Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/Τ4/92/2002

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: εσ/τ4/92/2002

Τέλη σταθερής τηλεφωνίας. Μη νόμιμες οι συνδιαλέξεις σε κινητά τηλέφωνα που δεν αποδεικνύεται ότι εξυπηρετούν αδήριτες υπηρεσιακές ανάγκες, μη δυνάμενες να καλυφθούν με κλήσεις προς σταθερά τηλέφωνα και χωρίς να μπορεί να διαπιστωθεί ότι η σχετική δαπάνη ευρίσκεται εντός των ορίων του επιβαλλόμενου από τις ειδικές περιστάσεις μέτρο. Θεωρητέο το χρηματικό ένταλμα. Σκόπιμη η κοινοποίηση της εν λόγω πράξης στον αρμόδιο Υπουργό (αρθ.17 παρ.6 π.δ.774/80


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕλΣυν/Τμ.6/214/2017

Προγραμματικές συμβάσεις.Ανάκληση της 42/2016 Πράξης της Επιτρόπου της Υπηρεσίας Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στο Ν. Θεσσαλονίκης (...) Με τα δεδομένα αυτά το Τμήμα κρίνει ότι το ελεγχόμενο σχέδιο προγραμματικής σύμβασης έχοντας το ελάχιστο αναγκαίο κατά νόμο περιεχόμενο ευρίσκεται εντός του σκοπού των διατάξεων του άρθρου 100 του ν. 3852/2010, καθώς αποσκοπεί στη διευκόλυνση υλοποίησης των ως άνω έργων και δεν ασκεί επιρροή το γεγονός ότι πρόκειται για δύο αυτοτελή έργα, δεδομένου ότι δεν απαιτείται κατά νόμο η σύναψη ξεχωριστών προγραμματικών συμβάσεων, ενώ κατά τα βασίμως προβαλλόμενα από το αιτούν, τα έργα αφορούν στον ίδιο φορέα (Δήμος..) και ανήκουν στη χωρική του αρμοδιότητα. Εξάλλου, προκειμένου να επιλυθεί το πρόβλημα της έλλειψης πόρων του Δήμου ... για την πραγματοποίηση των αναπτυξιακών αυτών έργων (βλ. το Φ2.1.7/772934/469613 έγγραφο του Αναπληρωτή Διευθυντή της ΤΕ. ΠΕ. Ημαθίας), νομίμως (βλ. σκέψη III Β.) αναλαμβάνει η Περιφέρεια ... τη χρηματοδότησή τους από ίδιους πόρους (βλ. αποφάσεις VI Τμήματος 4169/2015 και 2225/2016). Περαιτέρω, τα έργα αυτά κατά τα βασίμως προβαλλόμενα από το αιτούν, αποσκοπούν στην υλοποίηση αναπτυξιακών σχεδίων, γενικότερης κοινωνικής ωφέλειας, που εξυπηρετούν επαγγελματικές και αγροτικές δραστηριότητες, σε περιοχή εντός της χωρικής αρμοδιότητας της Περιφερειακής Ενότητας Ημαθίας, συμβάλλοντας με τον τρόπο αυτό στην αναβάθμιση της ζωής των κατοίκων της και συνακόλουθα η τελευταία αντλεί ωφέλεια από τη πραγμάτωσή τους.


