Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/Τ4/92/2002

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: εσ/τ4/92/2002

Τέλη σταθερής τηλεφωνίας. Μη νόμιμες οι συνδιαλέξεις σε κινητά τηλέφωνα που δεν αποδεικνύεται ότι εξυπηρετούν αδήριτες υπηρεσιακές ανάγκες, μη δυνάμενες να καλυφθούν με κλήσεις προς σταθερά τηλέφωνα και χωρίς να μπορεί να διαπιστωθεί ότι η σχετική δαπάνη ευρίσκεται εντός των ορίων του επιβαλλόμενου από τις ειδικές περιστάσεις μέτρο. Θεωρητέο το χρηματικό ένταλμα. Σκόπιμη η κοινοποίηση της εν λόγω πράξης στον αρμόδιο Υπουργό (αρθ.17 παρ.6 π.δ.774/80

Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕλΣυν.Τμ.1/94/2006

Συμβάσεις έργου.Διάκριση συμβάσεων έργου απο τη σύμβαση εξαρτημένης εργασίας.Μη νόμιμη εκτέλεση έργων που δεν εξυπηρετούν ποσοτικώς περιορισμένες και παροδικές υπηρεσιακές ανάγκες, οι οποίες προέκυψαν κατά την άσκηση της δραστηριότητας του Δήμου και παύουν να υπάρχουν μετά την εκτέλεση των συγκεκριμένων έργων που ανέλαβαν οι ανάδοχοι με τις ελεγχόμενες συμβάσεις, εντός του προβλεπόμενου απ΄ αυτές χρονικού διαστήματος (...) Με δεδομένα τα πραγματικά αυτά περιστατικά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά τις ΙΙ και ΙΙΙ σκέψεις της παρούσας, το Τμήμα κρίνει ότι τα ανωτέρω αναλυτικώς περιγραφόμενα έργα, η εκτέλεση των οποίων ανατέθηκε στους προαναφερόμενους αναδόχους δεν εξυπηρετούν ποσοτικώς περιορισμένες και παροδικές υπηρεσιακές ανάγκες, οι οποίες προέκυψαν κατά την άσκηση της δραστηριότητας του Δήμου … και παύουν να υπάρχουν μετά την εκτέλεση των συγκεκριμένων έργων που ανέλαβαν οι ανάδοχοι με τις ελεγχόμενες συμβάσεις, εντός του προβλεπόμενου απ΄ αυτές χρονικού διαστήματος. Και τούτο διότι τα συγκεκριμένα έργα, που αφορούν στην ολοκλήρωση της μηχανοργάνωσης των υπηρεσιών του δήμου και στην συντήρηση του δικτύου ηλεκτροφωτισμού και του αποχετευτικού δικτύου του Δήμου ανάγονται στα καθήκοντα των υπαλλήλων του Δήμου, για το λόγο αυτό, στον Οργανισμό του.(..)προβλέπονται 6 θέσεις στο κλάδο ΔΕ Διοικητικών, εκ των οποίων είχαν καλυφθεί μόνο οι δύο (2), καθώς και από μία θέση αντίστοιχα, στους Κλάδους ΔΕ Ηλεκτρολόγων και ΔΕ Τεχνιτών (υδραυλικών), οι οποίες κατά το χρόνο των επίμαχων προσλήψεων παρέμεναν κενές. Επομένως, το Τμήμα κρίνει ότι αφού οι ως άνω συμβάσεις μίσθωσης έργου συνήφθησαν για την εξυπηρέτηση παγίων και διαρκών αναγκών, η κάλυψη των οποίων ανάγεται στο κύκλο των καθηκόντων του τακτικού, έστω μη επαρκούντος προσωπικού, δεν δύνανται να αποτελέσουν, όπως βάσιμα υποστηρίζει η Επίτροπος, νόμιμο έρεισμα για την καταβολή στους ανωτέρω αναδόχους της συμφωνηθείσας αμοιβής τους.


