστοποιηθεί ότι εντάσσονται στα άτομα με ειδικές ανάγκες και φοιτούν σε ιδιωτικό σχολείο, όπου ασκείται ειδική αγωγή (πλειοψ.) και β) τα άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που φοιτούν σε δημόσια σχολεία δικαιούνται της παροχής αυτής σε κάθε περίπτωση. (ομόφωνα) ΣΧΕΤ.Η αριθμ.ΝΣΚ/275/2004 Γνωμοδότηση.


49152/Ν4/2019

Εξειδίκευση εποχικών αναγκών μεταφοράς των μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ) με ιδιοκτησιακό καθεστώς και δικαίωμα αποκλειστικής χρήσης σε σχολικά λεωφορεία και προσδιορισμός του αριθμού του προσωπικού που απαιτείται για την κάλυψή τους, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 8 του άρθρου 9 του ν. 3812/2009, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει.


ΕΣ/Τ4/92/2002

Τέλη σταθερής τηλεφωνίας. Μη νόμιμες οι συνδιαλέξεις σε κινητά τηλέφωνα που δεν αποδεικνύεται ότι εξυπηρετούν αδήριτες υπηρεσιακές ανάγκες, μη δυνάμενες να καλυφθούν με κλήσεις προς σταθερά τηλέφωνα και χωρίς να μπορεί να διαπιστωθεί ότι η σχετική δαπάνη ευρίσκεται εντός των ορίων του επιβαλλόμενου από τις ειδικές περιστάσεις μέτρο. Θεωρητέο το χρηματικό ένταλμα. Σκόπιμη η κοινοποίηση της εν λόγω πράξης στον αρμόδιο Υπουργό (αρθ.17 παρ.6 π.δ.774/80


ΕλΣυν.Τμ.7/379/2009

Παράθεση γευμάτων-φιλοξενία προσώπων:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, η εντελλόμενη με τα …., οικονομικού έτους 2009, χρηματικά εντάλματα δαπάνη, που αφορά στην εκτύπωση προγραμμάτων, προσκλήσεων κλπ., παράθεση γευμάτων και φιλοξενία προσώπων, στο πλαίσιο διαφόρων καλλιτεχνικών εκδηλώσεων που πραγματοποιήθηκαν από τη Δημοτική Χορωδία ..., δεν προβλέπεται μεν από διάταξη νόμου, συντελεί όμως στην καλύτερη εκπλήρωση των σκοπών του εν λόγω νομικού προσώπου, καθόσον συμβάλλει στην επιτυχία των εκδηλώσεων αυτών, μέσω των οποίων προάγεται η μουσική παιδεία των δημοτών του Δήμου αυτού, η εν λόγω δε δαπάνη δεν υπερβαίνει, κατά την κρίση του Τμήματος, το προσήκον μέτρο.(...)Περαιτέρω, όμως, η εντελλόμενη με τα …., οικονομικού έτους 2009, χρηματικά εντάλματα δαπάνη για τη βιντεοσκόπηση και φωτογράφηση των ανωτέρω εκδηλώσεων της Δημοτικής Χορωδίας δεν είναι, κατά την κρίση του Τμήματος, νόμιμη, καθόσον δεν προβλέπεται από διάταξη νόμου, ούτε συντελεί, άμεσα ή έμμεσα, στην πιο αποτελεσματική εκπλήρωση των σκοπών της.