ΕΣ/ΚΛ.ΤΜ.1/66/2016

Επιδόμα βρεφονηπιακής φύλαξης:Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη μείζονα σκέψη της παρούσας, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη και το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με όσα αναφέρθηκαν στη μείζονα σκέψη της παρούσας, νομίμως καταβάλλονται στον ως άνω Αντιδήμαρχο οι πλήρεις αποδοχές του από την Τράπεζα «EUROBANK¨, κατ’ εφαρμογήν της παραγράφου 5 του άρθρου 92 του ν. 3852/2010, στην έννοια, όμως, των «πλήρων αποδοχών» περιλαμβάνονται ο βασικός μισθός, τα πάγια επιδόματα, που εντέλλονται με αυτόν, οι παροχές για ειδικές ή πρόσθετες εργασίες εντός των κυρίων καθηκόντων που καταβάλλονται σταθερά και σε μηνιαία βάση και αποτελούν κατά τεκμήριο μισθολογική παροχή και όχι τα λοιπά επιδόματα που συνιστούν κυμαινόμενες παροχές, των οποίων τόσο η καταβολή όσο και το ύψος τους συναρτάται από ορισμένες προϋποθέσεις (Ε.Σ. πρ. Κλιμ. Προλ. Ελ. Δαπ. στο Ι.Τμ. 67/2015 και στο VII Τμ. 112/2011) . Στη συγκεκριμένη περίπτωση το επίδομα βρεφονηπιακού σταθμού δεν συνιστά μισθολογική παροχή, κατά την έννοια των ως άνω διατάξεων, αλλά κάλυψη συγκεκριμένης δαπάνης, την οποία υφίστανται οι εργαζόμενοι της Τράπεζας, ενόψει του ότι δεν υπάρχει ιδιόκτητος (από την Τράπεζα) βρεφονηπιακός σταθμός και την οποία αναλαμβάνει να καλύψει η Τράπεζα προς εξυπηρέτηση των υπαλλήλων της. Τούτο δε καταδεικνύεται από το γεγονός ότι η εν λόγω παροχή δεν καταβάλλεται με τις αποδοχές των υπαλλήλων της «EUROBANK»», αλλά ο παιδικός σταθμός εξοφλείται απευθείας από την Τράπεζα, με την έκδοση σχετικής απόδειξης επ’ ονόματί της, όπως, άλλωστε, μπορεί να συμβαίνει και με την κάλυψη άλλων εξόδων των υπαλλήλων, όπως την καταβολή δαπάνης κινητής τηλεφωνίας ή χρήσης Ι.Χ. οχήματος. Επομένως, και ενόψει του ότι το ως άνω επίδομα δεν περιλαμβάνεται στις πλήρεις αποδοχές του Αντιδημάρχου, η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη και το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί για το λόγο αυτό.


ΕΣ/ΤΜ.7/12/2019

Προμήθεια και εγκατάσταση γραμματοθυρίδων...για την ανάκληση της 78/2019 Πράξης του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών στο Τμήμα αυτό...Με δεδομένα τα ανωτέρω και σύμφωνα με τις διατάξεις που εκτίθενται στη σκέψη 2.Γ κρίνεται ότι η προσβαλλόμενη πράξη με νόμιμη αιτιολογία   έκρινε μη θεωρητέο το 448/2018 χρηματικό ένταλμα, δεδομένου ότι, σύμφωνα  με την παρ. 4 του άρθρου 3 της 710/019/2014 απόφασης της ...., πρέπει   για κάθε μεταβολή που επέρχεται στις ήδη υπάρχουσες σε ορισμένη περιοχή γραμματοθυρίδες να ακολουθείται η διαδικασία που ορίζεται στην παρ. 3 του ίδιου ως άνω άρθρου. Σύμφωνα με αυτή, ο Φορέας Παροχής Καθολικής Υπηρεσίας ύστερα από έγγραφη γνώμη του οικείου Δήμου υποβάλλει στην .... κατάσταση που περιλαμβάνει τα εκτιθέμενα στην ανωτέρω παρ. στοιχεία, όπως, μεταξύ άλλων, τις ακριβείς γεωγραφικές συντεταγμένες των γραμματοθυρίδων, χάρτες με την ακριβή θέση αυτών, τη γεωγραφική κατανομή και το πλήθος των κατοίκων που αυτές εξυπηρετούν, την αιτιολόγηση της αναγκαιότητας της εγκατάστασης κ.α.. Ωστόσο, λαμβάνοντας υπόψη την εκτιθέμενη στην προηγούμενη σκέψη επισήμανση, η οποία τέθηκε στη  με αρ. πρωτ. 23408/Φ.610/16.2.2017 απόφαση του Αντιπροέδρου της ...., σε συνδυασμό με το γεγονός ότι πρόκειται για προμήθεια και εγκατάσταση συμπληρωματικών γραμματοθυρίδων σε περιοχές που είχε δοθεί, καταρχάς, έγκριση για τοποθέτηση αυτών με την ανωτέρω απόφαση, κρίνεται ότι τα αρμόδια όργανα του Δήμου ... συγγνωστώς, χωρίς πρόθεση καταστρατήγησης των οικείων διατάξεων, υπέλαβαν ότι δεν απαιτούνταν εκ νέου έγκριση του Αντιπροέδρου της .... Κατά τη συμβουλευτική γνώμη της Παρέδρου ..., η ως άνω επισήμανση δε δημιουργεί σύγχυση ως προς την τηρητέα νόμιμη διαδικασία, αφού δεν αναφέρεται σε αυτή, η δε προηγούμενη έγκριση του Αντιπροέδρου της Ε.Ε.Τ.Τ. είναι αναγκαία σε κάθε περίπτωση λόγω των στοιχείων που ελέγχονται (μεταξύ των οποίων και η αναγκαιότητα της σχετικής προμήθειας και εγκατάστασης) προκειμένου αυτή να χορηγηθεί...η αίτηση ανάκλησης του Δήμου ... πρέπει να γίνει δεκτή