ΕλΣυν/Τμ.6/214/2017

Προγραμματικές συμβάσεις.Ανάκληση της 42/2016 Πράξης της Επιτρόπου της Υπηρεσίας Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στο Ν. Θεσσαλονίκης (...) Με τα δεδομένα αυτά το Τμήμα κρίνει ότι το ελεγχόμενο σχέδιο προγραμματικής σύμβασης έχοντας το ελάχιστο αναγκαίο κατά νόμο περιεχόμενο ευρίσκεται εντός του σκοπού των διατάξεων του άρθρου 100 του ν. 3852/2010, καθώς αποσκοπεί στη διευκόλυνση υλοποίησης των ως άνω έργων και δεν ασκεί επιρροή το γεγονός ότι πρόκειται για δύο αυτοτελή έργα, δεδομένου ότι δεν απαιτείται κατά νόμο η σύναψη ξεχωριστών προγραμματικών συμβάσεων, ενώ κατά τα βασίμως προβαλλόμενα από το αιτούν, τα έργα αφορούν στον ίδιο φορέα (Δήμος..) και ανήκουν στη χωρική του αρμοδιότητα. Εξάλλου, προκειμένου να επιλυθεί το πρόβλημα της έλλειψης πόρων του Δήμου ... για την πραγματοποίηση των αναπτυξιακών αυτών έργων (βλ. το Φ2.1.7/772934/469613 έγγραφο του Αναπληρωτή Διευθυντή της ΤΕ. ΠΕ. Ημαθίας), νομίμως (βλ. σκέψη III Β.) αναλαμβάνει η Περιφέρεια ... τη χρηματοδότησή τους από ίδιους πόρους (βλ. αποφάσεις VI Τμήματος 4169/2015 και 2225/2016). Περαιτέρω, τα έργα αυτά κατά τα βασίμως προβαλλόμενα από το αιτούν, αποσκοπούν στην υλοποίηση αναπτυξιακών σχεδίων, γενικότερης κοινωνικής ωφέλειας, που εξυπηρετούν επαγγελματικές και αγροτικές δραστηριότητες, σε περιοχή εντός της χωρικής αρμοδιότητας της Περιφερειακής Ενότητας Ημαθίας, συμβάλλοντας με τον τρόπο αυτό στην αναβάθμιση της ζωής των κατοίκων της και συνακόλουθα η τελευταία αντλεί ωφέλεια από τη πραγμάτωσή τους.


ΕΣ/ΤΜ.7/12/2019

Προμήθεια και εγκατάσταση γραμματοθυρίδων...για την ανάκληση της 78/2019 Πράξης του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών στο Τμήμα αυτό...Με δεδομένα τα ανωτέρω και σύμφωνα με τις διατάξεις που εκτίθενται στη σκέψη 2.Γ κρίνεται ότι η προσβαλλόμενη πράξη με νόμιμη αιτιολογία   έκρινε μη θεωρητέο το 448/2018 χρηματικό ένταλμα, δεδομένου ότι, σύμφωνα  με την παρ. 4 του άρθρου 3 της 710/019/2014 απόφασης της ...., πρέπει   για κάθε μεταβολή που επέρχεται στις ήδη υπάρχουσες σε ορισμένη περιοχή γραμματοθυρίδες να ακολουθείται η διαδικασία που ορίζεται στην παρ. 3 του ίδιου ως άνω άρθρου. Σύμφωνα με αυτή, ο Φορέας Παροχής Καθολικής Υπηρεσίας ύστερα από έγγραφη γνώμη του οικείου Δήμου υποβάλλει στην .... κατάσταση που περιλαμβάνει τα εκτιθέμενα στην ανωτέρω παρ. στοιχεία, όπως, μεταξύ άλλων, τις ακριβείς γεωγραφικές συντεταγμένες των γραμματοθυρίδων, χάρτες με την ακριβή θέση αυτών, τη γεωγραφική κατανομή και το πλήθος των κατοίκων που αυτές εξυπηρετούν, την αιτιολόγηση της αναγκαιότητας της εγκατάστασης κ.α.. Ωστόσο, λαμβάνοντας υπόψη την εκτιθέμενη στην προηγούμενη σκέψη επισήμανση, η οποία τέθηκε στη  με αρ. πρωτ. 23408/Φ.610/16.2.2017 απόφαση του Αντιπροέδρου της ...., σε συνδυασμό με το γεγονός ότι πρόκειται για προμήθεια και εγκατάσταση συμπληρωματικών γραμματοθυρίδων σε περιοχές που είχε δοθεί, καταρχάς, έγκριση για τοποθέτηση αυτών με την ανωτέρω απόφαση, κρίνεται ότι τα αρμόδια όργανα του Δήμου ... συγγνωστώς, χωρίς πρόθεση καταστρατήγησης των οικείων διατάξεων, υπέλαβαν ότι δεν απαιτούνταν εκ νέου έγκριση του Αντιπροέδρου της .... Κατά τη συμβουλευτική γνώμη της Παρέδρου ..., η ως άνω επισήμανση δε δημιουργεί σύγχυση ως προς την τηρητέα νόμιμη διαδικασία, αφού δεν αναφέρεται σε αυτή, η δε προηγούμενη έγκριση του Αντιπροέδρου της Ε.Ε.Τ.Τ. είναι αναγκαία σε κάθε περίπτωση λόγω των στοιχείων που ελέγχονται (μεταξύ των οποίων και η αναγκαιότητα της σχετικής προμήθειας και εγκατάστασης) προκειμένου αυτή να χορηγηθεί...η αίτηση ανάκλησης του Δήμου ... πρέπει να γίνει δεκτή