ΕλΣυν/Τμ.7/147/2006

Προαγορά 10.000 ενημερωτικών μηνυμάτων (SMS)(,,,,)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Τμήμα κρίνει ότι η ελεγχόμενη δαπάνη, η οποία δεν προβλέπεται από ρητή διάταξη νόμου, δεν ανάγεται στη λειτουργική δραστηριότητα του Δήμου. Επιπλέον, από τα στοιχεία του φακέλου δεν προκύπτει ότι με τον τρόπο αυτόν επικοινωνίας ο Δήμος μπορεί να ενημερώνει επαρκή (σε σχέση με το σύνολο των δημοτών του) αριθμό ενδιαφερομένων και ως εκ τούτου, η υπό έλεγχο δαπάνη δεν αποδεικνύεται πρόσφορη να εξυπηρετήσει την αποτελεσματικότερη, σε σχέση με άλλα μέσα επικοινωνίας, εκπλήρωση των σκοπών του Δήμου. Τέλος, από τα προσκομιζόμενα στοιχεία δεν αποδεικνύεται ότι έχουν τηρηθεί οι όροι και οι προϋποθέσεις για τη νόμιμη επεξεργασία και διάθεση σε τρίτους των προσωπικών δεδομένων των δημοτών, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 2472/1997 «Προστασία του ατόμου από την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα» (ΦΕΚ Α΄, 50). Κατόπιν των ανωτέρω, το υπό κρίση χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί.


ΝΣΚ/135/2010

Δεδομένου ότι εκ μέρους της εταιρείας «…ΑΕ» προβάλλεται εντελώς αορίστως ότι αυτή έχει δικαίωμα πνευματικής ιδιοκτησίας, και μάλιστα χωρίς καθόλου να εξειδικεύεται σε τι ακριβώς συνίσταται το δικαίωμα αυτό, η διοίκηση οφείλει να επιτρέψει στην εταιρεία «…ΕΠΕ» την πρόσβαση στα αιτηθέντα έγγραφα και την χορήγηση αντιγράφου των αιτηθησών Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, εκτός εάν η εταιρεία «…ΑΕ» προβάλλει με ορισμένο και προσήκοντα τρόπο και αποδείξει στη Διοίκηση ότι στην προκειμένη περίπτωση παραβλάπτεται απόρρητο, το οποίο προβλέπεται από συγκεκριμένες διατάξεις, οπότε, οφείλει με απόφασή της, ειδικώς αιτιολογημένη, να αρνηθεί τη χορήγηση αντιγράφων των αιτηθεισών Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και ειδικότερα του τμήματος εκείνου των ως άνω μελετών στο οποίο ο συντάκτης τους προβάλλει και αποδεικνύει ότι έχει νόμιμα κατοχυρωμένα δικαιώματα και συνεπώς ότι παραβλάπτεται το απόρρητο που προβλέπεται από ειδικές διατάξεις.