ΕλΣυν/Τμ.4/234/2011

Παροχή υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας.(....) Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Τμήμα κρίνει ότι κατά το βασίμως προβαλλόμενο λόγο διαφωνίας η 16553/3936/30.6.2009 Υ.Α. μη νόμιμα αναδράμει σε χρόνο προγενέστερο της εκδόσεως της, καθόσον δε συντρέχει καμμία από τις αναφερόμενες στη μείζονα σκέψη της παρούσας περιπτώσεις επιτρεπτής αναδρομικότητας.(….) Εξάλλου, εξαιρουμένων των τηλεφωνικών συνδέσεων που αντιστοιχούν στους αριθμούς 679697902 και 697000461, ούτε οι διατάξεις της 25634/5536/6.5.2008 Υ.Α. τυγχάνουν εφαρμογής για το χρονικό διάστημα από 12.12.2008 έως 30.6.2009, καθόσον, με την απόφαση αυτή δεν καθορίστηκαν τα όρια των επίμαχων τηλεφωνικών συνδέσεων αλλά των 39 προηγούμενων. (….) Πέραν όμως των ανωτέρω αριθμών στους επίμαχους λογαριασμούς συμπεριλαμβάνονται και λογαριασμοί που αντιστοιχούν σε αριθμούς τηλεφώνων που δεν αναφέρονται σε καμμία από τις προσκομισθείσες Υ.Α. (….). Ως εκ τούτου οι εντελλόμενες με προαναφερόμενα χρηματικά εντάλματα είναι και κατά το αντίστοιχο μέρος μη νόμιμες. Ακόμα, όσον αφορά στις συνδέσεις για την παροχή υπηρεσιών mobile internet, καταρχάς, πρέπει να επισημανθεί ότι στον επισυναπτόμενο στην 16553/3936/30.6.2009 Υ.Α. πίνακα με τους αριθμούς των τηλεφωνικών συνδέσεων έχει χειρόγραφα σημειωθεί σε δεκαεννέα από αυτούς ότι αφορούν ασύρματες συνδέσεις πρόσβασης στο διαδίκτυο. Συνεπώς, δοθέντος ότι στο κείμενο της Υ.Α. δεν γίνεται καμμία αναφορά ως προς τη δυνατότητα αυτή, ούτε από τα προσκομισθέντα στοιχεία προκύπτει με σαφήνεια ότι η εγκριτική αυτή Υ.Α. κάλυπτε κατά την έκδοσή της τη δυνατότητα αυτών των συνδέσεων, οι εντελλόμενες δαπάνες είναι και κατά το μέρος αυτό μη νόμιμες. Επίσης, το Τμήμα κρίνει ότι οι συνέπειες της μη θεώρησης των ενταλμάτων δεν ασκούν ουδεμία επιρροή επί της νομιμότητας των δαπανών και ως εκ τούτου ο ισχυρισμός με τον οποίο προβάλλεται ότι σε περίπτωση μη θεώρησης των χρηματικών ενταλμάτων το Δημόσιο θα υποχρεωθεί να καταβάλλει τόκους προς την ...., αν η ως άνω εταιρεία προσφύγει δικαστικά, είναι απορριπτέος (πρβλ. IV Τμήμα πράξεις 36/2010, 78/2008, 203/2007). Ομοίως, αλυσιτελώς προβάλλεται ότι οι ασύρματες συνδέσεις Internet εξυπηρετούν ανάγκες των συμβούλων της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου, καθόσον η μη νομιμότητα των δαπανών που αντιστοιχούν στο χρονικό διάστημα από 12.12.2008 έως 30.6.2009 έγκειται στο γεγονός ότι δεν είχε εκδοθεί εγκριτική Υ.Α. που να προβλέπει τη δυνατότητα προμήθειας τέτοιων συνδέσεων.