ΕλΣυν.Κλ.Τμ.1/55/2018

Καταβολή υπερωριακής αποζημίωσης προσωπικού:..Τη θεώρηση των παραπάνω ενταλμάτων αρνήθηκε ο Επίτροπος, κατ’ εκτίμηση του προβαλλόμενου λόγου διαφωνίας, με την αιτιολογία ότι οι δικαιούχοι της εντελλόμενης αποζημίωσης υπερωριακής απασχόλησης έχουν συνάψει μη νόμιμες συμβάσεις μίσθωσης έργου με το νοσοκομείο, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 97 του ν. 4368/2016,(...)Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, το Κλιμάκιο κρίνει ότι οι αρχικώς συναφθείσες, κατ’ επίκληση του άρθρου 97 του ν. 4368/2016, συμβάσεις, διάρκειας από 4.8.2016 - για τους τρεις δε από τους δέκα δικαιούχους, ήτοι για τους … και .., από 26.9.2016, καθώς και για το .., από 21.9.2016 - έως 31.12.2017  αν και συνήφθησαν ως συμβάσεις «μίσθωσης έργου», στην πραγματικότητα συνιστούσαν συμβάσεις εξαρτημένης εργασίας ορισμένου χρόνου, οι οποίες αποσκοπούσαν στην κάλυψη πάγιων και διαρκών αναγκών του νοσοκομείου στον τομέα της φύλαξης, ενώ τα περί του αντιθέτου προβαλλόμενα από τον Επίτροπο είναι απορριπτέα. Συγκεκριμένα, όπως προκύπτει από το περιεχόμενο των συμβάσεων αυτών, οι συμβληθέντες απέβλεψαν, όχι στην επίτευξη ορισμένου αποτελέσματος, αλλά στην παροχή  εργασίας  μονίμων υπαλλήλων, οι οποίοι υπέκειντο στην προσωπική και νομική εξάρτηση των αρμοδίων οργάνων του νοσοκομείου. Ειδικότερα, ο τόπος, ο τρόπος και το ωράριο εργασίας καθορίστηκαν αποκλειστικά από τα αρμόδια όργανα του ως άνω νοσοκομείου, ενώ, περαιτέρω, ορίστηκε ότι οι απασχολούμενοι θα υπόκεινται στον έλεγχο και την εποπτεία αυτού. Τα ανωτέρω ενισχύονται και από το γεγονός, ότι προβλέφθηκε ότι οι απασχολούμενοι θα ασφαλίζονται στο Ι.Κ.Α.- Ε.Τ.Α.Μ. και ότι για την εργασία τους θα λαμβάνουν σταθερά το ίδιο ποσό μηνιαίως, αναλόγως προς τα ποσά που θα ελάμβανε ένας μόνιμος υπάλληλος της αντίστοιχης κατηγορίας .. Περαιτέρω, οι υπηρεσιακές ανάγκες, που επρόκειτο να καλυφθούν με τις προαναφερθείσες συμβάσεις, δεν είναι ποσοτικά και χρονικά περιορισμένες, αλλά ανάγονται στη συνήθη λειτουργική δραστηριότητα του νοσοκομείου, συνδέονται άρρηκτα με την εκπλήρωση των σκοπών του και ανακύπτουν σε μόνιμη βάση, ως εκ τούτου κάλυπταν πάγιες και διαρκείς ανάγκες του εν λόγω νομικού προσώπου. Συνακόλουθα, δεδομένου ότι ο διαφωνών Επίτροπος δεν προβάλλει άλλους λόγους που να πλήττουν την νομιμότητα ή την κανονικότητα της δαπάνης καταβολής υπερωριακής αποζημίωσης στους φερόμενους ως δικαιούχους που απασχολήθηκαν στη φύλαξη του νοσοκομείου, με τις προαναφερόμενες συμβάσεις εξαρτημένης εργασίας ορισμένου χρόνου, η εντελλόμενη με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα πληρωμής δαπάνη είναι νόμιμη και τα εντάλματα αυτά θα μπορούσαν να θεωρηθούν, αν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος 2017, τις πιστώσεις του προϋπολογισμού του οποίου βαρύνει η δαπάνη αυτή.