ΕλΣυν/Τμ.4/137/2010

Σύμφωνα με πάγια αρχή του δημοσιολογιστικού δικαίου για τη διενέργεια οποιασδήποτε δαπάνης των ν.π.δ.δ. πέραν της ύπαρξης πίστωσης στον εγκεκριμένο προϋπολογισμό τους, απαιτείται επιπλέον η δαπάνη αυτή να προβλέπεται από ρητή διάταξη νόμου, ειδάλλως να προκύπτει από τα δικαιολογητικά της δαπάνης ότι αυτή ανάγεται στη λειτουργική δραστηριότητα του ν.π.δ.δ. ή ότι συντελεί άμεσα ή έμμεσα στην εκπλήρωση των σκοπών του. Περαιτέρω, γίνεται παγίως δεκτό από τη νομολογία του Ελεγκτικού Συνεδρίου ότι, όταν πρόκειται για δαπάνες που συντελούν μεν στην εκπλήρωση του σκοπού ενός νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου και εξυπηρετούν τις λειτουργικές τους ανάγκες, πλην όμως αφορούν εργασίες που εμπίπτουν στα συνήθη καθήκοντα των υπαλλήλων του, κατά κλάδο, όπως αυτά περιγράφονται στις οικείες οργανικές του διατάξεις, δεν επιτρέπεται οι εργασίες αυτές να ανατίθενται σε τρίτους, κατά παράβαση της αρχής της οικονομικότητας, η οποία διέπει τη δράση και τη λειτουργία των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου και επιβάλλει την εκπλήρωση των σκοπών τους με την κατά το δυνατόν ελάχιστη επιβάρυνση του προϋπολογισμού τους. Κατ’ εξαίρεση επιτρέπεται τέτοια ανάθεση, όταν οι συγκεκριμένες εργασίες είναι ιδιαίτερα σοβαρές ή ειδικής φύσης, με συνέπεια το συμφέρον του νομικού προσώπου να επιβάλει την ανάθεσή τους σε τρίτους διαθέτοντες εξειδικευμένες γνώσεις και σχετική εμπειρία, τις οποίες αποδεδειγμένα δεν διαθέτει το αρμόδιο για την εκτέλεση των εργασιών αυτών προσωπικό του. Σε περίπτωση δε που κάποιες από τις οργανικές θέσεις είναι κενές, επιβάλλεται να πληρούνται με τις νόμιμες διαδικασίες και όχι η έλλειψη προσωπικού να χρησιμοποιείται ως πρόφαση για την περιγραφή των διατάξεων, με συνέπεια την ανάθεση εκτέλεσης των εργασιών σε εξωτερικούς αναδόχους και την υποκατάσταση με τον τρόπο αυτό των αρμοδίων υπαλλήλων από τρίτους ιδιώτες. Κατ’ εξαίρεση μπορεί να κριθεί επιτρεπτή τέτοια ανάθεση, στην περίπτωση που εξαντλήθηκαν οι νόμιμες διαδικασίες και κατέστη αδύνατη η πλήρωση θέσεων αντίστοιχης αρμοδιότητας, με συνέπεια την έλλειψη προσωπικού σε τέτοια έκταση, που αποδεδειγμένα πλέον καθίσταται αδύνατη η εκτέλεση των επίμαχων εργασιών και η εξυπηρέτηση της λειτουργικής δραστηριότητας του νομικού προσώπου (βλ. Πρ. IV Τμ. 10/2010, 141/2009).


ΕλΣυν.Κλ.Τμ.7/286/2015

Παροχή υπηρεσιών Κοινωνικού Λειτουργού:..Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη νομική σκέψη της παρούσας, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δαπάνη ελέγχεται ως μη νόμιμη, δεδομένου ότι με τη συναφθείσα σύμβαση καλύπτονται πάγιες και διαρκείς ανάγκες του νομικού προσώπου, όπως βασίμως προβάλλεται από τη διαφωνούσα Επίτροπο. Και τούτο διότι, το αντικείμενο της εν λόγω σύμβασης, όπως αυτό περιγράφεται τόσο στην απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του νομικού προσώπου περί έγκρισης της σχετικής δαπάνης και διάθεσης της αναγκαίας πίστωσης, όσο και στην απόφαση του Προέδρου του νομικού προσώπου και στην ίδια τη σύμβαση δεν είναι ποσοτικά και χρονικά περιορισμένο, αλλά ανακύπτει σε μόνιμη βάση και για το σύνολο του σχολικού έτους, οι δε ανατιθέμενες στη φερόμενη ως δικαιούχο του εντάλματος υπηρεσίες Κοινωνικού Λειτουργού ανάγονται στη συνήθη λειτουργική δραστηριότητα του νομικού προσώπου και, ειδικότερα, στη φροντίδα των νηπίων, τα οποία δεν μπορούν να την έχουν στο οικογενειακό τους περιβάλλον, όχι μόνον λόγω της απασχόλησης των γονέων τους, αλλά και συνεπεία άλλων κοινωνικών αιτίων, λαμβανομένου υπόψη ότι στην περιοχή αρμοδιότητας του νομικού προσώπου κατοικούν οικονομικοί μετανάστες και ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες (ρομά), όπως άλλωστε ανέφερε ο Πρόεδρος του νομικού προσώπου στην εισήγησή του, κατά την 14η/8.10.2014 συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου.(..)Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη, και, ως εκ τούτου, το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δεν πρέπει να θεωρηθεί.